Huhtikuun helmet 2011 **lokakuussa**

Voi ilon pivää. Tänään tuntui vauvan liikkeet heti kun heräsin. Ja päivän mittaan aina kun olen asettunut paikoilleen olen tuntenut kuinka pieni kohdussa touhuaa :D Eli enää ei tarvii hakemalla hakea tuntemuksia kun niitä tulee jo useammin ja selkeämmin. tänään myös tuli ensimmäiset harjoitussupistukset kauppareissulla. Tuntu vähän ilkeeltä, mutta ei kipeältä.
Uusiakin oli taas tullut joten teille tervetuloa :wave:
 
Iltaa pitkästä aikaa!

Uusia odottajia oli taas tullut lisää, tervetuloa :wave:

Tänne ei kummempia kuulumisia, ihan kuin oisin muutaman pienen tönäisyn tuolta masusta tuntenut, ihan varma en oo. Muuten ei oikeastaan olossa mitään valittamista. Masu on välillä kipeä ja kosketusarka, alkaa varmaan tuo sektioarpi kipuilemaan.

Heituska: Kuulostaa tosi hankalalle noi sun vasta-ainejutut.... Toivottavasti kuitenkaan ei tarvis Hesaan asti lähteä- Mutta toisaalta sitä menee vaikka maailman ääriin, että vauva voi hyvin. Jaksamista :hug:

Voikaahan hyvin siskot!
J-t ja Murunen 14+6
 
huomenta!! :wave::wave:
uusi viikko taas tullut täyteen.. :heart: kuulostelin äsken ääniä, ja siellä se pieni sydän löi.. :heart: likkettä tuntuu jo, se vasta ihanaa onkin.. :D

tänään paljon parempi fiilis, kun eilen (onneksi).. olin eilen niin älyttömän pahalla tuulella että suoraan aamusta aloin suorastaan murisemaan, ja räyhäämään kaikille.. :ashamed:hävettää ihan ajatellakkin.. :ashamed: "pieniä" hormoni oikkuja, onks muilla tullu jo vastaan vastaavia, paksuna olevia hormooni mammoja?? hävettää edelleen, onneks ukolla on hyvin mielessä edellinen odotus... :ashamed: ärsyttävää ku noi hormonit saa mut ihan maailman lopun pahalle tuulelle, ja kun saan vaan oikein kunnon kiukun päälle, ei sitä kukaan saa laantumaan.. :ashamed: no pitäää toivoo, et pojat jaksaa katella äitin oikkuja.. :LOL:

nooh, jollakin oli ollu jotain vuotoja (en muista kellä).. kannattaa yrittää vaatia äippäpolille ultrattavaks, vaik päivystyksen kautta; et saat mielenrauhan.. toivotaan ettei ois mitään vakavaa.. :hug: tai sit soitat huomenna neuvolaan ja pyydät sydänäänien kuuntelun, ni voit olla sit varma et kaikki on hyvin (siis vaikka sulla oisi dobleri, koska ammattilaisen kuunteluttamana; voit olla täysin varma et kaikki on hyvin)

hormonihirviö lopettelee; voikaa hyvin.. :wave:

 
äizikkä mulla on kans ollu ihan hirveitä itku potku raivareita, nyt ehkä jo vähän rauhoittuneet. meillä pojat onkin todenneet ihan rauhallisesti et äiti se vaan on raskaana- ku minua kiukuttaa:whistle:

niin ne viikot taas vaihtuu:heart:
liikeitä tuntuu päivittäin. ihmeellistä mennkka jomotusta on ollu nyt jo pitemmän aikaa, tänä aamuna tuli ihan selviä supistuksia. keskiviikkona neuvola, pitää kysyä samalla et millon on se seuraava neuvola lääkäri, et tarkistaa ettei paikat ole alkanu pehmiimään.. viime raskudessa oli viikkoja jotain 20 ku kohdukaula oli alkanu lyhenytmään ja paikat pehmiimään..

