Huhtikuun hurmurit 2016

Irith paranemisia teidän pikkuselle <3

Kapusha tsemppiä teidän öihin ja nukkumisiin <3

Okei, ehkä mä en oo sitten huolissaan :D Ärsyttävää, kun yks tuttu kellä on 1kk vanhempi vauva mitä meillä niin se kyselee kauheesti "joko teidän neiti ryömii, istuu yms yms yms" sitten kun vastaan ei vielä, niin tulee "kyllä meidän poika istu jo tuon ikäsenä ja ryömi ja kaikkee" :unsure: Tulee itelleen vähän pahamieli, kun se hirveesti vertailee ja kaikkee. Ja aina huomauttelee siitä kanssa miten pieni meidän neiti on....

Täällä mennään vaihdellen 2-3 päikkäreillä :) Riippuu aina vähän päivästä ja miten on liikenteessä ite :)

Täällä meni isänpäivä hyvin :) Aamulla nukuttiin kaikki jopa 8 asti ja sitten tein herkku aamupalan ja syötiin kakkua :D Sitten käytiin päivällä mun isän luona ja iltapäivällä mentiin miehen porukoille syömään :)

Nyt mulla on muuten tää hiustenlähtö helpottanu VIHDOIN, mutta kiva kun ohimoilta oon tyylin kalju ja vähän rupee siihen jo semmosta pientä siili hiusta kasvamaan :D
 
Apua, uskaltaakohan tätä kirjoittaa, kun heti kun kehuu niin taas menee toiseen suuntaan. Eli meillä nukutaan taas ihanasti yöt. Nukkumaan klo 21, herätys klo 1 tai 2, ja aamulla herää puoli ysi.
Ei istuta meilläkään vielä itse ja ikää siis vähän reilu 7kk. Mitat neuvolassa 9.2 kg ja 71.5 cm. Kaikki rotat nyt myös saatu.
Kiveskontrollissakin käytiin ja koska toista kivestä ei käsikopelolla löydy, niin joskus keväällä Santtu nukutetaan ja tähystetään navan kautta. Vähän jännittää tuo, mutta on kuulemma hyvinkin tavallinen toimenpide. Silti...
Kiva kun tänne oli tullut taas tekstiä. Teidän juttuja on aina niin kiva lukea!!!!
 
Pippuri; Älä välitä tommosista, jokainen vauva vaan kehittyy omalla tavallaan ja vauhdillaan! Meidän esikoista kans kauhisteltiin kun oli tosi hoikka et saako se ruokaa kun on niin "laiha". Ärsyttäviä välillä tommoiset ihmiset.. Varsinkin sillon kun on esikoinen kyseessä niin sitä stressaa niin helposti :rolleyes: Ja toi 1kk ikäero vauvoilla on oikeesti tosi iso, siinä ajassa kerkee oppimaan niiiin paljon et ei voi verrata keskenään!
Musta taas tuntuu et kaikki mun tuttavien vauvat on suunnilleen laitokselta asti nukkunu 7h putkeen yöllä ja nyt jo tässä kohtaa nukkuu 10-12h yössä heräämättä. Ja meillä herätään 10h aikana se 3-5krt :unsure: mut kun esikoinen oli ihan samanlainen ja vieläkin tosi levoton nukkuja niin en mieti näitä "pitäisi jo"-juttuja!
En usko et eroahdistus kauheesti helpottaa, jos rupeen työntää omaan sänkyyn ja kieltämään sen läheisyyden mitä tissiltä yöllä hakee. Katotaan nyt tää vaihe ohi ja sit jos yösyöminen meinaa tätä tahtia jatkua niin alan toimenpiteisiin.8kk mennessä yöt on oltava syömättä jo :unsure:

Meillä isompi oli tehnyt kerhossa isänpäiväkortin, syötiin kuppikakkuja ja tein ison aamiaisen. Päivällä käytiin anoppilassa syömässä ja vauva nukkuikin siellä ulkona päikkärit niin Äitikin sai syödä kunnolla :love:

Mä saan vielä hermoromahduksen,kun poitsu pistää KAIKEN suuhunsa!! o_O Meillä on vielä puulämmitteinen talo eli sitä puuroskaa tulee ihan hirveesti. Koko ajan koitan imuroida/lakaista mut eilenkin oli taas pieni puutikku kädessä!! Plus sit kaikki isoveljen lelut, koirienkarvat jne. Huhheijaa..
Tänään myös istui ja yhtäkkiä kaatui suoraan selälleen et pää kopsahti lattiaan. Sain melkein halvauksen, mutta normaalilta tuo vaikutti. Istuin kyllä vieressä mut en kerennyt nappaamaan ennenkun kaatui.. (n)

