Huhtitaaperot 2009 *Maalis-toukokuussa*



SYNTYNEET

16.3
Sanni-Maria
tyttö
Neea, klo 4.40, 3700g ja 50cm, rv 39+2

19.3
Lis69
poika
Arttu, klo 5.02, 3005g, rv 36+5

21.3
tutsa
poika
Rasmus, klo 6.40, 3365g ja 50cm, rv 37+5

23.3
vuffi
poika
Roni, klo 14.01, 2640g ja 47cm, rv 36+5
poika
Eetu, klo 14.14, 2790g ja 48cm, rv 36+5
Solina83
tyttö
Elli, klo 22.12, 2655g ja 46.5cm, rv 36+1

24.3
Nappi1984
poika
Konsta, klo 9.20, 3212g ja 50cm, rv 38+3
jaahassu
poika
Sammo, klo 14.25, 3250g ja 49.5cm, rv 38+0

26.3
Happy79
tyttö
Kiira, klo 23.11, 3140g ja 49cm, rv 38+2

27.3
Hemuli9
tyttö
Lilja, 2400g, rv 36+5

28.3
Kadak
poika
klo 7.44, 3200g ja 50cm, rv 38+5

30.3
manna8
tyttö
Elsa, klo 21.02, 2680g ja 47cm, pipo 34cm, rv 39+5

1.4
Vaavimasu
poika
Leevi, klo 6.36, 3340g, rv 38+0
hekla
tyttö
Helmi, klo 02.34, 3770g ja 51cm, rv 40+3

2.4
Gimli
poika
klo 2.36, 2720g ja 49cm, rv 38+0
uneilmasäleikkö
tyttö
klo 17.41, 3990g ja 50cm, rv 40+0

3.4.
JJ-t
poika
Joona, klo 00.34, 3300g ja 50cm, rv 40+0
amalia07
tyttö
Emilia, 3760g ja 50cm, rv 40+1

5.4.
sannismami
poika
Joona, klo 21.46, 2785g ja 48cm, rv 37+0
emmie
poika
3260g ja 47cm, rv 39+1

6.4
millipilli
tyttö
klo 3.31, 3550g ja 47cm, pipo 34,5cm, rv 40+1
ventti
tyttö
Ronja, klo 4.35, 2920g ja 49.5cm, rv 39+6
Bindi
tyttö
"Kapris", klo 11.37, 3840g ja 49cm, rv 39+0
Tonaattori
poika
Toni, klo 16.54, 2654g ja 48 cm, rv 38+5


9.4.
zikiziki
tyttö
Nanna, klo 19.05, 2860g ja 46,5cm, rv 37+6
Asha
tyttö
Dali, klo 21.52, 3286g ja 51cm, rv 40+0

11.4.
Pai-30
tyttö
Janna, klo 3.26, 2870g ja 47cm, rv 39+4

12.4.
superheppuli
tyttö
Inkeri, klo 23.02, 3200g ja 47cm, rv 40+0
vaaveli75
poika
Rasmus, klo 7.41, 3270g ja 49cm, pipo 35cm

14.4.
misStar
poika
Nooa, 3860g ja 51cm, rv 41+4

15.4.
Eloveena
poika
klo 1.19, 3285g ja 50cm, rv 39+3
Ruttana
tyttö
klo 20.10, 3500g ja 48cm, rv 42+0

16.4.
pietu-
poika
klo 22.04, 3880g ja 52cm, pipo 35,5cm, rv 41+2

17.4.
SusseN
poika
Leevi, klo 22.42, 3330 gr ja 48 cm

18.4.
Kesis
tyttö
rv 41+1

21.4.
heikku
tyttö
Vieno, 3335g ja 48,5cm

22.4.
lumi-enkeli
tyttö
Siiri, klo 07.10, 3220g ja 48cm, pipo 33,5cm
outokumpu
poika
Juuso, klo 5.54, 4100g ja 51cm, pipo 37cm
mitoralla
tyttö
Minttu, klo 17.07, 4290g ja 51cm, rv 41+5

24.4.
mamma67
tyttö
Alina, klo 2.48, 3470g ja 51cm
AAM
tyttö
Anya, klo 17.56, 4315g ja 53cm, pipo 35cm, rv 41+4
teppana
tyttö
Eeva, klo 20.14, 4070g ja 50cm, pipo 35cm
Hennna
poika
Onni, klo 14.53, 3570g ja 52cm, rv 40+4

25.4.
SädeI
poika
Luukas, klo 22.09, 4020g ja 52cm

27.4.
miinulainen
tyttö
Vilja, klo 18.33, 4070g ja 50cm, pipo 35cm

28.4.
Piin
tyttö
Aino, klo 12.44, 3455g ja 50cm
nannuli32
tyttö
klo 11.13, 2730g ja 47cm
AuroraBorealis
tyttö
klo 18.58, 4300g ja 54cm, rv 42+0
Usvametsän neito
poika
Jimi, klo 00.54, 3640g ja 52cm, rv 41+1

