Huhtikuun hurmurit 2016 *Marraskuussa*

Hei vaan! Mun perään huhuiltiin :) Käyn kyllä lukemassa teidän jutustelua lähes päivittäin mutta tulee kuitenkin kirjoiteltua tuolla facen puolella. Saa minut toki lisätä joulukuun pinoon jos haluatte. Täällä tuntuu olevan mukava tiivis porukka joten ymmärrän jos haluatte roikkuvat jättää seuraavasta pinosta poiskin (y)

Ultrakuulumisista sen verran, että kaikki näytti olevan hyvin ja sukupuolta tulin kysyneeksi pienen empimisen jälkeen. Ultraajan mukaan tulokas näyttää tytöltä :love:

Luin keskusteluanne kystista ja jäin miettimään onko tuo nestekysta jotenkin erilainen? Meiltä myös löytyi ultrassa kysta aivoista mutta ei kuulemma vaadi seurantaa.

Hankintoja ei olla vielä tehty. Tuplarattaat on hakusessa ja käytetyttynä ne haluaisin ostaa.

Pian alkaakin jo joulukuu! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Anismo
Voi kun jo itsekin saisi jonkunlaisen lupauksen. Vielä viikon verran ultraan. Yksityisellä kun kävin pari viikkoa sitten, niin pikkuinen tehokkaasti piilotteli sukupuoltaan. Tänään yritin katsella kaupassa jotain pikkuvaatteita, mutta melko mahdotonta näytti olevan neutraalien värien löytäminen.

Ostin puolivälin kunniaksi tänään myös vaunut. Löytyi superhyväkuntoiset käytetyt Teutonian Prestiget alle satasella, joten oli pakko suunnata kaupoille. Halusin nimenomaan pehmeän kopan ja ilmakumirenkaat ja molemmat löytyi tästä yksilöstä.

Huomenna alkaa tulevan vauvanhuoneen raivaus. Pitää vähän tyhjennellä ylimääräistä tavaraa sieltä. Meillä siis pikkuinen tulee alusta saakka nukkumaan omassa huoneessa, sillä meidän makkariin ei yksinkertaisesti mahdu. Onneksi vauvanhuone on muutaman askeleen päässä meidän makkarista.

nyyttitervetullut ja pikkuMötkö 20+0
 
Minä heräsin tänään jo kauheen aikasin, kun pikkunen päätti alkaa sitten potkimaan ja en saanut unta enää sen jälkeen :ROFLMAO:

Onko teillä muuten seksielämään miten vaikuttanu tuo raskaus? =D Meillä on hiukan vähentynyt seksi ja varsinkin, ku maha on ruvennu kasvamaan nii tuntuu, että se on välillä tiellä :LOL:
 
Mimssu: Kyl minä listoilla pidän, jos jotain elonmerkkejä itsestään ilmoittelee ees välillä. :)

nyyttitervetullut: ei se oma huone välttämättä ole edes huono vaihtoehto, jos on kuitenkin ihan siinä lähellä,ja ovet auki, niin sehän on kun nukkuis samassa huoneessa..ja lopputulos voi sit kuitenkin olla,että vauva nukkuu kainalossa..itsekin just mietin että saa ihan nähdä sit käytännönmyötä,että missä se vauva nukkuu! :)

pippuri: Joo on vaikuttanut seksielämään..haluja kyllä ois itelläkin,mut tuntuu niin vaivailloiselta äheltämiseltä aina :D meillä lemppari että mies päällä, mutta sehän nyt ei luonnollisesti ole tullut enää aikoihin kysymykseenkään..lusikka on jotenkin hankala mun mielestä! Paras on nyt ollut,että minä olen päällä, mutta on kyllä kerrat vähentyneet,kun aiemmin pupuiltiin miltei päivittäin, niin nyt jäänyt pariin kertaan viikossa! Oon kyl sen lisäks sit pyrkinyt käsin tai suulla miestä olojensa kans jeesaamaan :)

