Huomenna menossa sairaalaan tekosupistuksiin..rinnanpäistä hieromalla..miten semmonen tehään??

Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
No olen toki tiennyt, että näin saatetaan saada supistuksia aikaiseksi, mutta ihan oikeasti NKL:lle useampia kymmeniä äitejä olen synnyttämään saattanut enkä _ikinä_ ole kuullut, että tämä olisi oikeasti niin tehokas keino, että sitä sitä sairaalassakin käytettäisiin. Olen ajatellut, että se menee osastoon sauna, seksi, suklaa ja siivous - toimii jos hyvä tuuri käy.
Se meneekin varmaan sille osastolle, yhdessä seksin, akupunktion ja sen sellaisten "pehmeiden" keinojen kanssa. Mutta Tyks ainakin suosittelee/käyttää tuota nännihierontaa (ainakin mun kätilö), akuneuloja, akupisteiden hierontaa jalkapohjissa, seksiäkin ne suositteli muttei napannut siinä vaiheessa enää :D
 
mei
Anteeksi mutta, eikö tää ap ole sama joka oli itseään tappamassa tässä aika vähän aikaa sitten? Ja joku palstalainen soitti apua enneku nirri lähti? Että tuota hmmm...
 
yks
minä asun oulun läänissä ja menin yliaikaiskontrolliin ja siellä piti just tehä noin että ite hierottiin että tulis suppareita. en muista kauan niin piti tehä mutta ei kai mitään tuntia ainakaan. molempia nännejä siis piti ja kaverilla on ollu sama juttu.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Miuski harmailee:
No olen toki tiennyt, että näin saatetaan saada supistuksia aikaiseksi, mutta ihan oikeasti NKL:lle useampia kymmeniä äitejä olen synnyttämään saattanut enkä _ikinä_ ole kuullut, että tämä olisi oikeasti niin tehokas keino, että sitä sitä sairaalassakin käytettäisiin. Olen ajatellut, että se menee osastoon sauna, seksi, suklaa ja siivous - toimii jos hyvä tuuri käy.
Se meneekin varmaan sille osastolle, yhdessä seksin, akupunktion ja sen sellaisten "pehmeiden" keinojen kanssa. Mutta Tyks ainakin suosittelee/käyttää tuota nännihierontaa (ainakin mun kätilö), akuneuloja, akupisteiden hierontaa jalkapohjissa, seksiäkin ne suositteli muttei napannut siinä vaiheessa enää :D
Oisko sitä seksiäki siellä sairaalassa käyriä mitaten? :eek: :eek: vai kenties kätilön kanssa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Oisko sitä seksiäki siellä sairaalassa käyriä mitaten? :eek: :eek: vai kenties kätilön kanssa?
Sanoivat, että heillä olisi sellainen huone, missä mä voisin miehen kanssa "levätä lähekkäin yön yli" ja se saattaisi nopeuttaa synnytyksen etenemistä.

Käyriä mitaten varmaan joo, muttei sentään kätilön kanssa tai katsellessa :D
 
oho
kyllä mulle on aiheutettu harjoitussuppareita kahdestikin pienellä määrällä oksitosiinia, onneks!! :D Ei jotenki kävis mun luonnolle hinkata nännejä kätilöide tms nähden :)
 
siiri
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
minä asun oulun läänissä ja menin yliaikaiskontrolliin ja siellä piti just tehä noin että ite hierottiin että tulis suppareita. en muista kauan niin piti tehä mutta ei kai mitään tuntia ainakaan. molempia nännejä siis piti ja kaverilla on ollu sama juttu.
Mulla oli ihan sama juttu Oysissa. Kutsuttiin niplettetestiksi. Nännien näpläys tuottaa luontaista oksitosiinia joka siis lisää ja voimistaa supistuksia. 10 minuuttia kesti tuo testi. Mulla ei ollu supistuksia oikein ollenkaan ja tuolla saatiin muutama niin että pystyivät katsomaan vauvan reagointia. Ja onneksi tekivät ennen kuin laittoivat tippaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mei:
Anteeksi mutta, eikö tää ap ole sama joka oli itseään tappamassa tässä aika vähän aikaa sitten? Ja joku palstalainen soitti apua enneku nirri lähti? Että tuota hmmm...

