**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

pikaseen ilmottelen...

meille syntyi eilen klo. 23.52 pieni peikkopoika. Painoa oli 3770g ja pituutta 52cm. Vielä ollaan sairaalassa, mutta luultavasti huomenna päästään kotiin jos kaikki menee hyvin. Synnytys oli nopea ja helppo. 2,5h kesti kaikenkaikkiaan. Lisää kerron kunhan kotiudutaan.

kultasydän & pieni :heart:
 
Yeb
Kultasydämelle ja JääKyyneleelle isot onnittelut pojista! :flower: :heart:

MaMalle tsemppiä :) Iso on vauveli! Mä oon aivan varma että tässä vatsassa asustaa samanmoinen, esikoinenkin oli sen 4280g syntyessään 39+0 ja huomenna täällä on vihdoin se laskettu päivä :eek: Alkanut ihan hirmuisesti pelottamaan tuo koko.. Maaliskuisissa joku oli saanut yli 5-kiloisen :heart:

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Jääkyynel ja kultasydän onnittelut pikkupojista! :flower:

Täällä olo jatkuu samana edelleen, eli suppareita tulee muttei vielä tarpeeksi kovia eikä tarpeeksi tiuhaan. Odottelu jatkuu... onneksi aurinko paistaa! Ihanaa pääsiäistä kaikille!

manteli ja Sulo 39+1
 
Onittelut Jääkyynel ja kultasydän pojista :heart: . Poikavalta senkun kasvaa. Kohta loppujen (ei tiedossa olevien) oltava tyttöjä, että tasapaino säilyy B)

kultasydän millaiset kokemukset oli Taysista? oliko täyttä? Sinne itsekin suuntaamassa tälläkin kertaa, joten kaikki viime hetken tiedot otetaan innolla vastaan =)

Sapfo sulla alkaa kyllä olemaan jo aika isot viikot. Yritä nyt vain nauttia ja hemmotella itseäsi kaikin mahdollisn keinoin. Vaadi mieheltä hierontaa (jos siis tuntuu hyvältä). Viikon päästä (ihan maksimissaan ~10 päivän) sulla ON pieni sylissä tavalla tai toisella :wave:

Täällä ei tietoakaan vauvan rauhoittumisesta masusta. Oikeastaan vasta nyt ihan viime aikoina olen alkanut tuntemaan vauvan liikkeet paremmin. Mulla siis istukka noin 80% mahasta (alkaa navan alapuolelta) ja sen todellakin huomaa. Taitaa olla vauva kasvanut sen verran isoksi, että vihdoinkin saa potkittua niin lujaa että äitikin huomaa B)

Poppeliini ja poju 37+1
 
Onnea jälleen vauvan saaneille! :) <3

Täällä on tänään käyty pienellä kävelyllä, sattuu niin tonne häpyluuhun ja penikoihin kävellessä että eipä siitä juuri mitään tullut! :(
Sitten siivottiin kunnolla koko asunto ja kohta saunaan <3 :)
Mulla on nykyään jo muutamana iltana ollut ihan sellainen olo kuin kipeä olisi! :( Samanlaista oloa oli, en nyt muista alkuraskaudessa vai silloin kun raskautta yritettiin mutta kuitenkin..
Supistuksia on tässä iltasella ollut kyllä, mutta ihan vaan lähinnä niitä harkkasuppareita, on se kumma nyt kun toivoo että supistukset sattuisi niin ei sitten millään! :D
Mutta eipä tänne muuten ihmeitä, sitä samaa eloa ja oloa :)



jastu ja vilperi 37+6
 
Nyt ne sitten rantautuivat tännekin - nimittäin verta vuotavat peräpukamat. :/ :x
Tähän asti pukamat on olleet raskausaikana vain kosmeettinen haitta, mut nyt on pari päivää kirvellyt ja tänään tullut sitten verta pyyhkiessä. Inhottavaa. :(
Mietin tosin, että voisiko tuo olla merkki, että vauva olisi kuitenkin laskeutunut ja se olisi saanut pukamat ärtymään noin? Kipeitä supistuksia tulee 1-2 kertaa tunnissa eli ei riitä vielä mihinkään. No, maksimissaan neljä yötä enää..

