Inseminaatio 2014

Heiii täällähän tapahtuu! :)

En ole kertonut töissä, kun inseminaatiot eivät niin paljon ole vaatineet poissaoloja ja olen voinut ajoittaa käyntejä ruokiksille tms. (vaarana kyllä on, että työkaverit ovat myös jalkautuneet liikkeelle ja näkevät minun liikkeeni).Jos seuraava inseminaatio ei tuota toivottua tulosta ja joudun kohti koeputkihedelmöitystä, en tiedä kerronko silloin. Olen käsittynyt, että silloin punktiopäivä olisi saikkupäivä.

Ystäville olen avoimesti kertonut. Äidilleni en olisi halunnut kertoa, mutta jostain muusta hermostuksissani lipsautin.:x Halusin varjella häntä ikäviltä asioilta, kun huolehtii meistä muutoinkin.

Metsätähti: luin kai jotenkin silmä ei-kourassa varmaan kun en eilen huomannut sinun tilanteesi jo muuttuneen. Harmi.

Läiti: Mahtavaa, että niitä on kaksi kpl, tuplaa todennäköisyyden. Mikä tuo Letrozolet on/tekee?
 
Läiti: Tervetuloa joukkoon! :) Hyvä, että kaikki oli hyvin ultrassa ja tsemppiä tulevaan inssiin!

Viiva 84: Itse olen hieman jo tutustunut luovutettujen munasolujen käytön hintoihin, sillä koska miehessä ei vikaa ole, on minussa ilmeisemmin jotain häikkää.. Kalliilta vaikuttaa luovutettujen käyttö, ei voi muuta sanoa! Minäkin olen töissä puhunut lääkärikäynneistä ja "operaatiosta Oulussa, ei mitään vakavaa". Kyllä tuntuu jotenkin inhottavalta peitellä totuutta, mutta minkäs teet..

Zoona: Tosiaan toista inssiä yritetään ja toivotaan että päästäisiin sinne asti. Tsemppiä sinne luomukiertoon! Halusitteko itse pitää taukoa vai tuliko tauko jostain muusta syystä?

Stella: Juu, matkaa kyllä riittää hoitoihin reilu 200km suuntaansa, mutta kun lähempänä ei ole mahdollisuutta niin ei auta kuin reissata. Tänään vihdoin ja viimein googlettelin ja tutkailin Kelan sivuja (kiitos muistutuksesta!). Näyttäisi siltä, että matkakorvauksia voisi mahdollisesti saada. Kunhan vielä lisää Oulun reissuja tehdään, niin laitan kyllä hakemusta kaiken varalta menemään. Tsemppiä sinne menkkojen odotteluun, eräänlaista piinaa sekin ennen hoitoihin pääsyä.

ON: Täällä ollaan clomihöyryissä, vaikka niitä taas otan vain kp 3, 5 ja 7. Jotenkin tuntuu, että clomeista tulee sellainen väsynyt olo, tuntuu kuin olisi koko ajan "sumussa" ja pienessä päänsäryssä. Onko teillä muilla clomeista tällaisia tai muita oireita? Huomenna ja ylihuomenna piikit ja sitten vain jännittämään maanantain ultraa, että miltä näyttää ja pääseekö tällä kertaa inssiin.
 
INSSILÄISET 2014

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta......Lääkitys........Syy

Esikko83………...3.IUI…......tammikuu?....…..g+pr+l…….......selitm.
Jenett..............3.IUI.....tammi-helmikuu....pu+pr+l.........selitm.
Tähtisilmä*......4.IUI......tammi-helmikuu….pr+l...............selitm.
metsätähti84....2.IUI........helmikuu...........c+g................selitm.
Luis.................3.IUI........maaliskuu..........g+pr+l...........selitm.
StellaI............. 1.IUI........helmikuu...........c+pu+pr.........endo.
Kais.................2.IUI........huhti-toukokuu......?................?
viiva84.............3.IUI........helmikuu..............?.................PCO+simpat
Läiti………..........1.IUI…......helmikuu.....m+lz+t+mp+pr.....PCO
Zoona..............3. IUI........maaliskuu?........pu+pr+l.........selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy

Dominokeksi.......3.IUI.........11.12 .........lz+pr+l……......PCO+anovu
Marjiss...............2.IUI......…..3.1................ c ......….....selitm.

PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy

Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
[/QUOTE]
 
Stella: Mulla on epäilty endoa, koska oireena on ulostamiskipuja kuukautisten aikana ja ennen, lisäksi kovia alavatsakipuja säännöllisesti joihin ei ole löytynyt syytä. Minua on ultrattu oikein urakalla Kätilöopistolla, YTHS:llä ja nyt klinikalla. Ultrassahan se ei välttämättä näy, mutta laparoskopiaan ei vielä ryhdytty kun "ei näytä siltä".

Metsätähti: Luovutetut munasolut ovat hurjan kalliita. Se on tavallaan todella väärin. Onneksi me tarvitsemme sitä halvempaa kamaa, vaikka ei sekään kallista ole. Itseäni hirveästi pelottaa, että löydetään jotain muutakin vikaa ja tarvitaan molemmat luovutettuina. Siihen ei jotenkin rahatkaan enää riittäisi.

Läiti: Tsempit inssiin :) Toivottavasti tärppää. Sulla aika monta lääkettä :) Hyvä, että keinoja on käytössä. Itselläkin PCO, mutta lääkkeenä toistaiseksi ollut Femar tukemassa munarakkulan kehitystä.

Yritin päivittää tota listaa, mutta ilmeisesti epäonnistuin :D Yritin vain lisätä omalle kohdalleni lääkkeiksi femar+pregnyl (tosin ekalla kerralla ei pregnyliä, tokalla oli, kolmannesta en vielä tiedä tuleeko).

Jotenkin jännittää kauheasti jostain syystä tämä kolmas inseminaatio. Varsinkin kun mieheni sairastui ilmeisesti influenssaan pari päivää sitten ja makaa kotona kovassa kuumeessa. Pelkään ks. taudin pesiytyvän minuunkin eikä inseminaatiota nyt varmaan sairaalle kuitenkaan tehdä. Tiistaina on follikkeliultra, kp10. Viimeksi oli tosiaan kiertopäivänä 10 follikkeli jo 24 mm kokoinen ja Pregnyl tuikattiin heti ja seuraavana päivänä inseminaatioon. Katstoaan miten nyt käy :)
 
Metsätähti: Tauko tuli omasta halusta. Tuli vain fiilis, että nyt täytyy hetki tasailla tilannetta - oman pään sisällä. Alkoi olla koko elossa vallalla kokonaisvaltainen kireys ja synkkyys lapsettomuuden takia. Nyt helmikuun yritän tasailla tilannetta tehden kaikkea muuta mukavaa ja rentouttavaa.

Viiva84: voin kuvitella...Onko teillä tarkoitus tehdä vielä 4. inseminaatio, jos 3. ei tuota tulosta?

Läiti: tsemppiä!

Kaikki: Onko teillä munarakkula ollut inseminaatiossa vielä "kokonainen" vai puhjennut siinä vaiheessa kun simpat on ruiskutettu kyytiin?
 
Zoona: Meille on tarkoitus tehdä kai neljäskin inseminaatio. Sen verran edullisempaa, vaikka siittiöt sitten kovasti maksavatkin.

Mulla on kahdella edellisellä kerralla ollut munarakkula vielä kokonainen. Toisella kertaa lääkäri oli ihan varma, että on varmaan jo puhjennut kun seuraavana päivänä tulen, mutta siellä se vielä 26 millisenä oli. Mulla ensimmäisellä kerralla puhkesi munarakkula n. 6 tunnin päästä inseminaatiosta. Vasen munasarjani on hyvin herkkä ja tunnen hyvin jos rakkula kasvaa sinne puolella ja varsinkin kun se katoaa.
 
