*HUHTIKUUN MASUASUKIT* ~ syyskuussa -->

Awwww, ihana kesiksen ultrakuva :heart: :heart: :heart:

ruttana, sama juttu täällä!!!! Alavatsalla tuntuu pieniä nykäyksiä tms. ihan kuin ekat liikkeet esikoisesta, mutta mä en usko kyllä että ne on mitään liikkeitä vielä... eihän se kohtukaan kaiketi oo vielä noussut? Eilen mietin voisko se olla joku kropan "tuntomuisti"... eli kroppa muistais jotenkin ne tuntemukset edellisestä kerrasta. Ihan niinkuin esikon syntymän jälkeen tuli haamupotkuja vielä monen kuukaudenkin jälkeen.
 
No nyt on sitten nähty vilaus masuun!
siellähän se pikku napukka kellsiteli ja heti alko heilutteleen kättä ja jalkoja kun alettiin ultraileen.. :D :heart: Ihana oli nähdä pikkuinen!
pissaamatta en malttanu olla sitä 4h joten purkit kotiin ja pissaamaan aamulla..
Verenpaineet oli 110/60 ja hb oli vain 118 eli pitänee rautapurkki kaivella esille..
Alkokysely oli joo ja kaks pistettä tuli..Miehelle ehkä pari enemmän kunhan täyttää :LOL:
Mutta nyt taas lopettelen..Kuvakin olis mut en taida jaksaa värkätä sitä koneelle nyt..

Olikos täällä muita ketään menossa oulaisiin synnyttään? Vai olenko ainut täältäpäin..?

Vaavimasu ja napukka 9+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja hapamperi:
ruttana, sama juttu täällä!!!! Alavatsalla tuntuu pieniä nykäyksiä tms. ihan kuin ekat liikkeet esikoisesta, mutta mä en usko kyllä että ne on mitään liikkeitä vielä... eihän se kohtukaan kaiketi oo vielä noussut? Eilen mietin voisko se olla joku kropan "tuntomuisti"... eli kroppa muistais jotenkin ne tuntemukset edellisestä kerrasta. Ihan niinkuin esikon syntymän jälkeen tuli haamupotkuja vielä monen kuukaudenkin jälkeen.
Siis haamupotkuja mulla on ollut joskus paljon ennen tätä raskautta ja nyt samanlaisia ei ole tuntunut yhtään. Ja jos esikoisesta kroppa muistaa niin on sillä sitten pidempi ja parempi muisti kun mulla, esikoisen odotusajasta kun on tosiaan aikaa se 13 vuotta. :LOL:

Vaan ihan ihmeissäni olen että mitä tää poreilu voi olla ja nyt sitä ei oo taas hetkeen tuntunut, mutta tosiaan eilisestä lähtien on.

Ihmeellistä tää odotusaika on kaikkine mahdollisine juttuineen ja tuntemuksineen. :)

Niin ja jostain luin tuosta kohdun nousemisesta niin näillä viikoillako se suunnilleen tulee tuolta häpyluun yläpuolelta (tai jostain sieltä ) esille.

 
Nyt on sitten eka neuvolakäynti suoritettu ja sitkeän etsimisen jälkeen sydänäänetkin saatiin kuuluviin,huitelivat jossain 170-180 väillä. Kai se on uskottava että elämää siellä on ainakin toistaiseksi,ultra on kahden viikon päästä.

Oli kyllä epätodellista kuulla ne äänet,kun en osannu odottaa että ne kuuluis :)
 
Heip! Eilen käytiin varhaisultrassa ja tänään oli eka neuvolakäynti. Ultrassa löytyi 6,1mm mittainen katkarapu :heart: joka vastasi viikkoja 6+0 (menkkojen mukaan olisi pitänyt olla 7+6), joten la siirtyi toukokuun puolelle, 5.5.2009. Taidan siirtyä nyt pääasiallisesti sitten tuonne toukokuisiin, mutta käyn kuitenkin täällä aina lukemassa kuulumisia :)

Mun la:n voi päivittää etusivulle 5.5.2009.

