Huhtikuun hurmurit 2016

Meillä ei oo kanssa omaa huonetta vauvalle :D Asutaan kaksiossa niin ei pysty edes laittamaan omaan huoneeseen :( Neiti on nukkunut ehkä 3kk ikäsestä asti omassa pinniksessä :) Mutta syksyllä ois vissiin tarkotus ostaa oma asunto!

Meidän piti tällä viikolla laskee pinnistä, kun neiti oppi tarttumaan pinniksestä kiinni ja yritti tulla yli :D Ei siis seisonu, mutta jotenkin se vaan siinä onnistu :D

Mulla on menkat ollu viimeks marraskuun lopussa ja nyt niitä ei oo tullut. Menkka jomottelua on ollu pari viikkoo, mutta menkkoja ei näy. Pitäs varmaan ostaa rtesti, mutta jotenkaan en vaan uskalla :D Ootan vielä jonkun aikaa, jos ne menkat sieltä ilmestyis.
 
Meillä menikin sairasteluksi joulu ja uusi vuosi. Pari päivää ennen joulua oli pelkkä korkea kuume, joka just jouluksi hävis. Sit joulun jälkeen kuume palas, eikä lääkärissä löytyny syytä. Kun kuume hävis, alkoi armoton flunssa ja yskä. Eli viimeiset reilut pari viikkoa ollut melkoista sairastupaa, univelkaa kertynyt ihan kiitettävästi
Meillä ei ole yhtään yötä nukutti pinniksessä, ei edes päikkäreitä, vaikka se on mun oman sängyn vieressä. Typy nukkuu mun vieressä, ja mielellään ihan kiinni mussa , ettei äiti vaan karkaa
Just ennen sairastumista sain muutaman kerran syömään lihasosetta, mut nyt kipeenä on lähes täysin imetyksellä, vellipullokaan ei tahdo kelvata
Tässä just yks päivä mietin, et vaikka typy olikin yllärivauva ja aluks olin raskaudesta lähinnä järkyttynyt, niin nyt tuntuu haikealta , kun lukee muiden uusista odotuksista, että itsellä se odotus-ja pikku vauva vaihe on nyt sit lopullisesti ohi, mut niinhän se on, et aika aikaansa kutakin. Nyt pitää jo kohta laittaa päivähoitohakemus vetämään..
 
pippuri: Alahan mennä jo ostamaan se testi! ;)

Jäin miettimään noita päiväunia, että miten tää meidän beibi jaksaa valvoa niin pitkää pätkää, kun monilla tosiaan vielä näköjään jopa 3 päiväunet, kahdet vähintään.. Niin meillä nyt menty viimepäivät yöunien kans noin 21-8, ja päiväunet 12-14.30. Siis oikein hyvä unimäärä, en sillä. Mut että siis valvoo 6,5h putkeen oikein tyytyväisenä ennen yöunille menoa. :D tai tuossa 17-18 maissa on semmoinen vaihe että kaipaa vähän äksöniä, on käyty kaupassa tms. ohjelmaa siihen aina, mut siitä kun yli päästään niin ei väsytä ollenkaan ennen kun siinä vaiheessa kun jo kuuluukin olla väsy ja yöunille meno! :) Olisko sitten kun nuo yöt kuitenkin nukutaan pääsääntöisesti niin hyvin, niin jaksaa valvoa hyvin päivällä.
 
Meillä ei oo kans omaa huonetta tytölle, valitettavasti. Jos olis niin olis jo siirretty sinne. Omassa sängyssä on pieniä pätkiä lukuunottamatta nukkunut pariviikkoisesta, ei vaan nuku hyvin vieressä. Jouluna mun vanhemmilla nukkui kaikki yöt mun päällä kun oli kipeä, itse en juuri nukkunut. Ihan karseaa. Nyt kunhan alkaa ruoka upota koko ajan hyvin niin tekisi mieli vähentää/lopetella yöimetystä (kunhan ensin varmasti saa riittävästi ruokaa päivällä). Nykyään kun heräilee 2-3h välein yöllä syömään..
Päiväunia on nukkunut kahdet jo aika kauan, varmaan melkein pari kk sitten tippui kolmannet pois. Yöunet n. 20/21-7/8, ekat päikkärit klo 10-12 välillä (yleensä n. 1,5h) ja tokat 15-17 välillä (yleensä n.1h). Viimeistään viideltä ylös, seiskalta iltapala+muut rutiinit ja noin kasin maissa sänkyyn.

