Huhtikuun helmet 2010 **syyskuussa (ja vähän elokuussakin)**

Jee ihanaa, täällä päin alkaa pahoinvoinnit helpottaan! Maanantaina np-ultra ja sit kuulee myös veriseulan tulokset. Tuskinpa niissä mitään on ku eivät kerta ole soittaneet. sillo myös selviää LA aika =)

MUlla on viikkoja nyt 11+5 ja en ole kyllä mitään liikkeitä vielä tuntenut tai muitakaan muljahduksia. Muistelin että joku täällä kyseli onko jotain tuntemuksia näillä viikoilla tai lähinnä liikkeitä. Suolisto ja nälkä se ainakin mulla on mikä kurisee =) Onko muilla päänsärkyä etenki iltaisin? Mulla on sellaista jomotusta, lähinnä tuntuu sellainen vanne tossa otsalla...
Mutta ei kai tässä muuta ku päikkäreille sit pojan kans zzzzzzzzzzz
 
meillä kans kaveri oli päivää isompi, ja laskettu aika muuttu 17.4.2011, aika jännä ku aiksemmalla kahdella kerralla ei oo päivistä välitetty.. :rolleyes: mut eipä siinä mitään.. meijän kaveri oli sitä mieltä, että hän vaan nukkuu ja imee peukaloa; ketut teijän kuvailusta.. ;) kesti semmonen 45 minsaa, et saatiin tökittyä kaveri oikein et saatin se np-mitta; se oli 1,5mm; normaali siis.. :D mut ei mua haitannu, ku sain niin kauan ihastella tulokasta; löyty kaikki sisäelimet, sydän löi hyvin, selkäranka näytti hyvältä, kaks kättä, kaks jalkaa, ja kymmenen sormea, ja kymmenen varvasta.... :heart::heart::heart:

kysyin muuten kätilöltä voiko näin ajoissa tuntea liikettä, se oli sitä mieltä että EI VOI VIELÄ.. eli ootellen muutakin tuntemuksia, kun pierun liikettä.. :ashamed:

 
Viimeksi muokattu:
Moikka moi

Np-ultrassa kävin minäkin tänään ja kaikki oli hyvin. Kaveri vastasi tasan 13viikkoa mutta laskettua aikaa ei muutettu 4päivän heiton takia,haaarmi :D

Onko muuten muilla istukka etuseinämässä?Mulla on nimittäin ekaa kertaa ja mietinkin että pitääkö nyt ottaa astetta varovaisemmin mahan kanssa?Voiko sitä pitää esim. turvavyötä normaalisti ettei äkkijarrutuksesta seuraa mitään vakavaa?

Karoliina83 ja 12+2
 
Täälläkin kaikki hyvin turvotus 0,4 ja toisella mittauksella 1,2 tulos lähti etiä tuolla isommalla luvulla. 11+2 viikot on, mutta mittausten mukaan 11+4 laskettua ei muutettu. Meidän pikkunen aukoi kovasti suuta lääkäri nauroi että toisella ois jo paljo asiaa :heart:
 
Täällä ollut hyviä ultratuloksia, hieno juttu!

zella83 Ei kait ne niitä veriseulan tuloksia vielä ilmoittele, ennen kuin np-ultra on tehty. Niistä verikokeista, äidin iästä, ja niskaturvotuksesta kait se riskiluku lasketaan.

äizikkä Teillä on ollut tosi tarkka ultra, jos sormet ja varpaatkin on jo pystynyt laskemaan.

Istukan paikasta Minäkin sitä maanantaina np-ultrassa kyselin. Kätilö sanoi, että näillä viikoilla istukka on iso verrattuna kohtuun, jolloin se täyttää lähes koko kohdun. Joten sen paikkaa ei pystytä vielä tässä vaiheessa sanomaan. Rakenneultraan menessä kohtu on kasvanut ja sitten jo nähdään, mihin kohtaan istukka on kiinnittynyt.

Kirpparilla kävin eilen, jä kävi kyllä hyvä säkä. Sattui sellainen pöytä, jossa oli paljon todella hyväkuntoisia pikkuruisia vaatteita. En voinut vastustaa kiusausta, ja kyllä siitä jonkin verran tarttui mukaan. Mitään ei oikeastaan ole ennestään. Mulla ei ole koskaan ollut tapana niitä varastoida seuraavaa varten, joten taas on ihan kiva aloittaa se keräily alusta. Ja nyt kun tietää jo minkälaisista vaatteista tykkää, niin ei tule turhia hommailtua.

