Huvittaa kun huomasin yhden fb-kaverin liittyneen näihin "Rikostaustan omaavat ulkomaalaiset heti pois suomesta!"

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.
Väitäksää oikeesti olevas jostain niin vaikeasta maasta, että suomalaiseen kaaliin ei mene mistä olet kotoisin ? kaikkea sitä..
Suomalaiset sekoittavat sen lähes järjestelmällisesti toiseen maahan. Ja mulla ei ole sen toisen maan kanssa mitään tekemistä. Vaikean asiasta tekee se, etteivät suomalaiset osaa erottaa eri maita toisistaan.
Jos suomalaiset sekottaa näitä maita keskenään - mitä maita sitten lienevätkin- niin ehkä voisit asiasta kertomalla selventää sitä? Itse ainakin olen oppinut yhtä sun toista ulkomaalaistaustaisten kavereiden kotimaista heidän kertomiensa perusteella. Jos taas he heti alkuun olisivat ottaneet asenteen "sinä ymmärrät kuitenkin nämä väärin enkä siksi halua puhua sinulle mitään, parempi että pysyn kaukana sinunlaisistasi!" niin eivät he sillä ainakaan olisi asioitansa edistäneet.

Mutta juu, eihän sinun ole pakko suinkaan kertoa msitä olet lähtöisin. Mutta oikeasti, jos sinulla on noin paha olla suomessa niin mikä estää sinua perheinesi muuttamasta ulkomaille? En tarkoita lähtömaahasi, vaan jonnekin muualle jossa siasit sitten aloittaa alusta ilman turhaa katkeruutta.
Ei ole selitykset auttaneet, ei saa ihmisten syvään juurtuneita käsityksiä muuttumaan. Sä olet siis sitä mieltä, että mun pitäisi lähteä? Minne? Ruotsiin, Norjaan?
Varmaan sellaiseen maahan missä katsoisit viihtyväsi paremmin?

Itse tykkään että elämäni on minun ja haluan elää sitä niin että se antaa mahdollisimman paljon. Jos minulla olisi noin paha olla asuinmaassani niin totta hitossa lähtisin sieltä muualle. En suinkaan tuhlaisi omaa elämääni siihen että toisten kiusalla jäisin maahan missä minua kohdellaan jatkuvasti väärin ja tuntisin kokoajan katkeruutta paikallisia kohtaan. Usko pois, enemmän se hankaloittaa omaa elämää kuin niiden paikallisten.

Mutta tietty on ihmisiä joilla ei ole hyvä missään, heitä kohdellaan väärin aina ja jokapaikassa, ehkä sinäkin kuulut näihin? Ehkä suurin vika onkin sinun asenteessasi eikä suinkaan suomalaisten suhtautumisessa sinuun. Tiedät itse ettei tilanne muutu vaikka kuinka vaihtaisit maata ja siksi jäät mielummin suomeen ahdistumaan. (tuo ihan vain veikkauksena, enhän sinua tunne mutta sen kuvan kirjoituksistasi sain)
 
