**HUHTIKUISET Maaliskuussa** (17 vauvaa syntynyt!)

Tervehdys jälleen!
Ihan ensiksi OIKEIN PALJON LÄMPIMIÄ ONNENTOIVOTUKSIA vauvan jo saaneille.

Feles tuosta turvaistuimesta vielä. Mie kanssa suosittele ostamaan vaikka käytettynä kaukalon jos uuteen ei ole varaa. Mutta siihen tilaamasi istuimeen en kyllä vauvaa laittaisi oli kuinka tahansa 0-??kg se raja.

Kuumuudesta olitte kanssa puhelleet. Miulla on kanssa jatkuvasti "hiki". Meillä on sisällä välillä muun porukan mielestä kuulemma kylmä ja lämmintä on kuitenkin 18 astetta :whistle: Nyt kun on ollut niin et lämpötila on noussut sisälläkin auringon ansiosta lähemmäs 20 astetta ni miulla on ihan älyttömän kuuma. Kauhulla odotan onko se vielä synnytyksen jälkeenkin kuuma tuo olo, kun siellä sairaalassa ei varmaan kovinkaan "kylmä" ole...

Sairaalakassiani kukaan ei ole pakannut vieläkään. Kyllä se tuolla kaapissa on mut sisältö siitä puuttuu. Mutta ehtiihän sen kun ei ole tietoakaan että voisi lähteä.

Oma olo
Miulla olis pitäny olla neuvola huomenna mut terkka siirti sen. Olis tarjonnu sitä tälle päivälle mut sen kerran kun miulla on muuta menoa ni enhän mie päässy. No uusi aika on maanantaina kun aikani vakuuttelin et olo on ihan sama kun viikko sitten. Ja jos jotain "ihmeellistä" tulee osaan kyllä ottaa yhteyttä äippäpolin suuntaan.
Sen verran on et tännekin on turvotus taas rantautunut (oli välillä pois). Miulla siihen tehonnut tukisukat ja sitruunamehulla maustettu vesi.
Viikoja tuli tänään se 39+0 ja ei ole mitään tuntemuksia et pitäs tästä lähteä johonkin. No poitsu tuli sen 5 vko:a etuajassa joten tämä tulee sitten varmaan 2 vko:a jälkikäteen...

Nyt taitaa olla pakko mennä tuon poitsun seuraksi. Mie en enää JAKSA kuunnella sitä narinaa. Sitä on taas kuulunut ihan kiitetävästi kun en ole kyennyt viemään häntä ulos. Oli kyllä ukin matkassa aamupäivästä, mut sen jälkeen ei mikään olekaan ollut hyvin. *huokasu*

:hug: kaikille sitä tarvitseville ja tsemppiä vauvan hakuun lähteville.

Saimaanrannan äippä 39+0


Lisään vielä
Sun Rise siulle piti vielä kommentoida. Onko siun mahdollista olla välillä miehesi luona siellä toisella paikkakunnalla?
 
Voi kääk,mua jännittää yhtäkkiä ihan hirveesti!!Nyt irtos varmasti loputkin limatulpasta,tuli vajaa ruokalusikallisen kokonen löntti. :x :x

Alamahaa "särkee",ehkä tää nyt sitten alkaa olla enää niitä supistuksia vaille valmista,pitänee valmistatua varmaan lähtöön koska tahansa.Taas piti vaan tulla purkautumaan kun iski jännitys päälle.Ei meinaa tajuta että nyt se vauva tosiaankin on syntymässä varmasti ihan lähi päivinä ellei jopa seuraavan vuorokauden kuluessa.Jaiks! :D :heart:

39+2
 
AnnaBuulla ja Sapfolla ainakin jännät paikat! Toivottavasti pääsette synnyttämään pian. :D

Mä en sit mennytkään mihinkään perhevalmennukseen, nukahdin sohvalle pariksi tunniksi. :ashamed: Tuli siivoiltua yläkaappeja, meni siinä voimat ihan kokonaan. Nyt illalla jatkoin saunan siivouksella, mitähän sitä seuraavaksi. :p

Huomenaamuna menen varmasti valmennukseen, aiheena imetys.
 