Minä olin eilen "bilettämässä"..kuusi tuntia jalkojen päällä seisaalleen kokeakantaisissa saappaissa, tänään ei sitten paljoa vaakatasosta liikahdeta :D

Katjuska 21+3
 
Hei vaan! Mun perään huhuiltiin :) Käyn kyllä lukemassa teidän jutustelua lähes päivittäin mutta tulee kuitenkin kirjoiteltua tuolla facen puolella. Saa minut toki lisätä joulukuun pinoon jos haluatte. Täällä tuntuu olevan mukava tiivis porukka joten ymmärrän jos haluatte roikkuvat jättää seuraavasta pinosta poiskin (y)

Ultrakuulumisista sen verran, että kaikki näytti olevan hyvin ja sukupuolta tulin kysyneeksi pienen empimisen jälkeen. Ultraajan mukaan tulokas näyttää tytöltä :love:

Luin keskusteluanne kystista ja jäin miettimään onko tuo nestekysta jotenkin erilainen? Meiltä myös löytyi ultrassa kysta aivoista mutta ei kuulemma vaadi seurantaa.

Hankintoja ei olla vielä tehty. Tuplarattaat on hakusessa ja käytetyttynä ne haluaisin ostaa.

Pian alkaakin jo joulukuu! :)
Meillä oli kaks pientä kystaa pleuxessa,
jotka jotenkin verisuonten takia muodostuneet. Häviävät kuulemma itsestään tai ovat häviämättä. Mutta siis seurantaa eivät tarvitse lainkaan. Oliko sulla siis samanlainen?
 
Meillä oli kaks pientä kystaa pleuxessa,
jotka jotenkin verisuonten takia muodostuneet. Häviävät kuulemma itsestään tai ovat häviämättä. Mutta siis seurantaa eivät tarvitse lainkaan. Oliko sulla siis samanlainen?
Lillamy93 en tajunnut siinä jännityksessä sen tarkemmin kysyä. Olin vaan huojentunut kun kätilö sanoi että katoavat yleensä itsestään. Varmaankin sitten noita vastaavia :)
 
Mä oon päättänyt nyt onnistua imetyksessä joten vauva nukkuu vieressä kehdossa tai kainalossa. Mun äite lupasi tehdä sellaisen vauvanpesän. Siinä voi nukuttaa kanssa vieressä.

Seksielämä on muuttunut. Varsinkin kun maha kasvaa nyt niin nopeeta ja alkaa olla tiellä koko ajan. Ei sitten kumpikaan halua. Meillä esikoinenkin häiritsee kun haluaa nukkua isin kainalossa. Eli harrastelleen silloin kun on hyvä hetki.

Mä niin toivoisin että meillä olisi isompi asunto. Alkaa ahdistaan tää pikku kämppä. No ehkä tulevaisuudessa hommataan isompi. Sitten kun menen takas töihin. Iso rivitalo kaksio, mutta silti loppuu tila kasken. Rakastan vaan tätä paikkaa missä asutaan. Halutulla alueella ja hyvien kulkuyhteyksien päässä Tampereesta. Sitten täällä on aivan ihanat ulkoilu mahdollisuudet. Miksi luopuisin tästä kaikesta?! Täällä päin vaan menee isommat asunnot meidän pudjetin ylitse. Iso pulma siis tämä asunto homma. Meillä siis naimisissa pankin kanssa eli oma asunto kyseessä. Minkälaisia asuntoja muilla on ja mitkä on parhaat puolet teidän asunnoissa? Onko oma vai vuokra?

Norappi ja pikkukakkonen 18+2
 
Sunnuntai-iltaa kaikille!

Täällä takana vapaa viikonloppu ja on kyllä tullut tarpeeseen! Eilen käytiin ravintolassa syömässä koko perheellä appivanhempien kanssa ja lisäksi ollaan kierrelty anopin ja tyttöjen kanssa kirppareita. Mukaan tarttui vauvalle potkuhousut, kaksi potkupukua ja muutama ihana body. Mukava nyt ostella, kun tietää kumpi on tulossa.

