**HUHTIKUISET Huhtikuussa** (86 vauvaa syntynyt!) Vielä viimeisiä vauvoja odotellaan..

Hiljaista tosiaan on palstalla! Taitaa tosiaan tulla alkuviikosta monta vauvauutista :wave: . Katsotaan mitä ehdin päivittää vielä tänään sunnuntaina ja huomenna maanantaina =)

Onnittelut Toivotaan ja muuttohaukka :flower:

Poppeliini ja poju 39+3
 
Onnea Wentti pikkuisesta pojasta :flower: Onnea myös muille vauvan saaneille!

Mulla aamu alkoi vähä huonosti, migreeni ja ei noi panadolit auta :headwall: Vien esikoisen tänään mummilaan hoitoon ja rentoudun itse, josko se migreenikin siitä.
Meen hakemaan synnytystuulia ystävän luota jolle syntyi poika vajaa 2 viikkoa sitten :heart: täällä ei merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä.
Päivän jatkoja =)

mami ja pieni 38+2
 
huomenta, täällä ollaan yhä kasassa!

supistuksia on tullut muttei silti oo lähtöä tullut eteen, esikko tulee mummulast kotiin. Huomenna neuvola. Et syntyisköhän ensviikolla tää nyytti!
saunassa illalla suppaili jonkuverran. Olo on yhä tukossa ja kurkku kipee mut mustaherukka mehua juonut et jospa ohi menis pian.

Miehen kans eilen käytiin kaveripariskunnalla kylässä jonka jälkee käytiin kahdestaa ravintolas syömässä :)
tympiää ku eilen iltapäivästä alko harmaantua keli ja meni räntäsateeks ja nyt aamulla 7 aikaa oli maa valkee et aaarghhh!! |O

Tuli mieleen onko kukaan itte kokeillut tunteeko vauvan pään alakerrasta? mä itte kokeilin parilla sormella ni tuntu sellanen sileä pinta tai sellanen kalvo ja vauvan pää siinä! :D

arska äippä+ typy 39+2

onnea vauvatuneille! jaksamisia joilla mennyt yli LA!
 
Onnea Toivotaan , muuttohaukka ja wentti

Kuinka paljon teillä vauva potkii vattassa?? Mä en oikein tunne enää liikkeitä tai liikkeitä voi tuntua sellasia hentosia muttei potkuja... mulla iskee paniikki :ashamed: Mulla oli eilen tosi hämärä olo.. ilmaa oli vattas ihan sikana koko ajan maha möyrys...sitte heräsin yöllä et sai juosta vessaan tuli yli paljon ilmaa ja pikkasen ruikkua...enkä oo eilen syönyt mitään erikoista :/ Mua ärsyttää ku on nii paniikki ja antaa omalle mielelle sitte vallan...

rv 39+3
 
Wentti Onnittelut pojasta! :heart:

Vauva liikkuu aika vaihtelevasti, mutta tarpeeksi. Yleensä puskee pyllyään ja jalkojaan mahasta läpi. :heart: Sitten tuolla alempana tuntuu välillä, kun pää liikkuu. Edelleenkään en yöllä herää liikkeisiin, ei ole siis vauva valvottanut mua koko raskauden aikana. :)
 
Onnea Muuttohaukka, Toivotaan ja Wentti :flower:

Mä olen kans kaipaillu AnnaBuuta.. toivottavasti kaikki on hyvin
Buamin kuulumisia kans odotellen...

Eilen oli melkoinen maha kipuilu päivä.. ja yö oli huono

Mulla on alkanut tuleen semmosia oloja, että on kauheen epämukava istua jossain vieraan ihmisen/ kaupan tms.. jollaki kangas tuolilla ku pelottaa että mulla menee lapsivedet :D
Eilenkään en voinut mennä yhen puolitutun auton kyytiin ku pelkäsin että menee vedet sen auton penkille... Täytyy varmaan pysytellä kotona loppuaika niin saa mielen rauhaa....

