Huhtikuun hurmurit 2017

Heips! Jospa minäkin ilmottautuisin porukkaan mukaan. Jo viikon ajan ollut erilaisia raskauteen viittaavia oireita tai oikeastaan jo ovulaatiosta asti ollut tavallisesta poikkeavia tuntemuksia. Viikonloppuna alkoi olla jo niin varman olo että raskaana taidetaan olla, sunnuntaina pissin tikkuun kun ei kuukautiset alkaneet ja kaksi viivaa siihen ilmestyi.:love:

Meidän perheestä löyttyy jo ennestään heinäkuussa kaksivuotta täyttänyt tyttö. Itse aloin kunnolla kuumeilemaan tuossa juhannuksen tienoilla ja miehelle kun vihjasin asiasta niin ei oikein lämmennyt ajatuksesta, mutta kuinkas kävikään. Siinä parit kerrat ilman ehkäisyä oltiin ja tärppäsi sitten heti. :LOL: Sehän meni sitten ihan kivasti kun kevät/kesävauvaa toivoinkin. Nyt mies on kyllä ihan iloinen uutisesta ja on melkein kuin uudesti rakastunut.:love:

Menkoista laskien nyt taitaa olla 4+0, en ole ihan varma. Ajattelin jos yrittäisi neuvolan kautta päästä ultraan varmistamaan raskausviikot. Onko joku saanut puhuttua itselleen ultran neuvolan kautta?

Tällä hetkellä oireina on kipeät nännit, reipasta turvotusta vatsassa, jomotusta alavatsassa ja -selässä, itkuherkkyyttä, jatkuva nälkä, orastavaa pahoinvointia ja hajuherkkyyttä. Hirvittää hieman tuo pahoinvointi ja väsymys, että koska iskee oikein kunnolla kun esikoisen kohdalla olin kyllä ihan kuollut. Mutta tällä hetkellä on oikein iloiset ja onnelliset fiilikset.:)

Vatsa tosiaan pullottaa jo niin kovasti, että koskahan töissä joku huomauttaa. Haluaisin yrittää salailla kuitenkin sinne ekan ultran paikkeille. Olen kertonut vasta yhdelle hyvälle ystävälle ja ihan perheellekkin ajattelin vähän myöhemmin vasta kertoa. Katsotaan nyt kuinka tämä raskaus etenee. Yksi keskenmeno on koettu kolme vuotta sitten että pieni pelko siitäkin kytee takaraivossa.

Ilmeisesti joku facebook ryhmä on perustettu. Voisin olla kiinnostunut liittymään, siellä jotenkin helpompi ja kivempi kirjotella henkilökohtaisemmistakin jutuista.

24.4. Syssy^^/29/Tays/2. lapsi
 
Nyt minäki uskallan jo kirjottaa tänne, vaikka plussasin jo muutamia viikkoja sitten! Juuri tultiin varhaisultrasta, kun raskauden kestosta ei voinut olla yhtään varma, ja siellä pienen pieni sydän jyskytti!!
Oirehtia tämä pikkunen on mua jaksanut. On ollu kipua joka paikassa ja etovaa oloa joka mausta, hajusta ja ajatuksesta, suoranaista pahoinvointia, hankala olla mitenkään päin, vessassa saa juosta ja väsykin on kova. Tissit on jomottanut aivan mielettömästi siitä lähtien kun pillerit lopetin,(19.6.). Heikottaa ja huimattaa ja ei ole päivää jona ei jotain sattuisi hajamielisyydestä johtuen. Mahaa saa jo kaikin keinoin koittaa peitellä, eikä sekään tahdo riittää, kun turvotus on aivan älytöntä huolimatta ruokavaliosta ja nesteen määrästä. Ei vaan uskalla kaikille vielä paljastaa, kun täytyy kuitenkin varautua myös siihen pahimpaan näin aikaisessa vaiheessa.. :unsure: Mutta kaikista oloista huolimatta, otan kaiken avosylin vastaan, kun tiedän että tämä saa sen aikaan, ja että pienellä on kaikki tällä hetkellä hyvin <3
8.4.2017 / Muikeroinen / 19 / ? / 1. lapsi