Nöösikkä; Tsemppiä siihen toimenpiteeseen! Varmasti jännittää, mutta hyvin se menee!:)

Nää unihommat kyllä on suurin rasite tällä hetkellä... Mun on illalla jäätävä nukkumaan pojan kanssa, koska muuten alkaa aivan kauhea lohduton itku. Ja vaikka ois syvässä unessa niin säpsähtää heti kun yritän lähteä.. :unsure: Yöllä jos nousen vessaan niin alkaa huuto. Mä toivon että tää eroahdistus helpottaisi edes vähän tulevien kuukausien aikana. :(:confused:
 
Joo yritän olla välittämättä noista kommenteista, mutta silti aina vähän ärsyttää tommoset :/

Nöösikä, tsemppiä toimenpiteeseen :)

Täälllä on ruvetta yrittää ottaa konntausasentoa :D Saa sen asennon, mutta läsähtää heti mahalleen :ROFLMAO: Ja tietenkin sitä pitää harjotella kaikista eniten pinniksessä, kun ois nukkuma aika :poop::ROFLMAO:

Tänne ei muuten kauheesti uutta :) Banaania maisto ja ei tykänny yhtään :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Ääää moi tulin täällä pitkästä aikaa käymään ja nyt kun Sadeyes kertoi tuommosen uutisen (Onnea! <3 Millä viikoilla oot nyt?) niin uskallan iteki, eli anscu osuit oikeaan :LOL: Oon raskaana viikolla 14 nyt, tulin raskaaksi täysimetyksen aikaan eikä menkkoja vielä ollut, okei joku pikku vuoto toukokuussa ja välillä käytettiin kortsua mutta pari kertaa ei jaksettu ja sieltähän se sitten tärppäs :D Aluksi piti vähän sulatella asiaa, mutta nyt jo sopeutunut tilanteeseen, vaikka onhan se jännää! :rolleyes: Meille tulee kans 1v2kk ikäeroa. Jotenkin rohkaisevaa Sadeyes että olet samassa tilanteessa. Tosin meillä vasta toinen lapsi. Miten oot voinut? Onko imetys jatkunut? Mulla jatkuu edelleen, alussa sattui vähän ja heruminen tiukkeni, mutta onneksi vielä maitoa tuntuu riittävän. Meidän poika syö myös hurjalla ruokahalulla 5 kertaa päivässä. Auta armias kun aamulla puuro ei ole tarpeeksi ajoissa nenän edessä :ROFLMAO: Hän ryömii, konttaa ja nousee tukea vasten ja on niin ihana suloinen hymypoika. Nyt tuntuu olevan eroahdistuskautta hieman ja unet on levottomampia varmaan liikkeelle lähdön ja hammaskipujen (vieläkään ei ole puhjennut yhtäkään) takia, mutta kyllä nekin vielä kestää. Päikkäreitä menee edelleen kolmet päivässä. Huh, tämmösiä kuulumisia täällä. Mehän tosiaan muutettiin tänne pohjoisen perukoille tässä syksyllä ja lähin synnytyssairaala on 300 kilometrin päässä, iiks. Mutta onneks äiti asuu siinä lähellä, niin yritän tähdätä sinne majailee ennen synnytystä. Mulla laskettu aika 22.5.
 
Onnea Sadeyes ja Pähkinäpuu! :love: ja onnea yritykseen, Pippuri!
Meillä taas niin päin et tällä hetkellä ollaan molemmat sitä mieltä et tää yks riittää :confused: mut voihan se mieli vielä muuttua. On tää vaan aikamoista. Musta ei kyllä mitään suurperheen äitiä sais :ROFLMAO: hatunnosto heille!