Saimaanrannan äippä En mä hirveesti viittis muille antaa, koska mun pitää siivota niin tää nykyinen asunto, josta kohta muutetaan kuin sitten varmasti myös uutta asuntoa. :D Mutta jos ihan jonkin verran siihenkin suuntaan siivousintoa. ;)
 
Heipsan vaan kaikille... :D Nyt vasta kerkeen tulemaan tänne ja kauheesti on tullu taas tekstii.... :eek:

Onnea kaikille jotka ovat saaneet vauvan :flower: :hug: =)

Pikkuinen kasvaa ihan normaalisti vattassa ja on terve. :heart: Nyt hän painaa 2,8kg on kuulemma erittäin pirteä ja hyvin voiva =) Kaikki oli siis hyvin....

Onko joku muu odottava äiti hulluna kokikseen...? Onko se kauheen vaarallista? :eek:

Oli pakko laittaa muutama kuva.... On kuulemma kauheen pieni vatta.... Kertokaas te mielipiteenne =)





:heart: 38+1 :heart:
 
Pampulipampam, ihana arveton vatsa sinulla, epistä. :ashamed: Ei tuo mun mielestä kauheen pieneltä näytä, mutta ei kyllä isoltakaan. Vauva on jo hyvänkokoinen! :) Ei kai se Cokis kamalan vaarallista ole, mutta kofeiiniahan siinä on, joten älä juo tynnyri kaupalla. ;)
 
Noniin nyt on sitten kotiuduttu pikkuneidin kanssa. <3
Amalia on aivan ihana ja niin suloinen tyttö. <3
Tuntuu yhä epätodelliselta kun katsoo häntä että miten itse on saanut aikaseks jotain noin kaunista ja suloista!
Voisin katsoa häntä vaikka koko ajan <3 Niitä ilmeitä mitkä vaihtuvat ihan kokoaja jne. On ihanaa olla äiti vaikkain eilen ekan kerran tunsin riittämättömyyttä yöllä.
Maitokin on noussut jo ritoihin.. en oikee tiiä mitä aatella.. sairaalssa vaan höpöttivät imetyksestä ja vaikka mulla on toinen rinnanpää ihan verellä niin pakottivat tyyliin imettämään kuitenkin.
Ja en saanut koskaan vastausta siihen että entäs JOS päätänkin että imetys päättyy 1kk päästä tai parin kk päästä niin miten se tapahtuu jos rinnat on ihan täynnä maitoa ja niin pinkeet.. kuinka mä saan sen maidon tulon loppumaan.. en vaan mitenkään ymmärrä.. saisinko joltain vastauksen sillee fiksusti.. kun tuntuu että mut lemataan heti huonoks äidiks jos en imetä.. :(
Nytkin sairaalassa hoitajat ei hyväksynyt asiaa ku olisin halunnut antaa pullossa maidon kun on niin kipeet rinnanpäät.. huoh..
Mutta kaikki siis meni hyvin..
Ma aamulla mentiin 7 sairaalaan ja ottivat puoli 8 aikaan verikokeet ja hoitaja näytti mun huonepaikan.Leikkaava lääkäri tuli käymään ja käytiin nopeasti läpi toimenpide.. sen jälkeen vaihdoin vaatteet ja piti jo mennä leikkuriin. Kävelin sinne ja se matka joka oli tosi lyhyt niin tuntui kauhean pitkältä.
leikkaus osaston ovella oli mua vastassa n.6 iloista ihmistä jotka tuli sitten mun kanssa sinne leikkuriin ja siinä sitten aloitettiin kaikki valmistelut.
Spiaalin laitto ei ollu mitään kauheen mukavaa mutta kyllä sen kesti.
Mun verepaine tippui aikalailla ja olo oli ihan kauhee mutta se saatiin lääkkeillä tasattua.
Papereissa lukee että leikkaus aloitettiin 8.45 ja vauvan syntymä aika on 8.48 joten ei siinä paljoo ehtinyt tapahtua kun Amalia syntyi <3
Se tunne kun kuulee oman vauvan äänen on jotain niiin uskomatonta<3
Maailma muuttui ihan samantien. <3
Toipuminen on sujunut ihan hyvin vaikkakin ei liikukminen ole mitään ihanaa tän haavan kanssa.. pelkään vähän noita tikkejä mutta kaipa se siitä sulkeutuu hyvin.. outoa että ottavat jo ens ma pois ne.
Jälkivuoto jota pelkäsin on ollu tois tosi tosi vähästä.. eli ei oikee oo tullu mitää.. tai en oo ite nähnyt oikee mitää.. onneks.. vaikkakin sekin mietityttää että onko se normia.