Wendy + mini 6+1
 
Pikaisesti kirjoitan vaan omat kuulumiset, ultrassa käytiin tänään ja sydän siellä jumpsutti ja vauva oli siellä missä pitikin. :heart: Kivi vierähti... nyt sen vasta lopulta uskoo että vauva sieltä on tulossa. Viikot vastasi mitä menkkojen mukaan pitikin.


 
Ruttana: Mulla on tuntunu jo viikon ajan sitä samanlaista "poreilua". Ihan niinku joku rummuttais, mun mies vaan nauro mulle että ei se ny vielä voi tuntua.. mistäs minä tiiän ku en oo ikinä aiemmin oottanu vauvaa :p Mut kertokaa nyt joku viisas mitä se sit on?

Rv 10+3
 
viuh.. pikasesti ennen nukkumaan menoa lueskelemassa :)

töistä: olen ruokapalvelutyöntekijänä koulussa, osa-aikasena :)

alkokyselystä: mulle ei meinannu löytyä sopivia ruutuja siitä ollenkaan kun käytän harvemmin kuin kerran kuussa (ehkä 2-4 kertaa vuodessa) ennen raskautta mutta nyt odottaessa absolutisti :)

Nellah ja 10+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
alkokyselystä: mulle ei meinannu löytyä sopivia ruutuja siitä ollenkaan kun käytän harvemmin kuin kerran kuussa (ehkä 2-4 kertaa vuodessa) ennen raskautta mutta nyt odottaessa absolutisti :)

Nellah ja 10+4
Mulla oli vähän sama kun en juo edes saunasiidereitä tms ja kerran pari vuodessa sitten muutenkaan..

Poika ja tyttö tuntemuksista että kyllä minä nyt olen jo melko varma että tyttö siellä polskii :D Kolmas kerta toden sanoo..Tosiaan molemmista pojista halusin tyttöä mutta kuitenkin oli sisällä sellainen tunne että poika se on.. Nyt en edes epäile että olisi poika..Mutta kumpikin kyllä käy kunhan terveen lapsen taas sais syliin sitten..Selvää otetaan kyllä heti kun vain saa ja vaikak joka ultrassa loppuajasta sitä kysytään että tulis ainaki vastaus

Työstä vielä että olen tosiaan parturi-kampaaja ja minulla on ihan oma liike.Vajaan vuoden olen sitä pyörittänyt ja nyt jo sitten mammalomalle jäämässä... :whistle:

Mitenhän pian tuo np ultra aika taas tulee..?Kuitenki ens vkolla on se 10vkoa täynnä niin tässähän on lähiaikoina kokkolan reissu tiedossa..Ihanaa pääsee kirppiksille taas sinne ja sit on pakko käydä syömässä Pedrina´s:ssa... Sellasia vakio juttuja mitä on tehty aina kun on käyty noissa ultrissa :LOL:
:LOL:

Paha olo jatkui eilen iltaan asti..Sitten vielä mieli maassa kun töissä oli yks tympee juttu..Tollasia tympeitä asioita ei osaa nakata sinne liikkeen nurkkaan lähtiessään..Muuten onneksi on saanut työasiat jäämään töihin,mutta nyt oli sellanen turha tapahtuma joka sai mielen niin alas että saa varmasti jonku aikaa mietiskellä ennenku unohtuu...Väsymys on yhä hirveetä,mutta jospa se helpottais kun alkaa nyt noita rautatabuja syömään..Eikös sekin vaikuta väsymykseen toi hb?
Nyt pitää rueta tekeen aamupalaa ja sitten liikenteeseen...
Hyviä vointeja kaikille!

Vaavimasu ja napukka 9+1
 
Heräsin tunti sitten ja tajusin etten töihin pysty.Ton flunssan /kuumeen jälkioireet pukkaa pahasti päälle.Yritin sitten vielä nukkua,ei onnistunut joten avasin tän koneen :attn:

Kunhan saan sairasloman "järkättyä" niin soitan tonne Turun Medisonariin ja katotaan saisinko jonkaan näköistä aikaa.

