**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Magneettikuvan mukaan lantion mitat normaalit, eli alatiesynnytystä lähdetään taas yrittämään. Tunnelmat vähän ristiriitaiset, toisaalta haluan alatiesynnytyksen, mutta toisaalta pelkään että taas mennään saman kaavan mukaan kun ei tuo 3,5 kiloinenkaan alakautta tullut. Ja olin jo jotenkin asennoitunutkin sektioon... Kunhan nyt käynnistyisi itsekseen, HYVIÄ VINKKEJÄ??? Mahdollisessa yliaikaiskontrollissa sitten katsotaan tilannetta uudestaan kun eivät mielellään käynnistä jos sektio alla ja kuitenkin ilmeisen hyvänkokoinen vauva tulossa...
 
Yeb
Onnittelut mirabelille! :flower: :heart:

KiiajaVillelle huomiseen tsempit :) Jännää!

Katyana, mulla on ihan samanlaisia kiukkufiiliksiä :ashamed: Kiukuttaa toi äijä joka ei lähes mitään muuta kerkiä tekemään kun tuota opinnäytetyöntänsä ja töitä ja kiukuttaa tuon uhmaikäisen kiukuttelut syömisestä, pukemisesta ja vastaansanomiset kaikesta.. Harmittaa kun on ihanan aurinkoisia päiviä ja musta ei oo mihinkään tuolla ulkona, eilen oltiin neuvolareissulla rattaiden kanssa 2½h ja koko loppupäivä menikin sitten kipuillessa |O Kyllä se tästä sit..

Yeb 38+4
 
Onnea vauvaantuneille!

Ja Tsemppiä ja onnea matklaan vauvaa hakemaan lähteville!

täällä ei kummempaa neuvolassa kaikki hyvin ja toukkis on nuppi alaviistoon, ja sanoi jos kääntyy nuppi ylöspäin niin se on kivuliasta, mä kun olin ihan varma net se on aamulla ollu nuppi ylös päin mut ei oo kivuliaalta tuntunut joten kai toi jaloillaan osaa sit tehä pallon ;) et tälläsen asiaa tuntemattoman on hyvä luulla sitä nupiksi.

Unico ja Toukka 34+5
 
mirabel Onnea pojasta! :flower: :heart: :flower:

KiiajaVille Tsemppiä huomiseen.

Tänään oli tosiaan energinen päivä, mutt ei sit loppujen lopuks saanu mitään näkyvää aikaan. No huomenna sit siivotaan talo lattiasta kattoon, niin on se kunnollinen siivous sitten tehty ennen vauvan tuloa :)

JääKyynel ja Tuittu 38+1
 
mirabel onnea pikkuisesta pojasta :)

vauvoja vaan alkaa satelee :)

itellä olo ollu iha ok kait, mitä nyt kipuja siel sun tääl ja maha kovana vähä väliä ja saunaan ku menin ni heti päätä rupes särkemään. mut nyt olo on ok kait ja närästyski meni ohi vaikka monta tuntia oli tota närästystä vaikka otin rennietä silti ei avittanut. Jäätelö joskus auttaa mulla tohon närästykseen.

Nukkumaan tässä pitänee llähteä kun väsy painaa, 7 asti hereillä ollut et huhheijaa ja esikon kans ulkoiltu tänää 2,5h siis päivällä 2h ja sit illalla puol tuntii ulkona. Neitiki tais nukahtaa ku hiljaista onpi. Mitähän huomiselle kehittää?

tosiaan ollut aivan mahtavan aurinkoiset kelit et esikon kans ulkoiltu joka päivä. Olen nauttinut ulkona kun tietää et kevät on ja kesä pian :)

arska äippä+ tyty 35+5
 
Paljon onnea vauvoista Tiitulle ja Mirabelille :flower:

Tsemppiä myös niille joilla tuntuu synnytys jo olevan lähellä niinkuin KiiajaVillelle!

Täältä löytyy myös yks jolla on kuuma öisin. Vessaan herätessä öisin oon monesti ihan hikinen, mutta sitten kun jättää peittoa pois päältä niin alkaa palelemaan kauheasti niitä kohtia jotka on peiton ulkopuolella, eli ei oo hyvä oikeen kumminkaan päin.

