Huhtikuun hurmurit 2015 -Maaliskuu-

Kävin siellä kokoarviossa. Nyt on viikot 32+4. Pää menee 4 viikkoa edellä ja muu kroppa sen 2.5 viikkoa. Painoarvio tällä hetkellä 2500 g, kun näillä viikoilla normisti 1900-2000g... Seuraava kontrolli 4 viikon päästä, jossa katotaan laitetaanko mut sit käynnistykseen ennen laskettua-aikaa.
 
BOOMKAA -tosiaan edellinen vauva painoi sen 2700 rv38 ja kasvu oli hiipunut pikkuhiljaa loppua kohden. Mitään selitystä ei löytynyt... Ultrassa kaikki oli ok. Vauva vaan alkoi olemaan vaisu ja koska jo viikon oli tullut kovia supistuksia ja paikat 3cm auki niin päätti lääkäri puhkaista kalvot ja käynnistää synnytys.
Myöhemmin sitten otti kyllä painonsa tyttö takasin :)

Toiveessa - Mulla on sen takia nyt viikottain kun haluaa terkka seurata tuota kasvua ilmeisesti... Ei muuten meilläkään olisi vielä joka viikko käyntejä :)

Ihanaa että täällä tulee olemaan muitakin loppukuun palloja ähisemässä omaa tuskaista oloa :D ja tietty jännäämässä seuraavia poksahtelijoita ;D

Lakka- Hyvän kokoinen vaavi on kyllä tulossa :)

Sitkeäsissi & muru 32+0 POKS :)
 
Heh, oletteko muut huomanneet vauvalla olevan erikoisia jumppapäiviä, jolloin ei hiljaa olla hetkeäkään. Alkaa ihan itseään huvittamaan, kun vauveli vaan jaksaa tunkea itseäön vatsanahan läpi ja koko päivän! :LOL:
 
Joppu: oon huomannut saman! Eilen pieni pyöritti selkää, pyllyä ja jalkoja niin kovasti, etten päässyt lähtemään ulos kun en taipunut laittamaan sukkia ja kenkiä jalkaan :LOL: Tänään on ollut onneksi "rauhallinen" päivä. Olen kerännyt leluja ja ulkoillut ilman, että toinen punkaisi vastaan mun kyykkiessä :D

Pitkäperjantai: sehän on hyvä jäädä nyt lomalle, jos alkaa jo hieman paikoissakin näkymään. Ehtii hieman laittaa tarvikkeita valmiiksi ennen vauvan syntymää (vaikka saattaakin pysyä matkassa vielä pitkään) ;)

Kiva, että kirjoittajia tulee takaisin vauvalomien alkamisen myötä. Joku voisi vinkata tuolla naamakirjan puolellakin, että kävisivät päivittämässä syntyneet sitten tännekin? :heart:
Pian alkaa jännäilyt, että joko on oikeasti lähtö tulossa ja tietysti ihana kuulla mahdollisimman paljon erilaisia synnytyskertomuksia! :)

Unet: minäkin pääsin viime yönä synnyttämään! Tai no loppuun asti ei päästy, mutta lapsivettä alkoi tihkua ja mietin, että mihin sairaalaan sitä mentäisiin kun on vara kahdesta valita. Mulla ei ole tosiaan aiemmin koskaan vedet menneet ja hieman unessa ihmettelinkin sitten sitä, kun lapsivesi oli sinistä (ihan kuin pissapojan nestettä) :LOL:
Varmaan parempi lähteä nukkumaan, saas nähdä mitä jännitystarinoita ensi yönä on luvassa.....

Boomkaa ja papunen 34+1
 
  • Tykkää
Reactions: Jasmin12
"Elea"
Voi Kevis! Onnea valtavasti ja voimia koko perheelle. Toivottavasti olet jo saanut lapsesi syliin.

Vaatteista, olen seonnut netti- ja normikirppiksistä ja sieltähän löytyy älyttömästi, ja puoli ilmaiseksi, just sen kerran päällä käynyttä vauvan vaatetta. Lähti enkä vain pikkiriikkisen lapasesta, kun huomasin tänään pesu- ja silitysurakan jäljiltä, että kokoa 50-56cm on kertynyt jo äp-laatikon verran..

