Huhtikuun helmet 2010 **syyskuussa (ja vähän elokuussakin)**

Noniin, mäkin sitten kävin kurkkaamassa kyseistä kalenteria. :ashamed: Meille tulisi sen mukaan tyttö ja edellisen kohdalla näkyi pitäneen paikkansa kun poikaa povasi ja poika tuli. Nyt en osaa sanoa kumpi olisi tulossa. Mies on sitä mieltä että tyttö mutta sitä mieltä se oli viimeisestäkin ja poika tuli. Mulla oli poikaolo viimeksi. Nyt ehkä vähän enemmän tyttöolo mutta ei mikään voimakas. Ja tämä raskausfiilis on pikkuhiljaa muuttunut samanlaiseksi kun edellisraskaudessakin joten se taas viittaisi poikaan. No se selviää sitten huhtikuussa! :popcorn:
 
Minäkin ilmoittelen itsestäni pienen tauvon jälkeen... Tosta kiinalaisesta raskauskalenterista, sen mukaan meille ois tulossa poika.:D Ihan kuten olokin lupailee... Esikoisesta toi lupaili tyttöä ja tyttöhän sieltä sillon tulikin. Mut sitähän ei tiedä ku sitten ultrassa kumpi se on, jos etes kertovat. Mut esim tosta mahanmuodosta mistä vanhemmat ihmiset päättelee kumpi tulee, niin esikoisesta mulla oli aivan täydellinen poikamaha, maha kasvoi suoraa eteen, en levinnyt mihinkään muuhun suuntaan, vaikka kiloja tulikin reilut 20 kiloo. Välillä oikeen nauratti kun itsellä oli tiedossa että tyttö tulee, ( sehän me saatiin tietää siitä lapsivesipunktiosta ) ja mummut työpaikalla sano että voi te saatta poikalapsen ja sit kun yritti korjata että kyllä sieltä tyttö on tulossa, niin ne alotti hirveen inkutuksen että kyllä tuollasesta mahasta ei tule kuin poikalapsia!!!:LOL: Ja esikoisesta, joka on siis tyttö, mulla iho voi paremmin ku koskaan, hiukset kasvo hirveetä kyytiä ja oli pitkät ja kiiltävät ja kärsin sillon ilta kuvotuksesta ja kaikki herkut oli in. Mutta nyt mulla naama kukkii, hiukset rasvottuu ihan sikanopeeta, kuvotus voi iskee millon vaan ( tokikin lievää sellaista ), mieli tekee vaan oikeeta ruokaa ja suurinta herkkua ois oikeet kunnon paksut pihvit:LOL: herkkujakin toki tekee mieli jonkin verran, mutta niiden syönti tökkää yleensä alkuunsa. Ja mikä pahinta, mä oon jo nyt levinny ku pullataikina...:D:whistle:

Mutta nyt mun täytyy lähtä soittaan neuvolaan, piti soittaa jo perjantaina mutta en kerenny: / Saan sieltä ajan sinne np-ultraan ja veriseuloihin.... Mukavaa päivää kaikille masukkaille!!

liinukka83 ja nimetön 8+6
 
Mukavia uutisia täällä monella, on se sydänäänien kuuleminen aina yhtä ihanaa :), tai hyvät ultrauutiset.
Hupaisaa tuo mahan muodosta sukupuolen arvuuttelu. Sehän ei tietenkään riipu äidin ruumiinrakenteesta, pituudesta (minnepäin se maha mahtuu kasvaa, ylös-vai eteen), edellisistä raskauksista, kohdun asennosta, lapsiveden määrästä... :LOL:

Mulla tippuu hiukset!! Esikosta kukoisti ja kiilsi, nyt lähtee tukkotolkulla. Naamakin kukkii, ihanata.. ja kohta viikko jatkuvia migreenejä, tästä tää lähtee :headwall: :'(

Parempia vointeja muille :wave:
Rocket ja kakkonen 7+2
 
Ultrasta kotiuduttu, kaikki maha-asukkaalla hyvin! Olisin käyny kattomassa myös ton sukupuoli-linkin, mutten pääse mun koneelta sinne! :kieh: tää muutenki temppuilee, olis vissiin uusinnan paikka. rocket , mulla lähti kans toisesta raskaudesta hiuksia niin että oikeesti oheni puolella! Itkua väänsin aina suihkussa ku kuontalo valu viemäriin! Ostin silloin kampaajalta jotain ainetta jonka pitäs auttaa, mutten itelläni ainakaan huomannu mitään hyötyä!
Piti pyytää jotain ystävällistä käymään katsomassa mun maha-asukkaan sukupuolen sieltä sivulta? 8.7 on todennäköisin hedelmöittymis päivä. Kiitos jos joku viittii (ei mikään hölmön utelias:whistle:)
 