29.4.
Tilia cordata
tyttö
Silja, klo 17.07, 3900g ja 53cm, pipo 35cm, rv 42+1

30.4.
ooti
poika
Jere, klo 3.44, 3184g ja 49cm

4.5.
Min-na
poika
Henri, 3760g ja 51cm

5.5.
Laala
tyttö
Aura, klo 21.28, 4130g ja 56cm

7.5.
Milkystern
poika
Juho, klo 3.09, 3680g ja 54cm

Syntynyt
26
poikaa

29
tyttöä




:heart: Mistä kaikki alkoi... :heart:
*Huhtikuun Masuasukit*
*Huhtikuun Masuasukit* ~Syyskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Lokakuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Marraskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Joulukuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Tammikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Helmikuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Maaliskuussa VOL.2~
*Huhtikuun Masuasukit* ~Huhtikuussa + Toukokuun alku~


Täällä edellisiä höpinöitä :)
~Huhtivauvat 2009~ Huhtikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Toukokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Kesäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Heinäkuussa
~Huhtivauvat 2009~ Elokuussa
~Huhtivauvat 2009~ Syyskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Lokakuussa
~Huhtivauvat 2009~ Marraskuussa
~Huhtivauvat 2009~ Joulukuussa

2010
~Huhtivauvat 2009~ Tammikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Helmikuussa
~Huhtivauvat 2009~ Maaliskuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Huhtikuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Toukokuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Kesäkuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Heinäkuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Elokuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Syyskuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Lokakuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Marraskuussa
~Huhtitaaperot 2009~ Joulukuussa

2011
~Huhtitaaperot 2009~ Tammi-Helmikuussa
 
ruttanalle kiitokset uudesta pinosta =)

teppanalle tsemppiä loppumetreille..kyllä se pikkuinen sieltä kohta syntyy ;)

mitähän zikille kuuluu?

).( täällä alkaa arkeen tulla hiljalleen jonkinlainen rytmi :) ja vihdoin Siiri on hyväksynyt Eelin perheeseen..haluaa pitää Eeliä sylissä ja pussailee paljon :heart: mutta isosiskon kanssa onkin sitten pelkkää tappelua..välillä tekis mieli laittaa molemmat jäähylle tonne hankeen istumaan :kieh: Siiri on rakastunut nyt vasta saunomiseen, eikä toinen haluaisi millään pois sieltä vaikka posket hohkaa tulipunasina :) sanoja on tullut hurjasti lisää, mutta pisimmät lauseet on: ei oo pappa (sanoo jos ei nää pappaa pihalla kun katsoo ikkunasta ulos), kato ny ja ei oo..mutta onneksi sanavarasto kasvaa jatkuvasti :) ja aivan armoton kiipeilyvimma on neidille iskenyt..välillä saa sydänsyrjällä pelätä mitä neiti seuraavaksi keksii :O samoin nukkumaan meneminen on meillä yhtä sirkusta ainakin Siirin kohdalla.. vaikka meillä on ihan selkee iltarytmi (tunti ennen nukkumaan menoa himmennetään valoja ja rauhotutaan..sit iltapala,iltapesut ja iltasatu)..mutta neiti ei vain halua jäädä sänkyyn ja sen saakin illan aikana viedä sinne ainakin 10 kertaa... ja yllä Siiri saa niitä kauhukohtauksia (onneksi ei sentään joka yö)

mutta oikein hyvää alkanutta maaliskuuta kaikille..sieltä se KEVÄT tulee
:D :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Terppa siskot!
Meille syntyi tyttö 3.3 klo 00.59. RV 41+1 oikeastihan tuo meni "vaan" tunnilla yli 41 eli Melkein yhtä täsmällinen kuin Eeva. Pituutta 50cm ja painoa 4160g. Pipo 36,5cm. Synnytys meni ihan ok, ponnistin itse 20 min ulos. Ilokaasu ja epiduraali apuna. Lisäksi mulla oli automatkalla semmonen tens laite kytkettynä selkään. kerron enemmän kun pääsen koneen ääreen. nyt ollaan Vielä sairaalassa. aika huisi olo :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipsis! Korkataan pino. Ruttanalle jälleen iso kiitos uudesta pinosta! :flower:

Teppana, ihanaa ja oikein paljon onnea pienestä tylleröstä! :heart: :flower:

Kevät tulee vauhdilla tänne pohjan perillekin - aamut ja illat valoistuu! :)

Kevättä rinnassa. :D

AuroraB + tyty 1v 10kk ja vähän päälle.
 
Jospa sitä samalla hiukan kuulumisia yrittäisi raapustaa..

Reissusta ollaan palattu ja kova kaipuu on takaisin. Neiti höpöttelee juttujaan ja kälkättää kaiken aikaan mitä sitten saa toistaa hänelle. Puhe on vielä lähinnä yksittäisiä sanoja tai sitten yhdistettynä esim. pään pudistamiseen tai nyökyttämiseen liittyen tietysti onko ei vai kyllä. Esim. tällä hetkellä vain äiti kelpaa kaikkeen ja jos ehdottaa siskon kanssa suihkuun menoa niin sanotaan sisko ja puistetaan päätä. :)

Ihana tuo kirppu on ja omaa aivan mainion huumorintajun. Osaa jekuttaa ja onnistuessaan kihertää vaan tyytyväisyydestä. :D
Matkustaminen edelleen oli aivan ihanaa hänen kanssa ja lennot meni oikein hyvin. Tosin reissussa todettiin korvatulehdus, mutta antibiooteilla siitä selvittiin kun ei arvannut jättää Suomeen odottamaan kun lentoja kuitenkin oli edessä.
Nyt sitten vaan kesää odotellaan, jotta perhe voisi olla taas yhdessä. On tämä vaan niin pyllystä.: /

Reissussa tuli huomattua, että niin se vaan neiti ymmärsi useimmiten mitä baba hälle puhui ja jos pyysi jotain tekemään. Aivan uskomatonta! Muutamia uusia kreikankielisiä sanoja tarttui mukaan ja se on kyllä ihana asia myöskin.