ON, keskiviikkona neuvola. Taidan parkkeerata penkille kunnes saan lähetteen ultraan ( täälläpäin ei ultrata enää rakenneultran jälkeen, synnytystapa-arviokin tehdään käsipelillä) koska vauvan liikkeet täällä vain vähenee, tai no oikeastaan ei vähene, vaan tuntuu, että muuttuvat heikommiksi. Kateellinen olen teidän heiluvista mahoista. Täällä saa jännätä ja tunnustella välillä ihan tosissaan.. Kotidopler on kyllä kultaakin kalliimpi.

Elea ja vauva 32
 
Lakka Huij..sullakin isompi tulossa. Mullakin veikattiin lähemmäs 4 kiloista poikaa tällä kertaa. Ei kuitenkaan aleta käynnistelemään ku muuten sopusuhtainen vauva ja kaikki hyvin.

BOOMKAA
Nuo unet on kyllä joskus niin hauskoja! Muistan joitain unia edellisestäkin raskaudesta! Sen verran eläviä ja mieleenpainuvia jotku hullut unet. Pitäs melkein kirjoitella itelle ylös niitä. Saa joskus kertoa lapsille kun ovat aikuisia.

Elea
Ei kai sitä ultraa yleensä saakaan loppupuolella jos ei ole jotain hälyttävää tai epäilyttävää vauvan kasvussa tms. Mä oon nyt käyny kaks ylimääräistä ultraa ku normaalisti on vaan ne kaks käyntiä kaikilla. Mutta pyydä ihmeessä jos sua huolettaa.

Syömisistä:
Mulla on taas herkut vallannut vähä liikaa tätä iltapuolen ruokavaliota...kun välissä pystyin jo olemaan ihan ilmankin. Vastapainoksi iltapalana ollu nyt rahkaa+ananasta ja tänään tein ihan mansikkarahkaa ilman sokeria, tosin laitoin pikkusen hilloa mansikoiden sekaan. Herkullista!

Meillä lasten puheissa on nyt vauva koko ajan enemmän. Tytöt silittelee ja paijaa mun mahaa ja odottaa että vauva tulee. Esikoinen 3wee sanoi että sitten kun se vauva tulee niin äitin maha menee rikki. =)
Kuopus silitti ensin mun mahaa ja sanoi vauva vauva ja sitten perään silitti isänsä mahaa ja sanoi että sielläkin on vauva :LOL:
No välistä tuntuu että vois vaikka ollakin kun on mies niin herkillä ettei kärsi mistään normaaliasioista sanoa tai muistuttaa. Tytöt on myös ahkeraan hoitanu viime päivät nukkevauvojaan...niitä on puettu ja hyssytelty, syötetty ja nukutettu. On sitä kiva seurata. Esikoinen välillä tomerana imettää nukkevauvaa. Pitää kai ostaa sille uus nukke mitä hoitaa kun vauva syntyy. Saa vaihtaa vaipat ym.siinä samalla kun itse hoitelee vauvelia. :) jospa se sitte säästyisi isoimmilta mustasukkaisuuskohtauksilta, tuo kun on niin omistushaluinen tapaus.

Jes sain vihdoinkin monen päivän yrittämisen jälkeen tilattua netistä pesukoneen ja muuta tarpeellista. Ja sain jopa ne laskulle niin on maksuaikaa. Nyt on sitte lisää tulossa astioitakin ja vähä juhlia varten muutakin. Sain perua sen yli kalliin pesukoneen minkä ensin tilasin. Samalla rahalla ku sai toisesta paikasta kaiken mahdollisen mistä olin haaveillu jo pidemmän aikaa. Jospa se tästä...täytyy nyt sitte hillitä itsensä useamman kk ja elellä pihisti :O

Jasmin ja poitsu 25+6
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Paljon Onnea Kevikselle ja perheelle pienokaisesta! :heart: Toivottavasti olette jo pientä päässeet sylittelemään.

