Ihan v*tun kiva!! miehen veli lupasi korjata meidän auton ja nyt onkin ottamassa rahaa siitä eikä meillä ole varaa!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
peesi apeelle
[QUOTE="a p";24279187]Ihan hiton paska perustelu, anteeksi vaan. Lastenhoitajakummin on hoidettava ilmaiseksi mutta autonasentaja saa periä ja hälle pitää maksaa palkkaa. Palstalogiikkaa parhaimmillaan :xmas:[/QUOTE]

Palstalogiikka toimii taas :D
Pitopalveluyrittäjä sukulainen ei saa periä maksua sukulaiseltaan,eihän?
autonasentajankin on tehtävä ilmaiseksi kaikki suvun autojen rempat, mitä väliä vaikka jää oma elanto siitä kiinne.
Ah, auta armias jos olet lastenhoitaja tai parturi-kampaaja niin sekös saa suvun suuttumaan kun et ole kokoajan laittamassa kiharaa ja kähärää jonkun päähän ilmiaseksi tietenkin tai jos et jaksa työpäiväsi jälkeen hoitaa sukulaisten lapsia ilmaiseksi tietenkin,
kun sinulla on kokemusta, ah niin ihanaa tämä palstalaisten ajatusmaailma.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";24279187]Ihan hiton paska perustelu, anteeksi vaan. Lastenhoitajakummin on hoidettava ilmaiseksi mutta autonasentaja saa periä ja hälle pitää maksaa palkkaa. Palstalogiikkaa parhaimmillaan :xmas:[/QUOTE]

Lastenhoitohommia voi tehdä vastavuoroperiaatteella, jos molemmilla on sen ikäisiä lapsi että tarvitsevat hoitoa.

Mutta miten tehdä autonkorjaushommia vastavuoroisesti, meneekö miehesi korjaamaan veljensä auton? Monesti sukulaiskampaajia ryöstövijellään surutta, normaalin työpäivän lisäksi saa leikata koko suvun ja kaveripiirin hiukset ilmaiseksi... jos siihen suostuu.
 
"mä vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24279218:
No ei kummin tarvitse. Mutta isovanhempien KANNATTAA, koska on kyse myös samalla kehittyvästä ihmissuhteesta.
Eikö muuten voi kehittyä hyvää ihmissuhdetta lapsen ja isovanhempien välillä kuin laittamalla muksut isovanhemmille viikonlopuiksi hoitoon?
Mitähän traumoja meidän lapset sitten saakaan kun toinen isovanhempi 75v ja ei jaksa ja toinen hiukan alle 60v mutta hän teki selväksi jo aikanaan että itse hoidatte lapselle kun minä olen hoitanut jo omani enkä enään jaksa.
Silti käymme isovanhemmilla kylässä, vaikka he on palstan mukaan niin itsekkäitä ettei meidän mussukoitamme hoida.
Mutta nythän minun sitten pitäsi palstan mukaan alkaa katkeraksi ämmäksi kun ei ole lapsillani
ilmaista lastenhoitajaa.
Jos me johonkin mennään on meille palkattu hoitaja.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";24279242]Lastenhoitohommia voi tehdä vastavuoroperiaatteella, jos molemmilla on sen ikäisiä lapsi että tarvitsevat hoitoa.

Mutta miten tehdä autonkorjaushommia vastavuoroisesti, meneekö miehesi korjaamaan veljensä auton? Monesti sukulaiskampaajia ryöstövijellään surutta, normaalin työpäivän lisäksi saa leikata koko suvun ja kaveripiirin hiukset ilmaiseksi... jos siihen suostuu.[/QUOTE]

Onko sen vastavuoroauttamisen pakko olla juuri samaa hommaa? Ja harvemmin niillä isovanhemmilla on enää pieniä lapsia ;) Sinun logiikkaasi lainaten.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24279218:
No ei kummin tarvitse. Mutta isovanhempien KANNATTAA, koska on kyse myös samalla kehittyvästä ihmissuhteesta.
Tuota noin..miten se ihmissuhde kehittyy huonommin jos isovanhemmille tai kummille maksaa palkkaa?
 
plm
Ap on kyllä asennevammainen luuseri.
Viekää se auto korjaamolle ja maksakaa sinne niin ei tarvitse kitistä miehen veljestä.
Mun mielestä on täysin pöyristyttää että ilmaiseksi pitäisi tehdä varsinkin jos ette itse auta vastavuoroisesti.
En mäkään mikään varsinainen duunari ole mutta autan aina jos pystyn. Jotakuta olen auttanut esim englanninkielen käännöksissä tai täyttämään jotain hakemuksia jos toisella ei ole kokemusta kaikenlaisesta paperisodasta.
 
^vierailija^
[QUOTE="a p";24279271]Tuota noin..miten se ihmissuhde kehittyy huonommin jos isovanhemmille tai kummille maksaa palkkaa?[/QUOTE]

No ainakin siitä saa sen kuvan että he hoitavat sitä lasta rahan takia, ei sen takia että haluaisivat hoitaa sitä lasta?