kauheen nopeasti aika kuluu, ja koko ajan sektio pelottaa enemmän ja enemmän...

mar-i ja masuasukki 16+0
 
Täällä vie hormoonit mua myös ihan 6-0... Tuo raivoaminen on tuttua, useimmiten puuskat tulee ihan kirkkaalta taivaalta... Ja tänään kun isäntä lähti työreissulle, niin meikä vetisteli kuin parempikin.. :D Yleensä ei silmänurkka erotilanteissa juuri kastu.. Mutta nyt teki hormoonit?) tepposen... :-/

Täällä murehduttaa liikkeitten puuttuminen... Tunsin pieniä liikkeitä tässä jo muutaman viikon ajan.. En montaa mutta kyllä jojotain... Mutta nt ei mitään, ei niin mitään... :( Onneksi seuraava neuvola on ensi pe... Odottavan aika sinne vaan on himpskatin pitkä...

lysti 16+6
 
Voi naiset, naiset!
Ihania uutisia!

Olen syönyt!!!

Perjantaina mun alkoi ihan hirmuisesti tehdä mieli meetvurstivoileipää. En ollut oksentanut, mutta voin kyllä hieman huonosti. Uskaltauduin sitten kauhean himoni vallassa kokeilemaan moista ja suureksi hämmästykseksi se pysyi kuin pysyikin sisälläni!!! Lauantaina aamulla kokeilin leipää heti aamutuimaan (joka vielä viime viikolla olisi ollut tuhoon tuomittu yritys) ja sekin onnistui! Sitten söin jopa pinaattikeittoa, jugurttia, lisää leipää ja illalla pullan. Olo oli inhimillinen, joskin lievää kuvotusta ilmeni aina syönnin jälkeen.

Tänään aamulla oli aika etova olo, mutta olinkin nukkunut 12 h, joten "yöpaasto" oli venähtänyt varsin pitkäksi ja maha oli ihan tyhjä. Mutta tungin silti sisuksiini meetvurstileivän ja mehua. Olo alkoi taas kohentua. Sitten uskaltauduin jo pienelle kävelylenkille, jonka jälkeen tein lihapullia+perunamuusia. Söin kokonaisen (mutta pienen) annoksen lihapullia, perunamuusia ja parsakaalia!!!

En uskalla vielä nuolaista ennen kuin tipahtaa ja hehkuttaa, että pahoinvointi on nyt takana. Vaikka tottakai niin toivon, koska olen viikonlopun aikana syönyt enemmän kiinteää ruokaa kuin ehkä viimeisen 2 kk:n aikana yhteensä. Mutta silti, koska tämä on ollut aaltoilevaa taistelua, en ihan vielä uskalla luottaa.

Näköjään ainakin 2 huomionarvoista seikkaa on tullut esille: yöunet eivät saa olla liian pitkät, vaan pitää yrittää syödä mahdollisimman usein. (Tämän neuvon sain jo oksentelun aikaan, mutta ei se silloin toiminut, vaan yrjösin vaan enemmän.) Toinen seikka on, että annoskoko on selkeästi pienentynyt ja se pitää muistaa: eikä änkeä väkisin. Kun tulee stop, pitää heti lopettaa. Toistaiseksi ainakin heti ruokailun jälkeen on hieman ellottava olo kuitenkin, mutta se hiipuu hiljalleen kun ruoka sulaa. Ja kolmas huomio on, että vatsalleni tämä on uutta: se on sekaisin ja kipeä aina tovin syömisen jälkeen. Mutta ei haittaa: pientä verrattanut siihen mitä olen kokenut.

Nyt vain toivon, rukoilen ja yritän uskoa ja luottaa siihen, että oksentelu ois nyt takana päin. Olo on hieman epävarma ja hutera edelleen. Onneksi on siis ensi viikko vielä sairaslomaa, joten voin pikku hiljaa opetella tätä arkea, olemista ja voimistua rauhassa. Sitten jos tuntuu ensi viikonloppuna siltä, niin yrittää marraskuun alusta töihin taas.

