Huhtikuun hurmurit 2015 -Maaliskuu-

"pitkäperjantai"
No olipas sulla Nippe inhottavaa kohtelua! Itekin oontässä raskaudessa käynyt ylimääräisellä neuvolalääkärillä tuntemusten vuoksi, vaikka kyseessä mulla kolmas raskaus oireet on ihan erilaisia. Minä sinnittelin tällä kertaa viimeisenkin työpäivän (istumatyössä, ei hyvä sekään) juuri samalla fiiliksellä kuin säkin :) Yleisneuvona noista kramppailusta toimii varmaan (ainakin yleensä) se et ei syytä huoleen jos ei ne satu. Jos menee kovin kivuliaaksi ja jatkuu tasaisesti niin sit kannattee ainakin soitella neuvoja. Mulla on aina ollut tosi supistusherkkä kohtu ja saattaa mennä monta päivää et supistukset tulee tasaisesti esim 7min välein jo viikkoja ennen synnytystä. Siinä sitten ihmetellään ja odotellaan et tuleeks tästä mitään vai ei..

Noista kotieläimistä kans oli kijoiteltu. Meillä on kaks tyttökissaa, tämä on eka odotus niiden aikana. Toises en oo huomannu muutoksia mut tuo toinen on kyllä selkeesti perillä tapahtumista. Tunkee mun jalkojenväliin/alavatsan päälle makaamaan heti jos paiskaan maate, mitä ei kyl todellakaa muuten tee. Ainaki vauva tunnistaa sit varmaan kissan ku kehrää sen pään päällä nyt :)

Omat olotilat vaihtuu koko ajan. Synnytys alkaa pyöriä mielessä, enkä siltikään saa mitään valmisteltua vauvaa varten. Välillä tuntuu et ei se tuu viä piiiitkään aikaan, vaikka voihan se tullakin. Kevätaurinko piristää ihanasti ja nautin ulkona olemisesta, ja jotenkin on tosi rakastunut olo, halin noita muksuja varmaan kyllästymiseen asti <3

pitkäperjantai ja vauveli 36+4 <3
 
Nippe no voi että... olikohan tuo nyt sitä kuuluisaa resurssien tehokäyttöä... juoksuttaa paikasta toiseen.. onneksi kuitenkin kaikki hyvin! :)

Neuvolassa kävästy.. hemppa oli taas laskenut, on nyt 104. Paineet alhaalla, pissa puhdas, sf mitta 30 vai 31.. en muista. Vauva oli onneksi oikeinpäin :) Streptokokkinäytteeseenkin tuli selvyys, se otetaan täälläkin nykyään rutiinisti kaikilta odottajilta. Mutta ei parin viikon päästä lääkärikäynnillä niinkuin luulin, vaan vasta viikolla 38 täytyy erikseen mennä labraan sitä varten. Niinkuin tosin aina täällä, tietysti ymmärrän että liittyy tehokkuuteen tuokin että labrat otetaan kaikki labroissa.. Mutta potilaan kannalta vähän pomputtamista ettei se lääkäri voi sitä pumpulipuikkoa tuolla alapäässä pyöräyttää, samalla kun muutenkin sitä ronkkii... murr. Viimeksi kun epäilin tulehdusta, kävin ensin tk:ssa lääkärillä ronkittavana, sitten pöksyt takaisin jalkaan ja viereiseen taloon jonottamaan labraan, jossa sitten hoitaja ronkki uudestaan sen näytteen pumpulipuikolla. Ei oikein järkeä tuossakaan. :confused: :D
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Päivittäin luen teijän juttuja erittäin kiinnostuneena, mutta laiska oon ite kirjoittamaan, jostain syystä. Ensinnäkin onnea pikkuisesta, Kevis! Voin kuvitella, miten sitä onnea kokeekin, kun pienellä kaikki hyvin, vaikka ottikin varaslähdön.

Täällä raskaus etenee ilman ongelmia edelleen. Painoa on tullu n. 9 kiloa, sf-mitta kulkee keskikäyrää. Hb pääsi laskemaan 104:ään, mutta lisäraudan avulla nousi, nyt 116. Liikkuminen on lähinnä kävelyä ja vesijuoksua/ jumppaa. Kotona koitan vähän lihaksia jumpata myös.