täytyy lukea teidän kuulumiset huomenna :)

Tiitu ja Amalia <3
 
Onnea paljon Tiitulle ja Mirabelille! :flower:

Ja tsemppiä juuri synnyttämään lähteville. Perästä tullaan!

Tänään oli aamulla neuvola rv 38+0 (36+6)
Hb ei mitattu (105)
Pissa puhdas (puhdas)
Pr 125/77 (118/71)
Paino 81,5 (81,2) Kokonaisnousu 10 kg
Turvotus - (-)
Sf 30,5 (30) alakäyrän tuntumassa mennyt kokoajan, kuten isosiskonsakin
Syke 140 (150)
Tarjonta rt (rt) On kuulemma jo kiinnittynyt
Iltaisin tulee muutamia suppareita, mutta ei kipeitä, joten eiköhän tässä vielä tovi mene ennen kuin vauva on ulkona. Olo on ihan ok, joten sen suhteen ei ole mikään kiire tuon synnytksen suhteen, mutta olisihan se jo ihan kiva saada nyytti käsivarsille.

Voimahalaus kaikille, jotka sitä tarvitsevat!
:hug:

manteli ja Sulo 38+0 *POKS*
 
Onneksi olkoon vielä kertaalleen Tiitu :flower:

Noihin rikkoontuneisiin rinnanpäihin sen verran kommenttia, että käytä ihmeessä rintakumia jos menee ihan verille, sen avulla rinnanpää ehtii parantumaan, eikä vauva saa sitten verta maidon mukana vatsaan. Se nimittäin aiheuttaa sitten vauvalle oksentelua kaarella. Mulla on ollut alkuun imetys molemmilla kerroilla veristä puuhaa, mutta se helpottui kyllä, enkä sen jälkeen tosiaan miettinytkään imetyksen lopettamista, niin helppo ja ihana tapa se oli ruokkia pikkuista. Imetin esikoista lopulta 15kk, ja kakkosta 14kk. :)

Sektion jälkeen jälkivuoto tosiaan ei ole niin runsasta kuin alatiesynnytyksen jälkeen, sillä sektion jälkeen kohtuun tehdään kaavinta. Mullakin (esikoinen siis syntyi sektiolla) tuntui kertaalleen jo loppuvan koko vuoto, mutta kesti se lopulta viitisen viikkoa, ei kuitenkaan ollut missään vaiheessa kamalan runsasta. Kokonaan vuoto ei saisi loppua, silloin on mahdollista, ettei kaikki istukan irtoamisesta tullut veri pääse ulos kohdusta ja seurauksena tulehdus.
 
Tiitu mukava lukea kuulumisiasi! Ihanaa kun kaikki on sujunut hyvin! :hug:
Imetys on tietysti jokaisen henkilökohtainen valinta. Alku voi tuntua hankalalta, mutta apua on sitä haluaville tarjolla. Rintojen pinkeys ja rinnanpäiden rikkoutuminen ovat ikävän tuntuisia juttuja, jotka kuitenkin hellittävät melko nopeasti. Minulle tuli vähän järkytyksenäkin se millaiseen kuntoon rinnat voivat mennä alkuun (olisi pitänyt karasita rintoja jo odotusaikana kuten neuvottiin, mutta en uskonut sen olevan tarpeellista). Verillä olivat molemmat rinnanpäät ja imetys teki tosi kipeää. Rintakumi auttoi pahimman ohi Bepanthenin kanssa. Kun maidon tulo tasaantuu, alkavat rinnat tuntua erilaisilta. Rikkoutuneet rinnanpäät paranevat kyllä, karaistuvat ja imetys ei tee enää kipeää.
Maidon tulossa pätee kysynnän ja tarjonnan laki. Mitä enemmän vauva imee, sitä enemmän maitoa tulee ja toisin päin. Jos vauva saa tyydytettyä nälkänsä osittain korvikkeella, rinnalla syöminen vähenee ja rinnat saavat viestin ettei maitoa tarvita niin paljon -> vähemmän maitoa. Kaudet, jolloin vauva tuntuu olevan aivan jatkuvasti rinnalla ovat puolestaan maitotilauksen tekemistä, joka tuottaa parissa päivässä tulosta. Maito ei ole silloin loppumassa, vaan vauva kertoo rinnoille, että nyt tarvitaan lisää tuotantoa ja maitoa todella alkaa tulla lisää. Äkkinäisiä muutoksia ei kannata tehdä ja aina on hieno juttu jos imetys onnistuu. Äitiys ei kuitenkaan ole imettämisestä kiinni ja jokainen tekee kuten parhaaksi näkee!
 
