Huhtikuun helmet 2010 **syyskuussa (ja vähän elokuussakin)**

NeliApina Ite ostin h&m äitiyshosut. anttilassa ja cittarissa ei oo, eikä kyllä lindexillä ja kappahlissakaan enää nykyään. Joten suuntasin henkalle koska siellä on tarpeeks laaja valikoima mut ei liian kallis. Toiset on sellaiset rennommat kangashousut ja toiset pillifarkut, aivan ihanaa joustavaa farkkua ja masulle hyvin tilaa =) Nyt on pakko heittää tavisfarkut muutamaksi kuukaudeksi kaapin perälle kun ei ne tosiaankaan mee enää jalkaan.
Minä olen taas vaihteeksi ollut saikulla pari päivää. Nousi kuume, päätä särkee ja toissapäivänä oli maha sekaisin. Tosi inhottava kun vasta oli edellinen tauti ja taas uus. Ja kun on muutenkin kipee niin raskauspahoinvointikin tuntuu pahemmalta. Mutta eiköhän tää tästä.
Minä odotan malttamattomana pikkuisen liikkeitä. Vielä ei oo tuntunut mitään mutta muistelisin että kakkoselta tunsin liikkeet siinä rv 14-15. Eli ei pitkästi pitäis enää mennä että tuntuisi.
Olen tässä pohinut sanaa odotusaika. Se on tosiaan odottamista. Ei pelkästään vauvan syntymän odottamista, vaan aina uusien etappien, vatsan kasvamisen, liikkeiden jne. odottamista. =)
äizikkä onko teillä suvussa kaksosia? Oishan se varmaan hurja ja ihana uutinen kun tulisikin kaksi vauvaa :p
tänään on tuttavallani käynnistysaika. Jännää, mitenköhän siellä homma etenee. Pian varmaan kuulee uutisia...
 
Viimeksi muokattu:
Milas no sehän siinä mua mietityttääkin.. meillä äidin puolella on kahdet parit epäidenttisiä kaksosia, ne on edellisessä sukupolvessa.. ;) lähinnä mietinki sitä just kauhulla, kuitenkin ku kuopus vast 8 kk:tta.. :O mut toisaalta elämä pitää kyllä huolen, oon kyllä aina halunnu paljon lapsia (ja mies myös)..;)
 
Heippa kaikille:wave:!

Ultrakuulumisia. Eilen oli ultra jossa tarkistettiin viikot, ja viikot täsmäsivät päivälleen:)!
Niskaturvotusta ei katottu, koska ultralaite oli niin vanha ja huono, mutta vatsan päältä saatiin silti ihan hyvä ultrakuva:heart:. Yksi vauveli siellä vain oli, vaikka itse olin jo pitempään epäillyt, että siellä olisi kaksi... Olin kyllä aika helpottunut, että yksi vain löytyi;)! Ihana saada tietää, että kaikki ainakin tähän mennessä hyvin!

Ensviikolla np-ultraan... Kirjottelen myöhemmin lisää, kun on enemmän aikaa...

anna79 ja PikkuKuu 12+1:heart:
 
Terveisiä Neandertaalilta :wave:

Säärikarvat sen kun kasvaa :D Ruokahalukin pikkuhiljaa. Alkaa uppoamaan muukin kuin sämpylä eikä enää närästä kuin harvoin. kröhöm.... mussutin onnessaan anopin reissulta tuomia suklaakarkkeja ainakin laatikollisen viikonlopun aikana. Vaakakin poksahti kilon ylöspäin!! :/ Mutta tasaantui kun sai taas vatsan toimimaan peruspöperöllä.

Ensi viikolla np-ultra, odotan innolla että taas näkee pikkuisen.

Esikoinen halasi eräs aamu minua ja tuumasi että äidillä on köllykkä! :) samaan hengenvetoon sanoi että on se hyvä ettei meillä ole vauvaa. Kysyin että miksi? Sanoi vaan että kun hän ei saisi sitten nukkua kun se itkee, isoveli tai -sisko olisi kuulemma kivempi... hmmm, toivottavasti mieli on suopeampi, kunhan kerrotaan lapsille, sitten kun on varmempi olo ja ehkä alkaa jo näkyä enemmän.

Tällä hetkellä asiasta tietävät mummot, papat ja meidän kummankin sisarukset.

