Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

SYNTYNEET:

17.3.
Lilyofthewalley rv38+2, 3300g & 50cm poika

21.3.
Hanzu89 rv38+3, 4655g & 52cm poika

26.3.
Nostremame rv38+2, tyttö

27.3.
Huhtihapsukkainen rv38+1, 2845g & 47cm poika

29.3.
Pähkinäpuu rv37+5, 3355g & 48cm poika
Angelika85 rv38+5, 3018g & 49cm poika

1.4.
Niittys rv38+2, 3770g & 49cm poika

2.4.
Inna94: rv39+6, 3810g & 49cm tyttö
AOS: rv39+1, 3170g & 48cm poika

5.4.
Nyyttitervetullut rv38+3, 3450g & 49cm tyttö

6.4.
SaNii: rv40+2 poika

9.4.
pippuri123 rv40+3, 3200g tyttö
Nöösikä rv40+2, 3380g & 52cm poika
Katjuska87 rv40+2, 3220g & 48cm poika
anscu rv41+4, 3994g & 51cm tyttö

11.4.
Sadeyes rv41+1 2990g & 49cm poika
Anismo rv39+1 3814g & 50 cm tyttö

12.4.
Irith rv39+6 3335g&49cm tyttö
pumskeli rv38+6 52cm & 3896g tyttö

16.4.
Toukka16 rv40+5, 3700g & 48cm tyttö

19.4.
Kevätkukkanen rv39+5 3190g & 48 cm tyttö

20.4.
Pumpuli81 rv 42+0 4380g&54cm poika

29.4.
norappi rv 40+0 3550g & 50cm poika

7.5.
Kapusha rv41+4 2745g & 47cm poika

9.5,
vaimo85 rv42+0 3800g 52cm poika

LASKETUTAJAT:


29.3.
anscu--ensimmäinen--28v-OYS/ tyttölupaus
Lilyofthywalley--ensimmäinen--22v--?--poikalupaus

2.4.
Hanzu89--neljäs--??--OYS

3.4
Innna94--Toinen--21v--TYKS tyttölupaus
Sadeyes--Toinen--26v--NKL/JS poikalupaus

4.4.
SaNii--toinen--28v--Kos

6.4.
Pumpuli81--kolmas--34v--SEKS poikalupaus
Pippuri123--ensimmäinen--25v--KYS tyttölupaus

7.4.
Nostremame--Kolmas--?--HYKS tyttölupaus
Katjuska87--Toinen--29v--? poikalupaus
Nöösikkä--neljäs--41v--Jorvi poikalupaus

8.4
minskih--ensimmäinen--?--? poikalupaus

9.4
Huhitihapsukkainen--viides--35v--HYS poikalupaus

11.4.
Toukka16--Kolmas--40v-LKS tyttölupaus

13.4
Irith---ensimmäinen--28v--MKS tyttölupaus
Niittys--kolmas--40v--? poikalupaus

14.4.
Pähkinäpuu--ensimmäinen--28v--LS poikalupaus

16.4.
Nyyttitervetullut--ensimmäinen--32v--OYS tyttölupaus

17.4
Anismo--Viides--37v--EKKS tyttölupaus

20.4.
pumskeli--ensimmäinen--29v--SeKS tyttölupaus

21.4.
Kevätkukkanen--kolmas--36v--LS--tyttölupaus

25.4.
Vaimo85--Kolmas--30v--? poikalupaus
Kapusha--Toinen--25v--PHKS poikalupaus

27.4.
Ollakovai...?--Neljäs--?--? tyttölupaus

29.4.
norappi--Toinen--29v--TAYS


SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
:D:D:D:D:D:D:D:DKiitos onnitteluista!! Täällä ollaan jo kotona, päästiin 1,5 vrk synnytyksestä. Vauva just tissillä ja mies nukkuu, on niin poikki. :ROFLMAO::cautious: Naiset on superpakkauksia!!! Mä en kerta kaikkiaan pysty laitaa tätä laatikkoon nukkuu eikä se siihen suostunutkaan. Vieressä nukkuu ja yllättäen joten kuten itsekin siinä nukun. Tissit ihan tulessa!!! :D Mutta hei tsemppiä kaikille älyttömästi, tämä tuhisija on paras palkinto ikinä!!!!! :love:
 
Huomenta! :) Kiitos Katjuskalle uudesta pinosta! :) Ja kuukostaapa ihanalta Pähkinäpuu!♡ Nopeasti olette kotiinkin päässeet! :)