Neuvola oli eilen ja kaikki oli siellä ok, paino oli taas noussu vähän liikaa mutta tiedostan kyllä herkutelleeni nyt kun ollut vieraitakin. Hemoglobiini oli 109 joten pitää alkaa syömään säännöllisesti taas rautaa, aiemmin söin satunnaisesti. Muutenpa kaikki oli niinku ennenki, sf mitta edelleen keskikäyrällä ja sykkeet hyvät jne.

Tänään POKS 37+0! Eli nyt ois se täysiaikaisuus saavutettu =) n.5viikkoa enää pisimmillään vauvan tuloon, en kyllä usko yhtään että ennen laskettua aikaa olisi tämä tulossa vaikka eihän sitä koskaan tiedä :)

Nekkunen ja Iita 37+0
 
mirabel onnittelut pienestä pojasta :flower: . Lisäsin sut tuonne vauvatuneisiin, samoin tein myös tiitulle (vaikkei vielä sitä täällä 2+:lla olekaan ilmoittanut, mutta fb:ssä kävin myös vakoilemassa) ;)

KiiajaVille tsemppiä huomiselle aamulle! Tuuhan kertomaan miten kävi ja kuinka iso vauva sieltä tuli.

Toivotaan jos tietäisin vinkin miten synnytys saadaan käyntiin, niin tyttö ei todellakaan olisi syntynyt rv 42+2 B) . Silloin tuli kokeiltua varmasti ihan kaikkea, paitsi homeopatisia juttuja ja risiiniöljyä.

Tänään illasta on ollut selkeästi havaittavissa ensimmäiset kunnon turvotukset. Kengät kiristi ja sukista jäi ihan järkyttävän lommot jalkoihin. No, melko pitkään niiltä olenkin säästynyt, paluuta ei kai ole enää ennen synnytystä.

Poppeliini ja poju 35+6
 
Täälä supistaa niin kipeesti että voivotella pitää..tosin tätä teki jo alku illasta ja sitten taas lopahti.En edes odota että nää jatkuis kovin pitkään. :xmas:

Mulla on muksut syntyneet kaikki noin 39+5 joten eiköhän tämäkin sinne mene.Jos tuohon olis luottaminen niin olis 3 päivää odotusta jäljellä. :LOL:

Onnea vauvautuneille! :heart: Uskomatonta että nyt se odotus aika tosiaan on ihan lopuillaan ja mullakin on muutaman päivän sisällä ihanan tuoksuinen pieni nyytti sylissä..oih! :heart:

Pian vaihtuu vuorokausi niin saan varmaan sanoa jo että viikot 39+2 :wave:
 
KiiajaVillelle tsempitykset tähän päivään!!!

Muillekkin suppareita ja lähtöä toivoville supparituulia puhaltelen *puuuhhh*

Tänne ei erikoisempaa, uneton yö takana jälleen ja nyt kun ei voi nukkua, tietty väsyttää...No, jahka tuon pojan saan taksiin ni jos sitä sitten kömpiis tuonne peiton alle hetkeks ainakin...Tosin ois hommaakin tällepäivää, että tiedä sitten mitä tekee...

buam
 
Toivotaan hyviä vinkkejä.. hmm.. meillä ei taaskaan auttanut mitkään.
No vähän, lääkärin tekemä sisätutkimus aiheutti jotain, seksi aiheutti jotain, pieni reipas kävely aiheutti jotain samaten rentoutuminen mutta ei niillä kyllä saanut synnytystä käyntiin. Yritystä ei ainakaan puuttunut tältä viikolta :D

Kiitos tsempityksistä ootte ihania, sitä varmasti tarvitaan :flower: :heart:
Tulen kyllä sitten kertomaan kuulumisia kunhan kotiudun vaavin kanssa.

Nyt aamupalaa, suihku ja soitto osastolle olisko siellä mulle tilaa nyt heti aamusta vai pyörittelenkö peukaloita kotona.

:hug: kaikille tarvitseville ja niitä supistuksiakin täytyy lähetellä!

