Huhtikuun hurmurit 2016 *huhtikuussa* MEIDÄN KUUKAUSI!

Tsemppiä Kapusha! Ja eikös tuo ananas vauhdita synnytyksen alkamista jonkin uskon mukaan (n) joten sitä popsimaan vaan!!! Mä söin muuten viimeisinä päivinä tuoretta ananasta ja mansikoita turvotusta ehkäisemään ja kaks tuntia ennen vesien menoa oltiin Amarillossa siivillä. No mullahan oli silloin 40+1 joten en varmaan voi sanoa että ananas, mansikat ja tulinen ruoka tepsii????:ROFLMAO:
 
Tsemppiä kevätkukkanen :)

Täällä meni vauvan kanssa yö hyvin. Herätin 3 syömään ja sitten aamulla 7 aikaan. Aamulla sitten nousin kahville ja aamupalalle ja rupesin vaan itkemään, kun sain kerrankin rauhassa nauttia aamupalan :ROFLMAO: Vaikka meillä vauva on nukkunut yöt suht hyvin, niin silti tuntu, että on vähän väsynyt. Ja rupee vähän jo ärsyttää, kun jatkuvasti täällä ramppaa joku. Lähinnä ne on miehen sukulaisia, kun omat asuu niin kaukana. :confused:

Huomenna tulee nvl täti 10.00. Toivottavati vauvan paino ois noussu. Vähän jännittää, kun se nvltäti tulee käymään vaikka ei pitäs ees jännittää :ROFLMAO:

Nyt pitää mennä kahvin keittoon, kun taas tulee vieraita... :mad::ROFLMAO::D
 
Mulla tahtoo jäädä nämä kirjottelut tänne, luen kyllä aina välillä. Onnea uusista vauvoista ja tsemppiä seuraaviin!!!! :LOL:

Meilläki menee hyvin. Olisi niin paljon kerrottavaa ettei sitä täällä voi.. olisi kivempi jakaa kasvotusten eikä tuntuisi että "aikaa tuhlaantuu". Olisikin sellainen reality vauva forum :geek:

Onnellista kevättä kaikille. Onhan näissä vauvoissa hommaa mutta niin pitää ollakin.
 
Muistan edellisistä vauvoista sen ekan viikon jälkeisen ahdistuksen kun tuntui ettei saa mitään tehdyksi, istui tissinä koko ajan sohvalla ja yöllä ei saanut nukutuksi. Nyt sitä ei ole tullut! Ihanaa! Oma asenne on jotenkin varmaan erilainen... Piti siis tehdä 4 lasta että tähän päästiin :D joo, vieläkin haluaisin tehdä enemmän päivän aikana mutta toisaalta ei haittaakaan jos en pysty. Oon tarvittaessa tissinä vaikka koko päivän sohvan nurkassa. Yöllä en laske kuinka kauan vauva on nukkunut ja kuinka monta kertaa herää. Mennään kuitenkin sellaisilla 2-4 kertaa yössä syöttöä mutta kun nukutaan kaksin vierekkäin niin vauva syö vaikka minä nukun :whistle:
Tänään mä heräsin kasilta ja vauva ysiltä :love:
Ollaan päivisin vieläkin paljon lähekkäin. Yhdet unet ainakin vauva nukkuu mun rinnan päällä ja yöt ollaan siis vierekkäin.ihana pieni tuo on mutta kasvaa niin nopeasti. Tää vauva-aika on niin lyhyt! Puolivuotias on jo niin iso!
Nyt taas nuuskuttamaan ihanaa vauvatuoksua:)
 
  • Tykkää
Reactions: Sadeyes
Maanantaita.

Onnea Pumskelille vauvasta :)

Täällä ollaan käynnistyksessä. Ballonki laitettiin kymmenen maissa. Käyrillä olin, akupunktioneulat lisänä ja puolessa tunnissa tuli muutama kipeämpikin supistus mutta nyt taas ei mitään ihmeempää. Vähän supistelee harvemmin, joten odotellaan. Sen käsityksen sain lääkärissä aamulla, että cervix ihan täysimittainen oli ja n. kahdelle sormelle auki. Rr oli koholla 157/97, niinkuin aina näillä käynneillä.
Tää flunssa tai köhiminen on vähän köppäistä. La ja su tuntui jo että pääsin helpolla, mutta viime yö taas köhittiin ja tänään tukossa.

