Huhtikuun budjettihaaste

Jos joku muu osaa tehdä taulukot niin mielellään saa päivittää :)

Mulla tässä kuussa taas tavoitteena 350 euroa, tästä summasta käytetty nyt 11,74e.

Ja hyvin niukat varastot tällä hetkellä, sekä pakastin että kuivakaappi kaipaa täydennystä.
 
Viimeksi muokattu:
uikku
Siis, että paljonko käyttää ruokaan ym.? Siis laskut erikseen? Meillä menee ruokaan isolla perheellä jo 750 euroa, joten mä voisin vaikka sen laittaa summaksi, jos on kyse vain ruuasta.
 
Ruokaostoksista kyse. Osallistujilla on ollut vähän erilaiset tavat mitä laskee budjettiin mukaan, mutta esim. minulla tuohon summaan sisältyy ruuat + kaikki mitä ruokakaupoista ostetaan (eli shampoot, wc-paperit, voi olla keittiötarvikkeita jne.) muuten, mutta alkoholi ei ole mukana laskuissa.

Helmikuussa meni 327,75 eli tuo 350 euroa on ainakin melko realistinen tavoite :)
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
"Saana"
Sairastelujen vuoksi viime kuu jäi meidän perheeltä kesken, mutta mielellään tultais uudestaan mukaan. Kuitit on tallessa mutten ole vielä tohtinut niitä laskea. Hiukan budjettiin vaikuttaa mun maidoton ruokavalio, joka alkoi viime kuussa ja jatkunee ainakin 10 päivää.

Meillä budjettiin kuuluu kaikki mitä ruokakaupasta ostetaan eli ruoka, taloustavarat, pehmopaperi, hygienia tuottee, pesuaineet ja vaipat. Meillä on 2 +2, kaikki ateriat syödään "kotona" eli mies ottaa kotoa eväät töihin. Molemmat lapsista käyttää vaippoja, joten niihin menee lähemmäs 100€/kk.

Tavoite 500€ huhtikuulle.
 
"Eloveena"
Meitä on yksi aikuinen ja yksi lapsi. Molemmat saamme syödä ilmaiseksi koulussa joten se vaikuttaa asiaan. Lapsi puolet ajasta isällään. Mun pitää vähän miettiä, että mikä se summa olisi meillä.
 
"mietteliäs"
teil on tosiaan pieniä budjetteja.. miten te oikeesti onnistutte?
meitä 2 aik. +2 alakoululaista ja 1 4-V sekä 2 kissaa, kauppaan menee kuussa rahaa 800 e ja en edes tiedä miten voitais säästää??? tosin kauppalaskuun kuuluu kaikki kaupasta ostettava...

olen ajatellut jos saisin ostettua tilipäivänä aina kuivakaapit täyteen ettei tarttis ostaa kuin tuoretavarat, mut sellasen listan teko on hirmu vaikeeta tehdä...

mut mielenkiinnolla luen teidän juttuja ja ehkä ens kuussa voisin sit uskaltaa tulla mukaan :D
 
[QUOTE="mietteliäs";28282354]

mut mielenkiinnolla luen teidän juttuja ja ehkä ens kuussa voisin sit uskaltaa tulla mukaan :D[/QUOTE]

Mulla tammikuu oli se ensimmäinen kuukausi, mielenkiinnolla halusin nähdä paljonko meillä oikeasti sinne kauppaan menee ja MIHIN se menee. Entä jos kokeilet tässä kuukaudessa ihan vaan seurantaa? Silloin on helpompi nähdä mistä voi säästää sitten seuraavassa kuussa ja mikä on ollut ihan turhaa.

Se, että kaapit on täynnä auttaa jo säästämään, kun ei tarvitse lähteä erikseen hakemaan jotain puuttuvaa asiaa (silloin kun monesti tarttuu sitten mukaan vähän turhempiakin juttuja).
 
"mietteliäs"
voisin joo seurailla omia ostoksia, ehkä se tosiaan auttaa miettimään m,ihin se raha menee :)



Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28282374:
Mulla tammikuu oli se ensimmäinen kuukausi, mielenkiinnolla halusin nähdä paljonko meillä oikeasti sinne kauppaan menee ja MIHIN se menee. Entä jos kokeilet tässä kuukaudessa ihan vaan seurantaa? Silloin on helpompi nähdä mistä voi säästää sitten seuraavassa kuussa ja mikä on ollut ihan turhaa.

