**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Tännekkään ei mitään kummosempia....

Ei niin mitään merkkejä synnytyksestä. Pientä supistelua ja menkka kipua mut siihen ne jääkin. Liitoskivut edellen kovat ja kävely niiden takia hankalaa. Nyt on myös välillä vihlonut nivusiin. Ihan yhtäkkiä saattaa vihlaista useamman kerran peräkkäin ja tuntuu et jalat lähtee alta.
Onko muilla sellaista? mitähän ne on?

Odotan kovasti huomista neuvola lääkäriä. Se alapään ronkkiminen on vähemmän kivaa mut saanpahan tietää tilanteen. Aattlin pyytää lääkäriä ronkkimaan kovin ottein jos vaikka synnytys käynnistyis. Onhan viikkojakin jo 38+3 joten sais hyvinkin syntyä jo!

Ja oikein kovasti Onnea kaikille vauvansa saaneille. :flower:

Määkin haluan jo..... Plaah.... ihan täynnä jo tätä odotusta!!!!!
 
Jaahas, meillä ei nyt kuulemma sitten vauvan passais syntyä kuin aikaisintaan ens viikon tiistaina. Mies päätti että hän menee 12 päivä raveihin ajamaan ja minähän haluan tietenkin päästä katsomaan :D
Tuumasi että jos se sitten 12 päivä meinaa syntyä niin ei se mitään, ravirata on samalla suunnalla ku sairaala niin voidaan mennä sitten ravien jälkeen :LOL:
Njoo, onneks se sentään hommas jo kaiken varalta valmiiksi varakuskin...

Tinami (koittaa siis pidätellä ) 38+5
 
Onnea vauvautuneille :flower:

Poikia näyttää tulevan aika paljon.

Neuvolantäti kävi tänään pojan tarkistamassa, hyvin on paino noussut nyt 4180g eikä ihan vielä ole 2viikkoa täynnä.

Kuulin myös uuden tavan hoitaa rähmivää silmää vauvoilla. Lastenlääkärit kun ovat nykyään sitä mieltä että antibioottitipoista ei ole mitään hyötyä ja että rintamaito on parasta lääkettä rähmiviin silmiin.
Meillä pojalla toinen silmä rähmii välillä pahastikin joten täytyy ainakin kokeilla tätä uutta neuvoa.

NursingBrasta liivejä tilanneet: Kuinka pitkä on toimitusaika?
Totesin ettei mulla ole tarpeeksi imetysliivejä ja tein tilauksen, mutta kauankohan noita saa odottaa?
 
Neuvolakuulumiset:

37+2 siis rv:T
painoa tullu 1,250/vko eli 2,5kg /2 vkoa
turvotus ++
pissa onneks puhdas
hb 115
rr 140/93 ja tokalla 145/90
sf 34
Rt 2
syke 120-140
liikkeet ++

Nyt on sitten myrkytysepäilyä tääläkin ... aamulla pitää mitata paineet kotona ja stiksata pissa ja jos tukala olo niin soitella aamulla neuvolaan niin laittaa mun lääkäriin sillä sattui että huomenna on neuvolalääkäri paikalla. :)
Kerroin oloistani ja sanoi että eihän tuo oo oikein ettei nukkumaan pysty ja olo oon noin huono vaikka kaikkihan nämä oireet kuuluu loppuraskauteen ... muttei toki näin pahoina.

Hyvä mieli jäi käynnistä kun tuntui että mut otettiin tosissaan ja kehotti herkästi ottamaan yhteyttä.

Mitä muuten tarkottaa toi rt2?


chiq emmää oo minnekkään lähössä :D ei näillä suppareilla kuitenkaan..mä oon vielä toukokuussa uikuttamassa olojani täällä :headwall:

nyt pitää taas mennä..

Nasum ja neiti 37+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nasumasunen:
Mitä muuten tarkottaa toi rt2?
Raivotarjonnassa ja olisko ollut selkä äidin oikealle kyljelle.
Muistaakseni mulla on nämä kaikki ollut rt2:sessa ja selkä on ollut oikella puolella.