Mutta se on sen ajan juttu sit. Nyt nautin vain tästä! :)

Santtu ja katkarapu 14+6
 
Morjens toooosi pitkästä aikaa!

Onpas ollut hurjaa Santun pahoinvointi, vaikea edes kuvitella, mitä oot kärsinyt. Mahtavaa, jos alkais vihdoista viimein helpottaa.

Itsellä lievä etova olo helpottanut pari viikkoa sitten, mutta aina tuntuu tulevan jokin uusi vaiva. Uusimpana närästys ja mahan vihlominen. Tuntuu, et vähänkin kun tekee jotain, niin vihloo. Sählyssä kävin tällä viikolla vielä ja sen jälkeen kaksi päivää juili mahaa, joten parempi lopettaa se nyt suosiolla. Joidenkin kokemalta hormonimyrskyltä olen kylläkin välttynyt:D

Maha pömpöttää jo selkeästi, joten tätä ei enää piilotella eikä onneksi ole tarvettakaan=)
Jotkut kertoi tuntevansa jo liikkeet, mä en kyllä vielä ole onnistunut tunnistamaan mitään. Höh!

Ja tervetuloa uusille:flower:

Nippiäinen 15+0 (ihanaa kun poksuu taas:heart:)
 
Santtu: tosi hienoa, kun vointisi on parantunut! Olen tosi iloinen puolestasi! :)

Äizikkä miulla on tunteet tosi herkässä ja tuntuu, että voisin itkeä välillä koko ajan..hormonit hyrrää!

Pahoitin mieleni anopille tosi pahasti viimeksi, kun hänen luona käytiin. Sanoo niin ilkeästi ja on tosi ajattelematon puheissaan. Esikoisen vauva-aikana tuli miulle puhumaan kätkytkuolemista ja kuolleista vauvoista.. onhan sitä kiva sellaista kuulla juuri synnyttäneenä. Hänellä kesti tosi kauan hyväksyä se, että meille edes syntyi lapsi ja siitä jaksoi jauhaa joka kerta kun nähtiin. Kuulemma minun ja miehen suhde on hänelle niin uusi asia, ettei voi sitä hyväksyä edelleenkään. Eihän me ollakkaan oltu yhdessä kuin melkein kymmenen vuotta! Joskus ei tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa vai saada raivari.. hyvin vaikea ihminen eikä hänellä ole kauheasti enää läheisiä (korkean iän takia) eikä ystäviä/kavereita vaikean luonteensa takia, joten mies ainoana lapsena haluaa äitiään tavata vaikka kärsiikin tämän takia. Etenkin nyt raskausaikana otan kaikki sanomiset niin pahasti itseeni, että välillä tuntuu, että on parempi olla tapaamatta anoppia. Esikoisen odotusaikana en tavannutkaan häntä moneen kuukauteen..

Vatsassa vauva potkiskelee jo napakasti :) hieman lohduttaa tän yhä jatkuvan huonon olon keskellä. Eilen illalla mies haki miut töistä ja autossa tuli niin paha olo, etten pystynyt enää pidättämään kotiin asti. On sitten tuosta tieltä kiva oksennusvana meidän pihaan asti.. huono olo tulee tosi herkästi, jos ruokailuväli venähtää. Oon huomannut, että rahka on tosi hyvä miulla pitämään nälkää loitolla, joten sitä syön etenkin öisin.

Sinnlosille halit ja toivotaan siun isälle kaikkea parasta vointiinsa!

TERVETULOA KAIKILLE UUSILLE :)
 
Voi helvetti! Just ku tässä odottelen rahoja lisätöistä niin miehellä alkoi tänään lakko!! Se niistä ylimääräsistä rahoista sitte :headwall: Toivottavasti ei kestä paria päivää kauempaa. Seki on liikaa jo olla ilman palkkaa. Suututtaa niin että :vampire: Ja selkäki on kipee...

