Huhtikuun hurmurit 2017

Tervetuloa uusille! :)

Kenke, laitoin sulle yksäriä siitä FB-ryhmästä. :)

rriude, onnea hyvistä uutisista!

Tsemppiä Koovee88! Toivottavasti on vain harmitonta vuotoa. Varmaan kannattaa olla varmuuden vuoksi yhteydessä lääkäriin.

Tein tänään vielä digitestin kun sellainen kerta kaapissa oli. Näytti "raskaana 2-3" eli juuri niin kuin pitikin. :)
 
En saanu hcg-kontrollia, mutta sain ultraneuvolan viikoille 7+0. Piinalliset viikot tulossa. Pakko oli tänään sit ostaa pari testiä (taas:oops:) ensihätään. Nyt onneks näyttää siltä et viivat vahvistuu. Kahta tuntia kauempaaa en pystyny pidättelee, mutta koska pissa oli vahvan näköstä päätin testit tehdä (tyhmä). Pc kunnon viivat (mut ei tasavahvat), kun aikasemmin haaleista haalein haamu. Rfsu vaan aavistuksen vahvempi kun viimeks (3-4 päivää sit), mut lyhyt pidätys. Mut huomen aamulla teen vielä pc:n.
 
Kävin lääkärissä eikä vuodon syytä saatu selville. Sen verran osasivat sanoa, että vuoto tulee kohdusta. Ultrasssa näkyi raskauspussi muttei ruskuaispussia. Plus kysta, joka aiheuttaa kipua. Hcg:n arvo oli reilu 9000 ja kuulemma melko normaali, mitä se ikinä sitten tarkoittaakaan. Ylihuomenna mitataan uudestaan hcg:n arvo, ja sitten kuulemma tiedetään enemmän. Ei auta muu kuin kärvistellä ja odotella, miten tilanne kehittyy. Toivottavasti hyvään suuntaan :)
 
Hei. Miten te jotka ootte liikkuneet ennen raskautta edes jonkin verran, miten ootte nyt jaksaneet?
Tää väsymys meinaa viedä multa kaikki voimat. Yritin käydä normaalisti juoksulenkillä/pyöräilemässä mutta tuntuu että ei vaan jaksa samanlailla kuin viikko kaks sitten:sleep: lisäksi mulla tuli tosi huono olo lenkin jälkeen.
Kävelylenkit siis saa riittää.
Pikku hiljaa meinaa huonovointisuuskin pahentua,toivottavasti ei tarvii oksentaa.
Nyt viikkoja 6+4
 
Minäkin Kath kärvistelen täällä juuri treenin jälkeisestä huonosta olosta :censored: oon liikkunu ennen raskautumista aikalailla päivittäin. Nyt tuntunu kuitenki reipas kävely ja pyöräily erityisen raskailta. Tähän asti kuitenkin kovempi sykkeiset salitreenit mennyt yhtä hyvin kuin ennenkin mutta nyt kotiin polkiessa iski mahottoman huono olo.
 
Heios! Mäkin voisin liittyä mukaan keskusteluun ja ihmettelyyn. Reilun viikon olen lueskellut jo ketjua kun oli jotenkin niin vahva olo raskautumisesta. Eilen iltapäivällä kp24/24 testailin kun on ollut useita oireitakin jo pitkän aikaa. No, olin näkevinäni tooodella haalean viivan, mutta se oli kyllä niin haalea, että jäin ihmettelemään että olikohan toiveajattelua vai totta..Noh, nyt aamulla testiin piirtyi jo selkeä, vaikkakin haalea, viiva. Eli eiköhän sitä raskaana olla. Laskureista saan LA:ksi lyhyehkön kierron vuoksi 19.-21.4. Laitetaan nyt alkuun vaikka se 21.4. Lisäisittekö mut listalle: 21.4.17/ Emelie85/ 31/ HYS/ 3.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: oskama
Liikkuminen on täällä myös vähän tuskaista mutta suht hitaalla tahdilla ei pahaa oloa tule. Mulla alkanut tulla iskias kipua alaselkään niin pakkokin välillä hidastaa ettei lähde jalka alta:unsure: Onneksi meidän eppu ei turhaan kiirettä pidä koulusta haettaessa ja kouluun on nyt päässyt kyydillä.

Yöllä heräsin pahoinvointiin ja ahdistukseen (n) ja en meinannut saada enää unta. Onko täällä muita joilla on ahdistusta?
Mulla on siis ihan diagnoosi tähän ja lääkitys jota oon kahdessa raskaudessa syönytkin kuten nytkin mutta annosta pienennän. Ja tarvittaessa rauhoittavaa mutta raskauden aikana ei ole tarvinnut aiemminkaan kuten muutoinkin saattaa olla vuosikin väliä ettei tarvitse. Toivottavasti mua ei nyt lynkata tämän takia :eek:
 
Hei, otatteko minut kyytiin? :) 13.4. / heettanen / 32v / OYS / toinen

Mulla on yksi km takana, olin alunperin tammikuisten ryhmässä mutta se tosiaan ei tarttunut kunnolla. Toivotaan että tämä on nyt pysyvämpää sorttia ja saan vauvan syliin huhtikuussa. :) Edellisestä suhteesta mulla on tokaluokan aloittanut tyttö. FB-ryhmä kiinnostaa!
 