Onnittelut taas vauvoista! Tiitu ja Mirabel! :flower: :flower: :heart:

Ja tsempit Kiiajaville (tosin taitaa jo olla paketti sylissä.. ) sekä ainakin AnnaBuulla ja Sapfolla tais olla lähtö lähellä!? :)

Muuta en oikeastaan muistakaan.. Se on tää rementia.. :LOL:

( . ) oli se synnytystapa-arvio tänään, ja sain alatiemahdollisuuden... :)
Tosin (kuten toivoinkin) minimi tipalla ja muilla toimenpiteillä ja jos vähääkään näyttää että pitkittyy tms herkästi tekevät leikkauspäätöksen.
Mutta siis kaikenkaikkiaan, ihan kiva että vihdoin "saa ajatella synnytystä" kun tietää miten saa lähteä.. :)
Ja aion kyllä kokeilla päästä mahdollisimman pitkälle ilman mitään lääketieteellistä.. ;)


Nyt nukkumaan.. :) Valoisat aamut on vaikuttaneet ainakin meillä niin että pikku-ukot herää kuudelta.. |O

Huomenna 38 tasan.. :)

 
Tiitu onnittelut tytöstä :flower: Alkuun tuo imetys saattaa tuntua pelkältä tuskien taipaleelta :hug: mutta tosiaan kannattaa kokeilla rintakumia jos rinnanpäät menee rikki ja se lansinoh-voide on todella hyvää. Alussa rintoihin pakkaantuu helposti maitoa, mutta se kyllä tasaantuu kun kysyntä ja tarjonta löytävät toisensa :D Jos olet sitä mieltä ettet halua imettää niin tarjontaa (eli siis imetyskertoja) vähentämällä vaikutat maidontuotannon määrään. Imettäminen tai imettämättä jättäminen on minusta jokaisen oma asia :D mutta jos sinulla tuo alku on saanut ajatukset imettämisen lopettamisen kannalle niin suosittelen odottamaan jonkin aikaa ennen lopullista päätöstä. Voihan olla että kun se lähtee rullaamaan niin ajatukset voivat olla toisenlaiset :)

(.) Ei mitään uutta...

MaMa ja kutonen 37+1 :heart:
 
Tiitulle onnittelut jälleen, on kyllä suloinen tyttö teillä. :heart: Toivottavasti se imetyskin alkaisi tuntumaan paremmalta ajan kanssa. :hug:

Useat valittelee kuumuutta, mua on alkanut palelemaan viimeaikoina. :eek:

rv36+1
 
Turvakaukol Tuosta sen verran et kannattaa kysyä neuvolasta oisko jossakin vuokrattavia.. Meillä nimittäin vuokraa neuvola 5e/kk että ei tuossa ainankaan vararikkoon joudu:)
Tänää oli neuvola ja kaikki oli hyvin tosin alussa vauvan sydänäänet vaan 120 mutta tuo tais nukkua ku nous heti ku neuvolatäti käski mua vähä nousemaan..
Hemppa on edelleen hyvin alhanen eli siellä 91 mennää, mutta sano että jatkat vaan raudan syöntiä ni kyllä se vielä joskus sieltä nousee..
Aattelin myös sellasta et mitenköhän tonne teijen fb ryhmään ois mahollista päästä?
Oon kyllä tuolla maaliskuitten ryhmässä mut alkaa siltä näyttämään et huhtikuiseks tää menee ja tuol maaliskuisissa alkaa olemaan kaikilla jo vauvat sylissä ni ois kiva jos ois sit ns"omanaikaisia" tovereita matkassa mukana:)
 