Unet ja nukkuminen: Melkoisissa unissa tulee öisin seikkailtua. Viime yönä unessa yritin vaihtaa meidän vastasyntyneelle vaippaa, mutta vauvaa oli hankala nostaa hoitopöydälle, kun toinen painoi ison koululaisen verran ja oli kyllä pituudeltaankiin melkoinen. :LOL: Muutenkin on nukkuminen ollut nyt pari yötä heräilyä vähän väliä pissalle tai muuten vaan. Viime yönä hikoilin kuin pieni possu. Heräilin siihen, että lakanatkin on hiestä märät ja eikun peittoa pois päältä. Kohta sit taas peittoa päälle, kun tuli todella kylmä. Päivisinkin tulee vaihtelevasti "kuumia aaltoja" ja välillä on vilu. Onneksi saan aamuisin nukkua rauhassa niin pitkään kuin nukuttaa. Mieskin sanoi, että älä stressaa jos et jaksa mitään, vaan lepää. Ihana ukko! :heart:

Väsymys: Varmasti nuo yötkin verottaa osansa, mutta oon kyllä ollut useamman päivän todella naatti ja saamaton. Eilen tuntui, ettei sängystä jaksa edes ylös nousta. Liekkö kroppa alkaa nyt vaatia lepoa valmistautuen suureen koitokseen.. :confused:

Mielialat: Oon taasen ollut kuin persiille ammuttu karhu! :kieh: En itsekään pysy mukana, kun hermostun jostain tai alan itkua vääntämään. Tunteet tosiaan ottaa vallan, eikä varmaankaan tuo väsymys helpota tätä mielialojen vuoristorataa. Muutamana päivänä mieli on myös tuntunut erittäin apealle, mutta aattelisin, että väsynyt olo tekee tepposet, kun ei oikein mitään saa aikaiseksi.

Kivut ja kolotukset: Eilen tosiaan olin erittäin väsy ja sen vuoksi en juuri mitään päivän aikana saanut aikaiseksi. Illalla vauva mylläsi masussa tosi hurjana pitkän aikaa. Saunan jälkeen lantion seudulla alkoi tuntua paineen tunnetta. Samalla tuntui vihlaisuja häpyluun ja kohdunsuun tienoilla. Alaselässä, aivan pakaroiden yläpuolella, alkoi tuntua paineen tunnetta sekoitettuna hiukan menkkamaiseen jomotukseen. Tuo jomotus tuntui melko jatkuvana reilun tunnin verran ja helpotti lopulta, kun olin levossa sängyllä pidemmän aikaa odottamassa unta. Liekkö ollut jotain pientä supistuksen tapaista tai sitten vaan pieni änki itseään alemmas lantioon saaden tuntemukset aikaiseksi. :confused: Yölläkin muistelen heränneeni useamman kerran kesken unien pieneen kiputuntemukseen alamasulla. Tosin ei ole kunnon muistikuvia, kun olin ihan puoliunessa. Nyt aamusta ei taasen ole mitään kipuja tai kolotuksia.

Sairaalakassi ja muut valmistelut: Eilen sain pakattua suurimmalta osin sairaalakassin. Sekin tuntui melko urakalta väsyneenä. Steriloin myös mm. imetyspumpun, rintakumit ja tutin. Nytpä ei onneksi mitään isompia juttuja olekaan sitten tehtävänä. Onneksi siis aloitin valmistelut jo hyvissä ajoin. Nyt voin vain keskittyä lepäämään. :)

Bebe ja tyty 35+3
 
Paljon onnea Kevis!! :heart::flower:

Itse olen täällä flunssan kourissa ja pakko lähteä silti töihin. Onneksi ei ole pitkä päivä ja ensi viikon jälkeen alkaakin jo äippäloma. Eilen kävin neuvolassa, jossa myös ultrattiin, koska vauvan asennosta ei ollut varmuutta. Tämä neitihän on pyörinyt koko ajan ihan miten sattuu tuolla mahassa. Nyt vaavi oli ihan raivotarjonnassa, mutta tosi korkealla ja terkka sanoikin, että hyvin voi vielä kääntyä väärään suuntaan. Kolmen viikon päästä äitiyspolille ultraan, silloin katsotaan sitten lopullinen tuomio. Meillähän ei tuo terkka osaa ultralaitetta käyttää oikeestaan ollenkaan, sanoi vaan, että kyllä tuon pään tuosta tunnistaa ja sydämen osaa hakea, mutta siinäpä ne. Seuraava neuvola jo kahden viikon päästä ja sen jälkeen ilmeisesti viikon välein. Terkka tuntuu olevan koko ajan sitä mieltä, että kohta mun voinnit huononee, kun nyt on mennyt niin hyvin. Meilläkin hajosi jääkaappipakastin ja uutta tarvitsisi äkkiä tilailla. Aina kun alkaa olla homma hanskassa, niin tulee jotain uutta yllättävää. Mutta onneksi nyt, eikä vauvan synnyttyä.

Kohta niitä vaaveja alkaakin sitten jo putkahdella enemmänkin ja kiva olisi kuulla miten kaikkien synnytykset ovat sujuneet. Itse tuskin olen ensimmäisten joukossa, jos ei nyt mitään raskausmyrkytystä pukkaa tähän tai vauvalla näkyisikin synnytystapa-arviossa jokin hätätilanne.

Karo ja vauveli 32+6
 
Karo86: Paranemisia sinne!

Mielialat:
Mä oon tosi äkänen työpäivien jälkeen. Imee vaan mehut ihan totaalisesti. Muuten suht ok oon jaksellut.

Sairaalakassia en aio pakata. Teen vaan vähän listaa, et mitä sit pakkailen mukaan lähdön tullen. Esikoisesta sen pakkasin ja ihan joutilaana pyöri pitkän aikaa.

Eilisellä lääkärikäynnillä lääkäri kyseli mun sokeriarvoja, kun oon niitä töissä välillä mittaillu. Hyviä ovat olleet. Tänään menin töihin paastoten, et saatiin tarkempaa tietoa.
Paasto 4.1
1 h syömisestä 5.4
1.5 h syömisestä 4.4

Ei siis sokerivauva ainakaan ole =)
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveessa3<3!!
Paljon kiitoksia tsemppauksista ja onnitteluista, ne merkitsevät paljon!

Eilen sain pikkuisen syliini :heart: oli kyllä rankkaa olla ihan eri rakennuksessa kuin oma pieni, mutta onneksi tiedän, että hän oli hyvässä hoidossa ja saimme käydä hänen luonaan. Sain lypsettyä maitoa muutaman pisaran, ja sain syöttää ja vaihtaa vaipan ja vaatteet. Tänään hänet siirrettiin teho-osastolta valvontaosastolle tänne samaan rakennukseen, joten pääsen ilman saattajaakin sinne! :heart:
Perustyytyväinen vauva, nukkuu, syö, ulostaa (pissi jo isänsä päälle :D ), vaikkakin pikkuinen. Onneksi viikot olivat jo näin hyvät (25+4).

Yks synnytykseen valmistautumisvinkki tuli mieleen: on ollut tosi eduksi, että osaa hallita hengitystään jonkin verran (ei mitään ihmeellistä, pidentää tai lyhentää tietoisesti hengityksiä), se auttaa monessa tilanteessa (supistusten aikana, ilokaasua ottaessa, kohdun painelussa sektion jälkeen tms.). Voi olla että synnytysvalmennuksissa tulee esiin, mutta jäi nyt sattuneesta syystä sellaiset väliin. Helppo vähän harjoitella vetämällä henkeä syvään sisään ja päästämällä hidastetusti ulos, ja uudestaan muutaman kerran. (oon käynyt vuosia joogassa, niin oli onneksi tuttua).

Noista unista: viime yönä synnytin taas, voi kauhea! Olin ihan että ei taas, en ole valmis! (näitä synnytyksen jälkeisiä raadollisuuksia: ilmaa kertyy sisälle ja se ei oikeen tahdo päästä pois, ja nyt kipeällä vatsalla se tuntui melkein supistuskipujen veroisena, siitä varmaan uni). Taidan vielä keräillä ajatuksiani tuon synnytyksen osalta ja laittaa erillisen viestin siitä myöhemmin. Nyt on ihan positiivinen tunne jo kokonaisuudesta, se käynnistysvaihe balonkilla ja ne supistukset olivat selkeästi kamalin osuus.

