Hyvinkäällä asumisen plussat ja miinukset :)


Tässä pähkäilemme mistä uuden kotimme ostaisimme ja kyselisin teiltä Hyvinkäällä asumisen hyviä ja huonoja puolia.

Perheessä on kolme poikaa, 1v8kk, 3v3kk ja 12 v. Pienet pojat menisivät päiväkotiin, onko siellä millainen päivähoitotilanne? Entäs millaiset työnäkymät on lähihoitajilla (sairaanhoito ja huolenpito)? Mollista jotakin jo katselinkin, mutta sijaisten tilannehan siellä ei niin näy.

Mitkä asuinalueet olisivat lasten kannalta parhaimpia ja mitä alueita kannattaisi välttää? Ollaan ajateltu rivaria tai paritaloa. Ne näyttäisi olevan ihan kohtuullisissa hinnoissa.

Kiitän jo etukäteen vuolaista vastauksista :D , palajan palstalle myöhemmin kurkkaamaan mitä olette kirjoitelleet, nyt lähden hakemaan pienet pojat päiväkodista!
 
Hyvinkään Hakalassa asutaan paritaloasunnossa, lapset ovat 3v ja 9 kk. Tämä Hakalan alue on lapsiperheiden suosimaan aluetta, muita hyviä alueita ovat esim. Vehkoja, Martti ja Tanssikallio. Paavolan alue täällä ei ole järin huudossa, syytä en oikeastaan tiedä kun en ole paljasjalkainen hyvinkääläinen.
Päivähoitotilanteesta mulla ei ole juurikaan käsitystä, nuo meidän vunukat ovat kotihoidossa...
Itse olen lähihoitaja ja juurikin sairaanhoitoon ja huolenpitoon suuntautunut ja kun viimeksi olin töissä vähän yli 3 vuotta sitten, työtilanne oli sellainen että ei muuta kun valitsemaan mihin haluaa. Tuskin tuo tilanne on tähän päivään mennessä suurestikaan muuttunut, sijaisethan ovat aina haluttuja.
Tässä kaupungissa on mukavaa se, että suurimmat asuinalueet ovat melko lailla pyörämatkan päässä keskustasta eli välimatkat ovat lyhyitä :) Keskusta on aika kolhoosimainen noin ulkonäöltään mutta kesällä sekin on ihan siedettävän näköinen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Hyvinkään Hakalassa asutaan paritaloasunnossa, lapset ovat 3v ja 9 kk. Tämä Hakalan alue on lapsiperheiden suosimaan aluetta, muita hyviä alueita ovat esim. Vehkoja, Martti ja Tanssikallio. Paavolan alue täällä ei ole järin huudossa, syytä en oikeastaan tiedä kun en ole paljasjalkainen hyvinkääläinen.
Päivähoitotilanteesta mulla ei ole juurikaan käsitystä, nuo meidän vunukat ovat kotihoidossa...
Itse olen lähihoitaja ja juurikin sairaanhoitoon ja huolenpitoon suuntautunut ja kun viimeksi olin töissä vähän yli 3 vuotta sitten, työtilanne oli sellainen että ei muuta kun valitsemaan mihin haluaa. Tuskin tuo tilanne on tähän päivään mennessä suurestikaan muuttunut, sijaisethan ovat aina haluttuja.
Tässä kaupungissa on mukavaa se, että suurimmat asuinalueet ovat melko lailla pyörämatkan päässä keskustasta eli välimatkat ovat lyhyitä :) Keskusta on aika kolhoosimainen noin ulkonäöltään mutta kesällä sekin on ihan siedettävän näköinen...
Tätä voisin peesailla vanhana hyvinkääläisenä.

Paavolaan vielä: Siellä on ne kaupungin vuokra-asunnot, vähäosaiset jne, jne... Ja muutenkin levotonta aluetta.
Mä en tätä yleistäs koska sieltä löytyy myös kauniita omakotitaloja yms. Mutta ainakin aikoinaan maine oli tuo. Ja varmasti tilanne on nykyään muuttunut.

 
Ite oon Paavolasta lähtösin, sieltä "paremmalta" puolelta eli keskustaan päin. Ite en kyllä lapsineni sinne muuttaisi, on kuitenki edelleen ne vuokra-asunnot siellä (halvimmat kai mitä löytyy) ja sakki myös sen mukasta. :/
Hakalassa ollaan asuttu rivarissa, aivan ihanaa seutua lapsiperheelle ja tosiaan varmasti löytyy leikkikavereita.
Nyt asutaan Vehkojalla omakotitalossa ja kyllä täälläkin lapsiperheitä on paljon. Ollaan viihdytty.

Päivähoitotilanne ei taida hirveen hyvä olla, mutta kyllä ne hoitopaikat jostain revitään. Ihania perhepäivähoitajia löytyy myös. =)

Ja lähärille kyllä luulis töitä löytyvän. :)

Tervetuloa! =)
 
Me asutaan tapainlinnassa omakotitalossa ja keskustaan on matkaa vajaa kilometri.

