**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Tuo supistusten laskuun on kuulemma olemassa kaksi erilaista tapaa..
- yksi tapa siis on että lasketaan supistuksen kesto ja väli erikseen, eli supistus alkoi klo 01 ja päättyi 01.05 ja seuraava supistus alkoi klo 01.15. tällöin saadaan siis supistuksen kesto 5 min ja väli 10 min.
- toinen tapa siis on tuo että lasketaan supistuksen alusta seuraavan supistuksen alkuun jolloin saadaan supistuksen väli

Tiedä sitten kumpi on se "virallinen" tapa!? :whistle:
 
Onnittelut taas kaikille vauvan saaneille!

Mulla otettiin tänään sektiohaavasta metalliset hakaset pois. Oli ne vaan aika hurjan näköiset hakaset, mutta hyvin pitivät haavan ummessa... Muutenkin toipuminen sektiosta on ollut mielestäni ihan ok. Sängystä pääsee jo ihan hyvin ylös ja kyljelläänkin voi nukkua!

Mössö vauva herää vain kerran yössä syömään, joten oon saanut nukkuakin ihan kivasti. :heart: Eilen Mössön ollessa 8 päivää vanha, aloitimme ulkoilun tekemällä kahden tunnin lenkin vaunuilla. Vaunuista ei kuulunut pihahdustakaan, joten taisi raitis ilma tehdä tehtävänsä. Tänään tehtiin kanssa parin tunnin lenkki.

Tsemppiä kaikille jo vauvan saaneille ja voimia kaikille vielä yhtenä kappaleena oleville! :heart:
 
Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower: Kyllä on jo todella moni saanut nyytin syliin!

Supistusten väliä laskin esikoisesta laittamalla ylös aina sen ajan jolloin supistus alkoi. Kestoa en sen kummemmin laskenut, oli "parempaa tekemistä", hyvä kun sain jotenkin ylös supistuksen alun. :whistle:

(.) Oma veikkaus oikeasta la:sta on ohitettu. Tosin meininki oli juuri sellainen päivää ennen oletustani, että kuvittelin viikonlopun aikana synnytyksen alkavan. Toisin kuitenkin kävi. Ehdin jo riemuita kun oli tilaa hengittää, liikkeet tuntuivat tosi alhaalla ja olivat rauhallisempia, muutenkin oli meininki päällä, vain kunnon potku puuttui suppareista JA KUINKA KÄVIKÄÄN; vauva päätti ottaa takapakkia!!! Aloitti hurjan mullaamisen mahassa ja on jälleen tuossa kylkiluissa kiinni. |O Yöt ovat kyllä sujuneet paremmin, muutkin vaivat ihan kohtuullisia, supistukset kadonneet melkein kokonaan jne. Eli jos näin hyvä olotila olisi loppuun asti, kai sitä kestäisi vaikka sinne vappuun, jolloin viimeistään ilmeisesti suunniteltaisi käynnistystä. Katsotaan katsotaan... :whistle:

TEHOKKAITA supistuksia kaikille niitä toivoville!

Donu ja "Pikkuinen" 38+6
 
Merkataan ja onnitellaan vauvautuneita!

Onnea manteli76 ja Piipa75! :flower: :flower:

Täällä supistelee juuri nyt taas 10 minuutin välein (alusta seuraavan alkuun), mutta luulen että laantuu kyllä taas. Viime yönä samaa menoa oli pari tuntia, samoin tänään päivällä.

Bliss ja pikkuinen 38+6
 
ihana ilma tänään ollut :) esikon kans ollaa ulkoiltu 3h verran, oishan se koko päivä menny mut ei sit vaan jaksanut, pikku lenkkikin tuli tehtyä ku rupes jomottaa selkää ja välillä maha kovettui. Huomenna aamusta kävellää kerhoon ja kerhon jälkeen tapaan erään ystävän jota en ole nähnyt muutamaa vuoteen ku asuu eteläsuomessa niin tullut lomalle viikoks nii kiva häntäki nähdä ja käydä pikkulenkillä siinä samalla :) muuta ei ohjelmassa olekkaan. Keskiviikkona neuvola.

kaverillani oli veikkaus et 10.4 ois tää syntynyt mut eehheeii masussahan vielä on ja toinen veikkaus on 15.4 saa nähä osuuko :D

mut nyt pitää alkaa vähitellen lähtee unten maille jotta jaksaa huomenna aamusta olla skarppina.

mut oikein mukavaa ja aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!

arska äippä+ tyty 38+3
 
Onnea Mama74, Filuuri, Bassets, Stellanella, Manteli76 ja Piipa75 :flower:

Tänneppä ei kummempaa. Olo on on ajoittain hyvinkin hankala, mutta se kuuluu kai asiaan :)

Sairaalakassia sain vähä laitettua valmiimmaksi.. Keskiviikkona taas neuvola ja saa käydä todistaan tuota korkeaa painoaan :( Äh en tiiä miks tuo painoasia ottaa nyt niin lujille...