Jaksuja kaikille odottajille! Ja myös vauva arjessa oleville :)
 
Sillon esikoista odottessa ja yliajalla kokeilin kyllä ihan kaikki mahdolliset ässät sun muut mut ei tuottanut edes yhtä supistusta :ROFLMAO: Laskettuna päivänä istutin 40 pensaantaimea maahan (kaiva kuoppa-kyykkyyn-ylös) ja ei mitään. Söin tulista ruokaa hulluna; ei mitään. Harrastettiin seksiä; ei mitään. Et en ehkä tällä kertaa jaksa ees yrittää mitään. Vaikka noita siipiä söisin erittäin mielelläni :p
Muutenkin tuntuu et ruoka maistuis vähän liiankin kanssa... Mun vatsalaukku on vissiin pohjaton tässä kohtaa.:eek:

Mä muistan et ekat viikot vauvan kanssa nukuin paremmin vissiin kun ikinä elämässäni. Uni oli sikeetä, vaikkakin pätkittäistä. Se että pystyi nukkumaan ilman kipua oli jotain parasta ikinä :love: Sitä odotellessa! Se että pystyt nousemaan sohvalta ilman kauheaa ähräämistä,koko ajan ei pissata,voi syödä ilman närästystä. Ah, mielummin otan sen 24/7 sohvalla imettämisen kun tän mahan kanssa olemisen!

Meillä ei käyny esikoisen syntymän jälkeen paljoa vieraita, eikä käy varmaan nytkään. Kavereita ei oo kun lapsen tuleva kummitäti ja mun omaan perheeseen välit on vähän kehnot.. :oops:
Miehen sukulaiset ovat kyllä tervetulleita; musta on kiva että ovat kiinnostuneita. Tosin ymmärrän et liika on liikaa ja ois kiva olla rauhassakin ja toipua :)
 
Helou! Tsempit Pumpuli81! :) kohta siulla on nyytti sylissä!♡
Täällä oli tänään eka neuvolan kotikäynti. Ollaan melkein saavutettu syntymäpaino neitihän painoi syntyessään 3994, laitokselta kun lähettiin 3770 ja tänää 9vuorokauden ikäisenä 3970g♡. Nyt on pari viimisintä yötä ollu sellasia, että koko yö olti tissillä :D kysyin tästä terkkarilta, nii sanoi että vauvalle voi tulla tiheän imemisen kausia ja tää ny taitaa olla sellanen :D päivällä sit nukkuu vähä pitempiä tuntien pätkiä.

Meillä ei oo vielä kovin paljo vieraita käyny, aateltiin tup eka kotiviikko rauhoittaa oman pikkuperheen ajaksi. Lauantaina kävi ekat vieraat, mun vanhemmat, sisko ja ukki, kun neiti oli 1vkon ikäinrn. Tällä viikolla käy sitten parina päivänä ystäviä ja mun veli perheineen, mut muuten viel aika hiljaiseloa vietetään.♡

Meidän neidin päänympärys syntyessään oli 37 cm. Napatynkä ei oo vielä tipahtanu.

Paljon onnea kaikille jo vauvan saaneille ja tsempit niille, joilla on enää hetki vauvan syntymään!♡

Anscu ja Pikkuinen 9 vrk
 
Meillä lähti eilen napatynkä, eli 8vrk ikäisenä.

Tuosta sf mitasta muuten, niin mulla oli viimeiset pari viikkoa se 34cm, ja itse olen 159cm, ja minusta taas puolestaan tuntui että maha on melko pieni, ettei sikäli ylläri ollut että vauvakin oli melko pieni. Esikoinen oli 330g isompi syntyessään, ja kyllä mahakin oli silloin isompi.

