**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Meillekin syntyi poika, 30.3 kun raskausviikkoja oli 38+6. Minulla alkoi olemaan jo raskausmyrkytyksen oireita, joten kävin vyöhyketerapiassa joka paineli jaloissa pisteitä jotta synnytys lähtisi käynnistymään. Mutta koska kipeähköjä supistuksia oli tullut jo saman päivän aikana aiemminkin, en tiedä paljonko tuolla vyöhyketerapialla oli vaikutusta itse synnytykseen joka siis tapahtui seuraavana yönä.
Poika painoi 3370 ja oli 49cm pitkä, synnytys oli hyvä kokemus, spinaalipuudutuksen ansiosta ponnistusvaihe ei sattunut yhtään, tuntui vain painetta.
 
Onnea kaikille nyytin saanneille!
Ja sitten omaan napaan: aamulla rakasteltiin mieheni kanssa, mutta sen jälkeen olo oli aivan mainio ( vaikka yleensä sellainen puuha aiheuttaa supistuksia). kerkesin just sanoa miehelleni että onpa jännää kun ei supista lainkaan :D
No eihän siinä mennyt kun parikymmentä minuuttia, ja alkoi tulla kivuliaita supistuksia. Vatsa oli löysällä ja supistukset 3 min. välein.
Siinä kyllä iski aikamoinen paniikki, mies soitti äidilleen ja se haki pojan pois. Noh siinä sitten köllöttelin sohvalla ja odotin. Ne perhana sitten rupesivat hiipumaan. Tulivat niin säännöllisesti 2 tunnin ajan ja sitten loppuivat. Olin oikeasti varma että nyt on lähtö jos kerran suolikin tyhjentyy. Mutta ei sitten, nukuin parisen tuntia sohvalla ja supistuksia tuli mutta ne ei nyt sattunut enää. Kyllä se seksi on näköjään aika tehokas tapa saada vauva maailmaan. Miehellä on perjantaina risreily ja sen jälkeen kuulemma vauva saa tulla jos on tullakseen :whistle:
Että sellainen jännittävä päivä oli meillä. Poika on nyt kotona, jo nukkumassa mutta jos lähtö tulee anoppi on kyllä lähtövalmiina.
Jospa lähtisinkin tästä sänkyyn, viimeiset pari päivä uni on kyllä maistunut. Nukkuisin varmaan kokoajan jos saisin. Olisiko tää sitä kehon tapaa valmistautua synnytykseen. :p
Dagger ja papu 35+6
 
täällä tää mamma on pyöritellyt synnytystä mielessä et koska on lähtö mut ei enää uskalla valvoo myöhään ku pitäis saada nukkua jos lähtö koittaa yöllä. esikostahan alko yöllä supparit ja aamulla synty. et kamalaa valvomista ja ite oli väsyksissä valvomisesta.

mut tänää maha vaa menny kovaks jne eikä mitää ihmeellisempää oo. mut odotellaan koska tulee et jos tuleeki samanlai ku esikko et rv 38+5 syntyy :D sehä o ensviikolla.

mut hyvät yöt et jospa nukkuun menis ja aamulla suuntais sinne kerhoon esikon kans.

arska äippä+ typy 37+3
 
Onnea kaikille vauvaantuneille! :flower: :flower: :flower:

Tsemppiä matkaan vauvanhakureissulle valmistautuville!

Täällä nettiyhteys tökkii ja on poikki enimmäkseen, joten yritä nyt sitten surffata täällä :)

Tänne ei kummempaa, turvottaa ja itku on herkässä huoh ;) Mahaan koskee välillä mut ei käsittääkseni supistuksia. No kai ne sit tunnistaa ja eipä tässä vielä hätä olis lähteä hakemaan :) Heittänyt vähän rytmit sekaisin itellä joten yökukkumista on ollut nyt.

