Huhtitaaperot 2009 *Elokuussa*

moi :)

pitkästä aikaa palstalla.. 5 vkoa oli mies lomalla ja reissattiin lähes koko aika. oltiin italiassa 2 vkoa, saksassa reilu vko ja sitte vielä mökeillä ja sukuloimassa loppuaika. plus me elsan käytiin viel mummun ja papan kaa ruotsin risteilyllä :D kivaa oli paitsi lentomatkat ja ravintoloreissut ehkä vähä hermoja raastavia yhen villikon kaa, joka haluaa vaan juosta ja kiipeillä pitkin lentsikan penkkejä/käytäviä jne. mut kaikesta selviää kun niin on päättäny ;)

en kyl muista mitään vanhempia juttuja mut zikille nyt ainaski onnittelut plussasta, kuten myös muille viime aikoina plussanneille :flower: lisäksi ollut mielenkiintoista kuulla tarhaharjoittelusta, meilläkin ihan kohta edessä, hui kauhistus :|lohduttavaa lukea että ainakin konstalla, luukaksella ja liljalla mennyt ihan hyvin, toivottavasti myös pikku-tikrulla helpottanut, :hug: sinne!

mulla tosiaan kk päästä paluu töihin ja nyt jo ahdistaa :( tää aika elsan kaa kotona on ollut ihan parasta ja niin harmittaa jättää kaikki ihanat kiireettömät (joskin eloisat) päivät, aamu-unet, äiti-vauva-tapaamiset, leikkipuistot, vaunulenkit luonnon rauhassa, spontaanit tekemiset ym taakse. plus että elsaa tulee valtava ikävä. veikkaankin että elsa vielä selviää paremmin kuin äiti tästä... :D onhan tuo neiti hurjan reipas kaikin puolin :heart:

muiden huhtitaaperoiden tapaan elsa on oppinut ja omaksunut kaikenlaista uutta kujetta ja taitoa kesän aikana. hyödyllisintä lienee lusikankäyttöharjoittelut (ei voi todellakaan sanoa että söisi itse mutta väliin kuitenkin pistää lusikkaa itse suuhun...) ja suloisinta kovasti lisääntyneet pussailut ja halailut (niin ihania :heart: ). myös hampaiden harjaus on alkanut sujua, siis antaa äitin harjata, ja potallakin käydään yhä. sanoja on alkanut tulla: anna, äiti, kakka, pappa, vaippa, kala, koi(-ra), kei(-nu). ei siis nyt mikään ruuneperi vieläkään mutta pikkuhiljaa :) välillä kyllä vähän mietityttää että miten tuo pikkuneiti pärjää siellä tarhassa kun ei osaa puhua eikä syödä itse mutta pärjäähän ne pienemmätkin... ja ainakin temperamentissa sitten riittää :D :D :D

jospa ensi kerralla ehtisi kommentoida muidenkin juttuja sitten paremmin, tää oli "vähä" omanapasta nyt kun ehti mennä niin niin pitkästi ilman palstaa.

t. manna + elsukka 16kk
 
Viimeksi muokattu:
Onnea zikille plussasta, kyllä se sieltä vielä vahvistuu! Konsta oli tänään ekaa kertaa päiväkodissa yksin.. itku tuli molemmille, mutta siitä selvittiin. Kotona sit ihan kamala kiukkuaminen koko ajan. Ääh, en kestä. Hyvin oli kuitenkin se pari tuntia siellä tarhassa mennyt.. kotona vaan osoittaa mieltään.

Ihan nopea merkkaus vaan.. Tää uus kaksplussa on muuten ihan hanurista, mä en meinannu millään löytää täältä mitään ja mulla ei näköjään ole käyttöoikeuksia esim. hakuun keskusteluista (WTF), en ymmärrä. Niin ja onnea kaikille muillekin kaikesta.. avioitumisesta, hyvistä päiväkotikuulumisista ja kaikesta muustakin minkä nyt unohdan. Mulla on nyt jonkinlainen "paluu arkeen" -syysmasennus. Mä en tahdo mennä töihin enkä laittaa Konstaa hoitoon enkä mitään muutakaan.
 