En just nyt löydä mun neuvolakorttiani (jäiköhän se neuvolatädin papereiden väliin).. mistä sen voisin tarkistaa.

 
Onnittelut Stoppis :flower: =)
Poikia tulee näköjään tyttöjä enemmän. Poikaahan se lääkäri meillekkin lupaili, saas nähdä :whistle: Onhan ne ennenkin erehtyneet...

Koko ajan on tuntemuksia mahassa, eikä vauvan möyriminen yhtään helpota asiaa. Mies just soitti töistä että oli metsäkoneella uponnut keskelle jokea, on siis siellä saarroksissa kunnes saavat toiseen koneen vetämään ylös :kieh: Mulle tuli heti kamalia kauhukuvia mieleen että nyt mulla tietty menee lapsivedet, mies on siellä jumissa ja jos en sais ambulanssia paikalle :ashamed: Noh, jospa ei sentäs niin huono mäihä kävis.
Mut toivotaan että tämä jatkuva pakottelu ja pienet supistukset edes jotain sais aikaan kohdunsuulla!!! :/
 
Ja taas lisää vauvoja meidän pinoon,paljon onnea vauvautuneille :flower: :heart:
kuinkahan normaalia on,että ollaan 6.päivässä meidän kuuta menossa ja JO 25 vauvaa pinossa?Ollaankohan ennätystä tekemässä?! :D
 
Mulla oli tänään se äitipoli. Kohdunkaula oli jo hävinnyt ja kohdunsuu oli kahdelle sormelle auki. Mitäköhän se tarkoittaa cm:ssä?
Huomenaamulla olis sitten käynnistys jos ei sitä ennen käynnisty itsestään.

Painoarvio oli lähes neljä kiloa :eek:
Se on paljon kun oon pieni (150 cm) ja siro. Esikoinen painoi 3350 g.
 
Bassets kahdelle sormelle on noin 3cm (eli 1 sormi ~1,5cm). Eli ihan hyvä tilanne kun kaulakin on hävinnyt. Tsemppiä huomiselle ja voihan se vielä itsekseenkin alkaa tulemaan :wave: . Saatko muuten tabletteja vai puhkaistaanko sulta kalvot?

nasumasunen toi rt2 taitaa juuri tarkoittaa sitä että vauvan selkä on sun oikealla puolella.

KiiajaVille mulle liivit tuli noin 3 päivässä kun tuli varmistus. Mullahan kävi niin ettei niitä mun ekaksi tilaamia liivejä ollutkaan ja sitten vaihdoin ne toiseen. Mutta siis muutoksen jälkeen noin 3 päivässä tais tulla. Hyvää palvelua mun mielestä, varmasti tilaan sieltä vielä toisetkin jos/kun tarvis tulee.

Mun entinen opiskelukaveri on tulossa meille tänään pariksi yöksi. Kivaa, kun pääsee huomenna tekemään "tyttöjen juttuja" ja juoruamaan =) . Toisaalta nythän vois synnytyskin alkaa vaikka yöllä, kun ois joku heti paikalla :whistle: . Ei tarvis äitinkään yöllä lähteä meille..

Poppeliini ja poju 37+5
 
stoppis :heart: onnea ! minä ainakin jaksoin lukea alusta loppuun asti, ihanaa kun jaksoit kertoa noin tarkasti synnytyksestä -ja sen odottelusta =)

Bassets paljon zemppiä huomiselle :heart: .

Poppeliinille nautinnollista "lomailua" ystävän kanssa.

Kävin oikein reippaan kävelylenkin mielenosoituksena sille, etten saanut nukuttua päiväunia kun supisteli 15 min välein :x .