Unico ja Toukka 36+3
 
Onnittelut AnnaBuu, pulleroballerina japingviini100! :flower: :flower: :flower: Lisää poikia pinossa taas! =) =)

Piipa75lle onnea ja tsemppiä huomiselle! :flower:

Ja rosahdus, osanotto täältäkin! :hug:

Supistukset jatkuvat täällä, mutta edelleen liian harvakseltaan, vaikka kipeää tekee ihan kunnolla. Voi että kun nyt lähtisi kunnolla käyntiin! Viime yönä pelkäsin jo ties mitä kun kylkeä kääntäessä tuntui vasemmalla puolella vatsaa oikein kunnon repivää kipua, sattui niin paljon että luulin jo kohdun vanhan sektioarven revenneen. Huh sentään. Onneksi kipu meni sitten pikkuhiljaa ohi, joskin tuntui vielä aamullakin jonkin verran. Mikä lie ollut kyseessä. Vauva kuitenkin on liikkunut entiseen tapaansa, joten en ole panikoinut enempää.

Joskohan sitä pakkaisi tänä "iltana" sairaalakassin valmiiksi saakka, ja petaisi vauvalle lakanat sun muut valmiiksi sänkyyn, olisikohan näillä taikakeinoilla vaikutusta synnytyksen alkamiseen... :whistle:

Vuorokausikin näköjään vaihtui juuri, joten tänään, tiistaina, voinen poksua jälleen!
Bliss ja pikkuinen 38+0
 
onnea pingviini :heart:
On taas supistellut koko eilisen illan ja yölläkin heräsin muutamaan napakkaan suppariin, mutta kuten joku mainitsi, ihmeellistä kissa ja hiiri-leikkiä tämä. Edelleenkään en odota enkä usko synnytyksen käynnistyvän ;) tähän tilaan on niin tottunut jo.
Bliss onnea poksuista!

-C ja T rv 37+4
 
Ai että.. niin niitä vauvoja vaan tupsahtelee! =) Onnea kaikille uusille vauvautuneille! :flower:

Mä vietin tuossa pääsiäisenä reilun vuorokauden mittaisen A-luokan vapaan.. isäntä ja tyttö kävivät sukuloimassa Savossa ja sain olla kotona ihan omineen! LUXUSTA! :D
Hiukan jännitin et nyt tietysti kun olen yksin niin tulee lähtö, mut eipä tullu, onneks! =)

Ai hitsi, tänäänhän on jo tiistai eli poksutaan 38 viikolle
 
Huomenia!

Paljon onnea kaikille vauvan saaneille, joita en ole hoksannut onnitella vielä. Piipalle tsemppiä tähän päivään.

Täällä on kanssa jostain syystä yöt asettuneet hieman. Ei enää niin kivuliaita ole. Toki vessassa ravaamista riittää, mutta ennemmin niin entä yrittää kivuilta nukkua.
Eilen myös täällä harrastettu sitä kivointa s:ää ja yleensä mullakin olleet paikat vain hellinä sen jälkeen, mutta nyt kun mentiin sit käymään tosta kaupasta hakeen maitoo (sellanen kauppa siis joka auki 24h) ja ajeltiin rauhassa takasten, ni kotona tuli ensimmäinen kipee supistus aika pian kotiutumisen jälkeen. Suppareita alko tuleen sitten säännöllisen epäsäännöllisesti. Väliä oli alkuun 15 minsaa, lyheni jo 6 minuuttiin JA mikä parasta, käet ristissä siinä olin että elä nyt tuu ku isin pitää mennä töihin.
Miehellä tosiaan oli eilen lähtö lahteen ja jouduttiin siinä sitten jännäämään että kun lähtö oli hällä parin tunnin päästä jo, joten mahdollisuudet saada joku paikkaamaan häntä oli aika huonot.
Supistuksia tuli edelleen kipeesti koko illan mutta ei onneksi sitten vauva lähtenyt sieltä tulemaan. Kovasti vaan tuntui kun kalvot napsui ja naksui...oottelin siinä sitten vaa että meinaako vedet mennä..Ens yönä onkin sitten taas mies kotona, että ihan vapaasti saa syntyä jos haluaa :D
Mutta mielenkiinnolla odotan torstain äitipolia, onkohan mitään tapahtunu alakerrassa ja minkä verran ja onko se käynnistys edessä...

nyt syömään, on kova nälkä!
buam
 
huomenia!

pingviini100 :flower: onnittelut!
ja muillekin vauvaantuneille joita en oo hoksannu onnitella :flower: :flower:

Limatulppaa tullu täällä tosiaan osina ja alapään särky on ihan kaameaa kun toinen puskee päällään alaspäin..
nukkuminen ,,,mitä se on? |O

arki alkoi tääläkin, mies lähti aamulla töihin ja lapset tietysti heräs sitte 1,5h aikasemmin kun koko pääsiäisloman aikana... jippii!!! ja kun ite oisin aamusta saanu hiukkasen nukuttua niin plaah.. |O

neuvola on iltapäivällä.Onneks. saa käydä uikuttamassa näitä turvotuksiaan ...