Mulla on ihan sellaisia oloja et kierto taitaa alkaa hiljalleen käynnistyä. Toisaalta ihan kiva. Nää imetyshormonit ei tee kovin hyvää mun tukalle eikä limakalvoille.
 
No niin nyt ollaan täälläkin sut jo vain kaksilla päikkäreillä! Nopeasti tää muuttuu :ROFLMAO: niin ja meillä on nyt jo 6 hammasta! Neljä ylhäällä ja kaks alhaalla. On aika vekkulin näköinen kaveri!
Toivottavasti noiden hampaiden myötä alkais se karkeampi ruoka maistua.
Viimeisiä viedään täällä ja 25.1. Olis töihin paluu.... mihin tää aika menee????
 
Moikka! Täällä meidän pikkuneiti jo 9kk! ! ♡apua, miten tää aika menee nopeaa! ! Meillä on alkanu tulla sanoja! :D ♡ toissapäivänä kuulin ekan kerran, kun sanoi ihan selkeästi vaipanvaihdon yhteydessä"kakka" ja kun otin kirjan esille niin "tirja". Ylisöpön kuulosta :D
On toki aiemmin tullu jotain äittä tai iti, mutta en tiiä onko silloin vielä tarkoittanu niitä sanoja, mutta nyt selkeästi tulee oikean asian yhteydessä oikea sana :) Viime viikolla huomasin, kun tuota ärrää pärryytteli ja harjoitteli ja sitten oppi tuon tirja :D

Täällä edelleen ryömimällä edetään. Kolmet päikyt meilläkin vielä menee, yleensä aamupäivällä noin puolituntia, lounaan jälkeen noin tunti tai vähä alle, iltapäivällä noin puoli tuntia tai 45 min. Sitten yleensä klo 20-21 yöunille ja herää klo 7.30-9 välillä. Yösyöntejä on vielä noin kolme, mutta ei ne mua väsytä, kun nukkuu vieressä niin tissi vaan suuhun ja nukahtaa sekä vauva että ite melko heti sen jälkeen taas :D kyllä ne neuvolassa puhuu kaikkea sontaa, että vois alkaa jo vieroittamaan yösyönneinnestä (anteeksi kielenkäyttö :D) , niin yhden yön yritin, että tarjosin vain tuttia, niin voi sitä itkun määrää ja ite olin aamulla kuin zombie! Että ei kiitos, ei toimi meille ha mä haluan nimenomaan edetä vauvantahtisesti♡
Hyvin itekin kuitenkin yöt nukun, että mulle noi yösyötöt ei oo mikään ongelma :)

Pippuri, hommaa jo se raskaustesti! :)
Mulla menkat vieläkin aika epäsäännöllisesti tulee, imetys varmaan niihin vaikuttaa.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille! :)
Anscu ja pikkutyttö 9kk
 
Meilläkin tänään 9kk poju! Lempparipuuhaa mennä ton taaperokärryn kanssa hirveetä vauhtia kotia ympäri, sit kun on seinää vasten jumissa niin komentaa äitiä että pitää tulla auttamaan :D meillä sanotaan "iti" ja "vauva" :) pari askelta menee jo ilman tukea.
Huomenna viimeinen äippälomapäivä. Täytyy kyllä sanoa nyt 9kk kuukauden kohdalla,että on kyllä tullut nukuttua enemmän ja paremmin kuin vuosiin.. En olisi ikinä uskonut! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nöösikkä
Pikaista paranemista kaikille flunssasille!

Joko teillä muuten vauvat istuu ihan ilman tukee? Meillä istutaan vaan hetki ja sitten kaadutaan :/ Eli varmaan se joskus oppii kunnolla istumaan...

Meillä osataan kanssa sanoo jotenkin äiti ja isi :D

Ei näy menkkoja enkä oo ostanut testiä. En jotenkaan uskalla ostaa ja tehdä vaikka varmaan pakko ois :D no ehkä teen tämän viikon lopulla..:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Pippuri, mä en pystyis tuolleen kyllä odottamaan, varmaan vaiks keskellä yötä painuisin testiä ostamaan :ROFLMAO:

Nyt on meidänkin typyllä yksi hammas, tuli loppiaisen kunniaksi, terävä sellainen :) Sanoja meillä tulee äitä ja vauva, tai oikeestaan vaava, mut olen sen vauvaksi suomentanut :D

