*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

heippa naiset :wave:

en ole taas ehtinut kirjottelemaan moneen päivään, mutta nyt vapaapäivänä otan pienen tauon siivoilusta ja muista touhuiluista :D tänään oli neuvolalääkäri ja mun hyvä säkä se oli sellanen tajuttoman komea +/- 30 vuotias mies :p :ashamed: jotenkin tuntui tyhmältä maata siinä sen ronkittavana, kun muutenkin yritän välttää mies gynejä.

kaikki hyvin! neuvolan mukaan tänään 11+0 ja ultran 10+3. sydänäänet kuului helposti n. 150 lyöntiä minuutissa :heart: hemoglobiini 120, mikä kuulemma hyvä..? puolitoista viikkoa np-ultraan ja sitten voin EHKÄ jo huokaista. mutta kyllä olo on taas paljon toiveekkaampi kun aamulla pitkästä aikaa tuli oksennut ja sydänäänet kuului :heart:

huomenna on miehen suvun 50-v juhlat jonne tulee yli sata ihmistä. kukaan miehen puolelta ei vielä tiedä, koska viimeksi ne juorus koko suvulle alle päivässä ja se meni kesken :ashamed: no tänään sitten kerrotaan ja katsotaan kuinka nopeasti juorukello laulaa :kieh:

kävin ostamasa aivan ihanat harmaat suorat housut hennesin mammaostatolta ja mustan neuleen. niissä näkyy hyvin pieni kumpu, mutta ei välttis ihmiset tajua jos ei tiedä. oon huomannut että on parempi pitää kireitä paitoja kun yrittää peitellä. näyttää vaan lihavalta jos peittelee masua. sitäpaitsi tänään neuvolan mukaan alkoi se maaginen viikko12 :heart:

JJ-t ja mussu 10+3 (11+0) :D
 
moikka pitkästä aikaa!
Ihanaa lukea ihania ultra- ja sydänäänikuulumisia :heart: Oi ko ittekki jo pääsis....

eka neuvola takana, sydänääniä ei saatu vielä kuulumaan, sillon oli 9+3. Ens viikolla kokeillaan uudestaan. Painoa oli enemmän ko muistinkaan |O Ja laskettu aika terkan mukaan jo 7.4. Siinä onki iso pino alla, jos päivittäjä muutais minut siihen.
Ja nuista seulonnista, meile tarjottiin sitä alkuraskauden veri-ja ultraseulaa mutta ko se ultra pitäs tehä Rovaniemellä!!!! Haloo mikä matka täältä käsivarresta...mietittiin asiaa ja päätettiin ettei me siihen osallistuta, vaan ihan tavallisenn niskapomu-ultraan. Se saa riittää...
Tyttöpoika-oloista on kuulkaas ihan tyttöolo! :LOL: Niin oli edellisessäki raskaudessa, mutta kun ultrissa sanottiin aina että poika, nii poikaa sitä sitte ootettiin. Tais ultraaja kusetttaa meitä.Siniste vehkeet ostettiin mutta kuinkas kävikään, tyttö pujahti maailmaan :LOL: Tällä kertaa aijon luottaa tähän oloon :kieh:

Pahoinvointi ei hellitä, kusemaan joutuu monta kertaa yössä ja tissit on ku koripallot B)

Ihanaa odotusta ihan kaikille :heart: :heart:

Kompleksinen äiti ja wauwi 10+4
 
tässä päivityksien lomassa voisin kommentoida.

eilen oli ihan pakko mennä ostaa se pirun lauantaipussi :LOL: heti ahmaisin kitusiin ja ne mustat autot :p :p
on se hauskaa kun joku täällä mainetsee jotain ni sitte sitä on pakko saada :LOL:
mä voisin heittää yhen namin: mannapuuro ja marjakiisseli :p
 
(Lisäsin tämän viestin tänne uuteen ketjuunkin)

Tervehdys kaikille!

Täällä uusi listalle lisättävä huhtivauvan odottaja, 35 vee. Saapa nähdä, syntyykö jo maaliskuun puolella - laskettu aika on 22.3. Minäkin odotan esikoista ja synnytän Kättärillä.

Flunssa uhkaa iskeä päälle, ja olenkin tänään lähinnä nukkunut ja tehnyt vain vähän töitä. Voin onneksi jäädä töistä pois, koska teen töitä oman firmani puitteissa. Miten olette selvinneet flunssasta?
 