Muuten tämä elo onkin sitten sitä normia, uhmaa, teinin murrosiän kiukuttelua ja lievää vauvakuumetta. :saint:
Ja tuon listan luettuani uudelleen kaikki yhdessä on vähintäänkin complete disaster! :LOL:

Vaan mä niin nautin kotona olosta tuon neidin kanssa ja haluaisinkin sen jatkuvan mahdollisimman pitkään. :)

Täytyy vissiin yrittää mennä nukkumaan, joten hyvää yötä!


Ruttana & Beanie 1v.10kk :heart:
 
_Kiitos_ Ruttanalle jälleen uudesta pinosta! Ihana kun pieni oppii kahta kieltä ja ymmärtää jo sitäkin, jota varmaan niin paljon vähemmän kuulee.

Ja Teppanalle onnea pienestä tytöstä!

Meille ei varmaan mitään ihmeempää uutta kuulu. Silja porskuttaa vauhdilla ja voi hyvin. Eilen oli kyllä ihana nukkumaan mennessä, kun annoin iltasuukkoja. "Neljä vielä" ja käänsi posken esiin. "ja toiselle kans" ja käänsi sitten toisen puolen. :heart: Onpa se jo iso tyttö!

Käytiin ultraamassa tätä seuraavaa tulokasta joka nytkin rymsteeraa tuolla mahassa: näyttäisi olevan todennäköisesti tyttö sekin. :heart:

Töissä on kiireitä ja välillä on vaikea sovitella miehen kanssa Siljan hakuja ja muita, kun sillä on niin pitkät työvuorot (12 h joko päivää tai yötä). Onneksi mummi auttaa ja hakee Siljan kerran/pari viikossa päiväkodissa, mittaa sokerit, pistää insuliinit ja antaa ruokaa.
Me ollaan tehty kivoja kevätaskarteluja Siljan kanssa: pieni farmari ja sille eläimiä askartelumassasta (minä tein) ja yhdessä sille talo pahvista ja istutettu yhdessä viljelijän pihalle hernettä, kauraa ym. Kasvavat kaikki tosi nopeasti ja nyt ei eläimiä tahdo enää ruohikon keskeltä näkyä. Silja kastelee suihkepullolla innokkaasti. FB:ssä toki pari kuvaakin aiheesta...:whistle:

Tilia ja Silja 1v10kk ja pieni möyriäinen 23+0
 
hei!

täällähän on tapahtunut vaikka mitä kun olin tuossa ensin reissussa ja sitten vaan kiireinen...

ensin teppanalle suuret onnittelut pikku prinsessasta :heart: :flower: toivottavasti siellä on kotiutuminen sujunut hyvin. onnittelut myös eevikselle isosiskoksi tulemisesta, jotenkin ajattelen että hän olisi erinomaista isosiskoainesta (verrattuna esim omaan kauhukakaraan....).

tilia ihanaa, toinen tyttö tulossa =) nytpä menee ainakin sitten ne samat vaatteet kuin sijlalla :D kuulostaa tosi hauskalta tuo kevätaskartelu. meillä mies on viherpeukalo ja aina välillä yrittää elsaakin ottaa mukaan, mutta sehän päättyy nopeasti siihen, kun elsa upottaa kädet multaan ja lähtee sitten multapallojen kanssa juoksemaan pitkin kämppää.

ruttanalle kiitokset uudesta pinosta ja tervetuloa vaan takaisin suomeen! aika mahtavaa miten beanie ja nämä pienet oppii vieraita kieliä. on kyllä tosi hienoa että beanie myös oppii isänsä kieltä, vaikka (toistaiseksi) eri maissa asuttekin.

lumi-enkeli olipas ihana lukea kuinka siiri pitää hyvänä pikkuveljeään :heart: onhan se isosisarukselle ihan hirveää, kun uusi vauva tulee yhtäkkiä. anoppi just eilen vertasi sitä samaan kuin jos mies toisi uuden vaimon yhtäkkiä kotiin. jotain samanlaista se varmaan on, eli ihan kamalaa pikku taaperolle, kun menettää pienimmän (ja usein ainokaisen) asemansa.