Onnittelut vauvoista!!! :flower:

Turvakaukalosta Luin tosiaan autoliiton sivuilta tarkemmin suosituksista ja päätin perua sen istuimen. Mennää etsiin ens viikolla sitte iha vauvakaukalo. Enhän minä noista mitää oo ymmärtänyt. :ashamed: Noh, nytpä tiedän paremmin. :p

Synnytystapa-arviosta Tehdäänkö se kaikille vai vaan jos on aihetta epäillä vauvan mahtumista? Mulle oli jo viimeinen neuvolalääkäri eikä se mitää mahtumisesta puhunu. :eek: En mä huolissani tän mahtumisesta kuitenkaa ole kun kerran niin kovin pikkuinen on.

Sairaalakassia en oo pakannu koska mulla ei oo mitää sopivaa laukkua! Mahtuiskohan reppuun kaikki tarvittava? Enpä mä siellä mitään ylimääräistä tarvi kuitenkaan. Ja koti on kuitenki vartin ajomatkan päässä jos jotain jää uupumaan. :whistle:

Eilen alkoi flunnsa, mut tänää on jo parempi olo; jaksoin jopa aloittaa siivouksen. Eilen kuitenkin oli aivan kauhee olo. Alaselkää särki ja poltti ihan hirveesti. :/ Kaipa se tuohon flunssaan liittyi. Ainoastaan kontillaan ei selkään sattunut, muuten oli täyttä tuskaa. |O

Mulla on neuvolakortti jo iha täys kun on ollut niin paljon polikäyntejä. Tarvinee pyytää uus kai.. :kieh:

Feles 37+5 <3
 
Onnea vauvoista :flower: :hug:

Feles Ei minullakaan ole sopivaa kassia minkä voisin ottaa sairaalaan mukaan :( eikä kehtaisi mitään muovikassiakaan ottaa, kun minä en edes omista reppua!!! :(
Täytyy vain toivoa että pienokainen pysyisi laskettuun aikaan asti niin kerkeen ostamaan jostain jonkun ison kassin =)

Nyt tämä tuleva äippä menee nukkumaan.... Öitä teille kaikille =D

<3 38+2 <3
 
Huomenta!

Kerrankin kohtuu hyvin nukuttu yö takana! En tiiä auttoko siihen se, että käytiin tosi myöhään miehen kanssa saunassa ja sit menin suoraan oikeestaan nukkuun ko olin kuivatellu. Vaikkakin tukka märkänä, mut tuo nyt ole niin vakavaa...
En heränny ko muutaman kerran yön aikana lonkka/nivuskipuihin! :D

Musta vain tuntuu nyt, et masu on laskeutunu hieman. Lähtee kyllä vielä tuolta ylhäältä, mut ei ehkä niin ylhäältä ku aiemmin. En tiiä sit et kuvittelenko vain tai jotain, mut ehtiihän tuo vielä laskeutuakin.
Heti on jotenki niin paljon parempi mieli kun on saanut nukuttua yön kunnolla.
Eilenkin olin niin väsynyt, että alko vaa itkettää koko ajan ja tuntu että poitsullekin hermostuin ihan turhista syistä. Tai no, en vaa enää jaksanu kuunnella sitä kitinää ja vinkunaa...Miehellekin ärhentelin koko ajan..
Menin sitten päikkäreille ja nukuin jopa 3 tuntia ihan sikeesti, niin johan oli mielikin eri. Kunpa tää nyt ei kostautuis ko kehuu.... =)

Mut nyt pitää mennä herätteleen poitsua aamupalalle ja koulutielle vielä tän päivän ja ens viikolla koittaakin taas "arki" hälläkin.

buam 35+2
 
Tiitulle ja mirabelille onnittelut ellen oo muistanu onnitella! :flower:
Tiitun typykkää kävin kurkkaa fb:n puolella ja voi mikä ihanuusa siellä olikaan <3 ihan vauvakuumetta pukkaa :whistle: ;)

sairaalakassi edelleen pakkaamatta..osittain oon kyllä jo pesuaineet varaillu jemmaan tonne..