Nöösikkä mulla kans on jotenkin nyt niin rento asenne tähän hommaan. Ihanaa! Niinkuin oon aiemmin maininnut niin koin esikoisen vauva-ajan ihan karseana.. nyt jotenkin kaikki mennyt niin putkeen ja stressittömästi,että en ees osaa pelätä milloin pommi räjähtää vaan nautin täysillä! :D
Minusta just parasta nysvätä illat sohvalla vauvaa imettämässä niin saa katsoa telkkarista kaikkia sarjoja, ihan luvan kans olla "tekemättä mitään" :D

kevätkukkanen tsempit sinne, pian nyytti sylissä sielläkin.

Kapusha jakasmisia sinne <3

Katjuska ja poju 9vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Sadeyes
Rv 39+0 poksista! Toivottavasti olisi viimeinen tai edes toiseksi viimeinen poksuminen.
Se saatan olla hyvin minäkin joka täällä viimeisenä nysvää yhtenä kappaleena :cautious: Mulla on kyllä ollut fiilis et tällä tai ens viikolla vauva syntyis. Saas nähdä. Edelliset pari päivää ollut fyysisesti jotenkin outo olo ja menkkajomotukset lisääntynyt. Olisi niin selkeätä, jos menis vaan nuo lapsivedet, niin tietäis varmasti, että pian on nyytti sylissä..

Tsemppiä kevätkukkaselle ja pumpulille!
Ja teille muutamille jotka vielä minun lisäksi raskaana olette!

Kyllä tuota vauva-arkea jo niin odottaa. Kiva lukea kuulumisia myös jo vauvan saaneilta :) Mä kuulun niihin jotka on aina tykännyt vauvavuodesta :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Kiitos tsempeistä! :)

Täällä edelleen odottavat tunnelmat. Ballonki irtosi hajotessaan 3h paikallaolon jälkeen :unsure: Siinä jo ehti luulla että lapsivedet meni ja niinkin nopeasti. Mutta olikin ballonki vedet. Sittemmin supistellut itsestään harvemmin, puolen tunnin -vartin välein 15sekkaa. Tihentyä saisi. Lääkärin tuloa odotellut, että tietää mitä seuraavaksi, laitetaanko uudestaan sama systeemi vai mitä..
Aikaa kulutellut lukien, netissä ja liikkuen päiväsalissa yms.
 
Odotin lääkäriä puoli 7:n asti ja pistettiin uus ballonki. Käyrällä olin neulat lisänä sen jälkeen ja 45min aikana ballonki teki tehtävänsä ja tuli pois kokonaisena pallona. Nyt odotellaan joko tihentyneitä supisteluja tai aamu kuuteen, kunnes saan cytotecin. On tämä nyt todellista odottamista ja jännittämistä, mutta on sentään apu lähellä ja tuskin mä täältä tällä viikolla ilman nyyttiä kotiin lähden.

Tsemppiä Kevätkukkasellekin! Toivottavasti alkaa sinullakin edistyä jollain tapaa.
 
Huh, nyt on jännät paikat muutamalla, tsemppiä!
Meillä napatynkä irtosi tänään. Ihanaa, tällä viikolla mennään siis kylpyyn :love:
Meillä oli tänään todella tiheää syömistä ja tuntuu että rinnat nyt ihan tyhjät... Saas nähdä miten yö menee... Vauva nukahti unille tosi lyhyen syömisen jälkeen. Jospa nyt sitten itsekin etsisi unta...
 
Onnea pikkuprinsessasta kevätkukkanen! :love:

Itse odottelin, että viime yönä olisi edistystä tapahtunut kun koko illan särki alaselkää ja supisteluitakin oli nukkumaan mennessä säännöllisesti. Mut liian laimeita vielä. Mut ei, tässä ollaan. Toisaalta on sellainen olo fyysisesti ja henkisesti, että synnytys on tooosi lähellä ja ettei kovasti yliaikaseksi ainakaan menisi. Mut toisaalta en millään meinaan uskoa siihen, kun nämä edelliset on syntynyt 41+ ja 42+ käynnistämällä. Alan uskoa synnytyksen käynnistyneen täysin vasta, kun nään sitä vereslimaista vuotoa tai lapsivettä :cautious:
 
Minä yöllä jännitin saadaano tänne uus vauva ja saatiin! Onnea kevätkukkanen <3

Täällä on taas ihan hyvin nukuttu yö takana. Mitä nyt itelläni on vähän mahassa kiertäny ja kauheesti ilmavaivoja :ROFLMAO: Eilen illalla mua rupes kauheesti itkettää, kun syötin meidän pientä. Se itku tuli vaan yhtäkkiä ja oli siis ilonitkua...kiva hormoonit :p:D

Tänne tulee 10 nvltäti.