Viimeksi muokattu:
pai78: sulle toi kalenteri povaa tyttöä jos mun puusilmät oikein katto :) "Palautuko" sulla hiukset normaaleiksi tokan raskauden/imetyksen jälkeen? Ei kyl oo kiva jos jää semmonen liuhuletti kun on muutenkin perussuomalainen ohut ja liukas hius.. Onnex on hyvä kampaaja sentäs, mut ei taida tosiaan mitkään aineet tähän auttaa :(
 
rocket mulla lähteny tukkaa joka odotus+imetys, mut en oo kyllä kalju (onneks).. ja siis kolmatta ootan, ja kyllä se tukka kasvaa hiljalleen takas.. :hug: jos ei muuten; -mennään huhtikuussa kaikki yhdessä peruukki kauppaan, saatais ainakin ryhmä alennus.. :LOL:

oma olo on suht hyvä, joskin oon toisinaan ihan älyttömän pahalla tuulella ilman syytä, ja toisessa hetkessä onnen kukkuloilla.. ei siis mitään mieliala heittoja.. :rolleyes:

 
Täällä mieli on totaallisen maassa.. Ahdistaa ja itkettää..muuta en sitten ole tehnykkään. Synnytyspelko kasvaa vaan ja nyt pelkään että mun paniikkikohtaukset tulee takaisin.. Olen ilman niitä jo elänyt pidemmän aikaa mut nyt tuntuu ettei oo kaukana nekään. En osaa yhtään nauttia raskaudesta.. Toivon vaan että päivät ei kuluis ja raskaus ei menis eteenpäin sillä synnytys lähenee. En olisi ikinä uskonut että mulle tulee tällainen pelko siitä. Esikoisen synntykseen menin hyvillä mielin kun enhän tiennyt mitä se on.. Tämän lapsen kumminkin haluan.. :'(

Soitin tänään neuvolaan itku kurkussa ja mitään muuta se täti ei sanonu kun että soita huomenna uudestaan et nyt ei ole aikaa.. tylyä mun mielestä. Mutta joo... saas nähä mitä tässä vielä tapahtuu.. :ashamed:

Yaden ja itu 8+5
 
Heippa taas kaikki!

Tovi kerkesi kulua etten täälläkään ehtinyt muka käymään. On ollut niin kamalan saamaton ja laiska olo että tekis mieli vaan nukkua. Mutta toisaalta vaivana on myös unettomuus välillä..väsyttää, mutta ei nukuta!

Pahoinvointi jatkuu, etenkin aamuisin ja iltaisin, onneksi ei kovin kamalasti ole nyt joutunut oksentamaan..välillä vähäsen. Päivisin on suht kohtalainen olo. Jospa se tästä pikkuhiljaa alkaisi helpottamaan! :)

Yksi juttu mikä arveluttaa hieman..minulla kun taitaa olla tätä taipumusta stressailuun :ashamed:
Nimittäin kävin tuossa Torero-ravintolassa syömässä miehen kanssa valkosipulihärkää. Hyvää oli ja ei siinä mitään, mutta pihvi oli sisältä hieman punertava (tilasin kyllä kypsänä että ihan raaka ei kai olisi pitänyt olla..). Kerran aiemminkin aivan raskauden alussa söin kotona härän filepihvin joka oli hieman punertava sisältä. Nyt sitten tottakai panikoin ja pelkään toksoplasmatartuntaa! Kertokaa jos osaatte, onko huoli yhtään aiheellinen...vaikka eipä kukaan täällä varmaksi voi mitään sanoa tietenkään. Ajattelin vain onko typerää syödä raskaana muita kuin aivan läpikypsiä härän pihvejä..