Se, että kaapit on täynnä auttaa jo säästämään, kun ei tarvitse lähteä erikseen hakemaan jotain puuttuvaa asiaa (silloin kun monesti tarttuu sitten mukaan vähän turhempiakin juttuja).
 
"vieras"
[QUOTE="Saana";28281033]Molemmat lapsista käyttää vaippoja, joten niihin menee lähemmäs 100€/kk.[/QUOTE]Huhhuh, sinuna harkitsisin edes muutaman kestovaipan ostamista, että voisi pienentää tuota summaa. Jos viidesosa budjetista kerta menee vaippoihin?!
 
"Hmmh"
[QUOTE="Saana";28281033]Sairastelujen vuoksi viime kuu jäi meidän perheeltä kesken, mutta mielellään tultais uudestaan mukaan. Kuitit on tallessa mutten ole vielä tohtinut niitä laskea. Hiukan budjettiin vaikuttaa mun maidoton ruokavalio, joka alkoi viime kuussa ja jatkunee ainakin 10 päivää.

Meillä budjettiin kuuluu kaikki mitä ruokakaupasta ostetaan eli ruoka, taloustavarat, pehmopaperi, hygienia tuottee, pesuaineet ja vaipat. Meillä on 2 +2, kaikki ateriat syödään "kotona" eli mies ottaa kotoa eväät töihin. Molemmat lapsista käyttää vaippoja, joten niihin menee lähemmäs 100€/kk.

Tavoite 500€ huhtikuulle.[/QUOTE]

100€/kk vaippoihin?? Mitä ihmeen vaippoja teillä käytetään??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28281692:
Tämä on kyllä tiukka tavoite :O Onko sulla minkälaiset suunnitelmat ruokaostoksista? Meitä on saman verran ja tavoite se 350, silläkin saa jo katsoa mitä ostaa ja valita halvimman vaihtoehdon.
Tein jo viikon ruokalista ja siihen kuuluu kaalilaatikkoa, nakkikastiketta, pinaattilettuja (itsetehtyjä), makaronilaatikkoa, öööhh.. Pinaattikeitto taisi olla myös. Vaippoihin ei mene rahaa, shampoot ym riittää täksi kuuksi..

Maitoon 10e ruokaan 30e ja muihin 10e. Tän viikon ostokset on tehty (paitsi maitoja täydennetään). 40e käytetty 10e jäljellä :) Hyvin pärjää!
 
Pihi-iita
Nonni, uusi yritys. :) Budjettihaaste tälle huhtikuulle on 600 euroa. Tähän kuuluu kaikki kuukauden aikana minun rahapussistani ruokakauppoihin, jne kuluvat rahavat. Viime kuukausimeni melko lailla pepulleen ja nyt yritän uusin voimin. Tarkoitus on jakaa haaste viikkotasolle, eli 150 euroa saa kuluttaa viikossa.

Viikko 1.
1.4. Siva, 8 euroa
2.4. S-market, 27 euroa
2.4. Mäkkäri, 18 euroa

Kulunut 53 euroa, jäljellä 97 euroa. Sillä tarkoitus ostaa viikonlopun vierasruuat, eli kaupassa ei saisi sitä ennen pahemmin käydä.
 
pihi-iita
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;28282374:
Mulla tammikuu oli se ensimmäinen kuukausi, mielenkiinnolla halusin nähdä paljonko meillä oikeasti sinne kauppaan menee ja MIHIN se menee. Entä jos kokeilet tässä kuukaudessa ihan vaan seurantaa? Silloin on helpompi nähdä mistä voi säästää sitten seuraavassa kuussa ja mikä on ollut ihan turhaa.

Se, että kaapit on täynnä auttaa jo säästämään, kun ei tarvitse lähteä erikseen hakemaan jotain puuttuvaa asiaa (silloin kun monesti tarttuu sitten mukaan vähän turhempiakin juttuja).
Tämä taitaa olla numero 1 budjetinkaataja minulla. En kertakaikkiaan osaa lähteä kaupasta pelkästään sen vehnäjauhopussin ja maitotölkin kanssa. :(
 
"Saana"
Kävästiin eilen shoppailemassa kaapin täydennystä. Tarkoitus oli käydä Lidlistä hakemassa kasviksia, mutta lapsi oli niin väsynyt, että katsoin parhaakseni käydä vain Prismassa.