Hei mamat,

Zikille onnittelut :)

Hassua, kun puhutte, että vauvakahvilat jne on ohi, kun mulla ne taas alkaa kohta :) Oon ollu kumminkin jo puol vuotta töissä. Raskaus alkaa oleen aika raskasta nyt, kun vika kolmannes pärähti käyntiin.

Tikrulaisella oli tänään ollut eka kokonaan itkuton päivä päiväkodissa. Jee! Välillä pieni on vaan niiin väsy pk:n jälkeen, että ilta menee kiukkuiluksi. Siellä ne touhuaa niin kovasti ja varmasti paljon stressaavampaa, kun on ympärillä kovasti hälinää ja säpinää kotona olemiseen verrattuna. Eli neljäs päiväkotiviikko on ollut jo huomattavasti parempi, kun on tottunut hoitajiin ja muihin lapsiin. Mies sanoi, että tänään muut lapset oli tulleet tikrua vastaan jo ovelle ja kovasti olivat hymyilleet kaikki toisilleen. Ihania. Meidän taapero on saanut kavereita! :heart:

Halit kaikille!

kadak&tikrulainen 1v 4kk (ja hampaita jo ihan hulluna, ainakin kolme taitaa olla puhkeamassa taas samaan aikaan, ylhäällä on nyt 5 ja alhaalla 7 tai jotain sinne päin ja poski- ja kulmahampaita tunkee lisää)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa takaisin Manna ja Ruttana!

Zikille ihan älyttömän paljon onnea! Mä vähän arvailin sun facebookstatuksista, että ehkä oot plussannu :D. Niin hienoa!

Hienoa, että Tikru on jo selviytynyt vähän paremmin. Kohta se on siellä ihan ku kotonaan :). Aika menee niin nopeesti.. Miten ihmeessä sun raskaus voi olla jo noin pitkällä :D?

Mä tässä teen koulujuttuja ja tänne eksyin.. Ihmeen hyvin oon päässy sisällä näihin aikuistenjuttuihin. Mut nyt palailen tehtävien pariin!
 
Mamma merkkailee.
Alinan kanssa aloitettu hoitopaikkaan tutustuminen.Eilen ja tänään käyty kyläilemässä ja ma ja ti vielä käydään ja keskiviikkona aloittaa.Samassa paikassa kolme muuta lasta,kaksi 2-vuotiasta ja yksi nelivuotias.Arkahan Alina on jo varovasti tekee tuttavuutta.Odotettavissa itkua:(
Neuvolassa mitat olivat täsmälliset: 10 kg ja 82 cm.
Ja korvatulehduksen pirulainen iski taas Alinalle.Kuuri loppunut ja en ole yhtään varma, onko parantunut : /
Puhua palpattaa kovasti.Itse alkoi myös syömään kun tajusin antaa lusikan :)

Onnea taas raskautuneille ja sitä toivoville sekä jo kohta synnyttäville!
 
Viimeksi muokattu:
AAM
:wave: ilmoittautuu.. täällä kaikki suht jees.. mitä nyt jotain pään sisällä menee pahemmin vinksin vonksin välillä. lieneekö noi ehkäsylättyrät mitä tuolla hanurissa liimattuna killuu.. hormonit heittää volttia varmaan ehkä se on sitä, mut mulal sama juttu ku napilla, välillä kaikki risoo ja kaikki tympii ja sit taas olo on *numb*... :|

ZIKI :) ihanaa.. no toivottavasti odotus ei käy pitkäks :heart:

harmittaa kun noihin tapaamisiin ei enään pääse.. :( kirjoitelkaan miten mennyt..
nyt unille
 
[Muokkaus] Tää palstan muuttuminen on kyllä ihan hanurista. Tai no ehkä se on mun koneessakin vika, se ei nimittäin ole näyttänyt tätä kolmatta sivua ollenkaan! Outoa.

Zikille iso :hug: ja onnenpotku persiille että haamu vahvistuis.