Hyvä santtu ku oot pystyny syömään. Vähän kerrallaan vaan ja usein niin eiköhän se siitä.

NeliApina ja projekti 13+3
 
Tervehdys kaikille!

Tänään käväisin neuvolassa ja kaikki hyvin. Sykkeet pingerteli siellä 150+, hb145 ja verenpaineet 120/69. Kauhea potkiskelu kävi kun kuunneltiin sydänääniä! IIIHANAAA! Parina iltana on tuntunut möngertämistä ja oon melkein varma että piskuinen siellä heittelee kuperkeikkoja eikä suolet... :p

NeliApina mä oon vähintäänkin rokotuskammoinen (en siis piikkikammoinen) joten en ota mitään ylimääräisiä rokotuksia vaikka aika herkkä olenkin sairastelemaan. Kärsin ennemmin kaikki flunssat ja siat sun muut kun annan pistää itseeni mitään ylimääräisiä aineksia. Kukin tavallaan, minä näin.

Vieläkin oli tullut uusia joten TERVETULOA!
 
Tänne ei ilmeisesti kuulu kurjuutta kummempaa. Ei vaan, nyt alkaa palstalla jo olla iloisempia fiiliksiä, onneksi! :) Myös Santtu81 alkaa olla tolpillaan, hieno juttu! Sinulla ei ainakaan taida olla huolta painonnoususta, jos jotakin positiivista pitää hakea karmeasta raskauspahoinvoinnista. :) Toivottavasti nyt se kuuluisa, ihana keskiraskaus, alkaa sullakin!

Täällä alkaa varmasti ensimmäiset rakenneultrat lähestyä, eikö totta? Kenellähän mahtaa olla ekana? Mulla on vasta marraskuun lopussa.

NeliApina Mä en aio ottaa tässäkään raskaudessa piikkiä. Ei vain tunnu hyvältä.

Miten muuten teillä on pitänyt lasketut ajat paikkansa? Mulla on heittänyt kaksi viikkoa kummastakin, pojat ovat syntyneet viikon 38 alussa. Tuleekohan tämä kolmas nyt sitten jo maaliskuun lopussa, se jää nähtäväksi. Toivottavaa olisi, koska olen aina ollut niin jumbojetti-sinivalas raskauksien lopussa.

Allie81 & Muru 16+0
 
En ota influenssa piikkiä! En ottanut possupiikkiä, enkä nyt tätä....

Ja hei tervetuloa uusille, en ole tainnut huomata tervehtiä teitä ollenkaan! :wave:

lysti ja viikot paukkuu taas!! Tänään rv 17*tasan*!!! <3
 
Mä oon rokotekielteinen ihan muutenki, joten en ota influenssapiikkiäkään vaikka maksaisivat. :D Onneksi en ruukaa juurikaan sairastellakaan. Syön mieluummin reilua annosta d-vitamiinia ja muutenki hoidan itseäni mieluummin terveellisellä ravinnolla ja elämäntavoilla kuin rokotteilla ja lääkkeillä.

Pitäis vissiin kokeilla jo normaalia ruokavaliota, ku täs on ollu että monena aamuna oon syöny vähän kananuggetteja (juu ei tosiaankaan mitään terveysruokaa..) ku niitä on pystyny syömään tökkimättä, mut nyt parina kertana onki sitte tullu vähän oksetusolo niistä. Jos kokeilis vaikka keittää kananmunaa huomenaamulla. Tai sitten ihan leipää leikkeleen (ja juuston) kera, kun nyt viimeinkin löyty semmosta (lisäaineetonta) leikkelettä jota viitsii syödä.

Kunpa jo tuntis niitä liikkeitä... :)

Orion & rakas pikkunen 14+2
 
Allie Mun kakarat on syntyny 40+2, 40 ja 40+1.Toi vika synty alkuperäisenä la:na mut joku huomas raskauden keskivaiheilla et hitsi nythän on karkausvuosi joten aikaistu päivällä. Lapsi vaan oli kai jo tottunu ni ei viittiny vaihtaa enää suunnitelmia :D Aika täsmällisiä siis olleet joten oletan olevani vapun sairaalassa.