20160816_162936.jpg
 
Hei kaikki! En käynyt tänään näytillä missään, kun mun työ on sellaista, ettei voi parin tunnin varoajalla perua ellei tyyliin pää ole irti. :geek: Mutta nyt näytti kirkkaalta paperi viimeisen kahden vessareissun ajan, joten joko selvisin säikähdyksellä tai sitten tässä on jotain tyyntä myrskyn edellä... :notworthy: Ei joka tapauksessa ole kivaa että joutuu nyt taas huolehtimaan, mitä tapahtuu. Jos huomenna tulee punertavaa paperiin, voisin soitella OYSiin tai jonnekin. Onneksi pieni tuhruvuoto voi olla ihan normaaliakin...:sick:
 
Täälläkin kärsitään edelleen vuodoista. Aiemmissa ei ole tällaista ollut. Välillä ruskeaa, välillä kirkasta. Neuvolassa pitivät "normaalina", kun sinne eilen soitin. Ei kuulemma ole syytä huoleen, jos ei tule kerralla reilusti eikä ole kovia kipuja. En siis saanut puhuttua itseeni ainakaan tästä syystä ultraan.

Pahaa oloa on ollut enemmän kuin aiemmista raskauksista. Sen olen nyt selättänyt kohtuu hyvin pahoinvointirannekkeilla ja säännöllisellä syömisellä.
Mä niin vaan pelkään niitä turhia kiloja!!! :unsure:

Ikuinen laihduttaja 7+0
 
Mullakin kokemusta nuista tuhnuista (oon tänne raportoinu lääkörikäynneistä.) tänään oli sit kontrolli neuvolan ultrassa. Viikonlopun jälkeen maanantai oli ainoo vuodoton päivä, mutta tänään aamulla kun heräsin taas oli tummanruskeeta "kuivunutta" tuhrua tullu. Onneks ultra oli melkein heti, jossa selvis että alkio on taas kasvanu ja syke kuuluu nätisti.

Kysillä vkl väittivät että istukka vuotaa/siel on hyytymiä(sillon se lääkäri oli se ärsyttävä ja mitään ei saanu kysyä)

Tänään kiltti ja ihana neukkulääkäri sano että istukassa ei näy mitään hyytymiä, vaan täysin kohdun ulkopuolella on hematooma. (Paljon soluliikennettä ja verisuonia, jotka aiheuttanut pienen sisäisen mustelmahyytymän) joka todennäköisesti selittää nuo verenvuodot.

Sanoi että ne on alkuraskaudessa tosi yleisiä ja joillakin ne vuoraa sit tuhruttumalla ulos/joillakin ei. Ei pitäisi olla välitöntä vaaraa jos ei ole "riskialueella". Minun kohdalla se onni, että se ei ole tosiaan kohdun sisällä/alkion pussukassa. Muuten se voisi vuotaessaan napata sen mahdollisesti terveen alkion matkaansa. Vähän helpotti kun sai oikeesti asiantuntevan selityksen vuodolle ja kysymyksiin vastattiin asiallisesti.

Ensiviikolla kontrolliaika. Katsotaan onko hematooma vielä jäljellä/liikkunut/onko mahdollisesti vaikuttanut alkion kasvuun (kuulemma huonolla tuurilla näinkin voi käydä)

Ihanaa kun täällä seurataan asiaa. Ymmärsin että nää hematoomat ja sitäkautta alkuraskauden vuodot on melko yleisiä, mutta silti se aina säikäyttää kun alkaa vuotaa. Mitään hätää ei ole siihen asti kun vuoto ei ole runsasta vesiputousmaista, vaan enemmänkin "vanhaa" verta, ruskeaa tuhnua nimenomaan.

