**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Onnea uusille vauvautuneille!! :flower:

Tänään on täälläkin hiukan tuntunut kivuliaampia supistuksia parin tunnin ajan alku-illasta, mut jonnee ne hävis..
Oikeestaan ihan hyvä kun mun pikkuveli, 12 v., tuli yökylään meille.
Toisaalta, ensimmäistä kun aloin "synnyttää" niin se alkoi juuri näin, sunnuntai-iltana supisteli ja sitten yhtäkkiä supistukset loppui.. maanataina aamuna ne jatkuivat ja illalla oli tyttö sylissä! =)
Noh, toivossa on hyvä elää! :LOL:

Empuu, mä ainakin lasken supistusten välin niin että milloin edellinen loppunut ja seuraava alkanut..

w+w 38+5
 
Whitney sain ekan 1/4 tbl noin klo 9 (+ ne 2 muuta vielä sen päivän aikana) ja seuraavana päivänä klo 12 syntyi tyttö. Mulla alkoi hiljalleen supistukset koventua, eli melko "lempeä" käynnistys oli. Itse synnytys ei sitten kaikkein helpoin ollut, mutta käynnistyksestä ihan ok mielikuvat. Ei mitään kerralla kauheaa kipua/minuutin välein -meininkiä :wave:

Supistusten väliä minäkin mietin. Eli lasketaanko siitä kun aina alkaa, vai loppuu --> seuraava alkaa. Kun supistushan aina kasvaa ja laskee aaltomaisesti niin välillä vaikea sanoa missä on oikein alku ja loppu..

Huomenna mennään käymään päiväreissu Vammalaan. Minä ja tyttö päästään molemmat parturiin =) . Sairaalakassin vois kyllä ottaa varmuuden vuoksi mukaan, ihan vain varulta. Sieltä Tampereelle kuitenkin ajaa alle tunnissa ja tarvittaessahan sielläkin on synnäri. Uskon kuitenkin ettei sitä tarvita, ei tää täältä oo vielä tulossa.

Poppeliini ja poju 38+3
 
Onnea kaikille uusille vauvaantuneille!

Tää lähtee pian suuntaamaan sinne osastolle, joten seuraavan kerran sitten jakautuneena juttelen. =)
(toivottavasti ainakin!)

Paljon tsemppiä kaikille ja suppareita sun muita jokaiselle toivovalle ja jaksamista kipuilijoille!

buam :wave:
 
Onnittelut vauvaantuneille!

Buam ja whitney tsempit matkaan!
mulla tuo 1/4 tabut ei auttanu mitään...siis suun kautta otettavat..4 päivää makasin siellä ja niitä vaan laittovat mut plaah...

nyt pitää mennä hiukan laittautumaan...jännitys nousee mitä ne tuumaa noista mun paineista jne... 8:00 olis aika :D
 
Onnittelut kaikille vauvaantuneille :flower:

Tää mustasukkaisuus on ihan hirveetä :kieh: Tuo 1v4kk on ihan mahoton jos minä tai mies pidetään vauvaa sylissä. Samantien pitäis pojan päästä itse syliin ja jos ei sitä toivetta toteuta nii tulee kivat raivarit :snotty: Vauvaa ei voi jättää hetkeksikään yksin tai tuo poika on heti raapimassa naaman verille. Eilen mä erehdyin jättämään vauvan hetkeksi vaunuihin ja samantien oli poika rattaissa vauvan päällä. Mä en kestä tätä enää :kieh: :snotty: :ashamed:

kultasydän & poika 1vk4pv
 
Kultasydän, kuulostaa hurjalta, saas nähdä miten meillä tuo 3 v. suhtautuu.. On sen verran omaa tahtoa ja uhmaa ilmassa että voi olla aika tukalat paikat täälläkin. Koita jaksaa! :hug:

Täällä yöllä supisteli tunnin ajan aika rajusti ja sitten ne loppuivat kuin seinään! Noh, alku se on tämäkin, eli odotellaan.. =)
 
Maanantaita =)

Onnea taas vauvansa saaneille!! Ja buamille tsempit!! =)

Uhkaavasti tuo keskiviikko, laskettuaika, lähenee :whistle: Supistuksia on joka päivä mut eivät ole läheskään niin kipeitä kuin pitäisi. Paineen tunnetta ja pakottelua ilmanee samoin mutta siihenpä se on jäänyt :headwall:
Sairaalakassi olis pakattuna, tai meikkipussi odottelee vielä veskissä ja kännykän laturin nappaan mukaan sit kun lähtö tulee.