Täällä olis inssi taputeltu, testipäivä olis sit 26.2....kovin tuntuu pitkältä ajalta :/
Miehen simpat oli taas priimaa ja tässä vähän tuloksia;
Tilavuus 3,6ml
Tiheys 172milj.
Kokonaismäärä 619,20milj
Ennen pesua;
A Nopeat,suoraan etenevät 9%
B Hitaat kaartelevat 58%
C Paikallaan liikkuvat 14%
D Liikkumattomat 19%
Näistähän väliä on vaan A+B laskettuna yhteen,
Eteenpäin liikkuvat 67%

Pesun jälkeen;
A Nopeat,suoraan etenevät 23%
B Hitaat kaartelevat 72%
C Paikallaan liikkuvat 4%
D Liikkumattomat 1%

Ja taas A+B =95%

Tieheys pesun jälkeen 30milj/ml

Lääkäri sano että että ihme on jos ei tärppi käy :) Täytyy vaan pitää peukkuja että mun elimistö on nyt vastaanottavainen :)
Ihan rauhallisesti mennään, oon saanu "levätä" vaan sohvalla :D

Mä tosiaan syön aika paljon noita lääkkeitä,teroja ei oo nyt pariin kiertoon ollu tarvetta syödä.mut kaikki muu kuluu.metformia syön PCO:n takia 2+2tbl/pv.Letrozol on kuin Femar( sen rinnakkais lääke).Ainakin helsingin Fertinovassa määräävät tuota, kun esim clomit ei siellä ole huudossa.Munasolujahan se siis kasvattelee, tosin mulla se ei riitä yksistään siihen :/ siitä syystä söin vaan yhden kierron pelkästään niitä ja senkin aikana tehtiin 2 ultraa...ovis kyllä tuli mut tais olla kp 20 tai jotain..
 
Läiti: Oletpas saanut tarkat tiedot miehen tavarasta! Ensimmäisestä testistä ennen hoitojen aloittamista saatiin noin tarkalla tasolla, mutta pesun jälkeen ainoastaan liikkuvien määrä. Molemmilla kerroilla liikkuvia (eteenpäin tai paikallaan) yli 90 %.

Muistelen, että sperma-analyysissä oli myös normaalit siittiö, viallinen häntä, viallinen pää ym. jakaumat. Normaalin muotoisia oli joku alle 10 %.
 
Ajattelin kirjoittaa vaiikka olenkin aina vain ollut lukemassa.

Näyttää siltä että eri hoitopaikoissa tehdään eri määrä hoitoja. Meilläpäin puhuttiin ensin neljästä, mutta ihan lennossa tuli tehtyä viideskin. Sen jälkeen oli tarkoitus siirtyä ivf-hoitoon, mutta koska oli niin lähellä loppuvuotta (marraskuu) ja haluttiin maksimoida lääkekattoa niin päätettiin siirtää eka ivf tammikuun puolelle. Tehtiin sit joulukuussa 6. inssi.Nyt tammikuussa sählättiin päivämäärien kanssa ja unohdettiin suunnittelukäynti (ihan oma moka). Koska eka ivf pystyi aloittamaan vasta seuraavassa kierrossa niin tuli 7. inssi täyteen tammikuun puolessa välissä. Ollaan siis väestöliitossa hoidossa.ja minä olen se miespuolinen meidän perheessä. Siittiöiden laadussa aika paljon toivottavaa, viime kerralla suoraan eteenpäin liikkuvia alle puoli miljoonaa, ja yleensä ennen pesua a-laadullisia suurin piirtein 0%. Rajana väestöliitossa ne pitää 2 miljoonaa pesun jälkeen, joskus ollaankin se raja ylitettykin :) Kun lääkäri väestöliitossa on kysynyt mitä tehdään niin itse ollaan aina pyydetty että tehdään vaan ja niin ollaan tehty. Koska eihän tarvita kuin yksi joka osaisi löytää tiensä oikeaan paikkaan. Takana nyt varmaan inssejä jo yli 1.5 vuotta.
 
Viiva84: Tsemppiä folliultraan! Toivottavasti influenssa ei tartu ja miehesikin paranee pian =)

kestoyrittäjä: Kiva ko miespuolinenkin on kirjoittelemassa täällä. Onpa teillä pitkä inssihistoria takana. Toivottavasti ivf/icsi tuottaa teille toivotun tuloksen =)