Mäkään en vielä jaksa unikoulua, vaikka lääkäri sanoi, ettei enää olis tarvetta yösyötölle. Ehkä joskus keväämmällä kokeilen, mut nyt olen näiden tautien kanssa valvonu niin paljon, et en kyl jaksa alkaa toista huudattaa, vaikka aika nopeaan nää kyllä oppis

Maissinaksun muruja armollinen neiti tänään suostui syömään, ihan 1½ naksua meni :ROFLMAO:, muutenhan ei taas nuo soseet uppoa, ei edes hedelmä, ja sormiruuat mättää lattialle :D
 
Helou! :) Joko Pippuri teki testin? :D
Ja huippu kuulla Katjuska, että oot hyvin saanu levätä nyt vauvavyoden aikana, varmasti jaksaa sitten hyvin touhuta kun työtkin alkaa! :)
Mulla välillä on päivisin enemmän ja välillä vähemmän energiaa, kyllä tämän kodinhoidinon ja vauvanhoidon hyvin jaksan, mutta välillä oon vähä väsyneempi.mies kyllä tekee kans tässä sitten hommia kun töistä tulee :)

Just ku pääsin sanomasta, että meillä nukutaan 3päikyt niin muuttui tahti kellossa ha eilen ku mentiin perhekwrhoon, nukkui päivällä vaan kahdet päikyt ja tänään yhdet.. <:) ;)

Kerhossa meni koko ajan neiti jonnekin ja lähti jo ilman äitiä eri huoneisiinkin seikkailemaan, niin siinä jäi vähä jutustelut muiden äitien kans multa :D mut ihana huomata, kun pieni niin innokkaasti tutkii maailmaa♡♡♡

Mukavaa viikkoa kaikille! :)
 
En oo vielä tehny testiä... :D Aattelin huomenna käydä ostamassa, kun on apteekkiin asiaa :D Menkkoja ei näy vieläkään, mutta ei oo kyllä mitään raskausoireitakaan välillä vaan alamaha kipee ja valkovuotoo tulee välillä ihan kauheesti.

Tänne ei muuten mitään uutta :D Ryömitään kauheella vauhdilla ja konttausasentoon mennään ja siinä hytkytään ja kaadutaan mahalleen :LOL:

Meidän neidille tuli hammaslääkäri aika, joka on jo ens kuussa :eek: No onneks on sentään kaks hammasta mitä näytellä siellä :D
 
Mulla on ollu jotenki hukassa tää ketju, ei oo tullu mitään ilmotuksia :eek:
Katjuska meillä kans valvotaan suht. pitkää pätkää. Viime päivinä nukkunu kahet n. puolen tunnin päikkärit ja muuten valvoo. Vähän murroksessa tuo unirytmi. Yöt menny aika kivasti 1-2 herätyksellä.
Pippuri teehän testi!! :D Voihan se olla että vielä sekasi kierto mutta silti jännää.
 
Testi tehty ja oli nega :( toisaalta harmittaa, mutta toisaalta taas ei :D ei ollut yhtään semmonen olokaan, että raskaana ois :D nyt vaan toivon, että ne menkat alkaisi :D

Ja viime yönä oli mun mummi nukkunut pois :( Se oli kyllä ihan odotettavissa, mutta ei silti kuolemaan voi valmistautua
 
Pahoittelut Pippuri mummista :( <3
Ja eiköhän se toinen sieltä omalla hyvällä ajallaan tule :)
Mulla nyt rv 21 lopuillaan. Kohdun kasvukipuja ja nivuskipua tässä ollut, muuten ok, maitoakin vielä riittää! Sukupuolta ei näkynyt ru:ssa ja sekös harmittaa :D Mutta tulee vielä 1-2 ultraa tällä uudella paikkakunnalla.
Oispa kiva tietää mitä @Sadeyesille kuuluu, pyöriiköhän enää täällä..?
 
Täällä edelleen flunssan kourissa, tai lapset on jo terveitä, mut mulla tää tukkoisuus jatkuu. On vähän sellainen olo, et vois olla poskiontelotulehdus, mut en jaksa edes soittaa tk:een, meidän kaupungin terveyspalvelut on niin p**kat, et aikuisen on turha toivoa saavansa lääkäriaikoja, ja sairaanhoitajalla käynti on yhtä tyhjän kanssa. No kait tää joskus ohi menee ..

