Huhtikuun hurmurit 2016 *Marraskuussa*

Täällähän kivoja uutisia rakenneultra käynneistä, onnea paljon tyttö- ja poikalupauksista :)
Itsellä vielä siihen odottelua n 2vko.

Tänään tuli vielä samaiselle päivälle ja vielä aivan samaan aikaankin rakenneultran kanssa aika naistentautien polille. Ihmettelin tovin mikäs ihme aika se onkaan ja sitten selkisi, että liittyy siihen lääkärin ottamaan polyyppi näytteeseen. Soitin ensin neuvolatädille ja kysyin joko tuloksia tullut kun sain jo ajan sairaalalle. Oli tullut, eikä se ollut pahanlaatuinen. Päivällä soitin sairaalaan kun sinne oikein omat soittoajat eri osastoille, niin sain vaihdettua aikaa, päivä pysyi samama ja saan hoidettua kaks käyntiä yhdellä reissulla. Viitsisikään ihan joks päivä ajaa 50km yhteen suuntaan. Luultavasti poistavat, eikä pitäisi olla raskaudelle haitaksi se toimenpide. Kuitenkin sitä vähän täytyy jännittää..

Puutumisista ja väsymyksestä ollut juttua. Väsymystä mulla ollut alhaisen hb:n takia ja nyt ehkä vähän jo vähentynyt, kun yli viikon syönyt rautaa. Otan joka toinen päivä nyt alkuun niin vatsa kestää varmasti. Kyllähän tämä harmaus ja pimeyskin jotenkin vaikuttavat väsymystilaan ettei aina jaksa.
Muutamana aamuna ja aamuyönä on toinen käsi ollut puutunut tai erityisesti sormet. Liekö samassa asennossa ollut pitkään eikä verenkierto ole niin hyvä.

Liikkuminen on kyllä jäänyt nyt vähälle. Kovasti lenkille halajaisin mutta pelkään että selkä on heti kipeä sen jälkeen. Turhahan se on tietysti pelätä mutta ei tahtoisi yhtä kovia kipuja kuin oli taannoin. Kelitkään ei ole hirveästi ulos houkutellut viime aikoina.

Takkiostoksille tarviis vloppuna lähtiä. Sunnuntaina vähän ostoksille niin toivon mukaan löytyisi kohtuuhintainen kokoa suurempi takki ulkoiluun talveksi. Sen verran näkyy suurentuneen että vanha takki jo kinnaa :LOL:
 
Katjuska onnea pojasta !! :love: Mä jotenkin kokoajan muistin, että sun esikoinen on tyttö! o_O Mä kyllä seuraan täällä kaksplussassa niiiin monia ketjuja, että ei ihme jos menee sekasin. :LOL: Ootko siis nyt jo alkanut käyttämään noita nänninmuotoilijoita?? En ollut kuullutkaan moisista ja menin lukemaan ainu Medelan ohjeista, että rv 32 lähtien. Pitäs varmaan itsekkin hommata, tosin nyt mulla on ihan tarpeeksi törpöt nännit. Pojan kohdalla kävi niin että ihan lopussa/synnytyksen jälkeen tissit oli niin turvoksissa, että nännit oli aika tasaset = poika ei saanut kunnon imuotetta = nännit oli verillä ja s**tanan kipeät!!! Sain sairaalasta rintakumin mukaan, ettei tarvi pojan verta juoda :alien: Ja ettei itteä niin paljon sattuisi. Noh, sattui se kuitenkin tarpeeksi ja kumi ei meinannut pysyä paikallaan / toimia koska nännit ihan tasaiset ja varmaan siinä yksi syy miksi imetys tyssäsi niin aikasin....

Ansculle myös onnea! :love:

Oon nähnyt jo jonkun aikaa outoja unia. Onneks en muista unia yleensä herätessä, sitten jos muistan niin miettii kyllä aina että mitä hittoa.... Viime öisestä unesta muistan vaan oudon rakennuksen missä olin ja äitiyspakkauksen joka oli pirun iso ja sisälsi ihan hirveesti vaatteita.