Sairaalakassiin ei oikeasti kovin kummoisia tarvita, sairaalasta saa kyllä kaikenlaista (hyvä sanoa, kun oli ilman kassia ja sai s-marketin muovipussissa tavaransa..). Kauhean kuiva ilma varmaan kaikissa sairaaloissa on, ja sitten nuo haluavat teipata kauheilla liimateipeillä kaikenlaista ihoon, niin kunnon rasvaiset voiteet mukaan, ja se huulirasva, ja sitten shampoo+hoitoaine, hiusharja, hammasharja ja -tahna, niillä pärjää. Naposteltavista yksi kätilö sanoi, että niin ihanaa kuin suklaa onkin, sitä ei kannata ennen synnytystä napostella, eikä paljon muutakaan, jos tulee sitten sektiopäätös, mutta suklaa jotenkin vielä erityisesti häiritsi. Synnytyksen jälkeen on sitten toinen tilanne. (täällä on pakastelokerossa vapaasti tosi hyvää suklaajätskiä.)
Omia vaatteita ei kannata ottaa kuin kotiutumiseen, ei innostaisi ajatus ensitöikseen pestä melkein kaikissa mahdollisissa ihmisruumiin eritteissä olevia pyykkejä.

heii, maitoa rupesi tulemaan! Istun kiinni lypsykoneessa, eikiun siis sähkökäyttöisellä rintapumpulla.

Kevis + poikanen melkein 2 vrk, 44 cm ja 1560 g, pipomitta 29,5 cm
 
Järkyttävä pakotus alapäässä. Älytön väsy ollut viime yöstä lähtien. Supparit tänää ollut ihmeellisiä tullut ja mennyt. Nyt levossa 17.49 ja 17.57 odotan muutaman supparin jos ei asetu ja sitten tää lähti polille. Tuntuu kakattamisen tarve. Saas nähä mitä tää on. Huomenna tulisi 32viikkoa täyteen. Vauva liikkuu hienosti
 
Joppu Joo kyllä, hirveetä mylläntää oikeastaan joka päivä. Terkkari sanoi että loppua kohden liikkeet voi vähän rauhoittua kun tila loppuu, mutta ei ainakaan vielä...

Karo86 Paranemisia! Ja hyvä kun vauveli on kääntynyt oikeinpäin kuitenkin.

Kevis Hyvältä kuulostaa! :)

Unet Tuntuu että näen niin paljon unia, etten saa edes kunnolla lepoa :D eikä ne kaikki mitenkään vauvaan edes liity. Tai sitten se johtuu vaan siitä kun heräilee niin usein yössä nykyään, että herää kesken unen aina ja siten jäävät muistiin... sit on hankalaa jatkaa unia kun edellinen uni pyörii mielessä.

Mielialat Oikeastaan muuten hyvät, paitsi esikoisen kanssa menee helpommin hermo kun tekee oikeasti tosi kipeää esim. pukea vastaan hangoittelevaa 15 kilosta uhmaikäistä. Muutenkin hällä tuntuu olevan joku riehumiskausi JUST NYT. Tuntuu siltä että alan synnyttää just siihen kun tuota nostelee ja roudaa mukanaan!
Ja öisin nyt välillä v*tuttaa kuin pientä oravaa näiden vaivojen ja pissaramppaamisen kanssa, ei muuta :p

Muuta.. selkä kipuilee, vatsa kipuilee, alapää kipuilee. Tätähän tää on. 1,5 kk:tta laskettuun, eli ei paljoa joten koittaa vaan jaksaa... :) Huomenna saan vähän omaa aikaa joten ajattelin käydä ostelemassa loput pikkujutut... tutit, liivinsuojat yms.

mini rv 33+4
 
Kuulostelin supparwita koko illan kotosalla,ja lopulta loppuivat. Mikähän ihmeen touhua tää nyt oikein meinaa? Eikä ollut mitään pieniä suppareita,vaan ihan napakoita. Pitää soitella huomenna neuvolaan ja kysyä josko pääsisi tarkastettavaksi.
 