Suosittelen että jos vuodot jatkuu nii rongut päästä ar ultaan. Mulla helpottu olo huomattavasti kun sai vuodolle selityksen ja näki kasvavan alkion sydämen sykkeen.

rriude 6+0
 
Äääh, täällä on ahdistus nostanut kovasti päätään :cry: jonka mukana on myös paniikkikohtauksia, eilen otin vahvemman lääkkeen kun miedommalla ei ollut vaikutusta(teratologisen mukaan vois siis ottaa tarvittaessa) . Inhottavaa istua sohvalla muiden nukkuessa ja pidätellä itkua,oksennusta ja sitä päänsisällä olevaa pakokauhua:unsure: eilen jopa harkitsin aborttia tuskieni keskellä:( nostin nyt peruslääkitystäkin josko lähtis helpottamaan. Ei tule muuten mitään kolmen lapsen kanssa olosta jos äiti on kauhusta kankeana eikä saa mitään aikaan:sick:
Toisinaan olo on ihan normaali ja ihana miettiä nimiä mahdolliselle pienelle, katsella vauvanvaatteita ja lukea mitä tapahtuu milläkin viikolla. :love:
Ehkä tämä vielä iloksi muuttuu.
Avantasia rv6+4
 
Huhhui. Pahoinvointi jatkuu ja eka täys työviikko päällä ni ei paljo tännekään ole joutanut kurkkimaan. Kaikki ylimääräinen aika menee nukkuen...

Maanantaina käytiin varhaisultrassa ja siellä kaikki oli niin kuin pitää! <3 Omen laskujen mukaan silloin oli 7+2, mutta mittauksessa näytti jopa 7+5. Sen perusteella LA siirtyisi maaliskuun puolelle, mutta koska olen ihan varma että tämä menee 2 viikoa yli kuten esikoinenkin niin pysytään nyt tässä porukassa. ;) Ultrassa näkyi myös toinen sikiöpussi, joka oli pysähtynyt kokoon 5+2. Se selittääkin tätä karmeaa oloa, eli hormoneja on ollut aluksi tuplamäärä. Ilmeisesti on aika yleistä että raskaus alkaa tuplana, mutta toinen alkio häviää varhaisessa vaiheessa. Joillekin aiheuttaa myös vuotoa, mutta mulla ei sitä ole ollut. Noin muuten ekstrahormonit vaan auttaa tuota jäljellä olevaa tapausta. Itse myös mietin kun pitkään on raskautta odotettu, josko tuplatärppi olikin ainoa tapa saada omat hormonit hereille ja raskaus onnistumaan. Oli miten oli, pääasia että ollaan tässä!

Mila84, kauhea tilanne ollut sinulla, onneksi luotit vaistoosi! Ja varsinkin, jos raskaaksi tulemisessa on ollut vaikeuksia niin todella vaarallista toimintaa lääkäriltä! Minusta kannattaisi ehdottomasti tehdä valitus tuosta, ihan ajatellen kaikkia muita jotka samalla lääkärillä käy tuomioita kuulemassa... Kyllä pistää vihaksi!

Trillian ja tulokas 7+4
 
Yöllä vuoto oli jo punertavampaa ja lievää menkkamaista juilintaa oli, joten soitin aamulla neuvolaan. Sanottiin, että näillä viikoilla he eivät auta mitenkään, että voi mennä yksityiselle jos haluaa nähdä tilanteen. Mut viesti oli et, kärsi yksinäs ja jos nousee kuume, ni soittele. Näillä viikoilla keskenmenot menee ittekseen, kiitos hei. Vaikka sanoin, että mulla on taustalla yks km, että eikö sen takia vois tehä jotain, ni ei. :cry:
 
heettanen :( voi ei. Toivottavasti oliskin jotain muuta ja pieni pysyis matkassa.