Tänään tasan 8vkoa

ventti[/b];meillä sama ammatti


:D
 
AAM
Täällä kans tuntemuksia alamassulla.. oisko se joku kaasu joka etsii vain ulospurkautumistietä... :whistle: *pooooh* !!
On meinaan iskenyt pahimman laatuinen umppa :( :'( levolacia nappas tänään ja Le`laatoituksen meinas lennähtää ulos oli lämmintä, hidasliikkeistä ei-sitten-niin-minkään-makuista ja YÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖk kurkku heitti koukkua useaan otteeseen ennenkö tajusin napata viinirypäleen suuhun maun poisviemiseksi.. :x :x :x LUOJA !! ehkäpä alan sitten syömään kaikkea luumulla koristeltua, aloitin jo eilen illalla pojan luumusoseella.. oli kyllä aiiiivan liian makiaa mun makuuni..

Tunnustus: olen ostanut vauvansydänäänikuuntelulaitteen. Olipas sana :D
maksoi pari kymppiä käytettynä ja testasin tietysti eilen kuuntelemalla omaa sydäntäni ja esikkokin sai kuunnella omia sydämen lyöntejä, oli muuten pojalla villi ilme :D :xmas:
myyjä neuvoi että kannattaa testata että sitten kun vauva on isompi niin selkeästi erottaa ne :heart:jumpsuttelut sitten hikasta ja potkuista.. Koeajettu siis on :)

Tinkatar Nyt on aika jolloin ei luovuteta, jos pikkiriikkinen kaverikin siellä sinnittelee niin nyt hoidat itseäsi ja yrität pysyä positiivisella mielellä :) :hug: tiedän että nää puheet mitä kaikki sanoo tuntuu sanahelinältä, kaikki tsemppaukset mutta siellä on pieni sydän joka jumpsuttaa ja siinä hetkessä eletään ja nautitaan eikö :) ? :hug:
jos käy väistämätön ei ole mitään millä sinä pystyt asiaa estämään, näin minulle silloi sanottiin kun tm tuli keväällä.. sulla sentäs siellä asukki on =) ja raskaana olet !! :heart:
Ja tällä listalle sinnittelet vielä 9 kk !!! eikös vaan likat ?? :wave: :) :kieh:

Liikkeistä vielä: ystäväni kertoi minulle että oli tuntenut kakkosen liikkeet rv 13 lähtien, ne muistutti semmoi pieniä nykäisyjä.. luuli ensin kasvukivuiksi mutta kun niitä tuli tasaseen tahtiin niin tunnisti ne liikkeiksi.

Jos nyt tekis töitä-.. :whistle: tai sit ei ku ei näy clientteja.. :D :LOL: ehkä käy vetäsemässä näkkäriä, sulatejuustolla ja kurkulla :p

AM & hippunen 9+3
 
Joo Tinkatar, usko Allusmammaa :) :heart: :flower:
Allusmamma, mekin aiotaan ostaa vähäsen ajan kuluttua tuo dopplerilaite, en malttais odottaa mutta jos kerran vauvankin vähän ois syytä kasvaa jotta jumputuksen paremmin kuuluis, niin eihänn tässä olla jänöjukan selässä :)

Mulla ei ole edelleenkään niin huono olo että yökkömies hyppäis ulos pönttöön. Enemmänkin vihlaisuja ja pistelyjä, turvotusta ja painontunnetta vatsalla tuntuu, ja sitten tämä väsymys ja nännien kipuilu, mutta väsy ja viimoinen on molemmat oireet vähentynyt mielestäni jo. Ainiin, ja alaselkää kyllä jomottelee toisinaan.

Nyt pitää syödä jotain, että mauvelikin saa aamupalaa :heart:

SEE YOU MOTHERS!

 
tinkatar toivotaan parasta! tiedän kyllä mitä läpikäyt koska itselläni samanlainen tapaus takana. varpaita myöten ulokkee pystyssä puolestanne. :hug:

työstä olen kotiäitinä, mutta jos olisin töissä työskentelisin kasvatusalalla erityislasten parissa.

tyttö/poika olo ei ole oloja ollenkaan. katsotaan jos jossain kohtaa tulee. aivan sama kumpi tulee yhtä rakas on kuitenkin :heart:

(.) asunnon etsiminen ei oikein tuota tulosta, ja en todellakaan ole mistään kärsivällisimmästä päästä oleva immeinen, joten saisi löytyä jo ja HETI! nooh, viime joulukuusta saakka niitä kyttäilty... joten on tässä aikaakin mennyt. kyllhän niitä tarjolla olisi jos olisi mammonaa ihan pirusti, mutta kun tarttis se omakin tölli saada rakennettua. sanoin juuri miehelle että meiän pitää jakaa porukka: ota sinä puolet, minä puolet ja vuokrataan 2 kaksiota ;) niitä kyllä olisi tarjolla...
muutoin yrjö yhä kylässä säännöllisin väliajoin ja tissit sattuu ihan pirusti -vieläkin.

iltsu & beibe 9+3 :wave:
 
no niin...tänään sitten oltiin ekaa kertaa neuvolassa....pikkasen jännitti..
ultrassa näkyi joku asukki mtta sykettä ei suoraan saatu kuuluviin ja vastasi noin viikkoa pienempää kuin pitäisi..onko muille käynyt näin?? sain uuden ajan ens viikolle että jos kuuluisi sitten..tuulimuna ei kuulemma ollut kuitenkaan..eli vastasi viikkoa7+5 .....ensi viikkoa odotellessa...
 
Toivon Tinkatar onnea sulle!

Siitä,onko [/b]tyttö vai poika olo sen verran että minun vanhin lapsi on tyttö ja loput 4 on poikaa.pieni toivo ois saada se yksi tyttö vielä tähän taloon,mutta aika lailla samaa kaavaa mennään tämänki raskauden suhteen että tiiä häntä kumpikos siellä on.mutta ihan sama,samallalailla rakas se on ,kumpi vain sieltä tulee.Jokatapauksessa sitä ootetaan kovasti! :heart:

Olen lähössä vanhimman kanssa viikonlopun viettoon reissunpäälle. =) kovasti ootetaan huomista,että päästään lähtemään.

oma olo on nyt suht hyvä.huomattavasti parempi kuin joskus viikko sitten. eilen en oksentanu ollenkaa.illasta vain kuvottaa. liikunta maistuu taas erittäin hyvin ja juossutki olen pari kertaa viikossa.
Neuvolaan soitin eilen,kahden viikon päästä sain ajan. ultra-aikaki pitäisi jo varata.
mutta nyt päikkäreille ku molemmat pojat nukkuu... =)

Pai ja nuppu 9+1 :heart:
 
:wave:

Täällä tuli tänään tasan 10 viikkoa, enää 30 jäljellä :D Ja nyt tuo hippukin on jo sikiö. Väsymys on ollut ihan kamalaa, myöskin pahoinvointi. Oksentaa ei ole onneks tarvinnu hirveen montaa kertaa, mut tää jatkuva etominen. Odotan kyllä aikaa jolloin saan olla taas oma itseni ja jaksaa käydä kaupungilla ym.

Poika/tyttöolosta: Alussa oli aivan vahva tyttöolo, mutta nyt se on vaihtunut varmaan poikaoloon. Et saapa nähdä kumpi siellä on tulollaan. 10 viikon päästä senkin vois jo saada tietää. Aiotaan mennä yksityiselle ultraan sit puoles välis,ku tääl ei kaupunki tarjoo ku sen np-ultran. Onneks ei oo kauheen kallis täällä se ultra kun vajaa 50e jää itelle maksettavaa.

Nyt pitäis lähtee ruuanlaittoon,mut ei tee mitään mieli niin ei myöskään huvita tehä mitään.

Mä tosiaan opiskelen ja nyt oon joutunu oleen poissa koulusta ku on iskeny välillä kauhee migreeni mitä mulla ei ennen raskautta oo koskaan ollut.
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja mirkku-87:
no niin...tänään sitten oltiin ekaa kertaa neuvolassa....pikkasen jännitti..
ultrassa näkyi joku asukki mtta sykettä ei suoraan saatu kuuluviin ja vastasi noin viikkoa pienempää kuin pitäisi..onko muille käynyt näin?? sain uuden ajan ens viikolle että jos kuuluisi sitten..tuulimuna ei kuulemma ollut kuitenkaan..eli vastasi viikkoa7+5 .....ensi viikkoa odotellessa...
elä huoli eiköhän ne sykkeet tule näkyviin ensi viikolla sitten :heart:
siis oliko viikkoja NYT 7+5 vai 6+5.. 6+5:lla ei välttis katsos nuo :heart:äänet vielä kuulu joten nou problem :) ja jos muutenkin sanoi että on pieni asukki niin voihan olla myöhäisempi aika joten nou worries, turvallisin mieli ensi viikon käynnille vain...
:hug:

Am&hippunen9+3
 
hehee... Kävin tänään neuvolassa puhelintunnin aikana hb:n mittauksessa kun on tota huimausta ja pyörrytystä ollut nyt parina päivänä. Olin ihan varma, että hb on laskenu siitä parin viikon takaisesta lukemasta 128... noooh, hb oli 147 :LOL: :LOL: :LOL: eli huimaus ei ainakaan siitä johdu :D

Verenpaine oli vähän alhainen, josko se sitten olis syynä

hapamperi & Frank 10+1
 
moikka! mäkin kävin tänään eka kertaa neuvolassa, kyllä siinä se tunti meni vaikka homma onkin jo entuudestaan tuttua. Hb oli 118, se oli kyllä yllättävän huono...yleensä mulla on ollut paljon parempi tuo lukema. Pissa puhdas, verenpaine hyvä ja paino maltillisesta noususuuntainen :D ei koitettukaan kuunnella sydänääniä kun esikostakin ne kuului vasta rv12, mulla kun on tuo kohtu aika takakenoinen. Veriseulat otettiin ja ne kaikki muut verinäytteet, nyt sitten vaan odottelemaan np-ultraa joka on kahden viikon päästä. Jotenki mua ei tuo veriseulan tulos pelota pätkääkään, viimeksi kun kävi tosiaan niin että seulassa arvot olivat jopa HYVÄT mutta sitten np-ultrassa näkyi kaikkea muuta kuin hyviä uutisia. NO nyt ei käy niin, ei varmasti! *polkee jalkaa sisuuntuneena* Tämä Kapris tulee maailmaan terveenä ja tomerana, ja se on vissi niin! :snotty:

hyi hitto, ostin itelleni lauantai-pussin kun teki mieli niitä mustia autokarkkeja ja nyt oon vetässy sen pussin jo nassuun. aika ähky olo tuli.......no mut, nyt duuniin taas.

Gardenia ja Kapris 9+1 (neuvolan mukaan 10+3)
 
Tinkatarille tsemppiä ja jaksamista odotukseen, täällä on takuulla kaikilla peukut pystyssä ja positiivista energiaa lähetetään hyökyaaltoina! b:)d Kuten kaikille, joilla epäilykset kalvavat ja hermoilut vaivaavat (eli varmaan kaikilla välillä). Mirkulle kans erityispeukut ens viikon odotukseen ja tarkastukseen!

Täällä on hitusen pahoinvointi hellittänyt, kunhan ei pääse liian nälkä tulemaan, mutta nyt on alavatsassa ollut tuntemusta jos jonkinlaista. Ei varsinaisesti satu, mutta vihlaisee ja muilii ja juilii ja emmätiä sanoja sille :LOL: . Toivottavasti Viuhti vaan viuhtoo siellä lisää tilaa ittelleen. Mitään tuhruja tms. ei onneks ole yhä vieläkään ollut eikä tullut, joten nou hätä. Huomenna sitten ultran mukaan jo kasassa 11 vkoa, uskomatonta!

ventti. + viuhti 10+6
 
Pikainen pinoutuminen. Huono olo täällä edelleen, tuntuu vaan että päivä päivältä pahenee. Mahakivutkin on aika kamalia :( en tarkoita siis mitään kohdun kasvukipuja vaan ihan selkeesti mahakipuja, ilmeisesti ilmavaivoja jne. Kamalaa!

Tinkatar, älä vielä luovu toivosta! :hug:

keskenmenon kärsineille suuren suuri halaus :hug:

Mulla viikkoja nyt menkkojen mukaan 9+3 ja varhaisultran mukaan 8+5

Jospa mäkin tässä joskus tulevaisuudessa pääsisin aktiivisemmin palstailemaan :wave:
 

Yhteistyössä