Hyväksyttekö viinanpolton?

"vieras"
Miten "laiton" ja "väärin" liittyvät yhteen?
:O
Eivät välttämättä liity, vaikka usein lainsäätäjillä on sellainen tavoite :), mutta Tuossa Mummeliisan esimerkissä on minun mielestäni laittomuuden ohella vähän väärääkin, siitä viinankaupittelusta on saattanut seurata ikäviä lieveilmiöitä, kipua ja tuskaa. Mutta mitäpä sitä ihminen ei henkensä pitimiksi tekisi...

Omaan käyttöön polttelu ei minun mielestä äkkiseltään tunnu kovin "tuomittavalta".
 
[QUOTE="vieras";24577783]...tuossa Mummeliisan esimerkissä on minun mielestäni laittomuuden ohella vähän väärääkin, siitä viinankaupittelusta on saattanut seurata ikäviä lieveilmiöitä, kipua ja tuskaa.[/QUOTE]

Kotitarpeeksi tiputtelusta on pitkä matka ammattimaiseen kotipolttoon ja lestinheittoon. Jälkimmäisellä on paljonkin ikäviä piirteitä: riistetään alkoholisti-isältä viimeiset rahat ja lapset näkee nälkää, kovaotteisia perintätoimia, uhkailua ja pelottelua että kukaan ei uskaltaisi puhua valtesmannille jne jne.

En Mummeliisana olisi tuosta kovin ylpeä.
 
Kotitarpeeksi tiputtelusta on pitkä matka ammattimaiseen kotipolttoon ja lestinheittoon. Jälkimmäisellä on paljonkin ikäviä piirteitä: riistetään alkoholisti-isältä viimeiset rahat ja lapset näkee nälkää, kovaotteisia perintätoimia, uhkailua ja pelottelua että kukaan ei uskaltaisi puhua valtesmannille jne jne.

En Mummeliisana olisi tuosta kovin ylpeä.
Siitä että tunnen ihmisiä, joiden isoisä on aikoinaan kaupannut pimeää viinaa?
Noh en minä sitä ollenkaan hävetäkään.

:D
 

Yhteistyössä