Huhtikuun hurmurit 2016 *Syyskuussa*

Me kun ollaan katseltu tätä 45 neliön kaksiota sillä silmällä et tänne mahtuu oikein hyvin yks tyyppi lisää :D

Vaimo85, mulla alkoi kohdun nippailut ja kasvukivut tuntua jo viikolta viisi. Muistaakseni kestivät tuolle viikolle kasi ihan päivittäisinä ja nyt (9+3) niitä tulee silloin tällöin mut ei yhtä tiheään eikä niin kovina :O mut eka kun on niin ehkä mun kohtu on jo päässy yli pahimmasta järkytyksestä :D oon kyllä muutenkin aika herkkis tuntemaan kipua papasta, sisätutkimuksista jne et ehkä se liittyy jotenkin siihen.
 
  • Tykkää
Reactions: vaimo85
Moikka, pitkästä aikaa. Facen puolella tulee enemmän höpöteltyä.

Ruoka-aineista aion välttää vain raakoja lihoja ja ulkomaalaiset vihannekset ja muut kuumennetaan! Mielummin nautin hyvästä ruoasta kuin stressaan kaiken aikaa mitä saa syödä ja mitä ei. Homejuustojakaan en aio vältellä kunhan ne on pastöroitu! :)

Kissakin meillä on enkä aio vähentää laatikon putsaamista enkä aio käyttää käsineitä, käsien kunnollinen pesu on kaikessa kuitenkin se a ja o! Pentukissat yleisimmin tartuttavat tuota tautia ja nekin vain parin viikon ajan. Kissamme ei myöskään käy ulkona joten senkin puoleen turha pelko. Juureksista sen voi saada yhtä lailla! :)

Puuharakka ja pallero (joitain viikkoja..) :D
 
Huomenta!
AmppaKoo: Itse kokisin,että vauva ja 2 aikuista mahtuu loistavasti 50 neliön kaksioon :) En tietenkään tiedä,että kuinka paljon teilä on tavaraa yms.. mutta me asuttiin 56 neliön kaksiossa silloin kun esikoinen syntyi, ja siinä sitten vielä aloitin perhepäivähoitajan työt kun poika oli 1v, eli mulle tuli 3 hoitolasta siihen, ja melkolailla hyvin mahduttiin :)
Nyt meillä on 76 neilöinen kerrostalokolmio, esikoisella on oma huone, ja tässä ajateltiin mahtua hyvin elelemään..ja perhepäivähoitajan töitä taas tekemään äitiysloman jälkeen.Mukavasti on tilaa.

Omaa napaa. Oli henkisesti tärkeä etappi ylittää toissapäivänä se ajankohta jolloin viimeksi todettiin se keskenmeno! Alkaa vähän luottavaisemmin mielin tässä porskuttaa eteenpäin.
Tää maha on kyllä nyt pullahtanut sennäköiseksi,ettei kellään jää enää epäselväksi,että mistä johtuu.. Kävin eilen apteeksita ostaa särkylääkettä, kun oli niin kova päänsärky,ja kotoa löytyi vaan buranaa,ja halusin nyt varmanpäälle ekaks kokeilla,jos panadol auttais.. Niin sanoin apteekissa työntekijälle,että särkylääkettä tarvitsisin, hän kysyi,että itsellesikö, ja oletko raskaana? :D Silloin kannattaa ottaaa parasetamolia. Samoin tosi monet tutut on nyt uskaltanut jo suoraan kysyä että millois on perheenlisäystä tulossa.. :)
Huomenna eka neuvola! Np-ultraan saattaa mennä vielä se neljäkin viikkoa, eikös se tehdä viimeistään 13+6?
Tiistaina käyn sitten verikokeissa kunhan saan huomenna sen lähetteen.. Mulla on töistä vapaata alkuviikko,pidän ylitöitä pois.. Torstaina vasta seuraava työpäivä, ihanaa :)
-Katjuska rv 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Mulla alkaa olla pahoinvointi hellittämään päin, en ole enää viikkoon oksentanut.. Nyt tietysti siitäkin paniikki,että onhan kaikki hyvin.. Maha kyl kasvaa porskuttaa, ja tissit samointein. Jospa ne kuuntelis neuvolassa sydänäänet. Onks muilla pahoinvoivilla helpottanut jo?
-Katjuska rv 9+6
 
