*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

AAM
Päiviä ja tervetulotoivotuksen Adaliina ja kiiltis :wave:

sukulaku jäätelö ingmanilta 1,29 äsmarketissa... jep jep takasin vanhoihin pahoihin tapoihin :whistle: ... :xmas:

ja AH mäkin sain oman kumpuni esiin kun makasin sängyllä ja vetäsin sen röllykän sisälle niin siellä oli pikkunektariini kokoinen yksiö :heart: eik se ollut mikään kusirakko :D :LOL:

viikendejä kaikille. nyt ulos kun on nätti ilma vielä..

Allusmamma & hippunen 9+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja daisy:
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
kyllä mä uskon että se on vauvarokko. toi vielä vahvisti kun kerroit et ne näpyt häviää painettaessa ja niin juuri vauvarokossa on
Ok, mielummin vauvarokko kuin se parvorokko!
Tänään käytiin pojan kanssa lääkärissä ja se sanoi heti että Parvorokko! Mutta sitten katsoi pojan suuhun, jossa rakkuloita niin diagnoosi olikin Enterorokko. Että näin. Tieto oli aika helpotus. En ollut tästäkään rokosta ennen kuullut kuin vasta eilen luin noita netistä. No, aina sitä viisastuu ja kai sitä pitää vaan asennoitua siihen, että kun on leikki-ikäinen lapsi, niin tauteja on jos jonkinmoisia ja kun se päiväkoti on semmonen tautipesäke. Kunhan nyt ei itseen sitten nämä rokot iskisi!

Sukupuoliveikkauksesta, niin mulla on vahva arvaus että ois poika, koska niitä meillä suku täynnä, mutta kyllähän tyttö haaveissa olisi. Mulle voi kuitenkin päivittää pojan tonne listaan, se se kumminkin on ;) .

Voi kun munkin masu alkais kasvaan jo. Tuntuu että ei oo minkään näköistä vauvakumpua missään.

daisy+sintti 10+3
 
hui daisy! toi enterorokko ei ole sit raskaana oleville niin vaarallinenkö?? ei kyllä ihan heti tulis tollainen mieleen. onneksi saitte diagnoosin!

mulla oli etusivulla tapahtunut joku ihme kämmi, mut nyt asia korjattu jos joku ihmetteli sitä riemunkirjavaa listaa :LOL:
 
Lauantai-iltaa kaikille. :wave:

Onkos muilla mitään mielitekoja happamiin juttuihin? Siis esmes puolukat, omenat.. Täällä yksi parhaimmista on juuri nuo ja ihan outoa. Omppuja kun ei meikäläinen aina edes voi/saisi syödä kun alkaa henkeä ahistaa. :ashamed: Mutta paremmin niitä on sietänyt nyt kun ottaa kotimaisia ja kuorii ne.
Ja tietty sitten se yksi haittapuoli mitä nuo tuo tullessaan on se närästys. :kieh:
Mutta ei maha mitään senkin uhalla on syötävä. :saint:


Ruttana & Salamatkustaja 11+0 :heart:
 
mulla on pakkomielteenä omena...nami nami..himoitsen niit vihreitä ulkomaisia...kuorituna tietenkin..joka pvä töissä syön vähinään yhden, vaikka mahakatari ei aina niin omenasta tykkäis =) mutta ehkä pirpana tykkää :heart:
 
ja riisimuroja maidolla ja hillolla tehnyt kauppaansa täällä :p

Ultrassa käyty. Kaikki löytyi mitä pitikin ja vauva voi hyvin. Niskaturvotus oli 0,6mm joka hyvä. Pää-perämitta hurjat 4,6 cm. Pikku touhottaja siellä hyöri ja pyöri. Molempia käsiään tunki suuhun siellä. Ja jalat tempoi niin mahdottomasti. Tosi hyvä mieli jäi tuolta käynniltä :heart: :heart: Laskettuaika kuukautisista piti päivälleen paikkaansa. Mallilapsi :D Tässä itse hän



Iitanen ja Touho 11+4
 
Ooooi, ihana ultrakuva Iitanen! :heart: Onnea kivoista kuulumisista!

Ihania namivinkkejä täällä pinossa satelee, AM:n sukulakujätskivinkki sai ainakin veden kielelle, täytyy kurkata seuraavalla kauppareissulla pakastealtaaseen josko löytyis :p .

Minun tämän päiväinen "mieliteko" kaupassa oli greippilimu. Oikeesti inhoon lonkeroa enkä ole erityisemmin tyota greippilimuakaan lipittänyt, mutta nyt muka vaan kaupassa tuntu että greippilimua kiitos. Lasillisen äsken kaadoin ja hyvältä maistui. Outoa...