38+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Feles:
muoks* Kyllähän Toivotaankin on näköjään saanu odottaa viimeiseen asti.. En oo ihan ainoo. :D
Juu, eikä ollut tietoakaan synnyttämisestä! Yliaikaiskontrollissa tiistaina 41+5 saatiin ultralla painoarvioksi 4,5kg ja samantien sovittiin seuraavaksi aamuksi sektio. Mullahan siis myös edellinen on sektio, syntynyt viikoilla 42+3 käynnistysyritysten jälkeen. Nyt ei edes kummemmin mietitty käynnistystä kun selvisi tuo painoarvio. Ei olisi millään mahtunut, se tiedossa kun otettiin rv38+ ne magneettikuvat lantiosta.

Kotiin tultiin tosiaan eilen. Nyt odotellaan vielä labratuloksia poitsusta joiden pitäisi tulla alkuviikosta. Katsovat virtsasta jotain proteiinimäärityksiä kun istukan ja lapsen suhde toisiinsa nähden oli epätavallinen. Toisin sanoen, vaikka poika oli hurjan iso, niin istukka oli siihenkin nähden valtava, 1,1kg!
 
Onnittelut synnyttäneille! :heart: Ilmankos on tosiaan vähän hiljaista, vauvanhaku puuhissa taitaa olla aika moni.

Limatulpan irtoaminen tarkoitti esikoisen kohdalla synnytyksen alkamista. Kaksi päivää ensimmäisestä limatulpan palan irtoamisesta oli vauva sylissä. No, tällä kertaa on limatulppaa tullut pariin otteeseen ja ensimmäisestä kerrasta on nyt toista viikkoa. Eli näköjään voi tarkoittaa jotain tai olla tarkoittamatta...

(.) Yön taas supisteli, muttei niissä suppareissa edelleenkään ole sitä potkua... Tätä on jatkunut jo sen verran pitkään (supistelua) että alkaa tosissaan tympästä. Jos kerran on pakko supistaa, supistaisi sitten niin, että alkaisi jotain tapahtua. Kärsivällisyys ainakin kasvaa! Näen jo unia synnytyksen käynnistymisestä. Viime yönäkin heräsin pariin otteeseen kun uskoin lähdön tulevan, niin kun unessa tosiaan tapahtui. :whistle: Toiveunia, kirjaimellisesti! :LOL:

Palailen myöhemmin.
 
Paljon onnea kaikille vauvaantuneille!

Nyt se on sitten 39+2

Ei auta 3S, ei shoppailut, ei stokkan hullut päivät eikä edes haravointi pihamaalla....
Täällä ainakaan :LOL:

Olo on kuin "silloin viikoilla 23" eli virtaa riittäis vaikka maratooniin vaikka maha senkus kasvaa. onkohan mua huijattu tän lasketun ajan kanssa? :)

Mulle ai ainakaan kukaan ole mitään kokoarviota heittänyt, vain sanottu ekassa ultrassa että vauvasta "tulee varmaan siro" ja vikassa lääkärin tarkastuksessa viikoilla 35 että kohdunpohja -mitta on ihan normilukemissa siinä 32cm.
Kuka teille näitä koko arvioita on antanut terkka vai lekuri vai joku muu?
Eli keneltä mun olisi pitänyt tajuta asiaa kysyä?

Ainakin poksumisesta ja ruksumisesta päätellen luulis että mun lantio antais hyvin periksi vaikka norsun tulla lävitseen, On meinaan ollut tosi hankalia liitoskipuja ja seisomaan nousu ei taho aina onnistua kun lantio tuntuu antavan periksi kohdista mistä sen ei pitäisi...
Silti alkaa vähän jännittämään että mitä jos se ei sieltä ulos mahdukaan ??

Synnytys kun on kuulemma vauvalle vähän enemmänkin tekniikkalaji kun pitäs olla just oikeessa asennossa jotta pyörahdykset onnistuu.
Sanovat ettäsiihen perustuu se että yli 4,5 kiloisenkin vauvan synnytys voi olla yllättävän helppo ja aiheuttaa vähän vaurioita ja alle 3kiloinenkin voi rikkoa mennessään paljon tai jopa jäädä jumiin, vaikka molemmat pää edellä tulisivatkin...

