**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

37+0 :heart: poksuupi hän :D

Onnittelut vauvaantuneille! Nyt taitaa olla sitten tyttöpyrähdyksen vuoro... :)

Turvotus siis kertakaikkiaan mä en jaksa enää :/ yöt on ihan järkyttäviä, päivistä puhumattakaan :(
hetken välein saa herätä kaameaan tunteeseen kun kädet on olkapäästä sormenpäihin ihan turrat ja ei muuta kun nostaa kädet ilmaan ja heilutella niitä siellä...sama kummalla kyljellä nukkuu.selällään ei pysty olla kun hetken eikä enää suositellakaan olla selällään, kun vauva ei saa happea kunnolla sitten.

raivotarjonta meillä on nyt onneksi pysynyt ja päätä pusketaan alakertaan ihan mukavasti..supistellut on silloin tällöin mutta eipä niillä liikkeelle lähetä.

mielialanvaihtelut juu löytyy :/ mies sano tässä muutama ppäivä sitten et miks oot ollu pari päivää kiree ku viulun kieli :( jaa-a! emmää vaan tiiä...kaippa se on tää väsymys tms...

uni pätkä viime yöltä...limatulppa bongattu..harmi kun se vaan oli unta :ashamed: |O


nyt meen sohvalle jatkamaan möllötystä...

nasum ja neiti 37+0 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Kuinka pitkään teidän mielestä tai tietämyksenne mukaisesti pitäisi olla "oksuvapaita" päiviä, että uskaltais ottaa siskon lapsineen meille?
Eli eka lapsi sai oireet maanantaina, toinen keskiviikkona ja minä torstaina, mies lauantaina vasta vaikka oksennuksessa kahlattiin. Ja mummi sai sitten vasta viikon päästä tästä. Eli se tarttuu kyllä viikon parikin päästä vielä jos noroa on sillä elää pinnoilla aika sitkeästi.

Mun kokemuksen mukaan oksutauti voi siis tarttua vaikka olisi montakin päivää välissä.

Onnea Kellis!

Oma napa: pinna kireenä kuikuilen oireita joita ei ole.

 
Merkkailen!

Kellopeliappelsiinille paljon onnea!

Tuosta oksutaudista piti sanomani, että elää tosiaan pinnoilla vielä pitempään, vaikka itse tauti olisikin ohitettu. Kuten Sapfo tuossa jo mainitsikin.

Eilen täällä valu jotain alapäästä, joka vessankäynnin yhteydessä valui, sekä sen jälkeen. Pariin kertaan oli pikkuhousunsuoja ihan märkänä, muttei mun mielestä ollut lapsivettä, vaan luulen et ihan vetistä valkovuotoa. Tänään sitä ei oo sitten tullut, että seurailen vielä hetken tässä ja soitan sitten synnärille jos tuntuu siltä. Vauva kuitenkin liikkuu normaalisti tuolla.
Isompi ongelma mulla on tullut nyt mun astmasta. Se on alkanu vaivaan ihan tosissaan...Yöt menee valvoessa entisestään kun henki menee ahtaalle. Pulssi vetelee toista sataa kun avaavia joutuu ottamaan niin paljon ja muutenkin tulee ihan väsynyt olo. Tuntuu että nyt paremmin keuhkoja pitää auki, on kahvi...
Siitä olen miettiny että joko on flunssaa pukkaamassa TAI oma keho ei nyt enää kestä raskautta...Siitä olen vähän sitten miettiny et pitääköhän mun soittaa synnärille VAI päivystykseen jos vielä menee ahtaalle...?
Koska periaatteessa tuo astmakohtauksen hoitohan kuuluu päivystyksen piiriin, mutta miten näin loppuvaiheessa raskautta???
No, nyt on ihan suht ok olo, et pitänee varmaan soittaa synnärille ja kysyä sieltä jos sattuu vielä toistumaan noin pahana kun viime yönä...
Eilen kyllä supistelikin pariin otteeseen aika napakasti..Torstainahan mulla on onneksi se äitipoliaika, että siellä puhun lääkärin kanssa tästä astmasta ja sen oireilusta, siihen mennessä kyllä selviääkin jo, että onko kyseessä flunssan alkua vai mitä lie...

buam
 
Kiitti kommenteista oksutautiin liittyen. Siskon perheessä on tilanne se, että oksennuksia ei ole tullut eilisen jälkeen, mutta siskon mahaa kuulemma hieman vääntää. :( Eli kai meidän on vain löydettävä uusi hoitaja ylihuomiselle. Ei tässä mitenkään kiire tule... :whistle:

Piipa rv 38+6
 
Onnittelut Kellopeliappelsiinille pienestä tytöstä! :flower: :heart:

Synnytyksen käynnistyminen levossa Samaa oon mä miettinyt, että kyllä siinä jotain perää täytyy olla, koska kuitenkin niin monet synnytykset alkaa juurikin yöllä äidin nukkuessa.