Äitiyspakkausta en varmastikaan ota. Sen makuupussin haluaisin, mutta sen takia en ota koko pakkausta. Siinä on niin paljon vaatetta ja meille turhaa tavaraa. Esim. kokopotkareita ei meillä käytetä ja ne monet vaatteet on kauheen leveitä meidän hoikkeleille vauvoille.

Katsoin, että Finlaysonin verkkokaupassa olisi vastaava makuupussi myynnissä apinakankaalla. Tällä hetkellä ei ole varastossa, mutta jos ennen huhtikuuta tulee, tilaan sellaisen.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Scala ja Toivo Itunen rv 13+1
 
Scala sitä mäkin mietin, ku aikasemmat ekat-ultrat ollu semmosia et hyvä kun saa vauvasta edes selvää.. :) nyt siis näky kaikki ihan kirkkaasti, ja erotti tosiaan et peukalo on suussa.. :heart: saatin hyviä kuvia myös mukaan.. :) pystyy ihan sormet laskemaan.. :)
 
Kyllä käyn 4d-ultrassa. Viime raskaudessa kävin kahdesti. Näin siksi, kun tuo kuudes raskaus päättyi kohtukuolemaan napanuorakomplikaation vuoksi. Tuolla 4d-ultralla pystytään tarkemmin katsomaan napanuoran reitti, ja julkisella puolella sitä ei edes rutiinisti tutkita. Vaikka sillä, että käytettäisiin loppuraskaudessa muutama minuutti enemmän napanuoran tutkimiseen, voitaisiin mahdollisesti estää muutama turha vauvan kuolema ja suuri suru perheelle.

4d-kuvatko pelottavia? Mulla on tuolla profiilissa kuva meidän seiskasta 4d-ultrassa rv 35.
 
Huomenta!

Täällä ollaan vielä, nyt kovan flunssan kourissa itse. Ja voi luoja, että mä kaipaan että voisin ottaa yskänlääkettä ja kunnon lääkkeitä tähän flunssaan vaa ei, panadolilla mennään.
Yskä on niin pirun kova, että varmaan on jo keuhkoputkentulehdus päällä.
No, maanantaina sit hakeen ab-kuuria jos ei asetu yhtään toi polte.

Tuntuu kyllä että tää aika on menny tosi nopeeta, kun ei oo tää odotus samanlaista päivien laskemista ku esim Sofian odotuksessa oli. Viikot onneksi vaihtuu maanantaisin, että siitä helppo muistaa. Mutta nyt tyttö kitisee, ni pitää paremmalla ajalla tulla koneelle. Voikaa hyvin!
 
Pitäskö perustaa lokakuun pino? Mulla ei ole hajuakaan miten sa tapahtuu, joten...? Mietin, että alkaa taas tässä olla jo tekstiä melkoinen määrä. :)

Täällä on takana kamala yö. Meillä on tosi huono sänky(ja patjat) mun miehen kanssa. On jo pitkään ajateltu ostaa uusi, mutta viime yö oli sitä luokkaa selkäkipujen vuoksi, että mies lähti juuri sänkykauppaan. Nyt se on saatava. Nukuin osan yöstä kovalla lattialla, koska selkä ei enää kestänyt liian pehmeää patjaa. Sitten selkä ei enää kestänyt kovaa lattiaa ja oli pakko palata sänkyyn. En nukkunut juuri lainkaan, voin vain huonosti, vatsaan ja selkään sattui ja odotin aamua. Ongelma ilmenee nyt, koska joudun makaamaan niin paljon tään oksentelun vuoksi. Sängyn on oltava kelpo! Onneksi uusi pitäisi tulla ensi viikolla, jos hyvin käy.

Yritin nyt myös asettaa itselleni päiväunikiellon, jotta uni tulisi öisin. Oon nukkunut oksentelun takia paljon päikkäreitä, koska ne on ainoat hetket kun ei ole huono olo. Mutta nyt sit sen takia, en saa enää yöllä unta... Great. Lisävaivoja. Koska alkuraskauden megaväsymys on takana, unta ei vaan riitä sekä päivään että yöhön. Oksentelun lomassa ois pakko saada torkkua, se on niin kauheaa. Mutta nyt pakotan itseni valvomaan. Yövalvominen on kuitenkin vielä kammottavampaa: viime yöstä oppineena.

