**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Feles mulla oli Taysissa v. 2008 eka ya-kontrolli vasta rv42+0 ja käynnistettiin sitten seuraavana aamuna eli rv 42+1. Jos kaikki kunnossa niin antavat mennä kyllä virallisesti yliaikaiseksi.

Sapfo onnittelut tytöstä :heart: . Hurjan kuuloinen synnytys, mutta sellaisiahan ne voivat ollakin.. Kiva kuulla että voitte kuitenkin nyt hyvin.
 
Sapfo onnea tytöstä ja ihanaa että olette kuiten hyvissä voimissa :hug: .
Synnytyksen jälkeen voi olla tosi rankkaa, onhan sinulla joku (meidän nettiystävien lisäksi) jolle voit puhua, ehkä jopa koku joka olisi kokenut saman? Synnytyksen ainakin.
Minä olen synnytyksen jälkeen aina todella maassa seuraavat pari viikkoa, joten tiedän mitä se on. Neljän lapsen kanssa imetys ei ole koskaan sujunut heti, mutta pikku hiljaa ja sen takia itsekin alkanut/opiskellut imetystukineuvojaksi. Kovasti jaksamista sinulle, laita yv:tä jos haluat jutella lisää :hug:

Tänne ei mitää, tasaisia kipeähköjä supistuksia mutta välit heittelee vielä enkä aio lähteä synnyttään siis ;)

-C ja T 38+4
 
Niillä ei ollu muita sopivia aikoja antaa niin siksi noin aikaisin. Ja lääkäri tuntui olevan sitä mieltä, että syntyy kuitenkin ennen tuota kontrollia..
Sitte tyhmä kysymys: käynnisteleekö ne viikonloppuisin? :snotty:
 
Feles mulle oma terkka sanoi että voivat käynnistellä myös viikonloppuisin jos tilanne vaatii, pelkkä yliaikaisuus ei ole syy. Aiemmin mulle on jäänyt jostain mieleen etteivät viikonloppuisin käynnistele (tai parempi sanahan ois puhua kypsyttelystä ). Yleensä ilmeisesti mieluiten viikolla, koska käynnistyksessä suuremmat riskit joutua sektioon. Huomenna oon itse menossa äitipolille kontrolliin ja näistä varmasti siellä keskustellaan. Tuun sitten kertomaan :wave:
 
Onko muuten muilla niin, että vauva alkaa hikottelemaan sen jälkeen, kun olet itse syönyt jotain? Täällä alkoi tasainen naputus vähän sen jälkeen, kun aloin syömään ananas-porkkanaraastetta, varmaan 2-3 kertaa päivässä käy noin. :D

Suppareiden välin laskemisesta Nyt kun aloin kans miettii, niin kyllä se kuulostaa järkevämmältä, että se väli lasketaan alusta alkuun. Kiitos vastanneille.

rv38+6
 
Sapfolle onnittelut tytöstä! :flower: Hurjan kuuloinen synnytys, mutta tosiaan onneksi kaikki on nyt hyvin. Paljon voimia sinne kuitenkin :hug:

Tänään oli neuvola ja kaikki oli ihan ok, ei mitään uutta. Seuraava neuvola aika sitten ens maanantaina jos ollaan vielä yhessä kasassa ja todellakin uskon että olen, ei edelleenkään mitään merkkiä synnytyksestä.

Nekkunen ja Iita 39+6
 
Yeb
Onnittelut tytöstä Piipa! :flower:

Sapfolle myös suurensuuret onnittelut! Onneksi olette kunnossa :hug: Todella hurjalta kuulosti synnytys, sai oikein itkun silmään.

Mulla on perjantaina yliaikakontrolli, viikkoja silloin 41+6. Täällä se on ajankohtaista nyt monella muullakin. Mua kanssa kiinnostaa mitä yliaikaiskontrollissa tehdään? Kuuluuko siihen ultraa/kokoarviota? Mullekin neuvolan terkkari sanoi, että käynnistelevät myös viikonloppuisin, itselläni vaihtuu viikot lauantaisin joten siksi kysyin että täytyykö sitten vielä maanantaihin odottaa.

Tsemppiä meille kärviselijöille :kieh: Mulla on ihan ristiriitaiset tuntemukset, tänään taas tuntuu siltä etten halua synnyttää ollenkaan..

Yeb 41+3
 
Heipsan kaikille!

Kontrollissa käyty. Vauvalla kaikki hyvin. Kovasti pohdittiin vaihtoehtoja kantilta jos toiseltakin useammankin lääkärin kanssa. Lopulta ringissä oli sairaalalääkäri, osastonlääkäri, erikoislääkäri ja lastenlääkäri meidän vanhempien lisäksi. tilattiin vielä uudet lausunnot niistä mun lantion magneettikuvistakin. No, lopputulos oli se, että kuvien perusteella lantion mitat ovat siis normaalin rajoissa kuten tiedossa olikin, mutta yksi mitta kuulemma hieman "mietitytti" lääkäreitä ja koska sekä käsituntuman että ultran mukaan tulossa olisi reilun kokoinen jässikkä, niin päätyivät kuitenkin suosittelemaan kaikesta huolimatta sektiota. Eli siis huomenna meillä on vauva, aamusta osastolle! :heart:

-Toivotaan rv 41+5
 
Sapfolle ja muille vauvautuneille isot onnittelut!