Supistuksien väleistä....mä oon ainakin laskenut niitä siten että kun supistus alkaa, ja taas kun seuraava alkaa. En tiiä laskenko oikein
:D

:heart: Lanfear 39+5 :heart:
 
kotona jälleen
eli polilla pyörähetty ja kaikki ok. protskut on heikko plussa/1 plussa ja paineet oli 147/94.
vauvan painoarvio oli 3,8kg ultralla ja käsin lääkäri sanoi 3,5kg. mut kauhistus kuitenkin. :eek:
Paikt oli auennu sormelle jopa ja kaulaa jäljellä 2cm. paikat niin epäkypsät ettei aleta vielä käynnistellä :/
Maanantaina meen uusiks polille ja sit katellaan mitä tehään jos ei ennen sitä oo lähteny käyntiin synnytys.
hyvillä mielin kuitenkin olen sillä aiemminkin saa mennä jos sille tuntuu... ja pääasia että vauvalla kaikki hyvin ja sain taas häntä käydä kurkkimassa ultrassa <3

nyt syömään kun on ihan tajuton nälkä...
täytyy tässä toivoa että tuo sisätutkimus jotain laittas tapahtumaan..ainakin nyt juilihtee ihan hyvin tuolla alaselässä... :)

nasum ja neiti 38+1
 
Jälleen uusi viikko, la lähenee kovaa vauhtia =) Vaikka tätä menoa lasketulla-ajalla ei taida olla merkitystä...poika viihtynee yksiössään oikein mainiosti.
Parina iltana viime viikolla oli oikein lupaavia supistuksia, mutta hiipuivat sitten parin tunnin sisällä, toivottavasti kypsyttelevät paikkoja samalla.
Vauva on kiinnittynyt noin viikko sitten, sen kyllä tuntee liikkumisessa ja nukkumisessa..nyt joutuu laittelemaan tyynyjä ja peittoa mahan tueksi, vauva kun ei nouse enää ylöspäin yön ajaksi. Istumaan joutuu jalat levällään, muuten tuntuu, että vauvan pää litistyy :whistle:

Onnea uusista tulokkaista, aika poikavaltaista tainnutkin olla edelleen :heart:

Eipä muuta kuin mukavaa ja aurinkoista viikkoa, kohta ollaan tavoitteessa, ei mene enää kauaa :wave:

epulis ja pieni 39+0 pokspoks
 
Meille syntyi poika 9.4. Mitat 3050g ja 49 cm. Rv:t oli 40+1. Eilen päästiin jo kotiin ja kaikki meni tosi hyvin ja nopeasti. Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää ja samalla yritän lukaista muidenkin juttuja. Nyt pikku päikkäreille pojun viekkuun...

manteli ja Sulo 3vrk
 
Onnee taas vauvoista kaikille! :) :flower:

Empuuu Me hankittii tollanen samanlainen Oran kaukalo myös! Ihan hyvältä vaikuttaa. Vauvan kaa näkee sit paremmin tietty. Tosi kevyt se ainakin on käteen. :)

Itsellä tuntuu ne vähäiset harjoitussupistuksetkin kadonneen kun laskettuaika ylitettiin. :kieh: Nooh.. Enää korkeintaan 2 vko!! Se on lyhyt aika kun miettii, että johan tätä on jaksettu 9kk odottaa. :whistle:
Meillä on auto vielä korjauksessa, joudutaa varmaa taksilla menee synnärille jahka sen aika tulee.

Feles 40+2 <3
 
Suuren suuret onnittelut vauvautuneille :flower: =)

buam ja whitney taitavat myös olla hakureissulla, onnea matkaan :wave:

Supistusten välin mä olen laskenut siitä kun alkaa siihen kun seuraava alkaa - en tiedä onko oikein vai väärin... en ole koskaan tullut ajatelleeksi :ashamed:

Eipä täällä enää ihan niin tiuhaan tule käytyä... Meillä vauveli on melkoinen tissiposki ja viihtyisi sylissä nukkumassa :heart: Onneksi nukkuu yöllä ainakin yhden tai kaksi pitempää pätkää (3-4 tuntia) ja päivälläkin ainakin yhden tuollaisen 3 tunnin pätkän. Sitten vaihtelee ihan kauheesti muutoin... Eilen oli illasta valveilla yli kolme tuntia :eek: Tai siis tissillä torkkui pätkiä, mutta ei ruvennut nukkumaan, vaan katteli ja valvoi.