-kiukkupussi C ja tyytyväinen T-
 
No niin.. Lauantaina menin siis KYS:n synnärille oksitosiinitippaan. Ensin otettiin sydänkäyrää vauvasta jonka jälkeen aloittivat oksitosiinitipan minimiannoksella jota nosteltiin 45 min välein isommaksi. Hienoja supistuksia alkoi piirtyä käyrälle jossain vaiheessa ja ihan napakoilta ne tuntuikin.. Näin edettiin se 6 tuntia jonka aikaa tätä oksitosiinilla käynnistystä saa tehdä. No niinhän siinä kävi että kun tiputus loppui laimeni supistuksetkin ja se mitä supistelut oli saaneet aikaiseksi oli todella vähäistä joten ei muuta kuin osastolle jossa jatkettiin käynnistelyä cytotecillä. Lauantaina sain ensimmäisen annoksen kohdunsuulle ja kyllähän sillä taas tuli suppareita ihan mukavasti, mutta... No sunnuntaina kaksi annosta cytoteciä samoin maanantaina ja tuloksena se että viime yönä minut pistettiin tiheiden suppareiden kanssa takaisin synnärille.. Lopputuloksena tiheitä, mitään aikaansaamattomia cytotec-supisteluja, ne saatiin rauhoittumaan lääkityksellä, sillä ei ollut mitään järkeä väsyttää kohtua "turhilla supistuksilla" joten tänä aamuna takaisin osastolle. Tilanne alakerrassa edelleen aika sama eli auki 3cm, kanavaa 1,5-2cm jäljellä.. Koska cytoteciä ei voitu enää antaa niin päätettiin että tulen "kotilomalle" täksi illaksi ja huomenna takaisin synnärille jossa sitten kalvojen puhkaisu ja siitä sitten eteenpäin. Eli ei nämä käynnistelyt mitään nopeita juttuja ole :D mutta toiveissa on että huomenna alkaa asia edistyä niin että saadaan vauva maailmaan ennenkuin ehtii kasvaa ihan julmettuihin mittoihin...

MaMa ja "ei niin halukas syntymään"-kutonen :heart: 38+6 :heart:
 
Stoppis onnea :flower:

Kukahan sen seuraavan tytön pusaa että saadaan pojat kiinni? :)

Johan noi käynnistykset on epäonnisia olleet..

Mulla on nyt tullut tässä tunnin verran kipeitä supistuksia. En ole kellottanut, koska ne loppuvat kuitenkin.. Mies on jo ihan innoissaan että tänään lähdetään synnyttämään. Nyt varmaan kun kirjotan suppareista niin ne loppuvat.
On vaan niin vaikea analysoida näitä suppareita, koska väkisin vertaan niitä esikoisen suppareihin. Nyt ovat selässä ja masussa tuntuvia, esikoiseta tuntui vaan masussa.
Ja nämä kyllä vielä sietää kun kipu "jakautuu" kahteen paikkaan..

Palaillaan!!

Greddy ja Piksu 39+6
 
stoppis onnittelut pojasta! :flower:

MaMa74 toivottavasti kotiloma rentouttaa sopivasti ja huomenna pääset tositoimin.

Mulla on joka toinen yö mennyt valvoessa supistusten kanssa. Eilenkin alkoi puolen yön paikkeilla ja tuli 5-10 minsan välein, välillä jo melko kipeästikin. Mutta sitten seuraavassa ei enää ollut niin kovaa puristusta ja puoli kuuden aikaan sitten lopahti ja sain unen päästä kiinni. Yöllä tuli vessareissulla myös osa limatulpasta. Onneksi on appivanhemmat nyt ainakin muutaman päivän kyläilemässä meillä joten esikoisella riittää touhua ja saan itse levätä päivällä.