meillä meno on edelleen haipakkaa. sukulaiset aina vitsailee että milloinkohan elsa oppii kävelemään, kun siis aina juoksee, ja päivittelee kuinka neitin pää kolisee ja mustelmia syntyy, mutta mitään itkua ei kuulu. elsa kun ei vaan EHDI itkeä, on niin kiire kiipeillä, juosta ja tutkia maailmaa ;) myös sosiaaliset kontaktit on tulleet tärkeiksi, elsa lallattelee koko aamun leikkipuistokaveriensa nimiä ja yrittää pukea haalaria päälle heti herättyään. nukkumaan meno on hyvin vaikeaa ja ainoa keino saada neiti sänkyyn ja pysymäänkin siellä hetki on lukea iltasatuja ja laulaa unilauluja. tosin elsa vaatii koko aika piippolan vaaria ja tuntuu vaan virkistyvän, kun pääsee matkimaan siinä mukana eläinten ääniä... :whistle: eli yleensä meillä nukutetaan neitiä pitkään, helposti tuntikin, jona aikana laulellaan, kannetaan neitiä takaisin sänkyynsä ja kuunnellaan valtaisaa raivoamista siitä miten neiti ite EI halua nukkua. mielenkiinnolla odotankin siirtoa normisänkyyn ja omaan huoneeseen tällä viikolla, kun meille tuli pohjoisesta perintösänky tänään lähetyksenä. joo, jos iltaisin on siis vaikea saada elsaa nukahtamaan, niin on myös aamuisin herätys hankalaa. elsalla venyisi yönet ja iltapäiväunet aina vaikka kuinka myöhään ja me joudutaan herättämään elsa melkein joka unilta, jotta illasta ei sitten taas venyisi kovin pitkään. elsa on selkeästi isänsä tavoin illanvirkku-aamuntorkku.

nyt ei muuta kuin aurinkoisia kevätpäiviä kaikille =)

t. manna + elsa kohta jo 2v :heart: (hui miten aika kiitää!!!!!)
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!

Pitkästä aikaa yritän jotain raapustaa. Sitä on mukamas niin kiireinen kodin, opiskelun ja työnteon kanssa... Kaikkien jutut olen lukenut vaikka en niitä nyt kommentoisi :).

Kadak, teillä on ollut aika rankka talvi mutta toivotaan, että kevään tullessa sairasteluki hellittäis. Onneks sulla on sellanen mies, joka rakastaa sua niin paljon et uskaltaa kurkkia sinne pyhimpään synnytyksen jälkeen :D.

Onnittelut vauvaantuneille ja nimetyille <3. Mä oon teille kyllä vähän katkera :D.

Jotenki tuntuis, että ne jotka on saanu tytön saa nytki tytön ja päinvastoin. Mulle on ihan sama, minkä tulen joskus saamaan kunhan se tapahtuu ens vuonna. Ni.

Luukakselle ja meille kuuluu hyvää. Luukas on kolme päivää päiväkodissa viikossa ja viihtyy loistavasti. Sanoja ja lauseita tulee koko ajan lisää. Luukas on tosi kova komentaa meitä. Me ollaan varmaan ihan lepsuja, mutta ku hän näyttää niin määrätietoiselta.

Aika määrätietoinen hän kyllä onki. Meillä oli mummu kylässä ja Luukas halus leikkimään. Iskä sano, että mennään sitte ku mummu lähtee. Luukas toi olohuoneeseen mummon saappaat jos se vaikka lähtis saman tien :D. Fröbelin palikat t-paita oli pyykissä niin tää tulee näyttää mulle pesukonetta... kaikkia tälläsiä juttuja. Yhtään ei oo kärsivällisyydellä pilattu tätä lasta.

Pottailu on meillä lähteny ihan tosta vaan käyntiin. L teki tarhassa kakat yhtenä päivänä ja sen jälkeen Lupu on asioinu kotona pelkästään potalla ja ihan satunnaisesti vaippaan. Vaipat me vaihdettiinki kotona nyt kalsareihin ja so far so good. Tästä se lähtee. VIHDOIN!

Meidän talven sairastelut on rajottunu kahteen nuhakuumeeseen ja toisesta tuli jälkitautina korvatulehdus. Ensimmäinen laatuaan. Ollaan tosi onnekkaita. Mä oon kyllä luullu kuolevani milloin mihinki, mutta tässä sitä ollaan :D. Vähän stressiä ollut kaiken yhteensovittamisessa niin se varmaan purkautu pienoisena paniikkina.

Hei, nää on kohta 2! Apua.
 
Hau,
oonpas vissiin joskus viime vuonna viimeks jotain kirjootellu, enkä kyllä ole lukemaankaan ehtinyt. Mutta, mielessä olette välillä olleet, ja nyt siis aattelin moikatakin. :)

Onnea kaikille lisälapsia saaneille, taitaa olla aika monella kohta 2-vuotiaalla jo pikkusisarus!

Mites meillä, pikkusisaruksia ei oo, edes tulossa vielä. :) Tissittely lopetettiin kokonaan vasta 3 päivää sitten. Potalla käydään vissiin kolmatta kuukautta enimmäkseen hyvällä menestyksellä, välillä sattuu toki vahinkoja ja ulkona ja unilla on yhä vaippa. Neito puhuu paljon ja pitkiä lauseita, ja on kaikin puolin hieno, upee ja viisas, tietenkin. ;)

Joo, tämä jää nyt lyhyeksi, kun on pakko mennä syömään jotain. Tyttönen ei oikein aina malta nukahtaa, ja taas meni päikkärinukutukseen yli tunti vaikka oli parin tunnin ulkoilun ja ruuan jälken ihan väsynyt jo. No, yleensä ne päiväunet kestääkin sit kolme tuntia, et eipä valittamista. :D

Kevätterveisin,
ventti
 
Onnea vauvaantuneille! Tämä mami on kovasti vauvakuumeinen :rolleyes:

mutta sitten siihen ilmoitusasiaan, joka kyllä tuolla yläpuolella kaikenaikaa keikkuu.. meidän poika täyttää tänään kaks vee :heart::heart::heart:
 
Heippa pitkästä aikaa!! Meidän neiti tänään 2v....Mihin tää aika on oikein mennyt!! Kovasti on touhua ja menoa päivisin.Edelleenkään ei kunnon lauseita tule,kahden sanan lauseita muutamia.Pottailut on meillä ihan jäissä,alkaa huutamaan kun istuttaa siihen...Tiedä sit mikä tullut.