Plääh, pääsispä jo synnyttämään... :D Synnyttäminen ei jännitä tippaakaan, vähän oon miettinyt jos jotain käviskin niin, että joutus leikkaamaan niin hui.. Kammoan leikkauksia ja niiden riskejä ja niistä toipumista ja varsinkin jos nukutettais niin kaikki muut pääsee näkemään heti vauvan, mutta itse nukkuu :(
Pitäs kyllä vähän miettiä mitä kivunlievitystä ottaa sen ilokaasun lisäks, se kaasu oli ihan käypää, anestesialääkäri kun tuli saliin niin olin kysynyt "mitä toi poliisi tekee täällä? Onko jotain sattunut kun poliisit tulee?" :ROFLMAO: Mulla siis liian ahtaat selkänikamat, en muutenkaan olisi missään nimessä epiduraalia halunnut, mutta tämä "ihana" kätilö sanoi että muuta et saa !! :mad: Vaikka mulla esitietoihin oli kirjattu EI epiduraalia. Tein kyllä valituksen hänestä. Mutta siis, epiduraalin laitto aiheutti kovempaa kipua kun itse synnytys ja vaikka kuinka ronklas niin puuduteaineet meni lopulta sisuskaluihin eikä selkäytimeen, eli mitään hyötyä siitä ei ollut. Pelkkää ylimääräistä tuskaa. :cautious:
Kai mä koitan päästä vaikka ammeeseen ja imppailen sitä poliisi-kaasua :D
 
Sadeyes: Joo oon jo nyt pikkuhiljaa käyttänyt niitä muotoilijoita lyhyitä hetkiä kerrallaan, ovat kyl onneks oikein mukavat käyttää,ja unohdan niiden paikoillaan olon.. :) Mulla ei onnistunut ees rintakumin kans imettää,vauva veti vaan ilmaa siitä.. Minähän lypsin esikoiselle kaikki maidot ekat 2kk ja söi pullosta, sit vasta oli tarpeeks vahvat suupielet imemää huonon muotoisia nännejä. Mua kans mietityttää synnytyksessä ainoastaan tuo puudutusasia,en halua luomuna ees yrittää,ja epiduraalia ei saatu mullekaan viimeksi laitettua,3kerta tökkäsi huti, ja sit lopulta laittoi spinaalin,se kyl onnistui ja oli hyvä...MUTTA, en tiedä johtuiko tosta epäonnistuneesta epiduraalista,vaiko onnistuneesta spinaalista, koin elämäni suurimmat kivut synnytyksen jälkeen päänsäryn muodossa, synnytys oli ihan lastenleikkiä siihen verrattuna..oksensin vaan sit ja olin ihan taju kankaalla 1½vrk,enkä pystynyt ottamaan mitään kontaktia vauvaan..lopulta onneks laittoivat veripaikan mulle niin se auttoi. Tätä pitää vielä miettiä ja varmaan jonkun lääkärin kans jutskata loppuraskaudesta.

Smkr: Pääsee liittymään uudet, mut kerrotko vielä lasketunajan, niin tiedän oikeaan kohtaan laittaa sinut tuonne listaan :)
 
ansculle onnittelut tyttölupaksesta :)

Minäkään en oo koskaan kuulu noista nännimuotoilijoista :D ihan uus juttu oli mullekkin :D

Minäki aattelin uutta takia lähtee katsastamaan tänään tai huomenna, ei tuo entinen takki mahu enää päälle :LOL:

Mua jännittää taas synnyttäminen ihan kamalasti! En uskalla lukea netistä mitään synnytyskertomuksia tai mitään muutakaan, kun varmaan sen jälkeen rupee pelottaa enemmön :D

Onko muuten kellekkään ilmestynyt enemmän finnejä? Mulla on, mutta onneks ne on ilmestynyt selkään, eikä naamaan :ROFLMAO::LOL:

Pippuri ja papu rv19+3
 
Pippuri: Mulla on tullut finnejä pakaroihin.. :O no ei ne sieltä onneks muille näy, mut hieman erikoinen paikka.. :D naama on onneks tosi hyvässä kunnossa, tuntuu että iho voi paremmin kuin ei-raskaana ollessa! Eiks se vanhan kansan uskomus sanokin,että nainen hehkuu poikaa odottaessa :D Ja ei, en oikeasti usko noihin vanhan kansan juttuihin, mutta mun kohdalla kaikki "poikajutut" pitää paikkaansa, tekee mieli suolaista jne...
-Katjuska rv 19+2
 
Hei ja viikonloppuja.

