Huhtikuun helmet 2011 **lokakuussa**

Huomenia!

Ollut luksus aamu, sain jopa kerrankin nukkua pitkään. Heräsin tuossa tunti sitten. Ihanaa ku mies nousi tytön kanssa aamusta, sai itse kerranki kääntää vain kylkeä. Ahdasta vain on tuolla sängyssä kun esikoinen tahtoo aina öisin tulla sinne. Tytön raskausaikana jo oli aika ongelmallista niin nyt pitäis saada pojalta toi jotenkin pois...
Mut asiaan, rasvailusta ollut juttua. Mä en oo oikeestaan rasvaillut kummankaan raskaudessa, pojalta ei revennyt ollenkaan ja tytöltä tuli tasan 2 viivaa, molemmat navan molemmin puolin sillain ovelasti.
En varmaan aio nytkään rasvailla sen enempää ku ennenkään.

Eilen oli kyllä tosi ihana ilta. Tuli tarpeen. Miehen kanssa laatuaikaa yhdessä vietettiin kun lapset nukahti. Kyllä tykkäsin. Noita vois ottaa lisää :heart:

Masu alkaa jo tosiaan pullottaa, ei jätä arvailujen varaan mitään jos on tiukempaa vaatetta päällä, mutta vielä onneksi voi peittää hupparilla tms jos haluaa.
Pojalle kerrottiin torstaina että meille tulee vauva ja kyllä tuo tykkäsi. Ei ollut pahoilla mielin tai muuta. Sanoi vain ensin että miten meille taas tulee vauva. Mutta kuitenkin sitten jo alkoi jutteleen ihan eri tavalla vauvasta.

Tuntuu niin oudolta että huomenna tulee 15 viikkoa täyteen. Tytön raskaus meni niin odotellessa kaikkia etappeja ja tiesi tarkalleen mikä päivä ja viikko on menossa. Nyt hyvä kun muistaa että viikot vaihtuu maanantaisin. Mutta ei tuota aikaa niin olekaan tässä miettiä ja ajatella noita. Kyllä tuo typy vie nyt vielä suurimman osan päivästä itselleen että siinä omat ajatukset saa jäädä..
Mutta ihanaa, niin se vain puoliväli lähenee ja lähenee.

Nyt kahville, hyviä vointeja kaikille!
 
hyviä sunnuntai-päiviä kaikille :)
täällä koko vlopun hissuksiin sadellut lumi sulaa ja valuu vetenä pitkin katonreunoja, talvi kävi
vain pistäytymässä. ei mua ehkä vielä innostaiskaan pukea tenavia niin kovasti, mitä sitten joutuu sydäntalvella notkeana mammana tekemään..

täällä on kans masu kasvanu aika lailla, olen tosiaan vloppuisin baaritiskin takana hämärässä, ni siellä ei välttämättä masua niin heti huomaa, toisaalta humalaiset voivat herkemmin kysyäkkin suurentuvasta kumpareesta. eilen kävikin punastuttava välikohtaus, kun entinen silloinen poikaystäväni käveli ohitseni ja taputti vatsaani. ensin säikähdin, sitten punastuin ja lopulta minua jopa rupesi vituttamaan. hänen ei kyllä asiasta oikeastaan pitäisi edes tietää, mutta voi olla että oli vähän pientä piikittelyäkin, koska olen seurustelumme jälkeen pyöristynyt melki 30kg.. tiedä sitten, mitä tämä pieni vihjailu tarkoitti, mutta sapettaa vieläkin, koska ei masuni mikään yleinen taputtelurumpu ole :kieh:

tuossa buam aiemmin mainitsikin, ettei meinaa pysyä viikoissa mukana, täällä myöskin havahdutaan välillä, että ohhoh, sitähän on taas viikko vierähtänyt ihan huomaamatta. esikoiselta olin ihan puolijauhonen laskemaan viikkoja, päiviä ja hyvä etten tuntejakin. kakkoselta pysyin suunnilleen viikoissa, välillä unohtuikin murheitten joukossa ja nyt jälleen ei välillä varmuutta, että paljonko raskausviikkoja olisi jo kertynyt. nooh, on vähän jännitystä ilmassa :)