Hienosti on ottanut pikkiveljen vastaan ja tuntuu et se on tosi tärkee juttu.Aamulla ensimmäisenä pitää halata.Mitään mustasukkasuuta ei oo vieläkään ilmennyt.Toivottavasti ei tulekkaan!!

Uutena "ihanana" asiana on kakkaleikit... Päikkäriaikaan vääntää kakat vaippaan ja sit kaivelee sitä..On tehnyt sen varmaan jo 5krt...Myös ilta-aikaan on kiva riisuu itensä alasti ja pissata sänkyyn...aaargh...

Ei muutakin hyvät kevään jatkot kaikille mammoille tasapuolisesti!Tää lähtee nyt huilaamaaan et jaksaa huomenna juhlia!
 
Heippa Siskoset!
Kiitoksia onnitteluista, Sintti on kyllä aikas ihana tyttönen! Jotenkin niin Eevamainen mutta silti ihan oma itsensä. Ens alkuun kun tyttö syntyi sanoin miehelle että Ihan kuin Eeva, sit aloin katselemaan tarkemmin ja sanoin että eihän se ole yhtään samannäköinen. Tottahan toki samasta puusta veistetyissä on samaa näköä. Mehän kovasti poikaa odotettiin ja jotenkin mulla kyllä oli semmonen tunne, että tyttö tämäkin on ja siinä sitten kun synnytys oli ohi tokasin vain, että no eipäs se ollutkaan Eetu. Miestä lohduteltiin kätilön kanssa, että ollaan molemmat kuultu semmonen sanonta, että suuret rakastajat saa tyttöjä.
On ihan rauhallinen tämäkin lapsi, nukkuu hyvin ja syökin hyvin. Mulla nousi maito kohisten ja imetys alkoi ihan kivasti kunnes viime viikolla mulla haavautui nännit niin pahasti, etten pystynyt enää imettämään vaan pumpun kautta pullosta annan, osittain vieläkin. Siihen päälle perjantai iltana nousi vähän lämpöä ja sunnuntai aamuna kun mulla oli kuumetta 39.2'c soitin päivystykseen ja jouduin mennä sinne töröttämään vaikka ajattelin, että pelkällä soitolla olis saanut reseptin rintatulehdukseen. Olin nimittäin jo perjantai iltana hätäpäissäni soitellut ko. paikkaan ja eräs hoitaja oli sitä mieltä, että vauvan sammas olis aiheuttanut haavat nänneihin ja että nyt heti daktarin geeliä tisseihin ja vauvalle suuhun. Sit taas lääkäri soitti ja sanoi että hän ei reseptiä siihen lääkkeeseen kirjota näkemättä eikä halua että tullaan päivystykseenkään. Eikä muutenkaan usko, että kolme viikkosen vauvan suuhun olisi ehtiny sammas vielä niin pesiä että olis aiheuttanut haavat mulle. Vauvalla on kyllä ollu jonki verran valkosta suussa, kielellä, huulissa ja poskissakin. Neuvolantäti neuvoi puolukkaa antamaan ja se onki auttanu minusta aika mukavasti, suu ei selvästikään ole niin valkonen.
No mut siis, sain sen ab-kuurin itelleni ja vielä eilen maanantaina aamulla kuume nousi 38 mut sen jälkeen sitä ei ole enää näkyny. Tissit vaan on hankalat, kumin kanssa oon pystyny imettää tulehtuneesta puolesta ja ilman tosta toisestakin. Nyt aamulla kun pumppasin molemmista tuli kuitenki taas tipat verta, että ei ne haavat vielä ollukaan parantuneet ja sit oon liian rohkeesti varmaan imettäny niistä. Tai sit vauvan suussa tosiaan on jotain mikä ärsyttää mun nännejä. Mä en vaan ole henksisesti ollenkaan valmistautunu sellaseen vaihtoehtoon, ettei imetys ehkä tällä kertaa onnistukaan. Voi olla mulle vähän liian suuri pala luopua siitä hommasta. Eiköhän se siitä suttaannnu...