Täällä ei onneksi ole ollut mustasukkaisuutta (kopkop) herralla 1v10kk! Toivottavasti kultasydän teillä menisi pian ohi tuo vaihe :hug: Taaperoinen on kyllä isin perään aika paljon, joten se vähän jänskättää, miten sitten käy, kun iskä lähtee töihin :$ Onneksi nyt on ruvennut taas äitikin välillä kelpaamaan, alkupäivät ei oikein äiti kelvannut mihinkään.

Joo, suppareita kaikille jotka niitä kaipaa! :wave: Ja onnea synnytykseen kaikille!!!

Muistakaahan tulla kerhon puolelle!!! :wave:

stoppis ja poju tänään 11 vrk + 3 isompaa :heart:
 
Onnea kaikille uusille vauvaantuneille!

Enpä sitten eilen saanutkaan sitä sairaalakassia pakattua... Miten mä voin olla näin saamaton??? Argh!

Vähän oli juillintaa illalla alavatsalla/jalkovälissä; kohdunsuu??
Jotenkin vähän jännittää tuo vauvelin asento tuolla masussa, pää kun tuntuis "nousseen oikean lonkkaluun viereen niin että vauva olis enemmänkin poikittain... No tiedä häntä...

Keskiviikkona taas neuvolaan. Eipä sielläkään varmaan mitään erityistä toivottavasti ainakaan.

Tinka 38+3
 
Bassets suuret onnittelut pienestä pojasta :heart:

Pääsikös Jonsuh jo hakemaan omaansa ?

stellanella onnittelut pojasta :heart: sekä mantelille myös :heart:

kultasydän jaksuja pienen uhmaisen kanssa. Mahdollisimman paljon vaan hälle aikaa silloin kun käyttäytyy nätisti niin oppii että hyvällä käytöksellä saa yhä sitä huomioa mitä ennenkin. :hug:

(.) taas supistusten yö -jotka loppui kuin seinään. Soitin ä-polille ja sanoivat että tilanne voidaan tarkistaa lähempänä LA kun pyydän lähetteen neuvolasta. Ihanaa!
Huomenna olisi ihana päivä syntyä kun esikoisen synttärit myös :heart: .

-C ja T 38+3
 
Onnittelut Mantelille pojasta! :flower: :flower:

Tsemppiä Whitneylle ja Buamille pian on vauvat teilläkin kainalossa :heart:

Jaksamisia kultasydämelle kuulostaa aika kovalta tuo mustasukkaisuus, toivottavasti se siitä helpottuu :hug:
 
Täällä ollaan kasassa edelleen.. huoh.. On kyllä niin väsynyt jo tähän raskauteen.. Harkkasuppareita koko ajan, menkkamaista mahakipua jne.. vaivoja riittää ja tuntuu ettei silti mitään tapahdu! :mad:
Noh ylihuomenna neuvolaan, jospa sieltä saisi taas hieman puhtia loppuaikaan! :)


jastu ja vilperi 39+2
 
Pikaisesti vain ilmoittelen, että IT'S A GIRL! Eli saimme pienen tuhisevan tummakutrisen pikkuprinsessan 6.4. puolilta päivin suunnitellulla sektiolla. Tyttösen mitat olivat huikeat 52,5cm ja 4430g! :heart: Onneksi en siis lähtenyt edes yrittämään alatiesynnytystä.

Eilen illalla kotiuduttiin ja nyt tutustutaan rauhassa toisimme. Meillä sattui sikäli ikävästi, että vauva joutui 5h iässä lasten teholle ja oli siellä 2vrk ikään asti. En siis itse ehtinyt nauttia tuhisevasta nyytistä kuin viitisen minuuttia sektion jälkeen ja ensi-imetyksen ajan heräämössä. Mies oli vauvan kanssa kuitenkin tuon koko ensimmäisten 5h ajan. Onneksi kuitenkin vauvalla on nyt kaikki hyvin ja vihdoinkin olemme koko perhe kotona. Täytyy kyllä silti sanoa, että oli todella rankkaa olla ekat 2vrk yksin sairaalassa kipeänä, kun vauva oli eri osastolla ja kerroksessa keskoskaapissa letkuissa. :( Syynä teholle joutumiseen oli siis hengityksen narina, joka johtui ilmeisesti keuhkojen kypsymättömyydestä. Myös verensokeri oli alhaalla, mutta se korjaantui pian. Teholla vauva sai jättimäisiä annoksia pullosta luovutettua äidinmaitoa, joten nyt on kova urakka kiriä oma maidonsaanti samalle tasolle. Onneksi tyttö kuitenkin suostuu imemään rintaa, mutta aivan vielä oma maito ei riitä vauvalle.