suomineito
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Suomineito:
Mielestäni Suomessa pitäisi ensisijalla olla suomalaiset. Meillä on paljon ongelmia omasta takaa enkä ymmärrä miksi suomalaiset pitäisi korvata ulkomaalaisilla. Kerrotteko? Meidän pitäisi pitää yhtä ja satsata kaikkemme, jotta suomalaisille olisi maassamme hyvä olla. Ihan ensimmäiseksi saada mielenterveyspalveluita kaikille niitä tarvitseville ja tottakai yrittää helpottaa laman tuomia vaikeuksia. Thaimaassa esimerkiksi ulkomailta tullut ei voi ostaa itselleen edes maata, koska näin Thaimaa turvaa maidensa pysymisen omilla kansalaisillaan. Meillä ei turvaa enää mikään kantaväestön säilymistä, mutta olen saanut sen käsityksen ettei täällä kukaan välitä tästä yhtään? Pian varmaan alatte kannattaa suomalaisten häätämistä, jotta voidaan täyttää maa näillä puhdas sieluisilla pakolaisilla?
Parasta olisi satsata siihen, että jokaisella on hyvä olla omassa maassaan. Näin vältetään ihmisten joutuminen vieraaseen kulttuuriin.
Ai enkö olekaan ainoa joka näin ajattelee? Jos kaikki pakolaisiin käytettävät resurssit käytettäisiin suoraan sinne missä se ongelma on eikä vain hoidettaisi oiretta niin voitaisiin saada tuloksia. Nykyinen pakolaissysteemi on vain säälittävää tekohengitystä meidän turvallisuuden ja varojen kustannuksella.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja suomineito:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Suomineito:
Mielestäni Suomessa pitäisi ensisijalla olla suomalaiset. Meillä on paljon ongelmia omasta takaa enkä ymmärrä miksi suomalaiset pitäisi korvata ulkomaalaisilla. Kerrotteko? Meidän pitäisi pitää yhtä ja satsata kaikkemme, jotta suomalaisille olisi maassamme hyvä olla. Ihan ensimmäiseksi saada mielenterveyspalveluita kaikille niitä tarvitseville ja tottakai yrittää helpottaa laman tuomia vaikeuksia. Thaimaassa esimerkiksi ulkomailta tullut ei voi ostaa itselleen edes maata, koska näin Thaimaa turvaa maidensa pysymisen omilla kansalaisillaan. Meillä ei turvaa enää mikään kantaväestön säilymistä, mutta olen saanut sen käsityksen ettei täällä kukaan välitä tästä yhtään? Pian varmaan alatte kannattaa suomalaisten häätämistä, jotta voidaan täyttää maa näillä puhdas sieluisilla pakolaisilla?
Parasta olisi satsata siihen, että jokaisella on hyvä olla omassa maassaan. Näin vältetään ihmisten joutuminen vieraaseen kulttuuriin.
Ai enkö olekaan ainoa joka näin ajattelee? Jos kaikki pakolaisiin käytettävät resurssit käytettäisiin suoraan sinne missä se ongelma on eikä vain hoidettaisi oiretta niin voitaisiin saada tuloksia. Nykyinen pakolaissysteemi on vain säälittävää tekohengitystä meidän turvallisuuden ja varojen kustannuksella.
No se pakolaissysteemi on pitkälti aiheutunut länsimaista.

Pakolaisuus on hirveä asia, sodan keskeltä joutua lähtemään ja jättämään ihan kaiken.. Sukunsa, kotinsa, kaiken.
 
Alkuperäinen kirjoittaja markiisi de saden:
musta ei mitään huvittavaa koko yhteisössä.Näin on yks rikos ja kotimaahan takas jos ei osata olla täällä.
otetaanko siinä kaikki rikokset huomioon? siis vaikka lievä ylinopeus? tai vaikka punasia päin kävely? mäkin olen kyllä sitä mieltä, että taposta, murhasta ja raiskauksesta voisi kotimaahansa lähettää, tai vaikka usein toistuvista lievemmistäkin rikoksista, mutta melko härskiltä tuntus yhen pikku rikkeen takia ketään mihkään laittaa... :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
aika huimaa et katkeroituu noin pahasti vaikka tulevaisuus on edessä :eek:
En mä ihan oikeasti ole kauhian katkera. Selitin vaan sitä, miksi en halua kertoa syntyperääni. En jaksa ottaa vastaan seurauksia, eikä se ole edes relevanttia, jos alkuperäistä aihetta ajatellaan (tai sitä mun ensimmäistä kysymystä). En koe taustaani taakkana, mutta koen taakkana sen, että siihen tuijotetaan liikaa. Ja näin käy lähes aina, kun sen paljastan. Mä olen yksilö, mun identiteettiin ei liity mun syntyperä erityisen vahvasti.

Voisinhan mä sen tietysti pahuuttani paljastaakin, niin nähdään, kuinka nopeasti se kantaa hedelmää.
etunimensä voi vaihtaa, tai vaikka koko nimensä.
en voi käsittää, miksi tämä on näin suuri asia. luulisi tosissaan ahdistavan kun suhtautuu noin negatiivisesti omaan minuuteen :/
Minä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mun mies on suomalainen alkujaan, eikä hän tosiaan hakenut ulkomaalaista naista. Luuli mua ihan suomalaiseksi, kunnes kuuli nimeni. Eipä hänelläkään ole mitään hyvää sanottavaa mun taustastani.
ei kykenis ite olemaan sellaisen ihmisen kans joka ei hyväksy mua sellaisena kuin olen. olen yksilö enkä mahda mitään sille mitä synnyinmaani ihmiset ovat esim sodissa tehdeet :eek:
Kyllä kait se mut hyväksyy, mutta ei voi sietää kansaani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.
Väitäksää oikeesti olevas jostain niin vaikeasta maasta, että suomalaiseen kaaliin ei mene mistä olet kotoisin ? kaikkea sitä..
Suomalaiset sekoittavat sen lähes järjestelmällisesti toiseen maahan. Ja mulla ei ole sen toisen maan kanssa mitään tekemistä. Vaikean asiasta tekee se, etteivät suomalaiset osaa erottaa eri maita toisistaan.
Jos suomalaiset sekottaa näitä maita keskenään - mitä maita sitten lienevätkin- niin ehkä voisit asiasta kertomalla selventää sitä? Itse ainakin olen oppinut yhtä sun toista ulkomaalaistaustaisten kavereiden kotimaista heidän kertomiensa perusteella. Jos taas he heti alkuun olisivat ottaneet asenteen "sinä ymmärrät kuitenkin nämä väärin enkä siksi halua puhua sinulle mitään, parempi että pysyn kaukana sinunlaisistasi!" niin eivät he sillä ainakaan olisi asioitansa edistäneet.