Muutettiin tänne 2006 ja kovasti ollaan tykätty.

Paavolalla taitaa kyllä olla vieläkin aikamoinen maine mitä oon kuullu juttuja.Mutta kyllä aika kivannäköstä aluetta kun siellä ollaan käyty ja ajeltu.

Tervetuloa hyvinkäälle :wave:
 
ä4
mukavia ja luonnonläheisiä alueita ovat myös Veikkari, Nummenkärki ja Hyvinkäänkylä. Tosin vähän kauempana keskustasta. lähempää keskustaa löytyy myös ppaljon omakotialueita, eikä sellasia selkeesti huonompia alueita ole, paitsi osa Paavolasta.

Hyvinkäässä ärsyttävintä mun mielestä on se, että selkeä keskusta puuttuu. kaupat on hajallaan monen eri kadun varrella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ä4:
mukavia ja luonnonläheisiä alueita ovat myös Veikkari, Nummenkärki ja Hyvinkäänkylä. Tosin vähän kauempana keskustasta. lähempää keskustaa löytyy myös ppaljon omakotialueita, eikä sellasia selkeesti huonompia alueita ole, paitsi osa Paavolasta.

Hyvinkäässä ärsyttävintä mun mielestä on se, että selkeä keskusta puuttuu. kaupat on hajallaan monen eri kadun varrella.
toi on muuten ihan totta että kaupat on hajallaan monen eri kadun varrella :/ mutta sekin asia paranee kunhan tänne saadaan se uusi kauppakeskus =)
 
Jos nyt olisin muuttamassa tuon ikäisten lasten kanssa, niin muuttaisin ehdottomasti Tapainlinna-Martti-Tanssikallio -akselille. Lähellä kaksi peruskoulua; Tapainlinnan koulu ja Martin koulu. Päiväkodeista en tiedä sen enempää kuin että Martissa on ainakin kaksi päiväkotia, ja toinen on sen Martin koulun yhteydessä.

Hakala on myös rauhallista lapsiperheystävällistä aluetta, ja siellä on myös koulun, parin (vai kolmen?) päiväkodin, kirjaston ja lähikaupan lisäksi neuvola. Hakalan koulussa on myös erityiskoulu. Ennenhän siellä oli myös hammaslääkäri ja terveyskeskus ja posti, mutta ei ole enää. Minusta tuntuu että siltä alueelta lakkautetaan pikkuhiljaa kaikki palvelut, siksi en välttämättä muuttaisi sinne.

No Paavolaan ja Vehkojalle nyt en muuttaisi mistään hinnasta. Paavolassa on kauheasti maahanmuuttajia, ja vähän väliä se kaupunginosa on otsikoista milloin talojen tuhopolttojen takia, milloin irtonaisten päiden takia. Vehkoja on kaukana kaikesta... paitsi sairaalasta tietty. Muutenkin koko kaupunginosa on vähän aikansa elänyt.

Tapainlinnassa on juuri se hyvä puoli, kun keskustaan on niin sikalyhyt matka, mutta silti turvallinen alue. En tiedä mitä kauppoja siellä on, kaikki tuntuvat käyvän Prismassa ja Cittarissa, kun on niin lyhyt matka.

Rautatieasemalta on hyvät kulkuyhteydet Helsinkiin, jos kylä alkaa ahdistaa.

Työllisyystilanteesta en osaa sanoa, mutta tervetuloa, tämä pikkukylä kaipaakin jo vähän uutta verta.



 
tanssikallio
Me asutaan täällä Tanssikalliossa rivarissa ja ollaan tykätty. Keskustaan kävelymatka ja bussitkin kulkee, jos haluaa kulkea julkisilla. Luonto on vieressä ja on ollut rauhallinen paikka asua. Lapset on Martin päiväkodissa ja koulussa.
Keskusta muuttuu, kun saadaan kauppakeskus ja meille tulee H&M!!!
Sitä odotellessa.....TERVETULOA HYVINKÄÄLLE!
 
Kun nyt näyttäs hyvinkäläisiä olevan paikalla niin...

Ollaan ittekin kesän aikana kattelemassa sieltä taloa, todennäköisesti Tapainlinnan alueelta. Tietäkö kukaan onko Hyvinkäällä paljon perhekahviloita, ilmaista toimintaa kotona hoidettaville lapsille (esim. täällä missä nyt asutaan on ilmainen muskari) tai yleensäkin paikkoja, jossa äidit ja lapset voivat tavata toisiaan sisätiloissakin.