Supistelut oli aika mojovia jo eilen mutta kas kummaa loppuivat ennen kun kunnolla ehtivät kovenua..harvakseltaan niitä paukutti mutta toivoa sopii että jotain ois alhaalla tapahtunu..nytkin vauva tunkee kokoajan alaspäin..ja nivusia vihloo oikein urakalla. saunottu on kovasti mutta ihan vain rentoutumisen takia...saan hetken olla yksin ja rauhottua siellä... ja kylmä suihku virkistää ja oon kuullu et poistais hiukan turvotuksiakin...kait.

ruokakauppaan tässä pitäs valjastaa itsensä ja muksut...kauhea lista ostettavaa ja kaksi pientä mukana... kääk.

käynpä sitten kertomassa iltapäivällä neuvolakuulumisia...tympäsee kun siellä on joku tuuraaja niin eihän sielä mitää tapahu..normaalia turvotusta juu.seuraillaan... :headwall:

aamuja,

väsynyt nasum ja neiti 37+2 :heart:
 
Onnea vauvan saaneille!!

Arki se täälläkin taas kun mies on töissä..
Mutta sainpas nukkua 8 asti :)
Poika ei eilen nukkunut päikkäreitä joten nukkui yöllä 13 tuntia.

supistelee täälläkin mutta loppuvat aina ennen kuin yltyvät lupaaviksi. Nykyään tuntuvat eniten alamahassa ja -selässä. Hassua kun esikoisesta oli vaan masussa tuntuvia.

Eipä muuta tänne. Huomenna la ja neuvola.

piipalle onnea!!

Greddy ja Piksu 39+6
 
Onnittelut vauvasta pingviini100 :flower: :flower:

Neuvolassa käyty, oon ihan ylionnellinen vähäisestä painonnoususta, yhteensä noussu 10kg =) Ei siis tosiaankaan haittaa kun mulla tuota ylimääräistäkin on kumminkin 10-15kg, laihdutusurakka alkaa muutenkin imetyksen jälkeen...
Verenpaineet ok, sf mitta 33. Vauvan pää jo aika hyvin lähtökuopissaan.

Supistuksia tulee päivittäin, viimeyönä oli kovaa menkkamaista pakotusta alamahalla ja se säteili reisiin ja selkään saakka, mutta meni sitten ohitse kun nukahdin. Voi kun alkaisi jo osoitella merkkejä syntymisestä, ei tarvis enää ensiviikolla vaivautua neuvolaan :whistle:

Siivoilla pitäis, mut ei taas tunnu olevan virtaa yhtään mihinkään |O

:heart: Lanfear 38+6 :heart:
 
Onnea vauvoista pingviini100: ja pulleroballeriinalle ja annabuulle!! Neuvolas käyty kaikki ok sf mitta 34. Sydänäänet 126..mulla on kyllä niin poikaolo mut saa nähä :D mites muilla minkälaiset sydänäänet teillä on kuulunut? rupee pikkuhiljaa jännittää mut on täs vielä parisen viikkoa aikaa :d mitää tuntemuksia ei oo et välillä tulee harjotussuppareita mut ei muuten.. tai vessas saa ravata..isolla hädällä 2-3 kertaa päiväs... ei oo mitää löysää... et onks tolla merkitystä? :D

nellustiina 37+4
 
Onnea vauvansa jo saaneille :flower:

Minä siis palasin Jorvista kotiin tyhjän sylin kanssa. Uusi kontrolliaika perjantaina jolloin on 42+0. Paikat oli edelleen epäkypsät joten kalvoja ei voi puhkoa. Olisin voinut jäädä halutessani taas siihen cycotec-hoitoon mutta en luota yhtään koko murusiin joten tulin kotiin. Karmeaa jos tämä on nyt menossa sektioon :eek: Sillä siihen se menee jos ei ensi viikon alkuun mennessä saada paikkoja kypsymään. Perjantaina jään muruhoitoon ja jos se ei taaskaan auta niin sitten kai leikkuriin :'(

Miten tässä nyt näin kävi?