Koko ajan tekisi mieli tehdä jotain, mutta ei yksinkertaisesti jaksa/pysty ja se taas tympäsee ku ei vaan "jaksais" olla vaan...

37+5
 
Piipalle onnittelut tytöstä :heart: . Oli kyllä varmasti hyvä ratkaisu tuo sektio sen sun selkäongelman takia :wave: . Oishan se vauva voinut mahtuakin tulemaan, mutta varmasti hyvä näin =)

Nyt on mammalla uusi tukka. Kehtaa mennä synnyttämään B) . Päiväreissu meni hyvin, mukana oli varuiksi sairaalakassi ja vauvan kotiintulovaatteet + kaukalo. Olis kyllä ottanut päähän jos niitä olisi tarvittu eikä ne olis ollut mukana.

Poppeliini ja poju 38+4
 
:headwall: :headwall: :headwall:
Taas ne loppui, supistukset. Aamuyöllä heräsin uudelleen menkkamaiseen jomotukseen ja valvoin suppareiden takia reilun tunnin, ja sit ne loppui jälleen |O saas nähä kuinka kauan tätä kissa ja hiiri leikkiä jatkuukaan!!

:heart: Lanfear 39+6 :heart:
 
Iisot onnittelut kaikille vauvan saanneile :flower: :flower: :flower: :flower:
Tänne ei mitään uutta, vauva pysyy ylhäällä ja olo on tukala :$ . Mutta muuten vointi yllättävän hyvää :)
Nyt aamipalalle :D
Dagger ja Papu rvk.37 :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Neuvolas käyty.. viikos tulu painoa 1½kiloo :eek: voi apua.. sf mitta oli 36,5 vauva taitaa kasvaa nää loppuviikot... voi elämä :/ muuten kaikki ok.. aamujumppa oli meneillään kun kuunneltiin sydänääniä :D +140 oli äänet.
nellustiina 38+5
 
Pari viime yötä on mennyt erilaisia synnytys/sairaalaunia nähdessä. Huomaan, että mua on alkanut ahdistaa tosi paljon ajatus siitä ettei tämäkään itse tajua tulla masusta maailmaan. Iltaisin se purkautuu usein itkuna, päivällä yritän keskittää ajatukseni muuhun ja suunnitella mahdollisimman paljon ohjelmaa. Päivittäin tulee ihan vain yksittäisiä ei-kipeitä supistuksia, nivuset on kyllä kovilla. Muuten olo oikeastaan melko hyvä = ei merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä :kieh: . Tiedän että tässä on vielä reilu viikko laskettuun aikaan ja esikoiseen verrattuna 3½ ( |O ) viikkoa. Tytöstä en oikestaan stressannut synnytystä ollenkaan (tietämätön kun olin..), mutta nyt ahdistaa :( . Eniten ehkä käynnistysajatukset :|

Poppeliini ja poju 38+5
 
lauantaina 10.4 klo 00.28 kiireellisellä sektiolla. Kymmenen pisteen tyttö 3880g ja 52cm :heart:

Eli käynnistys sai dramaattisen lopun kun kohtuni repeytyi monesta kohtaa ja jouduin kiireellisesti sektioon. Sain perjantaina kaksi cytotecia kuten suunniteltu ja illalla alkoivat supparit. Tulivat melko säännöllisesti kolmen minuutin välein heti. Kovenivat tosi nopeaan ja kohdunkaula oli hävinnyt tunnissa ja kahdessa olin jo 5 senttiin auki. Siihen asti otin ilokaasua ja luulin että kestän kivun. Vauvan sydänäänissä oli kuitenkin todettu häikkää ja siitä lähdettiin leikattavaksi. Kun sinne kärrättiin tunsin ihan kammottavaa ponnistamisen tarvetta, tuli aaltoina ja tosi tiheästi. Luulin että kuolen siihen kipuun. Ajattelin mielessäni että luojan kiitos PÄÄSEN sektioon sillä tajusin että en olisi varmaan handlannut noita kipuja, taaskaan. Spinaaliepiduraali vaikutti nopeasti vaikka sen laitto oli helvettiä: piti maata suppareissa paikoilla sun muuta. Sitten alkoikin maraton leikkaus. Vauva saatiin nopeasti ulos mutta koska oli kiire niin ei ehditty tehdä asianmukaisia antiseptisiä puhdistustoimenpiteitä vatsalle joten olen kantanut antibiootteja varalta mukanani (suonensisäisesti) muutaman päivän. Vauvalla oli 3 kertaa napanuora kaulan ympäri joten olisi mennyt leikattavaksi joka tapauksessa synnytys ponnistuvaiheessa. Kun sektiota tehtiin huomattiin että mulla on kohdu revennut takaa, ilmeisesti suppareista. Lisäksi sektiossa kohtu repesi edessä ja menetin paljon verta. Lopulta mut nukutettiin ja operoitiin loppuun. Tilanne oli aika kriittinen hetken mutta pääasia että vauva ja mä ollaan nyt ok =)