ON: Yk21 alkoi eilen ja huomenna aloitan clomit. Sai olla melko hyvät puheenlahjat, että päästiin tähän hoitokiertoon mukaan, sillä ne yritti taas siirtää meiän hoitoja "seuraavalle kuulle". Ja oli kova sumpliminen hoitajan kanssa, että miten tämä nyt järjestyy. Sillä kp 10 eli ns. oikea ultrauspäivä osuu ikävästi sunnuntaille. Mutta jos ultra olis kp 11 manantaina, niin Puregonia joutuis pistämään neljänä päivänä. Ja se on liian suuri riski ensikertalaiselle kun ei yhtään tiedä, miten kroppa reagoi hormoneihin. Perjantai on polilla kertakaikkiaan aivan täys päivä. Sovittiin sitten, että ensimmäinen ultra on nyt sitten jo kp7 torstaina. Näkymän mukaan päätetään sitten jatkot. Et kokeillaanko pelkillä clomeilla vai alanko pistään Puregonia. Jännittää! Iiiiiik! :D
 
StellaI : Kiitos, toivotaan. Halusimme mahdollisimman pitkään pysyä erossa rankemmista lääkehoidoista. Haluisin vain tuoda esille sen että on ihan mahdollista saada monikin inssihoito jos ivf/icsi ei tunnu oikealta. Ja jos muistan oikein niin mahdollisuus tulla raskaaksi ei välttämättä ole niin paljon korkeampi ivf hoidossa. Meillä ehkä suurin ero nyt on se että icsi tuntuu vaikeammalta, koska tietää että jos tämä ei onnistu niin sitten ei millään. Toiveet oli paljon korkeammalla inssihoidoissa, nyt ollaan eräänkuin lähempänä sitä lopullista. Vaikka potuttikin alussa jokaisen inssin jälkeen kun ei onnistunut, niin seuraavaan hoitoon oli kuitenkin aika helppo siirtyä.

Toivotan kaikille tsemppiä. Ja vaikka yksi hoito ei onnistuisi niin löytäkää se tie eteenpäin. Me mietittiin asia sillä lailla että onhan se kuitenkin aivan uskomatonta että saa näitä hoitoja, muuten mahdollisuudet olisi kyllä melkein pyöreä nolla. Tällä tavalla on aina toivoa!
 
INSSILÄISET 2014

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta......Lääkitys........Syy

Esikko83………...3.IUI…......tammikuu?....…..g+pr+l…….......selitm.
Jenett..............3.IUI.....tammi-helmikuu....pu+pr+l.........selitm.
Tähtisilmä*......4.IUI......tammi-helmikuu….pr+l...............selitm.
metsätähti84....2.IUI........helmikuu...........c+g................selitm.
Luis.................3.IUI........maaliskuu..........g+pr+l...........selitm.
StellaI............. 1.IUI........helmikuu...........c+pu+pr.........endo.
Kais.................2.IUI........huhti-toukokuu......?................?
viiva84.............3.IUI........helmikuu..............f+pr..............PCO+simpat
Zoona..............3. IUI........maaliskuu?........pu+pr+l.........selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy

Dominokeksi.......3.IUI.........11.12 .........lz+pr+l……......PCO+anovu
Marjiss...............2.IUI......…..3.1................ c ......….....selitm.
Läiti………..........1.IUI….........26.2.....m+lz+t+mp+pr.....PCO

PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy

Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran

Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Päivitin taas vähän listaa, kun oli muutamia muutoksia tullut. Listaa on helppo muokata itsekin sitä mukaa, kun muutoksia tulee :) Jotain ihme välejä sinne vain ilmestyy aina kun päivittelen.. En Läiti päivittänyt tuota sinun lääkelistaa, kun en ollut varma sen nykyisestä sisällöstä.

Viiva84: Voi, toivotaan että miehesi parantuisi pian ja ettei influenssa sinuun iskisi Tsemppiä folliultraan!

Zoona: Mukavia ja rentouttavia helmikuisia hetkiä tauon parissa! :) Itsellä myös tuntuu, että tauko voisi tehdä terää, mutta toisaalta taukoilua tulee väistämättä jonottaessa ivf/icsiin, joten vielä ei siihen olla päädytty.

Minulla siinä edellisessä ja ainoassa toteutuneessa inssissä munarakkulat olivat kokonaisia, kun inssi tehtiin perjantaina (kp12 jo, ilmeisesti viikonlopun vuoksi). Lääkäri arveli oviksen tulevan viikonlopun aikana ja lh-huipun sitten testillä bongasinkin lauantaina kp13.