 
Sapfo mulla esikoinen käynnistettiin vasta rv42+1 aamulla niillä murusilla (taysissa sain 1/4tbl x3 suun kautta sinä päivänä ). Paikat oli kahdelle sormelle auki ja kanavaa 2cm kun aloitettiin. Tyttö syntyi seuraavana päivänä klo 12. Tsemppiä odotteluun, mä kyllä uskoisin että ne muruset alkaa auttamaan tällä kertaa kun viikkoja on oikeesti jo paljon :hug: . Ja voihan se pikkuinen yllättää ja lähteä itse tulemaan :wave: (vaikka mulla oli jo tuossa vaiheessa usko itsellä siihen mennyt).

Piipalla on varmaankin jo nyytti sylissä :heart:

Siivousurakka jatkunut nyt aamusta. Keittiön välitilalaatoituksen saumat hinkattu taas valkoisiksi =) . Eilen oli ihan järkyttävät alaselkä ja nivussäryt, nyt onneksi taas paremmat.

Poppeliini ja poku 37+5 :heart:
 
On se kivaa kun on taas arki! :) Johan niitä pyhiä tuossa oli..

Menkkamaista maha- ja selkäkipua on ja kovasti.. :( Nytkin sattuu niin pirusti.. En tiedä, auttaisikohan särkylääke.. Harkkasuppareita on lähes koko ajan.. Ajattelin kysyä ylihuomenna tai ensi viikolla neuvolassa, olisikohan mahdollista päästä sen vertaa käymään lääkärillä että saisi tietää kohdunsuun tilannetta et onko tapahtunut mitään muutosta..
Eipä tänne muuten ihmeitä.. :)


jastu ja vilperi 38+3
 
Pulleroballerinalle onnittelut poikavauvasta! :flower: :heart:
Onnittelut myös Pingviinille! :flower: :heart:

Piipalle myöhästyneet tsempitykset sektioon, vaikka taitaa siellä jo nyytti olla sylissä! :heart:

Omassa navassa on nyt sellanen kutina, et täällä saadaan varmaankin vielä tän viikon aikana nyytti syliin <3 Eilen ja tänään ollu mahassa sellanen outo tunne (menkkamaista kipua ja jotain muutakin, ei kuitenkaan suppareita) ja vessassa oon saanu käydä sillä isommalla asialla useemmin kun moneen kuukauteen. ((siis päivässä monta kertaa)) Eilen vauva paino koko päivän tonne tosi alas ja sai kyllä ravata myös pissalla koko ajan. Vauva on myös aika vähä liikkeinen ollu.
Huomenna olis lääkärineuvola (painoarvio), joten siellä sit kuulee onko tuolla alhaalla alkanu jo tapahtuun vai kuvittelenko vaan ;)
Poika kun syntyi painoarviosta seuraavana päivänä, niin jos tääkin sit ;)

Katyana & NaNNa <3 36+5

 
No niinhän siinä kävi, että poitsu syntyi torstaina =) Rv 39+2, mitat 3780 g ja 52 cm, py 37 cm (poikalupaus oli).

Mä jo kirjoittelin tätä alkua eilen mutta kesken jäi... jospa tällä kertaa pääsisi pitemmälle!

Meillä oli siis torstaille äitipoliaika, ja aamulla alkoi jo supistella epäsäännöllisesti. Mentiin sitten sinne ja käyrälle laitettiin ekaksi, ja siihenkin tuli supistuksia. Sitten ultrattiin (painoarvio 3700 g, että aika tarkka =) ). Kohdunsuu oli 3 cm auki ja venyttäen 5 cm, kanavaa vielä 2 cm. Lääkäri oli sitä mieltä että voipi käynnistyä sillä pyörittelyllä, mutta alettiin siinä sitten miettiä, että kannattaako ajella edestakaisin (matkaa reilu 50 km sairaalaan), ja päädyttiin siihen että voisi kalvot puhkaista, kun supistuksetkin jo on käynnissä.