Eeva voi hyvin. Touhuilee paljon omiaan ja koko ajan enemmän alkaa puhua. Vieläkin kyllä vaan parin sanan lauseita mutta niilläkin pärjää jo pitkälle. Ja eniten tuntuu olevan komentoja hällä, "tanssi uudestaan", "istu pois", "maitoo lisää","piiiiiiiiiiiiiiiiiitäääääääääääääääääääää!!!". Vähän on lyhyt hermonen jossain suhteessa, mut se liittynee ikäänki kai? Siis hermot menee ihan hetkessä joskus ja sit on piru irti. Varmaan sitä 2v uhmaa.
Eeva suhtatuuu vauvaan, ehkä vähän välinpitämättömästi, siis ei juurikaan osota kiinnostusta. Tai kyllä se totee että vauva kun vauva vaikka itkee mutta jos vauva on mun sylissä, ainakin alkuun niin katso vähän pitkään. Tokihan ollaan sit yritetty huomioida Eevaa muutenkin kuin vaan kun nyt sattuu tekemään jotain ei sallittua. Eikä sitten olla myöskään koko ajan kyselty että missä vauva ja katso vauvaa jne. Jos ei kiinnosta niin tuskinpa se kiinnostus ainakaan kasvaa jos tuputetaan koko ajan. Ajan kanssa varmaan sitten..
Muuten on alkanut yhteiselo ihan mukavasti. Mies oli kaks viikko isyyslomalla, sit meidän äiti oli täällä viime viikolla ma-pe (siivosi ihan hulluna koko viikon mm. mun vaatehuoneen joka ei koskaan ole ollu niin järjestyksessä kuin nyt) ja nyt sit mies on tänään vielä kotona mun takia. Eli se ihan tavallinen iskä töissä arki on vielä kokematta mut eiköhän me siitäkin selvitä ku saadaan vaan noi tissit kuntoon :D

Dodi, olihan sitä tässäkin kuulumisia jo. Vauva (josta tulee muuten Saara mut se on vielä pieni salaisuus) taitaa just sammua sitteriin, Eevalla on pupukakka vaipassa ja itelläkin aika kova vessan tarve. Iskä puhuu lontoota työhuoneessaan kun pitää palaveriin osallistua vaikka kotona onki tänä päivän. Miten se menikään, "onni löytyy arjesta". Onnellisia ollaan siis :heart: :)

terkuin Teppana, Eeva 1v 11kk 5pvä ja Saara-Sintti 26 päivää
 
AAM
heippulis !
piiiitkästä aikaa tulin lukaisemaan kirjoituksia ja kivasti tuntuu menevän vauvaantuneillakin vaikkakin ongelmiakin esiintyy kaikilla enempi vähempi mutta nehän on luotu ylitsepäästäviksi right? :)

Kävästiin matkoilla rapakon takana Svedulassa mukeloiden kanssa maaliskuun lopussa. Sairasteltiin ruotsinreissun jälkitunnelmissa yhdenkerran oksutaudit kaikki muut paitti minä, lienee tullut pallomerestä jossa viettiin enempi aikaa kuin hytissä varmaan :D selvisin itse lievemmällä vatsanväänteellä.. :stick: lapset oli muuten überhienosti syödessä ja muuten mitä pelättiin että voisi ola hoorroria reissulla mutta sitäkin turhaan murehdittiin. A ja O että pitää unet ja rytmit suht paikallaan niin kaikki sujui kuin rasvattu. Kirjoja löydettiin kivasti ja kevättakki ntille :heart: ja namia.. :p

Laspukaiset voipi muuten reippaasti. Ntin kanssa on neuvola kuun lopussa ja kaksivuotisia suunnitellaan.. puhelee parin sanan lauseita ja toistelee sanoja perässä molemmilla kielillä mutta ruotsiksi puhelee lauseita lähinnä :) hyvä niin koska suomi tulee kuitenkin helpommin loppujen lopuksi sitten. Se on pojan kanssa huomattu kun sitä kuuluu kuitekin enempi kui ruotsia..
veljensä kanssa haluaisi puuhastella jatkuvasti ja leikkiä mutta 4 vuotias ei oikein sulata siskoaan ehkä ihan liian lähellä välillä :D legoja ei osaa jakaa kunnolla syrran kanssa ;) ja tyttö vielä välillä löydättää pikkulegoja poskeensa, onneks ei oo käynyt niiden kanssa mitään vielä*kopkop*

Himoitsee jatkuvasti mun barbeja ja poneja :D ja niitä pitäisi harjata ja leikkiä.. niin liikkis, ostinkin kirpulta sille kun vastaan tulee niin barbiaisia ja ponnyjä ne on kumman arvokkaita sielläkin. Pukeutumisleikkikin on kivaa. . ja piilottelu ylipäätään. Tykkää kovin piirtää ja maalata, maalasi viime viikonloppuna kun silmä vältti hetkeksi niin huulensa mustaksi, ironista että mies kävi samalla avaamassa taulumyyjälle oven ja nti sinne kipaisi kurkkimaan, maalari katteli hieman frun leukaa että näyttää ntikin olevan aika artisti tokaisi vain :LOL:
se on jännä miten lapset on erilaisia, poika käyttää kirkkaita värejä ja nti taas maalasi mustalla ja tykkää synkemmistä väreistä. . . testattiin että käännettiin ja vaihdettiin palettia ja kuitenkin nti nappas sieltä pensseliin tummaa coloria. hauskaa :)

tuntuu että nti kasvaa hurjaa vauhtia kun 92 alkaa olemaan sopiva koko kun kattelee kesälle lumppuja ja syksyksi jos kirpultakin ostaa niin 98 on melkein otettava. . Potta on satunnaisesti käytössä ja joskus saa tulosta joskus taas hirveen kirkukohtauksen, normisti kun on kakkoshätä juoksee seisomaan jonnekin piiloon ja ähertää siellä ja jos sit huomaa viedä potalle ennenkuin tulos on tullut niin nti kyllä mielellään jäää istumaan ja lukemaan kalleankkaa sinne :) tai tuulilasia :whistle:

tuli hieman omanapainen kirjoitus mutta kaikkien tekstit on luettu ja muisteltu :heart:
ois niin ihana tavata taas jos ehtisi jossain välissä ? tulee pääsiäinen olisiko siellä pk-laisilla vapaita leikkitreffiehdotuksia ?