ASUNTO: Meillä on ihanan väljä omakotitalo pienessä taajamassa. Yhteensä 149 asuinneliötä, makuuhuoneita on 5, eli jokaiselle lapselle oma ja lisäksi meidän aikuisten makari. Pinnasänky mahtuu hyvin meidän makariin, mutta muuten se onki aika pieni. Ala-aste ja päiväkoti on alle 100m päässä, yläasteelle bussikuljetus (13km). Ympärillä asuu pääasiassa lapsiperheitä. Maalaismaisemaa, iso kyläkauppa 600m päässä ja viihdytään oikein hyvin. Työmatkaa toki tulee, mutta ei se tunnu isolta jutulta, kun on niin paljon positiivista täällä asumisessa.

ULTRASTA vielä. Itseasiassa meilläkin löytyi ns. golfpallo eli kalkkikertymä vauvan sydämen vasemmasta kammiosta. Kätilö kertoi, että joskus aikanaan se yhdistettiin downin syndroomaan, mutta nykyaikaiset seulat on hirmuisen paljon tarkempia ja tuo löydös on menettänyt merkityksensä. Sanoi, että ei vaikuta sydämen toimintaan, eikä tarvitse siitä olla lainkaan huolissaan. Uskoin tämän, enkä ole sen enempää asialla päätäni vaivannut.

Mies on raskaudessa mukana omalla hillityllä tavallaan. Hänestä on mukavaa, kun vauva on tulossa ja huolehtii paljon minun jaksamisesta / voinnista. Mutta ei ole sen tyylinen, että innostuisi shoppailemaan vauvatavaraa tai hypistelemään vaatteita. Suo minulle kuitenkin sen ilon :D

Oma vointi on edelleen oikein hyvä. Maha kasvaa, mutta kun painoa ei edelleenkään ole tullut yhtään, niin olo ei ole tukala. Eiköhän tässä kuitenkin ennen huhtikuuta kerkeä tulla yhtä sun toista kremppaa, joten täytyy nyt nauttia tästä. Vauvan liikkeet tuntuu selkeesti, mutta ei vielä ulospäin. Ja tosi alamahalla liikkeet kyllä tuntuu, vaikka ultrassa tiistaina vauva oli pää alaspäin. Seuraava neuvola olisi 14.12. mutta soitan huomenna, josko sen voisi vaihtaa, kun sattui juuri työvuoro siihen.

T. Huhtihapsukkainen 21+1
 
Asuminen myö ollaan vuokralla ok-talossa, tosin ollaan yritetty monta kertaa ostaa tämä talo mutta vuokranantaja ei suostu myymään. Neliöitä on 187 ja vuokra pienempi kuin kaupungin vuokrakolmioissa :D Lisäksi lämmitys kuuluu vuokraan. Ympärillä peltoa ja metsää, kyläkoulu 400 metrin päässä, mie en täältä suostu lähtemään ;) Makkareita on 4, kaksi nuorinta on vielä samassa huoneessa, isoilla pojilla on omat huoneet. Vauva tulee nukkumaan meidän huoneessa, käytännössä vieressä kuten kaikki 4 aiempaa imetyksen ajan, toki hipsivät välillä vanhempanakin. Meistä se on vain helppoa kun ei yöllä tarvitse kuin nostaa vauva toiselle rinnalle. Mies ei koskaan ole herännyt yösyöttöihin. Opettelin vielä vaihtamaan vaipat silmät kiinni niin ei tarvinnut valojakaan sytyttää :D Kahden ensimmäisen lapsen aikana asuimme pienessä omakotitalossa, 40 neliötä kahdessa kerroksessa. Yläkerrassa puolikas seinä erotti pienen makuuosion johon juuri mahtui 160 senttinen sänky ja äitiyslaatikko, myöhemmin sitten sängynpäätyyn pinnis. Aloimme etsiä isompaa taloa kun toinen lapsi alkoi tapailla ensimmäisiä askelia. Kyläläiset auttoivat ja saimma tämän isomman talon samalta kylältä :)