Pomm ja ? 11+2 ( vai miten se oli :)
 
Janoschin tarinatuokio sinulle laitetaan varmaan aika suunnitellulle sektiolle, mikäli lääkäri leikkausta meinasi. se on muistaakseni päivää ennen laskettua aikaa, mikäli esikoiseltani oikeen muistan. tokikin raskausmyrkytys iski ja suunniteltua jouduttiin aikaistamaan 1,5viikkoa. itsellä edellisestä sektiosta 11kuukautta, joten tämäkin menee leikkailuks, koska aiemmat kaksi on sektioitu.
neuvolassa/lääkärissä/ultrassa tai missään ei ole otettu aihetta vielä esiin, että miten paikat kestää. suositushan olisi, että ainakin se vuosi edellisestä sektiosta, että paikat on varmasti parantunu. jännityksellä odotellaan siis :D
 
Milas Mä kävin kans H&M:stä ostaa semmoset tummat suorat farkut...kokeilin myös harmaita kangashousuja ja ne oli niiiiin kivat :D mut ostin vaan nyt yhdet kun odotan mitä se sisko löytää kellarin kätköistä kun muuttaa nyt vkl. Varmaan ostan viel ne harmaat... Jossain oli sellasia jatkopaloja normaaleihin housuihin tohon "sepalukseen" mut en muista missä...

NeliApina ja projekti 9+5
 
Iltaa!

Oli taas aivan pakko ihan pikaisesti doppleria testata, vaikka en sen käytöstä mitään jokapäiväistä huvia ajatelltkaan kehitellä. Sain kuitenkin äänet kuulumaan heti ja melko selvänä :heart: vertasin samaan aikaan omaan sykkeeseen ja löytynyt syke masussa oli tosi paljon nopeampi, ja vieläpä juuri sellaista melko selkeää jumputusta. Ihanaa :)

Paha olo vaivaa täälläkin edelleen, taidetaan Santun kanssa olla niitä harvoja joille tuota pahoinvointia on kasaantunut ainakin vielä näillä viikoilla..itsellä on parempia ja vähän pahempia päiviä, eilen oli melkeinpä koko päivän järkyttävän huono olo mutta pystyin nipinnapin olemaan oksentamatta, tänään taas on ollut parempi olo, joskin päänsärkyä ja väsymystä siitäkin edestä. Toivottavasti kohtapuoleen alkaisi helpottaa! Tsemppiä Santullekin ja voimia pahoinvointiin, eiköhän se pian helpota ja sitten osaa jo paremmin iloitakin masussa kasvavasta pienokaisesta :heart:

Täytyy hehkuttaa miten onnellinen olen että olen saanut niin mahtavan miehen, ihan tippa tulee linssiin kun ajattelee miten hyvin on asiat..mies odottaa vauvaa todella, todella suurella innolla ja järjestelee asioita parhaansa mukaan niin, että saa rakennettua meidän perheelle hyvän kodin. Virallisesti mies asuu eri osoitteessa mutta käytännössä minun luonani, laittoi oman asuntonsa myyntiin että kunhan saa sen menemään niin aikoo ostaa meille isomman yhteisen kodin, on suunnilleen nyt jo hankkimassa malttamattomana vauvanvaatteita ja puhuu miten aikoo ostaa kaiken tarvittavan vauvaa varten ettei mitään puutu, ja miten kovasti haluaa olla hyvä isä...joskus mies ihan itku silmässä suree että entä jos hän ei osaa olla tarpeeksi hyvä isä. Parempaa isää en osaisi edes kuvitella..on niin viimeisen päälle mies paikallaan, fiksu ja vastuuntuntoinen mutta silti sopivan huumorintajuinen ja leikkimielinen että varmasti tulee hyvin lapsen kanssa toimeen.
No, se tästä ihkutuksesta, oli vain pakko avautua kun ei vain meinaa uskoa että kaikkien aiempien vastoinkäymisten jälkeen on asiat lopultakin näin hyvällä mallilla :) toivon siksi(kin) kovasti että pikkuinen jaksaa loppuun asti masun kyydissä matkustaa!

Mulla on maha ihan älyttömästi turvonnut! Normaalisti se on tosi timmissä kunnossa, niin että vatsalihakset näkyy, ja olen muutenkin pienikokoinen ja sirorakenteinen niin eipä voi tuota meikäläisen pömpöttävää masua olla oikein kohta kukaan huomaamatta..näyttää kuin olisin vähintään puolivälissä asti raskaana! Varsinkin iltaisin se on ihan kova, paisunut ja pyöreä kumpu. Ei tuota pysty kohta mihinkään vaatteeseen piilottamaan...no, ei siinä mitään..pelottaa vaan mitä kaliiperia se on loppuvaiheessa :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaverit!
Sori, että mua ei ole näkynyt aikoihin, mutta on ollut kiire niin töissä kuin kotonakin.

Mä kävin viime viikolla ekassa neuvolassa. Se oli oikein mukava jutustelutuokio.