Nyt on menny kaksi yötä tosi huonolla nukkumisella, koska ilmeisesti iski ärhäkkä hiiva. Eilen hain kuurin ja yöllä tuntui, että kutina vaan paheni. Ei ollut mitään toivoa nukkua. Ja tänään vielä huomasin, että alakerta on ihan turvonnnut.Taisin odottaa liian pitkään, luulin että on vaan kuivat paikat. Nyt toivon, että lääke auttaa ja ensi yö on parempi. Opiskelut kärsiny näistä päivistä, en ole oikein mitään jaksanu tehä.

Niin vähän olisi vielä hommia ennenku olen ajatellu jäädä lomalle. Tuntuu, ettei oikein enää jaksa kouluhommat kiinnostaa, vaan ihan muut jutut :) Vauvalle on tavarat onneksi aika hyvin hankittuna. Siinä mielessä ihan levollinen olo. Virallinen loma alkaa 20.3, mutta näillä näkymin menee maaliskuun loppuun tai pääsiäiseen, että heittäydyn vapaalle

Jännityksellä odotan seuraavia vauvoja, tsemppiä kaikille koitokseen! Huomaa kyllä, että alkaa enemmän pyöriä itelläkin synnytys mielessä. Vauva kyllä muistuttaa koko ajan, että täällä mä kasvan ja kohta olen ulkona :) Hyvin eläväinen tapaus.

Ihanaa loppusuoraa kaikille, voimia vaivojen kanssa!

Silmu ja keijukainen 33+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: äitii88
Täällä myös edetty ongelmitta, töitä 3pv jäljellä. Tänään oli neuvola, paino noussut yhteensä 8kg, SF mitta 27, vp ja hemoglobiini oli hyvät. Vauvan sykkeet oli 145-150. Olisi kiva saada jonkinlaista kokoarviota, ehkäpä sitten ensi viikon synnyystapa-arviossa. Tuolloin kuulema ainakin otetaan tuo streptokokkinäyte...

Synnytysvalmennuksista oletteko käyneet esikoista odottaessa? Kysillä luvassa oisi virtuaalikierros sairaalaan sekä synnytysdvdv, jippii. No ainakin saisi selvyyttä minne mennä kun h-hetki koittaa..

Ihanan aktiivisia olette olleet. Monella tuntuu olevan kaikki vauvaa vaille valmiina. Täällä vaatteet odottavat vielä pesemistä ja viikkaamista. Turvakaukalokin hankkimatta :/ jospa näihin ehtii paneutua kun vapaa alkaa.

Minisport 33+4
 
Viimeksi muokattu:
Täällä meillä mummi ollut yökylässä varalta...ja tottakai supistukset väheni heti kun mummi tuli. :LOL:
Ihan tyypillistä. Noh ainaki se pisti vähä vauhtia tuohon miehen vätykseenkin..sen verran että saatiin pinnasänky siirrettyä vauvan käyttöön ja siihen hoitotaso valmiiksi jne. Patja edelleen varastossa. Jospa sekin sieltä tulis joku kaunis päivä.
Parisuhde mennyt vaan alamäkeä taas. Miehen naama ärsyttää suunnattomasti eikä se yritäkään käyttäytyä asiallisesti. Nauttii siitä että saa tuon uhmaikäisten ärsytettyä ja huutamaan minun jalkoihin. Tahallaan ilveilee toiselle niin kauan että lopulta itkua vääntää. Muutenkin mies käyttäytyy taas niin lapsellisesti etten oikein tiedä mitä sen kans tekis..tai miten sen sais tajuamaan oman käytöksensä seuraukset. Aiheuttaa turhaa ressiä mulle ja vauvalle kun koko ajan hermot kireällä. Oon jo päättäny ette ota sitä mukaan edes synnytykseen. Ei se ansaitse olla siellä.
Sorry valitus : /
Onneksi on oma äiti tukena ja lähtee synnytykseenkin mukaan mielellään. :heart:

Täällä mennään päivä kerrallaan. Toivottavasti ei tarvis odottaa enää kauaa.