Vuotaako muilla tissit? Mulla vuotaa ja varsinki aamuisin. Ei tarvii, kun vähän kumartua niin jo tulee ihan norona maitoo :LOL:
 
Tervehdys!

Meidän tyttö syntyi 16.4. klo 15:05 rv 40+5. Paino 3700g, pituus 48cm ja pää 35,5cm.

Perjantaina aamupäivällä laitettiin ballonki, joka tuli ulos samana iltana klo 21. Yö oli rauhallinen eikä supistellut. Seuraavana aamuna klo 9 tultiin sovitusti sairaalaan. Alkuvalmisteluiden jälkeen kalvojen puhkaisu noin klo 1030, jonka jälkeen laitettiin penisiliinitippa streptokokki B:n vuoksi. Klo 12 alkoi säännölliset supistukset. Noin klo 1310 sain spinaalin, joka ei auttanut yhtään. Noin klo 14:55 lääkäri laittoi kohdunkaulan puudutuksen (joka sekään ei auttanut yhtään mitään) ja totesi että menee vielä aikaa kun on -3:ssa, kaulaa vähän jäljellä ja auki 6-7cm. (Irith varmaan osaa selittää ton paremmin). Klo 15:00 alkoi ponnistusvaihe ja 15:05 oli tyttö maailmassa. Ilmeisesti kipuja lisäsi ja kivunlievitysten vaikutusta vähensi, että tyttö yritti tulla ulos pään leveä puoli edellä. Repeämä tai tikkejä ei kuitenkaan tullut. Istukassa oli kuulemma lisäistukka.

Nyt odotetaan lastenlääkärin tarkastusta ja lupaa lähteä kotiin tai määräystä jäädä valohoitoon. Itse toivon ensimmäistä vaihtoehtoa. Maito ei ole riittänyt alkuunkaa, lypsämällä saan hädintuskin irti 2ml/kerta. Onneksi on kokemusta jo kahdesta pulloruokitusta, joten yllätyksenä tämä ei tullu.

Siinäpä se lyhykäisyydessään.

Toukka16
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvoista!! :love:

Tosta streptosta joku sanoi täällä että sitä antibiottia tiputetaan 20min kerrallaan mutta mulla se tippui 2tuntia. Liekkö siitä syystä että en niitä"hyviä" antibiotteja voinut allergian takia saada vaan sain tota heikomman resistenssin lääkettä, klindamysiiniä.

Napatynkä ei oo irronnut, alkanut verta vuotamaan että ehkä se kohta. Mua niin harmittaa kun edellinen koiramme söi esikoisen napatyngän :mad: kävi sen rasian tiputtamassa lipaston päältä ja veti huiviinsa. Mulla on omani tallella ja halusin lastenkin säilyttää kun se on kiva muistokappale, pala siitä millä on ollut kiinni ja yhteydessä äitiin.

Pään ympärys oli 34,5cm. Sama py ja pituus esikoisen kanssa!

yöllä valvoin itkien ja buranaa syöden kun sattui alavatsaan aivan hirveesti. On edelleen kosketusherkkä ja tää yskiminen tekee tosi pahaa...

Tissit on rauhottunut suht samaan kokoon kuin raskausaikana mutta jos otan vaikka liivit pois, saattaa maito alkaa valua norona ja kun puristaa nännistä niin suihkuaa huoneen takaseinään maidot :ROFLMAO:

Ihanaa kun vaaveli viihtyy sylissä kun esikoinen vain itki ja itki ja paras oli vaunuissa/sitterissä. Tuttia en oo tälle (vielä ainakaan) antanut, rauhottuu aina tissillä/sylillä. Maanantaina menen ottamaan uuden tatuoinnin, pienen kirsikkapuun oksan ja vaaveli jää isin kanssa. Silloin saattaa joutua ensimmäisen kerran antamaan pullosta pumpattua maitoa.
 