Pahoittelut kaikille pois tipahtaneille :cry: Ensin täytyy surra menetys pois ennen kuin voi aloittaa keskittymisen uuteen yritykseen.

Tervetuloa kaikille uusille!

Katjuska87, mulla on kanssa alkanut pahaolo hiukan helpottamaan. Nyt jo välillä jaksaa miettiä jotain petihommiakin, kun ei koko ajan äklötä tai väsytä.

Hyvä että on muitakin kissanomistajia etten ole yksin tämän hiekkalaatikkocasein kanssa :)

Viime torstaina oli ensimmäinen neuvola. Mieskin oli mukana ensimmäisen tunnin, mutta sitten hänen oli pakko lähteä töihin. Meillä täällä tuntuu neuvolatädeillä olevan aikaa keskustella. Olen meinaan kuullut muiltakin, että sinne saa aina varata aikaa vähintään sen kaksi tuntia oli raskaus sitten missä vaiheessa tahansa :) Oikeestaan hyvä ennenmin niin, kuin että kätilöllä olisi kamala kiire seuraavan asiakkaan tapaamisen kanssa. Sydänääniä ei yritettykään kuunnella, koska tulee kuulemma turhaa huolestumista, jos niitä ei saataisikaan kuulumaaan, kun kuitenkin ultrassa silloin reilu viikko aiemmin syke näkyi.

Seulontoihin osallistun ja keskiviikona onkin näytteiden antopäivä. Nt-ultra on 300km:n päässä. Sinne saan sitten aikanaan mennä yksin. Aivan kuten kaikille neuvolakäynneillekin. Lääkärikäynneille mies kuitenkin lupasi lähteä mukaan :)

Toukka16 10+1
 
Mulle sanoi terkka,että tunti riittää, kun ei tartte niin perusteellisesti käydä kaikkea läpi, kun toukokuussa oli viimeks mulla tuo ensimmäinen neuvola.. kaikki lippulappusetkin on tallessa. Mulla oli silloin mies mukana, mut nyt ei oo tulossa, kun mitä niitä samoja asioita kuuntelemaan uudestaan, kun hankalaa saada töistä vapaata. Mut poikani 7v on tulossa mukaan :D Jatkossa käyn sit yksin neuvolassa,ja yritän saada ajat aamupäiville. Mies on tulossa ultriin kyllä mukaan.
 
Olin unohtanut kokonaan veriseulat. :eek: Onneksi täällä muistutetaan. Pitääpä yrittää tänään ehtiä käydä kun on se np-ultra jo ens viikon ke.

Me asuttiin ennen 70neliön kolmiossa ja tuli äkkilähtö kun oli hometta ja kehtasivat nostaa vuokran vajaa 1300euroon, muutettiin 44neliön saunalliseen kaksioon jossa kylppäri ja sauna oli makkarin kokoset. :D Ja kyllä muuten oli ahdasta, iso koira ja pojan lelut, huh... On vaan pirun hankala saada asuntoa täällä. Onneksi selvittiin se vuosi siinä ja saatiin yllättäen tämä 75neliön kolmio.:) Pohjapiirustushan vaikuttaa paljon siihen miten asuntoon mahtuu tavaraa ja ihmisiä. Ainakin uudet kerrostaloasunnot on niin päin veetä suunniteltu ettei niissä kolmioissakaan meinaa kolme mahtua olemaan. Tämä on 90-luvun talo ja mahtuu hyvin tuonne toiseen makkariin kaksi lasta, jossei vaikka kolmekin. :D