Kipuja toki on vielä mutta sairaalasta tulin eilen kotiin. Jos vauvoja aion vielä puskea niin alatietä ei voi enää harkita kun kohtu ei kestä supistuksia. No, en ole harkinnut enää lapsia.

Vauvan painoarvio siis heitti alakanttiin 500g ja yliaikaisen vauvan tapaan iho hilseilee paljon. Imetys on ongelmallista kun vauva ei syö rintaa jostain syystä. En tiedä onko syy että näin vauvan ekaa kertaa vasta noin 9h jälkeen syntymästä, joka tapauksessa ottaa aivoon tämä :headwall: Imetysneuvoja neuvoi käyttämään rintakumia aluksi mutta ei senkään kanssa onnistu. Rinnat pakahtuu nyt ja olen pumpannut niitä. Neiti on niin lyhyt pinnainen että ellei rinta suorastaan vuoda maitoa ilman imua niin ei jaksa ootella tissillä maidon tuloa.

Baby bluesia on ilmassa ja olen itkenyt paljon. Menetettyä raskausaikaa, jopa sairaalan kätilöitä on tullut ikävä jo.. Kaikki on niin herkkää ja rikkoutuvaista mun mielestä. Ainahan tämä on tällaista ollut ekoina viikkoina mutta silti on vaikea kestää mielialan vaihtelua.

Onnea vauvansa saaneille! En ole kärryillä yhtään tapahtumista.
 
Sapfo Voi hurja, onneksi kaikki meni lopulta hyvin. :hug: Onnittelut tytöstä :heart: , toivottavasti imetyskin lähtisi vielä sujumaan.

Tuossa muutama päivä takaperin kehuin kuinka hyvin saankaan nukuttua, olisi pitänyt olla hiljaa. En tajua, mikä mua valvottaa, ei kolota paikkoja eikä mitään, mutta en vaan saa nukuttua. :headwall: Tänään ohjelmassa leipomista, jos tekisi pullia ja jotain leipää.

rv38+6
 
Onnittelut Sapfolle tytöstä! :flower:
Hurja synnytys on sulla ollut, huh sentään! Onneksi kaikki kuitenkin kääntyi parhain päin, ja olette molemmat vauvan kanssa kunnossa. Onko muuten vauvan kielijännettä tsekattu, tuli vaan mieleen tuosta, ettei vauva ime kunnolla, pikkuveljelläni oli nimittäin todella kireä kielijänne, eikä imetys meinannut alkuun lähteä käyntiin ollenkaan. Tosin tuo ensi-imetyksen myöhästyminen on myös yksi mahdollinen syy. Imetys ei silti välttämättä ole tuhoon tuomittu juttu edelleenkään, mutta muista että jos homma menee liian vaikeaksi ja äiti ja vauva väsyvät ja turhautuvat, on muitakin keinoja ruokkia pikkuista. :)

Meillä oli kakkonen samaa kokoluokkaa tyttösi kanssa (3865g/54cm) ja vaikka syntyikin laskettuna päivänään, oli melko selvää, että oikeasti on täytynyt olla yliaikainen. Iho hilseili reippaasti, suorastaan lohkeili, ja kätilön mukaan vauvan katse oli tarkempi ja "kohdistuneempi" ja sekin kuulemma viittaa yliaikaisuuteen.