Mulla tänään se neuvola tosiaan.. saapa nähä mitä siellä sit tänään keskustellaan.. no, tästä tulee ainakin sit Huhtikuun lapsi, niiinkuin äitinsä ja mummonsakin :D mun kummitäti sanoi eilen hienoati, kun juteltiin, että kyllä se lapsi syntymäpäivänsä valitsee♡ että niinhän se taitaa olla ja tämän vauvan ei oo tarkoitettu viekä syntyväksi.
Hauskaa Aprillipäivää kaikille, kuinkahan montaa höynäytetään tänään??! :D

Anscu ja Pikkuinen 40+3
 
Tuo sanonta muuten mitä kaikki "ulkopuoliset" nyt hokee varmasti meille jokaiselle,että kyllä se lapsi syntyy kun on siihen valmis... PASKAT! Minä luulen,että nykypäivänäkin vielä kuolis vauvoja aika paljon kohtuun/synnytyksen yhteydessä, jos jäätäis vaan odottamaan sitä että kyllä se sieltä tulee sit kun on valmis. Kaikilla ei vaan synnytys käynnisty itestään, ja kyllä kun laskettuaika on ohitettu, niin on ihan varmasti vauva jo valmis syntymään tähän maailmaan, kaikilla naisilla vaan ei synnytys käynnisty itestään ja joskus aiemmin kun ei ole ollut keinoja käynnistellä niin nehän on sit kuollu synnytykseen. Kiitos kun sain avautua! :D

Joo tää aprillipäivä on kyl paha, jos tässä sattuis oikeesti käymään niin että synnytys alkais nyt kun mies on töissä, niin tulisko se kotiin jos soittaisin sille.. :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kevätkukkanen
AOS
Huomenta ja mukavaa kuunvaihdetta!
Mä en kuuntele, enkä varsinka usko ketää tänään! :ROFLMAO:

Täälläkin hyvin nukuttu yö takana, vain 4llä pissailulla!! :p

Ootteko syönyt pahoinvointiin jotakin lääkettä? Mulla on primperania (pahoinvointilääke) kaapissa, ja ajattelin sitä kyllä alkaa käyttää, se kun ei raskauden aikana oo kiellettykään. Nää aamut on niin masentavia tän oksetusolon kanssa. Menee koko päivä ihan pilalle kun jatkuvasti oksettaa, aamusin eniten.

AOS 39+0 (y)
 
Joo, onhan se katjuska varmaan noinkin, mutta sitä se kummiyätini varmaan tarkoittikin, että vauva ei ooielä yliaikainen jos yli lasketun ajan menee. Siis normaaliaikainen vauvahan on viikoilla 38-42. Ja ton rv 42 viikon jälkeen Yliaikainen. Että jos tällä haitarilla syntyy, ja ilman että tarvii käynnistellä, niin kyllä mäkin uskon siihen, että vauva itse "valitsee" syntymäpäivänsä. Tämä mun ei oo vaan vielä valmis tulemaan täältä mahaata näköjään, kun ei oo tullu♡ mut jos oikeesti yliaikaiseksi menee, nii sitpä se niin menee ja niin on tarkoitettu. Mä uskon näin ainakin tässä omassa tapauksessani♡
 
Näin on Katjuska, kun se LA:han on niin epämääräinen arvio, toki joillakin voi täysn kohilleenkin sen kanssa osua! Sen lasketun ajan määre taita olla vaik siksi pakko "asettaa", että helpottaa neuvolaa laskuissa pysymisessä. Mutta odottajille lisää kyllä turhaa stressiä, jos aattelee, että siihen pitäs osua :D jos mäkin joskus viel raskaana oon, niin lisään kans kyllä automaattisesti sen +2 vkoa LA:han ja kaikille sukulaisillwkin ilmoitan sit sen lisätyn kahen viikon ajan Lasketuksi ajaksi, niin säästyy kyselyiltä että JokoJoko.. ;) :D
 
Kiitos katjusta uudesta ketjusta! :)

Ajatella MEIDÄN kuukaus! Miten kauan tätäkin on nyt odotettu ja nyt se tuli! =D Halkeen ihan jännityksestä kuka meistä synnyttää seuraavakasi! :) :D

Minä en oo syöny pahoinvointiin mitään lääkkeitä.