2.4. Prisma 113,61€

wc-paperi 3,35
pikakaurahiutale 0,82
liivinsuojus 3,15
muovikassi 3x 0,19
Pampers jumbo 14,25
rasvatonmaito 2x0,69
tomaattimurska 4x 0,89
seiti 2,79
raejuusto 2,29
soijavalmiste 1,88
kanafile 3,89
porsaan leike 5,29
punajuurisalaatti 1,30
täysjyvä fusilli 0,99
vehnälese 0,72
mehutiiviste 3,45
juustosämpylä2,19
limettimehu1,09
parsakaali1,11
kaurajuoma 1,69
näkkäri 2,69
kylmäsavu kirjolohi 3,39
lenkki 3,59
pippuri kinkku3,05
rypälemix 2,95
luumutomaatti 1,69
rahkasekoitus 1.59
mantelilastu 1.19
edam 17% viipaleet 4.19
kananmuna 1.90
lihaisa hernerokka 1.59
levite 1,59
sitruunamehu 0.79
juokseva hunaja3.05
kikherne 0.98
kukkakaali 1.63
kiivi 1.49
kurkku 1.19
kesäkurpitsa 0.81
paprika 1.71
omena 1.24
bataatti 1.53
muikku 2.26
ruukkusalaatti 1.25
jäävuorisalaatti 1.52
rucola 2.05
munakoiso 0.94
banaani 1.13
kuorittu kurpitsansiemen 3.47
herkkusieni 1.45

Pitkästä aikaa naputtelin ostoslistankin. Tarkoitus tehdä ainakin: mantelikalaa, kylmäsavulohisalaatti+ paistettuja muikkuja esikoiselle, kasviksia ja kanaa, possua+perunaa+salaattia, tomaattinen makkarakastike+peruna, bataatti+rucola+fusilli -paistos, kikherneitä ja munakoisoa + itsetehtyä pitaleipää, sieni-kasvis -lasagne ja onhan tuossa tuota hernerokkaakin. Aika moneksi päiväksi tuli ostettua ruokaa.
 
"Saana"
[QUOTE="vieras";28282428]Huhhuh, sinuna harkitsisin edes muutaman kestovaipan ostamista, että voisi pienentää tuota summaa. Jos viidesosa budjetista kerta menee vaippoihin?![/QUOTE]

Olen kyllä harkinnut. Onhan se isosumma kuukaudessa.
 
Tällä viikolla on mennyt 42€ ja kaikki ruokatarvikkeet ostettu. Ainoastaan maitoa pitää ehkä ostaa lisää, mutta siihen on vielä 3€. Hyvin on tähän asti mennyt! Mut joo noi kestovaipat on ihan loistojuttu, meillä on käytetty niitä vain ja säästetty moooonta penniä :)
 
"kolmen lapsen äiti"
[QUOTE="Hmmh";28282537]100€/kk vaippoihin?? Mitä ihmeen vaippoja teillä käytetään??[/QUOTE]

No meilläkin menee melkein se 100 e/kk vaippoihin - vaippapaketti maksaa noin 10 e, kaksi vaippaikäistä, kummallakin menee 1 vaippapaketti/vko. Eli 2 x 10 e/vko x 4 vko = 80 e. Keskimmäinen kestovaippaili vauvaikäisenä, mutta kolmannen lapsen kohdalla luovutin, koska pyykkiä tulee muutenkin niin hirveästi...
 
"Nuppu"
Hei! Tulen uutena mukaan. En ole koskaan aikasemmin laskenut paljon meidän pikkuperheellä menee rahaa kauppaan/kauppoihin. Meitä on 1+1 ja lapsi on arkisin tarhassa, sekä muutaman päivän viikosta isällään. Minä syön yleensä aina omia eväitäni ja minulla on myöskin 1-2 paastopäivää viikossa. Syömme pääasiassa kasvisruokaa, mutta välillä saattaa lautaselle uiskenella kalaa. Budjettiini sisältyy kaikki mitä kaupasta ostamme, sekä ravintola- ja kahvilakäynnit.

Ja meidän budjetti on 200€. Tämän kuun aikana en ole vielä käynnyt kaupassa kun tuli tehtyä pääsiäiseksi niin paljon ruokaa niin olemme syöneet niitä tähän asti. Tänään pitäisi käydä kaupassa ja ostoslista täytyy kirjottaa. Pakkasessa on seitä ja keitettyjä härkäpapuja niin niistä olisi tarkoitus tehdä jotain.
 

Yhteistyössä