Piipa rv 38+4 (ei mennyt tänään limatulppaakaan, kuten esikoisesta)
 
Onnea uusista vauvoista jälleen :flower: Eihän tässä vauhdissa enää pysy mukana ja vasta ollaan huhtikuun alussa B)

Hyppään suoraan omaan napaan...muutama viime päivä ollut ihan kauheaa tankkausta, nälkä koko ajan ja jatkuvasti pitäisi olla syömässä jotain...todella outoa.

Hemoglobiini kävi aikaisemmin sadan pinnassa ja nyt oli noussut viime käynnillä yli 120 Obsidanin ansiosta, lenkkeily on taas sujunut melko hyvin huomioonottaen suuren mahan :D

Tänään hämmästyin lenkillä itsekin, kun kävelyvauhti lisääntyi hyvinkin reippaaksi ja ajatuksissani mietin kohtaa lenkin varrella jonka hölkkäisin :eek: Normaalitilassa käyn siis juoksulenkeillä ja suunnittelen matkan varrella lenkin kulun. Muistin sitten kuitenkin, että ei taida olla hyvä aika alkaa juoksentelemaan :LOL:

En tokikaan valita, että on hyvä olo ja pääsee näinkin hyvin liikkumaan, mutta alkaa tulla sellainen olo, että poika viihtyy kyydissä odotettua kauemmin...tammikuussa kun minut määrättiin lähes vuodelepoon ja liikuntakieltoon :D

epulis ja pieni 37+4
 
Onnea vauvatuneille :flower:

Tänään olisi ollut täällä LA, mutta onneksi tuo pikkuinen nyytti tuolla tuhisee parhaillaan isukin sylissä ;)

Ja mä pystyn istumaan!
Ihana neuvolalääkäri kirjoitti puuduttavia peräpuikkoja näkemättä ja mikä ihanuus tämä onkaan.
Eilen (keskiviikkona sain puikot) oli vielä vähän kiikunkaakun istuminen mutta tänään jo mennyt paljon paremmin.
Ei aivan ongelmitta mutta parempaan suuntaan silti. Nyt vaan sitten seisominen on hieman hankalaa kun tuntuu kovaa painetta pepussa.

Kaippa niitä lantionpohjalihaksia pitäisi pian alkaa jumppaamaan jos sekin tilanne paranis.

Paljon supistuksia niitä tarvitseville ja muillekin rentouttavia viimeisiä viikkoja masun kanssa.

KiiajaVille + poju 1vko1vrk
 
Onnittelut jälleen vauvansa saaneille!!! :flower:

Aika napakoita suppareita on täälläkin havaittu koko illan, väli on n.13-15min joten ei vielä niin kovin säännöllisiä, mutta vähän jo saavat irvistelemään :whistle:
Joten saa nähdä muuttuuko tilanne tästä miksikään vai onko vaan harkkasuppareita....
 
Täällä myös supistellut napakasti, mutta eivät muutu säännölliseksi, ei niin millään. Toisaalta tämä taitaakin olla ainoa raskaus etten odota synnytyksen alkua :ashamed: . Ei sillä ettenkö haluaisi vauvaa, mutta...

-C ja T 37+1
 
Huomenta vaan ja ONNEA uusista vauvoista! :flower:

Olen vain nyt tämän kuun pinoa pikalukenut kun väsyttää aivan valtavasti. Voisin nukkua koko ajan.
Tänään 38 täynnä, muuta uutta ei olekaan sitten. Taitaa meidän nyytin tulossa vielä kestää.

Bomppu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Poppeliini:
Sapfo sulla alkaa kyllä olemaan jo aika isot viikot. Yritä nyt vain nauttia ja hemmotella itseäsi kaikin mahdollisn keinoin. Vaadi mieheltä hierontaa (jos siis tuntuu hyvältä). Viikon päästä (ihan maksimissaan ~10 päivän) sulla ON pieni sylissä tavalla tai toisella :wave:
Nythän se ODOTUS vasta alkoi =)

 
täälläkää ei voinnissa mitää uutta vaikka siivoilin eilenki lisää ja mun porukat kävi kylästeleämässä :) mut yöllä sit heräsin et pitää wc lähtee mut ku yritti lähtee nousemaan sängystä voi jukoliste ku rupes siis pistää tosissaa tonne häpyluuhhun et mä jo aattelin et jäänkö makaamana vai mitä mut tuntu koko ajan et kuset tulee just jos en vessaan pääse no mähän sen kivun kans lähin vessaan ja se sattu pirusti tonne alapäähän et pisti nii kipeesti. noh loppui sit ku sai tehtyä tarpeensa.
Mitähä lie seki oli :eek:

mut muuten vointi ihan ok mut vauva liikkunut hyvin vähän et miettinyt et pitäiskö mennä päivystykses käymään et ne ultrais vai mitäkä täs tekis...?
neukku oli torstaina, tuntui olevan kaikki ok ja sydänäänet 150. jne

arska äippä+ typy 37+1
 
Arskan äippä tee liikelaskentaa. Jos et saa niitä 10 liikettä tunnissa niin sitten näytille. Eli mieluiten kovalla alustalla vasemmalla kyljellä makoilet ja lasket niitä liikkeitä. Mulle kyllä vielä sanottu, että olis paras tehdä sellaisena aikana kun vauva yleensä liikkuu ja jatkaa vielä toinen tunti jos niitä 10 liikettä ei saa.
 
No niinhän ne supparit sitte loppui yöllä :kieh:
Mut ajattelen positiivisesti, ehkä mulla on toivoa koska just tuon tapaisilla supistuksilla mulla on alkanu 2 edellistäkin synnytystä =) Miehelle just illalla puhuin että miksihän se synnärille lähtö tulee aina illalla/yöllä, päivännäölläkin olisi kerrankin mukava lähteä synnyttelemään :D

Pitänee ruokakauppaan rynniä, sen tietää että väkeä on liikkeellä ihan tajuttomasti :headwall:

:heart: Lanfear 38+3 :heart:
 
mite sitä jaksaa kovalla alustalla makoilla 2h laskemassa liikelaskentaa. Yhdel toiselle kaverille neuvottii näin et juo kylmää vettä sit maaten selälleen ja odotat puolen tunnin ajan tuleeko liikkeitä jos ei ni sitten kokeilla jollain makealla ja uudestaan tuleeko liikkeitä.

pitänee sit se tehä liikelaskenta! huolettaa vähän vain.. :/
 
Kiitos taas Poppeliinille uudesta pinosta! =)

Päiväkö mulla oli etten käyny täällä ja taas on moooonta sivua tekstiä :D
No hyvähän se vaan on että immeiset käy aktiivisesti täällä =)

Ja joo tosiaan, nyt on meidän vauvojen kuukausi, ihanaa! :heart:

Mä en kyllä uskaltais lähtee enää uimaan tässä vaiheessa, vaikka en tiedäkkään onko tuol alapäässä jotain jo tapahtunu..

Mulla ei ollut esikoisesta mitään muita merkkejä että olis syntymässä, kuin että limatulppa irtos edellisenä aamuna. Joten en nytkään odota saavani mitään "ennusmerkkejä" synnytyksen alkamisesta. Oon ihan asennoitunu siihen, että niin ne supistukset sitten vaan alkaa yks kaks ja toivottavasti se on sit menoo.. =)
Toisaalta odotan ihan innolla, että syntyis jo, mut toisaalta taas haluisin että pysyis tuolla masussa vielä jokusen viikon. Mutta tulee kun tulee :heart:

Onnittelut Torrestiinalle, Hemmille, JääKyyneleelle ja kultasydämelle pienistä pojista! :flower: :heart:

Feles Mulla on ollut tosi paljon nyt muutaman viime viikon aikana mielialanvaihteluita ja ehkä myös pientä masennusta.. Oon siitä täällä muutaman kerran kirjottanutkin. Mut ite kans kyl tunnistan, että johtuu varmaankin ihan noista hormoneista. Voimia! :hug:

En muista kirjotinko jo, että täällä saatiin VIHDOINKIN vauvan huone valmiiks. Tai no melkein.. Boordit puuttuu vielä seiniltä, mut ne tilataan vasta sit kun tiedetään varmaks kumpiko täältä tulee =) Oli niin ihanaa päästä kasaan pinnis ja hoitopöytä ja laitteleen kaikki vaatteet ja tavarat valmiiks. Nyt voiskin sit nyytti tulla :heart:
No, jos vaikka ens viikolla sit.. ;)

Katyana & NaNNa <3 36+1
 

Yhteistyössä