KiiajaVille 38+6
 
Mies lähti töihin 3.30 ja heräsin sillon ja ei uni tullut enään sen jälkeen,2h pyörin sängyssä ja pakko oli nousta syömään.Kello on 6.00,mitäkähän sitä tekis?? :D (niin,siis meillähän kello tuntia vähempi ku teillä siellä Suomessa)
Tänään ois "neuvola",siinäpä päivän ohjelma ja jos vaihtas lakanat sänkyyn,siinäpä päivän ohjelma,ai mullako tylsä elämä :LOL:
KiiajaVille,tuossa sängyssä pyöriessä mietin myös sinua,että jokohan se on synnttämässä....mutta ei näköjään.Toivottavasti pian kuitenkin =)
Onkohan AnnaBuu jo lähteny vauvan hakuun...?

Hemmi ja Masu-Ukko 38+2
 
Tänään poksutaan **36+0** :heart: . Vielä ois viikkon täysaikaisuuteen, sitten saa vauva tulla vaikka heti B) (mitä siis en kuitenkaan henkilökohtaisesti usko tapahtuvan).

Piipa noi käynnistys/sektiopäätökset on kyllä varmasti hankalia. Mun ei pidä noista valita, mutta käynnistyksen/luonnollisen käynnistyksen odottelun välillä käyn kovasti keskustelua itseni kanssa. Meillä kun on isokokoinen vauva odotettavissa :| . Ja äitipolilla+pelkopolilla viimeksi puhuttiin että ens kerralla mietitään sitä käynnistysajankohtaa. Kun tietäisi tarkalleen etukäteen, koska vauva olisi itse tulossa, niin olis kyllä helppoa B)

Päivällä olis neuvola, joten kuulumisia sitten myöhemmin :wave: .

Poppeliini ja :heart: poju 36+0 :heart:
 
huomenta, sitä ollaa esikon kans noustu 7.00 kun isukki lähti töihin. :ashamed: joka aamu esikko herännyt 7-8 välillä et johtuuko täästä ku on valoisaa? mentii esikon kans yhdessä nukkuun samaan aikaa mut mulla jotenki unen tarve on isompi et pitäis saada nukkua enemmän mut eiih ku esikko herättää aikasin :(

tääl on aurinkoista ollut maanantaista lähtien ja nytki paistaa ihanasti aurinko et ihania ulkoilu kelejä piisannut ja aivan ihanaa ku kevättä ilmassa :heart:

aurinkoista torstaita kaikille! voimia ja niille jotka haluaa supistuksia *puuh*

arska äippä+ tyty 35+6
 
Arska äippä Niin monelta kuulee nyt että lapset herää tosi aikaisin. Varmaan toi valoisuus sitten herättää.. Tai äänekäs linnunlaulu :)
Meillä poika heräsi myös tänään aikaisin: 5.45. Luulen sen johtuvan reilu viikko sitten saadusta MPR-rokotteesta, josta oireet ilmeisesti voi tulla 7-14 vrk kuluttua. Ei tuolla kyllä mitään selviä oireita ole.. illalla oli kärttyinen eikä syö kunnolla..

Voi kun saisi pian kuulla vauvauutisia!!

Mites AnnaBuun suppailut nyt on jatkuneet??

Mulla ei nyt 2 yöhön ole suppaillut..
Tänään olisi hyvä päivä synnyttää, koska olisi hoitajiakin vapaana esikoiselle.

Greddy ja Piksu 38+1
 
Onnea uusista vauvoista! :flower:

Katyana, mulla on kans hermot aivan finaalissa ja ei millään jaksaisi mitään ylimääräistä hämminkiä. Poika pistää parastaan kyllä päivittäin kun huutaa ja taistelee kaikessa vastaan. En muista milloin oisin näin paljon itkenyt kuin nyt tän raskauden aikana.. :'( Ei vaan jaksa. Pojan kanssa tuntuu siltä ettei sille kelpaa eikä riitä yhtään mikään ja aika vähäänhän se on joutunut tyytymään. En pysty ulkoiluttamaan, vaunulenkillä käydään päivittäin ja se onkin sitten siinä, enempää en jaksa tai en pääse enää kävelemään loppu päivänä. Tuolla taas huutanut partsilla ties kuin pitkään kun ei vaan nukahda vaikka oli ihan väsynyt herättyään liian aikaisin.. Vaatteiden pukeminen on sellanen operaatio, että siihen ei kerta kaikkiaan riitä energiaa kovin montaa kertaa päivässä. Siinä on molemmat hikisiä, vihaisia ja aikaa menee vartin verran.
Hieman on sellanen olo, että ei lisää lapsia meille, kiitos!
Mutta jospa se siitä kun hormonit vähän tasaantuu ja palautuu sitten jossain vaiheessa itse normaaliksi.