Kath, mä käyn ryhmäliikuntatunneilla pari kertaa viikossa ja olin juuri toissapäivänä bodypumpissa ja oksennus meinasi tulla loppu tunnista. Yleensä ei tällaista ole ollut, mutta nyt olin ihan poikki tunnilla. Koiraa ulkoilutan, mutta siinä ei oo ilmenny vielä ongelmia.
Laskureista saan LA:ksi lyhyehkön kierron vuoksi 19.-21.4. Laitetaan nyt alkuun vaikka se 21.4. Lisäisittekö mut listalle: 21.4.17/ Emelie85/ 31/ HYS/ 3.lapsi
Meillä sama LA! :love:

Lumirinsessa, mullakin tuli eilen soitettua neuvola-aika. Mulla se on 8.9 ja se täti siellä oli tosi tyytyväinen, että soitin sinne näin ajoissa. Piti täyttää jo joku esitietolomakekkin koneella :)

Meinaako porukka mennä varhaisultraan yksityiselle? Me olemme suunitelleet menevämme :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hipppu
Olen huomannut liikkumisessa, että tuntuu kuin fyysiset voimat loppuisivat ennen aikojaan. Siis kuntoa kyllä tuntuis olevan, mutta olo on "kuin hidastetussa filmissä". :D Viime raskaudessa tein vielä ihan ennen laskettua aikaa pitkiäkin lenkkejä (hidastahti kylläkin) koirien kanssa, mutta nyt vähän hirvittää kun maha taitaa olla aika iso just silloin kun on ne kevättalven pahimmat liukkaat. :( Pitäis varmaan ostaa uudet ice bugit. Noh, eihän näistä keleistä kyllä koskaan voi tietää etukäteen.
 
Tuun mukaan keskustelluun, ainakin lukemaan jos ei muuta (en tiedä miten hyvin multa luonnistuu nää keskustelupalstoille kirjottelut :D, yritetään! )

Varasin eilen ekan neuvolan ja laskettu aika arvioidun hedelmöityksen perusteella ois 20.4. Menkkojen perusteella se ois 5 päivää aikasemmin. Oon kyllä ihan innoissani ja utelias kaikesta tästä! Kunhan kaikki vaan menisi hyvin! en malta odottaa ekaa neuvolaa, saati sit ultraa :) Mulla oli pahoivointia ja väsymystä "menkkojen" aikaan, mutta nyt olo on ollut ihan ok hyvä. Saa nähdä iskeekö pahaolo uudestaan kohta. Niin ja ekaa lasta odotan (nopeasti tärppäsi).
 
  • Tykkää
Reactions: oskama
Täällä jäätävä pahoinvointi jatkuu. Eilinenkin meni amusta iltaan sohvan pohjalla. Luin sitten netistä että jotku on käyttäny Postafen-matkapahoinvoitilääkettä myös raskauspahoinvointiin niin laitoin miehen hakemaan sitä apteekista. Se on siis ihan käsikauppatuote. Soitin vielä aamulla HUS:n teratologiseen tietopalveluun ja sanoivat sieltä, että sitä voi tosiaan ihan huoletta käyttää, on kuulemman yleisesti käytetty ihan ympäri maailman. Suomessa vaan ollaan niin varovaisia kaikkien lääkkeitten kanssa. Tänään oon siis ottanu sitä ja on helpottanu oloa kummasti! Pistää tosin väsyttämään, mutta makoilen mieluummin väsyneenä kuin pahoinvointisena. Mutta jospa lääkkeen voimalla selviäis ens viikolla alkavista töistä...

Maanantaille on myös varattu varhaisultra-aika. Mä jo miestä pelottelin että ehkä siellä näkyy kaksoset kun on tää pahoinvointi tällasta... ;) No, toivottavasti edes yksi sykkivä sydän! <3

Friid, haluatko että laitan sun tiedot listalle?
 
  • Tykkää
Reactions: oskama
Kath, mä käyn ryhmäliikuntatunneilla pari kertaa viikossa ja olin juuri toissapäivänä bodypumpissa ja oksennus meinasi tulla loppu tunnista. Yleensä ei tällaista ole ollut, mutta nyt olin ihan poikki tunnilla. Koiraa ulkoilutan, mutta siinä ei oo ilmenny vielä ongelmia.

Mäkin käyn ryhmäliikuntatunneilla. Tosin nyt on kyllä koko kesä ollu taukoa.....pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja alkaa taas käydä, kun on muutenki lomat lusittu ja arki koittanut!
 