Keskiviikkona lääkärineuvola eli sitä odotellessa...
 
Huh! Ja tervetuloa uusille!

Esikoinen on ollut kovassa kuumeessa viikon ja nyt vielä pahemmassa kun korvatulehduksenkin lykkäs vielä perään. En ole paljoa koneelle kerennyt, olen tuijottanut vain kuumemittaria.

Rokotuksia, etenkään influenssa sellaisia, ei meille tule yhtäkään. Se voisi laukaista nukkumaan painuneen borrelioosini uudelleen. Tieteellisestä näytöstä en tiedä mutta en todellakaan ryhdy koekaniiniksi. Ja niin kauan kuin sikapiikin osalta on tilastot eri näköisistä mahdollisista komplikaatioista esittelemättä niin missään nimessä sitäkään ottais. Eipä ne ole koettanut mitään piikkiä tarjoillakaan.

Tää potkittuna oleminen on kyllä taas kivaa, vielä kun ei kylkiluut ole vaarassa. Taitaa tulla vielä riehakkaampi kuin ekasta, jos mahdollista. Poikaolo tässä väkisin tulee :D

Kun päänsäryn ja iskiaksen sais pois, niin olis täydellinen olo. Eli panadolia ja paikallaan möllöttämistä tiedossa. Ei edes itketä tai raivostuta niinku edellisessä raskaudessa. Ja viikot menee huomattavasti nopeampaa.
 
äizikkä :wave: Täällä on yks hormonihirviö lisää :LOL: Pinna palaa alle sadasosa sekunnissa,välillä itkettää niin ettei loppua tuu.Mies + muut perheenjäsenet on ihan kummissaan ku vedän kuumia ihan pienistä asioista :ashamed:
Olen hieman rauhoittunut alkuraskaudesta mut ei oo vielkään helppoa elää mun kans saman katon alla.Miestä jo varoittelin ennen raskautta etten tule olemaan helppo tapaus ku oon raskaana.

NeliApila En ota rokotetta.Minäkin olen aika rokote kielteinen.Viime vuonna en ottanut sikapiikkiä,enkä rokotuttanu lapsiakaan.Kuopus kerkes sairastaa sikainfluenssan ennen ku rokotukset ees alkoi.Moni tuttavapiiristä piti minua hulluna ku en rokotuttanu lapsia ja itteeni.Mielestäni sikapiikki oli hätäsesti tehty ja lääkeyhtiöiden rahastusta vaan.

Allie81 Mulla on rakenneultra 17.11.Mun eka lapsi on syntynyt kk:n aikasemmin kiireellisellä sektiolla ja toinen lapsi syntyi rv38+2.Luulen että vauva syntyy maaliskuun puolella.Mun tuurilla tää meneekin sit varmaan yliaikaiseksi jos alateitse synnytän.

Täällä on tänään korkattu uus viikko alkaneeksi :heart: Aika tuntuu menevän tosi nopeeta.Haikeana mietin et kohtahan vauva jo syntyy.Kk:t vaan menee vähän huomaamatta ohi.Vastahan mä elokuun alussa plussasin ja nyt ollaan menossa jo rv17. Joka päivä nautin siitä et olen raskaana.Täähän voi olla mun viimeinen raskaus ja edellisestäkin on yli 9v aikaa.
Saas nähä tehäänkö mulle synnytystapa arviointi samalla ku käyn rakenneultrassa vai saanko vielä kolmannenkin keikan tehä hyvinkään sairaalaan.Jotenkin kaukaiselta tuntuu synnytys vielä tässä vaiheessa.Ollaan kyl miehen kans jo puhuttu synnytyksestä ja toivelistaa miehen suuntaan laittanut :) Eniten pelkään sitä että menetän hermot kokonaan synnytyssalissa ja sit ei oo kellään enää hauskaa.