No joo... Musta on silti lohdullista ajatella että yksikään vauva ei ole vielä jäänyt syntymätta vaan ulos ne on kaikki tulleet, tavalla tai toisella...

Minkälainen imetsyvaate arsenaali teillä on jo hankittu vai hankitteko imetysvaatteita sitten synnytyksen jälkeen?

Tinka ja maha
 
Imetysvaatteista Ei ole kuin kolmet imetysliivit. Pitäis varmaan hommata imetyspaitoja, mutta en mä kyllä kovin paljon ajatellut niihin satsata. Vähän vaikee, kun ei tiiä miten paljon noi tissit kasvaa vai kasvaako ollenkaan. :kieh:
 
Onnea Wentti! :flower: Pääsitkö jo kotiin?

Eipä tässä muuta..
Tyttö on nyt 12 vrk. Mun piti nyt lopettaa hiilihappojuomat. Ne taitaa aiheuttaa ilmavaivoja pienelle. Ja kun niin tekisi mieli kokista!!

Voimia!
 
:heart: Onnea kaikille vauvan saaneille, ja jaksuja vielä odottaville loppuodotukseen ja tsemppiä synnytykseen! :heart:

Tämä taustailija ilmoittaa että meille syntyi tyttö 14.4.2010 klo 19.10, rv 40+1. :heart: Painoa tytöllä oli 4235g, pituus 50cm ja py 36,7cm. Ihan yllättäen tuli synnytys, olin varautunut yliajalle vaikka vauvan painoarvion takia toki toivoin että syntyisi aiemmin. Esikoinen syntyi rv 42+4 ja painoi 3,8kg... Tämän vauvan painoarvio oli synnytysaamuna neuvolassa ultratessa 3,9kg, mutta olikin sitten todellisuudessa vähän isompi. :D Synnytys oli nopea, reilu 3h. Esikoisen synnytys kesti 17h, joten niin erilailla tulivat nämä tytöt maailmaan :) Kivunlievitystä en ehtinyt saada kuin ilokaasua pariin supistukseen, vaikka toiveissa oli jos jonkinlaista, ammeesta lähtien.

Vauva on ihana ja suloinen, ja 2,5v isosisko aika innoissaan (ainakin vielä). :heart:

Minsu ja "Lilli" 4vrk
 
Minsulle onnittelut tytöstä! :heart:

Täällä ihan typerä päivä meneillään, en oo tehnyt mitään, tunnin unetkin vetäisin. |O Huomenna sitten pyykinpesua ja neuvolaa. Eräällä kirpparille olisin halunnut käydä, mutta eihän sen tietenkään ole auki just maanantaina. :/
 
Meille syntyi pikkuinen poika 12.4 klo 19.41. Painoa pojalla 3140g ja pituutta 49,5cm.

Tässä vähän kertomusta synnytyksestä:
Aamulla menimme klo 8 yliaikaiskontrolliin 42+0 viikoilla. Lääkäri päätti käynnistyksetä. Siitä sitten osastolle ja 1/4 cytotec kohdunsuulle. Klo 14 supistukset rupesivat tulemaan kipeinä, tätä ennen näkyivät vain käyrällä. Supistukset tuntuivat lähinnä selässä. Klo 16 söin vielä hiukan, mikä tuntui ihmetyttävän hoitajia, mutta onnistui hyvin, kunhan katsoi kellosta seuraavan supistuksen tulon... :LOL:
Tämän jälkeen laittoivat kipupiikin, joka ei auttanut mitään, sekä aquarakkulat jotka ihanasti hävittivät kaiken kivun selästä. Eli niitä kyllä suosittelen jos ei kovasti pelkää sitä ikävää kipua, joka niiden laitossa tulee.
Siitä sitten lähdettiin hiljalleen kävelemään synnärin puolelle ja siellä suoraan ammeeseen. Siellä lilluin 45 minuuttia, muttei ollut ihan minun juttuni. Supistukset jälleen tuntua selässä tuskaisina ja pyysin epiduraalin, kun siirryttiin saliin n. klo 18. Tässä vaiheessa olin auki 5cm Epiduraalia odotellessa tyrkyttivät ilokaasua, joka ei oikeastaan "tehnyt" mitään. Supistuskipu tuntui oikeastaan pahemmalta, kun ei saanut hengitettyä "kunnolla", joten heitin maskin pois. Epiduraalin sain n.18.30 ja samantien olinkin kokonaan auki.
Epiduraali toimi täydellisesti, kivut lähtivät mutta ponnistamisen tarve jäi. Hetki jouduttiin kuitenkin "pidättelemään" koska kätilö oli kiinni viereisessä salissa. Ponnistus kesti 21min ja sitten ihana pikkuinen pellavapää olikin maailmassa. :heart:

Synnytys oli kokonaisuudessaan mukavan positiivinen kokemus kipuine kaikkineen. En myöskään ollut juuri yhtään kipeä jälkeenpäin. Nin siis tällä ensisynnyttäjällä.

Whitney+ Pellavapää 6vrk (ei tuota enää Kiusankappaleeksi voi sanoa, on niin ihanan rauhallinen poika) :heart:
 
Minsu ja Whitney onnittelut! :flower:

Nyt vuorossa valitusta... :ashamed: Täällä kylkiluut särkevät, hengittäminen vaikeaa, olemattomia supistuksia tulee välillä, vain yksi kunnollinen on nyt päivällä tullut (parempi toki sekin kuin ei mitään...), vatsa löysällä, syömisestä tulee paha olo (ei siis mahdu sapuskat enää vatsaan) joten aika vähän tulee syötyä, tosin syömättömyydestäkään ei hyvää seuraa. Piti lähteä koko perheen voimin liikenteeseen, oli meno jota kovasti odotin. Olo kuitenkin kaiken kaikkiaan niin kehno, että ilmoitin etten voi lähteä. Reissu olisi sisältänyt paljon istumista ja vessaan pääsykään ei olisi välttämättä hoitunut näppärästi. Mies sitten veti herneet nenään, olisi ollut jättämässä reissun väliin, mutta kun vaadin muiden lähtevän (esikoinen puhunut reissusta koko päivän) ja ilmoittavani kyllä jos jotain alkaa rytinällä tapahtua, totesi ukko tylysti että poksahtakoon rauhassa kotona jos ei kerran viitsi mukaan lähteä! :headwall: :headwall: :headwall: Tässä hormoniensa kera ei tiedä itkeäkö vai nauraa toisen lapsellisuudelle. Olisin kuitenkin halunnut lähteä!!! Harmittaa kun en nyt muutenkaan pysty tekemään juuri mitään ja sitten yksi jaksaa kiukutella tällaisesta. Ja heittää vielä ilmaan, että saan vaikka synnyttää yksinäni muiden ollessa reissussa... Toisaalta melkein toivoisin synnytyksen käynnistyvän nyt ja lähdön tulevan. Saisin kyydin järjestettyä sairaalaan ja ukko saisi miettiä omaa käytöstään kaikessa rauhassa, tulla perässä tai olla tulematta! Myönnetään, ei olisi kovin fiksua käytöstä ehkä minultakaan lähteä ilmoittamatta... Tällä hetkellä vaan suututtaa sen verran paljon, että argh!!! :kieh:

Jospa pieni kävelylenkki onnistuisi kun hissuksiin vaappuisi. Ja mielikin vähän leppyisi. Ei toki haittaa vaikka supistuksiakin alkaisi tulla, siis niitä joista oikeasti on johonkin.

Chiq taitaa olla vauvanhakureissulla??? Jastukin kenties?

Donu ja "Pikkuinen" 39+5
 
Onnea uusista vauvoista! :flower: :flower:

Vauvan liikkeistä, täällä on välillä hirmuinen ralli esim eilen ja niin kun tänään nin ihan hissukseen ajoittan muistuttaa et täällä ollaan. Molempia päiviä on ollu ennenkin joten odotellaan mitä tuleva tuo.
Yöllä juoksutti kyllä veskissä monen monta kertaa. On se kumma kun välillä voi tehä vaikka mitä ja sit taas hetkenpäästä nippanappa kävely onnistuu huoh.

Unico ja Toukka 38+2
 

Yhteistyössä