Imetyksestä alussa...

  • Viestiketjun aloittaja Sone
  • Ensimmäinen viesti
Sone
Kuinka nopeesti teillä on alkanut maidontuotanto tasaantua alussa? Hitsi kun on ihan sairaan pinkeenä ja kipeenä tissit. Pakko välillä pumapata ja eilen saunassa yritin saada noita kivikovia muhkuroita sulamaan. Toinen nänni kans kivasti verillä, muuten aika hyvin lähtenyt käyntiin imetys.

Kääk, tää söi viime yönä tunnin välein rintaa, esikoisella oli välit 4h-6h. Mut muuten onkin ollut tosi rauhallinen typy. Syö paljon rauhallisemmin, ei niin hirveellä hotkimisella. Esikoinen vetäs aina minuutissa ihan pinkeeks, sitten huuti vähän ajan päästä kun syötävä. Kylläpäs nää on erilaisia tapauksia. Voihan se olla että nyt osaa itekkin ottaa vähän rauhallisemmin ;)
 
vieras
En yhtään muista enää. Mutta pumppaa vain äärimmäisessä hädässä, se vaan lisää maidontuloa. Riittäisikö sulle se, että puristelet enimmät pinkeydet pois ihan käsin vaan?
 
Sone
Juu niin aattelin itekki etten pumppaa jos eii ihan pakko. Pari kertaa on joutunu enimmät ottaa. Terkkari sano et jos liian pahaks päästää , voi tulla tulehus. Tosiaan ihan kivikovia isoja ja kipeitä möykkyjä.
 
Esikoisen kanssa meni monta kuukautta, mutta kuopuksen kanssa vain muutaman viikon, loput siltä väliltä. Oli kuopuksen kanssa jo niin kärsineet tissit, ettei pieni pinkeys missään tuntunut, joten paljoa en lypsäillyt ja maidon tulo tasaantui nopeammin.
 
Maidontulo aika hyvin nyt tasaantunut. Tosin vauvalla on päiviä jolloin tissillä yhtenään, ja seuraavana nukutaan maratooneja ja kertyy niitä patteja. Hieron ja painelen myös imettäessä, sillon sulaa tehokkaimmin. Ja lämpösessä suihkussa painelen kevyesti. Kertaakaan en ole vielä lypsäny, just sen vuoks ettei lisääntys maito entisestään, näissäkin hinekissä kantaminen!! Yks minkä olen huomannu kans auttavan on rinnanlämmittimet! Mulla tosin vaan ihan itse hahtuvasta virkatut, mutta loistavat! Ei pakkaannu niin herkästi maito kun pitää rinnat lämpösenä.
 

Yhteistyössä