Samalla tavalla kuin tää veli korjaa autoja koska haluaa rahaa, ei niinkään sen takia että tykkää teistä niin paljon.
 
mikä olettamus se on ettei miehen VELJELLE tarvii maksaa, saman homman se tekee kun muutkin, ja kyllä se halvemmaks tulee ku oikeessa korjaamossa.. ja josko hänelläkin on ollu tiukkaa ja mennyt joku muu asia pilalle sen takia että teille pitää auto äkkiä korjata?

eli musta typerää olettaa että joku tekee jotain ilmasiks, oli se sitte veli tai sisko tai kumminkaima.. eri asia tietysti on jos mies alkaa vaimoltaa rahaa pyytämään autonkorjaamisesta :D
 
[QUOTE="mä vaan";24279261]Eikö muuten voi kehittyä hyvää ihmissuhdetta lapsen ja isovanhempien välillä kuin laittamalla muksut isovanhemmille viikonlopuiksi hoitoon?
Mitähän traumoja meidän lapset sitten saakaan kun toinen isovanhempi 75v ja ei jaksa ja toinen hiukan alle 60v mutta hän teki selväksi jo aikanaan että itse hoidatte lapselle kun minä olen hoitanut jo omani enkä enään jaksa.
Silti käymme isovanhemmilla kylässä, vaikka he on palstan mukaan niin itsekkäitä ettei meidän mussukoitamme hoida.
Mutta nythän minun sitten pitäsi palstan mukaan alkaa katkeraksi ämmäksi kun ei ole lapsillani
ilmaista lastenhoitajaa.
Jos me johonkin mennään on meille palkattu hoitaja.[/QUOTE]

No, teillä on sillätavalla. Meillä on niin, että lapset on mummolaan aina tervetulleita. ei siellä järjestetä niille mitään erityistä ohjelmaa, mutta siellä saa ruokaa ja pääsee pesulle ja saa olla vapaasti. Huomaa vaan, että lasten isommat serkut poikkeaakin sinne sitten todella usein, vaikka heitä ei tarvitse enää hoitaa. Äiti ja isä on siitä hyvillään, sillä sellaista suhdetta ei kaikilla ole lastenlapsiinsa. Eron huomaa suhteessa niihin isovanhempiin, joiden luokse ei ollut tervetullut tai joilla ei ollut koskaan aikaa. Ja siis on mun vanhemmatkin vanhoja 70 alkaa olla molemmat. Ne vaan ei tee lastenhoidosta sen vaikeampaa.

Ja mä olen hyvilläni. Itse en juurikaan tuntenut isovanhempiani, koska kävimme siellä vain muutaman kerran vuodessa kylässä. Äiti ja isä oli aina paikalla, joten mitään syvempää suhdetta ei päässyt muodostumaan.

haluan ehdottomasti samanlaisen systeemin sitten, kun saan omia lastenlapsia. että meille voi tulla ja meillä voi vapaasti olla.
 
"a p"
No ainakin siitä saa sen kuvan että he hoitavat sitä lasta rahan takia, ei sen takia että haluaisivat hoitaa sitä lasta?

Samalla tavalla kuin tää veli korjaa autoja koska haluaa rahaa, ei niinkään sen takia että tykkää teistä niin paljon.
Ja mitä sitten? En minä ainakaan oleta että sukulaiset hoitaa MINUN lapsiani aina ilosta hihkuen. Raha on hyvä motivaattori.

Ja muille vinkiksi, kannattaa lukea sivu 4 ;)
 
puolin ja toisin
meidän perheessä ei kyllä toimi noin ja ikävää kun teillä niin. Itse leikkaan sukulaisten hiuksia ja jos sillo ei oo rahaa mukana tai ollenkaan niin sit maksaa joskus toiste. Ei ole niin tarkkaa. Tosiaankin ihmeellistä käytöstä
 
[QUOTE="a p";24279271]Tuota noin..miten se ihmissuhde kehittyy huonommin jos isovanhemmille tai kummille maksaa palkkaa?[/QUOTE]

Jos mun äiti tai isä tarvitsee jotain, voin auttaa niitä rahallisesti. Mutta eivät he huoli lasteni kanssa olosta palkkaa. Enhän minäkään pyydä rahaa, jos kutsun heitä meille kahville.
Jos siskoni lapset ovat lasteni kanssa, olen tarjonnut rahaa. Mutta he eivät vain suostu ottamaan, vaikka niin mielelläni maksaisin. Hekin näkevät ihmissuhteen, eikä työtä.
 
[QUOTE="a p";24279303]Ja mitä sitten? En minä ainakaan oleta että sukulaiset hoitaa MINUN lapsiani aina ilosta hihkuen. Raha on hyvä motivaattori.

Ja muille vinkiksi, kannattaa lukea sivu 4 ;)[/QUOTE]
No mä en kyllä laita lapsiani paikkaan, jossa heitä ei oteta vastaan ilosta hihkuen. hyvänen aika.
 