Täällä tyttö sai lahjaksi Brion kärryt männä viikolla ja heti seuraavana päivänä oppi nousemaan seisomaan niiden kans. Nyt sit yrittää seistä koko ajan joka paikassa, yhtään ei voi selkää kääntää. Onneksi ymmärtää edes että varovasti on tultava alas. Heti perään myös ryömintä muuttui konttaamiseen kun yks ilta oli vaippaihottuman takia ilman housuja ja lähti keittiöön paljaalle lattialle seikkailemaan. :cool: ikää nyt se 7kk ja rapiat päälle. Hampaita edelleen vaan ne 2 kpl jotka tuli jo Meksikossa kuukausia sitten. Ja eka flunssa just menossa ohi, olipa inhottavaa itselle kun toinen turisi ja rohisi. :(

Meillä on yöt alkaneet rauhoittua. Unikoulu oli ihan paras päätös, sen jälkeen nukkumaanmeno on mennyt niiiin hyvin, ja kun muistan antaa riittävän usein päivällä tissiä kiinteiden lisäksi niin ei yöllä syö kuin pari kertaa (nyt harvinaisesti just ekalla syötöllä vasta klo 4?!). Vaikuttaa hurjasti omaan jaksamiseen ja hintsusti enemmän on myös parisuhdeaikaa iltaisin. Toki aamuisin tyyppi herää usein jo seiskalta mutta aina ei voi voittaa. Onneksi on välillä niitä kasin aamujakin.
 
Pähkinäpuu: Onnea! :)

Irith: Voi suositella lapsille 8v ikäeroa :D Ollut just passeli lisääntymistahti mulle! :D Minusta ei myöskään olisi ikinä tuohon että lapsia pienellä ikäerolla. Lähipiirissä kun seuraa näitä tapauksia, niin aikamoista kaaosta. Ite tykkään enemmän että elämä on jollainmuotoa hallittavissa. Pikkuvauva-aikana se ei sitä ole edes yhden kanssa, niin sitten jos siinä vielä olis 1v taapero menossa mukana, niin syvä huokaus. :D mutta kukin tavallaan, toisille se sopii.

Moni kertoili aiemmin että nukkumaanmeno on yhtä hulabaloota. Meillä on jouduttu nyt ensimmäistä kertaa sitten 7vk iän niin muutamana iltana peräkkäin käydä vähän nukuttamassa poitsua. Puoleen vuoteen ei tarvinnut käydä makuuhuoneessa sen jälkeen kun laitettiin vauveli sänkyyn mutta nyt siellä on pienet bileet ollut joka ilta, seisotaan jne... :D Myöskään päiväunille ei maltettaisi nukahtaa.
 
Hyvä kulla Irith, että unikoulusta on ollut apua :)

Mulla on jotenki semmonen fiilis, että meillä konttaaminen ja istuminen yms tapahtuu samassa syklissä :D Kun sillon 4kk iässä opittiin kääntymiset, rupes jokeltelee enemmän, tuli hampaat, rupes pyörimään enemmän eli tuo kaikki tapahtu siinä 4-5kk iässä ja nyt ollaan jumituttu noihin eli siis ei oo oikein 2kk aikana hirveesti mitään uutta oppinu, muuta kun pyörii enemmän ja yrittää ottaa nyt sitä konttausasentoo:LOL: Eli siis varmaan, kun oppii konttamaan niin oppii perään istumaan itse tai no voi olla kanssa että ei :ROFLMAO::ROFLMAO:

Paljonko teillä vauvat nukkuu vielä päikkäreitä? :) Meillä vaihtelee tällä hetkellä tosi paljon. Yks päivä esim nukku ekana 2h oli hereillä tunnin, nukku taas 1,5h oli hereillä 2h ja vielä nukku vajaa 1,5h :ROFLMAO::ROFLMAO: mutta yks päivä taas nukku 2x20min ja 1x1h :)

Täällä on tullut yön aikana ihan kauheesti lunta!

Ihanaa viikonloppua kaikille! :)
 
Mie otin eilen meille unipussin käyttöön nii sen kans tuo nukahti tosi helposti taas, jee!!

Pippuri: Meillä on päiväunissa aika vakiomäärät joka päivä, samoin yöunissa. Ekat päikkärit on n.11-13.30, ja sit pikkutirsat alkuiltaan n.16.45-17.30. Yöunet on 21-7/7.30
 
Sadeyes ja Pähkinäpuu, paljon onnea, ihania uutisia :love:

Käyn täällä kyllä lukemassa kuulumiset, mut ei oikein ehdi kirjoitella kun tentti lähestyy, ja joka liikenevä hetki on pakko lukea. Mä niin saan raivarit, jos tulee hylsy, tentti on vaikee, ja monet sen kuulema reputtaa, mut sit vaan uusintaan, periks ei anneta:devil:

Meillä tulee nyt vkonloppuna 7kk -typy istuu ilman tukea, konttaa ja yrittää jo vähän seisomaankin eli kiire hällä tuntuu olevan johonkin, tietäis vaan mihin. Yöt edelleen repaleisia, varsinkin aamuyöstä ja ylös noustaan aina viimeistään ennen seitsemää, että ei mee itselläkään aika maatessa:LOL: Soseet on edelleen yök, max ½purkkia hedelmäsosetta, jos on tosi hyvää ja on tosi hyvä päivä. Velliä olen nyt iltaisin antanut, mut edelleen tissi on se pääasia, onneks maitoa tulee runsaasti, joten ei ole ongelma eli edelleen yhdessä 24/7, mutta en mä enään itekseni osais mitään tehdäkään:ROFLMAO: Nyt on eka oikee flunssa, aiemmin oli flunssanpoikasta kerran, mut se oli ihan pelkkää tukkoisuutta, nyt jopa havaittavaa räkää. Mitäs vielä? Juu, tosiaan, hampaita ei ole vieläkään eikä tukkaakaan, joten ei ole tarvis minkäänlaisia harjahankintoja tehdä. Päikkyjä meillä nukutaan kahdet, aamupäivällä ja iltapäivällä, aina ulkona vaunuissa. Pinnikseen en vieläkään saa mitenkään nukkumaan, herää aina siirtoon ja huutaa kuin hinaaja.

Meilläkin lähipiirissä kuullut kommentointia eräistäkin "ihmelapsista", ja näiden "ihmeteoista", mä olen vaan ollut ilonpilaaja, ja sanonut tylsällä pokerinaamalla, ilmekään värähtämättä "jaa", ja vaihtanut keskustelunaihetta tai ollut ihan hiljaa, kun ei tää musta mikään kilpailu ole, jokainen kehittyy omalla tahdillaan, ja kyllä ne nlassa huomaa, jos jotain on pielessä. Eli siis joo, tosi ärsyttävää vertailla kilpailuhengessä lapsia ja niiden taitoja, mut tälleen kuin täällä kirjoitellaan, on tosi kiva lukea toisten uusista taidoista :)
 
Moikka kaikille! ! Ihana kuulla kaikkien kuulumisia! ♡ :) Pähkinäpuu, oi ihana uutinen ja wau, osuinpa oikeaan! ! Huippu uutinen, onnea odotukseen! ♡
Ja Pippuri 123, onnea yritykseen! :D♡ ja musta kans kurjaa tuollainen vauvojen vertailu tuollain, eri asia jos ihan oikeesti mielenkiinnosta haluaa tietää mutta tuollainen ikävä vertailu on kyllä hanurista :(

Katjuska, tää sisarusten ikäero keskustelu on kiinnostava aihe! :) itse ehkä tykkäsin meidän kohdalla että ikäeroa ois jotain 2 vuotta, vähä päälle tai siinä main alle tai päälle :D mut toki se on tuuripeliä miten tärppää vai tärppääkö ollenkaan <:) sellainen tilanne ois hyvä, että eka on opettelemassa tai oppinut jo vaipoista pois, niin ei oo vuorotellen vaipan vaihtoa! :D mut uskoisin, että joka elämäntilanteeseen sitä sopeutuis ja on nää vauvat ja lapset kyllä niin ihania♡♡

Meillä typy ryömii, on aika vasta oppinut :D ei enää oo siinä mihin on jättänyt. Imetän vielä, ja yöllä noin 2-3 kertaa herää pikkuneiti tissille. Yleensä nukkuu 3 päikyt päivässä, jokainen noin 0,5-1h pituudeltaan. Isänpäivä meni mukavasti, teetätin puolivuotis kuvista tytön kuvamukin isälle eka isänpäivä lahjaksi,ukin ja papan luona käytiin samana viikonloppuna myös.