Stella: Tsemppiä ensimmäiseen inssiin, hyvä että sait ajan ultraan sumplittua! :) Tuossakin näköjään eroja hoitopaikoittain, meillä "yleisohjeistuksena" tehdään folliultrat kp10-12. Parempi silti, että ultra aiemmin kuin myöhemmin, niin tarvittaessa lääkitystä ehditään vielä viilata.

Läiti: Kylläpä ootte saanu tarkat tiedot simppatestistä ja pesun jälkeisistä tiedoista! Me saatiin siitä ennen hoitoja otetusta näytteestä tarkat tiedot, mutta pesun jälkeisiä tuloksia OYS:ssa ei kerrottu, eikä kotiinkaan ole mitään muuta kuin lasku lähetetty. Pitäisi ilmeisesti osata/huomata kysyä, kun muuten niin nihkeästi tietoa jaetaan.. Tsemppiä piinailuun! :)

Kestoyrittäjä: En sinua vielä ainakaan listalle lisännyt, toki voin laittaa jos sinne haluat! Laskeskelin, että teillä ilmeisesti 7. inssin piinapäivätkin jo takana, onko teillä nyt uusi ivf/icsi-suunnittelukäynti varattuna? Moneen inssiin kyllä olette päätyneet, ilmeisesti se on yksityisellä helpompaa kuin julkisella, jossa tarkemmat rajat. Meillä (tai minulla, mieheni kanssa en ole vielä asiasta puhunut, kun on niin toiveikas) suunnitelmana käydä nyt alkuun läpi julkisen hoidot, jonka jälkeen sitten tarvittaessa panostetaan hoitoihin yksityisellä. Piti ihan tarkistaa tuosta lapsettomuusvihkosta onnistumisprosentit, joista sanotaan seuraavaa: inssi hormonihoidolla 10-20% ja ivf 20-40%. Tsemppiä jatkoon! :)

ON: Huominen folliultra jännittää ja pidän sormia ja varpaita ristissä, että folleja olisi sopivasti ja päästäisiin toiseen inssiin. Aina aiemmissa lääkekierroissa oikea munasarja on ollut aktiivisempi ja nyt olen pähkäillyt, että olisi vasemman vuoro, mikäli teoria siitä, että ovis tapahtuisi vuorokierroin eri puolelta pitää lääkekierroissa paikkansa. Onko teillä lääkkeellisissä kierroissa toiminut tuo teoria?
 
Metsätähti: minulla on aina sattunut lääkekierroissa vasen puoli tuottamaan johtofollikkelin. Ensimmäisessä inssissä oikealla oli pienempi rakkula, johon ei ole enää inseminaatiossa kiinnitetty ollenkaan huomiota/puhuttu mitään. Ilmeisesti kuitenkin ne pienetkin ovat hyviä, koska pitävät (oikaiskaa jos olen ymmärtänyt väärin) yllä hormonitasoa.

Meidän insseissä on, taas, se yhden kuukauden väli eli ehkä ei seuraavallakaan kerralla nähdä oikealta puolelta kunnon rakkulaa.

Kuvittelin, että ivf:ssä olisi isompi onnistumis% kuin 20-40.
 
Metsätähti84 Ihan totta, monelle se kauan odotettu tulee ivf hoidossa kun inssit eivät onnistu. Me palataan luultavasti insseihin kohta, koska näyttäisi siltä ettei eka icsi tuottanut tulosta, joten hormonien käytössä tulee välttämättä tauko. Koitetaan tauon aikana inssi ihan ilman lääkkeitä, ihan jännittävää ja uutta sekin. Mutta ei tarvii lisätä vielä listoille, kiitos kuitenkin kysymyksestä. Joo, yksityisellä ollaan, inssihoito ei hirvittävän korkeahintainen ole, icsi sit ihan eri luokkaa :( kyllä meidän lääkäri aina puhui että noin 4 inssihoitoa tehdään, sen jälkeen en "kannata", mutta me ei sitten paljoakaan tarvinnu tapella sen eteen että saatin tehdä enemmänkin. Ai niin, meillä siis loppusuoralla icsi hoito, piinapäivä 12, mutta tiedetään jo tulos ja nyt suunnitellaan seuraavaa, joka toiv. olis inssi. Voihan lääkäri olla siitä eri mieltä :)