Meillä on kanssa typy rohkea tutkimusmatkailija, kerhossa häippäsee heti omille teilleen ja eilen kylässä tutki joka paikan, myös sänkyjen aluset :ROFLMAO: Ja kova pärpättäjä on tääkin tyyppi, kovasti on hällä asiaa :)

Mites meinasitte vesirokkorokotuksen kanssa? Tulee kuulemma jossain vaiheessa lähiaikoina yleiseen rokotusohjelmaan, mut nlassa ei vielä tiedetty, että koska ja minkä ikäisille. Mä sen yhden rokotteen taas kyllä otan tällekin nuorimmaiselle kun täyttää vuoden. Isommillakin se on ja eipä ole rokkoa näkynyt, vaikka joka kevät sitä on liikkeellä. Vielä kun joku keksis rokotteen noro-virukseen :)
 
Ei käy elämä kyllä tylsäksi tän pikkutyypin kanssa, sen verran vaihtelevaa on tää touhu :ROFLMAO: Pe-La yönä nukkui 22-05,söi ja nukkui vielä 7:30 asti! Olin ihan ihmeissäni että mikäs nyt! Sitten la-su yö kyllä taas maito maistui sen 3x mut herättiin vasta 10 :LOL: Noh, viime yönä sitten ois ollu paras kun ois saanu nukkua tissi suussa, joko ikeniä särki tai maha oli kipeä kun ähki taas siihen malliin :eek: Ja puuro on maistunut muutamana iltana!!! Siis mitä ihmettä :p:D Parina iltana myös nukuttaminen on ollut ihan piece of cake, mut herää edelleen 30min-1h päästä nukahtamisesta uudestaan itkemää. :sick:
Viikonloppuna tosin koko päivän päiväunisaldot oli 1,5-2,5h et ehkä siksi yöllä unikin maittoi.

3 viikon aikana meillä on opittu seisomaan tukea vasten, kävelemään tukea vasten ja nyt sitten osaa itse nousta istumaan! Sanoja tapailee kovasti, "Anna" tulee selvästi! Poitsu tuntuu olevan kauhean iso,mut toisaalta mun pieni :love:

Neuvolassakin käytiin, 8050g ja 70cm. Neuvolantädin mielestä kaurajogurttia ei saisi antaa vaan mielummin niitä ihan vauvajogurtteja. Puuroa ois pakko saada syömään, samoin lihaa. Totesin vaan,että syö sen minkä syö pakottamaan en ala. Aamulla syö kaurajugua ja hedelmäsosetta ehkä n.1dl, päivällä kasvissose 1dl + hedelmäsosetta jälkkäriksi, välipalalla hedelmäsosetta, päivällinen ½-1dl lihasosetta. Tykkää selkeesti kun laitoin joukkoon spagetinpaloja. Tykkää ikenillä niitä jäystää (y) Illalla sit puuro tai jogurttia. Se meidän neuvolantäti on vähän turhan tarkka kaikkien suositusten takia. Kun sanoin,et mun lautaselta poika söis ihan mitä vaan niin hyvä ettei alkanut huutamaan ettei missään nimessä saa antaa kun on suolaa. o_O Tuskin jossain porkkananpalassa kauheasti suolaa on. :cautious:

Osanotot Pippurille <3 Aina ne lähdöt tulee yllätyksenä vaikka kuinka ois muka varautunut. :(

Mä kyllä ottaisin ilonmielin molemmille lapsille sen vesirokkorokotteen! Esikoisella ei oo rokkoa ollut ja mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vähemmän sen tarvis tullakkaan.

Minä taas en oo 8kk nukkunut mitenkäänpäin hyvin,mutta aikaansa kutakin. Kyllä toivottavasti vielä on edessä nekin yöt ettei tarvis herätä..:whistle:
 
Pähkinäpuu kiitos kysymästä! En ole jaksanut käydä lukemassa edes hetkeen täällä kun sain migreenin, en ole koskaan eläessäni potenut päänsärkyjä kuin joskus harvoin niin vähäisenä että ilman lääkkeitä selvinnyt mutta nyt joutui mennä ihan lääkäriin asti kun tuli niin paha kohtaus että itkin ja huusin. Nyt ollut n. viikko vasta kivutonta aikaa. Minulla rakenneultra 15.2, np-ultrassa siirtyi lasketuksi päiväksi 4.7. Itselläkin vähän noita kasvukipuja ollut. Toiv ei hirveän pahoja kipuja tiedossa kun niin nopeasti tuli uusi raskaus. Terkka pelotteli myös nopealla synnytyksellä kun paikat on hyvin valmiina ja tästä kakkosesta ehdittiin olla vain n. 5h sairaalassa kun oli jo ulkona.