Valkyria & Masukki 17+0
 
Olen tehnyt jo pieniä ostoksia.
Kirpulta löysin aivan ihanan sitterin, kaunis ja hyväkuntoinen, oli pakko saada se mukaan.
Eilen kiertelin kirppuja ja nyt löysin yllättävän paljon hyviä pieniä vaatteita, lähinnä bodyja ja housuja, ongelmaksi vaan muotoutui se että mulla ei ollut kuin reilu 10e käteistä, mutta silti sain tehtyä löytöjä.

Eilen sitten katselin netistä vaunuja ja mietin että on niillä vaunujen nimillä sitten niin väliä, tuskin ne myynnissä olisivat jos olisivat ihan pilipalit?
Löysin nimittäin Pireus Lux- nimiset yhdistelmät, hintaa niillä oli 299,-, liikaa siltikin mitä olin ajatellut vaunuihin sijoittaa mutta ennen ostan uudet tuon hintaiset kun huudan huutonetistä yli 300 käytetyistä.
Kirpullakin vaunutarjonta on ollut tosi huono, mietinkin että siirränkö vaunujen ostoa niin pitkälle että lopulta ne on pakko ostaa ellei tässä matkan varrelta jostain jotain tule vastaan.
Vaikeita asioita päätettäväksi :LOL:

Olen vietellyt syyslomaa, vielä huominen ois lupa makoilla ja sitten takas töihin.
Tuskailen täälä vaan taas "olottomuuteni" kanssa, mistään ei tunnu mitään, aivan kuin en olisikaan raskaana ja siten yhtenä päivänä jos repii mahaa niin hyvä kun uskallankaan liikkua...

Mahaa mulla ei vieläkään näy, sekin turvotus mikä oli alkuaikoina on tyystin poissa.
Kateellisena katselen tuota rv ketjua joissa joillakin jo 16vkolla on ihana masu, mutta ovatpahan he hoikkiakin, itsellä painoa kuitenkin 94 kiloa ja mukava mahamakkara tuossa mukana vyötäröllä killuu.
Painoa ei ole tullut vielä lainkaan, se on todella hyvä juttu.
Mutta kun syömisiä miettii niin en syö yhtään sen enempää kuin ennenkään, vettä kuluu vaan huomattavasti enemmän, se onkin mun uusi intohimo, ihanaa raikasta kylmää vettä :p

Mutta mitä mieltä te olette noista ratas-asioista?Uskaltaako tollasia "tuntemattomimpia" rattaita tilailla?

13+5 (vasta)
 
Valkyria ja kotilohikäärme Mä en usko et oisin ottanu sikapiikkiä jos oisin ollu raskaana mut enpä sillon ollu. Influennsa rokotteen mukana tulee tänä vuonna myös se mut eri muodossa niin oonpaha sit tupla suojassa. Meilläki poika todennäkösesti sairasti sen talvella. Kesti pitkään ennen ku sai menetetyt kilot takas. Nuorimmalle otin koska en halunnu testata miten sen infektioastma tausta sopii yhteen ton taudin kanssa. Ihan turhaa hysteriaa oli koko vouhotus sillon mut riskiryhmille varmasti rokotteet on yleensäkki paikallaan.

Hassua kyllä kun rokotus ohjelma neuvolassaki on muuttunu niin paljo viime kerrasta. Meillä kaikki lapset on saanu sairaalassa vielä calmette rokotuksen mut tämä ei enää saa. Hyvä vaan ni ei tartte koko ajan piikittää :D Nii ja se vesirokko rokotuskin on nykyään. Ja korvatulehduksia vastaan kans... Kaikenlaista...