Ikuinen laihduttaja, mulla samaa. Tuntuu että pitäis syödä vähän väliä, muuten voin pahoin ja maha kurnii. En kuitenkaan pysty syömään niin paljo kerralla kuin ennen kun tulee huono olo:sick:
Aikaisemmissa raskauksissa mulle on tullu tosi paljo kiloja ja viimeisestä raskaudesta jäi vielä muutamia kiloja. Joten toivon että saisin pidettyä kilot kurissa tässä raskaudessa, mutta tällä syönnillä tuntuu mahottomalta.

Väsymys vaivaa edelleen. Onneksi mulla on vielä tällä viikolla ollu mies kotona joka jaksaa siivota(y)
Ensi viikolla eka neuvola.Jännittää kuuluuko sydänäänet ja uus terkka. Muutettiin tänne vuosi sitten ja jäin ikävöimään vanhaa terkkaa.
No nyt taas syömään, onhan tuosta aamiaisesta jo kohta pari tuntia.

Kath 7+3
 
Avantasia, toivottavasti olosi helpottuu :( ja olisi enemmän noita ihania hetkiä :)

Trillian, ihana kuulla, että kaikki hyvin varhaisultrassa. Itsekin haluaisin olla jo siinä tilanteessa, että pääsisin varhaisultraan. Vielä on pari viikkoa aikaa :)

Heettanen, voi ei. Inhottavaa, ettei neuvola auta mitenkään tilannetta. Kuullostaa hieman ilkeältäkin tuo :/ toivottavasti siellä on kuitenkin kaikki hyvin.

Onko kenelläkään väsymyksen sijaan unettomuutta? Saan unta vasta klo 02 aikaan ja heräilen itsestään tai pissahädän takia parin tunnin välein. Sitten herätyksen aikaan väsyttää niin vietävästi.

Oskama, 4+5
 
Yöllä vuoto oli jo punertavampaa ja lievää menkkamaista juilintaa oli, joten soitin aamulla neuvolaan. Sanottiin, että näillä viikoilla he eivät auta mitenkään, että voi mennä yksityiselle jos haluaa nähdä tilanteen. Mut viesti oli et, kärsi yksinäs ja jos nousee kuume, ni soittele. Näillä viikoilla keskenmenot menee ittekseen, kiitos hei. Vaikka sanoin, että mulla on taustalla yks km, että eikö sen takia vois tehä jotain, ni ei. :cry:

Kuulostapaa ikävältä :/ naisten polin päivystykseen voisi päästä helpommin, itse tosiaan pääsin pelkkien kipujen takia kahden tunnin sisällä verikokeisiin ja ultraan. Näissä toki paikkakuntakohtaisia eroja :l
 
Tosi kurjaa heettanen... :( Toivotaan että olis jotai muuta!

Mulle tuli yön aikana ihan kamala flunssa, tuntuu että koko pää on tukossa ja särkee :unsure: Lisäksi on koko ajan nälkä mut mikään ei kyllä nyt maistu... Vetää olon aika voimattomaksi :unsure:
Onko muilla muuten makeanhimo hävinnyt? Kaapissa on ollut viikon irtokarkkipussi koskemattomana o_O

Tänään pitäisi varmaan muistaa eka neuvolakin varata, vähän viime tippaan olen sen tainnut jättää... Kovasti haluaisin mennä yksityiselle ultraan varmistamaan että kaikki on hyvin. Hinta siinä vaan mietityttää, yllättäen (n) Vaikka ensimmäinen raskaus meni hyvin niin jotenkin nää erilaiset oireet saa miettimään kaikenlaista.

Kaiken stressin ja flunssan ja muiden oireiden keskellä välillä täytyy olla positiivinen ja ajatella että kaikki menee vielä hyvin ja siellä se vaavi kasvaa masussa :love:

Eveli90 7+0 (ainakin omien laskujen mukaan...)
 