Onnea Kevätkukkanen ja Toukka16 vauvoista! :)

Minä jatkan edelleen odottelua ja synnytyksen käynnistymistä. Sitkeää tämä odottelu täällä sairaalaskin. Viime yönä kolmen maissa alkoi kipeätkin supistelut 8-15min välein ja kestoltaan n.30sec. Parin tunnin ajan, kunnes sitten harveni. Kuudelta tuotiin puoliska cytotec ja vähän lisäili alkuun supistuksia. Käyrällä ollessa toisella kyljellä vauvan sydänäänet laski aina supistuksen tullessa. Kätilö epäili napanuoran puristusta tms Toisella kyljellä ei ollut samaa ongelmaa.
Aamupalan jälkeen vielä toinen hoitaja tarkisti sen kyljen ja ihan ok tuli nyt äänet.
Lääkärinkin tapasin tunti sitten. Uus puolikas cytotecia saatu ja odotellaan. 3cm auki, vauva laskeutunut, kohdunsuu korkeahkolla. Edistystä on siis tapahtunut. Vielä ei kuitenkaan saliin. Jännitellään tätä päivää!
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Ainakin Bebes Helsingin Kampissa myy sellaista sprayta, jota voi jo odotusaikana käyttää pukamiin, mutta on tosi hyvä tuote pakata sairaalakassiin jo laitokselle mukaan helpottamaan oloa! Tässä linkki http://www.bebes.fi/luonnonkosmetiikka/new-mama-bottom-spray-p-565.html
Jos ne ensimmäiset vessareissut jännittävät, kannattaa painaa välilihaa vaikka terveyssiteellä samaan aikaan, kun koittaa pikkusen pinnistää. Ja käsisuihkulla suihkuttaminen auttaa ensimmäisten pissakertojen kanssa. Yksi hyvä kikka on kaataa terveyssiteeseen vettä ja pakastaa side. Sen kun laittaa pikkareihin niin viilentää ihanasti, eikä tunnu liian kylmältä! Microlax-peräruiske auttaa muuten ensimmäisten kakkakertojen kanssa, jos vatsa ei tunnu toimivan vielä kotona. Ja se tiheä suihkuttelu! Saatte varmaan näitä vinkkejä sairaalastakin, mutta kannattaa varautua jo etukäteen hankkimaan kotiin jotain helpotusta (y)

Zenmama 35+ Toukokuisista
Hyviä vinkkejä kaikki! Mulla vaan on episiotomia niin ei kannata mitään ylimääräistä suihkutella alapäähän. Jääside ei auttanut sairaalassa mutta kotona kyllä. Välilihan painaminen on nounou koska tikkeihin koskee liikaa. Mut söin sairaalassa Pegorionia pussin päivässä (=yht. 2) niin kotona toimi sitten kolmantena päivänä maha (y) ja oli pehmeää. Silti edelleen :poop: hommat sattuu :(y huomenna tulee terkkari kotiin niin kysyn sitä vilkaisemaan et onko tuo alapää ihan OK kun se on vielä niin kipeä ja turvonnut :confused:

Onnea vauvoista! :love:
Ja Sadeyes, ei klindamysiiniä tarvitse tiputtaa sen pidempään kuin muitakaan. Ehkä sun tippa veti huonosti?

Täällä nousi maito 2vrk synnytyksestä ja tissit vuotaaaaa.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea toukka:love:

Ja tsemppiä pumpuli (y)

Nonni nyt ois nvl käynti takana :) kaikki oli vauvalla hyvin. Enimmäkseen jutusteltiin :) Vauvan paino oli noussu 300g. Miten se musta tuntuu kauheen paljolta? :eek: kauheeta ajatella, jos se tuohon tahtiin nousee. Vai nouseeko vauvan paino alussa enemmän? (n)
 
Onnea kevätkukkanen ja toukka 16!! <3

Täällä eilen käytiin taas vauvan painokontrollissa ja nyt oli tullut kolmessa päivässä 110g ja viimein syntymäpaino ohitettu, toivotaan että nousee jatkossakin hyvin :) !
 

Yhteistyössä