Kerhoissa käydään pari kertaa viikosa ja joskus nähdään mammakamujen kans, parilla heillä täällä melkein samanikäiset tytöt kuin meilläkin :D

Tämmöstä siis täällä :) huomenna tulee mun vanhemmat ja sisko käymään meillä. Leivoin oreo juustokakun jääkaappiin tekeytymään :) ihanaa viikonloppua kaikille! ♡
,
 
Niin joo ja meillä nyt 2 hammasta alhaalla keskellä, aika suloisen näköinen kun hymyilee! ;) :D♡ Eka ilmestyi vähä päälle puoli vuotiaana ja toinen melkein heti perään :)

Anscu ja pikkuneiti vähä päälle 7,5 kk
 
Pähkinäpuu onnea hurjasti! 10.viikko meneillään, laskettuaika 28.6. Ekassa neuvolassa laittoi ultraan että varmistuu laskettu ja ultran mukaan olisi 2.7 (itekkin arvelin näin koska pitkä oli se eka ja vika kierto) Mutta eivät ilmeisesti vaihda päivää, näkee sitten np-ultrassa.
Hyvä että maitoa riittää ! Itellä se on hiipunut selvästi. Onneks poitsu syö 5krt päivässä kunnon satsit, ilta- ja aamupuurot aloin tekemään maidottomaan korvikkeeseen että sais tarpeeksi maitoa ja tissiä ottaa välillä, aamuyön imetys on ainut säännöllinen.
Oon voinut ihan ok, välillä iskee hirveä heikotus ja oksetus vaikka olis just syönyt ja äkkiä pitää syödä. Olen varsin liian laiha että jaksais keho huolehtia kaiken kolmen tarpeista.
Tuleva ei periaatteessa huoleta kun meillä on kävelymatkan päässä kaikki tarvittavat palvelutkin. Kauppaan isommille ostoksille täytyy mennä autolla koska vain tuolla Jumbon kauppakeskuksessa on kärryt mihin saa taaperon ja vauvan. Oon vähän sellainen pullan tuoksuinen kotiäiti, viihdyn kotona lapsien ja eläimien kanssa, kavereitakaan en juuri ikinä näe ja omat harrastukset on kotona tapahtuvia niin sopii ihan hyvin mulle olla vähän pidempään nyt kotona. :)

Meillä ei ole vieläkään hampaita vauvalla. Ryömimisvauhti on hurja ja jo yhdet housut hajosi polvista :D nousee konttausasentoon ja ketkuttaa ees taas mutta ei ihan vielä konttaa. Syöttötuolissa harjoteltu istumista ja kaupassa jo istutaan kärryissä mutta lattialla kyllä aika nopsaa kellahtaa jos laitan istumaan. Todella iloinen poitsu on, nauraa tosi paljon.:love: Parhaiten valmispurkkiruoista maistuu nämä erikoisemmat hippin ja semperin ruoat, esim couscous kana + basilika ja vege kasvislasagne on ne lempparit :D
 
Ompas tullut paljon tekstiä, ihana lukea !:)

Onnea Pähkinäpuu!:love:
Mä en suosittele tätä 4v ikäeroakaan kenellekkään :sneaky: Joku tommoinen 8v ois ehkä ollu ihan sopiva :LOL: Meillä nyt tosin nää lapset onkin ollu haastavia suunnilleen hedelmöityshetkestä lähtien (n) Mä toivoin odotusaikana et tää kuopus ois vähän helpompi tapaus,mutta noh.. ei :whistle:

Mä vihaan iltapuuroa.. ARGH! :oops: Ja muutenkin taas alkanut toi show ton syömisen kanssa. Päätä käännetään pois, suu pysyy viivana ja aina on takaraivo tarjolla kun yritän syöttää. Tänään on ollu oikeen extrahuono päivä syömisen osalta.
Te keillä vauva vielä imetyksellä, montako imetystä tulee päivässä? Syökö kauan vai nopeasti?
Tänään on tissikin maistunut tosi huonosti, vähän semmosta pelleilyä sen(kin) kanssa. En malta oottaa yötä, varmaan syödään sen satakolmekertaa. :(
Unikoulua oon miettinyt,mutta syö kuitenkin aika ahneesti. Puuroa yritetään syödä 19:30, tissiä vielä 20:30 ennenkun käy nukkuu. klo 23 herää syömään ekan kerran ja sitten mennään vaihtelevasti. 7:20 herätykset on vaihtunut 6:45 herätyksiin. :eek: Eikä oo väliä mihin aikaan nukahtaa ja kuinka nukkuu yöllä. Omaan sänkyyn en ees ajattele yrittää koska karjuu kun syötävä heti kun ei nää mua ja vierestäkin herää alkuyöstä monta kertaa mönkimään ihan kylkeen kiinni.