olen odotellut omia verikoetuloksiani, vasta-ainemääritelmien piti olla torstaina valmiit, mutta eipä neuvolatädistä kuulunut mitään torstaina, eikä perjantaina. ja tietenkin on vielä ensi viikon lomallakin, että sijainen hoitaa vastaukset. mutta ehkäpä sitten huomenissa puhelin pirahtaa.
ensi viikollakin on niin ohjelmaa, pitäisi poikien tuplasynttäreitä viettää ja valmistella juhlia.. en tiedä kuka täällä kerkeää siivoamaan, kun viikko on jo valmiiksi buukattu täyteen. maanantai on nyt alustavasti tyhjä päivä, mutta tiistaina on kakkosen fysioterapia, lääkärin mielestä poika varvistelee seisoessaan tukea vasten, niin käydään sitten katsomassa jotain jumppaohjeita tms. keskiviikkona on esikoisin puheterapia, 3v neuvolasta sai lähetteen kun ei puhu kuten ikäisensä. poika kyllä sanoo n. reilu 30 sanaa, mutta sanoja pitäisi kuulemma olla useita satoja. viime viikolla oli ensimmäinen käynti, ja täti vähän ehdotteli että katsotaan muutama kerta ja laitetaan sitten tarkempiin tutkimuksiin, jos taustalla on jotain muuta puheenkehityksen esteenä. esikko on fiksu ja huomaavainen, touhukas poika jolla nyt puhe on ehkä jäänyt jalkoihin. harmittaa jo valmiiksi, että leimataan ensimmäisen kerran jälkeen vähän erilaiseksi, jos ei täytä kaikkia tavoitteita. ja enemmän harmittaa se, että jos itse joudun sairaalaan ja pojalla on vaikka kerran viikossa käyntiä terapiassa. odotellaan, miten sitten edistytään. torstaina on veljesten valokuvaus, otatan kakkosesta 1v kuvan ja sitten molemmista veljeskuvan. esikoisella oli taustalla kauroja ja olkea, kun täytti vuoden puintien aikaan. kuva oli vähän erilainen ja kuvasi tätä maaseudulla asumista. nyt ajattelin kakkoselle laittaa kauniita syksyn värjäämiä lehtiä. taloamme kiertää aroniapensasaita, joten toivon että punakkuus lehdissä säilyy vielä torstaille, niin saadaan kuvaan kunnon lehtikasat :D
perjantaina onkin sitten se kontrolliultra, mieheni ei pääse mukaan, joten otan siskoni kaveriksi polille. voi olla hänellekkin kiva, kun opiskelee lähihoitajaksi. sunnuntaina tosiaan sitten poikien synttärit, pitäisi vielä pe ja la ilta olla töissäkin.. saa taas repiä hiuksia päästä, kun kaikki osaakin kasautua samalla viikolle.. noh, eipä tartte miettiä miten aikansa käyttäisi :D

rocket joo, siellä teilläpäin ei tosiaan lunta taida olla juurikaan kuvausrekvisiitaksi asti :/ meillä häät olivat helmikuussa, niin lunta kyllä piisasi. oli hauskaa, kun muut yleensä etsivät kauniita korkkareita tai muita kenkiä kuvaukseen, minä etsin valkoisia hai-kumppareita, että pääsen umpihangessa kahlaileen :D

jaahas, se olisi ulkoiluhetki tulossa..
heituska 15+1 (mikäli laskuissa ollaan oikeassa..)
 
Huomenta!

Piti heituskalle tulla kommentoimaan. Tuosta puhe jutusta, ni voin syvällä kokemuksen äänellä sanoa, että elä hätäile vielä, jos sanoja on kuitenkin, niin luultavasti seuraavat kehitystä hetken aikaa. Meillä esikoisella on ollut vaikeasti viivästynyt puheenkehitys/puuttuva puhe. Pojalla ei vielä sanan sanaa ollut 3 vuotiaana ja nyt hänen ollessaan 6, on puhe jo aika selkeää, siihen nähden että on puhunut vasta vuoden. Meillä siis tuo puhe lähti käyntiin vasta 5 vuotiaana, siihen asti mentiin viittomilla. Niillä sitten kyllä "puhuikin".
Että jos haluat tietää enemmän noista jos mietityttää, ni nakkaa vaan yv:tä, ni voin kertoo yksityisesti enemmän.

Täällä myös poksutaan nyt 15+0 viikoille. Liikkeitä on nyt parina päivänä tuntunut, ei tietenkään vielä mitenkään useasti, mutta tilaa tuolla on vielä kääntyillä ja pakoilla.
Mä en vaan tajua et mikä mun polvessa on, heti alkuraskaudesta jo tuo on temppuillut kovasti. Meinaa olla jo niin että en lattialta tahdo päästä kunnolla ponnistamalla pois. Kyykkyyn on turha mennä. Ja pyörällä ajo ei kyllä onnistu. Sattuu niin maan prkleesti...:mad:

No se siitä, nyt tää menee lukeen vielä uutiset, ennenko neiti hermostuu kun tuossa lattialla viihtyy.
 