Nippe tosi ärsyttävää! Ei taas tajua vissiin että kaikki turha huoli pitäs karsia pois. Ei siitä mitään hyvää ainakaan seuraa äidille tai vauvalle. Jännä homma ettei edes "ammattilaiset" sitä tiedä.

Huhuu Paulanna? Lumme?
 
Nippe Kurjaa kohtelua olet kyllä saanut. Noista krampeista. Itselläni myös erittäin supisteluherkkä kohtu. Supistelut eivät niinkään satu,mutta tekevät olon epämukavaksi. Mutta jos sattuisivat,niin oisin kyllä yhteydessä neuvolaan/synnärille. Kyllä mun mielestä näissä tilanteissa äidillä on oikeus saada varmistus,että pienellä kaikki hyvin. Ja sairaslomasta. Tuntuuko,että lepo auttaa noihin kramppeihin? Jos työssä käynti lisää niitä,niin mielestäni sun ei tarvii potea huonoa omatuntoa siitä,että jäisit kotiin lepäämään. Raskaus on kuitenkin lyhyt aika. Töitä ehtii kyllä tehdä myöhemminkin. Pääasia,että äiti ja pieni voivat hyvin :)

Täällä yöt edelleen risasia. Supistelee ja ahdistaa tämä vatsa. Väsyttäis,mutta uni ei vaan tule. Onneksi päivisin pystyy nukkumaan kunnon päikkärit. Sen voimalla jaksaa :)

Lumi-15 34+3
 
Supistelusta: Mulle alkaa itselle tulla jo hiukan epäuskoinen olo, kun harkkasupistuksia ei näy eikä kuulu. Ei pienintäkään merkkiä, että vauva olisi aikeissa syntyä edes lähikuukausina. Olisi tietenkin kamalaa, jos tässä vaiheessa hulluna supistelisi ja joutuisi pelkäämään vauvan ennenaikaista syntymistä, mutta toisaalta olisi ihan kiva, että jotain alkaisi tapahtua. En haluaisi raijata salamatkustajaa mukanani mitään kahta viikkoa yli lasketun ajan. Jos siis alakautta ylipäätään pääsee synnyttämään.

Olo on kyllä aika kamala ja pyörrytys vaivaa jatkuvasti. Yöt alkavat olla katkonaisia jatkuvan vessassa ramppaamisen takia ja maha ei toimi ihan kunnolla, mikä aiheuttaa vaivoja. Yöllä herään usein kylkeä kääntäessäni siihen, että suolistossa on ilmaa ja kun vauva kääntyy lepäämään siihen päälle, niin tekee kyllä kipeää. Vauva on myös saavuttanut vihdoin kylkiluut ja kun ei kerran ole laskeutunut vielä yhtään, niin jatkuvasti kumartuessani tunnen miten vauva litistyy sinne kylkiluiden väliin. Mua ainakin sattuu, joten luulisi pientäkin sattuvan. Eipä silti näytä vaavi ottavan opikseen, että siirtyis väljemmille vesille ja kohti exit-kylttiä. Mulla on myös ollut jo muutaman kuukauden ajan jännää kipuilua kylkiluiden alueella, mutta nyt vasta tajusin ihan hiljattain kohtausten liittyvän syömiseen ja siten hyvin todennäköisesti sappivaivoihin. Neuvolassa en ole muistanut asiasta mainita, kun ikinä silloin ei ole sattunut, mutta nyt pitää ensi kerralla pyytää että asiaa selvitetään ja saan lääkkeet kohtausten varalle. Mulla on kyllä ollut ihan kaikki mahdolliset vaivat raskausaikana..