Huomenna olisi neuvola, pitää neuvolatätille sanoa että laittaisi lähetteen verikokeeseen josta voisi testata onko vasta-aineita tuohon vaivaan entuudestaan olemassa. Niin monesta muustakin asiasta pitäisi neuvolassa muistaa mainita että täytynee kirjoittaa lista ja ottaa mukaan :LOL:

Anteeksi taas tämä pelkkä omien juttujen vatvominen..lukenut olen kuitenkin kaikkien jutut ja kovasti toivotan kaikille tsemppiä! Nyt vaan pitää kiiruhtaa lämmittämään päivällä kokkailtu ruoka kun mies tuli töistä kotiin :)
 
Sinnlos, aika huonoa tuuria on, jos tuosta mitään tulee. Etköhän voi olla ihan huoletta. Mun suurta herkkua on kyl muutenkin raaka liha, eikä siitä oo koskaan mitään tullu. Joten kai nuo suositukset on lähinnä sen takia, että raskausaikana olis hyvä ottaa varman päälle, vaikka se riski onkin minimaalinen. Nyt siis raskausaikana pyrin itsekin kypsentää pihvit ihan kypsiksi, mutta mietin vaan sitä, että kun oon kuitenkin 30 v vedelly lihaa paljon myös ihan raakana, enkä oo viel tähänkään mennessä mitään oireita saanu, niin ei niissä voi olla mitään kauhean suurta vaaranpaikkaa?


Oli muuten jännä, kun meillä oli viikonloppuna yks perhe kylässä. Perheen äiti oli raskaana, ja mitä tahansa tälle tarjos, niin ei voinu kuulema ottaa kun on raskaana. Esim. karkkeja ei voi syödä (=lisäaineita), juustoa (=listeria), maksamakkara (=ei kuulema saa ottaa grammaakaan kun on raskaana), light-limsaa (=aspartamiini vai mikä lie makeutusaine), katkaravut (en muista syytä).. Jotenkin vaan alko ihmetyttää, että eikö elämä ole aika vaikeeta noin. Tosin tää äiti kerto, että on nyt vähän relannu toisen raskauden aikana, ekan kans oli kuulema vielä tarkempi.

Tänne ei kyllä ihmeempiä, täysin oireettomana mennään edelleen, tissit on kyllä välillä vähän kipeet, mutta muuten ei mitään. Koko raskaus meinaa unohtua hyvin usein. Illalla täälläkin maha todella turvoksissa, joten silloin mahaa jo vähän näkyy. Muuten ei.
 
Kiitos rocket. Hiukset on saanu kiiltonsa takasin, mutta ennen NIIN paksuista hiuksista "puuttuu" edelleen varmaan semmonen 1/4. Eli ei ainakaan mulla oo palautunut ihan ennalleen. Tosin silloin en raskausaikana syönyt mitään vitamiineja ja oli kaksi raskautta aika peräkkäin eli uskoisin että monivitamiinit auttais ja kannattaa varmaan jatkaa niiden syöntiä vielä synnytyksen jälkeenkin. Piti kommentoida tohon Sinnlosin pihvin syöntiin sen verran että hyvin epätodennäköistä on että suomalaisessa ravintolassa nautitusta pihvistä saisit mitään ylimääräistä, vaikka söisit pihvisi täysin raakana! Suomessa kaikki elintarvikkeet on NIIN suurennuslasin alla jo ihan sieltä a:sta asti joten tuskin mitään hätää on. Täällä voidaan hyvin, pahaolo taaksejäänyttä elämää, vatsa toimii taas suht hyvin ja mielikin on pysynyt kokolailla tasasena! Mies lähtee sunnuntaina viikoks reissuun ja saan jäädä lasten kanssa yksin! IHANAA!!!
 
Täällä riesana paniikkikohtaukset... sairastuin paniikkihäiriöön isäni kuoltua 2003. Kärsin oksennusfobiasta ja tää paha olo ei ollenkaan helpota mun oloa... huoh. Ei auta kuin sinnitellä ja käyttää lääkkeitä et voi olla esikoisen kaa...

Tatskattu & ponsa 7+3
 
tatskattu; mulla on tuo ihan sama fobia. Lähinnä siis siitä, että jos joku muu tekee "sitä". En kirjoita edelleenkään sitä o- sanaa:D

Kauhea kiiru, joten kirjoitan odotuskuulumisia myöhemmin :wave:
 