Eilen illalla/yöllä oli taas supistuksia kunnolla, ja suunnittelin jo että aamuyöstä lähdetään. No, ei lähdetty, sama homma kuin jo niin monesti, sinne ne hiipuvat supistukset. Nyt on taas aamupäivästä supistellut lupaavasti, mutta en enää edes elättele toiveita lähdöstä. Kyllä tässä taitaa vielä tovi mennä... Tosin niin kova paine tuolla alhaalla on, että tuntuu kuin kalvot puhkeaisivat hetkellä millä hyvänsä, ja se tunne ei ole mennyt ohi päiväkausiin. Kävelystä en siis todellakaan edes haaveile, riittää kun tässä kotona kykenen suuntaamaan sängystä sohvalle, keittiön pöydän ääreen jne. Hidasta ja tuskallista on näitäkin välejä liikkua. Huh. Lapset ovat siis isänsä armoilla ulkoilun suhteen (asumme kerrostalossa, ei hissiä...). Iltaulkoilulle sentään pääsevät. Harmittaa, sillä ulkona olisi niin kaunis ja ihana ilma taas tänäänkin, no istutaan sitten vaikka parvekkeella koko lauma. :kieh:

Huomenna olisi sitten taas neuvola...

Bliss ja pikkuinen *POKS* 39+0
 
Sapfolle onnittelut ja toipumista! :hug: :flower:

En taida jaksaa pyytää neuvola-aikaa tälle viikolle. On niin hyvä olo ollu, vauva liikkuu jne. Ensi viikolla onkin sitten yliaikaiskontrolli (41+4). Mahtaiskohan ne käynnistellä tätä jo silloin? Taysissa tosin mun tietääkseni odotellaan aina viimeiseen asti.
Jotenkin kuvittelen, ettei tää lähde itsekseen syntyyn. :whistle: Viime yönä tuntui muutama napakka supistus, ei kipeitä kuitenkaan.

Jospa lähtis kaupungille hakeen imetysliivit ja jonku paidan. Vaippojakin tarvis hommata talteen.. Niin vauvalle kuin äidille. :kieh:
Ihana ilma taas ulkona. :)

Feles 40+3 <3
 
Sapfolle onnea! Tsemppiä imetyksen kanssa, minulla oli esikoisen kanssa suuria ongelmia maidontuottamisessa ja se kyllä masentaa. Muista kuitenkin että koirvikkeellakin kasvaa onnellisia ja terveitä lapsia :heart:

Meidän vauva "sai" rs-viruksen. Onneksi voi jo paremmin, mutta kyllä oli kauheaa katsoa 2-3 viikkoista kullannuppua yskänkohtausten kourissa. Hän sai sen luultavasti esikoiselta, mutta kyllä me vanhemmat saamme syyttä asiasta itseämme kun ollaan vauvan kanssa liikuttu ties missä heti alusta asti.

Hyviä vointeja ja helppoja synnytyksiä vielä raskaana oleville!
 
Siitä "tumpullisesta" bodysta kyselleet, löytyy NameIt:stä =) !

Ja imetyksestä, mä en saanut imettää ollenkaan sairaalassa vahvojen antibioottien takia, ja sain kotiinki vielä 10 päivän kuurin (josta 3 päivää vielä jäljellä), eli sinne meni se imetys sitten :( . On maitobaarit jo ihan ehtyneet.. Mutta tosiaan, onpa hyvin onnellisen oloinen vauva tuttelillakin ollut :heart:
 
onnittelut vauvaantuneille taasen!!! en muista olleskaan oonko ketä onnitellut niin kaikille tasapuolisesti :)

Neuvolassa käyty ja kaikki ok.
maanantaina polille ja perjantaina ensvkolla neuvola jos ei sitä ennen oo syntyny...
katsellaan...

nyt ei muuta tälläkertaa...

nasum ja neiti 38+2 :heart:
 
Sapfo Onnittelut prinsessasta! :flower: :heart:
Mun suu taipui virneeseen kun luin, että sun kohtu oli revenny monesta kohtaa.. Kauheeta! :eek: Onneks lopulta kaikki päätty hyvin ja voitte nyt hyvin! Voimia imetykseen ja baby bluesiin! :hug:

Feles Mä oon myös kuullut, et tays:ssa pidetään vauva niin pitkään mahassa kun vaan mahdollista..

Empuuu Mulla on kans öitä että en jostain syystä saa nukuttua. Tai no oikeestaan varmaan sen takia en saa nukuttua, että ajattelen, että vois ne supparit pikkuhiljaa alkaa ja yleensä on myös kauhee nälkä, vaikka syönkin hyvin iltasin. Viime yön nukuin kyllä taas hyvin! Eli siis vähän vaihtelevasti, mut se on ärsyttävää jos ei saa nukuttua ja pyörii vaan! La-su välisenä yönäkin nousin neljältä ylös ja tulin koneelle kun en saanu nukuttua..

Huomena taas neuvolaan! =)

Katyana & NaNNa <3 37+5


 

Yhteistyössä