Meille neuvottiin tuo suppareiden välin laskeminen juuri noin alusta alkuun.

Täällä neitonen täyttää ensi viikon maanantaina jo kuukauden. Niin hurjaa. :eek:
Tällä viikolla totuttelua vauva-arkeen kaksistaan tytön kanssa, kun isä palasi lomilta töihin. Mutta eiköhän me tytöt pärjäillä. :)

Nyt en tämän enempää tänne naputtele, vaan yritän käyttää tilanteen hyödyksi kun tyttö näyttäisi nukkuvan ja suuntaan itse jääkaapille. :D

- Hapsiainen ja Herne 25 vrk
 
Toivotaan huomiselle :flower: . Mitenhän saat yösi nukuttua ?

Yeb samat tunteet täällä. Välillä ihan valmis lähtemään ja hetkessä toivoo ettei synnytys vaan käynnisty vielä.

Muistakaa rentouttaa leuka supistusten ajaksi -itsellä paha tapa purra hampaita yhteen...

Nyt saunaan kun muksulauma nukkuu jo..

-C ja T 38+4

huomenna neuvola ja ylihuomenna on viikkoja 38+6 jolloin kaikki minun muut on jo syntyneet yleensä. Hmm. mitähän tämä meinaa tehdä..
 
tänne iski nyt sitten inhottava flunssa :| päässä on painetta ja aivastuttaaa, ei kivaa ollenkaan. lämpöä oli vähän yli 37.

voivoi jos tämmösellä ololla joutus synnyttään :snotty:
yöunet on nyt ollu muutaman yön tosi huonot ja supistellutkin on vähän enemmän iltasin, jopa vähän kipua mukana..

ylihuomenna äippäpolikäynti, jännittää mitä ne sanoo vauvan painosta!!
ihan olisin valmis jo saamaan oman vauvelin masusta syliin.. =)
 
Empuuu, täällä sama homma tuon hikan kanssa, useimmiten se juurikin syönnin jälkeen yllättää :) . Ja nukkumisen kans mulla myöskin sama homma, juuri kun sain tuumattua että mua se ei tämä raskaus valvota niin eiköhän tullut viime yö loikittua ympäri kämppää...

Eipäs tainnut meidän vaavi valita äipän kans samaa synttäripäivää, mulla siis tänään synttärit ja on LA ylihuomenna, jännättiin että pääsenkö juomaan omatkin synttärikahvit sairaalaan :p Oishan se vauva ollut kyllä ihanista ihanin synttärilahja...
Mies oli käynyt ostamassa vaaville oikein silmälasiliikkeestä hienot aurinkolasit ja minä sain synttärilahjaksi samaan liikkeeseen lahjakortin jotta voin käydä valitsemassa myös itelleni uudet aurinkolasit, kuulemma heti sitten kun vauva on syntynyt =)
 
Tinamille synttärionnittelut! :)

sapfo onnea ja :hug: Hui kauhistus millaisen kokemuksen olet joutunut kokemaan..

Onnea teille muillekin jakautuneille, joita en ole vielä onnitellut.

Tulkaahan kerhoon kirjottelemaan!!

Toivotaan tsemppiä ja onnea huomiseen!

Greddy ja Piksu (tunnin kuluttua viikon ikäinen) :heart:
 
Sapfo onnittelut tytöstä ja pikaista toipumista hurjan kuuloisesta synnytyksestä! :hug:

Toivotaan tsemppiä huomiselle! Mahdollisimman hyvää ja levollista yötä myös toivottelen.

(.) Neuvolassa käyty. Painoa oli tullut 1,1kg/vk... :whistle: Lähtöpainoon siis yhteensä tullut nyt 11,5kg. Kaikki ihan kunnossa, mitä nyt paineet ovat edelleen matalat (100/50) ja siksi huimaa usein. Hyvä uutinen oli, että tulokas on kiinnittynyt eli voisi sen puolesta ruveta tulemaan, mutta puhuttiin myös mahdollisesta yliajasta. Vapun aattona äitipolille ja mahdollisesti käynnistykseen jos ei ennen sitä suostu tulemaan. Toki voi olla, että vielä vapun yli odottelisivat mitä tulokas meinaa, mutta sitä on nyt vielä turha miettiä.

Nyt unten maille...

Donu ja "Pikkuinen" 39+0
 
Chiq, täällä toinen valvova :wave:

Nälkä iski ja flunssa saa aikaiseksi levottomat unet muutenkin. Nenä tukossa ja kurkku kipeä. Lämpöä ollut nyt jo neljättä päivää, sunnuntaina oli se ihan kuume. Mulla yleensä lämpöilee päivän pari, en tajua miten tämä näin on pitkittynyt... Lepään nimittäin ihan tosissani, enkä tee kotona MITÄÄN. Haluan nopeasti terveeksi... Toivottavasti aamulla on normaalilämpö, nyt en ole mitannut. Neuvola nimittäin.