Lemmikeistä: Meillä on kaksi koiraa, joista toinen on mun superälykäs harrastus ja kisakoira. Olisin todellakin kuvitellut, että edes tämä toinen aistisi jotenkin vauvan läsnäolon mahassa, mutta ei niin pienintäkään merkkiä. Tuo mun hömelömpi näyttelysankari taas ei varmaan tajua vauvaa edes sen jälkeen kun se on syntynyt :D

Streptokokkinäytteestä ei ole vielä sanallakaan mainittu, kuten ei myöskään sokerirasituksesta, jota nyt tuskin enää näillä viikoilla otettaisiinkaan. Vaikka mun neuvolan täti on tosi ihana, niin kyllä se aika vasurilla vetää. Lääkärineuvolaa mulla ei enää ole ollenkaan, koska menen sinne äitiyspolille synnytystapa-arvioon, se kuulemma riittää.

Synnytysvalmennushan meillä jo olikin. Katsottiin video TYKSin synnäristä ja siinäpä se sitten olikin. Videon anti oli se, että tietää mistä ovesta mennä sisälle, kun tutustumaan ei enää sairaalaan pääse. Jotain kivunlievityksiä käytiin myös nopsaan läpi, mutta niistäkään ei juuri uutta tietoa tullut, kun jonkin verran olin jo netistä lukenut. Kylmäkaulinta meidän terkat innoissaan suosittelivat.

Tänään poksutaan 34+0

Karo ja vauveli
 
Lääkärineuvola takana päin. Kaikki ok. Vauva on tosi alhaalla. Hemppa 99,vp 155/77, painoa tullut 2kg lisää.
Lääkäri määräsi/ suositteli lepoa supistusten takia. Arviopaino tällä hetkellä 2370g. Jos mennään näin loppuun asti(jos pääsen), niin tulisi 3880g vauva. Itse joka olen 165cm ja 58kg, niin miten punnerran semmoisen lapsen ulos. Sanoin kyllä aika terhakkaasti, etten lähe niin iso tekemään. Onneksi 2 viikon päästä on äippäpolilla käynti. Josko siellä edes tajuaisivat, että en voi tehdä n,4kg vauvaa. Isoin jonka olen tehnyt on 3860g ja menetin 2l verta ja menin tosi huonoon kuntoon. Siksi haluaisin sektion, kun tiedän että tämä voi kasvaa, vaikka lääkärit on sanonut että ei kasva...Niinpä niin :)

Lumme75 + Riisinnuppi 33
 
Karo86 Minulla ei esikoisesta harkkasupistellut varmaan kertaakaan, silti paikat kypsyi ajoissa ja syntyi 39+4. Eli ekat supistukset tuli vasta tosihetkellä. Toivoa siis on :D Tässäkin raskaudessa supparit on pysyneet maltillisina, ihan kiva koska noita muita vaivoja riittää..!

Lumme75 Koitappa lepäillä ja toivottavasti polikäynti tuo taas lisää selvyyttä synnytystapa-asiaan :)

Jasmin12 Kuulostaa kyllä hieman lapselliselta. Jospa tuo parisuhdekin siitä taas oikenee, onhan tämä loppuraskaus monesti (niin ihanaa aikaa kuin toisaalta onkin) myös rankkaa aikaa molemmille. Meilläkin tulee välillä typeriä konflikteja, tosin molemmat tietää että pääsyyllinen niihin on vain tämä jäätävä väsymys välillä. Mies kun painaa töissä monesti pitkää päivää/iltaa ja minä olen vaan kaikinpuolin jo todella valmis synnyttämään... |O

Minisport Käytiin juu, ohjelmassa oli juurikin synnytys dvd + tietopaketti kivunlievityksistä jne, "virtuaalikierros" sairaalaan (muistaakseni kyllä piirtoheittimellä heitti kalvoja vaan kateltavaksi) ja viimeinen kerta vauvanhoitoa. Ei mitään maata mullistavaa, mutta ihan ok kokemus.

Neuvolan laskurin mukaan tänään tasan 35 viikkoa täynnä, joten jos nyt lähtis syntymään ei enää esteltäisi, sanoi terkka :) Iso etappi siis saavutettu! :heart: Toivon kyllä että ei synny ennen rv 38, niin ehtii vielä kasvaa hippasen.