Periaatteessa mennyt ihan hyvin. Kamalan paha olo on vieläkin ja rinnat tosi kipeet (ei ollu heti alussa). Nyt on pari päivää alavatsaa vihlonut vähän ikävästi. Toivon, että pikkuisella on kuiteskin kaikki kunnossa.

Np-ultraa siirsin viikolla miehen työmatkan takia.

Chili ja Frendi 10+3
 
Jänskättää ihan kauheesti.. Tänään on np-ultra :)

Pitäisi tuo esikoinen herätellä unilta että pääsis lähtemään.

Mulla on nyt jo ihan järkyttävä vatsa.. Mitennii turvotusta.. Esikoisesta mulla kasvo vatsa vasta rv 25 jälkee..
Pakko kait tän ultran jälkee kertoo työpaikalla uutiset.. äippäloma loppuu ylihuomenna ja sit kolmen viikon kesäloma ja pitäis töihin mennä.. kiva sitten palata sinne valmiiks vatsa pystyssä :D

Ja rakas esikoiseni on tänään 9kk <3

Yaden ja iitu 11+1
 
yaden onnea teijän pikkuselle.. :heart: muistathan tulla kertoo hyviä uutisia ultrasta??

ittellä ultra huomenna.. (!!!) kääk kääk!! sitä olemme odottaneet.. :D nyt vaan hatuttaa ihan törkeesti, ku mies sano ettei se pääse todennäkösesti mukaan (!!!!) , kun niillä on vaihteeks niin rankka vaje duunareista... :vampire::vampire: jerskele, ku tuntuu et mun mies on ainut kellä on tarpeeks ryhtiä käydä töissä niitten duuni paikalla!! (siis mun mies menee töihin sairaanakin, viime vuonna oli menossa töihin possunuha/keuhkokuumeessakin) hatuttaa!! :kieh::kieh: toivottavasti se yllättäis mut iloisesti.. :)

 
Ultrakuulumisia:heart:

Masussa oli kaikki hyvin, siellä vauva heilutteli ja potkutteli. Pää-perämitta 5,1cm ja oli pari päivää isompi, kuin nyt on menossa. La tietty pysyy samana. Saatiin jopa 4D kuvaa, mutta eihän siitä mtn tolkkua vielä saanut :D Turvotusta oli 0,7mm, mutta menin silti myös veriseulaan. Tuosta sektiosta kysyin, ja siellä oltiin ihan ihmeissään, että miksi mulle oli lääkäri tuollaista sanonut. Ensisijaisesti siis alatiesynnytys, ellei synnytystapa-arviossa toisin sanota. Ihan jees:D

Ihanaa päivänjatkoa kaikille masukkaille!

J-t ja Möttönen 11+4
 
Heissulivei!

Merkkailen vaan tähän väliin, on ollu niin härdelli aamu täällä, ku esikoinen on oksutaudissa. Nyt kun molemmat nukkuu ni taidan torkahtaa itsekkin tähän sohvalle.
Voikaa hyvin!!!

buam
 
Moi pitkästä aikaa, kaikkee en ehtinyt läheskään lukemaan, sori. Omia kuulumisia senverran, että muutto on nyt hoidettu ja koti näyttää kodille. Pahoinvointi oli jo muutaman päivän aisoissa, kunnes tänään tuli taas kammottava olo. Mulle on tullu painoa 3kg jo ja oon ihan paniikissa siitä. Neuvolaakin olen joutunut siirtelemään, mutta ens viikolla pääsen sitte tiistaina ja kuulen toivottavasti ekaa kertaa pienen ponsan sydänäänet <3

Tatskattu & ponsa 9+5
 
Ihan hirvee olo. On ollut paljon pahempi nyt kuin pitkään aikaan. Ja kun en enää ees oo varma onko pelkkää raskauspahoinvointia vai onko mulle iskemässä vatsatauti kun mahassakin kuplii. Rennie kyllä auttoi hetkellisesti, mutta nyt taas ihan kamala olla.... Ja huomenillalla olis reissuun lähtö koko porukalla eikä tosiaankaan kestäis sairastua. Hirvittää ajatuskin jostain oksennustaudista junamatkalla :x olen myös huomannut, että ruisleipä ei enää sovi mulle. Iskee hirveet närästykset. Eilen erehdyin syömään suklaata ja voi kauhee mikä olo siitä tuli. Joo, muistan kyllä että kakkoseltakin pahoinvointi vaan lisääntyi näillä viikoilla mutta jotenkin olin toivonut että nyt olis toisin. Yötkin valvon pahanolon takia :(
 
Täältä Ultrakuulumisia!