Meillä nukutaan vaihtelevasti 2-3 päikkärit vielä. Aamulla 30min-1h, keskipäivällä 3h mutta nyt näyttäis et iltatorkut ois jäämässä ehkä pois. Toisena päivänä nukkuu ja toisena ei. En vaan käsitä et noiden pitkien unien jälkeen jaksaa tunnin olla hyvällä tuulella ja sit alkaa narina ja kitinä.:confused: Ja sitä itkua ja kitinää jatkuu suunnilleen siihen hetkeen et mennään makkariin. Iltaisin on puhti aika pois iteltä... :oops: En oo tohon keksinyt ratkaisua. Vaippa puhdas, maha täynnä, nukkunut hyvät unet.Silti kitistään. Kunnon Einarinari, ois pitäny se pistää nimeksi (y)
 
Kapusha, meillä on neiti vielä tissillä (on nyt vähä päälle 7,5kk). Mä en hirveesti laske näitä imetyskertoja, annan vähä silloin kun näyttää että vois olla tarvetta, mieluummin kuitenkin vähä useamman kerran kuin liian harvoin, koska haluaisin sinne 1-vuotiaaksi imettää, jos maitoa tulee. Jos vauvan kiinnostus tissiin loppuu tai maito loppuu, niin ei siinä sit mitään, mutta yritän ainakin :)

Mutta niin ,meillä syödään aamupuuro, lounasta jotain hedelmä/marja Piltti jälkkärinä, sit oon alkanu ottamaan välipalana jotain hedelmä pilttiä tai vihannes, ja sit iltapuuro. En vielä oo 2 kertaa lihapitoista pilttiä antanut, mutta josain vaiheessa sitten. Mutta huomaa kyllä, että määrät on noissa syömiskerroissakin kasvaneet ja meillä menee kaikenlaista lihaa, kalaa, kanaa jne.

Ootko muuten huomannut Kapusha, reagoiko sun vauva sun omaan tunnetilaan? Siis ajatteletjo enimmäkseen positiivisia asioita ja puhut, vai stfessaatko? Mä oon huomannu, että jos mulla itellä on esim väsymystä (mikä on meidän äitien ja varmasti isienkin vaivana joskus), niin meidän tyttö reagoi mun tunnetikoihin. Että jollen muista antaa tarpeeksi positiivista palautetta, olla läsnä tilanteissa, huomioida, jne, nii meillä on vaikeampi päivä. Että paljon vaikuttaa vauvaan myös se vanhemman olotila :/
Kun sanoit, ettet tiedä mikäkin vialla, jos on vauva syöny, vaipat vaihdettu jne, kaikki on päällisin puolin ok, niin mietin vain tätä <:/
 
On kyllä paljon mahdollista että poika vaistoaa esim noissa ruokailutilanteissa mun stressin. Vaikka ei mun kannattais ees stressata kun tyyppi kasvaa kyllä oikein hyvin ja syö kyllä varmasti sitten kun on nälkä!
Ja tietysti kun on väsynyt niin hermo on aika tiukalla...
Leikitään kyllä paljon päivän aikana ja ollaan vuorovaikutuksessa. Ja onneksi on myös ihanalla hassuttelutuulellakin, mut nää illat on vaan aika uuvuttavia. Ja siis se nirinä loppuu kun mennään makkariin kahestaan. Sitten naurattaa ja juttelee. Ehkä se ei tykkää meidän talon alakerrasta iltaisin? :D
 
Musta kanssa täältä on kiva lukea miten kaikkia vauvat kehittyy ja miten oppii uutta yms :) Mutta ärsyttää siinä tutussa, kun se vertailee meidän vauvoja ja ihan kun ois joku kilpailu kumman vauva kehittyy nopeemmin yms :/

Meillä nukuttiin eilen yhdet 20min päikkärit ja yhdet 1h päikkärit, oli vähän kiukkunen vauva illalla, mutta ei vaan suostunu enää nukkumaan :D

Meillä neidillä syöminen menee syöttiksessä kauheeks leikkimiseks, ekana syö ihan hyvin, mutta sitten hetken päästä kattelee kaikkee muuta ja kaikki muu on mielenkiintoisempaa kun syöminen :D

Ootteko muuten mitä toivoneet tai aijotte hankkia vauvoillenne joululahjaksi? :O Mun pää lyö IHAN tyhjää mitä sitä osais pyytää. Vaatteita on ihan kauheesti jo seuraavassa koossa niin niitä ei oikein tarvii (n)
 