Mutta pysyn nyt näissä omissa laskuissani, joten mini tänään rv 34+5 :D
 
Unohdin mainita että pissi oli yhden plussalla ja kohdun korkeus on alhainen. Eli ei todellakaan ole kylkiluissa eikä ole menossakaan. Näin lääkäri sanoi. Sitä se ei tiedä miksi tää kohdu on niin pieni. Tuli vain itselle mieleen, että ei siellä kyllä mikään n.4kg vauva sovi kasvamaan. Pakkohan se on aikasemmin tulla pois. Jotenkin olen ollut nyt tämän päivää hieman kipeämpi. Jaa...en tiedä.

Jos vauva syntyisi nyt, niin se tarvitsisi keuhkoha kypsyttävää lääkettä, mutta jos se syntyy esim. ensiviikolla 34rv, niin ei tarvitse. Syönnnissä tietysti on hankaluutta, jos on matalat rinnanpäät. Onneksi huokasin siinä vaiheessa, että minulla on kauhean isot nännit. Jokainen lapsi on saanut niistä hyvin kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Lumme75: Eikö voi aiemmin käynnistää, kun et sektioon suoraan menis? Mä oon 167cm ja normisti 53 kg, mut 4.5 kg vauva musta mahtuu ulos. Ei siis ihmisen mitat vaan se lantion mitta kertoo, et minkä kokonen vauva mahtuu tulemaan. Mut sen varmaan tiesitkin =)

Mulla ois enää 3 työvuoroa jäljellä! Oon niin voitonpuolella jo!!! Ihanaa! :) Kirvesmiehen pitäs tällä viikolla tulla kattomaan, et millon alottelee noitten meiän makkareitten remontoinnin, niin sit pääsisin laittelemaan vauvajuttuja valmiiksi =)
 
Meidän tuplat syntyi tänään aamuyöstä sektiolla : pitkän kaavan mukaan edettiin, kun käynnistettiin ballongilla ja kalvojen puhkaisulla, minkä jälkeen kaikki etenikin nopeasti aina 7 cm sukenemiseen ja sitten vähän hidastui, päästiin täysinauki vaiheeseen ja ponnistamaankin, mutta vauva A suostunut tulemaan ulos. Päädyttiin usean tunnin uurastuksen jälkeen sektioon ja kaikki mrni hyvin.
Tyttö 2,3 kg/47 cm ja poika 3,1 kg/48 cm.
Rv 37+0 tuli täyteen:) molemmat vauvat ihan täydellisiä
 
KARO
Minullakin kaksi edellistä raskautta meni loppuun asti ilman mitään erikoisempia merkkejä tai supisteluja. Joten älä huoli, kyllä se sieltä syntyy. Nytkin mua hämmentää ja tympii tää jatkuva supistelu kun kuitenkaan ei sitten näytä menevän loppuun asti.

TOSI ÄRSYTTÄVÄÄ KUN supistelee muutaman tunnin putkeen ihan kunnolla ja sitten yhtäkkiä vaan loppuu. Tänään lisäksi oksetti ja kurkkua kuristi/närästi tosi pahasti monta tuntia kun käytiin äitin kans kaupoissa. Piti istuskella vähä väliä ja hengähtää. Heti kun päästiin kotiin ja nostelin tuota pari vuotiasta niin alko supistamaan uudestaan. Mutta nekin meni jo ohi. Huoh. Ihanaa jos koko loppuaika on sitten tätä.

ÄITII
Meillä on näköjään enemmän sääntö kuin poikkeus että mies kärsii aina mun raskausaikana jostain masennuskaudesta tms kun ei pysty olemaan se vahva osapuoli eikä pysty tukemaan mua oikeastaan ollenkaan. Jos edes ymmärtää mitä se tarkoittaa. Meillä kun on nää 2 kulttuuria niin se näkyy sitten tällaisissa tilanteissa jossa miehen pitäs pystyä ymmärtämään tai tukemaan. Miehen kulttuurissa ei juurikaan opeteta miehelle mitään naisten asioista.

LUMME
En ehkä olis niinkään huolissaan vauvan kokonaispainosta vaan lähinnä tärkeintä on vauvan pään koko alatiesynnytyksessä. Minullekin veikattiin isoa n.4kg vauvaa ja aluksi olin kauhuissaan mutta kun ultrassa katsottiin niin pään koko on kuitenkin hieman keskikäyrän alapuolella. Eli en ole huolissaan!
 