Harmain terkuin Ansku ja mamma :wave:
 
Ihanaa kevättäkaikille :D

Ihan ensikis ONNENTOIVOTUKSET 2 vuotiaille ihanuuksille ja niille jotka saavuttavat sen kohta :D

Meilläkin oli eilen SE päivä:D :D Tosin Inkkunen on ollut (niinkuin me kaikki muutkin) oksutaudissa eikä voitu järjestää juhlia. No tuleehan niitä päiviä. Aika huristaa kovaa vauhtia ja tuntuu että toi tyttönen olis jo paljon vanhempi. Puhuu lähes täysin (R puuttuu ;) ) ja laulaa ...Johanna Kurkelaa..."sun särkyä anna mä en" :D :D :D Mä käyn ite laulutunneilla ja tietysti kotona harjoittelen ni tämä neiti näppärä oppii kaikki laulut tietysti ja tosi kiva kun se laulaa" mun koti ei oo täällä"....öööö...laulua meni kyllä sen jälkeen vaihtoon :D

Vielä vuosi aikaa olla kotona ja nyt täytyy sanoa ,että olisin ehkä valmis lähtemään työ/kouluelämään jo elokuussa :D Koton on mukavaa, mutta jotenki nyt tuntuu että on MIINUN vuoro aloittaa ELÄMÄ!!! Saimme vauva-asian mieheni kanssa päätökseen ja meille EI tule enää lapsia. Koira saattaa tulla kun saadaan talo valmiiksi. Mutta katsotaan nyt.

Kaikille tasapuolisesti ihanaa kevättä ja koettakaa pysyä terveinä. (meillä 4 oksutauti 4kk sisään)

Superheppuli ja Inkkunen 2v 1pv
 
Moikka kaikille

Ja ISOT onnittelut jo kaikille 2 vuotta täyttäneille :heart: mihin tää aika oikeen katoaa???

Mellä vietetään Siirin synttäreitä jo nyt sunnuntaina 17.4. (virallinen päivähän olis 22.4.) koska mun mies lähtee lappiin puolekstoista viikoks 20. pv...tulee pitkä aika olla lapsien kanssa yksin...no mut mun sisko tulee vähäks aika jeesaan...

Siirillä on puhe kehittyny hurjaa vauhtia ja toistaa kaiken kuulemansa :) päiväunia meillä vielä nukutaan.. Ja luojan kiitos oon saanu ajotettua Siirin ja Eelin unet samaan aikaan..jää sitä omaa aikaakin :D


Superheppuli: tovottavasti paranette pian ja teidän oksutaudit olis tältä erää tässä...toi on niin kurja tauti!

Me ollaan myös sairastettu koko tää vuosi ja nyt on Siiri ja Eeli molemmat antibiootilla korvatulehduksen takia :( vanhin muksuista on kuitenkin pysyny terveenä :)

Aurinkoista kevättä kaikille

lumi-enkeli ja Siiri kohta 2v :heart:
 
Heiii kaikki!!! :)

Ollu olevinaa nii laiska etten oo vaivautunu etsimään tätä uutta pinoa :D (niin vaikeetahan se olikin ;) )

ONNET KAIKILLE 2 VUOTIAILLE! On nää niiiiin ihania! :heart:
Meillä oli juhlat lauantaina :)

Nyt on vihdoin meilläki alettu pälättää ihan urakalla! Tulee ihan 3 sanan lauseita jo ja kokoajan pitää olla äänessä, vaikka ois suu täynnä ruokaa........:D Ja KOVA ON KOMENTAMAAN! Äitiin se ei tosin tehoa samalai ku isiin........

Mie alan olee aika täynnä vauvaa! sunnuntaina alkas viikko 38, sit sais miu puolesta tulla!!!! :D Ollaa taas tässä kolme viikkoa Nannan kaa oltu kaksin,tosin isi oli viime viikonlopun kotona, mut muute ollu kiinni siellä intissä.. Heinäkuussa se sit vasta loppuu ja menee takas töihin.. Mutta, samassa kaupungissa kun ONNEKS on, ni yövapaat pyörii sit ku vauva syntyy ja toki isyysloma on sen kaksi viikkoa..