Joo, tuo on kyllä hyvä Kapusha, kun vauva kuitenkin kasvaa ja kehittyy, että jos se nirinä miksi sitä kutsuit on sellasta huomion haluamistakin tai jotain. Ottaapa näistä vauvoista aina selvää! :D

Pippuri 123,mä ostin viime pe tai tilasin lelukutsuilta, jotka tuolla perhekahvilassa järjestettiin, niin meiltä vanhemmilta pikkutytölle joululahjaksi sellaisen eläin palapelin, jossa on ne nupit, että saa palat helposti noukittua pikkusormillakin :) vielä meillä ei oo yhtään palapeliä, niin musta tää on kiva lahja, kun ei kauan mee kun niitä sit alkaa tarviimaan :D tai voihan noita paloja jo aiwmminkin tutkailla yksitellen. Ainakin leluesittelyssäkin meidän tytöllä oli käsissään sellainen ja sitä tutkaili, oli hyvän isoja ne palatkin, niin ei voi nielasta vaikka suuhun kotona meniskin <:)

Sit mummulta Ja papalta Eli Mun Vanhemmilta Oon toivonu Sellasta soivaa Ja loruttelevaa koiraa Tai muuta eläintä, jolleivat Oo Kovin Kalliita. Sellainen valkoinen talja ois kans ihana esim vauvapulkkaan. Ostettiin pinkki vauvapulkka,stiga, jossa on ne vyöt. Toi Brion työnnettävä kärry ois kans ihana, josta Irith tais mainita! :) se ois hyvä apu, sit kun opettelee kävelyä :)
Kirjat on mun all time favorite, kun ne on aikuisenakin mukava muisto :)
No tässä nyt siis jotain mun lemppareita :D

Ja toi vertailu tosiaan on varmasti erittäin ärsyttävää! :( mun mielestä se vaikuttaa siltä, että sun kamula on jotenkin epävarmuutta oman äitiytensä kans :O ehkä sun kannattaisi seuraavalla kerralla kun kehuu ja vertailee lapsia, niin olla silleen että: oi että, on kyllä hieno juttu kun teidän Jani-Petteri kehittyy noin huimaa tahtia, tosi hyvä! Niin toi yleensä voi muuttaa sitä toisen tapaa vertailla tai kehuskella. :Data Eli Siis Kun Et Itse mee sellaiseen typerään verailuun mukaan, vaan Siihen, Että oisit vaan samaa mieltä Sun ksmun Kans, Yleensä äkkiä muuttuu ääni kellossa Ja Ja Voi tulla yllättävä avautuminenkin Omista heikkouksista.
Testaapa tätä! :)
Mukavaa viikonalkua kaikille! :)
 
Itse tilasin sellaisen perässä vedettävän soivan ja välkkyvän toukan ja sen lelun missä napeista painamalla nousee eläin luukusta. kaks lahjaa per lapsi. meillä on esikoisen synttärit 4pv jouluaaton jälkeen eli rahan menoa on.. synttärilahjaks esikoinen saa yhden kalliin lahjan (90e iso legopaketti). en halua opettaa liian isoihin lahjamääriin, sit jos joskus ei olekkaan varaa ostaa paljon lahjoja niin alkaa marmatus :D
Mitään toiveita ei olla muille esitetty, ostavat jotain jos haluavat ja jos on varaa. Meillä onneks leluja ja vatteita riittää vauvalla kun esikoiselta on säästetty. :)
 
Mä oon ajatellu että tulee varmaan isovanhemmiltaja kummeilta lahjoja ja kun on niin pieni niin ei hirveesti niistä ymmärrä, mutta ainakin yhden pallon jo ostin ja katotaan jos jotain muuta tarttuu mukaan jostain :)

Meillä on semmonen vauvapulkka, en muista merkkiä, mutta se on vihreä ja siinä on valjaat :D On kyllä tosi kiva! Sellasen Brion kärryn mummi löysi kirppalilta, pitäis ottaa käyttöön se. Siinä on kätevä kun voi kallistaa sitä kahvaa, näin pienelle parempi että on vähän etukenossa. Renkaita voi myös laittaa tiukemmalle ettei ihan luista alta. Saa kyllä niin vahtia kun koko ajan nousee jotain vasten eikä alastulo ole aina niin helppoa!