Esikoinen heräs painajaiseen ja herätti sit äidinkin yöhön valvomaan.

Mut sainpa viimein aikaiseksi tulla onnittelemaan Kevistä. Onnea ja kaikkea hyvää tulevaan! Ihanaa, että olet saanut pikkuisen jo lähemmäksi ja hän on nyt hyvässä hoidossa <3 Hyvä vinkki synnytykseen tuo oikea hengittäminen. Itsellä oli myös suuri apu, että antoi tavallaan kivulle vallan, mutta muisti samalla hengittää rauhallisesti ja syvään. Sitä tavallaan uppoutui ihan omaan maailmaan.
 
"Elea"
Ihana kuulla KEVIS että olet saanut jo vauvaa hoitaa. Muista levätä itsekkin, kova koitos takana.

UNET: Viime yöstä faktaa, kaaduin sänkyyn klo.22. (Huomaa että työpäivä vie mehut aivan täysin.) Puoli kolmeen menessä olin käynyt 6 kertaa pissalla, tuotosta yhteensä ehkä 0,5dl... :/ Sitten nukahdin ja näin hyvin deeppiä unta siitä kuinka synnytin virtahevonpoikasen Lidlin kassajonossa, tipahti vain jalkojen välistä. Heräsin viideltä ja valvoin siihen asti, että herätyskello ilmoitti olevan aika nousta reippaana uuteen ihanaan motivaationtäytteiseen työpäivään! Ihanaa :D

Ja ihanaa päivää kaikkinen kolotuksineen teillekkin kanssa kärvistelijät! :)

Elea ja vauva
 
Ihana kun jaksat KEVIS kirjoitella kuulumisia :) Hyvä että olet päässyt sylittelemään ja nuuskuttelemaan omaa pientä <3

LUMME -Hyvä että supistelut rauhoittuivat! Vielä saisi pikkuinen pysyä masun puolella! Toivotaan että on vaan harvinaisen ärhäkkää treeniä tulevaan :)

Kuka puhui vähän aikaa sitten tuosta MAHAN NAPSUMISESTA!? Täällä naksuu maha vähän väliä :D Tuntuu ja kuulostaa hurjalta :) Joskus kysyin aikaisemmissa raskauksissa tuosta napsumisesta niin mulle sanottiin vaan että kalvot ne siellä napsahtelee :) Ja se on tosi kova ääni! Jännää että silti koskaan ei ole vedet mennyt... Että siihen ei ainakaan liity :)

KIPUJA JA KOLOTUKSIA
Jep,kaikkea löytyy... Aamulla käyntiin lähteminen on vaikeinta, nivusiin sattuu,alavatsa on hellänä,vauva painaa ja puskee aina väärään paikkaan jne... :)
Närästää,päätä särkee,hermot kireellä...

Mitään vauva juttuja ei ole vielä laitettu valmiiksi...hups,näinköhän tulee kiire :)

Onko muilla palannut VÄSYMYS? Siis ihan hirvee väsy koko ajan! Vois vaan nukkua ja nukkua... :O

Nyt poika kouluun! Jaksakaa mammat!

