Huhtikuun hurmurit 2017

Alkanu pelottaa tää oireiden "vähyys" jotenki kahden vaiheilla että ostanko clearbluen viikkonäyttö testin ja katon tuleeko jo 3+ vai onko jääny junnaamaan siihen 2-3 viikkoon, ei millään jaksais odottaa neuvolaan asti että saako niitä sydänääniä kuulumaan vai ei. (n)
 
Mä voin sen ryhmän tehdä kyllä. Luonnosvaiheessa täytyy jo yksi kaveri lisätä, niin jos joku ryhmään haluava laittaisi mulle yv:llä linkin omaan fb-profiiliin, niin lisään kaveriksi. Ryhmä on siis salainen, ei näy teidän kavereille eikä sitä pysty hakemaan. Ja toki keskustelu jatkuu täälläkin :)
 
Varovainen moi! Km:n jälkeen kolmas kierto näytti tuovan hailakan plussan Pii Poon perheeseen. Vielä sen verran pöllämystynyt tällä hetkellä ja ruoanlaittoon kesken, että jatkan tuonnempana. Fb ryhmä passaa myös mulle.

PP 4+2!! :-D
 
Ette kyllä ikinä usko mitä täällä tapahtuu. Olin tänään verikokeessa ja ekan kerran soittelin kahen aikaan tuloksista, kun sanottiin että sillon on valmiit. No ei ollu ja sen jälkeen oon soittanu uudestaan kahen tunnin välein aina tähän asti kun tulokset ei oo koskaan olleet valmiit ja aina käskettiin soittaa uudestaan kahen tunnin päästä! Eli hcg arvo oli 143 (tai 146). Eli raskaan ollaan (tai oltiin?).

Mutta ei vielä tässä kaikki. Hoitaja kertoi mulle arvon ja totesi, että tämä ei kyllä sano mulle mitään, että kysytäänpäs lääkäriltä. No lääkäri ehti just mennä ja sano soittavansa mulle takasin. No lääkärikään ei tiennyt mitä arvo tarkoittaa!!! Ite siis tiesin heti kun olin ne arvot googlannu etukäteen. Kai se lääkärin ois sen voinu nopeesti googlata? Aika matalahan toi arvo on, mutta viiterajojen sisällä kuitenkin. Sain soittoajan vielä omalle lääkärille huomiseks ja siis otin sen siks että jos sais seurantaa et lähteeks arvo nouseen.

Kiitos aikasemmista tsempeistä! Ne rauhoitti:) Nyt kyllä taas epäilyttää toi pieni arvo, toivottavasti sille sais seurannan.
 
Fb-ryhmä on nyt luotu. Laittakaa halukkaat mulle yv:nä linkki teidän profiiliin, niin lisään teidät kaveriksi, että saan lisättyä ryhmään. Sen kauempaa ei tartte kavereissa pitää ;) Jos laitatte pelkän nimen, niin laittakaa myös tieto, että millainen profiilikuva teillä on, niin en väärää samannimistä pyydä. Sähköpostiosoitteen perusteella pystyn myös lisäämään ryhmään, mutta vain koneella, mobiililla se ei jostain syystä ole mahdollista. Pääasiassa käytän mobiilia.

mippis, ei kyllä anna kovin luotettavaa kuvaa lääkäristä, jos noin vastaa :D kontrolloidaanko sulla hcg jossain vaiheessa siis?
 
  • Tykkää
Reactions: mippis
Ette kyllä ikinä usko mitä täällä tapahtuu. Olin tänään verikokeessa ja ekan kerran soittelin kahen aikaan tuloksista, kun sanottiin että sillon on valmiit. No ei ollu ja sen jälkeen oon soittanu uudestaan kahen tunnin välein aina tähän asti kun tulokset ei oo koskaan olleet valmiit ja aina käskettiin soittaa uudestaan kahen tunnin päästä! Eli hcg arvo oli 143 (tai 146). Eli raskaan ollaan (tai oltiin?).