manteli ja Sulo 39+5
 
Meidän perhe kasvoi eilen aamuyöstä pienellä tytöntylleröllä :heart: :heart: :heart: Sunnuntaina tunsin ekan kipeän supistuksen klo 16.30, meille oli tulossa vieraita ja sanoin miehelle, että hyvä vaan, että tuleepahan keskityttyä muuhun. Vähän kipeitä supistuksia tuntui epäsäännöllisesti, vieraat lähti 19.30 maissa ja supistukset alkoi tihenemään, klo 22 alkaen säännöllisesti. Olin lämpimässä suihkussa. Vähän ennen puolta yötä lähdettiin synnärille (jos mahdollista odottaa, niin aina kannattaa mennä mieluummin puolen yön jälkeen kuin ennen, koska sairaalan vrk-maksu katkeaa puolen yön aikaan... mutta siis JOS mahdollista odottaa =) ), mies jätti mut synnärin ovelle 00.10. Kätilö laittoi ctg-käyrän päälle ja teki tulohaastattelua. Päiv. lääkäri kävi juttelemassa edellisistä synnytyksistä ja todettiin, että katsotaan tilanteen mukaan. Kohdunsuu oli 4cm auki, paksu reuna kanavaa ja kalvorakko. Halusin aquarakkulat selkäkipuun ja sitten olin lämpimässä suihkussa, kunnes kylpyvesi oli valunut. Kylpyyn menin 1.15. Supistukset alkoi kovenemaan klo 1.30, olin vielä muutaman kipeän supistuksen kylvyssä ja 1.45 nousin pois. K-suu oli auki 7cm. Kätilö laittoi tipan, koska tiedossa oli, että supistuksiin tarvitaan lisäpotkua viimeistään ponnistusvaiheessa. Lääkäri teki discision klo 1.56 ja laittoi pcb:n vähän sen jälkeen, samantien pyydettiin spinaalipuudutus, koska supistukset tuntui pahimmalta alaselässä. 2.15 anest.lääkäri tuli laittamaan spinaalin. Painontunne selkään ja takapuoleen lisääntyi ja kätilö tutki 2.20; k-suu täysin auki. Odoteltiin muutaman supistuksen ajan, koska en suostunut selkäkivun takia työntämään. Tällä välin laitettiin vielä aquarakkulat kohtiin, missä selkäkipu tuntui. 2.35 kokeilin ponnistamista ja tarjoutuva osa lähti liikkeelle, mitä en uskonut ennen kuin olin itse kokeillut, että vauvan tukkaa tuntui. 2.45 syntyi säännöllisesti ihana pieni prinsessa, jolla oli kova ääni :heart: Sain vauvan heti vatsan päälle, mihin hän pihkasi. Pisteitä sai 9-9-9 ja ph oli 7.30. Jälkeiset syntyi täydellisinä ja yhden ompeleen kätilö laittoi labiaan. Vauva alkoi reippaasti imeä rintaa ja imikin pitkään ja hartaasti, välillä punnittiin ja mitattiin, strategiset mitat 2980g/48cm, py 32.5cm. Jatkoi imemistä samalla kun mä join synttärikahveja. Osastolla pääsin yhden hengen huoneeseen neidin kanssa. En meinannut todeksi uskoa tätä säännöllistä synnytystä kahden hankalan imuvetosynnytyksen jälkeen, ihanaa, että sain sen kokea. Synn.lääkäri oli discision jälkeen koko ajan paikalla prinsessan syntymään asti. Varmaan pienempi syntymäpaino (raskausviikkojakin oli vähemmän kuin vanhemmista lapsista, siis 37+3) vaikutti tähän, että mahtui nyt oikeassa tarjonnassa laskeutumaan ja syntymään. Mies ja lapset tulivat sitten heti herättyään katsomaan tulokasta ja minua sairaalaan, sisarukset ovat olleet oikein innoissaan pikkusiskosta, erityisesti isosisko on ollut seitsemännessä taivaassa, ei olisi sairaalasta halunnut lähteä lainkaan pois. Vauva on ollut oikein reipas, heräillyt itse syömään ja maitoa alkoikin tulla jo salissa. Painoa oli tänään 2805g ja lastenlääkäri tarkasti hänet iltapäivällä vajaan puolentoista vrk:n iässä kotiin, päästiin sairaalasta lähtemään 14.30 jälkeen.

Onnea myös muille vauvan saaneille :heart: :heart: :heart:

siru ja prinsessa :heart:
 
Viimeisen tunnin on tullut 3-4 minuutin välein. Ja nyt tekee KIPEETÄ!!!
Soitin synnärille ihan vaan kysyäkseni neuvoa (kun takaraivossa on olo että nää loppuu kuitenkin). Lähdetään miehen kanssa synnärille pojan iltapuuron ja nukkumaan menon jälkeen. Hoitaja on tulossa.

 

Yhteistyössä