Eilinen oksentelupäivä oli taas ihan megalomaaninen. Tänään en ole vielä oksentanut, mutta ämpärinäärellä on kaottu ja liikkuminen ei tule kysymykseenkään, muuten lentää laatta. Jano on koko ajan, mutta suuria määriä ei voi juoda, tai laatta lentää sittenkin. Tää on kauheaa. Ihan kauheaa.

Vieläkö joku muu kärsii oksentelusta kuin mä vai oonko ainoa, joka velloo tässä oksennusaallokossa?

Santtu ja katkarapu 11+5 (ja kohta poksuu! jes!)
 
Santtu, minä voin edelleen ajoittain pahoin mutta helpottamisen merkkejä on jo havaittavissa. Kuitenkin varsinkin iltaisin on huono olo ja saa varoa että tuleeko oksennus vai ei. Mutta toivottavasti tämä tästä parempaan päin pikkuhiljaa, mullakin kuitenkin alkaa 12. viikko huomenna ja olon pitäis senkin perusteella vähitellen alkaa kohentumaan :)
Muista en tiedä, tuntuu että muilla ei juurikaan enää ole tai ole pahoinvointia ainakaan kovin suuressa määrin ollutkaan? Olkaa onnellisia jos näin on :D

Tietääkö joku miten tuolla Angelsoundsin kotidopplerilla saa tallennettua tietokoneelle nuita ääniä? Olisi kiva kokeilla, mutta en osaa..tuossa on mukana lyhyt valkoinen piuha missä on molemmat päät samanlaiset..en vain tiedä mihin se koneeseen pitää kytkeä, kokeilin muutamaa kohtaa mutta mitään ei tapahtunut. Jos jollakin on jotain viisasta neuvoa tähän, olisin kiitollinen!

Mulla on ollut viime päivinä päänsärkyä vaivana, varmaan liittyy tähän raskauteen koska mitään muutakaan järkevää syytä en keksi. Etova olo tosiaan koettelee vieläkin melko usein ja masu on todella turvonnut. Mutta onneksi nuo sydänäänet kuuluu tosi selvästi! Innolla ja osin pelolla odottelen 12. päivän np-ultraa..mutta ei auta sitäkään turhia stressata, koska ei siihen voi juuri vaikuttaa mitä vastaan tulee..toivottavasti kaikki olisi hienosti!

Ostin tuossa Body Shopista sekä kaakaovoita että sheavoita, joista kuulemma ainakin ensimmäinen on tarkoitettu raskausarpien ehkäisyyn? Olen molempia voiteita laitellut iholle ja toivotaan ettei kovin suuria arpia ainakaan tulisi, vaikka eipä nuo niin vaarallisia ole vaikka niitä ilmestyisikin. Tosi kosteuttavilta nuo voiteet ainakin tuntuu että iho pysyy ainakin pehmeänä jos ei muuta :)

Minä täällä jo hiukan etukäteen fiilistelen joulua :LOL: syksy ja joulu on parhaat ajat vuodesta ja aloitan aina joulun suunnittelun tosi paljon etukäteen. Nytkin on tiedossa jouluksi mukavaa puuhaa, sillä vanhemmilla on kotosalla oikea wanhan ajan savusauna joka laitetaan aattona lämpiämään. Vedet sinne pitää kantaa koska vesiputki jäätyy pakkasilla, mutta sehän vain tuo lisää tunnelmaa :D viime joulunakin ensin palvattiin kinkut ja lohet saunassa ja sitten kylvettiin kesän koivuvastojen kanssa tuossa hirsisessä, vanhassa saunassa joka sijaitsee itse asiassa äidin synnyintalon pihamaalla. Oli tunnelmallista kävellä saunalle lyhtyjen ja roihujen valaisemassa pimeässä pakkasillassa ja saunoa pitkän kaavan mukaan. Sama ois tarkoitus toistaa tänä vuonna. Ja sittenhän minulla ja miehellä on heti uutenavuotena häät, ollaan sitten virallisesti mies ja vaimo, eipä voisi paljon parempaa olla odotettavissa vielä kun nyt on tuleva uusi perheenjäsenkin matkassa mukana :)

Olipas siinä tunnelmointia kerrakseen..jaksamisia tasapuolisesti kaikille, meikä lähtee vähän siivoilemaan ja ruuanlaittoon tähän väliin :D
 

Yhteistyössä