Kaikki oli oikein hyvin. Siellä oli tooodella vilkas kaveri..ei meinattu millään saada mittoja. Mutta siellä siis kelluskeli 4,5cm pitkä tyyppi ja niskaturvotus oli vain 0,7mm. Mitat vastasivat päivälleen laskettua!
Nyt voi sitten ruveta odottelemaan rakennetta. Ja mulle tuleekin tehtäväksi ilmottaa jo pomolle et kun äippälomalta palailen ni en kauaa töissä ole kun taas jään äippälomalle :)

Nyt jotenkin tuntuu et pelot väistyy ja pystyn ehkä ruveta nauttimaan tästä raskaudesta. Tokihan ne kaikki pelot palailee vielä moneen kertaan.

Onnittelut muillekkin hyvistä ultrakuulumisista <3

Yaden ja heinämies (heiluu kun heinämies ja näin ollen poikaolo :D) 11+1
 
Palajan hoitovapaalta töihin joulukuun alussa eli ehdin olla töissä tuommoiset 3kk:tta ennen äippälomaa... Tosin voin arvata etten jaksa loppuun saakka hiihdellä, etenkin ku palaan töihin raskausviikkojen ollessa jo 23:a.....Voi olla kova pala siinä vaiheessa...

Pomolle kerron vasta sitten, en pidä mitään kiirettä.... 2kk:tta ennenhän pomolle piti ilmoittaa äippälomasta??
 
Terveiset np-ultrasta täältäkin! Kaikki vaikutti hyvältä, niskaturvotusta mitättömästi ja raajat löytyi. Oli tosi liikuttavaa taas, kolmannenkin kerran. :heart: Minun onkin sitten alettava asennoitua pojan odotukseen, koska olimme kätilön kanssa huomaavinamme ulokkeen jalkovälissä... Se siitä tyttöolosta sitten! :) On tietysti vielä epävarmaa, mutta minusta sikiö näyttikin heti pojalta. Ja mikä muukaan tuo uloke voisi olla kuin pippeli? Napanuora se ei kätilön mukaan ollut.

Nyt nukkumaan, on ollut ihan älyttömän touhukas päivä. Kuopus on saavuttanut ihastuttavan uhmaiän ja koettelee toden totta normaalisti pitkää pinnaani. Hyvää yötä kaikille ihanille odottajille!
 
ooh ihanaa tietää, etten oo ainut ketä jotenkin pelon sekasin tuntein oottaa huomista ultraa, ja siks pelkää ettei nukkumatti taida tulla mun luokse kylään tänä yönä.. : / nyt vaan peukkuja pirke, kotilohis teillekkin.. mulla on semmonen tunne et tulee PIIIITKÄ yö.. :( mä en oikeestaan ees tiiä miks jotenki oon hermona asiasta, vaikka sydän äänetkuultu?? mut jotenki vaan en saa päähäni et kaikki on hyvin, pahin mitä pelkään on ettei mitään vauvaa ookkaan ja oon kuvitellu kaiken.. (hormonit heittää..) :rolleyes:

sit kiukuttaa ettei mies tosissaan pääse mukaan, koska puuttuu töistä liikaa porukkaa.. :vampire: mut toisaalta, en voi sillekkään asiasta kiukutella, koska eihän se sen vika oo.. :ashamed:jotenki vaan kiukuttaa silti, ja siks sitä tänne puran; koska tiedän et tästä asiasta saatas vaan lihava riita aikaseks.. parempi vaan niellä kiukkunsa.. :kieh:

meillä kaikki nukkuu, ja must tuntuu et oon viel pyörimässä joko netissä tai sängyssä koko ens yön.. : /
 
äizikkä eiköhän siellä kaikki hyvin ole :) Jännitin itsekin hirveesti nt-ultraa, enkä tajua miten joku EI voi olla jännittämättä. Kaikki pelko ja jännitys kuitenki laukes nauruun ja ihasteluun kun näki pikkusen pomppivan kohdussa :)

Tsemppiä muillekin ultrajännääjille!

ON: Oon nyt viikon verran saanu sydänäänet joka kerta kuuluviin dopplerilla, kohtu on tosiaan noussu ja nyt Elmo siirtyy puolelta toiselle päivän aikana :) Jotenki kuuntelen parikin kertaa päivässä, ihan siks ku se kuulostaa niin ihanalta. En malttas odottaa liikkeiden tuntumista, kerran tunsin muutama päivä sitten ja oli ihana tunne :) Pahoinvointi ja väsymys helpottanut, myös iho-ongelmat, olo on aika normaali. Mitä nyt ei ihan niin paljoa voi seistä ku ennen, alkaa tuntua painetta alavatsalla. Energiaa silti riittää ja maanantaina tein sellasen tempun mitä en ikinä, oli herätys 5.50, sit 10 tuntia töissä, ihan rättipoikki kaupan kautta kotiin, ruuanlaitto ja sitte viel menin haravoimaan tunniks :D Olin itteki ihan ihmeissäni et mikä nyt on ku noin riittää puhtia :p Noh, nyt töihin.