Paljon onnea Paulannalle ja perheelle pikkutulokkaista :heart:
Hienosti pääsitte täysaikaiseksi asti ja mukava kuulla, että pienet olivat jo kuitenkin noinkin hyvän kokoisia. :flower: Voimia synnytyksestä toipumiseen ja vauva-arkeen!
 
Onnea Paulanna kaksosista! :heart: :heart: Hyvänkokoisia vauvat olleet jo, ja hieno juttu, et täysiaikaisuuskin tuli just täyteen!!! =)


Ihana auringon paiste tuolla! :) Ainut vaan, et likaset ikkunat ärsyttää... no jospa sais aikaseks vähän niitä pestäkin. Onneks oon hommannut sen ikkunapesurin. Ihan huippu kapistus hommaan, joka muuten on kaikista inhottavinta siivoushommista.
 
  • Tykkää
Reactions: äitii88
Onnea Paulannalle :heart: :flower: Harmi että päätyi sektioon, mutta hienoa jo sekin että kaksoset oli syntyessään täysiaikaisia :)

Juuri kun eilen kehusin ettei ole supistellut, niin eikös viime yönä tullut oikein sarja napakoita ja kipeitä supistuksia :stick: Eivät onneksi kestäneet puolta tuntia kauempaa niin sain taas unen päästä kiinni. Jomottelee alavatsaa ja ummettaa myös, mutta kaippa se on vai tuo vauvan laskeutunut pää mikä ne aiheuttaa. Selkäkin särki yöllä ja särkee vieläkin, hitsi vie.

Ihana ilma tosiaan! :heart: Ikkunat on aika kaameat juu :D Mutta minä otan nyt panadolia ja lepäilen, iltapäivällä sitten leikkipuistoon istuskelemaan..
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Paulanna pienistä nyyteistä. :heart:
Viime yö täällä oli jotenkin tuskallinen. Ei sitten millään löytynyt asentoa, ja pakotti joka kohtaan. Sitten kun sain unta, niin joh kello soi.

Näkisittepä tämän minun mahan. Tämä on kuin kypsä hedelmä. Pieni pallo mahassa. Ja tähän pitäsi mahtua n,4kg vauva.. Jotenkin vain ens usko.

Illalla alkoi kauhea käsien kutina ranteiden kohdalta. Siis raavin varmaan tunnin ajan. Nyt päivällä ei ole mitään. Onko muille mitään vastaavaa...
 
Paljon Onnea Paulannalle ja perheelle pikkuisista! :heart:

Raskausmyrkytysepäily: Onko kellään muulla teistä puhjennut aiemmissa odotuksissa tai tässä odotuksessa raskausmyrkytysepäilyä tai raskausmyrkytystä? Jos niin kuinka se todettiin ja eteni teillä?

Minulla on ollut tänään tosi ihana päivä, kunnes aloin pestä ikkunoita. Kolmatta ikkunaa aloin pestä ja kas kummaa, kun silmissä alkoi vilkkua sahalaita silmissä. Eka luulin, että auringonvalon kirkkaus sai silmissä vilkkumista. Eipä tainnut sitä olla, kun vilkkuva sahalaita vaan jatkui silmissä ja hyvä että pystyin edes nähdä kirjoittaa kännykällä viestiä miehelle. Onneksi kotona oli verenpainemittari, joka näytti painetta ekaksi 149/83, toisella mittauksella 150/85 ja kolmannella 150/80. Alapaine ei ole vielä liian korkea, mutta se on korkeampi mitä aiemmin kotona mitattuna (3.3. 128/77, 2.3. 129/71, 1.3. 131/75 jne..). Sahalaita hävivi silmistä istuttuani lähes tunnin paikallaan ja painekin laski 144/81 tunnin päästä ekasta mittauksesta.