"mä vaan"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24279301:
No, teillä on sillätavalla. Meillä on niin, että lapset on mummolaan aina tervetulleita. ei siellä järjestetä niille mitään erityistä ohjelmaa, mutta siellä saa ruokaa ja pääsee pesulle ja saa olla vapaasti. Huomaa vaan, että lasten isommat serkut poikkeaakin sinne sitten todella usein, vaikka heitä ei tarvitse enää hoitaa. Äiti ja isä on siitä hyvillään, sillä sellaista suhdetta ei kaikilla ole lastenlapsiinsa. Eron huomaa suhteessa niihin isovanhempiin, joiden luokse ei ollut tervetullut tai joilla ei ollut koskaan aikaa. Ja siis on mun vanhemmatkin vanhoja 70 alkaa olla molemmat. Ne vaan ei tee lastenhoidosta sen vaikeampaa.

Ja mä olen hyvilläni. Itse en juurikaan tuntenut isovanhempiani, koska kävimme siellä vain muutaman kerran vuodessa kylässä. Äiti ja isä oli aina paikalla, joten mitään syvempää suhdetta ei päässyt muodostumaan.

haluan ehdottomasti samanlaisen systeemin sitten, kun saan omia lastenlapsia. että meille voi tulla ja meillä voi vapaasti olla.
Älä nyt kuule yhtään yritä vängätä siinä :D
Itsehän sinä juuri hehkutit kuinka sillai vain saa toimivan ihmissuhteen jos lapsenlapset laitetaan isovanhempien hoteisiin..
 
^vierailija^
[QUOTE="a p";24279303]Ja mitä sitten? En minä ainakaan oleta että sukulaiset hoitaa MINUN lapsiani aina ilosta hihkuen. Raha on hyvä motivaattori.

Ja muille vinkiksi, kannattaa lukea sivu 4 ;)[/QUOTE]

Luettu on joo. hieno provo, onnittelut. Ehkä opit pikkuhiljaa tuosta vielä paremmaksi.

Toki, minulla ei ole hajuakaan minkälaista on jos sukulaiset eivät halua hoitaa sukulaislapsia, sillä oma kokemukseni on että he kävivät ihan kerjäämässä meitä mukuloita vanhemmiltamme (oltiin paljon nuorempia kuin sukulaisten lapset, joten mammoille tais tulla ikävä pikkulapsia kun omat kasvo liian isoiks? emt.), eikä ikinä tullu raha-asiat puheeksi. Mutta jos sukulaiset ei ilman maksua suostu hoitamaan, niin totta kai niille pitää maksaa! Mutta se tarkoittaa edelleen sitä etteivät he hyvää hyvyyttään ota lapsia vastaan, ja se saattaisi tuntua aika pahalta, tai oudolta ainakin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24279322:
No mä en kyllä laita lapsiani paikkaan, jossa heitä ei oteta vastaan ilosta hihkuen. hyvänen aika.
Epäilen ;) Luuletko että ne siellä päiväkodissakaan sun lapsia aina ilosta hihkuen hoitaa. Niinpä.
 
"torsti"
Onpa ap itsekäs, omahyväinen toisia hyväksikäyttävä köyhimys!

Meille tehtiin viimekesänä vanhaan autoon kytkinremppa ja osat maksoi meille 100-150€. Työstä miehen kaveri ei ottanut mitään, mutta ostettiin myöhemmin päkki kaljaa hälle ja ruuat kun käytiin syömässä, sekin oli mielestäni liian vähän.

Kytkinremppa ei ole mikaan tunnin juttu, HALOO!!! Vie korjaamolle!!!!
 
[QUOTE="vieras";24279342]Epäilen ;) Luuletko että ne siellä päiväkodissakaan sun lapsia aina ilosta hihkuen hoitaa. Niinpä.[/QUOTE]

Päiväkoti on päiväkoti. Eipä siellä sitten synnykään samanlaista sidettä, kuin mummolassa, jonne lapset tuntevat olevansa tervetulleita.
 
oikein pesulla
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24279301:
No, teillä on sillätavalla. Meillä on niin, että lapset on mummolaan aina tervetulleita. ei siellä järjestetä niille mitään erityistä ohjelmaa, mutta siellä saa ruokaa ja pääsee pesulle ja saa olla vapaasti
Kyllä meilläkin saa lapset vapaasti olla isovanhemmilla kuin myös käydä pesulla
tosin peseytymismahdollisuus on myös kotonakin mutta silti emme laita lapsia toisten nurkkiin asumaan
 
hmh
[QUOTE="vieras";24279342]Epäilen ;) Luuletko että ne siellä päiväkodissakaan sun lapsia aina ilosta hihkuen hoitaa. Niinpä.[/QUOTE]

No ei todellakaan päiväkotia ja mummolaa voi verrata.
 
tööppö
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24279387:
Tai voi, jos molemmissa on se yhteistä, ettei lasta hoideta, ainakaan ilmaiseksi.
Miksi pitäsi hoitaa ilmaiseksi, on se niiden isovanhempienkin ajasta pois miksi ei sasi saada rahallista korvausta?
 

Yhteistyössä