No minusta tää mun massu ei ole mikään vauvamassu, läskimassu pikemminkin :D. Jotenkin tuntuu että väärässä paikassa koko kumpu, paljon alempanahan sen pitäis olla!! Esikoisesta muuten maha tuli näkyviin vasta joskus rv20+ muistaakseni, pitkällä oli viikot yli kahdenkymmenen ennen kuin piti normifarkuista luopua...

Talvitie ja Siiri 11+3
 
Heippa! Karsea pääkipeä.. oltiin tuolla minun kotona eli poijjan mummulassa, mulla on 10v pikkuveli ja sillä oli kaveri yökylässä. Ne PELASI KOKO PÄIVÄN!! Joko tietokonetta tai pleikkaria. Ja tietenkin kaiken maaliman tykityspelejä. Korvissa raikaa. Ja velipoika muuttuu ihan erilaiseksi kun on kaveri kylässä, menee ihan "lesoksi" ja koko ajan vastustaa vanhempia ja minua. Kun ollaan normaalisti kotioloissa niin syliin pyrkii edelleen ja on ihan lapsi vielä.

Mulla heikotus vieläkin jatkuu. Kauhean rasittavaa tämmönen jatkuva väsymys ja kuvotus. Toivottavasti loppuu pian.. ei jaksais enää. Kaikki kotityöt jatkuvasti puolitiessä kun ei mitään jaksa.

Tyttö-/poikaolosta, ekasta raskaudesta lähes kaikki neuvolantätiä myöten veikkasivat meille tyttöä, mutta itse näin AINA unta pojasta. :) Joten ilmoitan oloni sitten kun alan nähdä unia. :)
 
Ruttana Täällä on himo happamiin juttuihin. Greippimehua tekee mieli ja yks päivä söin kokonaisen pussillisen puolukoita pinaattilettujen kanssa :D Mun tekee kyllä mieli muutenkin kylmiä ja raikkaita hedelmiä ja esim jäisistä marjoista tehtyjä smuuteja. Näiden terveellisten mielitekojen lisäks himoitsen metvurstia ja mäkin juustohamppareita, joita normaalitilassa ei tee mieli. Kummallisia juttuja.

Täällä kyseltiin jossain vaiheessa palstalaisten ammateista. Mä toimin pankissa sijoitusneuvojana, mutta aloitin just kasvatustiedenopinnot avoimessa, joten uranvaihto on haaveena...pitkän tähtäimen projektina :)

Tyttö vai poika - mulla ihan poika olo. Torstain ihanien ultrakuulumisten jälkeen juhlistin vauvanvaateshoppailukierroksella ja ostin jopa yhden vähän poikamaisen liivin. Molemmat kyllä yhtä tervetulleita.

Nyt takaisin sohvanpohjalle löhöilee. Uskomaton tämä väsymys!

Noomi- & masukki 7+3
 
Ihme ja kumma jaksoin eilen(tänään) olla valveilla yhteen asti :) .vointi on aamuisin jo hippasen parempi joten eiko innolla oottaa huomista klo kuuden herätystä.

Väsynyt olen ollut ja hienoista keleistä huolimatta en ole jaksanut ulkoilla.

Mulla on ollut kyllöä ihmeellistä ettei makea maistu,muutoinhan sitä kuluu jonkin verran,toisaalta olen tosi tyytyväinen siihen.Herkkuihin kuuluu myös kaikki kylmät ja kirpsakat;viinirypäleet jääkaapista on aika hyvä,sitten juon karpalotuoremehua(tai sellasta) vedellä puoliksi jatkettuna,muu ei maistu ei ees vissyt.

Ooteko juonu paljo kahvia?
Mulla ei ole kahteen vkon esim aamuisin tehnyt lainkaan mieli,ennen sentään piti kupillinen saada ennen töihin lähtöä,ilman olisi ollut katastroofi=)
 
Hani- Lisäisitkö mut listaan. La 17.4 sairaala PS ja esikoinen. Ja minoon 24 nyt, 25 huhtikuun alussa. Taidan alkaa seuraa aktiivisemmin huhtikuisia kun se la nyt varmistui ekan ultran jälkeen.

teppana ja pähkinä 9+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
hui daisy! toi enterorokko ei ole sit raskaana oleville niin vaarallinenkö?? ei kyllä ihan heti tulis tollainen mieleen. onneksi saitte diagnoosin!