Täällä taas vähän huonosti yö nukuttu. Ei sentakia, että koskis tai no osittain sentakia, mutta ne jaksa välittää enää siitä. Vaan nuo menkka jomot meni taas ihan uudelle tasolle :LOL: Nyt aamulla mua polttelit ihan reisissa ja alaselässä oli kiva herätä noihin kipuihin plus siihen, että on kauhee nälkä :ROFLMAO:

Tänään pääse taas illalla valmiiseen pöytään, kun mennään miehen toisen mummon luo syömään. No siellä on sitten miehen melkein koko suku tai no äidin puolen suku :D
 
Toi oiskin hyvä idea,että olis jo pitänyt ilmoittaa kaikille +2vk laskettuunaikaan.. huvittavaa kun kaikki kyselee joko joko joko... ihan kun minä en ilmoittais,jos olis syntynyt!! :D

Mulla on sellainen kutina,että nyt viikonlopun aikaan saadaan useampi vauva tänne! :)
 
Pähkinäpuulle paljon onnea pikkuisesta!

Katjuskalle kiitos uudesta listasta! Hienoa että jaksat tehdä. Mie oon niin saamaton etten pystyisi samaan.

Miulla taisi eilen nukkumaan käydessä alkaa supistelemaan. Vauva temmelsi todella alhaalla ja liikkeet eivät olleet enää niin selkeitä vaan joyrnkin erilaista. Supistukset eivät olleet vielä hirmu kipeitä mutta tuntuivat että heräilin osan yötä tunnin välein. Toki näin untakin suppareista ja pinkistä vuodosta, että mikä oli sitten totta. Muistan että kolmannen raskauden aikana noin viikon verran ennen synnytystä supisteli epäsäännöllisesti koko viikon. Sitten kun alkoi kunnolla, poika oli kahden tunnin päästä sylissä. Ja hän syntyi 38+0, mie olen ennustellut että tämäkin syntyisi ensi viikon aikana. Kiire ei ole. Haluan vielä nauttia mahasta ja liikkeiden tuntemuksesta, koska tämä on miun viimeinen raskaus

Tänään osallistun yhden kyläläisen hautajaisiin vanhempainyhdistyksen edustajana. Ikävä tapaus, mutta yksi syy miksi tykkään asua pienellä kylällä, yhteisöllisyys. Sitten ei olekaan kalenterissa muita merkintöjä kuin neuvolakäynti ensi viikolla. Tällä viikolla jäin tauolle koiraporukan kouluttajan hommista, ainakaan huhtikuun ajaksi.

Hauskaa aprillipäivää!

Anismo&pikku tyyppi 37+5
 
Mä myös vihaan tuota sanontaa että vauva tulee kun on valmis. Mitenkäs nämä kaikki monet sadat vauvat jotka syntyvät rv 23-37 joilla monilla sitten on keuhkot kypsymättömät ym vakavaa??? :mad:

Katjuska kiitos uudesta pinosta!!

Anscu tuo laskettuaika on siitäkin hölmö että neuvola laskee sen 28pv kuukautiskierron mukaan mutta kuinka monella on kierto 28pv ja kuinka monella on ovulaatio just sen 14pv ennen kuukautisia?? Hyvin harvalla! :D Mulla neuvolan laskettu on nyt 3.4 eli ylihuomenna mutta kierron pituuden ja ovulaation mukaan 6.4 laskettu :)
Jännä sattuma että esikoisesta oli ovis 6.4 eli mun syntymäpäivänä sai alkunsa:D Jos tää vielä sillon syntys niin heh....

Tänään on tosiaan älä usko mitään-päivä.Mies sanoi ettei lähe töistä jos soitan että nyt menoks :D
Huhtikuulle päästiin eli ainakin sama synttärikuukaus tulee mulle ja lapselle jos ei sama päivä:)
 
Täällä kärsitään vatsataudista, että ei tarvis tänään ainakaan syntyä :/

Mä oon samaa mieltä kuin Katjuska tosta, miten kävis ilman käynnistelyjä, kun ajattelee että jopa mun mummilla on takana käynnistyksiä, kun ei oo lähteny syntyy itekseen.
 
Mulla on vähän semmonen tunne, että joku alottaa nyt tän vauva "aallon" ja sit niitä rupee syntymään ihan urkalla :D

Mua rupee vähän ärsyttää, kun kaikki kysyy joko se syntyy no joko no millon se syntyy...Kyllä mä ilmotan sitte, kun ase vauva rupee syntymään :ROFLMAO:

SaNii paranemisia sinne!
 
  • Tykkää
Reactions: SaNii
Pitipä taas selailla melkein neljä sivua tekstiä, kun oli muutaman päivän käymättä kaksplussassa :ROFLMAO:

Isot onnittelut Pähkinäpuulle pojasta! :love:

Katjuskalle kiitokset jälleen uudesta ketjusta ja myöhäiset synttärionnittelut! :) Voipi olla, että meillä ei näin vilkasta keskustelua täällä olisi, jos et sinä olisi aina päivittänyt meitä uudelle kuulle :D

Tsemppiä nyyttitervetullut verenpaineiden kanssa! Herkästi vaan sairaalaan, jos eivät lääkitykselläkään asetu.
Toivottavasti Oys:in tilanne vähän alkaisi ruuhkan suhteen helpottamaan.