Mä sain vihdoinkin leivottua tiikerikakun joka on nyt uunissa! :p

Katyana & NaNNa <3 36+3
((tasan viikko niihin viikkoihin kun poika synty<3))

 
Plääh, vauva liikkuu tosi vähän. |O Hänellä oli tuossa monta aktiivista päivää, joten ajattelinkin että varmasti hiljenee pariksi päiväksi, mutta vois liikkua vähän enemmän. Oon juonut kylmää, makeaa mehua ja makoillut, töninyt mahaa jne., mutta ei tunnu auttavan. Ehkä nippa nappa tuli se kymmenen liikettä tuntiin. Tuntuu että olisi myös vaihtanut asentoa. :/

rv37+4
 
Saatiin hoitaja, jippii!!! Miehen veli avovaimoineen oli itse ehdottanut, että he tulevat tänne hoitamaan tyttöä pariksi päivää. Meinaavat siis ajaa huomenna tänne 500km... B)

Täällä on kans leivottu koko päivä. Meidän toinen pakastin päätti hajota ja nyt olis mustikoita tarjolla enemmän kuin laki sallii. Olenkin leiponut mustikkapiirakkaa, -soppaa, -muffinsseja, vispipuuroa jne. Onpahan sitten vauvavieraille purtavaa tarjolla. :p
 
:heart: Vauvan tuoksuisia uutisia täältä! :heart:

Meille syntyi 2.4 ihana poika vauva,3180g ja 48cm.Synnytys oli taas kerran aivan ihana ja upea kokemus! :heart:

Omat supistukset loppui ja käynnistettiin uudelleen kalvojen puhkaisulla ja tunti meni (josta ponnistus vaihetta 2min.) ja pieni ihana tuhisija oli sylissä. :heart:

Tänään tultiin kotiin ja nyt nuuhkitaan koko perheen voimin uutta vauvan tuoksuista arkea! :heart: =)
 
Paljon onnea vauvoista Torrestiina, Jääkyynel, Kultasydän, Kellopeliappelsiini ja AnnaBuu! :heart: :flower:

Ruokahalusta: Tuntuu, että voisin syödä aivan jatkuvasti, vaikka kulutus (liikunta) on melkoisen vähäistä. Ja herkut valitettavasti maistuvat, vaikka silti on niistä jatkuva huono omatunto ja pelko, että masussa kasvaa sokerivauva. :( Öisin, kun valvon, tulee tankattua uskomattomia määriä ruisleipää, jugurttia ja hedelmiä. :ashamed:

Greddy, ei kai se vetinen valkovuoto olisi sittenkin lapsivettä, jos kertaa haisee spermalta?

Omaa napaa: Ei mitään merkkejä siitä, että synnytys olisi lähestymässä, enkä sellaista osaa vielä odottaakaan. Tosin, tänä iltana aion pakata sairaalakassia ja vauvan kotiutumisvaatteet! Ja etsiä vauvan sänkyyn patjan, petivaatteet ja reunussuojat. Ihan vain kaiken varalta, niin on sitten nekin asiat valmiina.

Surukin on minulla nyt pinnassa, sillä mummoni nukkui pois tänä aamuna. Tätä uutistahan jo odotettiin noin kuukausi sitten, mutta silloin hänen vointinsa kuitenkin koheni. Nyt ei enää käynyt niin. Kovasti on tänään mielessä ollut sekä elämän alku, että loppu, kun koskettavat itseä nyt niin vähälle aikaa molemmat syvästi.

Rosahdus 39+3
 
AnnaBuu onnittelut pojasta! :flower:

Rosahdus pahoittelut mummosi poismenon johdosta. Voimia raskaan asian läpikäymiseen.

Viime yö tuli taas valvottua supistusten kanssa. Tuli taas melko tiuhaa settiä, 5-15 minuutin välein, mutta ei vielä tarpeeksi kovia kuitenkaan. Aamuviideltä hiljeni ja sain unen päästä kiinni.

manteli ja Sulo 39+3
 
Kellikselle paljon onnea pikkuisesta tytöstä :flower:
AnnaBuulle paljon onnea pikkuisesta pojasta :flower:

mother4 pyydäpä sinäkin neuvolalääkäriltä neoproct puikkoja, auttaa kyllä tehokkaasti tuohon pukama kipuun!
Mulla noi auttoi kolmessa päivässä.