Oskama, mullakin on unettomuutta.. Heräilen öisin muuten vaan tai juurikin vessa hätään ja sitten on taas vaikea saada unta uudestaan. Menee yöt ihan sängyssä pyörimiseksi... Aamulla kyllä sitten nukuttaisi... Ja päivällä väsyttää. Ristiriitaista että väsyttää mutta ei saa unta o_O
 
Kuulostapaa ikävältä :/ naisten polin päivystykseen voisi päästä helpommin, itse tosiaan pääsin pelkkien kipujen takia kahden tunnin sisällä verikokeisiin ja ultraan. Näissä toki paikkakuntakohtaisia eroja :l
Oulussa naistenpolille pääsee vaan lähetteellä, ei ota akuuttitapauksia. Eli pääsisin jos neuvolasta saisin lähetteen mutta neuvola ei auta. :unsure:
 
Uskaltaisinkohan tänne jo kirjoitella?
Tein tänään clearbluen ja tulokseksi sain 3+. Nyt ensimmäistä kertaa osasin hymyillä vaikka viimeisen viikon aikana olen testejä tehnyt useita. Viime raskaudessa ei testi näyttänyt ikinä 2-3vk enempää.
Pelko on odotusystävänä, toivun vieläkin kohdunulkoisen raskauden aiheuttamista arvista. Nyt rv pitäisi olla 5+2. Varhaisultra viikon päästä.

Noai /28/ la17.4/ toinen lapsi /SatKS
 
Oskama, mullakin on unettomuutta.. Heräilen öisin muuten vaan tai juurikin vessa hätään ja sitten on taas vaikea saada unta uudestaan. Menee yöt ihan sängyssä pyörimiseksi... Aamulla kyllä sitten nukuttaisi... Ja päivällä väsyttää. Ristiriitaista että väsyttää mutta ei saa unta o_O
Ahh, täysin samanlaista siis kun mulla. Olen yrittänyt ulkoilla ja liikkua, jotta saisin yöni nukuttua. Siltikin heräilee ja pyörii sängyssä. Liekö sitten stressaa tai muuten vaan.
 
Uskallankohan kirjoittaa vielä.. viikon verran jo aavistellut ja tänään 2 hailakkaa plussaa tehty, huomisaamulle vielä testi odottamassa. Taidan olla vanhin, 39vuotta, lapsia ennestään kaksi, 6- ja 4-vuotiaat. Tämä on vuoden sisään kolmas raskaus, joten jalat maassa ollaan. Täällä oltu jo toukokuisissa16 ja syyskuisissa16. Mutta uhmaan kohtaloa ja tänne kirjoitan. Oireita on tasaisesti. Palailen huomenna vielä testin jälkeen...

KolmasKerta3, 39 v. la 28.4.17 Kys
 
heettanen Voi ei.. :( Ompas inhottavasti suhtauduttu huoleesi neuvolassa.. Mielestäni raskauden aikaisen vuodon syy kuuluisi ultrassa selvittää..

Tänne ei kummempaa. Tasavahvoja viivoja edelleen odottelen. :D Tänään dpo 14-15, ja viivat jo reilusti tummentuneet, mutta testailen vielä niin kauan kun tasavahvat saan. Sen jälkeen aikomuksena soittaa neuvolaan ja yrittää päästä neuvolan kautta varhaisultraan. Viimeksi neuvolaan yhteydessä ollessani kemiallisen raskauden tiimoilta, sain sellaisen kuvan, että keskenmenoja kokeneena minulla olisi mahdollisuus päästä kunnalliselle ultrattavaksi rv 7 eteenpäin seuraavassa raskaudessani, ja tämän kortin ajattelin nyt sitten käyttää kunhan neuvolaan soittelen. :D

Onko kaikki täällä jo varannu neuvolaan aikaa? :)