Seksi onnistuu vielä kaikista asennoista :D Tosin oma vointi on pitkälti estänyt toimintaa. Välillä ollut vaivainen olo, välistä iso hernepalko sieraimessa kun mies on suututtanut jollain tai sitten on ollut ihan väsymystä tai haluttomuutta. Mutta kun on "normiolo" on meininkikin vielä normaalia :LOL:

Tänään poksui puoliväli 20+0:) Sen kunniaksi shoppailin jotain tarpeellista vauvalle mitä ei ole valmiina. Nettikaupasta tilasin gracon turvakaukalolle toisen jalustan, sillä ajattelin että on helpompi kun on molemmissa autoissa jalusta jo valmiina kiinni on liikkeelle lähtö hivenen sujuvampaa. Ja kun perheen toinen auto on kaksiovinen coupe, ei tarvitse aina ähkiä jakkaraa kiinni. Miusta oli aika edullinen, 32 euroa. Lisäksi kylpytuen ja vaipparoskiksen, kumpaakaan ei ole meille ennen käytetty mutta nyt oli niin edulliset. Vaipparoskikseen törsäsin, kun ajattelin että harvemmin tulee käytettyä kertiksiä niin alkavat sitten haista. Meillä on aiempien lasten kanssa käytetty pääosin kestovaippoja ja niin oli tarkoitus nytkin. Olen jo ostanut nipun uusia kestoja :) Tai no ostin mie itsellenikin parit äitiysalushousut. Vaikka normaalitkin menee, on välillä valuneet ja nostele niitä nyt sitten asiakkaiden nähden :oops:

Vaunut tosiaan on vanhat, joita hieman tuunataan ilmaiseksi saaduilla samanlaisilla yhdistelmillä. Mietin vielä jättäisikö varaosavankkurit nukutukseen vai laittaisiko eteenpäin. Kova vaunukoppa kun on ihan uudenveroinen, renkaat ja jarru ovat heikossa hapessa eli ne korjataan. Ja ihan tunnesyistä haluan käyttää samoja vaunuja kuin vanhemillakin lapsilla. Muutenkin ovat olleet todella toimivat. Ilmakumirenkaat, säädettävä aisa, kova kantokoppa ja kopan peitteessä integroitu hyttysverkko joka menee häikäisysuojastakin.

Hirmuisesti on himottanut alkaa järjestelemään varastoa ja etsimään sieltä vauvan tarvikkeita, mutta tuo oikea käsi vaivaa välilllä pahemminkin niin olen sitten lepäillyt vapaapäivät. Miulla on nuuka luonne ja olen säästänyt kaikki lasten tarvikkeet ja vaatteet. Onhan se tietysti ollut tarpeen kun 4 muksua on jo olemassa, toki hankin uuttakin tarpeen mukaan, mutta voitte kuvitella että tavaraa piisaa :p Onneksi on paljon varastotilaa (y)

Keskiviikkona vihdoinkin rakenneultra. Miehen kanssa lyötiin nyt panokseton veto kumpi siellä möllöttää. Mie veikkaan tyttöä, mies poikaa. Hän perustaa väitteensä pojasta siihen, että meidän ainoa tyttömme (tähän mennessä) sain alkunsa pienoisesta vahingosta ja pojat on tarkoituksella tehty. Höpö höpö, miulla on tieteellistä pohjaa tytölle. Viimeisen puolentoista vuoden aikana noin 10 työpaikkaani yhteydessä olevaa henkilöä on saanut tytön, niin eikös tämä nyt ole selvä peli :LOL:

Yritin laittaa tähän puolivälin kunniaksi kuvaa mahasta, mutta tiedosto on liian suuri ja mie tietsikkanero en osaa sitä nyt pienentää(n)

Anismo 20+0 :love:
 
Viimeksi muokattu:
Anismo: Onpas sulla ihanan sievä pieni masu! :) onko jokaisessa raskaudessa ollut pieni maha,vai pompsahtaako sitten loppua kohti senkin edestä? :)
Minusta tuntuu että vois vähän hillitä itseään tämä mahan kasvu, toki on vielä tässä vaiheessa ihanaa kun on pyöreä kunnon kumpu, mutta tiedän että kohdunkorkeus kun nousee ylöspäin niin parin kk:n jällkeen alkaa olla niin tukala olo,että olen taas helisemässä..
 