Huhtihapuskaiselle myös tsempit täältä sairaalassa oloon vauvan kanssa. Toivottavasti bilirubiiniarvot lähtisivät pian laskemaan. Hyvä, että sivuäänivaikuttaa kuitenkin harmittomalta!

Paranemisia SaNiille!

Anscun fiilikset tiedän kokemuksesta niin hyvin. Vaikka vauva ei virallisesti olekaan ennen rv 42 yliaikainen, niin ne jokainen lasketun ajan ylimenevä (tai vielä enempi jokainen päivä rv 41-42 välissä) tuntuu ikuisuudelta. Näin kun kaksi kertaa sen on kokenut. Mun mielestä ärsyttävin kommentti jonka voi odottajalle sanoa tuossa vaiheessa on, että "ei sinne kukaan oo jäänyt". Melkein olisi tehnyt mieli tirvaista kuonoon jokaista joka silloin reilu 5 v sitten tätä laukoi :mad: Odottavan äidin mentaliteettikin on rv 41 jälkeen jotenkin tosi kummallinen. Sitä ihan oikeasti, ainakin itse, alkaa kuvittelemaan että jos tämä sinne jääkin tai jos ei elävänä vauvaa enää syliin saakaan.. Hyvin nämä tuntemukset sitten kumminkin haihtuu, kun sen vauvan oikeasti syliin saa :love:

Tsemppiä loppuodotukseen kaikille! Sitä ei koskaan tiedä mikä päivä ja mikä hetki se lähtö tulee :) Kaikkien hoitojärjestelyjen yms. suhteen olisi kyllä kiva, jos sen tietäisi. Sujuisi paljon näppärämmin nekin.

vaimo ja vaavi rv 36+4
 
Kiitos Katjuska uudesta ketjusta!

Voi juna mikä yö. Jos olis edes supistukset tai vessareissut valvottaneet mut ei, närästys ja vauvan hikka ja jotkut hiton hormonit. Menkkajomottelua ja satunnaisia supistuksiakin toki tuli mut ei ne nukkumista estäneet. Ei vaan uni tullut kunnolla koko yönä :mad:

Eipä tullut meillekään maalisvauvaa. Taisi haluta oman kuukauden kun äiti on syntynyt helmikuussa ja isi maaliskuussa. Hän pääsee nyt sit huhtikuulle, seuraava täytynee tähdätä toukokuulle :ROFLMAO: on sit koko kevät yhtä juhlaa! Mun äiti on ollut jo pitkään varma että tää syntyy aprillipäivänä, aika kiirettä saa pitää jos aikoo niin tehdä koska vielä ei oo synnytys käynnissä ;)

Mä oon kyllä jo vähän uponnut siihen "tää ei synny ikinä" -moodiin sillein hyvällä tavalla. En enää oikein edes odota että se syntyy, jospa se jääkin tuonne mahaan :D. Kukaan muu kuin mun vanhemmat ei oo vielä uskaltanut kysellä että jokojoko. Vielähän tässä ollaan raskaana ainakin kesän yli, mitäs siitä. Tai ainakin tämä kuukausi vielä. :ROFLMAO:
 
Jos tarvitaan vapaaehtoisia synnyttään niin ilmoittaudun!!!! ;) Tänä yönä heräsin 4.30! Makoilin kyllä seiskaan mutta silti... Ihanaa oli että yölliset supistukset palasivat!!! Olin oikein tosi onnellinen kun sit on ainakin sellainen olo että jotain tapahtuu :D voi vitsi tätä raskauden logiikkaa :ROFLMAO: mulle siis sopii hyvin että nyt aletaan puskea urakalla vauvaa pihalle!
Koska mun vauvat tulee yöllä niin nautin nyt kuitenkin tästä päivästä! Aloitin jo karkin syönninkin....
Onko muuten muilla sellaista että vatsa lotisee oikein kunnolla? Mulla kaikki suolistoäänet oikein kaikuvat kovaa koko ajan! Hirveä lotina käy!!!!
Huhtikuu on meidän kuu! Hyvä me!!!!
 
Onnea Pähkinäpuulle! Toivottavasti olen kaikkia muita vauvautuneita muistanut onnitella.

Katjuskalle kiitos uudesta pinosta!