JJ-t kirjoitti, että hänellä näkyy pieni kumpu jo. Minulla ei juuri mitään. Olen tosi pitkä, joten ehkä maha hautautuu pituuteeni.

Rinnat ovat sen sijaan kasvaneet ja kipeät, heti alusta lähtien. Jopa siinä määrin, että välillä on pakko nukkua rintsikoilla.

Miten teillä muilla?
 
Vatsan näkymisestä:
Ennestään kun on ollu tuota löysää nahkaa tuossa mahassa niin eilen oli pakko "ihastella" peilistä kun huomasin että se löysä on kiristynyt ja kumpu alkanut tulla esiin. :saint:
Ei enää läskinahka roiku alhaalla.. :D :D


Ruttana & Salamatkustaja 10+6
 
APUUVAH! Nyt ei oo mitään masuasukkiasiaa, mutta sattuisko kellään jo ennestään lapsia omaavalla tai muuten olla tietoa, että mikä vois olla syy, että esikolle (ensi kuussa 2 vee) ilmestyi nyt tässä vuorokauden aikana kroppaan ns. nokkosihottumaa? Kuume oli eilen todella korkea ja eilen käytiin myös lääkärillä ja saatiin uusi antibiootti, tai penisilliini tais olla, korvatulehdusta varten. Putket laitettiin viime viikolla ja sen jälkeen ollut märkävuotoa. Putket auki eli toimivat ok. Pojalla ollut jo kolmisen viikkoa nuhaa eli todennäköisemmin on kyse korvatulehduksesta. Mutta siis voiko tää nokkosihottuma nyt olla lääkeallergiaa vai joku rokko? Päiväkodissa ei ainakaan ole puhuttu rokkotaudeista vaan kovasta kuumetaudista...vaikka voihan sekin jollain olla rokkotauti loppuviimein... Voisko tää olla vauvarokko tai se raskaana oleville tosi vaarallinen Parvorokko?! Mua rupes ihan hirveesti pelottaan, että jos se onkin toi Parvorokko!! En sais koskea poikaan (oonhan jo koskenut sata kertaa tänäänkin) ja mun pitäis jo juosta verikokeisiin. Kamalia tommoset taudit. Mä niin toivon, että olis tosta penisiliinistä toi ihottuma..! Oon tässä yrittänyt soittaa päivystykseen ja kysyä että pitääkö mennä pojan kans näytille vai vaan seurata tilannetta, mutta helkutti kun ne ei taas tuolla arvauskeskuksessa vastaa puhelimeen :kieh: . Menee hermo ja nyt nää raskaushormoonit aiheuttaa jo paniikkia, kvääk! Tämmösiä ihottumia ei siis ole ennen pojalla ollut, vaikka on syönyt vaikka mitä antibiootteja. No, voihan se ei-sopiva lääkekin tulla vastaan ja tätä lääkettä meillä ei tosiaan ole ennen ollut. Mutta jos nyt joku sattuis tietään tai arvaileen, että mitä vois olla niin saa vastata :) . Kyllä mä tässä yritän saada jotain asiantuntijaa vielä kiinni, en saa mielenrauhaa ennen.
 
Daisy: Aiempia lapsia ei ole, mutta uskaltaisin silti melko varmaksi sanoa, että lääkeaineesta johtuvasta ihottumasta on kysee. Kannattaa kipittää tk:seen vaihtamaan reseptiä ennekö menee kellukoille.

Täälä on huomattu ruttanan mainitsemaa vatsannahan kohoamista, siis pieni kumpu on alkanut puskea alavatsasta esiin ja puskee vyötärön liikakiloja ylöspäin. Veikkaan ettei menee kuin pariviikkoa ja meitsin mahaa ei enää salailla!

Amy ja Hipsukka 8+6
 
Heippa kaikki! Täällä yksi onnellisesti raskautunut, laskettu aika on 9.4. Raskaus oli suuri yllätys, sillä luulin oikeasti, että kyseessä varhainen "mummutauti" :) Mitään raskausoireita ei silloin vielä ollut.
 