Napis ja Elmo 13+2
 
Huomenia!

Tulin ihan moista kysymään et te jotka olette suunnilleen samoilla vkoilla kuin minä, 11+1, onko teillä mahassa mitään tuntemuksia?
Mulla saattaa olla pari päivää ihan hiljaista ja sitten iskee pahan olon tai rinnat kipeeksi.

Toissapäivänä sohvalla maatessa maha piti elämää, ensin luulin suolen poksuvan mutta kun sitä kesti niin pitkän aikaa rupesin seuraamaan sitä ja se tuli navan alta, semmosta ihmeellistä muljaamista ja sitä kesti pidemmän aikaa, voiko näillä vkolla tuntea jo jotain vauvan "liikehdintää"?

Nyt on pari päivää ollut taas ihan olematon olo, yritän maata mahallani sängyssä ja etsiä tuntemuksia että missä se voisi olla, mutta tuloksetta.

NP-ultra on parin vkon päästä ja se pelottaa ihan sikana, entä jos siellä ei olekkaan mitään?
Neuvolassa ei ruvennut täti kuuntelemaan sydänääniä kun meinasi ettei niitä vielä löydy.

Pää hajoo, inhoan odottamista, varsinkin tämmösessä tilanteessa!
 
Ihania ultrakuulumisia teillä. Kiva kuulla!

Mun ultra on tiistaina aamulla. (Jos sinne oksenteluiltani pääsen...) En oikeastaan kovin paljon jännitä sitä, kiitos tuon taivaallisen dopplerin. Aina kun iskee joku olotila, että alkaa miettiä onko vauvalla kaikki hyvin, oon kaivanut koneen ja kuullut sydänäänet. Nyt oon kuunnellut ehkä joka toinen päivä ja olo on melko tyyni. Viime yönä näin unta, etten ollutkaan raskaana ja heti aamulla kuuntelin dopplerilla: ja siellähän se sydän tuttuun tapaansa jumputti.

Odotankin siis ultraa enemmän vain siinä mielessä, että näkee miten tyyppi on kasvanut ja miltä se nyt näyttää. ja vilahtaako edes ehkä jotain jalkojen välissä... :) Mulle kun tämä on esikoinen, niin on oikeasti ihan sama on lapsi poika vai tyttö. Mulla on vaan koko ajan sellainen olo, että tää on poika. Olen ihan varma.

Yrjöily jatkuu... Otin puhelinajan tänään lääkärille, että se kirjoittaisi mulle valmiiksi lähetteen taas Naistenklinikalle. Jos tää olo pahenee, mun on pakko mennä taas ladattavaksi sinne. Helpotusta ei tunnu olevan näköpiirissä ihan heti, vaikka vedän pahoinvointilääkkeitä maksimiannoksia koko ajan. Haluaisin niin kovasti voida tulla kirjoittamaan tääne, että hei tytöt: mä voin syödä taas! Vaan ei, kun hädin tuskin pystyn juomaan normaalisti... Missä se helpotus on? Miksei se jo tuu??? (Saikulla nyt jo kuudetta viikkoa...)

Santtu ja katkarapu 11+4
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower: Ootteko muuten saaneet veriseulan tulokset samalla tai ns. suhdeluvun? Miä oon nyt kaks viikkoa odotellut mahdollista puhelinsoittoa pelonsekaisin tuntein. Nyt seulasta 2 vko+ 1 päivä ja voin kait huokaista helpotuksesta! Eli meillä ei tule mitään tietoa, jos seula ok.

ON: Kävin just neuvolassa. Paino oli noussu 900 grammaa, verenpaine 118/63 pulssi 77, Hemppa laskenu 133:sta 116 ja "saan" hakea ilmaset raudat apteekista. Vauvan sydänäänet löyty ja arvioivat sykkeeksi 160, tosin kaveri karkas kokoajan dopplerin alta. Np-ultrassa ei viittiny liikkua kun töniessä. Pissa puhdas tällä kertaa. Veriryhmä AB + vasta-aineet -.

Piti tilata Angelsounds Raskauskeijulta ihan vaan omaks ja miehen iloksi :)

Talitintti ja Toukka 13+3
 

Yhteistyössä