Mutta juu, eihän sinun ole pakko suinkaan kertoa msitä olet lähtöisin. Mutta oikeasti, jos sinulla on noin paha olla suomessa niin mikä estää sinua perheinesi muuttamasta ulkomaille? En tarkoita lähtömaahasi, vaan jonnekin muualle jossa siasit sitten aloittaa alusta ilman turhaa katkeruutta.
Ei ole selitykset auttaneet, ei saa ihmisten syvään juurtuneita käsityksiä muuttumaan. Sä olet siis sitä mieltä, että mun pitäisi lähteä? Minne? Ruotsiin, Norjaan?
Varmaan sellaiseen maahan missä katsoisit viihtyväsi paremmin?

Itse tykkään että elämäni on minun ja haluan elää sitä niin että se antaa mahdollisimman paljon. Jos minulla olisi noin paha olla asuinmaassani niin totta hitossa lähtisin sieltä muualle. En suinkaan tuhlaisi omaa elämääni siihen että toisten kiusalla jäisin maahan missä minua kohdellaan jatkuvasti väärin ja tuntisin kokoajan katkeruutta paikallisia kohtaan. Usko pois, enemmän se hankaloittaa omaa elämää kuin niiden paikallisten.

Mutta tietty on ihmisiä joilla ei ole hyvä missään, heitä kohdellaan väärin aina ja jokapaikassa, ehkä sinäkin kuulut näihin? Ehkä suurin vika onkin sinun asenteessasi eikä suinkaan suomalaisten suhtautumisessa sinuun. Tiedät itse ettei tilanne muutu vaikka kuinka vaihtaisit maata ja siksi jäät mielummin suomeen ahdistumaan. (tuo ihan vain veikkauksena, enhän sinua tunne mutta sen kuvan kirjoituksistasi sain)
Eli pakolaissysteemiä pitäisi jatkaa edelleen. Vahinko kiertämään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja suomineito:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja Suomineito:
Mielestäni Suomessa pitäisi ensisijalla olla suomalaiset. Meillä on paljon ongelmia omasta takaa enkä ymmärrä miksi suomalaiset pitäisi korvata ulkomaalaisilla. Kerrotteko? Meidän pitäisi pitää yhtä ja satsata kaikkemme, jotta suomalaisille olisi maassamme hyvä olla. Ihan ensimmäiseksi saada mielenterveyspalveluita kaikille niitä tarvitseville ja tottakai yrittää helpottaa laman tuomia vaikeuksia. Thaimaassa esimerkiksi ulkomailta tullut ei voi ostaa itselleen edes maata, koska näin Thaimaa turvaa maidensa pysymisen omilla kansalaisillaan. Meillä ei turvaa enää mikään kantaväestön säilymistä, mutta olen saanut sen käsityksen ettei täällä kukaan välitä tästä yhtään? Pian varmaan alatte kannattaa suomalaisten häätämistä, jotta voidaan täyttää maa näillä puhdas sieluisilla pakolaisilla?
Parasta olisi satsata siihen, että jokaisella on hyvä olla omassa maassaan. Näin vältetään ihmisten joutuminen vieraaseen kulttuuriin.
Ai enkö olekaan ainoa joka näin ajattelee? Jos kaikki pakolaisiin käytettävät resurssit käytettäisiin suoraan sinne missä se ongelma on eikä vain hoidettaisi oiretta niin voitaisiin saada tuloksia. Nykyinen pakolaissysteemi on vain säälittävää tekohengitystä meidän turvallisuuden ja varojen kustannuksella.
Juuri näin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa Swing oot taas vaihtanut nikkiä, aattelinkin et kuka pakkasen purema se negailee.
kappas, oliko tämä siis pelkkää provoa sittenkin vain :kieh:
Provoa tai ei, olen kuitenkin puhunut tosiasioista. Jostain kumman syystä ihmiset provosoituvat sellaisesta.
Ehkä niitä ihmetyttää kiertely ja kaartelu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa Swing oot taas vaihtanut nikkiä, aattelinkin et kuka pakkasen purema se negailee.
kappas, oliko tämä siis pelkkää provoa sittenkin vain :kieh:
Provoa tai ei, olen kuitenkin puhunut tosiasioista. Jostain kumman syystä ihmiset provosoituvat sellaisesta.
Ehkä niitä ihmetyttää kiertely ja kaartelu.
Juurikin noin. Ihmetyttää kovastikin, mikä voi olla sellainen kansalaisuus, mitä ei voi kertoa. Ja ihmetyttää myöskin se, minkä takia joku häpeää niin paljon niitä omia juuriaan, kun niistä pitäis olla ylpeä, oli ne mitkä tahansa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mä en ole vastuussa muiden ihmisten tekemisistä. Ja mä annankin teidän elää tavallanne, pysyttelemällä kotona.
Joo, Swinging Tail: Pitäisi pikemminkin kysyä teiltä suomalaisilta, mitä vikaa teidän maassanne on, kun haluatte oman talon ja auton (epäsosiaalisuutta) ja matkustella pois täältä? Mä sentään kykenen olemaan tekemisissä muiden ihmisten kanssa, enkä pakene minnekään.
 