Mulla kyllä meinaa myös olla viikot hukassa. Esikolta minäkin laskin koko ajan viikkoja ja päiviä, mutta kummasti tuo raskaus menee nyt tämän kaiken tohinan keskellä eteen päin :D
Liikkeitä tuntuu yleensä vasta iltaisin kun rauhottuu sohvalle tai nukkumaan. Päivällä en niitä huomaa.
Pahoinvointi alkaa nyt oikeasti helpottaa. Hyvin harvakseltaan tulee sellaisia ällötys aaltoja. Yleensä kun on syönyt reilusti tai sitten syönneissä liian pitkä väli. Olo korjaantuu kuitenkin nopeasti. Myöskään hajut ei kuvota enää samalla tavalla kuin aikaisemmin, mutta purkka, hammastahna, kahvi ja voimakkaat hajusteet inhottaa edelleen. Nyt kuitenkin voi jo sanoa elävänsä suht normaalia elämää. Vatsa pyöristyy nopeesti, ihanaa :)
 
Liikkeistä te jolla liikkeet jo tuntuu, koska ensimmäiset on tuntunu??

Täällä ei ihmeempiä..Pitäisi uutta neuvola aikaa ruveta soittelemaan kun nyt tiedän työvuoroni.. niin se äitiysloma sitten vaan loppu ja minä joudun menemään töihin :(

Yaden ja heinämies 13+5
 
Voi ku iteki tuntis jo liikkeitä. :) Mut taitaa olla ihan turha haaveilla vielä moneen viikkoon... Kuitenki esikoinen kyseessä ja niin vähän viikkoja vasta.
Pahoinvointia on edelleen, mut hyvin harvoin enää oksettaa, kun vaan osaa syödä siihen nähden oikein. En tiedä mikä kyläilyssä pistää mun pään särkemään ja voinnin huonoksi. Parina peräkkäisenä sunnuntaina käyty vierailulla, ja molemmista seurauksena päänsärky (johon ei lääke auta) ja ruokahaluttomuus+pahoinvointi.
Maitohappobakteerit otan nyt kokeiluun, ku ei tuo maha oikeen toimi...

Tänään oli np-ultra (ilman np-mittausta :D ), viikot vastas täsmälleen omia laskujani eli 13+2, laskettu aika pitää. Kovin rauhassa vaavi sielä köllötteli, oisin toivonu että ois vähän huiskutellu sieltä, mutta ei kai se jatkuvasti jaksa heilua. Vähän selinki oli mokoma kääntyny. :D Kovin nopeasti koko ultraus oli ohi, oishan tuota vaavia vähä enempiki katsellu kyllä. :heart:

Nyt ku selvis nuo viikot paremmin, ni tytön saamisen mahdollisuuski tuntuu isommalta, kun tää on saanu alkunsa "vanhoista" siittiöistä, n. 3 päivää vanhoista ja eikös sitä usein puhuta että tyttösiittiöt on sitkeämpiä. ;) Vaikka tuskinpa tuo nyt niin tarkka tuo pituus->viikot, yhtä hyvin kai se vois olla päivän nuorempiki... :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei!
Nyt menikin homma uusiksi, tämänaamuisen ultran mukaan olen vasta vkolla 10 (luulin olevani jo 12+4). Epäsäännöllisten menkkojen takia. Joten pitänee siirtyä toukokuun ketjuun koska la siirtyi peräti kahdella viikolla ainakin alustavasti. Uusi ultra parin viikon päästä.
Vähän alkoi taas pelottaa koska luulin että tässä ollaan jo selvillä vesillä ainakin keskenmenoriskin vuoksi. Uusi veriseula otettiin myös. Oli kuitenkin ihana nähdä että sikiö on elossa ja kaikki raajat löytyi! Niskaturvotuksesta ei sanonut vielä mitään.