Anteeksi omanapa sepustus, aattelin kuulumiset kertoa :D
 
moi!

ekaks tärkein, eli tämmöistä asiaa, että eikös meidän (pk-porukka siis ainakin mukaan) pitänyt juhlia taaperoidemme 2v-synttäreitä toukokuun alkupuolella, kun kaikki ovat saaneet viralliset synttärit juhlittua?? miten siis on, sopisiko teille rakkaat mammat ja taaperot tavata esim. vkl 14.-15.5. tai 21.-22.5.? tuota ennen on äitienpäivää, vappua ja pääsiäistä, sitten taas jo kesälomat ja helluntait niin lähellä, ettei välttämättä onnistu treffailla. mutta jos tässä keväällä kuitenkin vielä kerran onnistuis nähdä? =)

aam tosi kiva kuulla teistä :) mä olin jo huolissaan että mihin ootte kadonneet!

zikille hyvää loppuodotusta, ei oo kauaa enää! =)

säde erittäin mukava kuulla myös miten teillä menee! jos me saadaan meidän toukotreffit pystyyn, niin lupaa ainakin harkita mukaan tuloa, jookos?

teppana ihanaa vauva-arkea kera taaperon :heart:

happy79 meillä kans nakuilija, tosin ei oo onnistunut vielä kertaakaan pissaan tai kakkaan sänkyyn. alkaa yleensä uikutus, että potalle. mutta varmaan tapahtuu vielä vahinko, kun on nyt oppinut riisumaan itse niin vaatteet kuin vaipan...

ventti kiva kun kirjoittelit :wave: aika pitkään sielläkin imetetty, mutta luulen että se on vain lapsille hyväksi. turhaan suomessa kiirehditään sen lopettamista, vaikka se sopis hyvin vielä pitempään niin lapselle kuin äidille.

omia kuulumisia, tai elsan pikemminkin, niin neitillähän alkaa olla mahtava uhmis päällä. joka päivä huudetaan usein ja kovaa, yleensä koska ei saa ITSE tehdä jotain tai ylipäätään kielletään jostain asiasta. joskus keskellä yötäkin alkaa pinniksestä kuulua epätoivoinen ITEEEE-kiljunta, joka saattaa kestää vartinkin. epäilen että näkee painajaisiakin siitä, kuinka ei ITSE saa tehdä jotain. huoh. eli meillä neiti pukee, riisuu, syö, "vaihtaa vaipan" (ok, äiti auttaa), peseytyy ja tekee kaiken muunkin itse. kaikki mikä ei onnistu itse, aiheuttaa raivarin. ihan jees, joo, tai sit ei. kivaa kuitenkin on seurata kuinka elsa kehittyy ja pikkuhiljaa asiat alkaa sujua. myös puhuminen menee eteenpäin hurjin harppauksin, 4-sanaiset lauseet on ihan arkipäivää ja pitempiäkin kuuluu. leikeistä eniten pop ovat edelleen piiloleikit, hyppiminen (yleensä sohvan selkänojalta alas), kiipeily sekä lukeminen. myös nukkeja ja nalleja elsa kuskaa nukenrattailla edestakaisin ja legoilla rakentelukin kiinnostaa.

lopuksi vielä onnittelut kaikille 2v täyttäneille!! on tää hurjaa mitä tahtia aika kuluu..

t. manna8 + elsukka 2v + "ernesto" 9+0 :heart: (hih!!)
 
Viimeksi muokattu:
manna ihanaa:heart::heart:eek:nnittelut!:D

kiva lukea AAm ja ventti pitkästä aikaa kuulumisia.

happyn kakkaleikit sai aikaan naurut:LOL::LOL::LOL:

teppana jaksat kirjoittaa ihanan pitkän pätkän,luen aina mielenkiinnolla.Ihanaa kun eeva on ottaut hyvin siskon vastaan:DMiten teidän koiruus suhtautuu uuteen tulokkaaseen?

superheppuli meinasi että on lapsiluku täynnä,niin on täälläkin ajateltu, ainakin toistaiseksi.vaikka aina välistä tuntuu että vauvakuume iskee kun lähipiiriin putkahtelee raskaus ja vauvauutisia.Mites te muut?kuumeiletteko?säde taisikin jo vihjaista että ensi vuonna:D
Niin ja hienoa toi luukaksen kalsareihin vaihdos.Me skarpataan kesällä.Nyt tehdään pissat kyllä pyttyyn osittain mutta kakat väännetään kulman takana vaippaan(taisi olla sama tyyli jollain muullakin?:D)

).(Uhmaa,uhmaa,sitä meilläkin,Voi herttilei.Mikään ei kelpaa. ja kaikki on ei.Lauleskelin tuossa toissa iltana sininen uni laulua pojille ja joka lauseen jälkeen huusi Rasmus väli kommentin.
"Joka ilta kun lamppu sammuu" "-eikä sammu!"" ja saapuu oikea yö" -"eikä saavu!",nukkumatti se saapuu," -eikä saavu!"jne..:D
Me ollaan oltu suht terveinä kevät muutamia räkätauteja ja yrjötautia lukuunottamatta.Nyt kyllä sairastetaan toista vkkoa putkeen ja on paukut yö valvomisten takia vähissä,mutta ei voi kun nostaa hattua teille jolla on sitä sairastelua ollut koko kevään.Niin ja allergikoillekin jaksamiset.meillä on niiltäkin vältytty laktoosi intoleranssia lukuunottamatta.
Mä palailen työelämään (tai opiskelmaan tai mihin tahansa muuhun kuin entiseen/odottavaan työpaikkaani)sitten kun rasmus täyttää kolme joten vielä on yksi kesä aikaa nauttia kotona olosta.Vieläkö teitä muita on kotona?
niin ja Zikille lykkyä loppumetreille:heart:(nauti niistä potkuista,pian niitä tulee taas ikävä)

terkuin,
tutsa ja rasmus
 

Yhteistyössä