Sitkeäsissi & muru rv32+2 <3
 
Heips pitkästä aikaa! Paljon onnea Kevikselle!!! Käyn kyllä joka päivä täällä lukemassa mutta olen jotenkin niin huono kirjottamaan mitään. Jäin tammikuun puolivälistä saikulle kun töissä supisteli viimeiset 3 tuntia. Aluksi järkytyin mitenkä saan päivät kulumaan mutta olen kyllä keksinyt tekemistä hyvin. Kerrankin on ollut aikaa tavata vanhoja ystäviä ja tuttavia. Vointi on ollut kyllä aika hyväkin. Yöt ovat samanlaisia kuin täällä monella muullakin, eli jos klo 3 herää niin kello on 6 ennen kuin uni tulee uudestaan. Olen jopa alkanu vähän lenkkeillä (siis kävellä) ja mikä huvittavinta sekään ei enää tuota yhtään supistuksia niin kuin aijemmin. Painoa on tullut huimat 12 kg mikä tuntuu paljolta näin ensikertalaisella mutta mielestäni se on pelkästään vatsaan tullut. Vauvalle on miltei kaikki valmiina ja sairaalakassikin on osittain pakattu. Synnytystä en ole juurikaan miettinyt mutta ensi viikolla olis tarkoitus käydä synnärillä tutustumassa. Tässä kohtaa sitä vain toivoo että hän syntyisi suht ajallaan eikä kasvaisi ihan "jättiläiseksi". Mies on ensimmäiset 3 kk kotosalla koska pitää heti isyysloman ja pian sitten jääkin 2kk kesälomalle. Näin ollen uskonkin että eiköhän me yhdessä selvitä ensimmäisistä viikoista vaikka kaikki onkin uutta ja ihmeellistä ja varmasti rankkaakin.

Kazu ja "Juipelo" 33+5
 
Olipahan semmoinen yö, että toista en halua. Kauhea kakattamisen tarve, pissalla juoksin 10min välein, ja tuli vain liru. Suihkussa ravattu suppareiden takia miltei koko yö.
Alakerrassa semmoinen tunne, kun olisi tosi kovat menkat päällä. Pakko oli kokeilla sormella varovasti missä asti vauva on tulossa. Ja kuten arvelin aivan alhaalla. Jalkoja en saa laitettua ns. ristiin, kun joku estää sen laittamisen :) Ja kuvitelkaa ponnistamisen tarve tuli yöllä. Valkkari on ihan juoksevaa, aivan kuin pissisi housuun. Sitä lirahtelee vähän väliä.
Mies sanoikin tänä aamuna, että maha on muuttunut palloksi, ja näyttää että pidän sitä sylissä.

Vauvan vaatteet yms tarvikkeet on ollut valmiina varmaan kuukauden ajan. Tänään on pakko pakata oma laukku, kun ei yhtään tiedä milloin lähtö tulee, jos tämmöistä elämää pitää. Jos nyt ei tule lähtöä lähi päivinä, niin sitten kun tulee, niin kerkiänköhän edes sairaalaan asti. Onneksi tästä ei ole kuin 2km matkaa ;) Näinkin joh painajaista että synnytän kotiin sängylle.

Lumme75 + Riisinnuppi 32
 
LUMME -Jos todella on jo tuntemukset tuollaisia ja supistukset noinkin rajuja niin kyllä mä jo lähtisin käymään näytillä varmuuden vuoksi! Viikot on kuitenkin vielä sen verran pienet että olisi hyvä että saisivat sitte tarpeen tullen estellä etenemistä parisen viikkoa :) Ja kannattaa olla tarkkana että todella vaan harmitonta lirahtelua eikä esim.vettä lirahtele!
 
Lumme, mene ihmeessä käymään näytillä äitipolilla. Tuollaisten oireiden kanssa ei kannata jäädä odottelemaan. Supistuksia voidaan yrittää lääkityksellä estää, pieni ei kuitenkaan vielä saisi syntyä yli kuukauteen. Minullekin eilen sanottiin neuvolassa, että ehdottomasti pitää käydä mielummin vaikka 'turhaan' äitiyspolilla, kuin jäädä kotiin ihmettelemään mikä on vialla.
 
"ttaisku"
Mene LUMME ihmeessä tollasten oireiden vuoksi näytille. Ei ole normaalia näihin viikkoihin nähden. Mulla tuli edellispäivänä 2tunnin ajan supistuksia 5-10 min välein ja ensimmäistä kertaa oli menkkajomot mukana. Olin jo lähdössä sairaalaan ja sitten alkoi helpottaa, kun otin panadolin. Nyt ei kannata leikkiä sen vauvan kanssa! Kuitenkin on kaikkia infektioriskejä ym vaikka jäisi "eloon"... :/ ens kerralla lähet sinne sairaalaan!
 