Katjuska mullakin se järkky väsymys on helpottanu, tissit ei ole enää niin kipeät, mutta turvonneet kyllä. Oksentamista ei ole ollut ollenkaan. Mutta eilen viimeksi dopplerilla kuuntelin ja siellä se sydän tykyttää edelleen. :) Ihan hyvä vaan että enää ei ole kuin nää finnit jäljellä ja tuntuu että nekin alkaa paranemaan. Ja niin juu tämä kutina, atopia ja ajoittainen nokkosihottuma kyllä vaivaa edelleen.:cautious:
 
Toukka16: Sitä mietinkin,että miten tollaisella matkalla kerkee sairaalaan :D Mulla kesti esikoisen synnytys 3,5h.. niin sitä jännään jo valmiiksi että miten kerkeän tällä kertaa tuon 3km matkan. :D

Sadeyes: Meillä tämä on -80 luvulla rakennettu kerrostalokolmio, ja on ihan huipputilava 76-neliöiseksi. Tosin ongelmaa saataa jossain vaiheessa teettää se kun vauva kasvaa isommaksi, ja haluaa oman huoneen, kun esikoisen kanssa yli 8v ikäero. :D no se on sitten sen ajan murhe.. ainakin ekat 3-4v mahdutaan tähän hyvin!
 
Katjuska87, onhan siinä tietysti vielä se jännäys momentti että mitäs jos vauveli päättääkin tulla reilusti etuajassa? No sitten vaan ambulanssikyyti. Paljonhan noita lapsia täällä syntyy edelleen ambulanssiin, vaikka kuinka yritetään minimoida sen riski ohjeistamalla menemään Rovaniemelle ajoissa.
 
Me asutaan 116neliöisessä kolmiossa. Tää on paritalon puolikas ja hyvin mahdutaan vaikka makkareita on vaan kaksi. Lapsilla on niin iso huone että sinne kyllä mahtuu vielä yksi lisää.

Toukka16 meillä on kans matkaa sairaalaan reilu 200km ja kieltämättä vähän jännittää tuo matka. Tällä kertaa paljon enemmän kun muiden kohdalla. Kuopuksen synnytys käynnistettiin ja eka vaihe kesti 3,5tuntia joten kauaa ei kyllä kantsi kotona odotella.

Jouduin pe pitämään saikkupäivän kun tämä flunssa vei niin voimat. Nyt olo jo vähän parempi. Toivottavasti tämämnuhakin loppuu ennen viikonloppua. Meillä olis nimittäin silloin häihin meno ja ei ole kiva räkätaudissa mennä. Kokeilin tossa viikonloppuna mekkoa ja kyllä siinä selvästi mahan turvotus näkyy kun on vatssn kohdalta vähän tiukempi. Kuinkahan moni asiasta kysyy :D

erica ja möykky 8+5
 
Jee, kannatti varata neuvola mahdollsimman myöhälle ajankohdalle vasta, niin kyllähän siellä jo kuunneltiin sydänäänet <3 ja nyt voi taas olla luottavaisin mielin kun jumputus kuului masusta :) Mulla ei mennyt aikaa kuin 40min, kun pikaseen vaan käytiin asiat läpi, enkä ottanut mitään lippulappusia..kaikki on tallessa keväältä. Huomenna meen seulontaverikokeisiin. Seuraava neuvola onkin sitten vasta 6.11. kun sain sen samalle päivälle kun suuhygienistille aika.. Minä kun joudun ottamaan kokonaisen vapaapäivän töistä jokaisen hoidettavan asian takia, kun en pysty keskellä päivää käydä. Onneksi tulee aika paljon ylityövapaita,niin saa hyödynnettyä niitä nyt näihin neuvoloihin yms. :)
Neuvolantätikin ihmetteli että miten voi olla jo näin selvän raskausmahan näköinen näillä viikoilla :D
 