vieras
"Swinging Tail: No mistä mä sitten olen lähtöisin? Tietäisittepä vaan mun geenitkin sitten vielä... En ihan varmasti voi tietää itsekään. Vähän kyllä epäilen, että saattaa olla hieman venäläistäkin mukana. Mutta kelläpä ei olisi, on ne niin laajasti levinneet ja aktiivisia..."
 
vieras
"Swinging Tail:Mitä sä tiedät ryssistä? Ja totta tosiaan, mua ei ole kasvatettu kunnioittamaan veteraaneja, koska mun synnyinmaassa ei sellaisia ole. Pelkureita kaikki. Mutta eipähän heille tarvitse kerätä rahaakaan. Ajattelepa sitä! Miksi menisin ryssämaahan kun mut on tuotu tänne kasvamaan?"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Vieras, mihin noi sun ryssä-kommentit liittyy? Kertoisitko tarkemmin?
Ei ne mun kommentteja ole vaan lainauksia Swinging Tail:ilta. Viestiketjut joista ne ovat löytyvät googlella kun kopioita ekan lauseen lainauksesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Provoa tai ei, olen kuitenkin puhunut tosiasioista. Jostain kumman syystä ihmiset provosoituvat sellaisesta.
taustat tietäen en usko enää sanaakaan mitä kirjoitat tässä ketjussa.
kannattaa tosiaan katsoa peiliin ja mennä itseensä jos suhun oleva asennoituminen on myös irl tämmöistä. ajatella, en ole edes kuullut oikeaa nimeäsi ja silti suhtautumiseni on kyseenalaista... =)
 
tsotsot
Alkuperäinen kirjoittaja MintunKukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Entäs minä sitten? Mihin mä menen, vai kuka menee, ja minne, kun mä olen maahanmuuttajana tullut alkuperäisväestön pahoinpitelemäksi täällä Suomessa?
Takaisin mistä olet tullut, väkivalta kuuluu vain suomalaisille!
Mitä se hyödyttäisi? Väkivaltaa sielläkin, enkä osaa kieltä.
Ei väliä meille, ratkaiskaa ongelmat maassanne ja antakaa meidän elää tavallamme.
Mitä olisit tuumannu jos olisit elänyt sota-aikaan täällä Suomessa ja olisit lähteny pakoon, niin sinulle olis sanottu samalla lailla. Mene takas sinne mistä tulis.

Tässä tapauksessa asia on ymmärrettävää. Suurin osa pakolaisista ei kumminkaan lähde sotaa pakoon, vaan tätä kutsutaan ns. humanitaariseksi maahanmuutoksi. He ovat elintasopakolaisia, eli tavoittelevat suomeen tulemalla parempaa elämää, toisinsanoen jos he eivät käy töissä, maksat itse omasta pikku palkastasi humanitaaristen maahanmuuttajien ruoan, asunnon, auton, ja vaatteet.
 

Yhteistyössä