Onko jossakin päin ilmaisia hammaslääkärikäynnit raskausaikana? Itse ihan kuvittelin että on, kun tuli neuvolan kautta lähetekin hammaslääkärin tarkastukseen, mutta ihan normaali lasku sieltä tulla tupsahti.

Onko teille muuten muodostunu linea negra? Mulla on ollu jo jonkin aikaa alhaalta ihan ylös asti tissien alle. Ei kovin tumma mutta näkee kyllä.
 
Pähkinäpuu: Ei ole ilmaista hammaslääkäriä raskausaikana, eikä muutenkaan pääse edes hammaslääkäriin raskausaikana,ellei ole varannut aikaa jo yli vuosi ennen raskautta.. :p jonot on yli 1½ vuotta,ja raskaanaolevat eivät pääse jonojen ohi.
Mulla tuli tosi aikaisin linea negra ja se yltää vaan napaan asti :)
 
Sadeyes, muistettiinko sulle neuvoa miten siihen rintakumiin saa alipaineen? Toki jos vauva huitoo kovasti rinnalla niin irtihän se sen huitaisee, mut ainakin se pysyy vähän paremmin paikoillaan alipaineella.

Katjuska, spinaali aiheuttaa sen päänsäryn, sitä kutsutaan syystä post-spinaalipäänsäryksi. Johtuu siitä kun pistoreiästä tihkuttaa selkäydinnestettä mistä kroppa ei tykkää. Epiduraalista sen voi saada tooosi harvoin jos on paska laittaja ja tökkii vahingossa spinatilaa :confused:
Ei oo ilmasta hammaslääkäri täälläkään, 5min sisällä, kurkistus suuhun ja "kaikki hyvin" maksaa melkein 40€ :( mut täällä päin yritetään järjestää raskaana oleva jonojen ohi niin ettei tarvitsisi ihan loppuraskaudessa mennä mahan kans mennä. Äidin suun terveys kun kuitenkin vaikuttaa vauvaankin.
 
Viimeksi muokattu:
Pähkinäpuu, ei täälläkään raskaana ilmaisia hammaslääkäriaikoja oo, mutta sain sen kuvan, että suht aikasessa vaiheessa pääsee kyllä sitten lääkärille jos tarvetta. Suuhygienisti oli tietty ilmanen ensimmäisen raskauden osalta molemmille, ja onneks kaikki näytti olevan fine siellä suussa (y)

Pippuri, mulla on tullut naamaan enemmän finnejä :( Aina on ollu suht normaali sekaiho, mutta nyt tosi mojovia näppyjä leuan, otsan ja jopa poskienkin alueelle. Nyt kyllä taas jo on helpottanut, mutta iho on osittain paljon enemmän kuivempi ja meikkaaminen haastavampaa, kun en jotenkin millään saa kosteutettua kunnolla niitä kuivempia näppykohtia. Aluks tää oli vähä jätkytys kun ei oo ennen ollu, mutta nyt jo tottunut tilanteeseen.