Kaikille muillekin paljon terkkuja, kaikki mä käyn aina lukemassa mutten nyt muista erityisesti mitä piti kommentoida. Hoidonalotuksia ollu monella, tsemppiä niihin!!

Aiijuu ja Säde, mäkin vähän ihmettelin Kadakin tavoin että Luukas on ollut vasta ihan äskettäin ekaa kertaa yökylässä. Jotenki olin kuvitellut että Eeva oli "mattimyöhänen" kun vasta 10kk vanhana oli ekaa kertaa hoidossa yötä. Kivahan se on jos ei ole tarvinnut hoitoon viedä aiemmin, jokainen tekee just niinku itse tykkää!
Mikä muuten teidän mielestä on ok, just näissä hoitoon viemisissä. Mua ainakin suuresti ihmetyttää sellaset vanhemmat jotka joka toinen viikonloppu vie muksut hoitoon (yöksi), jotenki oon kai niin vanhanaikanen et kun ne lapset on hankittu niin pitää ne itse sit hoitaaki.
Eeva on viimeks ollu kesäkuun alussa yötä mummolassa ja mua vähän nyt kutkuttais taas viedä. Vaikka nythän mä en voi edes ryypiskellä mut olis se ihan kiva olla "rauhassa" joku ilta ja nukkua aamulla PITKÄÄN, ilman et on "hälytysvalmiudessa". Meillä kyllä molemmat mummolat on varmasti aina avoinna jos vaan kysyisi. Mut jotenkin se anopille vieminen vielä(kin) tökkii. Molemmat yökyläilynsä on ollut mun kotikotona.

Nyt kun Eeva on vasta kuukauden verran kävellyt kunnolla, niin ymmärrän mitä olette jo aikasemmin puhuneet tästä väsyneisyydestä. Ulkona oleminen on jotenki jopa rasittavaa, kun koko ajan saa olla haukkana toisen perässä. Ei sinne, varo autoja, kävelytiellä kävellään, älä syö sitä omenaa, älä koske... Onhan se uuvuttavaa ja Eeva ei edes juokse vielä :eek: Onneks E kuitenki viihtyy myös rattaissaan ja päästään koiranki kanssa pakollisille lenkeille.

Yks asia mistä mun on pitänyt jo pitkään kysellä on noi päiväunet. Minkälainen unirytmi teillä muilla on?! Meillä nimittäin nyt ehkä suurin ongelma on noi päiväunet. Ei niinkään nukkumattomuus vaan se, et Eeva ei osaa itsekseen nukahtaa pinnasänkyyn. Oonki Turkin reissun jälkeen nukuttanut sen tonne sen huoneeseen noissa sen matkarattaissa ja nyt se nukkuu noissa emmaljungissa takapihalla. Nukahtaa kyllä vaunuihin ja rattaisiin ihan ok ajassa 10-20min mattojen tms. tärinän yli vetelemällä. Mä en vaan tiedä mikä siihen yksin nukahtamiseen auttais. Illalla yöunia odottaa ihan rauhassa omassa sängyssään, pölöttelee ja kiljahtelee kyllä mut juurikaan koskaan ei itkun takia tartte mennä rauhottelee. Meillä on kyllä vielä rytmi vähän iskän kesäloma-ajassa. Heräillään aamulla vasta 9 maissa ja sit päikkäreillekin menee melkein vasta 14 jälkeen, joskus nukahtaa vasta ennen klo 16. Eihän iltaunikaan tule sit hyvä jos 23 mennessä. Täytyy nyt kun iskä lähtee töihin alkaa meidänki herätä ajoissa, ehkä jopa ennen klo 8 |O tai vielä aiemmin ja alkaa vaan pitää hereillä sinne puolille päivin. Kyllähän se kai sit itsekseen omaanki sänkyyn nukahtaa kun on tarpeeks väsyny.