cissus
 
mulla kans vaikeuksia pysyä viikoissa, nyt etenkin ku on pahin riski ylitetty.. :ashamed: ku just esikon kanssa tuli seurattua melkein tunnilleen, ja kakkosenkin kanssa aika ahkeraan; mut nyt kolmonen ku on tulossa, niin katon vaan oho; viikko taas eteenpäin.. :LOL: mut toivottavasti menis vaan näin nopee aika lopussakin, ku viime raskaus oli loppu sen verran tuskaa liitos+iskias+lantio kipujen takia;L jotenka kauhulla niitä oottelen.. : / etennkin ku niitä nyt tällä kertaa tulee luultavasti aikasemmin.. : /

liikkeistä mä oon kans muutamaan kuplan puhkeemisen tuntenukkin; ja nyt vaan ootellaan lisää, ja selvempiä liikkeitä.. :) mut ulos päin mulla on kaikissa edellisissä näkyny liike tosi ajoissa, ku rasvaa mahassa ei ole.. ;)

ruokahalusta mulla kans ollu vähän vaihtelevaa toi syöminen; toisinaan on kauhea nälkä ja sit taas tulee ihan puskista äkki stoppi syömiseen ja sit turvottaa.. : / mut herkkuja kyl menis ihan mielin määrin.. :)

nauratti ukon kanssa, ku luettiin mitä masussa tapahtuu tällä viikolla; kuulemma hiukset alkaa kasvaa.. meillä molemmat pojista on ollu syntyessäänkin kaljuja.. :LOL: kuopuskin on nyt 9 kuukautta, ja löytyy tukkaa pari karvaa pää laella.. :D

 
Moikkelis!

Uus huhtikuun odottaja ilmoittautuu :)

Aloitan vaikka esittäytymällä.Ikää on kertynyt 31v.Masukki on kolmas lapseni.Perheeseen kuuluu minun lapseni 06/99,03/01 ja mieheni 11/02,08/05.
LA on 5.4.2011 ja viikkoja on nyt menossa 15+6,kait:D En oikein oo kärryillä aina että millä viikolla menen ja varmistankin asian aina mieheltä.Sen muistan että viikko vaihtuu tiistaisin.

Alkuraskaudessa pahoinvointia esiintyi jos en muistanut syödä säännöllisesti.Kuvotusta on aiheuttanut rasvaiset ruuat.Eritoten kana.Kanaa ei edelleenkään oikein pysty syömään,ainakaan lämpimänä.Kylmänä muutamia paloja saa nieltyä.Suolakurkut ja keitetyt kananmunat on kokonaan pois ruokalistalta.Alkuraskauden elinkin aikalailla salaateilla,mehulla,piimällä ja viilillä.Liharuokia närpin ja nekin sain menemään alas haaleana.Muutaman kerran tuli keskusteltua norjaa.

Np-ultrassa kävin rv12 ja kaikki oli hyvin.Aikamoinen Ad/hd tapaus näytti olevan.Viuhto ja pyöri menemään.Liikkeet on tuntunut jo jonkun aikaa.Varsinkin alkuillasta mahassa tuntuu jumppailut olevan käynnissä.
Seuraava ultra on rv 20+1 vk:lla jonka tekee erikoislääkäri.Käsittääkseni samalla käynnillä selvitetään uusiutuuko mahdollisesti tulpat taas ja kait saan määräyksen sieltä sitten magneettikuvaukseen.
Verenpainetta tullaan mittailemaan useasti koska aiemmin on ollut koholla.

Melkein kuin taikaiskusta kaikki pahoinvointi ja väsymys katosi rv14.Nyt on sitten menossa pesänrakennus vietti.Oon leiponut vaikka ja mitä joka sitten näkyykin et painoa on viikossa tullut kilo lisää :ashamed: Tähän mennessä paino on noussut 3kg.Edellisissä raskauksissa paino on noussut 12-14kg.Enkä usko et tälläkään kertaa "pääsen" vähemmällä painon nousulla läpi tätä raskautta.

Vihlontaa on ollut ihan kiitettävästi ja eilen jouduinkin kävelemään aika tönkkönä ku jokaisella askeleella jossain kohtaa mahaa vihlas.Issias kipukin on ilmoitellut olemassa olostaan ja pahinta se on iltaisin.
Rintoja vihloo ja "kuumottaa" myös.Tässä odottelen et milloin sieltä maitoa alkaa valumaan.Esikoista odottaessa maidon tulo alkoi puolessa välissä raskautta.