Oireina on tällä hetkellä ollut ympärivuorokautinen väsymys, pois lukien aamut. Aamuisin herään pirteänä jo ennen herätyskellon soittoa, mutta parin tunnin päästä heräämisestä alkaa se väsymys. Lievää etomista on myös aina päivän mittaan, mutta ei vielä onneksi kovin pahaa sellaista. Nännit myös kipeytyneet lähipäivinä. Mutta periaatteessa vielä on tosi hyvä olo. :) Toki tissikipua ja pahoinvointia kovasti toivon (edes lievää), sillä se antaa jollain tapaa miulle varmuutta tämän raskauden onnistumisesta.. :love: Vaikka eihän ne oireetkaan mitään loppujen lopuksi takaa..

minttumar + mini 4+4
 
Uskallankohan kirjoittaa vielä.. viikon verran jo aavistellut ja tänään 2 hailakkaa plussaa tehty, huomisaamulle vielä testi odottamassa. Taidan olla vanhin, 39vuotta, lapsia ennestään kaksi, 6- ja 4-vuotiaat. Tämä on vuoden sisään kolmas raskaus, joten jalat maassa ollaan. Täällä oltu jo toukokuisissa16 ja syyskuisissa16. Mutta uhmaan kohtaloa ja tänne kirjoitan. Oireita on tasaisesti. Palailen huomenna vielä testin jälkeen...

KolmasKerta3, 39 v. la 28.4.17 Kys
Onnittelut plussasta ja tervetuloa! Toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan ja raskaus jatkuu loppuun asti. :love: Me ollaankin samassa tilanteessa, tämä on myös minun kolmas raskauteni. Alunperin piti tulla lokakuun 2016 vauva, sitten maaliskuun 2017 vauva ja nyt tulossa toivottavasti huhtikuun 2017 vauva. :)
 
  • Tykkää
Reactions: KolmasKerta3
Laitoin myös viestiä tosta fb ryhmään pääsystä :)

Mulla on oireet pysyneet aika samanlaisina paha olo aaltoilee, mutta vielä ei oo joutunut oksentamaan, kaikki ärsyttää ja iho huonossa kunnossa.
Varasin ekan neuvolan ja se on samana päivänä varhaisultran kanssa, vielä 1,5 viikkoa pitäis malttaa odottaa.

Sintssa & mini 6+1
 
Onko kaikki täällä jo varannu neuvolaan aikaa? :)

Toki tissikipua ja pahoinvointia kovasti toivon (edes lievää), sillä se antaa jollain tapaa miulle varmuutta tämän raskauden onnistumisesta.. :love: Vaikka eihän ne oireetkaan mitään loppujen lopuksi takaa..
Varattu on juu. 8.9 torstaina aika, eli olen silloin raskausviikolla 9? :D eli (rv8+6)

Tuosta oireilusta kanssa. Mulla myöskin todella vähän oireita ja vähän toivon, että olisi enemmän. :cautious: Tai oon tyytyväinen näin, mutta samaa sanoisin kun sinä... Tois ehkä jollain tapaa varmuutta. :)

Oskama, 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: minttumar
oskama, Tuosta unettomuudesta vielä. Ennen plussaa miulla oli monena yönä niin, että väsytti illalla ihan älyttömästi, mutta en vaan yksinkertasesti saanu unta. Ja sitten siinä sängyssä pyöriessä menikin useampi tunti. Nyt plussan jälkeen se taas on kääntynyt siihen, että voisin mennä yöunille jo iltapäivällä, kun väsyttää koko ajan. :D Joku kultanen keskitie olis tässä uniasiassakin ihan hyvä saavuttaa. Nää ääripäät ei oo mukavia. :D

minttumar ja mini 4+4
 
Hei.
Jospa mieki uskaltaisin tänne tulla. Tänään 4+0 ja la menkkojen mukaan 26.4 :) Ensimmäisen plussan testasin jo perjantaina rv3+2 koska oli jo selviä oireita. Neljäs lapsi tulossa ja synnärinä lks.
Onnea plussasta ja tervetuloa! :love: Miulla menkkojen mukaan la 22.4. mutta oviksen mukaan 26.4., kuten siullakin. Saas nähdä, mihin sitten ultrassa la tarkentuu. :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Marrasmassu

Yhteistyössä