Ansimo: Sulla on kyllä tosi söpö masu :)

Hyi, kun tuolla ulkona on pimeetä :/ ei oo yhtään sellanen fiilis, että huomenna ois jo joulukuu! Sais tulla vähän edes lunta, niin ois heti vähän valosampaa ja joulusempi fiilis =)
 
Täällä mies kyllä hyvin innoissaan myös mukana vauvajutuissa, vaikka itse kyllä vien voiton kaikella hömpötykselläni, mutta se ei ole mitenkään uutta :) Kyllä se kovasti masua silittelee ja huomauttelee sen suloisesta kasvusta sekä on kiinnostunut voinnista ja vauvahankinnoista. Lähinnä oonkin alkanut miettiä, että kun parin viikon päästä rakenneultra, niin kuinkahan sitten innostuu entistä enemmän.

Olemme asuneet nyt 1,5 vuotta rakentamassamme omakotitalossa (5h+k) muiden "uusien talojen" alueella. Paljon on vaunuja liikenteessä ja lapsia putkahtelee naapureihin. Täälläkin koulu/päiväkoti/kauppa ihan lähellä ja itselläni sekä miehellä lyhyet työmatkat auton kanssa. Tykkään todella paljon tilanteestamme, vaikka en olisi omakotitaloelämän olevan itselleni näin sopiva asia: olen aina asunut rivi- tai kerrostalossa pienestä pitäen. Makuuhuoneita on tehty sillä silmällä, että mahdollisille tulevaisuudessa tuleville perheenlisäyksille löytyy omat huoneet. Ei siis valittamista. Kunhan viereiseen tyhjään tonttiin ei vaan ruveta tekemään äänekkäitä kaivauksia juuri ensi keväänä ympärivuorokautisesti :ROFLMAO:

Valoisampaa joulufiilistä täälläkin odotellaan malttamattomana. Tällä viikolla ajattelin laittaa sisälle vähän joulufiilistä ja valoja enemmän ikkunoihin.

pumskeli rv 19+5
 
Day
Täällä viikonloppu meni vatsataudin kourissa, eka lapset ja minä sitten perästä. Vielä pidän tämän päivän sairaslomaa kun on vielä heikko olo.

Tosiaan meillä sitten rakenneultra keskiviikkona. :) Kyllä tässä tekisi mieli jo kaikkea pientä ja ISOA vauvalle ostaa, mutta malttaa malttaa.. Kaverit jotka ovat olleet kovia aina veikkailemaan tulevia sukupuolia eivät ole osanneet tämän kohdalla sanoa mitään.
9.12 on sitten kelaneuvola. Meinasin kyllä äippäpakkauksen ottaa vaikka moni sanookin sen olevan nyt poikakuosista jos vaikka meille tyttökin povattaisiin. Siinä on niin paljon kaikkea tarpeellista että tulee kyllä kaikki käyttöön.

Meillä on -70 luvun yksikerroksinen omk. Nyt tehdään autotalliin lisähuonetta jotta vanhin lapsista voi sinne muuttaa ja sitten kuopus saa vähän isomman huoneen ja tuleva vauva saa sen pienimmän huoneen josta on hyvä näköyhteys meidän makkarista. Tilaa siis riittää! :)
Täällä mennään viikoilla 20+5. Vauvan potkut on tullu vahvemmiksi ja joka ilta liikkeitä tuntee.
Uskomatonta tosiaan huomenna alkaakin jo joulukuu!
 
Meillä oli tänään rakenneultra ja kaikki oli oikein hyvin! Varmistui vielä, että poika tosiaan siellä on. Todistettiin sulonen tapahtuma kun se imi peukkua! 4D-ultra niin näkyi vielä hyvin. Sitten vaikka peukku irtos niin suu jatkui mussutusta. :love: Ens lauantaina vaunuja kattomaan! Jippii. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Pumpuli81
Onnea hyvistä ultrakuulumisista muillekin! :)

Eipä kyllä uskoisi, että huomenna joulukuu. Vettä satelee ja tuulista on. Jouluvaloja on tullut viriteltyä valoa pimeyteen tuomaan.