Meillä syödään soseita mutta myös sormiruokaa, esim. leipää leivotaan ja vauvalle sopivia pipareita tein toissapäivänä. Syö myös mandariinia (poistan kalvot), kurkkua, banaania, kananmunaa, keitettyä bataattia, mikromunakasta ja kaikkea muuta sopivaa mitä keksin, niin omin sormin. Mutta jos jättäisin vain sormiruuan varaan, tulis sille kyllä varmaan nälkä, niin kuitenkin 5 kertaa päivässä on myös soseita, sitten siinä ohessa syö itse silloin kun siltä tuntuu. Imetyksiä en myöskään laske, mutta kyllä niitä aika monta tulee. Välillä hörppää vaan pikaisesti ja välillä keskittyy paremmin. Nukutan myös tissin kautta, mutta tissin saa vaihdettua tuttiin nukahtamisvaiheessa. Viime yönä heräili hirveän monta kertaa, ehkä 5, mitä lie hammaskipua ja eroahdistusta. Ollaan otettu meidän sängystä jalat pois ja oon laittanut mun patjan viereen lapselle patjan. Ei tarvi nousta hakemaan pinnasängystä ja voi rauhoitella kädellä heti jos heräilee eikä meinaa saada unta uudestaan.
 
Meillä tissitellään varmaan sata kertaa päivässä. :rolleyes:Aina herätessä ja aina ennen unia.. pikaisesti laskien noin 6-8 kertaa päivällä ja yleensä 2-3 kertaa yöllä. Yleensä päivällä imee nopeammin ja yöllä 10-20 min. Välillä yritin vähentää ja tarjota enemmän kiinteitä, no kiinteitä ei mennyt yhtään enempää mutta alkoi syödä yöllä 2h välein. Se kokeilu loppui äkkiä!

Joululahjaksi tilattiin ajat sitten jouluvalopehmo, saa nähdä tuleeko sitä jouluksi. Lähisuku haluaa muistaa vauvaa niin me ei olla itse muuten ostettu, jos näin ei olisi niin sit varmaan jotain pientä ostettaisiin. :) eipä tuo vielä osaa kaivata. Toivelista tehtiin ja annettiin niille jotka haluaa jotain ostaa, ja sovittiin että yksi lahja per naama. Saa nähdä kuin hyvin toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon miettiny, että ostaisin joululahjaksi ehkä tuon vauvapulkan :) Kauheesti ei varmaan mitään osteta, kun sukulaisilta ja porukoilta tulee kaikkee ja ei oo hirmu hyvä rahatilanne tällä hetkellä :/

Te joilla on lemmikkejä, niin onko teidän lemmikit suhtautunut vauvaan erilailla, kun on oppinut liikkumaan? :) Meillä ei kissat välitä, mutta vauva nauraa kauheesti kissoille, jos tulee vauvan viereen :D Ja vauva tykkää kovasti raapia kissojen raapimapuuta :D
 
Huh, hurjasti tekstiä! Onnea odottajille ja yrittäjille! :love:
Meillä yläetuhampaat puhkeaa hetkenä minä hyvänsä. Edelleen vain ryömitään eikä istuta ilman tukea. Kaikista hitaimmin kehittyy tämä kaveri vaikka varmaan eniten saa yhdessäoloaikaa. Niin nää vaan menee... kukin tahdillaan.
Edelleen syödään viisi ruokaa päivässä ja nukutaan kolmet päikkärit. Maitoa menee nyt enemmän päivällä ja yöllä heräilty nyt kerran. Ähisee kyllä omiaan joskus öisin muutenkin mutta kun nukkuu omassa huoneessa niin annan ähistä. Meen sit vasta jos äänestä kuulee että maitoa tarvitaan. Usein nukahtaa takas itsekseen.
Hieman alkaa itseään tuo pelkkä ryömiminen harmittaa ja päivisin hömmitään sitä. Sit kun kävelyttää kainaloista niin ollaan yhtä hymyä. Syöttötuolissa en hirveästi tykkää vielä syöttää kun suu on jotenkin alaspäin. Sorminapostelut syödään siinä ja kunnon ruoka autokaukalossa.

Nopeaan menee aika! Tässähän pitää kohta ajatella töihin paluuta!!!! Meen takas varmaan tammikuun lopussa ja pieni hoidetaan yhdessä toukokuun alkuun saakka. Sitten toukokuussa tarhaan. Voih!(n)
 

Yhteistyössä