Rosahdus :hug:

ja siihen loppui taas palstailu tältä erää, vauva kutsuu!

 
Vauvansa saaneille jälleen paaaljon onnea!!! :flower: =)

Rosahdukselle voimia surun keskellä :hug:

Oltiin yksi yö mökillä, ja vannon nyt etten tässä tilassa enää lähde mökkeilemään |O Kun mökki ei ole vielä valmis ( puuttuu yläkerta, vesi, sähkö, sauna jne), niin eihän se herkkua ole. Nukkua patjalla lattialla - josta on erittäin vaikea nousta ison mahan kanssa ylös, liitoskivut vaivana, koirat samassa tilassa meidän kanssa läähättämässä, tukkoinen nenä ja kuumuus....ei varmasti tarvi jatkaa listaa ja koettaa arvailla sainko nukutuksi :headwall:
Kesällä jatketaan rakennusta, ehkäpä sitä sitten tulee taas oltua mökillä enemmän vauvankin kanssa.
Koko ajan masussa pieniä tuntemuksia, kovottelua, pakotusta, pieniä suppareita, mut ne isommat on taas kadonneet....Joten tässä odottelemaan miestä kotiin lääkäristä, saunan lämmitystä ja Harry Potteria :heart: :D

:heart: Lanfear 38+4 :heart:
 
Onnea sylintäydeltä kaikille uusille äideille! :flower:

Rosahduskselle osanottoni mummosi poismenon johdosta. :hug:

Täällä ei mitään merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä. Tiistaina neuvola ja sit pääsen varmaan varaamaan yliaikaiskontrolliajan.

Filuuri 41+0
 
pikanen merkkaus.. Me päästiin vauvan kanssa eilen kotiin, aika on mennyt ihmetellessä uutta nyyttiä :) Mä en nyt oo yhtään kerennyt lueskelemaan näitä juttuja, pitää tulla myöhemmin ajan kanssa lukemaan tarkemmin.

kultasydän & pieni aprillipila 3vrk :heart:
 
Merkkailen.. :)
Onnea vauvan saaneille :heart: :)

Täällä on masussa ollut hiukan rauhallisempi päivä tänään! Verrattuna eilisiin koviin mylläyksiin.. En tiedä olisiko noita harjoitussuppareita ja paineen tunnetta ollut hiukan enemmän eilen ja tänään kuin aiemmin.. jospa se olisi merkkiä jostain.. tai sitten vain kuvittelen :D
Eipä tänne muuten ihmeitä.. sitä sammaa orotteluu vain.. :)


jastu ja vilperi 38+1
 
Onnittelut taas kerran vauvaantuneille!

Täällä poksutaan 41. Ja näitä viikkoja en kyllä toivo muille...
Nyt tokaa yötä hereillä tähän aikaaan, viimmeyönä meni pari tuntia ennenkuin osasin nukkua uudellen. Eikä mitään muita tuntemuksia, ellei nälkää lasketa. :|

Täällä sama kaava kuin Filuurilla, tiistaina neuvola josta sitten saa lähetteen äitiyspolille. Turhauttavaa.

Whitney 41+0
 
Huomenta!

Ja paljon onnea kaikille vauvan saaneille. :flower:

Täälläkin edelleen yhtenä kappaleena. Alkaa todellakin vaikuttaa siltä, ettei tämäkään vauveli synny ennen kuin synnytys käynnistetään... Siihenkin olisi vielä ainakin viikon verran aikaa.

dublo 40+4
 
AnnaBuu paljon onnea pojasta :heart:

rosahdus, osanotto täältä :hug:

piipa ihanaa että hoitaja järjestyi!


Mukavaa alkanutta viikkoa ja supistusrikasta sellaista :heart:

(.) vaikka taidan tosiaan olla ainoa joka ei toivo synnytystä vielä, niin nyt on alkanut välillä tulla tunne että voishan sen sittenkin jo syliin ottaa :heart: jospa tämä tästä.
Huonosti nukuttu yö takana, siihen kun taas aamuyöllä nukahdin näin painajaisia ja tuli äkkiherätys kun kuopus huutaa että pissa tulee =) .


-C ja T 37+3
 

Yhteistyössä