Mutta ei vielä tässä kaikki. Hoitaja kertoi mulle arvon ja totesi, että tämä ei kyllä sano mulle mitään, että kysytäänpäs lääkäriltä. No lääkäri ehti just mennä ja sano soittavansa mulle takasin. No lääkärikään ei tiennyt mitä arvo tarkoittaa!!! Ite siis tiesin heti kun olin ne arvot googlannu etukäteen. Kai se lääkärin ois sen voinu nopeesti googlata? Aika matalahan toi arvo on, mutta viiterajojen sisällä kuitenkin. Sain soittoajan vielä omalle lääkärille huomiseks ja siis otin sen siks että jos sais seurantaa et lähteeks arvo nouseen.

Kiitos aikasemmista tsempeistä! Ne rauhoitti:) Nyt kyllä taas epäilyttää toi pieni arvo, toivottavasti sille sais seurannan.


Elä huoli vielä! Kerron omasta kokemuksesta.

Tein ekan haalean plussan 28.7 kp28/28-31. Olin lääkärissä samana pvnä muista syistä ja pyysin hcgtä. Se oli vaan 12! 6päivää myöhemmin 3.8 se oli noussut 336. Tänään kävin siellä ultrassa (jos luit ton mun aiemman kriiseilyn) ja laitettiin hcg seurantaan. Tänään viikkoa myöhemmin 10.8 hcg oli 4917! Perjantaina vielä uusi verikoe jossa varmistetaan arvon tuplaus.

Mullekkin ekalla kerralla sanottiin että arvo12viittaa tuulimunaan tai siihen että alkio on vasta kiinnittynyt ja siksi hormooni matala. 6päivää myöhemmin oli noussut hienosti jne.

Sanottiin että arvon ollessa yli 25 on raskaus tai raskauden jälkitila. Pyydä päästä seurantaan ja kiinnitä huomioita vaan siihen, että arvo tuplaantuu 1.5-2vrk. Näin mulle lääkäri sano.

Tsemppiä!​
 
  • Tykkää
Reactions: mippis
Niin onko se nyt niin että jos liittyy tuohon FB-ryhmään, niin se ei näy kenellekkään? Me kun ei olla kerrottu vielä raskaudesta läheisille, niin aika kurjaa olisi jos esim. tulevat isovanhemmat saisivat tietää sen siitä että olen liittynyt siihen ryhmään :D

Tänään oli sitten pakko kertoa esimiehelle ja työkavereille. Oksensin 3 kertaa ensimmäisen kahden tunnin aikana työvuorosta. Meidän vessa on vielä sijoitettu niin, että sen ohi tulee käveltyä paljon. Niin olin aivan varma että ainakin joku on kuullut kun oksennan. Marssin sitten heti pomon juttusille, kun halusin kertoa hänelle suoraan eikä niin että hän kuulee huhuista. Kerroin sitten samalla työkavereille :) . Ihanasti ottivat asian, paljon sain halauksia. Minulle kaikkein läheisin työkaveri (joka kyllä onkin enemmän kuin vaan pelkkä työkaveri kun vapaa-aikaa vietämme yhdessä myös joskus), niin hän alkoi itkemään :D . Olin ihan hämilläni, mutta kyllähän tuollainen reaktio oli ihana. Niin ja itki siis ilosta, ei surusta :)
 
Joo, ryhmään liittyminen tai ryhmässä oleminen ei näy kenellekään sun kavereille millään tavalla :) en haluaisi itsekään huudella raskaudesta tässä vaiheessa julkisesti tai oikeastaan muutenkaan.
 