Tänään on tarkotus päästä hakemaan kotimatkalla vaunut pikkuselle kotiin! :) Käydäään kaveriperheen luona moikkaamassa niiden pikkumiestä ja tulevaa masussa olevaa pikkuneitiä, ja siellä olottaa ilmaset yhdistelmävaunut meitä. Oon tosi innoissani kun tyhjennettiin myös mun lapsuudenkodista vähän leluja, vaikkei se pikkunen nyt vielä hetkeen esim. dubloilla pääse leikkimäänkään ;) Ikeassa myös käydään hieman pyörähtämässä, mutta jätetään vielä suosiolla osa vauvajuttuja hankkimatta, mutta muutsmat hyllyt jo ostetaan mukaan odottamaan pikkuisen huoneen valmistumista. Ja kaippa sieltä Ikeasta ei pääse ikinä ilman ostettavaa ulos ;)
 
Minäkin haluan synnyttää ehdottamasti alateitse. Oon kuullu muutaman pelottavan kauhutarinan, miten se sektio tehdään, nii en mielellään sitä halua :D Mutta tietysti jos on pakko se tehdä niin sitten se vain on pakko :)

Minä lähden tänään takki ostoksille, tovottavasti löytyy joku kiva takki :)

Minäki mittasin äsken oman mahan ympäryksen, nii oli 92cm =D
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Irith: Kätilö sanoi synnytyksen jälkeen,että ei olis saanut noin montaa kertaa yrittää sitä epiduraalia laittaa, että saatoi johtua siitäkin se päänsärky.. Mietin vaan,että mitä puudutusta sitä sit uskaltaa pyytää, tai että saako mulle ylipäätään ollenkaan sitä epiduraalia laitettua. Mulla sattui joku kandi olemaan anestesialääkääkärinä, ehkäpä joku kokeneempi osais..
 
Ei oo Tampereellakaan edes se suuhygienistin käynti ilmainen, saati sit hammaslääkärit. Jonossa kyllä pääsee vähän etuilemaan jos hoidontarvetta on (tai ainakin mulle saatiin järjestettyä tarvittavat ajat n vkolle 24 mennessä).

Tosin aika halpa tuo suuhygienistin käynti oli, laskuerittelyä kun tavasin niin sen osuus oli vain ~15e vaikka aikaa meni melkein 45min ja hammaskiveäkin putsattiin puolisen tuntia. Hammaslääkäristä tulikin sit ~100e lasku ja vielä toisen kerran on mentävä :D Oli tosiaan vierähtänyt pitkä tovi edellisestä käynnistä ja kun hampaat on helposti reikiintyvää sorttia niin viimeistään se pitkään jatkunut oksentelu oli sit ns räjäyttänyt potin.

Nyt onneksi saatiin ientulehdus aisoihin ja kävin suosituksesta ostamassa sellaisen uudemmanlaisen (3D-tekniikalla varustellun) sähköhammasharjan.

Mä oon aika laiska ollut rasvailemaan, pitäisi vissiin aloittaa kun vatsa alkaa nyt selkeästi jo kasvamaan. Paino on nyt kotivaa'ankin mukaan n lähtölukemissa, ekalla neuvolakäynnillä otettuun painoon on tullut lisäystä ~1kg. Puoliväli häämöttää jo, joten tästä taitaa olla suunta vain ylöspäin :)

Liikkeistä: Rv 17+ havaitut oudot tuntemukset vahvistuivat pikkuhiljaa ja rv 18+ ei ollut enää epäilystäkään. Nyt viikonloppuna (rv 19+) olen paristi onnistunut tuntemaan liikkeen kädellekin kun on käsi ollut oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Aika harva liikkeistä tosin vielä niin voimakkaita on, suurimmaksi osaksi aika hentoisia ja aika epäsäännöllisiäkin, välillä sit taas tuntuu (hetkittäin) tosi selkeästi. Vaihteleeko muillakin tuntemusten määrä/voimakkuus vähän eri päivien välillä?

