Ihan v*tun kiva!! miehen veli lupasi korjata meidän auton ja nyt onkin ottamassa rahaa siitä eikä meillä ole varaa!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";24278712]me ei tarvita rahaa anopilla ja viimenen päivä tulee rahaa, mutta tiukilla ollaan silti.ja eipä ole mun mies auttanut silleen koska ei ole duunari niin paha auttaa![/QUOTE]

Heh. En minäkään ole duunari sanan perinteisessä merkityksessä, mutta pystyn silti auttamaan omilla vahvuusalueillani sukulaisiani ja ystväviäni tarpeen niin vaatiessa. Jokainen voi.
 
Suosittelen maksamaan ja repimään sen rahan vaikka selkärangasta ja hylkäämään loma-ideanne. Ei se veli tuu muuten koskaan korjaamaan mitään, ja silloin sitä rahaa vasta meneekin.

Ainoa on että sovitte että käykö maksu x:ajan päästä kun tulee tili.
 
Just näin, että ilmaiseksi pitäisi palveluksia saada, mutta itse EI VOI auttaa...
Onneksi meidän sukulaisissa ei ole tuollaisia loisia. Palvelus palveluksesta, niillä mennään. Tosin on huomattu, että joillekin ne palvelukset kelpaa mutta ikinä ne ei ole valmiita auttamaan meitä jos on tarvis. Heidän kohdallaan varmaan voisikin pyytää jatkossa pientä korvausta tehdystä työstä.
 
"pinni"
[QUOTE="a p";24278768]voin..mutta eniten vituttaa tuo että omalle veljelle pitää maksaa..oisin sen packin vaikka voinut viedä mutta 70 euroa..[/QUOTE]

Me maksettiin minun siskon pojalle auton korjaamisesta 150 euroa ihan pyytämättä. Ei tullut mieleenkään, että hänen ois pitänyt omaa aikaansa käyttää ilmaiseksi, vaikka kuinka läheinen sukulainen onkin.
 
"vieras"
Mun mielestä ap on itse ahne p*skapää, jos kehtaa toista sellaiseksi haukkua vaikkä tämä on tulossa tekemään työn puoli-ilmaiseksi.

Suosittelen että viette auton korjaamolle korjattavaksi, maksatte suolaisen hinnan ja saatte ansionne mukaan.
 
[QUOTE="a p";24278774]eipä ole kysynyt apua!! ja kun asutaan 100 kilsan päässä niin ei olla edes tekemisissä joka viikko[/QUOTE]

Miten se sen auton korjaa jos on 100km päässä?Ajaa teille korjaamaan sen?
 
"Eee"
[QUOTE="a p";24278757]en halua tarkemmin sanoa mutta myyntityössä.ei ole tullut tilaisuutta auttaa..[/QUOTE]

No voisittehan te vaikka tarjoutua vastavuoroisesti tekemään miehen veljen huushollissa koko illan kestävän suursiivouksen, jos haluatte, että perheen kesken autellaan puolin ja toisin ilmaiseksi. Mun mielestä koko illan ketävä kytkimen vaihto ja koko illan kestäävä suursiivous menis aika hyvin päikseen.

En kyllä yhtään ihmettele, ettei miehen veli ole riemusta kiljuen tulossa teille ilmaistyövoimaksi, jos asenne on tuo, että eihän me voida sille mitään vastavuorosesti ikinä tehdä, mutta oletetaan nyt vaan, että se tekee meille ilmaistyötä.

Itse teen sisaruksilleni paljon palveluksia ilmaiseksi, mutta niin tekevät hekin mulle. Se aina auttaa, joka ehtii, ja sitä autetaan, joka on avun tarpeessa.
 
[QUOTE="a p";24278774]eipä ole kysynyt apua!! ja kun asutaan 100 kilsan päässä niin ei olla edes tekemisissä joka viikko[/QUOTE]

Että pitäis vielä tuommoinen matka tulla korjaamaan teidän autoa ja jollain kaljapalkalla?!
Ei jessus sentään...
 
"juu"
eipä ole kysynyt apua!! ja kun asutaan 100 kilsan päässä niin ei olla edes tekemisissä joka viikko

Vielä kehtaat kitistä jos oikein asiata tullut teille korjaamaan autoa 100 kilometrin päästä voi helkatti mikä oot
 
"vieras"
Voisko sen homman maksaa työllä? Me ainakin tehtiin kerran niin kun mun veljellä piti tehdä remppaa niin meidän isäntä meni tekeen ja mun veli taas korjas meidän autoa. Eli vaihdettiin työ työhön.
 
[QUOTE="a p";24278712]me ei tarvita rahaa anopilla ja viimenen päivä tulee rahaa, mutta tiukilla ollaan silti.ja eipä ole mun mies auttanut silleen koska ei ole duunari niin paha auttaa![/QUOTE]

Tämä voi kuulostaa hyvin syyllistävältä (vaikka en tunne taustaanne), mutta omapa on vikanne kun olette raha-asianne huonosti hoitaneet. Noilla teidän luotoilla ja visan viilaamisilla maksatte tyhjästä, nimittäin korkoa. Ei kaikkea ole pakko saada kerralla. Jos vanha telkkari ei miellytä, ja pesukone on rikki, ei molempia ole pakko ostaa kerralla. Ensin tärkeimmät menot (ruoka, asuminen, korjaukset, työmatkat) sitten vasta huvi, (eli matkat, lehdet, uusi tv ja jne).
 