Kiitos ryhmän luomisesta. Laitoin kenke yv:n. :) Mua huolettaa myös tää oireettomuus. Kun kahdesta edellisestä oon voinut niin pahoin ja oksennellut. Nyt ei vielä mitään. Mitä nyt vähän munikset nippailee ja jomottelee toista viikkoa. Mippikselle tsempit. Noi hcg arvot on niin yksilöllisiä, joillain nousee nopeemmin kuin toisilla. Pidän peukkua että kaikki hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: mippis
Mulla ei siis vielä ole kontrollia hcg:n, mutta toivon että omalääkäri sen huomenna myöntää kun soittaa mulle. Pyytää aion ainakin ja ehkä vähän kinutakkin:)

rriude, kiitos. joo luin, oli tarkoitus tulla myöhemmin kommentoimaan. onneksi kaikki oli hyvin! ja uskomattoman hyvää palvelua oot kyllä saanut:) toivottavasti tosiaan saan sen seurannan ja arvo noussut.

mä ainakin pysyn täällä kirjottelemassa, fb:ssa en oo laisinkaan.

ei luultavasti kerrota kellekkään ennen nt ultraa, näin on tehty aikasemminkin. salailukaan tuskin muodustuu ongelmaksi kun painoa on sen verran että ei heti huomaa vaikka vauvamahaa rupeiskin tulemaan.

pumpuli15, uuden digin tekeminen voi pahentaa tilannetta kuten mulla kävi. jos vaan hermot kestää niin kannattaa odotella:)

näkyyköhän varhaisultrassa syke 6+ viikoilla? kun periaatteessahan sen pitäis, mut sit on tosi kurja jos ei jostain syystä näykkään. kun haluaisin mennä sinne ultraan heti sillon 6+ viikoilla...

onnea ja tervetuloa uudet!! meitä rupeaakin oleen jo aika monta:)
 
Mippis mulla on ainakin näkynyt jo 6+ viikoilla sekä onnistuneet että epäonniset raskaudet. Oon varannut myös ultran seitsemännelle viikolle jolloin on 6+ jotain, kai... En oo varma täysin milloin ovis ollut.
 
Ehkä minäkin uskaltaudun joukkoon mukaan. Täällä odotellaan toista lasta ja kolmannesta kierrosta tärppäsi. Esikoinen tärppäsi 19.kierrolla. On kyllä selvät raskausoireet vaikka eroaakin kovin viime raskaudesta.

Listalle tiedot: 17.4./vauvaonnea/30v/TYKS/2.lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Täältä liityttäis kans matkaan yksi odottaja. Toista lasta odotellaan ja tärppäs heti kun jätin nuvaringin pois (y) Tuntuu kyllä aivan uskomattomalta jospa sitä ymmärtäis olevansa raskaana viimestään np-ultrassa :)

Listalle tietoja:
1.4/tinjuska/24v/KAKS/2.lapsi
 
Minulla alkoi myöhään eilen illalla verinen vuoto :( Nyt aamulla näyttää, että vuoto olisi hiljentymään päin, mutta alavatsani on kipeä ja sitä jomottaa. Pitäisikö minun olla yhteydessä lääkäriin? Pelottaa todella paljon, että kyseessä on keskenmeno. Hirveän syyllinen olo, kun panikoin sitä vatsan turvotustakin monena päivänä ja sitten nyt käy näin :(
 
Moikka! Varovaisesti liittyisin tänne keskusteluun. :) Jännittävää on. Plussasin siis ensimmäisen kerran pari päivää sitten hailakan haamun, sitten eilen haamun ja tänään jo selvän plussan :) tänään vasta kp28, mutta pari kuukautta sitten poistetun kierukan ansiosta ei harmainta aavistusta kierron pituudesta ( poistosta meni 5 vko niin tuli 1. Vuodot ja sitten meni 2 vko että tuli 2. Vuodot. Ja nyt ollaan tässä tilanteessa :love:)

21.04.07 / oskama / 21v / kätilöopisto / 1. Lapsi
 
Jospas minäkin uskaltaisin... viides lapsi on viivojen mukaan saanut alkunsa ja tänään sopis olemaan 5+0. Kolme vuotta olen taustoilla roikkunut ja nyt vihdoin rekisteröidyin tänne. Tulokas on meille viimeinen, joten tuntuu, että kaikkeen on nyt viimeinen tilaisuus. 13.4.17 / CaiMike / 34.v / khks / 5.lapsi
 

Yhteistyössä