Poitsu täytti 9kk 11.pv ja silloin lopetin imetyksen kun ei enää osoittanut kiinostusta tissiin, imaisi muutaman kerran ja alkoi purra ja naureskella:LOL: ei suostu korviketta juomaan joten aamu- ja iltapuurot tehdään korvikkeeseen ja muuten juo vettä. Oma olokin parantui kun lopetti imetyksen, otti koville raskaus ja imetys yhdessä.

Kaksi ekaa hammasta tuli vasta läpi ja niistä kovasti kärsittiin. Joulu meni flunssassa meillä kaikilla. Poitsu nukkuu nyt esikoisen kanssa samassa huoneessa. Ostetaan kerrossänky sitten näille kahdelle niin tämä kolmas mahtuu hyvin vielä samaan huoneeseen. :D Nuo neljän huoneen asunnot kun on vuokraltaan +1200e/kk täällä niin ei ihan heti olla muuttamassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinäpuu
Kiitos kaikille osanotoista <3

Oii, kylläpä on kiva kuulla miten kaikkien vauvat kehittyy :love: Meillä ei oo ryömimisen jälkeen tehty uusia elkeitä, kauheeta vauhtia on nyt 3 viikkoa ryömitty eteenpäin.

Kiva kuulla sadeys sinunkin kuulumiset :)

Mä vaan oon yrittänyt etsiä hautajaisiin vaatteita. Ne on jo ens viikolla, enkä tiedä mitä laitan itselleni tai vauvalle(n)
 
Ihana aamu , ei tarvii lähteä mitkään -tää on just ä-lomassa ja hoitovapaassa parasta, ei oo pakko, jos ei haluu, mä niin nautin Kauhulla odotankin töiden alkua, ainainen kiire kaikkialla ja joka asiassa
Meillä on typy ihanasti alkanut osoittaa omaa tahtoa vähän joka asiassa, voimakkaasti ja kovaäänisesti.
Pippuri, meillä oli kesällä hautajaiset niin vauvalle pystyin laittamaan ristiäisiin ostetun valkoisen mekon ja itselläni oli ihan musta trikoinen, mutta siisti imetysmekko. Vauvojahan ei tarvii mustiin pukea .
Jostain pitäis löytää taas siivousinspiraatio, perinteinen viikkosiivo odottaa, nyt paljon kivempi ,kun voi näin aamusta aloitella niin ei mee yöhön saakka ☺
Sadeyes, kiva kuulla sustakin. Säkin oot jo niin pitkällä uudessa raskaudessa, aika rientää..
 
Täällä alkanut työarki rullaamaan ja hienosti on jaksanut poju muitten mukana 1 päiväunien rytmissä nyt joka päivä. Herra vetelee parvekkeella unta vaunuissa samaan aikaan kun muut makuuhuoneessa. Aamut meillä alkaa nykyisin 6.45-8, riippumatta heräämisajankohdasta päiväunille mennään aina klo 12, ja heräillään noin 14.30. Välillä jo klo 14, mutta joku päivä nukuttiin kolmekin tuntia. Siitä jaksetaan hienosti porskuttaa iltaan asti, ja nukkumaan mennään noin 20.45-21. :) Tykkään tästä ettei tartte olla koko ajan nukuttelmassa (ja nyt taas ei tartte nukuttaa ollenkaan kun on aina tarpeeksi väsy nukkumaan mennessä), selkeetä ja simppeliä, yhdet unet ja siinä se :) Yöt menee edelleen hyvin, toki toisinaan heräillään kerran yössä. Ruokailut meillä menee klo 8.15, 11, 14.30, 17.45 ja 20. Maitoa otetaan unille mennessä vähän ennen 12 ja sit noin 16.30 pidetään semmoinen rauhallinen maitohetki ja vellipullo sit ennen yöunia.

Vesirokkorokote ajateltiin ottaa..sehän tulee sitten 1,5v neuvolassa.
 
Millaisia määriä teillä vauvat syö? Minusta tuntuu että tuota ruokaa on nyt alkanut mennä ihan kamalan paljon, mikä on tietysti hyvä juttu, kun meillä ei mikään isokokoinen tämä vauveli ole! :) Aamulla syö 2dl puuroa, ja purkillisen hedelmäsosetta, lounaaksi iso purkillinen ruokaa, ja puol purkkia hedelmäsosetta jälkkäriksi, välipalalla 2dl vauvajugurttia, päivälliseksi iso purkillinen ruokaa ja iltapala 2dl puuroa ja kokonainen banaani tai purkillinen hedelmäsosetta. Tämän lisäksi maitoa ja velliä yhteensä 6dl ja joka ruoalla jonkin verran sormiruokaa (maissinaksuja,kurkkua,tomaattia, mansikoita yms.)
 