"huhhuh"
Näkisipä tämä miehesi veli nämä sinun tekstisi eikä edes korjaisi koko koslaanne!! Vie korjaamolle se auto jos ei kerta puoli-ilmainen apu keltaa. Vittu minkälaisia ihmisiä on olemassa!!
 
vieras* ihmettelee
[QUOTE="vieras";24278557]Että loisimaan isovanhemmille.. Eikö teillä ole tapana osallistua ruoka ym. kuluihin vierailun aikana?

Nyt ymmärrän miksi 70€ korjauksesta nostaa noinkin ison haloon.. Ilmeisesti kaikki pitää saada ilmaiseksi.[/QUOTE]

Loisimaan isovanhemmille? Meillä molemmilla on sen verran varakkaat vanhemmat, että ruokamaksuja ei ole tarvinnut maksaa. Tilanne on tietenkin erilainen jos pienellä palkka- ja eläketulolla joutuu kestitsemään monen päivän ruokavieraita.
 
vinkuu vinkuu
Mitä ihmeen tyhjäperseitä täällä tänään on?!
Palstan vakkari naurattaja enään puuttuu linjoilta :D
Toinen huutaa toisessa ketjussa kuinka on varaa mennä risteilylle mutta ilmaiset lapsenhoitajat olisi pitänyt saada ja toinen vinkuu siitä kun joutuu auton remontista maksamaan kun ajatellaan että kytkinremppa ei kuitenkaan mikään simppeli kuten renkaanvaihto.
Samaan aikaan valitetaan kuinka ollaan menossa lomamatkalle ja ostettaisi vain sillä rahalla bensat ja mennään mummolaan kädet levällään syömään pöytä tyhjäksi.
Kas kun ette vielä vinku kuinka sossu ei anna rahaa näihin "pakollisiin menoihin"
Opetelkaa rahankäyttöä ja älkää loisiko toisten nurkissa riesana, menkää töihin tai kerätkää pulloja.
 
[QUOTE="a p";24278811]ei oo korjannut mutta tulee korjaamaan. ja joo, bensarahat luvattiin maksaa koska se menee veljeltä itseltään mutta korjauspalkkavaatimus tuli yllätyksenä!![/QUOTE]

No jos ei ole vielä korjannut, niin mikäs ongelma tässä sitten on? Sanotte, ettei tarvitsekaan tulla ja viette auton korjaamolle. Kaikille jää parempi fiilis!
 
[QUOTE="a p";24278768]voin..mutta eniten vituttaa tuo että omalle veljelle pitää maksaa..oisin sen packin vaikka voinut viedä mutta 70 euroa..[/QUOTE]

Kai te olette sitten ilmaiseksi korjaamassa ja kunnostamassa vaikkapa veljen pihaa jos tämä niin pyytää? Ja jos se pyytää aina kerran kuussa teiltä jonkun palveluksen, niin teette sen joka kerta ilmaiseksi, ilman mitään vaateita.

Tuskimpa...
 
"hippi"
[QUOTE="a p";24278811]ei oo korjannut mutta tulee korjaamaan. ja joo, bensarahat luvattiin maksaa koska se menee veljeltä itseltään mutta korjauspalkkavaatimus tuli yllätyksenä!![/QUOTE]

Soita sille heti, että ei tarvitse tulla.

Jää monta murhetta pois
 
Me ollaan lapsettomia ja siitä syystä ihmiset automaattisesti olettaa, että meillä ei koskaan ole mitään tekemistä ja voidaan hyppiä ja tehdä kaikki mitä muut tarvitsee. Apua kylläkin ollaan saatu myös itse kun sitä ollaan tarvittu. Ketään ei kuitenkaan olla mihinkään käsketty vaan kysyttä, koska kävisi ja hinta. Jos tyyppi sanoo, ettei tarvitse maksua niin maksu silti annetaan. Tämä ihan siitä syystä kun meille tehdään aina niin ettei edes tarvikkeista makseta. Toki omaa syytä, koska jos joku hintaa kysyy niin sanotaan, ettei tarvita rahaa. Tämä siitä syystä, koska on tosi vaikea määritellä hintaa työlle, johon ei ole ammattilainen tai jota ei tee työkseen ja siitä vielä sumplia pois sukulaisalennus. Mieltä silti lämmittäisi kovin, jos ihminen jollain tapaa muistaisi tai maksaisi edes ne tarvikkeet. Ja on muutenkin törkeää soittaa vaan ja sanoa, että tule nyt tekemään se ja se. Pointti oli se, että minusta kuuluu maksaa aina, olipa kyse kuinka läheisestä henkilöstä tahansa tai vaikka henkilö sanoisi ettei tarvitse palkkaa.
 
gaagaa
Siis sun miehen veli lupas korjaa kytkimen autosta, se ajaa sata kilsaa korjaan sitä ja sä meinasit kuittaa sen vaan 12-packilla olutta? Laskeppa nopeesti paljon sillä veljellä menee löpöihin kun se ajaa ton matkan edestakas.. ja sit se et se kuluttaa useemman tunnin siellä auton alla korjaamassa kytkintä.. Ei taida ihan 12 olutta riittää.
Me korjaillaan miehen kanssa molemmat tietokoneita ja oon kaikille ilmottanu että en ilmasiks niitä enää korjaile.. Ainoastaan on kaks kaveria kelle korjataan ilmasiks mutta ne sitten vasta palveluksena ottaa kaksoset joskus hoitoon..ja toinen kaveri on vastapalveluksena pessy meillä ikkunat ja tehny suursiivon.

Mulla ei tulis mielenkään että pyytäisin tollasta hommaa ilmasiks, oli sukulainen tai ei.
 

Yhteistyössä