Tinami ja hapsiainen, onnea synttäripäivien kunniaksi :flower:

39+4
 
:wave: Täällä kans valvotaan...
Tosin osin siitä johtuen että lapset ryykäs molemmat keskelle niin nukuppa siinä varoen mahaa ja sitä ettei mötkähdä lattialle :kieh:

Tinami ja hapsiainen synttärionnittelut!!!

sitkeä lima kurkussa... mulla tota on nyt jatkunu vaikka kuinka kauan...muilla? se ei meinaa irrota ollenkaan ja sit yöllä saattaa herätä siihen et limaa valuu kurkkuun ja melkein yökkyyttää.. :eek: inhottavaa!!!

Vauvauutisia satelee jatkuvasti serkuiltakin ..millonkahan olis mun vuoro :ashamed: :snotty: :whistle:
Ristiäisetkin olis kohtapuoliin ja me ollaan kummeja mut voip olla ettei päästä lähölle... :/ kuitenkin jykylään pitäs ajella ja täältä on ihan kiitettävästi matkaa sinne...ja kun olotila on mikä on... :( harmittaa...

Eilen supisteli ihan kivasti kun hermostuin lapsille ihan urakalla.. :ashamed: ne oli hajottanu jekkisängyn vierashuoneessa ihan levälleen patjoineen kaikkineen ja minä niitä sitten sain siivoilla kun ukko duunissa. patja on niin raskas että huh huh... karjuin kurkku suorana :ashamed: ja nyt on sitte palkaks kurkku kipee. siitä sain sitten muutavan mojovan supistuksenkin aikaseksi ja rupesin ja imuroin ja pesin lattiatkin vielä niin johan repi mahaa. mies soutteli töistä niin sanoin niistä niin eiköhän ne sitten loppunut :(

kiinnittyminen nyt eilen neuvolassa muuten se täti kysy et laskeentuko sulla edellinen lähtökuoppiin ennen synnytystä...ja joten kaippa se ei tarvii laskeentua..aina vaan on sitten rankempi lähteä ponnistamaan mitä korkeemmalla se vauveli on..
Illalla oli muuten häpyluukin ihan tajutsin kipeenä ja arka kun toinen puskee niin alas..kaippa se koittaa ulospääsyä etsiä :LOL:

nyt keitän kahvit ittelleni ja nautin aamun hiljaisuudesta :D aah...

nasum ja neiti 38+3 :heart:
 
Onnittelut synttärisankareille!! =) :flower:

Se olis sitte eräpäivä ummessa tänään :D :D Just heräsin ja kävin veskissä, kamala klöntti jäi paperiin jotain joka ei ollut ihan täysin kirkasta vaan sameaa. Voiko limatulppa olla sameaa vai aina kirkasta?? Vähän vatsaa pakottelee, mutta onneksi mulla on neuvola jo heti aamusta, sinne siis suuntaan nuorimman tytön kanssa :wave:

Ihanan aurinkoinen päivä, olis hyvä päivä synnyttää.... :whistle:

:heart: Lanfear rv 40+0 :heart:
 
huomenia, täällä yks joka nukku yön huonosti, wc ramppasin varmaa 1h tai puolen tunnin välein :/ sit puol 2 aikaa alko kova närästys et poltti kurkkua kauheena et rennie ei auttanut noh otin gavisgonin joka on pahaa mut sehä tehos. sai sit nukkua mut yöllä esikko änkes meijän väliin et aah sitä ahtautta |O pariin kertaa piti esikko nostaa omaan sänkyyn.

sit piti nousta puol 7 tekee puuroa miehelle joka sano 7 aikaa et vasta 8 lähtee ajeleen keikkahommille.. et kiva kiva!! :headwall: nyt on iha tööt... tänään ois neukku 13.00!
Täällä kans aivan ihana aurinkoinen aamu ja hyvä ulkoilukelikin mut yllätys esikko rupes yskii nyt aamusta oikee rohina kuulosta.. eilen ei ollu mitään. et tämäki vielä :headwall:

onnitteluja synttärisankareille!

arska äipp+ typy 38+5 ( esikko syntyi juuri näillä viikoilla ja päivillä )
 
hapsiaiselle myös synttärionnittelut! :flower:

Ai niin, se olisi tasan viikko laskettuun aikaan. B) Meidän pyykinpesukone ei suostu toimimaan täällä uudessa paikassa, joten nyt kohti pykkitupaa. :/

rv 39+0 :heart:
 
Minäkin kirjottelen pitkästä aikaa! Täällä onkin jo paljon vauvauutisia. :) Kaikille tasapuolisesti onnea! Mulla olisi ensi viikon ke suunniteltu sektio näillä näkymin edessä, koska vaavi on perätilassa ollut koko ajan ja ulkokäännöskään ei ollut lähelläkään onnistumista. Että sitä täällä jännäillään jo että meneekö kaikki hyvin!

Täälläkin suunnalla paistaa aurinko, pitäsköhän pian kävästä ulkona.

Lanfear: mun mielestä kuulostaa että vois olla limatulppa(kin).

Omena ja Möykkyliini 37+5
 

Yhteistyössä