Sen (tuntemusten vaihtelun) ja dopplerin perusteella epäilen että tämä kaveri taitaa toistaiseksi viihtyä aika paljon selin ja liikuskella mun selkärankaa vasten, joten ei ihmekään ettei vielä koin voimakkaana tunnukaan. Pääosin liikkeet tuntuukin alavatsalla. Mutta iloinen olen että silti näinkin aikaisin on jotain havaittavissa, luulin ettei ennen puoliväliä olisi toivoakaan näin ensisynnyttäjänä :)
 
Mä oon kans iloinen että näin ensisynnyttäjänä opin havaitsemaan nuo liikkeet, just kans tuossa viikon 17 paikkeilla. Kyllä ne taitaa vaihdella päivien mukaan, tosin musta tuntuu että viikonloppuna kun ei oo töitä niin hoksaan ne vaan paremmin, kun lepäilee ja on ehkä paremmin "läsnä". Tuntuu niin kuin se heittelis kuperkeikkoja tuolla, välillä sellasta pyrähtelyä, sitten muljahtelua jne. :) Öisin herätessä tai nukkumaan mennessä kans saatan huomata että nyt likkuu. Ja tänään kun sai jäätelöä :p
 
Mä oon rasvaillu omaa mahaa. Mistä tota kookosrasvaa muuten saa? :)

Mä rupesin tuntee liikkeet rv18 kieppeillä. Joskus saattaa olla päiviä, että ei liikkeet tunnu juuri ollenkaan ja joskus taas tuntuu liikkeitä koko päivän. Tuntuu ihan ku joku kutittelis tuolla alamahassa ja tekis vaan mieli raapia :LOL:
 
Heissan! Joo, tuli näköjään edellinen viestini 3 kertaa, se on just kännyviestailun ihanuuksia :D katotaan onnaako nyt paremmin, kun on tabletti käytössä :)

Paljon kiitoksia kaikille tyttölupaus onnitteluista! ♡
Muuten, oon jostain lukenu, että linea negra näkyy, jos odottaa poikaa. Ja ei näy, jos tyttöö! Ootteko kuulleet samasta? :) mietin vaa, että mulla linea negraa ei näy, mutta tyttööhän tässä näytetäänkin odottavan :)

Muakin vähä synnytys jännittää,! Kätilö (tai lääkäri, en muista kumpi se ny oli, oli ajatukset vähä muualla kun käteltiin ;) sanoi ru: ssa, että hyvin näyttäisi multa alateitsesynnytys onnistuvan, en tiiä miten se sit katotaan, mut näin sano :)
Alateitse hsluisin toki, jos vaa mahollista ja puudutuksii tms kyl tod otan :D

Mullakaan ei ollu Pirkanmaalla syyhygienisti käynnit ilmasii, meni noin 39 egee, ja jouduin viel 2 kertaa käymään, kun oli aikas paljo hammaskivee, jota piti poistaa. Mut nythän sit muutrttiinkin back to kotikulmille Pohjois-Suomeen, ja tääl en oo käyny hampilääkäris, etten tiiä onks ilmanen vai. Mut luulen, että jokapaikas ainakin vähä maksaa.

Tänä viikonloppuna aloin tekeen ekoja pikku hankintoja, nyt kun ru on ohi :)
Vähä vaatteita siis pienelle ostelin ja niitä oon nyt hajusteettomalla pesuaineella pessy. On ne vaan niin pikkusia ja ihania!!♡

Anscu ja Pikkuinen rv 21
 
Onnittelut ansculle ja Katjuskalle hyvistä ultrakuulumisista! :love:

Mulle voi Katjuska päivittää etusivulle iäksi 30v, joka tuli tänään täyteen. Sen puitteissa onkin tässä mennyt viikonloppu. Tänään oli juhlat ja edelliset kaksi päivää on tullut ravattua kaupoissa, siivottua ja leivottua. Nyt oon ihan poikki, mut onneksi huomenna on vapaapäivä :X3:

Mulla on huomenna myös se "virallinen" rv 17 lääkärineuvola, vaikka reilu viikko sitten pääsinkin ylimääräiselle nla-lääkärikäynnille. On ollut tässä pitkittynyttä keuhkoista nousevaa yskää ja tukkoisuuttakin, niin saa kuunnella mun keuhkot samalla. Vuosittainen astmakontrolli mulla joka tapauksessa on tässä nla-lääkärikäynnin yhteydessä.