Tuttijuttuja. Ootteko saanut jotain ohjeita tutin käytön lopettamisesta? Meillä oli hammastarkastuksessa heinäkuussa jo puhetta, että tutin vois alkaa ottaa pois aina nukahtamisen jälkeen, ettei tule avopurentaa. Joku iso homma siinäkin on kun en sitäkään muista aina tehdä. Nyt vielä kun E tekee 4 suuhunsa oikeen urakalla niin tutti on suussa koko ajan. Söis oikein mielellään sitä ihan jatkuvalla syötöllä. Kahteen ikävuoteen se pitäis kai olla jo kokonaan pois, mut meillä taitaa toi vauvan tuleminen vielä aikaistaa sitä. Mun varmaan kannattais loppuvuoteen mennessä hukuttaa kaikki tutit jospa Eeva sit unohtais koko jutun parissa kuukaudessa, eikä olis kiinnostunut vauvan tuteista.. Hmph. Hankalaa. :(

Emmä nyt muista enempää. Oliha tuossaki jo tarpeeksi.
Teppana ja Eevander ja möykkis 14+ ja rapiat
 
Viimeksi muokattu:
^ Sama täällä :) Ei ole ollut yökylässä eikä ole menossa aivan heti.Päivälläkään ei ole ollut muiden kuin siskojensa hoidossa. Nämähän on niitä joka perheen omia juttuja.
Teppanan Eevan nukkumisongelmat kuullostaa tutulta.Pitäisi meilläkin opetella nukkumaan sisällä ja samalla tavalla aikaistaa päikkäreitä.No nythän se rytmin muutos tulee kun aloittaa päivähoidon ja mulla heti eka aamu klo 7 töihin.
 
^ Näinhän se on, oman perheen juttuja. Esikoinen mulla oli ekan kerran yökylässä jo 5kk:n iässä, mutta tämän neidin kohdalla ei olisi tullut kuulonkaan. Tosin täysimetykselläkin silloin oli, joten ei edes olisi ollut mahdollista. :)
 
Huomenta!

Ensin Zikille onnea plussasta!

Yökyläilyä ei ole täälläkään harrastettu kertaakaan. Pitkiä iltoja olen kyllä ollut pois, joilloin Lilja on ollut isän tai mummun hoidossa. Mutta aamulla äiti on löytynyt vierestä ja Lilja on päässyt aamumaidolle.

Meillä on unirytmi laitettu pakon alla loppukesästä uuteen uskoon. Nykyään L nukkuu yhdet päikkärit klo 12-14 ja kaiken lisäksi omassa sängyssä. Se on ihan uskomatonta, koska ekat 16 kk elämästään hän tottui nukahtamaan liikkuviin rattaisiin. Illalla mennään nukkumaan klo 20.30 ja katkeamatonta unta riittää aamukuuteen omassa sängyssä. Sen jälkeen otan viereen maidolle. Tässä on tapahtunut valtava muutos, koska vielä kesällä L nukkui puolet yöstä mun vieressä ja söi rintaa noin tunnin välein.

Meillä alkoi viime viikolla hoitoharjoitukset. Kaikki on mennyt uskomattoman hyvin. Hoitaja on ihana kolmikymppinen nainen, ja hoitoryhmän 3 muuta tyttöä ovat suht rauhallisia tapauksia. Lilja jää joka aamu tosi mielellään hoitopaikkaan ja vilkuttaa iloisesti äidille. Perjantaina hän oli hoidossa jo melkein koko päivän. En ollut uskoa korviani, kun kuulin, että L oli nukahtanut päikkäreille 10 min yrittämisen jälkeen sisälle siskonpetiin. Olin etukäteen pelännyt, että sisällä nukkumisesta siinä seurassa ei tule yhtikäs mitään. Tai syömisestä. Mutta onneksi pelot osoittautuivat turhiksi. Olin ajatellut, että kumpikin itketään erovaiheessa ovella, mutta ei niin ole käynyt vielä kertaakaan. Ja haettaessa tulee kyllä iloisena eteiseen vastaan, mutta näyttää siltä, että yhtä hyvin L olisi voinut jäädä vielä hoitoon leikkimään vähäksi aikaa. Olen ihan hirveän helpottunut. Toivottavasti muillakin täällä alkavat hoitokuviot sujua! Kerropa Mamma sinäkin sitten kokemuksia!