Mielialat on heitelleet todella kiivaaseen tahtiin.Olen ollut todella itkuinen ja mitä ihmeellisemmät asiat on saanut liikuttumaan.Mies on välillä ihan kummissaan ku tiuskin ja huudan tai sitten ihan ilman mitään ennakkovaroitusta olen alkanut itkemään.Muutamia kertoja täällä onkin ollut "aviokriisi".Ollaan onneksi saatu sovittua asiat ja olen pyytänyt miestä ymmärtämään.Tosin olen itsekkin yrittänyt hillitä etten ihan hermoja polta loppuun alle sadasosa sekunnissa.

Kovin vahvana on tunne että tulokas ois poika.On ollut ihan raskauden alusta lähtien.Mies ja äitini sanoo että tyttö se on.Sittenhän sen rakenneultrassa näkee kumpi siellä on.Eipä sillä sukupuolella mitään merkitystä ole.Pääasia että raskaus menis suht koht hyvin ja tää rakkauspakkaus syntyy.

Nimiä on jo keritty miettiä.Tytölle ois paljon ihania nimiä.Pojalle on taas hankala keksiä.Emme halua lapselle nimeksi sellaista mikä on yleinen.Voihan se olla että se nimi mikä nyt on "paras" nimi niin ei sovikkaan lapselle.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Valkyria ja Masukki 15+6
 
Neuvola takana ja tänään sain kuunnella varmaan maailman ihanaita ääntä masusta; sydänäänet!

Kohtu tuntuu kasvavan vauhdilla, ainakin mahaa repii siihen malliin että!
Ulospäin mulla tuskin näkyy mitään vielä pitkään aikaan kun omaa masukkaa on tuossa edessä nätti möhkäle.

Vkonloppuna mietittiin nimiä ja mies sanoikin että kato sit että tulokas on tyttö koska pojalle ei ole nimeä, en tiedä miten päästään mihinkään kopromisiin jos se on poika, kumpikin teilataan toistemme nimet heti, miehen nimien seassa oli esim.yksi mun pahin koulukiusaaja ja tää kirkkain silmin ihmetteli että mitä se haittaa.
En todellakaan halua lastani kutsuttavan sen inhotuksen nimellä joka minua löi vaikka pyysin lopettamaan!

Tyttöjen nimiä on vaikka kuinka paljon molemmilla, mutta saa nähdä kumpi sielä nyt tulee, tärkeintä että on terve.

12+4
 
Täällä poksahti rv 16+0!!!!! Julmetun äkkiä aika menee ja koitan käsijarru pohjassa nauttia tästä hetkestä ja silloin tällöin tuntuvista pienistä liikkeistä masussa... <3

Rv:t pysyy mulla hyvin mielessä, jotenkin olen tässä ainakin yhtä paljon mukana mitä esikon aikana... Kuten sanoin elän niiin paljon hetkessä kuin kykenen ja nautin, nautin, nautin tästä odotuksen ihanasta olosta!!! Tämä tulee olemaan meidän viimeinen pikku pallero ja nyt olen oikeasti koittanut asennoitua siihen että oikeesti viisi riittää meille... :) <3
 
joku kyseli liikkeistä niin mie tunsin ennen 14rv joitain hipasuja ja en tiedä oisko ne nyt sitten ollu liikkeitä mut viikko sitten viikonloppuna eli rv ois ollu se 14 niin tuntui ihan selvästi ku pysähtyi liikkeitä kuuntelemaan. tänään jo huomasin liikkeiden olevan paljon voimakkaampia, istuin penkillä ja katsoin vatsaa niin tärähti maha ku vauveli jytisti menemään. sanoinkin pojille et kohta pääseevät kokeilemaan potkuja. jännästi ihan päivä päivältä liikkeet vahvistuu.

nyt on hankaluutena se et kohtu tosiaan on oikealla puolella, silleen rutussa ei voi istua ku kylkiluihin tuntuu pahalta. viime yön pyrin nukkumaan vasemmalla kylellä ja tänään onkin ollu vähä helpompi olla, kohtu varmaan valunu vähä keskemmälle.
eilen tein oikein tehosiivousta ja sit vielä heitin pitkän lenkin koirien kans niin kylläpä illalla piti ottaa särkylääkettä ku koski iskiaaseen ja maha oli niin pirun kipeä vihlasteli oikein urakalla. meni ohi lääkkeen jälkeen.
ens tiistaina sokrutestiin ja keskiviikkona sitten neuvola.
mut ruuan laittoon taas vaihteeks ja sitten lenkille!

mar-i ja masuasukki 15+2
 
Heip naiset,

Santtu tuli kertomaan kuulumisia... Vaikka oloni onkin mennyt jokseenkin parempaan suuntaan eikä oksentelu ole niin rajua enää, niin surkeaa on. Olin eilen lääkärissä hakemassa lisää sairaslomaa ja hän päätti ottaa kaiken varalta verenkuvan, elektrolyytit yms. Oli tosi mukava lääkäri ja halusi varmistaa, että kaikki on hyvin. Tänään tuli tulokset ja hän ilmoitti, että sen verran on keho sekaisin mulla, että pitää lähteä taas Naistenklinikalle tiputukseen. Odottelen tässä juuri miestäni, että hän tulisi töistä viemään minua sinne.