Synnytysfiiliksiä ja toiveita mulla ei vielä kummemmin ole. Oon kokenut hätäsektion ja käynnistetyn alatiesynnytyksen. Hätäsektiosta toivuin fyysisesti nopeammin. Silloin näin esikoiseni vasta seuraavana päivänä synnytyksestä livenä (kuvista jo aiemmin, kun mies pojan näki ensimmäisenä) ja voin sanoa, että kaikesta sitä kyllä selviää. Ei kannata turhaan stressata asioita, jotka nyt yleensä vaan menee niinkuin on mennäkseen. Erilaisia toiveita synnytyksen suhteen voi kyllä listata, mutta niissäkin fiilikset voi muuttua itse synnytyksessä. Nim.merkillä henkilö joka olisi halunnut synnyttää kakkosensa ilman puudutteita, mutta olinkin niin järkky kipeä, että lääkäri ja kätilö tarpeeksi kauan mun koko ajan kovenevaa huutoa kuunneltuaan tulivat toteamaan vaan, että nyt me laitetaan sulle se epiduraali. :D Enkä yhtään pistänyt vastaan ;) Tosin mullakaan se ei ekalla kertaa mennyt sinne minne piti, vaan vasta tokalla laitolla koin puudutteesta apua.

vaimo ja vaavi rv 16+5
 
Aikamoista jos muulla ei suuhygienitarkastukset oo ilmasia, meillä pääsi siis mieskin ilmatteeks jos halusi tarkistuttaa suutilanteensa :) Tai aikamoista, että täällä sitten on näin.

Mä oon kans alottanut jo rasvailun, muutenkin rasvailen kyllä ihoa ennenkin raskautta, mutta nyt maha+rinta+reidet+käsivarsien yläosat vähän tarkemmin. Siitä on tullut sellainen oma iltarutiini suihkun jälkeen, kun mies ihmettelee, miten jaksan lotrata niitten rasvojen kanssa :)

pumskeli rv 17+5
 
onpa tänne taas kerenny tulla viestejä kun en ole kerenny käymään muutamaan päivään olenkaan,
täällä likkeet tuntuu hyvin ja lähinnä iltapäivällä ja illalla vauva liikkuu paljon, yöt on alkanu menee huonosti kun en löydä sopivaa asentoa missä nukkua, normaalisti nuku vatsallani ja nyt en enää pysty,
tänään mulla on neuvola ja huomenna ultra,
 
Hui täällä toivutaan kamalasta säikähdyksestä. Ajoin eilen 80 vauhdista auton ojaan vastaantulevien kaistan kautta. Lunta oli satanut kamalasti ja tietä ei ollut vielä aurattu, ja kamalat urat oli, ja mun auton perä lähti heittelehtii siitä urasta, ja sit kun iskin jarrut pohjaan niin auto suistui vastaantulevien kaistalle (silloin oli vauhtia melkein 60 vielä) ja siitä pyörähti sit ojaan.. Onneksi ei käynyt mitään, ja esikoinen kyydissä oli kans, niin sekin kunnossa. Ja autokin kunnossa. Hinausauto kävi sit vetää meidät ojasta, ja kaiken hyvän lisäksi onneksi mulla on kaskossa se hinauspalvelu,ettei tullut laskuakaan.. HUH! muutenkin olen autoillut vasta 2 talvea, ja tosi vähän uskaltanut ajella liukkailla keleillä, tämä ei ainakaan auta mun pelkoa yhtään...kerran oon aiemminkin ajanut auton ojaan, mutta se oli kapealla mökkitiellä,jossa ei ollut aineksia kuolonkolarille..
Mahaa rasvailen siinä samalla kun muutakin vartaloa, sitä on tullut tehtyä viimeiset 15 vuotta joka päivä,eli ei mitään uutta.
-Katjuska rv 19+4
 
katjuska hui kauhee! :eek: Onneks selvisitte noin helpolla! Ootko hommannut turvavyön alentajaa? Ei ilmeisesti sattunut turvavyö mahaan?
Itte oon ajellu jo yli 7vuotta, koskaan en oo onnettomuudessa ollut, mutta varsinkin mökkimatkalla (joka on 680kilsaa edestakasin) aina joku kanssa-autoilija meinaa meidät tapattaa. Ollaan jouluksi menossa taas mökille ja mietin että pitäs varmaan ostaa se turvavyön alennin, koska ei ihme jos taas sais äkkijarrutella kun joku lippalakkiukko kiilaa sivutieltä eteen tmv. :geek:

Hammaslääkäri maksaa ja jonojen ohi ei pääse. Aikaa varatessa sanottiin suoraan, että aika tulee postissa, mutta menee keväälle lähelle synnytystä ja viimesellä kolmanneksella ei voi ottaa röntgeniä joten soittele sitten uutta aikaa kun se aika tulee postissa. (n) Että mikä oli ongelma laittaa suoraan se aika synnytyksen jälkeen eikä näin että joudun sitten taas soittamaan?:D Mun pitäis suuhygienistilläkin käydä kerran vuodessa, mutta sekin kun maksaa niin en enää käy. Hoidot on kunnallisessa yksityisen hintasia nykyään ja oon harkinnut siksi yksityiselle siirtymistä.

Rasvaillut en ole. En rasvaillut esikoista odottaessakaan ja yhtään raskausarpea ei tullut. Saa nähdä tuleeko nyt.

Irith kyllä mulle mun mielestä neuvottiin, mutta tosiaan nännit oli niiiin lautaset ettei siitä mitään tullut... toivotaan että noi nänninmuotoilijat auttaa!

Linea negra oli esikoista odottaessa napaan asti, tässä raskaudessa se tuli heti alussa ja on tisseihin asti. Oon myös lueskellut noita voiko siitä ennustaa sukupuolta, mutta linea negra on hyyvin yleinen kaikilla, sekä tyttöä että poikaa oottavilla. Sitten taas ylettyykö se napaan vai tisseihin niin antaa taas taikauskosille lisää pohdittavaa sukupuolesta. :p

Vaimo85 aika hieno juttu että toivuit sektiosta fyysisesti nopeammin kuin alatiesynnytyksestä, se on tilastollisesti paljon yleisempää että sektiosta toipuminen vie pidempään leikkausarven takia. Itse kävelin synnytyssalista ulos aika nopeasti kun ei edes tikkejä tarvinnut alapäähän ja pystyin istumaan normaalisti tuolilla, jos sektioon joutus niin se ei kyllä onnistuis...

Se vähän mietityttääkin jos sektioon joudun niin miten ne sen puudutteen mulle sais laitettua :eek::eek: joutusivat kyllä nukuttamaan. Onneks se lääkäri sanoi, että selkänikamat on niin ahtaat niin ei tarvitse edes harkita että antas enään kenenkään ronklata selkää synnytyksessä. Olihan ne supistukset aivan järkyttäviä ja kivuliaita mutta jos olisin alkanut huutamaan ja voivotteleen ni uskon että se olis vaan pahentanut omaa oloa, olin siis täysin hiljaa suu supussa koko synnytyksen. :D Koska selvisin siitä tunnin kestäneestä epiduraalinlaittokidutusyrityksestä hengissä niin enköhän selviä tästäkin synnytyksestä. Ja nyt kun tietää että sen kivun unohtaa heti kun vauva tulee syliin niin väliäkös sillä vaikka sattuu.... onneks kuitenkin on muitakin kivunlievityksiä kun selkään laitettavat.
 
Huomenta :)

Meillä alko tänään kerrostalossa, koko talon ikkuna rempat joten nyt ei saa sitten nukkua varmaan kuukauteen pitkään :ROFLMAO: no ei se haittaa, ku en muutenkaan nuku, kun johonkin 8-9.

Minä en oo tota kuulluu, että jos linea negra näkyy tulis poika ja jos ei niin tyttö. Muuten oon kuullu kaikkee, että mahan muodosta vois päätellä onko tyttö vai poika ja kaikkee tämmöstä =D

Onko kuinka monella tällä viikolla rakenneultria? :)
Mulla ois viikon päästä:love:
 

Yhteistyössä