Kauhea ulkovaatevarustelu on nyt meneillään, kun hoidossa ulkoillaan kelillä kuin kelillä. On pitänyt hankkia kumppareita, kuriksia, Reimateccejä... Onneksi on huutonet ja kirppareita!

Tuttijutut meillä on jäänyt kokonaan väliin. Liljaa yritettiin kovasti opettaa tutin käyttäjäksi pienempänä useampaankin otteeseen, mutta ei. Huvitutiksi on kelvannut vain äidin rinta.

Mulla olisi vielä 2 päivää jäljellä kotiäidin arkea ja sitten keskiviikkona takas töihin. Hui! Puolentoista vuoden tauon jälkeen tuntuu itse asiassa erittäin kivalta palata työmaalle. Ja maanantait olen yhä Liljasen kanssa kotona tästäkin eteenpäin.

Mukavaa viikonalkua kaikille! Ja odottajille tsemppiä erityisesti.

Hemuli ja Lilja 1 v 5 kk
 
Juu,kerrotaan.:) Tänään mennään taas tutustumaan iltapäivällä.Ja nuo samat asiat huolettaa kuin hemulillakin.Että mitä sisällä nukkumisesta tulee kun on nukkunut rattaissa ja ei varmaan syö huudoltansa.:( Ja yötissi menee edelleen.Ja aamu-,päivä- ja iltatissi.;)
 
Viimeksi muokattu:
Lisään vielä edelliseen tekstiini, kun muisti näköjään palaa pätkittäin.
Kenkäasiaa Mulla tuntuu olevan noiden kenkien kanssa jonkin sortin kriisi. Tuntuu et tennarit alkaa olla jo pienet, crocs kelit mennyttä elämää. Nyt sit otettiin käyttöön nimiäislahjaksi saadut elefantenin punaset nahkakengät mut ne on kokoa 22 ja pelkään et ne on liian isot :confused: Ymmärtääkseni kuitenki liian pienistä kuin liian suurista kengistä on jalalle enemmän haittaa. Kumpparitki on kokoa 22 mut kyllä se niillä lantsaroi menemään. Minkälaisia kenkiä teillä muilla on ja kyllä mua se kokokin kiinnostaa. Justiinsa tänään on muuten Hesarissa juttu vaivasenluista ja lasten oikeesta kengänkoosta. Meillä on sukurasitteena äidin puolelta vaivasenluu ongelma ja mullakin on välillä kipuilevat noi möllykät. Jos oikeilla kengillä voi Eevalta jotenki edes vähä välttää niitä niin haluisin ehdottomasti hyvät kengät sille. Ilmeisesti järkevin juttu on nyt piirtää jalan kuva paperille ja tutkia noi sen kengät sen piirroksen kanssa, näkeepähän missä mennään. (+ jalasta saa kivan muiston vauvakirjan väliin :D )

Muutenki pukeutumisesta vielä piti utelemani. Onko teillä käytössä jotain "sääntöjä" noiden lämpötilojen suhteen. Siis et missä asteessa pipo päähän, hanskat käteen yms. Kesän vähäpukeisuuden jälkeen ihan stressiä pukkaa tässäkin asiassa kun ei muka osaa lasta ulos pukea.. Oon nyt alle 15'c pitäny Eevalla jo välikausihaalaria ja sinne vaihtelevasti alle yks tai kaks ohutta kerrastoa. Siis t-paitaa ja collaria. Pipoaki päässä ja sormikkaita käsissä.