Minä kanssa olen sitä mieltä että turha sitä la:a on kytätä. Tulee sitten kun tulee ja olen itse asennoitunut siihen että kyllä se ennen vappua syntyy. Minuakin ärsyttää kaikki kyselyt että joko joko. Kyllähän mä ilmoitan sitten kun. Tosin eipä ne multa kauheesti kysele, mutta isännältä ja sen veljen vaimolta kylläkin. Minä nyt sit kuitenkin muutin jo Rovaniemelle, vaikka la:an on vielä melkein kaksi viikkoa, mutta jotenkin tuo 300km alkoi hirvittämään. Nyt ei enää hirvitä kun sairaala on vain 10 min automatkan päässä. Enää hirvittää ehtiikö mies ajoissa sitten kun aika koittaa... *muoks* Sen kun on pakko olla kotona, käydä töissä ja korjata viime perjantaina sattunutta vesivahinkoa, jonka takia kolmen huoneen lattiat meni uusiksi. Ihan kuin tässä ei olisi muutenkin jo ollut ohjelmaa...*

Nyt kun olen täällä Rovaniemellä niin neuvolat hoidetaan äp:lla. Kaikki oli hyvin. Otettiin käyrää, jolla supisteli koko ajan, mutta eipä se mitään käynnistänyt. Sf-mittaa ei otettu. Painoa oli tullut 0,5kg kahdessa viikossa. Verenpaine oli nyt pompannut koko raskauden ajan alhaisena olleesta (100/60) normaalitasolle 120/80. Selittää varmaan osittain hienoista päänsärkyä. Seuraava aika on kontrolliaika sokereiden takia 7.4. jos ja kun ennen sitä luultavasti ei mitään tapahdu.

Toukka16 38+4
 
Mä oon tässä taas miettinyt, että maanantai olisi hyvä päivä syntyä, silloin mulla LA ja pikkuveljen synttäripäivä :D
Ei vaan, kyllä mulla alkaa olla ihan sellanen olo, että tää ei tuu ulos ilman häätöä ja sektioon se sitten menee :( Onneks mies jää sitten pidemmäksi aikaa kotiin.
 
Kiitos Katjuskalle uudesta pinosta, sieltä se meidän kuukausi tuli vaikka vielä jouluna tuntui ettei se tuu ikinä!:D

Ja hyvää aprillipäivää! Just eilen sanoin miehelle et ois aika masentavaa vauvan syntyä aprillipäivänä kun kukaan ei uskois :D

Täällä takana aivan loistavasti nukuttu yö! 12h unta yhdellä vessakäynnillä. Olin vähän poikki sen 1,5vrk jomottelun ja säryn jälkeen joka laantui kun kävin saunassa. Et oisko vaan ollu jotakin valmistautumista, toivottavasti.

Mä aina liikaa tuijotain siihen LA:n... Mä oon muutenkin sellai et jos mulle sanotaan et ole paikalla kello kolme ni oon jo viittä vaille ja vihaan myöhästelijöitä ihan suunnattomasti:LOL: Et mun mielestä kaikkien lapsien pitäis syntyä just sillon ku on sanottu :LOL:
Mä luulen et jos tota poikaa ois odoteltu et tulee "ku on valmis" niin henki ois vielä lähteny molemmilta :confused:
Multa ei onneksi vielä oo kukaan kysellyt et joko on syntynyt, onhan tänään "vasta" 36+3.
Täällä mies ei stressaa sit niin yhtään.. Eilenkin höpötteli vaan jotain omia juttujaan vaik minä olin naama punaisena puuskuttamassa sohvalla kun sattui. Joko se on vaan lungi tai sit piilottaa sen et jännittää... Tai sit se kerkesi esikoisen aikana olee valmiudesssa niin paljon..
 
Oon aikasin liikenteessä ja kävin hakemassa sen babyboxin äsken :D Siellä oli Pamppersin vaippoja, Aventin I <3 mom-tutti, Ceridal-voide, Lindexin sukat, ihana vihreä kuolalappu, Natusan pesuainetta ja kosteuspyyhkeitä, Neutral pyykinpesuainetta ja Viaplay 2kk ilmaiseksi-lahjakortti ! :)
Tarttuipa sitten sieltä lastentarvikkeesta vielä mobile sänkyyn ja uniriepu. Ja kaupasta muistin ostaa megasiteitä... Josko nyt olis valmiina kaikki.

Ainiin tuli myös tuo muumivaippa-näyte jossa yksi vaippa, yksi kertakäyttönen hoitoalusta ja yhet kertakäyttöset liivinsuojat.
 

Yhteistyössä