Oma toipuminen on mennyt muutoin ok, mitä nyt haava oli ekat kolmisen vuorokautta aivan sairaan kipeä ja edelleen kipulääkettä menee. Muutoin kuitenkin haavan kanssa olo onnistuu, mutta nostelut ja raskaat kotityöt on nyt kielletty sen 4-6vk ajan ja sänkyyn meno, siellä kääntyminen ja poisnousu ovat edelleen aika tuskaa. |O Sektiosta jäi kuitenkin hyvä kuva, se oli kaikin puolin miellyttävä kokemus. Sektiossa menetin kohtuullisesti verta (hb98), mutta rautalääkkeillä selvittiin. Myös kohdun supistumisen ja verenpaineen liiallisen laskun kanssa oli ongelmia, mutta niistäkin selvittiin pidemmällä heräämössä ololla, jonka ajan hoitaja paineli kohtuani koko ajan ja verenpainetta nostettiin lääkkeillä.

Nousin kävelemään jo 7-8h leikkauksesta, kun halusin nopesti kuntoon ja päästä katsomaan vauvaa teholle keskoskaapin seinien läpi. Alle vrk leikkauksesta kävelin sitten jo huomattavasti enemmän, mutta suurimmaksi osaksi liikkuminen tapahtui alkuun pyörätuolilla. Sairaalassa kommentoivatkin, että harvoin tapaa sektioäitejä, jotka liikkuvat näin paljon näin pian leikkausesta. Täytyy sanoa, että eri osastolla oleva vauva on melkoisen suuri motivaattori omalle jalkautumiselle..

Onneksi kuitenkin nyt olemme vihdoin koko perhe koossa ja kotona. Isosiskokin on ottanut vauvan hienosti vastaan, mitä nyt ensin säikähti vauvan napatynkää ja oksensi sen nähdessään.. Toivon vain, ettei vauvalle jäänyt yhtä suuria traumoja ekasta kahdesta vuorokaudesta, mitä minulle äitinä jäi... Loppu kuitenkin hyvin ja kaikki hyvin. :)

Piipa + pikkuprinsessa 6päivää
 
Onnitteluita taas vauvansa saaneille :flower:
Meitä onkin jo aikamoinen porukka, eikä olla vielä edes puolessa välin kuuta.

Paluu arkeen: mies meni siis töihin ja esikoinen tarhaan. Tähän mennessä mennyt hienosti. Käytiin puistossa ja olen nukkunut vartin päikkäritkin jo.
Nyt kaikki kotona olevat 3 lasta on päikkäreillä, tosin 10min sisään täytyy herätellä kahta, vauva saa nukkua vielä sentään niin kauan kun unta riittää.

Nimet pyörii mielessä, mulla on 3 hyvää vaihtoehtoa joihin mies ei ole vielä kommentoinut mitään..

Vauva heräsi.. kuulumisiin siis toiseen kertaan!

 
Stellanellalle ja Mantelille isot onnittelut pojista ja Piipalle tytöstä! :flower: :heart:

En tiedä miten "oikeaoppisesti" toi suppareiden väli lasketaan, mut ite muistaakseni pojan kohdalla laskin just noin, että edellisen lopusta seuraavan alkuun..

Kultasydän Ei kuulosta mukavalta toi mustasukkaisuus. Mut niin valitettavaa kuin se onkin, niin se taitaa kuulua jokaiseen lapsiperheeseen mihin tulee uus vauva? Itsekin vähän kauhulla odotan kuinka meidän poika suhtautuu uuteen tulokkaaseen, vaikka on muuten kyllä kuin pieni enkeli. Voimia sinne! :hug:

(.) Aamuyöstä tais supistaa pari kertaa (aika lieviä kylläkin) ja sit kun oltiin jo hereillä niin kerran.. Tai sit mä vaan kuvittelen :LOL: Luotan ehkä sit vasta siihen, et on suppareita kun alkavat tuleen säännöllisesti. On niin outoo, kun esikoisen kohdalla ei ollu ollenkaan kipeitä suppareita ennenkun sit synnytys alko..

Katyana & NaNNa <3 37+4
 

Yhteistyössä