....
Lumme75 Ei varmaan kannata hirveesti odotella jos on noin kovat oireet. Voihan se olla että pistäisivät sut jo vuodelepoon, antaisivat supistuksia estävää lääkitystä ja jos se vauva meinaa sieltä nyt jo tulla niin liekö vielä noilla viikoilla antavat sikiön keuhkoja kypsyttävää lääkettäkin. Ja ootko varma että oli pissaa, eikä tihkuvaa lapsivettä?

Enkä kyllä sorkkis sormilla ainakaan ilman hanskoja, ettei pääse mikään pöpö ja infektio leviämään sinne kohtuun ja se ronkkiminenkin jo itsessään voi aiheuttaa tai pahentaa supistelua. Meillä ei edes lääkärit halua sitä sörkkiä yhtään enempää kuin on pakko.
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku-Katti
Vielä tuosta märästä vuodosta... Eilen neuvolassa ohjeistettiin menemään heti testattavaksi sairaalaan, jos epänormaalisti alkaa vuotamaan. Sikiökalvoissa voi olla ylhäällä reikä, jota kautta lapsivettä tihkuu. Sitä saattaa kuulemma erehtyä luulemaan valkovuodoksi, jos ei tule paljoa. Yhtä kaikki pienikin reikä kalvossa altistaa tulehduksille ja vaatii antibioottilääkityksen.
Nyt loppuvaiheessa on viisasta olla varovainen ja käydä herkästi näytillä, jos yhtään on omituisia oireita.
 
Kevis: Oikein paljon onnea koko perheelle:heart: Täällä kanssa ihan itku pääsi. Itse läpikäynyt käynnistys+sektion. Se on rankka synnytys-tapa:( Mutta se ihme jonka saitte korvaa kaiken. Itse paranin sektiosta hitaasti. Parasetamol on hyvä lääke:) Tosin kivut on aika hyvin hallinnassa kun hoitelee omaa pikkuistaan:) Ihania hetkiä teille:flower::heart:

Mielialoista...Heittelee lähes päivittäin. Toissapäivänä podin todellista alakuloa:( Onneksi meni päivässä ohi:) Hormoonit olisko asialla;)

Vaatteista...Kaiken olen ostanut kirppareilta. Ostan sitten lisää, kunhan tää täältä putkahtaa:) Alkuun pärjätään. Kaikki on valmiina, että eikun oleilua vaan:) Ainoastaan ukko-kullalle täytyy hakea Croksit sairaalaa varten:) Enpä olis totakaan tiennyt, ellei täällä olis siitä ollut puhetta. Sellainen muistikuva olis ollu että isät saa sairaalasta tossut. Tuokin muuttunut:)

Sitkeäsissi:Pahoillani täällä:( Toki olin lukenut sun kuulumiset, mutta tää pää:( Todella hyvä että seuraavat:):heart:

Väsymys...Totaallinen. Voisin nukkua koko ajan... Nytkin väsyttää... Yöt menee kerta heräämisellä, mutta sitten menee tovi kun nukahtaa takaisin:( Se on raivostuttavaa. Unia en kyllä näe.

Kolotuksista...Aamuyön heräilyyn kuuluu myös issiaskipu oikeassa lonkassa. Siihen ihan herää:( Joskus se saattaa sit herättää montakertaa aamuyön tunteina, jos saa heti unenpäästä kiinni. Jalkoja särkee, mutta onneksi Magnesium hieman auttaa. Tietty närästää ja liikkuminen on tuskaa. Supistuksia tulee säännöllisesti. Viikonloppuna oli hieman kipeitäkin. Mutta tuskin paikat aukee, kaksi edellistä mennyt yli. Maanantaina käytiin saunassa. Mies oli ihan positiivisesti järkyttynyt masun koosta:) Tytär kehu sitä muffinssin muotoiseksi:LOL: Nyt sitten ukko-kulta varmistelee että varmasti pärjään jos lähden johonkin:D Vatsan ympärysmitta on 113cm. Että sillain:D

Ihanaa odotuksen jatkoa meille kaikille:heart:

Toiveessa&vaavi 31+6<3
 

Yhteistyössä