Että näin. Taas. Lääkärin mielipide oli, että pari päivää tiputusta. Mutta saa nähdä mitä he tuumaavat Naikkarilla. ottavatko sisään vai eivät. Se kai vähän riippuu sitten myös heidän omasta arviostaan. Juuri nyt toivon, että ottaisivat. Saisi sitten taas kehon kuntoon. Jospa se ois sitten loppusysäys sille, että oksentelu loppuisi kokonaan? Viimeksi se nimittäin oli selkeä sysäys sille, että rajuin oksenteluvaihe jäi taakse...

Että mua ei ehkä hetkeen taas täällä kuulu ja näy, ellen salakuljeta läppäriä sairaalaan. Mieli tekisi, kun siellä on NIIIIIIIIN tylsää muuten...

Mutta halauksia palstalaisille ja masuille.
Santtu ja katkarapu 14+0
 
Heippa odottelijat!

Mahtuiskos mukaan vielä yksi masunkasvattaja? Koko ajan olen seurannut ketjua, mutta se kirjoittaminen vaan jäänyt.. mutta josko nyt? :) Eli 25v äiti keski-suomesta, toinen lapsi tulossa. Tyttö on ennestään 08/08. Laskettuaika 20.4. Voipi merkata ylös :)

Minulla ollut aika rankka alku tälle odotukselle. Oltiin eroamassa mieheni kanssa juuri niinä päivinä kun tein plussatestin, asuttiin erillään vajaa kuukausi kunnes saatiin suhtkoht asiat selviämään ja päätettiin jatkaa yhdessä. Rv8 jouduin pahoinpitellyksi, eräs (entinen) ystävämme sekosi huumekoukuissaan ja kävi päälle :( Oli kauheaa aikaa. Rv10 olin kaksi viikkoa sairaslomalla rajun oksentelun ja väsymyksen takia. Np-ultrassa kuitenkin pomppi tosi vilkas kaveri ja laskettu aika olisi siis 20.4. Tasan viikolla 13 olin tyhjentämässä kesken työpäivän tiskikonetta kun tunsin pienen vilhlaisun alavatsassa ja teki ison supistuksen, samalla veret lorahti housuun ja ajattelin heti, että keskenmenohan tämä. Päivystyksessä käytiin ja 4h:n odottelun jälkeen lääkäri totesi ensin, että litistynyt sikiöpussi vain löytyy. Pyysin lopettamaan, mutta lääkäri halusi ultrata vielä mahan päältä ja sieltähän se pieni sitten löytyikin ja ihan hyvässä kunnossa, vastasi täydellisesti viikkoja. Verta vuosi 3päivää kunnes lopetti kokonaan ja huomen aamulla olisi tarkoitus lähteä katsomaan uudestaan, onko pienellä vielä kaikki kunnossa.

Olo yhtä vuoristorataa, heti kun edellisestä ongelmasta pääsee niin uusi ja vielä pahempi vastoinkäyminen tulee eteen. Yritän kuitenkin pitää lippua korkeella. Tänään olisi rv14 ja olen koko päivän tuntenut pientä muksutusta alavatsalla, esikosta tunsin liikeet rv15 joten luulisin näitä oikeiksi. Huomenna kuitenkin selviää onko vauvalla kaikki kunnossa. Pitäkää peukkuja pystyssä! Niitä minä nyt tarvitsen, jos koskaan...
 