Zoona Ei ollut tarkoitus masentaa prosenteilla, vaikka onnistuminen ei ole hirveän korkeampi ivf hoidossa. Olen seurannut ivf palstoja paljon, ja löytyyhän sieltä sekä eka hoidon onnistumisia että kymmenkunta yritystä sekä tuoresiirroilla että pakastesiirroilla ilman tuloksia. Meidän ihana lääkäri kuitenkin sanoi että jos tehdään sekä inssejä ja useampi ivf/icsi niin yhteenlaskettu onnistuminen on reippasti yli 50%. Jostain olenkin lukenut että 80% hoidossa olevista saa lapsen, vaikka saattaa tarvita useampikin yritys. Hyvä puoli ivf hoidossa on se että ne saa tarkempaa tietoa soluista. Meille on käynyt ilmi että solut kypsyvät hitaasti vaikka follit saattavatkin olla hienon näköisiä.
 
Tuon varaan olen laskenut, että ivf:stä saisi mahdollisesti tarkemmin tietoa mikä on ongelman nimi: hedelmöittyminen, jakautuminen, kiinnittyminen vai onko mikään. Mutta pää kylmänä vielä ja katsellaan nämä inssit ensin :)
 
Läiti: Kiva kun saatte noin tarkat tiedot. Meillä kerrotaan ainoastaan kokonaismäärä ja eteenpäin liikkuvien määrä pesun jälkeen. En tiedä ovatko olleet oikeastaan hyviä lukuja, mutta ensimmäisellä kerralla oli 73 miljoonaa, joista 51 % osasi uida eteenpäin ja toisella kertaa 63 miljoonaa, joista 64 % osasi uida eteenpäin.

Stella: Tsemppiä torstain ultraan.

Metsätähti: Tsemppiä tämän päiväiseen folliultraan :) Pidän peukkuja pystyssä.

Zoona: Pelkään hirveästi, että minun munasoluissani on jotain vialla ja sen vuoksi inseminaatiot eivät onnistu. Meille sanottiin, että kun on luovutetut solut käytössä niin on hieman parempi onnistumisprosentti kuin pariskunnilla, jotka ovat jo useita kuukausia kotona yrittäneet ilman tulosta. Meillä kun ei voi mitään tapahtua kotirintamalla ja kaikki luomuyllärit ovat meille täysin mahdottomia.

ON:Itselläni on huomenna follikkeliultra. Ei ole mitään tuntemuksia, tänään kp 9. Piti aloittaa tänään aamulla ovulaatiotestien teko, mutta unohdin jotenkin pissata siihen purkkiin aamusella ja se nyt sitten meni jo. Illalla sitten, tai vaihtoehtoisesti vasta huomenna aamulla. Aamulla menen heti kahdeksaksi ultraan, jossa toivottavasti näkyy yksi follikkeli kasvamassa. :) Jännittää kovasti. Vatsalla ei tunnu mitään, joten joka ei kasva mitään tai sitten se kasvaa taas oikealla. Vasenta kun aristan niin hirveän paljon. Toki jos folli on vielä alle 18 mm niin voi olla, etten sitä niin tunnistakaan. Toivottavasti kolmas kerta nyt onnistuisi.

Huomenna täytyy myös kysyä lääkäriltä onko neljättä vielä järkeä kokeilla jos kolmaskin epäonnistuu.Kovasti pelkään IVF-hoitoihin siirtymistä.
 
INSSILÄISET 2014

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta......Lääkitys........Syy

Esikko83………...3.IUI…......tammikuu?....…..g+pr+l…….......selitm.
Jenett..............3.IUI.....tammi-helmikuu....pu+pr+l.........selitm.
metsätähti84....2.IUI........helmikuu...........c+g................selitm.
Luis.................3.IUI........maaliskuu..........g+pr+l...........selitm.
StellaI............. 1.IUI........helmikuu...........c+pu+pr.........endo.
Kais.................2.IUI........huhti-toukokuu......?................?
viiva84.............3.IUI........helmikuu..............f+pr..............PCO+simpat
Zoona..............3. IUI........maaliskuu?........pu+pr+l.........selitm.
Tähtisilmä*.......5.IUI.........maaliskuu….......pr+l...............selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy

Läiti………..........1.IUI….........26.2........m+lz+mp+pr.....PCO

PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran

PLUSSANNEET 2013
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille! :) Tuli pidettyä taukoa palstailusta mutta enköhän minä taas ala enemmän täällä kirjottelemaan.