Hitto ku ei kiinnostais yhtään olla töissä. Mut kai se on pakko : /

NeliApina ja projekti 13+4
 
Ihan ekaksi Santtu Ihana kuulla että vointisi on jo huomattavasti parempi!!!:heart: Kohta varmasti voit ihan "normaalisti":hug:
Rokotuksista sikapiikin otin tytölle viime talvena, samoin myös itselle. Lapselle en aijo mitään influenssa rokotteita koskaan ottaa, lasten kuuluukin sairastaa normaalit lentsut. Itse olen sitä mieltä. Ja meillä kun ei tytöllä ole mitään perussairauksia joiden takia lentsuja tulisi välttää, tilannehhan on sitten ihan eri jos lapsella on esim: paha astma.

Omaa napaa: Olo on aika ns mitätön. Ainoat oireet on kipeä selkä ja issias.:headwall: Itse olen selkää paljon sairastanut ja ei kyllä vaikuta ollenkaan lupaavalta kun jo näillä viikoilla selkä ja issias reistaa näin pahoin... Muutoin tuntuu siis siltä kuin ei raskaana olisikaan, paitsi että mulla jo tuo kumpu on aika suloinen.:p Liikkeitä en siis ole edelleenkään tuntenut, jotain pientä mutta niistä kun ei oikein voi olla varma onko ne mahan omaa elämää vai vauvan elämää. Huominen neuvola jännittää jostain syystä paljon, pelkään ettei sydänääniä enää jostain syystä kuuluiskaan.

liinukka83 ja mytty 15+0
 
Ihanaa, Santtu, että olet pystyny syömään!

Mä pyrin syömään koko ajan säännöllisesti, useammin kuin yleensä. Mulla on edelleen yökötystä, joka on pahempaa, jos ruokailujen välit on pitkät. Pystyn syömään mitä tahansa ruokaa vain vähän kerrallaan, sitten tökkii. Makealla voisi tota energiavajetta paikata, mutta nyt ei saa. Mä olen noitten syömisteni kanssa pienessä erikoistarkkailussa neuvolassa, koska olen joskus anoreksiaa sairastanut ja neuvolassa pelkäävät, että vatsan kasvaminen saisi sen taas jotenkin laukeamaan. Musta kyse ei ole siitä, mä kyllä haluan syödä, mutta kun laatta lentää, jos syön normaaliannoksen.

Tänään oli lääkärineuvola. Paino oli pudonnut 100g/viikko, mutta ei ole huolestuttavaa, koska olo on tosiaan ollut huono ja olen ollut sairaana. On mulla tota vararavintoakin vyötäröllä (läskiä =)). Lääkäri ei ihan heti löytänyt sydänääniä, koska Frendi oli aikamoisessa liikkeessä, mutta sitten sai äänet kuulumaan.

Vatsassa on tuntunut sellaista hassua kutitusta välillä, ihan kuin joku rapsuttais sormilla sisäpuolelta. Enpä tiedä, ovatko liikkeitä sitten vai mitä.

Mulla on seuraava neuvola vasta 20.12. (ultra 8.12.). Sinne ei kyllä malttaisi odottaa. Neuvolatäti kyllä lupasi, että saa tulla sitäkin ennen, jos haluan vaikka mennä sydänääniä kuuntelemaan.

Mä en ole vielä ihan varma tosta influenssapiikistä. Olen sen kyllä joka vuosi ottanut, mutta katsotaan nyt. Olen edelleenkin vähän flunssassa, joten nyt en sitä saa ottaakaan.

Chilipapu ja Frendi rv 14+3
 
Mulla oli tänään lääkärineuvola. Lääkäri oli varmaan liki 70v vanha ukko. Mutisi ja mumisi. Lopputulos tais olla se et kaikki on ihan ok, paitsi verenpaine... Alapaine 92 ja toisella mittauksella 95. Pitäis seurata. Kai se täytyy hommata oma mittari. Muissakin raskauksissa on ollu korkealla, mutta vasta rv 30+. Tosin enpä oo ollu muissa raskauksissa näin painava ennen loppuraskautta :headwall:
Totesi et kohtu ulottuu jo napaan, että pitäis vasta muutaman viikon päästä... Enpä muista miten oli edellisessä raskaudessa.