Asunnosta: Meillä 1880-luvun iso kaksikerroksinen talo, joka on miehen kotitalo. Maaseudulla asutaan ja mm. maata viljellään. Kyläkoulu, jossa myös ryhmis on n.800m päässä, mutta muut palvelut on aikaa sitten kyliltä loppunut ja keskustaan on 5km matka ruokakauppaan, kirjastoon, terv.asema ja liikuntajuttuihin yms. Muut hankinnat pitää lähteä tekemään 30 tai 50km päästä. Oma piha, peltoa ja melkein järvinäkymä kauempaa. Yks pieni kuivahtanut lätäkkö tuossa komeilee lähellä ja on enemmänkin lintujen pesimäpaikkana. 2017 taas yksi kyläkoulu meidän kunnassa lakkautetaan. Jännätään onko mikä jäljellä olevista kolmesta koulusta, kun neljäs on sitten keskustassa. Poika alottaisi koulun tuona vuonna syksyllä.

Pitäisi tässä pikkuhiljaa muutamalle alkaa tehdä paljastuksia odotuksesta. Eilen kävi naapuri kylässä, eikä hän ainakaan mitään kysellyt :LOL: Itse tuon vatsan kasvun jo valmiiksi suuren rasvavaraston ympäriltä kyllä huomaa. Ei se nyt hurjan iso oo, ei oo ollut oikein aiemminkaan, mutta jännään kyllä sf-mittaa seuraavassa neuvolassa ensi viikolla. Eikö se jo kuitenkin mitata...
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! <3 :)
Ihanaa joulukuu alkaa huomenna , niin innoissani olen joulusta :)
Alkaa kyl toi selällään nukkuminen tai sohvalla oleminen selällään tuntuu tosi inhottavalta :D
Muutettiin sillon syksyllä 60neliöisestä vuokrakaksiosta omaan reilu 160neliöiseen omakotitaloon maalle. Kovasti tykätään täällä asua ja pikkuhiljaa laitetaan oman näköiseksi :) ihana oma piha ja nyt kisutki tykkää juoksennella pihalla! Ajokortin suoritan ensi vuoden puolella kun sitä ei ole ja kivahan se ois kun olis kortti :)
Keskiviikkona seuraava neuvola ja sillon meinasin sen influenssarokotteen ottaa itselle ja tytölle :)
 
Nyt ois sitten joulukuu, mutta ulkona ei yhtään näytä semmoselta :/

Me ollaan tällä hetkellä vuokralla 54neliöisessä kaksiossa, kyllä täällä mahtuu olemaan, mutta varmaan ens vuoden lopulla ostetaan asunto, kun saadaan asp tilille tarvittavat rahat säästöön :)

Ja onnee kaikille hyvistä ultrakuulumisista :)
 
Me asutaan vuokralla 76 neliöisessä kerrostalokolmiossa. Ei olla ainakaan lähitulevaisuudessa aateltu omaa ostaa, koska meillä matalapalkkaisilla tämä vuokralla asuminen tulee halvemmaksi. Laskin kelan laskurilla,että kun meille tulee toinen lapsi, niin asumistukea tulee jo sen verran,että asuminen on suht halpaa. Vaikka mies onkin siis ihan kokopäivätyössä.
Kokeeko muut olonsa pirtäksi, niin kun kait kuuluisi näin keskiraskaudessa? Mua vaan väsyttää ihan törkypaljon, johtunee tietysti tästä pimeydestäkin, ja yöt ovat vessareissujen takia todella katkonaisia..ja työpäivät pitkiä. Joulun aikaan onneksi 2vk vapaata,ja sen jälkeen vois harkita saisrslomalle jäämistä sit.
-Katjuska rv 21+5
 

Yhteistyössä