Viimeksi muokattu:
Tänään oli niin ihana hetki, kun peilailin pientä mahan alkuani (lue: ilta turvotusta :D) mies tuli viereen "joko se näin pian näkyy" ja silitti mun vatsaa <3 Hellyyttävää kun jörö suomalainen mies vähän hempeilee ;)

Onko kukaan muu alkanut jo käyttämään voiteita/öljyjä rintojen ja vatsan rasvsiluun? Itse ostin bio-oil merkkistä öljyä, jota moni netissä kehui. Olen sitä jo viikon käyttänyt ja aion käyttää jatkossakin ehkäisemään raskausarpia sekä helpottamaan kiristävää tunnetta :) en tiiä toimiiko, mutta kokeillaan ;)

2 päivän päästä eka ultra <3
 
Tervetuloa uusille! :)

ON. Yökötys tätä huonoa oloa... :sick: Väsymys on lisääntynyt kuluneen viikon aikana reippaasti myös. Mitään ei oikein jaksais tehdä ja mikään ei maistu. Kaipa tämä tästä jonkun ajan kuluttua helpottaa.
Perjantaina eka neuvola.

Rv 8+0 poks tänään!
 
Täällä on ihan kamala olo ollut koko viikon alku. Jännitys on niin kamala kun torstaina on ultra. Eilen oli ne viikot kun viimeksi meni kesken raskaus. Pahoinvointi on koko päiväistä ja joka päivä osana tätä elämää. Väsymys on niin raastavaa vaikka nukkuu koko ajan. Tietenkin likan kanssa täytyy kanssa olla kun mies on töissä. Alkaa käymään raskaaksi ja sen näkee missä kunnossa tää meidän kämppä on. Tarvisi jonkun siivoamaan tänne. Ehkä vkl sais jotain aikaseksi kun tyttö menee yökylään mun vanhemmille.

Norappi ja pikkukakkonen 7+5
 
Jee, tänään kuulin sydänäänet ekaa kertaa! :love: Sinänsä harmitti että olin itsekseni eikä mies päässyt mukaan, mutta ainakin omaa mielenrauhaa on nyt vähän tasoiteltu. :D ... Tavallaan. Meinaan sieltä kuului kaksi eri taajuista sykettä. Oli ihan doppler vain ja ekaksi kuului noin 130 taajuudella syke, parin minuutin kuluttua paljon reippaampi, vähintään 145 taajuus... :eek: :eek: Pistettiin kyllä vanhan dopplerin piikkiin mutta mulla kun on muutenkin ollut aavistelua et mitä jos onkin kaksi vauvaa, niin kääks... Ei kai se niin paljon voi hetkessä nousta / doppler poimia itekseen omituisia taajuuksia? Ultrassa sitten näkee parin vkon päästä. Oli kuulemma villi vaavi kun paikka josta syke kuului niin siirtyi paljon. Tääkin mun pikku päässäni tukee tuota kahden mahdollisuutta, mutta ehkä yritän olla panikoimatta ultraan asti. Ainakin on jotain eloa massussa! Soittelin kyllä noita varhaisultrien hintoja, mutta pienin hinta oli 70e ja harkitsen nyt että pitäiskö sittenkin kävästä vähän ottamassa etumatkaa, mutta no... Kaksi viikkoa kuitenkin vaan enää. Jaksanko? :LOL:

On muuten edelleen aivan järkyttävän vetämätön, väsynyt, pahoinvoiva, huimaava olo. Sairaslomalle oli pakko jäädä, katsoo nyt kuinka kauan kestää. Norappi, meillä sama juttu ton siivoilun kanssa, välillä oon ollut ihan paniikissa että ei hitto en kestä kun on sekasta, passittanut miestä siivoamaan ja yrittänyt itsekin ehkä vähän liikaa kun menin pökertymään eilen siivoilun lomassa... On sitä vaan niin tööt :sleep:
 

Yhteistyössä