mulla oli etusivulla tapahtunut joku ihme kämmi, mut nyt asia korjattu jos joku ihmetteli sitä riemunkirjavaa listaa :LOL:
Mitä tuosta Enterorokosta luin, niin ei kuulemma ole voitu osoittaa, että enterorokko aiheuttaisi sikiövauriota tai vaikuttaisi raskauden kulkuun. Mutta eipä kai sitä tässä tilassa ois hyvä mitään rokkoja sairastaa. Tiistaina kyllä aion sanoa neuvolalääkärille tästä pojan rokosta. Muhun ja mieheenikin tämä Enterorokko voi tulla, mutta lääkäri eilen sanoi että sen on voinut jo vauvana lähes huomaamattakin sairastaa (???). Toivotaan parasta. 23.pv ois lähtö Portugaliin viikoksi perheen voimin, että toiv. siihen mennessä on kaikki taudit voitettu!! Tekis niin hyvää päästä vähäksi aikaa täältä kauas pois!
 
Heips!

Taas on tullu teksii ku sieniä sateella.. ;)

Näin viimeyönä painajaista että kuolin ja katselin sivusta ku mieheni hoiti tytärtämme, ajattelin siinä sitten että tyttökösielä olikin..se oli kyllä hirvee uni, mutta nyt tuli mieleen että voisko sielä sittenkin olla tyttö? No poika olo mulla vielä on.. :)

Ihanaa pääsen jo tiistaina lähtemään espanjaan mieheni luokse, olen niin onnessani vaikka ikävä tänne varmasti tuleekin, no kuukauden päästä tullaan käymään sitten np-ultrassa ja neuvolassa.. :saint:

Ostin perjantaina ekan mami-päntsit henkalta ja maukalta, sellaset mustat tosi kivat housut, oli ne eilen jalassa kun käytiin kaverin kanssa viihteellä..noh ei siel jaksanu kyllä tassia ja kattella sitä menoo ku puol 1 asti ja sit tuli väsy ja huono olo..eipä taida tätä tyttöö enää tanssilattioilla näkyä sit vähään aikaa..

Ihania masukuvia ootte pistäny..ois kiva nähdä lisää, vaikka ei viel nii isoo mahaa ookkaan, nii vois sit vähä verrata omaan pömppikseen.. ;) voin omani pistää jos vaan osaan??Miten niitä kuvia voi tänne pistää? :eek:

nyt en muista enää kuka se oli kellä oli annettu viikoiksi 7+1 ja pikkunen oli ollu 8,9mm tai jotain pitkä..ku meille annettiin sillon samat viikot ja päivät vaikka pituutta oli 10,4mm..hmm..on nää kyl erikoisii pohdistoi nää lasketut ajat..katotaan muuttuuko meillä vielä huomenna kun on se ylimääränen ultra! :) Sit kävi semmonen mielessä, että jos se ei ookkaan kehittynyt tarpeeks nopeesti ja siks mullakin laskettu aika siirty 2viikolla neuvolan antamasta?? :/ Kai se on tää äidin huoli mikä on kokoajan pinnalla, ja tämä tulee jatkumaan vielä koko elämän! Kyllä sitä rupeaa omaa äitiä arvostamaan vielä enemmän ku itsestä tulee äiti. :D
 
Miula ei oikeestaan oo mitään ihmeellistä omassa navassa. Tällä hetkellä isäntä ottaa pirusti päähän |O (Meille on tarjolla 3 pvää yhteistä aikaa ilman esikkoa eka kertaa päälle vuoteen ni tää apina sit huikkaa, et "taijan lähtee metälle". Hemmetin tampio!)

Ei muuta. :snotty:

pietu- ja oikku 10+5 (10+1)
 
Ruttana ja Noomi: mäkin himoitsen hapanta jatkuvasti. Kotimaisia omenoita menee helposti viisi kerralla. Puolukoita ja karpaloita survon rahkan kanssa ja teen smoothieita myös. Jälkimmäiseen lisään vähän banaania.

Juon myös itse tekemääni jääkahvia, kun ei tavallinen kahvi enää maistu: Nestlen espresso-purusta muutama espresso pohjalle, sitten paljon laktoositonta maitoa ja jääpaloja.

Muuten syön hyvin tavallisesti.
 
Mulla varhaisultrassa masuasukki oli 7,5 mm ja vastas viikkoja 6+5.

Meikäläiselläa maistuu sitruunavesi kovasti. Kaupasta tuli eilenkin ostettua sitruuna, jonka mehua sitten puristan kraanaveden joukkoon. Liekö sitten siksi Kulta Lonkerokin maistuisi, kun greippikin hapanta.

Kahvia en juo lainkaan, syystä että en ole koskaan juonut ;) .
 

Yhteistyössä