kuuma juu on! mä oon yleensä sellanen kylmäkalle et tärisen ja palelen aina ja jokapaikassa. nukkumaankin kun mennään niin peitto on heti kirjaimellisesti korvissa :LOL: nyt yöllä peitto on jalkovälissä tai vieressä kun hikoiluttaa..ja joku siitä mainitsikin et ukko kun halailee niin tuntuu et tukehtuu...ei voi hyväksyä sellaista :D :LOL: :whistle:

kaksi ässää eilen testattu :D :D siis siivous ja sauna..kolmatta en edes jaksanu harkita :/ nukahdin taas ysin maissa... tein suursiivouksen ja pesin pyykkiä ihan sikana. huoh. muutaman supistuksen sai aikaseks mut ei muuta.

paineentunnetta on alkanu olla täällä enemmän...taitaa vauva puskea pepullaan niin alas että tekee sen.
Kääntöyritykseen meen maanantina ja se pelottaa :ashamed: oon jo miettinyt et kieltäytyisin siitä...sais vauva nyt kääntyä ittekseen ja pikkusen vauhdilla!!!

Tiitulta piti kysyä et minkä takia sinulle tehtiin sektio? Onhan siitä ollu puhetta mut en muista... :ashamed:

KiiajaVillellä taitaa kans paketti olla jo sylissä :heart:

Täällä sataa sakeasti lunta :eek: eikös sen kesän pitäny tulla jo pikku hiljaa... :|

nyt aamukahveelle ja sitten laittamaan tyttöä valmiiks kerhoon...

kiva pantamainen kipu alaselässä nyt taas...vielä ei tarvis ulos tunkea kun peppu eellä olis site tulossa ja ambulanssia ??? kai mun olis sitte soitettava jos vedet menis...

nasum ja neiti 35+5 :heart:
 
Huomenta :wave: Jee, pikkumies nukkui jopa klo 6! Aika luksusta, kun on viime aikoina herännyt viimeistään 5.30...

Onnea Mirabel ja Tiitu!!! :flower: =)

Sairaalakassia en ole pakannut, mutta olen saanut listan tehtyä! :D Ja puhelimen laturi, kamera ja puhelimen kuulokkeet ja neukkakortti on tuossa lipaston päällä odottamassa. Ja kun sain noita Dermosileja, niin täytin pikkupullot valmiiksi odottelemaan. Nyt vaan pitäisi se kassi ja meikkilaukku löytää, niin voisi alkaa laitella vähitellen. Ei sen kassin mikään iso tarvi olla, reppu on ihan hyvä :wave:

KiiajaVille varmaan jo nuuskuttelee vauvantuoksua... mitenkähän AnnaBuu :wave:

Tännepä ei muuta, aurinkoisten päivien jälkeen tänään onkin ihan harmaata, höh!

stoppis 38+3
 
Imetystukihenkilö olen muuten minä, joten yhteyttä voi ottaa yksityisviestilläkin jos joku haluaa =)
AnnaBuulle edelleen suppareita suppareita, onko miehesi nyt vl kotona, olisiko hyvä aika synnyttää?

Ovatko muut tehneet perheen/suvun kanssa arvailuja milloin vauva syntyy? Meillä on koko huhtikuu täynnä :D ainakin joka viikolle pari.

Aijuu ja tänään poksutaan 36+0
-C ja T-
 
Huomenta, heräsin äsken :whistle:
Meidän kohta 6v. oli laittanut meille aamupalan valmiiksi, mulle jäi vain kahvin keittäminen :D
Oli kyllä oikein mukava yllätys, tämä päivä on kyllä lähtenyt hyvin käyntiin :heart:
 
Eilen neuvolassa sitten selvisi syy tähän kamalaan väsymykseen, oli hb tullut parissa viikossa yli 10 pykälää alaspäin (nyt 114). Jospa tämä nyt tuplaraudalla edes hieman korjaantuisi ennen synnytystä (joka toivottavsti on pian)
Kiusankappale oli myös kiinnittynyt, mutta sehän ei taida vielä taida olla mikään synnytyksen käynnistymisen merkki...

Whitney 39+4
 

Yhteistyössä