Sain päivystyksestä vihdoin jonkun sairaanhoitajan kiinni ja se epäili myös tälleen näkemättä että vois olla kyse näistä yleisistä rokoista mitä on ja että seurataan tilannetta aamuun,mutta jos pahenee niin illalla/yöllä si päivystykseen. Lääkeaineallergiaa tämä hoitsu ei oikein epäillyt, kun tämän kys. lääkkeen allergiset reaktiot ilmestyy yleisesti vasta 5 vrk käytön jälkeen ja meitin pojuhan sai eilen illalla ekan annoksen. Mun mies epäili nyt vaan jotain allergista reaktiota, kun silläkin niitä ollut jos jonkinmoista lapsuudessa ja meitin pojallakin on tuo atopia geeneissä. Miehellä ollut enempi ja mulla vähempi. Tutkin pojan äsken kauttaaltaan ja vedin ihoa näppyjen kohdalta, niin ne näpyt katos. Ei ne rokkonäpyt varmaan katoa mihinkään vaikka kuinka painelis/vetelis ihoa..vai? Anyway, nyt lopetin ton Porvarokosta vauhkoomisen, seurataan tilannetta. Niin joo, mies epäili myös allergista reaktiota tomaatista jota poika yritti syödä taas tänään, mutta rupes sitten huutaan ja sylki tomaatin pois, eli ilm. suussa kirveli. On meinaan hurahtanut kirsikkatomaatteihin ja viime aikoina vedellyt niitä aika paljon. Että monta syytä voi näihin näppyihin olla. Lähipäivinä sen näkee sitten onko rokkoa vai just allerginen reaktio. Mutta se näistä meidän pojan sairaskertomuksista :) .

Niin, tervetuloa uudet joukkoon ja onnittelut!! :)

daisy + sintti 10+2
 
Ilmottaudun taasen näin pikaisesti, muka niin kiire etten ehdi ajatuksella tänne kirjoitella... :).

Mutta kun siitä vauvamasusta on ollut puhetta niin tältä näyttää mun kessini :D, piti kuvata eilen ykkösrivin (rv 11+1) kunniaksi ;).
http://www.aijaa.com/v.php?i=2715930.jpg

Joku kuvasi osuvasti, kuinka vauvamassu puskee läskiä ylöspäin - juuri siltä minunkin masuni näyttää: alhaalla ihana pieni kiinteä kumpu, jonka yläpuolella lölllöllöllöä...

Niin ja vielä tyttö/poikaveikkaukseen: Meillä tätä masuasukkia kutsutaan Siiriksi, jotenkin on helpompi olettaa odottavansa tyttöä kun ensimmäinenkin oli tyttö :). Ihana Hani kun jaksat päivittää, kiva seurata etusivulta veikkauksia!

Talvitie 11+2
 
Mulla on melkein samankokoinen masu kuin Talvitiellä..en tiedä pystynkö enää kauaa töissä peittelemään, mulla on vain 2 paitaa jotka juuri ja juuri peittävät mahan kun ovat niin löysiä. Työkaverit varmaan katsoo et eiks tolla raukalla oo varaa ostaa vaatteita itselleen :LOL: mut tosiasia on se et edes äitiyspaidat ei mahaa peitä vaan nimenomaan korostavat. Noh, keskiviikkona on np-ultra ja sen jälkeen jos kaikki ookoo niin aiomme ilosanomaa levittää ja jos sitten töissäkin jossain vaiheessa kävis pomoille kertomassa. Ainoa paha on et lokakuussa olis palkankorotukset tulossa ja ne ovat vasta suunnitteilla eli summia ei ole vielä päätetty, ja voin uskoa että vaikkei saisi niin raskaus kyllä saamassani korotuksessa näkyisi...

-minski ja pirpana 11+2
 
joo mulla näyttää jo nyt maha melkein samalta vaikka vasta rv 9+1 ei ymmärrä.. musta ei esikosta näkynyt mitään ennen kuin oli 3kk täynnä ja vähän päälle.. nyt pitäis salata tämä vielä melkein kaikilta ennen np-ultraa joka on vasta 2 viikon päästä.