Eka neuvola takana, äidillä ja vauvalla kaikki hyvin. Löytyi syke. :) :heart: Vauvalla kokoa 18-19mm. :D
Hemppa oli 157 (viime keväänä oli vielä 135), on tainnu kesän vihreät rehut (osa omasta maasta) auttaa. Sokerirasitukseen vaan joudun sitte joskus, ku on tuota paino just sielä rajoilla... Mut mulla saattaa olla muutenki suurempi riski saada rd joten ehkäpä se on ihan hyvä ottaa vaikkei kyllä haluais.
Yllättävän mukava terkkari, eikä ruokavaliostakaan ihmeemmin kysellyt kun sanoin vaan että syön terveellisesti. Kalasta ja kasviksista kysyi vaan erikseen, ja sit maitotuotteiden käytöstä suositukset kertoi. Ja sit tietty kerto nää rajoitukset, muttei mitään paasausta tms niistä. Tosi rento. :) Levän syönnistä ei vaan osannu sanoa, harmi... Sillon tällön oon käyttäny hieman spiruliinaa ja clorellaa, ja joskus kuullu että levien suhteen ois rajotuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Voi venäjä. Perun kaikenmaailman puheeni oireettomasta raskaudesta. Analysoin itseäni, olin kuitenkin jonkunverran nuorempi aikaisemmissa raskauksissa, joissa oli siis jonkinlaista kuvotusta, väsymystä mitälie. Mutta NYT kun on hiukan (muka) vanhempi ja hiukan (muka) kypsempi. Ei kuvota, ei jomota, ei kolota, ei närästä. Mutta arvatkaa mitä!

Mun pää! Siis tämä, jos mikä on hirveää, lapsille olen yli-äiti, ei siinä mitään...mutta muu ympäristö- lähinnä miesparka....ei se vaan pysy perässä mun aivotuksissa. Ja kuten sanoin ei hänkään ole mikään helppo luonne missään nimessä, joten NYt törmäillään. Ennen mies oli se joka kiukutteli, mökötti ja raivosi syyn takia tai syyttä. Nyt meitä on kaksi. Voi venäjä. Tämä on järkyttävää...rähjään, räyhään, itken, nauran, kiukuttelen. En tunne itseäni ja jopa itseni on vaikea olla itseni kanssa:vampire:

ARGH! Ette usko miten kauheaa. Joku pieni asia on maailmanloppu tasan sillä hetkellä, ja välillä ei tunnu mikään miltään. Ja olen huomannut että...köhöm....osaan olla tosi näppärä suustani. Siis ulosannilta:whistle:
Järkyttävää piikittelyä, sarkasmia ja pään aukomista. Ja sitten kun (harvemmin) hellyypuuska iskee niin lääpin märäksi tuon ihmisen.

Kohta mun on pakko muuttaa huhtikuuhun saakka asumaan veneen alle. Ei tämä normaalia ole:O

Nytkin on niin kauhea ahdistusraivopuuska että kohta...grrrrrrr. Murisen vain itsekseni:kieh:

Räyh räyh terveisin Aspen 7 ja jotain.

(33 viikkoako rähjään vielä???? Tsiisus sentään.)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille ihanista ultra kuulumisista!!

Ite sain eilen varattua sen np-ultra ajan ja veriseula ajan. Ens viikolla meen verikokeisiin ja np-ultra on sit 7.10 ja siihen tuntuu olevan pieni iäisyys vielä... Mutta nyt ei tällä kertaa sen kummempia, painun ruoan laittoon ja palaan paremmalla ajalla.

liinukka83 ja nimetön 9+0 POKS :heart:
 
Minä meen ens viikolla vaan np-ultraan, mutta veriseulaan en. kun ei sillä tuloksella kuitenkaan mitään merkitystä ole meille. Jos rakenneultrassa tulee esille jotain sellaista että lapsella ei ole mitään elinmahdollisuuksia kohdun ulkopuolella voi olla, että ryhdytään toimenpiteisiin, mutta muutoin vammainenkin lapsi on tervetullut.
Inhottava kun ei osaa syödä kohtuudella. siis pitää syödä usein ja riittävästi mutta välillä yksi haarukallinenkin on liikaa ja tulee tosi täpötäysolo ja siitä seuraa monen tunnin hankala tunne ja pahoinvointi.
Mä oon kyllä aika tarkka noista ravitsemussuosituksista. Pyrin listeriavaaraan takia huolehtimaan kuumennuksesta ja huolellisesti vihannesten käsittelystä. Mutta ärsyttää, kun aina välillä tulee työpaikan salaatin seassa lautaselle multaa :headwall: Kyllä mä tiiän, että isojen salaattimäärien pesu on työlästä, mutta silti ruuan pitäis olla puhdasta. Eli jos jotain tartuntoja saan niin ne kyllä tulee jostain muualta kuin omasta keittiöstä.
Orion- siinä levässä on runsaasti jodia jonka takia sitä ei suositella.
Huomenna poksuu rv 11 :p
 
Milas: Kiitos tiedosta. Helpottava kuulla että se on vain jodi se syy. Hyvin vähän käytän tuota levää, ja kun en käytä jodioitua suolaa niin uskaltanen edelleen silloin tällöin ottaa lisäravinteeksi. :) Lisäksi muistelen kuulleeni että näissä clorellassa ja spiruliinassa olis vähempi jodia ku muissa.
 