buam olipas ihanaa kuulla, että joukosta löytyi "kohtalontorveri", en ole muuten kovin huolissani esikoisen puhetouhusta, koska ymmärtää kyllä mitä sanotaan (eri asia totteleeko) ja kovasti yrittää selittää asioita. mutta aina tuommoinen tuo lisämurheita, ja touhua, kun 30km päässä täytyy nyt alustavasti poikaa kerran viikossa käyttää. lisäksi mielestäni tyhmää, että tekee ensimmäisiä päätelmiään tunnin tarkkailun jälkeen. esikko on touhukas, mutta ujostelee kovin aluksi. katson, mitä nyt keskiviikkona sanotaan, niin voisin sitten sinua vähän yksityisesti "kuulustella" :) kiitos :heart:

tervetuloa Valkyria ja Imppu85 :flower:

tänään posti toi kutsun TAYSiin ultraan 29pvä tätä kuuta. vasta-aineiden takia katsastetaan tilannetta. mieluusti ajan 200km suuntaansa kuulemaan jotain asiantuntijoiden mielipiteitä, että tilanteeseen saisi edes jotain näkökulmaa. pitkän raivonpuhinan ja puheluiden jälkeen oman kunnan neuvolapuolelta sain myös vasta-ainetulokseni, joita olen odotellut torstaista lähin. täti ei ensin saanut postejaan auki, ja käski minun itse huolehtia tuloksistani keskiviikkona, jolloin hän olisi taas puhelimen äärellä. prkl. kyllä nyt tiesin, että tulokset olivat tulleet, kun TAYSin kutsu oli kirjattu tulosten perusteella. soitin suoraan tampereelle, josta toimistotäti kaivoi lappuseni ja ilmoitti titterin olevan 256 eli sama kun viime kuussa. helpottavaa kuulla, ettei taso ole ainakaan noussut, vaikka turhan korkea on jo nytkin. minulla on nyt sitten ultrat viikon välein, ensin SekSissä perjantaina ja sitten TAYSissa viikon päästä edellisestä. ihan mieluusti maksan molemmista, että saan mielenrauhaa taas hetkeksi.
edellisestä TAYSin keikasta jäi kammo, kun ultrakontrollissa käymisestä tulikin synnytysreissu, joten taidan ihan varuiksi pakkailla jotain pientä mukaani, eivät tavarat autossa haittaa.. :D
masua on aristellut koko päivän, epäilen että johtuu jännityksestä. hermoilen yleensä kaikkea tälläisiä sovittuja kontrolleja, joten paljon mahdollista että masu reagoi jälleen jännitykseen.

taidanpa tästä ruveta paketoimaan joululahjoja.. ihan varmuuden vuoksi :LOL:
heituska 15+2
 
cissus aikamoinen muutos päivissä. Mutta jos lähdet toukokuisiin niin oikein hyvää odotusaikaa :)
Tervetuloa valkyria ja imppu85 .
heituska jospa sun ei ihan vielä tarttis sairaalaan jäädä asustaan.
Santtu82 parempia vointeja toivon sulle jo tosiaan. Toivottavasti tankkaus auttaa.
yaden minä tunsin ensimmäiset liikkeet rv 14 jotakin, mutta edelleenkään en tunne niitä päivittäin.
Töissä meinaa välillä tuntua ilkeältä mahaan, kun pitää nostella painavia asiakkaita. Pitää nyt kattoo kauanko sitä pystyy tekemään. Jos yhtään tuntuu siltä että vointi ei nosteluista tykkää niin juttelen lääkärin kanssa.
 
On ollutkin monta päivää, etten ole ehtinyt käymään koneella, mutta sainpas selattua ketjun läpi :)
Viikonloppuna juhlittu esikoisen 4v. synttäreitä ja hetken päästä saakin sitten jo järjestellä kolmosen 1v. synttäreitä.

Eilen oli ihan tavallinen neuvolakäynti. Kaikki oli hyvin ja hienosti pikkuisen sydän siellä jumputti. Ja poikaolo vaan vahvistuu, muka omasta mielestä kuulosti niin pojalta :LOL:
Rakenneultra olisi sitten 23.11. Täällä ei sukupuolta rakenneultrassa suostuta kertomaan, mutta käyn kyllä vielä myöhemmin yksityiselläkin ultrassa, kuten aiemmissakin niin katsotaan kysyisikö sitten sitä sukupuoliasiaa... vaikka mitä sitä nyt kysymään, poikahan se on! :LOL:

Adrianna ja kirppu 15+3:heart:
 
Pikaiset kuulumiset kesken työpäivän.
Santtu82 Voimia sinne!! Toivotaan että tiputus vie nyt sen viimeisenkin pahanolon pois!!!:heart:
heituska Tsemppiä sinnekkin!! Varmastihan tuollanen jännittää. Mutta ihanaa että pääset kurkkimaan masuun useammin!!:heart:

Siis joko te kaikki tunnetta liikkeitä??:O Mä en kyllä oo tuntenu vielä mitään vaikka toista odotankin. Olo on muutenkin jotenkin mitään sanomaton tällä hetkellä... Tuntuu ettei raskaana oliskaan, paitti et masu on kasvanu, mut tuntuu et senki kasvu on tyssänny... Tai sit mä vaan kuvittelen.:) Tosin ei sen näillä viikoilla tämän isompi tarvis ollakkaan...:popcorn::LOL: Ens viikolla on onneksi neuvola ja pääsee kuulemaan sykkeen!!! Toivon että masussa on kaikki hyvin!! Mites teijän muitten olot tällä hetkellä?

Voi ensimmäiset jouluaiheiset lehdet tuli tänään myyntiin...:attn: Täytyy koittaa jossain välissä työpäivää lukasta ne ja haaveilla tulevasta joulusta ja herkuista!! Mä niin rakastan jouluruokaa!!!! etenki kinkkua ja lanttulaatikkoa!!! Tänä vuonna kyllä harmittaa kun maksalaatikko jää välistä!!: / Noh täytyy syödä muita herkkuja sit senkin eestä!! Meillä kaikki jouluruoat tehään ite, varsinki ite tehyt laatikot on niiiiiin hyviä!! Unohtamatta kaikkia salaatteja, voi namskis... Tänä jouluna saakin herkutella hieman paremmalla omallatunnolla kun on toi ihana masuasukki!! :xmas:

Mutta nyt täytyy jatkaa työntekoa!!!

liinukka83 ja mytty (tilapäinen nimi :) ) 14+0 POKS POKS
 
Heippa vaan kaikille! Täällä ois yks uus mamma jos mukaan vielä mahtuu :)
Minttu82*27*K-SKS*kolmas
La on 24.4.
Hieman tässä aluksi itsestäni, eli Keski-Suomessa asustelen, 2lasta ennestään, tyttö täyttää 3vuotta tässä kuussa, poika 10kk.
Eilen käytiin nt-ultrassa ja siellä kaikki hyvin. Nt oli 0,73mm niin en sitten niitä seulontoja ottanu. Alku mennyt pahemmitta vaivoitta, mitä nyt näitä repäseviä kipuja ylösnoustessa ja esim. aivastettaessa...
Ihana lukea pinoa kun jotku jo niin joulua laittaa yms. Josko se itselläkin innostus alkais kun tämä väsymys tästä helpottaa. Voimia pahoinvoinnista kärsiville voin vain kuvitella miltä tuntuis ja kun vielä kahta lasta ois siinä samassa hoidettava.

Minttu ja pikkumuru 13+2
 
Heipä hei otatteko uuden mamma ehokkaan mukkaan? :)
Oon 19-vuotias täältä kaukaa pohjoisesta. Ensimmäistä ootan ja oon nyt 13.viikolla (12+4). Sovittiin avopuolison kanss että ei kerrota vielä tästä raskaudesta ennen ku maha näkyy niin pitää päästä tänne purkamaan intoa mahakaverista ja inhoa oksentelusta :D Ei tuo ukko oikein jaksa enää mun intoilua ja vimmaa päästä osteleen kaikkee kivaa vauvalle :D Ai niin laskettu aika mulla on 30.4.
En yhtään tiiä kuinka nopeaa tää maha täsät kasvaa, ainakin itestä tuntuu että se näkyy jo. Millon teillä masu on alkanut näkymään silleen kunnolla että muutkin ku ite huomaa? :D
 
Hyviä uutisia ultrasta! :) PIkkuinen voi vallan mainiosti. Lääkäri tosin tutki, että istukka sijaitsee ainakin tällähetkellä suoraan kohdunsuun päällä jonka takia sitten tiputtelikin verta pari päivää. Nyt joudun käymään kontrollissa viikottain.. ei se mua haittaa, näkeepähän mönttiä viikottain :) Oli aika nostalgista (kirjotetaanko se noin?) kun äitipoli oli aivan täynnä ja lääkäri vei mut synnytyssaliin tutkittavaks ja eikö heti sattunut sama huone missä aikoinani ponnistelin tytön maailmaan. Kyllä siinä tippa linssiin tuli :)

Minttu82, kiva että joku muukin täältäpäin. Katselinkin,että olenko ainoa joko lähtee ilmottautuneista ponnistelemaan huhtikuussa keskus-sairaalaan :)
 

Yhteistyössä