Hyvinkäällä asumisen plussat ja miinukset :)

ei enää ikinä takaisin
Aivan hirveä läpi koko paikka. Kaupunki on syntynyt villatehtaan ympärille ja sen kyllä huomaan työväenluokkavaltaisessa ghettoväestössä. Huumeongelma on iso. Nuoret aikuiset kuksivat ristiin ja tekevät lapsia aivan kenelle sattuu. Muita päihdeongelmia, koulukiusaamista ja sivistymättömyyttä riittää.

Asuin kaupungissa lapsuuteni, lähdin sieltä opiskelemaan 19 -vuotiaana, yli kymmenen vuotta sitten. Enkä enää ikinä palaa!

Niin, niitä plussapuolia; Hyvinkäältä kulkee kahdesti tunnissa juna Helsinkiin päin:)
 
Hyvinkääläinen 4ever
Paavolan alue täällä ei ole järin huudossa, syytä en oikeastaan tiedä kun en ole paljasjalkainen hyvinkääläinen.
Paavola ei ole suosiossa yleisesti, koska siellä on eniten maahanmuuttajia, humalaisia ja yleisesti paljon vanhoja ihmisiä. Kannattaa muuttaa mustaanmännistöö, tanssikallioon tai lähelle keskustaa. Tosin tämä topa on jo vanha
 
pööö 1999
Alkuperäinen kirjoittaja ei enää ikinä takaisin;15482798:
Aivan hirveä läpi koko paikka. Kaupunki on syntynyt villatehtaan ympärille ja sen kyllä huomaan työväenluokkavaltaisessa ghettoväestössä. Huumeongelma on iso. Nuoret aikuiset kuksivat ristiin ja tekevät lapsia aivan kenelle sattuu. Muita päihdeongelmia, koulukiusaamista ja sivistymättömyyttä riittää.

Asuin kaupungissa lapsuuteni, lähdin sieltä opiskelemaan 19 -vuotiaana, yli kymmenen vuotta sitten. Enkä enää ikinä palaa!

Niin, niitä plussapuolia; Hyvinkäältä kulkee kahdesti tunnissa juna Helsinkiin päin:)
Hyvinkää on muuttunut siinä ajassa. Minua ei ole ikinä koulukiusattu, enkä sitä ole nähnyt. Hyvinkäällä on kiusaamisen vastainen KIVAkoulu ohjelma + lapsille ja nuorille perustuva kulttuuriseura vilkastus, joka jakaa kunniakirjoja ilmaisullisesti lahjakkaille lapsille. Hyvinkään nuorisotalokin on remontoitu ja kaupunki rahoittaa eri tapahtumia ja kamppanjoita, jotta Hyvinkää olisi hyvä paikka asua. Ainoa paikka, jossa voisi olla huumeita on paavola, mutta siihen en ole itse henkilökohtaisesti + kaveri piirissä törmännyt. Meille vain kerrotaan niistä kauhutarinoita terveystiedossa.

Vaikka aionkin muuttaa pääkaupunkiseudulle opiskelun ajaksi, aion palata sen jälkeen takaisin Hyvinkäälle, jossa minulla on aina koti ja jonka koen turvalliseksi. Ainoa paikka, jossa en uskalla myöhäisellä kulkea on sahanmäki, paavola.
 
Pirjo-Irmeili
Olen itse asunut Mustamännistössä jo kaksikymmenen vuotta. Varsinkin pieni alue Munckinkadun keskustan puolella on varsin viehättävää ja lapsiystävällistä seutua. Vaikka lapsemme ovat muuttamassa pois kotoa, aiomme jäädä alueelle ja olemme katselleet pienempää asuntoa. Yksi erittäin viehättävä ja kohtuuhintainen rivarikaksio onkin jo kiikarissa Mustamännistön ja Parantolan rajalla. Alue on erittäin rauhallinen, mutta silti lähellä (n.1km) keskustan palveluita. Voin vain suositella!
 
satu-sössöli
Pirjo-Irmeli koittaa olla nokkela ja kaupata omaa kohtuuhintaista rivarinpätkäänsä täällä, ovelasti mummoksi naamioituneena. Kiva ajatus, ei vaan ihan toimi ????
 

Yhteistyössä