Juu minähän se olen ja tosiaan aikaa on kyllä jo yli vuosi siitä tapauksesta..
Ja nyt elämä hymyilee..eiks ookkin ihanaa =)
 
siiri
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
kyllä mulle on aiheutettu harjoitussuppareita kahdestikin pienellä määrällä oksitosiinia, onneks!! :D Ei jotenki kävis mun luonnolle hinkata nännejä kätilöide tms nähden :)
Ei mulla ollu kätilö paikalla, vaan ihan oltiin miehen kanssa kahdestaan. Kätilö kävi kai viemässä jotain papereita sillä aikaa.
 
tottatämä on
vitsit ku alkoi naurattaa ku luin tään, en muistanut et kuopuksesta meni la ja jouduin yliaikaiskontrolliin ja sit jouduin siihen mittariin joka vedettiin mahan ympäri joka laski niit suppareita ja mun piti kiskoo ittiä tisseistä.ku se kätilö sanoi et mitä pitäs tehä nii mä taisin sanoo et tä???mut nii sitä vaa piti rötköttää siinä paareilla ja piuhoja meni pitkin ja poikin ja eiku venyttämään mutta ne ei paljo auttanu asiaa.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja kirsi:
Itsekkö nännejä pyörittelet vai onko siihen joku kone? Tuntuis vaan niin hassulta siinä hoitajien keskellä pyöritellä nännejä..
ei siinä kukaan ole kattomassa. ei ainakaan sillon ku mulla piti noin tehä. mies tosin oli. hoitaja meni siksi aikaa johonki muualle ja välillä kävi siinä. ja mulla oli käsi paian alla että ei siinä tarvi yläosattomissa olla.
 
tuo
nännihieronta erittää oksitosiinia niin kertoi minulle 2005 vuonna ostettu vauva-ajan päiväkirja tai joku tollainen minkä ostin kun esikoista odotin. sillä sain potkua supistuksiin kun synnytys ei lähtenyt etenemään.
 
Tytteli
Kyllä Oys:ssä yliaikaiskontrollissa katsottiin vauvan käyrää aluksi ja sitten just nännejä hieromalla saatiin niitä supistuksia aikaiseksi. Ja itse niitä hieroin siinä paidan alla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yks:
minä asun oulun läänissä ja menin yliaikaiskontrolliin ja siellä piti just tehä noin että ite hierottiin että tulis suppareita. en muista kauan niin piti tehä mutta ei kai mitään tuntia ainakaan. molempia nännejä siis piti ja kaverilla on ollu sama juttu.
Sama täällä. Hieman oudolta se tuntui, mutta supistuksia piirtyi käyrille B)
 
Ihan toimiva konsti toi nännien hierominen. Ekan kanssa sai aikaan tosi kipeitä supistuksia. Mutta lukiessani enemmän tästä ns. ässästä, luin useita varoitteluja siitä, että "nännisupparit" saattavat aiheuttaa vauvalle jopa ahdinkoa, koska ovat niin voimakkaita. En sit uskaltanu jatkaa. Sairaalassa ne valvoo kumminkin sikiön sykettä ja hyvinvointia. En tiedä onko pelottelua vai ei, mutta mulla siis sai aikaan tosi kireitä ja ikäviä supistuksia. Kumminkin jotenkin erilaisia kuin synnytyssupistukset...
 
hassultahan tämä kuulostaa,mutta täysin totta tuo siskoni nyt puhuu :LOL: sanoin sille että tulee täältä kysymään jos jollain olisi kokemusta tuollaisesta,täällä kun yleensä kaikki heti tiedetään..ja ei olla porvoosta :D
 

Yhteistyössä