Kaikenlaista taas. terveisin stressipirkko :D
 
teppana: kyllä tää nyt pikkuhiljaa alkaa käymään todeks :D Varasin jo varhaisultraan ajan ja ekaan neuvolaan, mikä on kylläki vasta lokakuussa, mut tuo ultra on jo 20.pvä syyskuuta..Mie nii pelkään et on joku tm tai kohdunulkonen tai....... oha noita.. :/

Tuttijuttui: meilläki pitäs pikkuhiljaa päästä eroon, ja tuttipulloa lutsuttaa vieläki illalla.. Ku ei raaski! :( Eile pukkas vielä lenssun Nannalle ni kyl mie kirosin viime yönä nuo muovilutsuttimet pariin otteeseen!!!!! :D onneks oli isi kotona ja nukku sit Nannan vieressä patjalla.. :heart:
 
Moikka! Täällä ollaan taasen vaihten vuoks kuumeessa.. voi räkä sanon minä. Konsta kerkes olla yksisträän päiväkodissa kaks päivää. Kiva.

IIIIIISOOOT onnittelut zikille. Ei toi digitaalinen enää paljon arvailujen varaan jättäny :heart: Ihanaa!

Teppana: Meillä on mkenkinä ihan sellaset niken perus nahkaset tennarit. Sit kumpparikeleillä Nokian karvavuorelliset. Molemmat kokoa 22. Konsta on kyllä aika isojalkainen tyyppi, nekin on kohta jäämässä pieneks :D Jouduttiin ostamaan uudet kengätr, mutta ei enää raaskittu ostaa mitään himokalliita, ekoiks kengit ostettiin sellaset eccot, jotka maksoi vissiit 79€.. ihan järjetöntä. Ja ne mahtu noin kaks kuukautta. Tuntuu, et jatkuvasti saa ostella kenkiä. Nyt ollaan parina päivänä jo käytetty ulkona vk-haalaria ja sen alla collarihousut/sukkahousut ja paita. Pipo päässä meillä ollaan jo.

Tein tänään päivällä ihan huvikseen clearbluen testin kun sellanen tuolla kaapissa oli (huomenna pitäis alkaa menkat) ja tulos oli mielenkiintoinen.. Tein testin just niinkun ennenkin, mut kontrollialueelle ei tullu viivaa ollenkaan.. parin tunnin päästä testissä oli testialueella plussa (pystyviiva kyllä ohuempi, mut ihan tumma) ja kontrollialueella tosi hailakka viiva. Olikohan toi nyt sit viallinen testi.. pitäisköhän lähettää takasin se. Outoa kuitenkin.. en kyl usko, että tässä kuussa olis tärpänny, ei oo kyllä mitään oireitakaan.

Jäädään muuten Konstan kanssa taas kaksistaan koko loppuviikoks kun isäntä lähtee ruottiin töihin. Aamupäivät ollaan varmaan pk:ssa, mutta sit loppuviikosta, jos joku pk-mamma/t haluu tulla iltäpäivällä/illalla kullanmurunsa käymään niin teretulemast! Kaivataan seuraa (jos ollaan terveitä.. lupaavalta vaikuttaa ainakin).

Nappi ja Konsta
 
moi,

nappi, aam täällä myös yks surkee joka ei haluis töihin eikä etenkään viedä elsaa hoitoon. etenki tänään niin hankala päivä ettei mitään rajaa. tuntuu et nyt se napanuora oikeesti vasta katkastaan kun joutuu tosta rakkaasta pikku pallerosta eroon kohta kokonaisiksi päiviksi. mä en ala :(

lohduttavaa silti lukea hyviä hoitokokemuksia. hemulilla ja liljalla menee tosi hienosti ja varmasti se kaikilla jossain vaiheessa helpottaa. ei voi kuin toivoa että itsekin joskus tilanteeseen sopeutuisi. elsan uskon kyllä sopeutuvan... :D

yökyläilyä ei meilläkään olla harrastettu eikä varmaan lähiaikoina kokeillakaan. muutaman kerran on elsa kyllä nukahtanut mummun viereen mutta aina herätessä on äiti (ja kerran isi kun äiti oli tuulettumassa) ollut paikalla. mäkin imetin vielä heinäkuun alkuun että siksikin yökyläily ollut poissa kuvioista.