Noh, salissa oli täyttä, joten me lähdettiin kaupungilla käymään ja sovittiin että palataan vaikka sitten osastolle odottamaan että saliin mahtuu. Autolle kävellessä supisteli 1-2 min välein, autossa istuen väli piteni 5-6 minuuttiin. Käytiin sitten vähän shoppaamassa ja siellä pystyssä ollessa supistukset taas alkoi tihetä ja voimistua myöskin. Joten lähdettiin sitten takaisin (oli varmaan jotain tunnin reissu mitä käytiin). Ja kun alkoi taas olla 2-3 minuutin välein ne supparit siinä paluumatkalla, niin mentiin suoraan saliin.

Paikat oli sitten 6 cm auki ja kaula kadonnut -> sitten vaan odoteltiin... Jossain vaiheessa otin kohdunkaulanpuudutuksen, joka osui toiselle puolelle, mutta ei toiselle. Siitä vähäksi aikaa laantuivat myös supistukset, mutta pääsivät sitten taas käyntiin. SItten meni vedet ja johan alkoi tuntuakin enemmän :whistle: Onneksi vaan toispuoleisesti... Noh, puudutuksia ei keretty lisätä, kun oltiinkin jo täysin auki ja alkoi melkoinen paineentunne olla perässä... Jakkaralla ponnistin, kahdella ponnistuksella syntyi pää, kolmannella vartalo. Synnytyksen kestoksi laittoivat 4 tuntia säännöllisiä supistuksia, 2 min ponnistusta =) Että meni oikein mukavasti ja tosi kiva mieli jäi synnytyksestä. Pieni repeämä tuli, koska poika tuli käsi poskella -> eli pari tikkiä laitettiin, mutta ei onneksi vaivaa niistä!

Koska mulla oli niitä veriryhmävasta-aineita, niin varotoimeksi poitsu oli sellaisessa valosängyssä vuorokauden/puoltoista. Eli ihan osastolla mun sängyn vieressä ja imettää sai, mutta piti pyrkiä siihen, että yli puolta tuntia ei ollut valosta pois. Se oli öisin vähän hankalaa, kun poika olisi halunnut olla tissillä pitempään eikä meinannut rauhoittua sinne valoihin :/ Lisämaitoa piti sitten antaa eikä tietenkään oma maito lähtenyt heti kunnolla nousemaan. Sitten kun pääsi valoista pois, niin heti eka yönä alkoi maito tulla hyvin, kun saatiin pesiä ja sai tissiä niin paljon kuin halusi =) Bilirubiinit ei nousseet jyrkästi ja lähti laskuun jo sairaalassa, joten seurantaa ei tarvita ja päästiin tästä vasta-ainejutusta säikähdyksellä =)

Kotiuduttiin sunnuntaina (syntyi illasta, niin lastenlääkärin tarkastus vasta su). Eilen mulla oli kuumeilua, joka varmaan johtuu tuosta maidonnoususta. Viimeksi kun maito nousi, niin kuumeilin yli viikon :/ Silloin tosin oli tiehyttukoksia, joita nyt en ole löytänyt, mutta en usko että tämä olisi kohtuperäistäkään, koska kohtu ei arista lainkaan, vuoto on vähäistä ja ruskehtavaa jo... Toivottavasti ei nyt jatku - illalla otin panadolia ja hikoilin lakanani märäksi kun kuume laski, ja tänään ei ole ollut edes lämpöä.

Nyt varmaan jo riittää tämä romaani, pääsiköhän kukaan loppuun asti :whistle: Yritän nyt lueskella teidän kuulumisia =)

stoppis ja poju illemmalla jo 5 vrk!
 
Onnea vauvan saanneille :flower: :hug:

Minulla on huomenna laskettuaika :eek: Kauhean nopeasti on mennyt aika :(

Supistuksia on ollut, mutta en tiedä että onko ne ihan normaaleja.... Voisiko joku teistä auttaa...
Supistukset ovat aika kivuliaita. Maha kovettuu, mutta vatta on myös silloin kova kun ei ole enään supistusta... :eek: Onko se normaalia? Ihan kuin vattassa olisi todella paljon ilmaa.... Välillä supistus tuntuu vai vattan yläosassa tai oikean kyljen kohdalla... Onko sekin normaalia?

 

Yhteistyössä