Muokkaan vielä, et mulla kans on suuri tarve pakkaa kassi ja lähteä hermolomalle. Katoin jo eilen hotellien hintoja, mies näytti vihreä valoa, mut on niin kallista, et en taida raaskia.

Voimia vaan kaikille ennen loppurutistusta! Koitan täällä piristyä ja toivon että poitsu nukahtaa edes hetkeksi jotta jaksaisi jotain tehdä muuta kuin kitistä.

Bomppu & pikkuRuu rv 36+5
 
Onnea Tiitu ja Mirabel!!! :flower: :flower: :flower:

Tsemppiä KiiajaVille!!!

Poppeliini juu, ei olis meidänkään neiti syntynyt 42+3 jos kikat toimisi mun kohdalla... Sillonkin vielä piti kynsin ja hampain kiinni yksiöstään ja tuli vasta sektiolla.

Ai niin ja *POKS* 39+0
 
Oikein paljon onnea Tiitu ja Mirabel! :flower: :heart:

Tsemppiä vauvanhakuun KiiajaVille! :) :hug:

Mahtavia viikkoja jo teillä muilla! Kyllä vähän olen kateellinen, kun itse olen peränpitäjänä ;) Mutta kyllä se munkin aika vielä koittaa... :)

Mukavaa päivää kaikille ja hyviä vointeja! Suppareita niitä toivoville! :hug:

-Niiskuneiti ja Julle 34+4-
 
Huomenta!

Neuvolassa taas käyty ja kaikki ok, mitä nyt sf-mitta huiteli jo ihan pilvissä ollen 39cm!!! :/ |O Esikoisestakaan mitta ei koskaan ylittänyt 37cm ja nytkin muka kuvittelin, että vauva olisi jo laskeutunut ja mitta pienenemään päin. Mitä turhia, hyvä, kun koko taulukko riittää tuolle mitalle.. Tietääkö joku, onko sf-mitta yhteydessä kuinka paljon vauvan kokoon? Lapsiveden määrä mulla on merkattu aina normaaliksi, jos ultralla on katsottu.

Siitä verestä kurkkuliman mukana terkkari ei ollut mitenkään huolissaan, kun sitä ei tule jatkuvasti. Hän sanoi, että raskaana olevilla on usein nenäverenvuotoa ja sitä on voinut olla esim. yöllä ja veri olisi valunut kurkkuun, josta se aamulla tuli liman mukana pois. Toivotaan näin.

Mitähän muuta... en edelleenkään tiedä, menisinkö käynnistykseen vai sektioon. Toisaalta jos käynnistykseen menisi, olisi meillä vauva tavalla tai toisella jo pääsiäisenä. Toisaalta ja toisaalta. Mut sitten mulla jäis esikoisen muskarin pääsiäisesitys väliin, kun se olisi tiistai-iltana.

Poppeliini, luonnollinen käynnistyminen olisi niin ihanaa, mutta harmi tosiaan, kun sitä päivää ei voi itse tietää, milloin lapsi olisi tulossa ulos.

Nyt ulkoilemaan.

Piipa rv 37+3
 
Onnea mirabel :flower:

Eilen oli neuvola

35+0 (33+0)
paino +1,250g(-0,050g) painoa tullut n. 12 kiloa ja ahdistaa!
rr 135/74(134/81)
pissa puhdas
hb 129( viimeksi ei mitattu, mutta 31+0 oli 104)Sai pudottaa raudan 1 kapseliin päivässä
sf 31(30)Nyt oon tasan keskikäyrällä, alun oon menny yläpuolella
rt
syke 148 (31+0 oli 158)
liikkeet +

Ahistaa ihan hulluna tuo paino, mutta mulla on ihan järkyttävät makian himot. Pakko saada suklaata tms.. Mulla tuota painoa oli jo ennestään että ei tarttis ennää enempää :( Lähinnä ahistaa se just että miltä sitä näyttää sitte ku vauva on syntyny..
 

Yhteistyössä