ulkoiluvaatteina elsalla on näillä keleillä lähes poikkeuksetta reimatecin välikausihaalari ja siellä alla sukkikset/housut + paita ja jalassa superfitin kävelykengät kokoa 21 (saksasta ostin, kun oli "vaan" 40e/pari). sadekelillä on kumpparit ja villasukat alla. päässä on puuvillainen pipo ja jos oikein tuulista/sateista/kylmää, niin laitan käteen "välikausihanskat" (onkohan toi oikee nimi, mut semmoset vedenpitävät hanskat). noilla on tarennut hyvin tommosilla + 12-15 keleillä mitä täällä nyt ollut. ja me ulkoillaan ainakin 2h joka päivä vaikka vettä tulis kuinka kaatamalla. joo, ja päikkäreille (nukkuu vaunuissa) puen neitille yleensä haalarin sijaan villasta ja päälle vielä paksun fleecen. hyvin on nukkunut reippaita 2h päikkäreitä =)

unirytmi alkaa meillä olla aika mallillaan taas lomien jälkeen (sillon repsahti aika myöhäseks nukkumaanmenot...) ja elsa nukkuu n klo 21-8.30 ja reippaat 2h päikkärit n 12-14. tuota pitää rukata hoitoonmenon myötä tuntia aikasemmaks vielä mut tuskin ongelma, elsa sopeutuu nopeasti uusiin unirytmeihin kunhan vaan saa unta riittävästi.

mekin saatiin vihdoin 5kk odottelun jälkeen tieto hoitopaikasta. ei saatu hakemastamme paikasta heti, vaan elsa on eka 3kk yhdessä toisessa pk:ssa josta siirtyy sitten koko ryhmänsä tuohon lähipk:in vuodenvaihteessa. taustalla on remontteja lähiseudun pk:issa ja sitä myöten erikoisia järjestelyjä (ryhmiä ripoteltu pitkin kaupunkeja ja sitten remppojen valmistuttua taas yhdistellään niitä). onneksi se aloitus-pk myös on aika lähellä kotia ja onneksi sieltä sitten koko elsan ryhmä muuttaa, ettei vaihdu heti kaverit ja kaikki. silti mua ärsyttää toi järjestely, kun hoitajat sitten kuitenkin vaihtuu :|

ja nappi vielä, me suunniteltiin ruttanan kaa loppuviikosta hoplopia jumbossa. oisitteko te sinne päässy mukaan? muutki saa tulla ketkä ei oo vielä töihin kerenny :wave: ja aam kun me kaikki kohta ollaan töissä (paitsi kadak taas kotona =) ), niin yritetäänkös järkätä vaikka joku la ap hoplop-treffit tmv??

reipasta alkusyksyä ja kovasti tsemppiä etenkin kaikille töihin palaaville! ja hyvää vointia odottajille!

t. manna ja elsa 1v 5kk :heart:
 
hei tytöt,

nopeasti vaan unirytmistä: meillä iltapuuro klo 20 ja jos sen jälkeen nukahtaa tuttipullolle, niin unet alkaa ennen ysiä ja jos ei, niin melkeint unti vehdataan ja touhutaan pinniksessä, mutta ei enää itkua ja huutoa kumminkaan. Eli nukahtaa 20.40-21.40 välillä, sitten yksi yöherääminen, jolloin napataan meidön viereen nukkumaan, tämä tapahtuu klo 23-03 välillä jossain kohtaa. Huonoina öinä edelleen koko perhe valvoo esim. 3.30-05 (lue viime yönä...), mutta usein ollaan jo päästy tuolla yhdellä heräämisellä. Sitten aamulla tikrulainen herää joskus 06.30-08 välillä, usein 07.30 aikaan. Nukutaan yhdet päikkärit lounaan jälkeen n. klo 11.45-13.15, joskus nukkuu ainoastaan vajaan tunnin, usein tuon 1,5 h. Tuttipullon kanssa vaunuihin nukutetaan ja päiväkodissa tekevät saman, eli tikru nukkuu omissa vaunuissaan.