Tosissaan viimeksi nelisen pv sitten olin lääkärineuvolassa, jossa paineet oli ok ja muut hommat myös, mutta paino oli noussut 1,2kg/vk, eli tosi paljon. Turvotusta oli tullut jonkun verran. Proteiini oli virtsassa vielä -, mutta sain onneksi neuvolan terkan kiinni ennen neljää ja pääsen huomenna mittamaan verenpaineen neuvolaan sekä pissanäytteestä katsomaan valkuaisen.

Terkka antoi neuvoksi, että verenpainetta pitää mitata usean kerran tänään. Samaten vauvan liikkeitä pitää seurata. Mikäli mulle tulee outo olo, vauvan liikkeet vähenee tai paineet nousevat, niin pitää lähteä heti tänään synnytyspäivystykseen sairaalaan.

Tuntuu niin epätodelliselle koko tilanne! Toivon, että kyseessä ei ole mikään alkava raskausmyrkytys. Oloa kyllä onneksi helpotti, kun sain terkan kiinni ja ohjeet.

Nyt tuntuu, ettei mihinkään pysty keskitymään ja kenellekään muuta kirjoittamaan. :(

Bebe ja tyty 36+5
 
BebeBanbino: Voi, kun ei tosiaan ois raskausmyrkytys! Nyt seuraile oloasi ja herkästi taas yhteyttä neuvolaan tai synnärille. Voimia!

Lumme75: Mulla vähän sama tilanne mahan koon kanssa =) SF-mittakin ihan normaali ja maha ei oo ees mikään jätti, niin siks on vähän hankala sisäistää, et mahassa kasvaa reilusti isompi vauva.

JES!! Meillä alkaa makkariremppa ens viikolla!!! Siirrettiin jo meidän sänky tuvan puolelle ja muksujen sängyt siirtyy vklopun aikana niitten huoneesta yläkertaan. Ihanaa saada tää alakerta kokonaan kuntoon ennen vauvan tuloa =)
 
  • Tykkää
Reactions: Boomkaa
"Elea"
Voi onnea sylintäydeltä Paulanna! Uskomatonta että pääsit noin pitkälle, aikamoinen pakkaus olet! Harmi että jouduit kokea molemmat synnytystavat, mutta se palkinto, se varmasti korvaa kärsimykset! Ainakin ajan kanssa ;) Nyt vain kovasti voimia arjen pyöritykseen! Tule tänne kertomaan meille pahnan pohjimmaisillekkin teidän kuulumisianne, itseäni ainakin kiinnostaa kaksosarki kovasti!

ON. Täällä oli se ylimääräinen lääkärineuvola eilen. Passitti saikulle, niinkuin vähän pelkäsinkin. Kohdunkaula lyhentynyt, pehmeä. Ei vielä auki kuitenkaan, muttei kuulema raskaassa seisomatyössä tarvitse enää olla. Toisaalta helpotus, toisaalta harmittaa, 8 työvuoroa olisi ollut enää jäljellä. Se oli niin lähellä :) Edellisellä kerralla oli auki jo reilu kuukausi takaperin, joten siihennähden täytyy olla tyytyväinen. Pissat, hbt, paineet, liikkeet, sydänäänet ok. Painoa tullut nyt yhteensä 16 kg. Itseäni tuo hirvittää, neuvolatäti ei ole moksiskaan. Joten enpä ressaile. Paitsi onhan tässä radi ja perätila. Jotenkin ajatus syöksysynnytyksestä, isosta vauvasta ja perätilasta on hiipinyt uniin ja ajatuksiin. Sain ajan äippäpolille, josko sen käynnin jälkeen olisi viisaampi. Ja kuka tietää, saattaahan tämä kääntyä. Itse ainakin synnytän mielummin luomuna vaikka poikittain tulevan vauva, kuin menen sektioon. Ei se leikkaus niinkään hirvitä, vaan spinaali. Mulla on joku käsittämätön fiksaatio selkärangasta ja päästä. Kaikki toimenpiteet jotka niin kohdistuu, saa mut täysin paniikkiin. Eli jos sektio päätös tulisi, vaadin nukutuksen. Ja sehän nyt olisi täysin perseestä, nukkua oman kauan toivotun lapsen syntymä. Hmm..

Elea ja vappuvauva
 

Yhteistyössä