  • Tykkää
Reactions: oskama
Hei kaikki,
Varovaisesti ilmoittaudun mukaan keskusteluun. Sain kauan odotetun plussan tänään testiin. Tasan tarkalleen vuosi sitten alotettiin kolmannen lapsen yritys. Maaliskuussa sitten tärppäsi, mutta oli kemiallinen. Nyt vihdoin tuli uusi plussa <3 Kovasti pelottaa, että miten tässä käy tällä kertaa, mutta ei voi olla innostumatta :D

Uskaltaudun kuitenkin mukaan ja minut voi lisätä tänne listoille :) Olen myös kiinnostunu FB-ryhmästä ja laitoinkin jo kenkelle yv:n.
21.4 / Jose85 / 31v / KYS / 3. Lapsi
 
Mä liikuin ennen raskautta aika paljonkin. Juoksin 2-4x/vko n. 5-15km lenkkejä sekä tein lihaskuntoa satunnaisesti. Lisäks oon aina rakastanu hyötyliikuntaa, eli pyöräillyt töihin/kouluun ja kävellyt kotiin portaat 6krs. Nyt kun raskauduin alko juostessa mahaan vihloa niin, että vähensin juoksua. Sittemmin kävin vaan kävelemässä ja pyöräilin. Nyt kun pahoinvointi on jokapäivästä ja melkein 24h on liikunta jäänyt vaan tohon kävelyyn (ja sekin rauhassa ja tasasesti). Lisäkshengästyy paljon helpommin, kuin ennen. Heti vaan kun pahaolo vähenee aijon jatkaa lihaskuntoa ja muuta airobista sen mukaan, mikä tuntu hyvältä. :)

Onko täällä muita kellä pahoinvointia?
Mulla tosiaan viikkoja nyt 6+4 ja pahoinvointi alko viimeviikolla (eli 5+jotain). Pahoinvointia on aina aamusin, päivällä vähän helpottaa, mutta iltapäivästä ja illall taas pahenee. Lisäksyöllä heräilen pahaan oloon. Syöminen auttaa jokskun aikaa (joo yöllä pakko käydä myös syömässä (n)). Yksaamu tuli oksennuskin jo, mutta ruoka maistu saman tien sen jälkeen..
Suht hyvin tätä kestää, kun ajattelee mikä on syynä. Mutta kurjaa on, kun joudun jo muutamat menot perumaan tämän takia.:( Odotan kauhulla, kun ensviikolla alkaakoulu, miten siellä tuun pärjäämään..
 
Mulla jäi tänä aamuna kahvi väliin, parin hörpyn jälkeen ei vaan pystynyt enempää :confused: Iltapäivällä kyllä maistui taas kupillinen, hyvä niin koska muuten olisi kamala päänsärky. Ruoka-asioista noin muuten, niin varsinkin aamupäivisin on kova nälkä ja makea ei oikein maistu, mikä on tämmöiselle sokerihiirelle tosi outoa. Pahoinvointia on hitusen aaltoillut mutta ei vielä mitenkään hirmu häiritsevästi.

Neuvolan varasin tällä viikolla, se on vasta rv 9+0, uskaltaisinkohan sitä silloin jo pyytää sydänäänten kuuntelua? Olen kyllä ajatellut että jos varhaisultrassa (jee, jo kahden viikon päästä!!) on kaikki hyvin, niin ostan kotidopplerin! Tämä raskaus ja lapsi on meille viimeinen joten haluan ottaa kaiken tästä irti :)

Hyvää ja paksua viikonloppua!!
Bosch 5+4
 
bosch, mulla sama tuon makean kanssa, olen normaalisti sellanen pullahiiri että oksat pois ja nyt ei tee mieli mitään makeaa. Muu ruoka uppoo kyllä, tuli syötyä lounaan jälkeen välipalaksi hampurilainen ja nyt illalliseksi taas hampurilainen, hups :whistle::geek:

Pahaa oloa ei ole ollenkaan, mutta tää väsymys on lamaannuttavaa. Puolenpäivän aikoihin töissä pitää alkaa tsempata jotta pysyisi hereillä loppupäivän.

Millon ajattelitte kertoa raskaudesta vanhemmille/sisaruksille/ystäville/töissä?

Me ajateltiin kertoa vanhemmille seuraavan viikon aikana ja läheisimmille ystäville varhaisultran jälkeen. Töissä en vielä tiedä milloin kannattaisi kertoa, en oikeastaan haluaisi kertoa ennen kuin on ihan pakko, mutta meillä on sen verran paljon työpaikan iltatapahtumia, että huhut lähtee varmasti liikkeelle heti jos kieltäytyy viinilasista.
 
Mä kerroin äitille heti kun sain plussan. :D jaetaan muutenkin äitinkaa lähes kaikki, niin tottakai tääkin oli heti pakko juoruta. Samoin kolmelle parhaalle ystävälle lähetin heti whatsupp ryhmään viestin et näkeekö ne tässä viivan ja sit 30min myöhemmin tutkittiin kaikki samaa testiä mun luona. muille kertomisessa odotan vielä joitain viikkoja. Nyt 6+0
 

Yhteistyössä