Mulla oli tänä aamuna ensimmäistä kertaa oikeen kunnon oksetusolo. Tuli heti ku ekan haarukallisen koitin aamupalaa pistää suuhun. Sai vähä aikaa oottaa että menee ohi, syljen eritys kovaa ja tuntui tosiaan että oksennan vielä siihe lautaselle... Tais jännitys tehä lisänsä, ku oli muutenki maha aamulla sekaisin, ja neuvolan jälkeen taas olo ihan niinku muinaki päivinä. :D
 
uskaltaisinkohan minäkin ilmottautua...ikää 28v ja kuutosta odottelen, synnärinä K-hks, laskettu 8.4
neljä poikaa ja yksi tyttö löýtyy kotoa :) tästä tulevasta vauvasta odotan kovasti tyttöä!
raskaus ollut tähän asti melko oireeton, vain väsymys painaa, tosin oli jo ennen raskautta.
hiukset lähtee täälläkin, tukkaraja senkun nousee vaan. yleensä mulla kasvaa ja kiiltää raskauaikana. nyt on yhtä rasvaklimppiä.
lapset mulla syntyneet reilusti ennen laskettua, et maaliskuun puolella odotan tätäkin syntyväksi, mikäli kaikki menee nyt hyvín. alussahan tässä vielä ollaan.

manhis ja se pikkuinen vielä vailla tekonimeä 10+4
 
Nonni, nyt on varattu aikoja vähän joka puolelle. Huomenna menen verikokeisiin ja vähän pissiin purkkiin, neuvola 24.9. ja ultra 4.10. Ja mikä tärkein aika..hemmottelua itelle ens tiistaina nimittäin parturi ja väri päähän!
Olette puhuneet hiusten lähdöstä raskaus aikana, mulla on päinvastoin. Tuntuu että hiukset paksunee ja kasvaa aivan sika nopeasti ettei perässä pysy. Pahaolo vaivaa etenki iltaisin ja öisin ja toisinaan päivälläkin, riippuuu miten on ahtanut ruokaa napaansa. Ku mä en vaan osaa syödä vähän kerralllaan ja usein.

Typerä syysssadekin täällä Hämeenlinnassakin, ei pääse pihalle....Ei maar, ny täytyy mennä viemään poikanen parturiin.

zella83+vilpertti 9+3
 
Juups, eka neuvola takanapäin. siell' oli ihan huippusijainen, ihan älyttömän mukava täti-ihminen. Juteltiin vaan vajaa tunti ja jotain verenpainetta hän katseli ja pari verikoetta otti. Se ultravekotin oli kuin olikin siellä naapurihuoneessa, ja huone tyhjänä...saatiin lainaksi kokenutta ultrailijaa naapurihuoneesta tämän mun oireettomuusvauhkoomisen takia. Eipä siellä mahassa näkynyt sitten muuta kuin laajentunut kohtu ja jonkinlainen pieni möykky, jossa oli ehkä sydänkaiut. Mutta mitään viikkoja tai kokoa tai mitään muuta hän ei osannut noin pienestä jutusta sanoa, mutta missään nimessä ei mitään 7 viikkoa ainakaan vastaa. Ja ne kaiutkin oli kuulemma siinä ja siinä. Neukkatäti suositteli sitten yksityisellä käyntiä sillä sisäultralla kuikkaamista oman mielenrauhan takiakin.

No, soittelin aamun niihin, viiteenköhän paikkaan, kaikki ajat menee n. 2 viikon päähän...ja ollaan lähdössä etelään viikoksi juuri niihin aikoihin.

Joten joko siirryn sitten toukokuisiin tai sitten vuoto alkaa ja tämä onnioireeton on todellakin tuulimuna taas.

Ikäänkuin tyhjä olo...mutta näille kun ei mitään voi eikä mahda.

Voikaa muut hyvin ja kasvatelkaa pikkuisia:wave:
 

Yhteistyössä