Tuossa äippälomassa on kyllä ihanaa, kun ei oo pakko lähtee mihinkään, jos ei halua! :)

Ihanaa katjuska että siellä on alkanut työt sujumaan hyvin! :)

Meillä vauva syö varmaan 4 isoa purkillista ruokaa päivässä :D ja maidot päälle. Mustakin tuntuu joskus, että syö paljon mutta meilläkin siro neiti niin ei haittaa :) ja sitten vielä sormiruuat päälle.

Neidille oli näköjään tullu ylös hampaita :D ei edes huomattu, kun ei oo itkenyt niitä tai mitään :D Eilen illalla huomattiin hampaita pestessä :)

Mulla alkoi menkat vihdoin. Onneks ne alkoivat niin nyt voi ehkä alkaa enemmän yrittää sitä toista vauvaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Mitä vauvajugua Katjuska teillä syödään? Muutaman päivän päästä meidän poju on 10 kk niin voi alkaa antaa hapanmaitotuotteita ja ruuan teossa käyttää maitoa :) Ajattelin kokeilla ensin raejuustoa, piimää, rahkaa ja katotaan mitä kaikkea keksii. Leipäjuustoa vois tarjota kivasti sormiruokana. Tähän mennessä oon puuroihin laittanut kauramaitoa niin siihenkin vois sit pikku hiljaa lorautella normimaitoa.

Meillä syödään suunnilleen näin: aamupalalla n. 2 dl puuroa, lounaalla n 2,5 dl lämmintä ruokaa, välipalalla esim. parisen desiä hedelmäsosetta ja leipä, päivällisellä n. 2,5 dl lämmintä ruokaa ja iltapalalla taas n. 2 dl puuroa. Ja sormiruokaa eri väleihin tai ruuan yhteydessä esim. appelsiinia, banaania, leipää, naksuja, ite tehtyjä muffinsseja tms., kananmunaa jne. Vettä menee joka aterialla lasista ja tykkää juoda sitä suht. paljon. Imetystä lapsentahtisesti, en ole laskenut kertoja. Ja noissa ruokamäärissä toki voi olla joskus heittoa, esim. jos hampaat kiusaa niin ei maistu niin hyvin ja välillä voi mennä enemmänkin. Vieläkään ei ole puhjennut yhtäkään mutta monta pikku naskalia näkyy ikenien alla!
 
Ääk, meillä eletään noihin teidän muiden ruokamääriin verrattuna pyhällä hengellä Pääasiallinen ravinto meillä siis edelleen rintamaito . Lihasosetta syö max 2 krtaa päivässä ehkä noin 3 teelusikallista, hedelmäsosetta menee hyvänä päivänä se 2 purkkia päivässä , huonona pari lusikallista. Vellit kelpaa vaihtelevasti, max 2dl per päivä, mut ei siis läheskään joka päivä. Jogurttia ei nyt taas kelpuuta, ja puurot on ihan ehdoton nou nou. Ja korviketta en siis anna, koska imetän . Hyvin typy kyllä kasvanut, joulukuun lopussa 8kk nlassa 69cm ja 8,5kg.Ilmeisesti nuo tuota rintamaito niin paljon, et kasvaa sillä, ja tosi usein on siis päiviä, ettei mikään muu kuin tissi kelpaa, joten en sitä uskalla pantata. Välillä kyllä huolestuttaa tuo syömisen vähyys, mutta jostain muistan lukeneeni, et rintamaito olis ihan käypää pääasiallisena ravintola sinne 1v saakka, ja kai ne nlassa sanois, jos olis aihetta huoleen . Kaipaa nää sitten alkaa syödä, kun nälkä tulee
 
pähkinäpuu: Meillä syödään noita onni-välipalajugurtteja ja rahkoja. Oon antanut tässä about viikon verran maistella kyllä vähän tavallistakin jugurttia ja rahkaa, maustamattomasta viilistä tykkää myös. Ja raejuusto murusia on syönyt kans muutamia päivään. Ihan siis pieniä määriä oon antanu näitä vasta, tyyliin 2tl/pv.. :)
Meillä edelleen hampaita 0, eikä edes näy mitään :D
 

Yhteistyössä