*raivostuttaa* hetken haluaisin potee flunssaa, väsymystä ja pahaa olooni.. niin ei.. mies katselee telkkaria ja esikkoo tekee pahojansa.. nyt en vaan jaksa kun toi flunssakin iski kaiken pahan olon keskelle.. tuntuyu et pitäis vaan maata rauhassa peiton alla...! onneksi on edes joku paikka mihkä purkaa kun täällä korvessa asuu ilman juttuseuraa..!! tänään ei vain ole hyvä päivä!! :(
 
Huh.. Oli tullu 8 sivua ainakin viime kerrasta ni en jaksanu kaikkea lukea... Pomppaillen luin vain... :ashamed:

Mutta kovasti tsempityksiä ja haleja km kokeneille!! :hug: :hug: Ja toivon kovasti, et Tinkattaren pikkuisella ois kaikki hyvin vuodosta huolimatta! :hug:

Veikkaukseen: Kovasti olisi tyttöolo täälläkin.. Saa nähdä mitä tuumaan sitten, kun alkaa mahaa tulla ja potkut tuntumaan.. Mut ny ainakin näin =) Eli erittäin vahva tyttöolo :heart: Oireita ei oo oikee mittään muuta, kuin kamalan usein toistuva itku. Eli saatan itkeä iha mistä vain ja jos miehen kans hassuttelen ja sit mukamas oon surullinen ni se muuttuukin sit usein oikeaks itkuks :LOL: Mut onneks mies ymmärtää oikein hyvin =)
 
Talvitie ja Minski26: Teidän massut todellakin alkavat jo näkyä! Heti oli pakko katsoa omaa peilistä ja ei kyllä näy eroa normaalimahaani, joka ei ole ihan lättänä. Mahani turpoaa usein laktoosi-intoleranssin takia. Ehkä vauva todella hautautuu pituuteeni.

Ei mua yhtään haittaa, jos se alkaisi näkyä - se on luonnollista ja konkretisoi odotusta ihanasti - mutta näin yrittäjänä haluaisin pitää asian piilossa mahdollisimman pitkään. Joku voi pyrkiä suojelemaan ja vaikkapa joku työ jäädä sen takia saamatta tms.
 
Heips,

Unicornille tsemppiä flunssasta toipumiseen, sitä tuntuu olevan liikkeessä! Hassua kun tuntuu, että miehet ei vaan käsitä, että toinen on väsynyt, oikeesti väsynyt ja ihan vielä hyvästä syystä!

Veikkauksia ei täälä ole vielä alettu pohtia... Jotenkin ei ole kumpikaan olo.

Mutta, tämä menee tekemään leipää.. piti oikein keitellä kananmuna kaveriksi, kun rupesi niin tekemään mieli. sitten katsomaan kaverin koiranpentua! Täytyy varoa, ettei pentu pääse kovin pureksimaan. Mulle tuli 10 vuotta jäykkäkouristus rokotteen saamisesta täyteen ja sitä ei raskausaikana voi uusia.

 
Talvitie;ihana vauvamasu sulla=)

Mä elän lähestulkoon maidollaja alpenin myslillä.Se uppoo ihan todella,muut pistää hanttiin.Mutta myös viinirypäleet ja kiivit menee halulla alas.

Mulla nimittäin outo juttu nyt että suklaa ja karkit eivät haluta lainkaan vaikka yleensä kylläkin.Ihan hyvä se vaan,pysyy linjat ehkä vähän paremmin kasassa tässä.
 
Heippa!

Taas on viikkoja vierähtänyt kun viimeiksi olen tänne saanut aikaiseksi kirjoitusta.

:hug: tippuneille! Voimia tulevaan!

:flower: kaikille, jotka ultrassa ovat saaneet hyviä uutisia ja otoksia!

Itselläni olot edelleen heikot mutta jo paranemaan päin. Olen jotenkin niin alavireinen, että odottamani vauva on ihan varmasti tyttö. Niin ruma olen nyt, tukka rasvottuu, iho kukkii, maha möhöttää oikein urakalla ja on niii-in löysän vetelä kroppa! Silti... Olen hyvin iloinen uudesta elämästä vattassani!

Mulla on ensi viikolla np-ultra. Pikkasen jännittää mutta kaikki otetaan vastaan mitä tulee. Ainniin... Senkin vuoksi veikkaan tyttöä, kun mieli tekee makeaa kokoajan, voisin elää aamusta iltaan makean voimin.

Viikonloppuja kaikille ja palataan!

SydänAlma ja Nyysä 11+6
 

Yhteistyössä