yökyläilystä, joo nää on näitä juttuja, missä jokaisella perheellä on oma paras tapansa - samoin kuin tuo päivähoitoasiakin. Me ollaan alusta asti tietoisesti laitettu tikrua hoitoon myös yöksi, että tottuisi olemaan myös muiden kuin aina isin ja äidin kanssa ja hienosti on aina mennyt. Nyt pienellä on ainakin 4 tärkeää ja suht tasaveroista turvallista aikuista ja viidentenä anoppi, joka näkee poikaa harvemmin, mutta alkaa myös olla turvallinen hoitaja. Ei mitenkään säännöllisesti kyläilytetä, mutta aina tarpeen tullen. Pojat tossa oli pari yötä pois kotoa anoppilassa ja täytyy sanoa, että toinen yö alkoi tehdä tiukkaa. Mulle ainankin iski kamala ikävä pientä, mutta kyllähän ne hienosti pärjäsi ilmana äitiä.

Hyviä vointeja ja pikaista paranemista syysnuhista yms (meillä kanssa kuume päällä)

k&tikru
 
no johan on sivut,hetki meni ennen kuin tänne löysin:)

ihan ekana zikille onnittelut:flower: ja napille puhureita että haamu vahvistuu:D

kadakille sinne voimia viimeiseen kolmannekseen ja teppanalle jaksuja eevan perässä menoon masun kanssa.

kiva kuulla teidän hoitokokemuksista.Meillä kun ei ole niistä mitään hajua, pojat kun on molemmat siihen asti kotona kunnes rasmus täyttää kolme.

vaatetuksesta teppana kyseli.meillä on ikkunan alla tarha josta kattelen minkä verran näkyy lapsilla pipoa ja hanskaa ja sen mukaan puen omat:D

).( rasmus on yhä kova kiipeämään ja puremaan: /purasee siis kun haluaa huomiota ja kikattaa kun kieltää.veljensä kanssa leikkii ja leikkii jopa yksin hiekkalaatikolla välillä autoilla.Mun ei tarvi kuin laittaa aivot hetkes narikkaan ja katella etteivät tappele.on sen verran taitoa tullut ettei koko ajan tarvitse puistossa mennä perässä peläten että tippuu jostain (meillä siis kallioita telineiden ym muiden lisäkisi puistossa)ja kun uima allaskin on tyhjä ei tarvitse pelätä että sinnekkään pulahtaa:)
ens vkolla olis tarkoitus lähteä minimuotoiselle reppumatkalle tukholman kautta köpikseen junalla lapsien kanssa.Saas nähdä jos hyvin toimii vois ensi kesänä harkita jotain pitempää reittiä:)
terkuin,
tutsa ja rasmus
 
yökyläilystä meillä ei vielä ole harrastettu muulla tavalla, kuin niin että joku on laittanut nukkumaan, mutta itse ollaan aamulla taas paikalla..

ulkovaatetuksesta meillä ollut nyt pihalla sisävaatteiden päällä välikausihaalari, lämmin pipo, tumput ja kengät (koko 21 nahkaiset kava:n nilkkurit)

unirytmistä iltapala 19.30-20.00 välillä.. nukkumaan mennään siinä 20.30 aikoihin.. ihan vaan kannetaan sänkyyn niin sinne nukahtaa..nukutaan läpi yön ja aamulla herätään siinä 7.30-8.30 välillä. päiväunet nukuaan 12.00-14 välinen aika ja joskus saattaa nukkua 15 asti :) samalla tavalla nukahtaa päiväunille kuin yöunillekkin.

tutista meidän pitäisi päästä hyvissä ajoin eroon ennen kuin vaavi syntyy..takarajana pidän lokakuunloppua..saas nähdä kuiinka käy

zikille onnittelut varmasta plussasta :flower:

lumi-enkeli ja Siiri :heart: ja aarre 24+0:heart:
 
Prkl päivitetty foorumi.. :kieh: Herjaa että kuvia on liian monta ja merkkejä, joten tällä mennään kunnes saan tietää jotain muuta ylläpidolta.

Myöskään otsikon muokkaaminen ei onnistunut kun olisin sinne lisännyt tuon syyskuun.
 

Yhteistyössä