Vauva liikkuu ihan hirveesti ja liikkeet tuntuu tosi selvästi. =)

Rakenneultra on 18.11. Sitä odotellessa...

Donnanen rv 17+1
 
täällä ollaan taas saikulla, eilen kävin lääkärillä vuotojen ja supistusten takia no se laitto sit päivystyksenä kysiin ja syykin löytyi istukan reuna vuotaa ja kohdunsuulle on tullut hematooma joka tihuuttaa vuotaa. vauvalla kaikki hyvin paitsi tänään ollut taas super hiljainen ei oikeastaan potkun potkua...
aamulla kävin sokrutestissä ja niistä vastaukset huomenna. huominen neuvola siirrettiin ens viikolle ku katottiin turhaks ajella ku eilen kuiteski kaikki tarkistettu.
ja en ota minäkään tai kukaan meidän perheestä influessa piikkiä nyt eikä ole otettu aijemminkkaan sika i. tai normiakaan.

muutes vaunuista, carlsonilla oli brio happy mixed paketti vaan 350€ mut punasia vaan oisin varmana ostanu just jos tietäsin varmaks et tää ois tyttö tai väriä ois ollu muita. minä taas päätin et halpiksia en osta liikaa huonoja kokemuksia ennemmin vaikka käyteyt emmaljungat.. mut ajattelin et jos pariin sataan jäis vaunuille hinta niin hyvä ois ellei saa houkuteltua mummoja maksumiehiks:D

no lähen tästä vetämään lonkkaa tuohon sohvalle|O

mar-i ja masuasukki 16+2
 
Viimeksi muokattu:
Hejsan mammat!

Yritän nopsaa kirjottaa, ku poju vielä päikkäreillä. Ihan saletisti kohta rupee vikiseen...

Mammajoogasta: Ei ehkä kannata näin aikaisin aloittaa. Oli tosi kivaa, ja rauhallista. Mutta uskoisin, et loppuraskaudessa tästä eniten hyötyä. Nyt sentään vielä jaksaa liikkua.

Mulla on kauhee huoli vauvan liikkeistä, sillä olen tuntenut niitä tosi pitkän aikaa, ja nyt ei ole sitten minkäänlaisia! Ihan hirveetä. Olen puhunut asiasta mieheni ja ystävien kaa, ja kaikki sanoo, et ei oo hätiä mitiä ja, että eihän niitä liikkeitä vielä selvästi tunnekaan. Mua asia vaivaa, ja olenkin ollut jo soittaa monta kertaa neuvolaan asiasta, mutt jotenkin se aina jäänyt. Voiko kohtu kasvaa tai vauva muuttaa asentojaan niin, etten sen takia tunne liikkeitä? Iskut joita sain, tuntuivat usein navan vasemmalla puolella, ja niitä kuplan puhkeamisia alavatsalla. Nyt ei siis mitään. Hjälp sisaret!!! Seuraava neuvola vasta ensi viikolla..

Rokotus: Yleensä en ole kausi-influenssarokotteita ottanut, mutta nyt raskaana ollessa aion sen hankkia. Siinähän on mukana possua, mutta ei samaa tehostetta, mistä nämä narkolepsia tapaukset ovat johtuneet. Ja THL povaa kovia influenssaaaltoja tälle talvelle.

Vieläkö muuten olette pystyneet nukkumaan mahallaan? Mä RAKASTAN mahallaan nukkumista, mut ollut jo vähän hankalaa kasvavan mahan ja kipeiden tissien takia. Ja sit synnytyksen jälkeekään ei heti pystynyt mahallaan nukkuun, ku muuten oli maitoa peti täys! :LOL:

Luin kyllä kaikkien kirjoitukset, mutta kommetointi jäi. Sori.

Hennu ja "Bertta" 14+5 (?)
 

Yhteistyössä