Ja mitä Hyvinkään keskustasta löytyy, mikä tää uus kauppakeskus on, koska se on valmis ja minne tulee? Paljon kysymyksiä :D
 
------
Me asutaan täällä pahamaineisessa Paavolassa :) Ja juuri noiden pahimpien kaupungin kerrostalojen vieressä. En kyllä itse muuttaisi näihin tiettyihin taloihin vaikka maksettaisiin. Siellä tapahtuu aina kaikkia kamaluuksia (murhia, puukotuksia, pahoinpitelyjä). Muuten kyllä Paavola on ihan ok paikka :) Itse olen asunut suuren osan elämästäni Martissa ja sinne haluaisin takaisin. Lapsiperheelle Martti, Tapainlinna ja Hakala ovat varmasti hyviä vaihtoehtoja.

Ja tosta kauppakeskuksesta... Näyttää siltä että kukaan ei tiedä mihin se tulee ja milloin se tulee, mutta tulossa on...
 
ä4
Noista perhekahviloista. En asu tällä hetkellä hkäällä, mutta aikaisemmin ainakin srk:lla oli perhekahvila tms. toimintaa monissakin paikoissa. Luulisin, että on edelleen. Myös mll on ainakin toiminut.

Kauppakeskuksesta löytyy jotain tietoa Hyvinkään sivuilta.
 
joo
Hyvinkää on ihan jees jos on siellä töissä. Lähihoitajille keikkaa riittää mutta pitkäaikaisempi pesti samaan paikkaan voi olla kiven takana.

Helsingissä asti töissä käyminen syö aikaa ja rahaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Hyvinkää on ihan jees jos on siellä töissä. Lähihoitajille keikkaa riittää mutta pitkäaikaisempi pesti samaan paikkaan voi olla kiven takana.

Helsingissä asti töissä käyminen syö aikaa ja rahaa.
Mitä mieltä muut ootte tosta Helsingissä töissä käymisestä. Meillä nimittäin miehen on tarkotus tehdä just noin. Itte oon vielä kotosalla lapsen kanssa. Me aateltiin, ettei matka olis ihan mahdoton.
 
Mä kävin aikoinaan eikä ole mahdotomuus jos ei liiku ruuhka-aikaan. Eli kahdeksaksi töihin ja neljältä pois. Jos hermoja riittää niin siitä vaan. Klaukkalan kohdalla joutuu viimeistään ruuhkaan. Ilman ruuhkaa pääsee kehä kolmosen hollille reiluun puoleen tuntiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Mä kävin aikoinaan eikä ole mahdotomuus jos ei liiku ruuhka-aikaan. Eli kahdeksaksi töihin ja neljältä pois. Jos hermoja riittää niin siitä vaan. Klaukkalan kohdalla joutuu viimeistään ruuhkaan. Ilman ruuhkaa pääsee kehä kolmosen hollille reiluun puoleen tuntiin.
Meillä mies kulkis junalla just ton ruuhkan välttämiseksi. Työpaikka kun on kätevästi Pasilan aseman vieressä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liina-:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Mä kävin aikoinaan eikä ole mahdotomuus jos ei liiku ruuhka-aikaan. Eli kahdeksaksi töihin ja neljältä pois. Jos hermoja riittää niin siitä vaan. Klaukkalan kohdalla joutuu viimeistään ruuhkaan. Ilman ruuhkaa pääsee kehä kolmosen hollille reiluun puoleen tuntiin.
Meillä mies kulkis junalla just ton ruuhkan välttämiseksi. Työpaikka kun on kätevästi Pasilan aseman vieressä :)
No sit ihan varmasti pääsee kätevästi! Sillon kun kuljin keskustaan asti ni kuljin kans junalla. Vantaalle kuljin enimmäkseen autolla mutta myös junalla. Mun mielestä hyvinkään bussit kulkee kätevästi. Aika monet vuorot on ajoitettu junien kulkemiseen. Jos siis bussilla asemalle meinaa mennä. Ja junia kulkee kuitenkin puolen tunnin välein hesaan päin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Alkuperäinen kirjoittaja Liina-:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Mä kävin aikoinaan eikä ole mahdotomuus jos ei liiku ruuhka-aikaan. Eli kahdeksaksi töihin ja neljältä pois. Jos hermoja riittää niin siitä vaan. Klaukkalan kohdalla joutuu viimeistään ruuhkaan. Ilman ruuhkaa pääsee kehä kolmosen hollille reiluun puoleen tuntiin.
Meillä mies kulkis junalla just ton ruuhkan välttämiseksi. Työpaikka kun on kätevästi Pasilan aseman vieressä :)
No sit ihan varmasti pääsee kätevästi! Sillon kun kuljin keskustaan asti ni kuljin kans junalla. Vantaalle kuljin enimmäkseen autolla mutta myös junalla. Mun mielestä hyvinkään bussit kulkee kätevästi. Aika monet vuorot on ajoitettu junien kulkemiseen. Jos siis bussilla asemalle meinaa mennä. Ja junia kulkee kuitenkin puolen tunnin välein hesaan päin.
Kiitti avusta!
 

Yhteistyössä