4. inssi oli ja meni.. Nyt seuraa ivf-jono ja jonotellessa tehdään omakustanteisesti inssejä yksityisellä. Me kuitenkin uskotaan, että voidaan onnistua näillä kevyemmillä hoidoilla toisenkin kerran.. Käytännössähän ei varmaan saisi olla samalla yksityisellä hoidossa kun on julkisella jonossa mutta me päädyttiin siitä huolimatta tähän ratkaisuun. Tänään täytyy soitella klinikalle inseminaation kustannuksista ja ilmoittautua siihen ivf-jonoon.

Muokkasin tuota listaa sen verran, että siirsin viime vuoden plussanneet omaan kohtaan ja poistin noi vanhat piinailijat, joista ei ole kuulunut pitkään aikaan. Päivitin myös Läitin tiedot listaan.

Paljon tsemppiä kaikille! Kyllä me vielä onnistutaan kun ei lannistuta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Läiti
Tähtisilmä: Meidän tuttavapariskunta jonottivat myöskin IVF:ään julkisella ja kävivät yksityisellä insseissä. Ei siitä kauheaa meteliä kyllä kannata siellä julkisella puolella pitää. Mutta ei se minusta väärinkään ole.

Itse olin tänään kiertopäivän 10 ultrassa. Ei mitään. Pelkkiä niitä pieniä (aina olevia) rakkuloita näkyvissä. Kyllä niitä mittailtiinkin. Kolme sellaista 9-10 millistä. Aikaisemmin kiertopäivänä 10 on ollut vähintään 18 millinen ja vain yksi. Ehkä noista pikkuisista joku lähtee kasvamaan johtofolliksi. Lääkäri pelotteli pistoslääkityksellä jos perjantaihin mennessä ei ole tapahtunut mitään. Katsotaan. Joka tapauskessa inseminaatio siirtyy ainakin ensi viikkoon ja nyt pelottaa onnistuuko silloinkaan.
 
Tähtisilmä: miten käytännössä pääsitte/etenitte ivf jonoon julkiselle? Millä perusteilla siis pääsee siirtymään suoraan ivf jonoon jos inssit sun muut tutkimukset on tehty yksityisellä. Oletan/uskon/pelkään päätyväni ivf:ään ja olen siirtymistä yksityisen ja julkisen välillä ajatellut (koska emme ole mitään Kroisos Pennosia, mikä siirtää ivf:n ajankohtaa joka tapauksessa, enkä tiedä millaisella syklillä hoitoja voisi/olisi varaa tehdä. Entäs jo rahat on kaikki 1. jälkeen ja tulos on nolla), mutten ole selvittänyt miten asian kanssa pitäisi edetä.

Viiva84: kuvittelin että Femar on Puregonin tai Gonal-F:n kaltainen, mutta ei taidakaan olla? Voisiko pistokset lisätä vielä tuossa vaiheessa kiertoa?

Läiti: meidän ainokainen piinailijamme! Olisi kyllä kiva piinailla myös ihan tosissaan...Se kun kuulostaa ihan siedettävältä silloin kun se ei ole ajankohtaista!:D
 
Viimeksi muokattu:
viiva84, niin ne sanoivat klinikallakin, ettei noista inseminaatioista kannata julkisella mainita. Toivottavasti sinulla johtofolli alkaa kasvamaan, että pääsette inseminaatioon.

Zoona, me ollaan oltu alusta asti julkisella hoidoissa. Vaativat tehtäväksi nuo neljä inseminaatiota ennenkuin siihen ivf-jonoon pääsee. Nyt jatketaan sinne jonotellessa yksityisellä inseminaatioita. Sinun kannattaa varmaan kysyä, pääsisikö ivf-jonoon julkiselle vaikka olette olleet aiemmin yksityisellä. Meillä ei ainakaan ole ivf-hoitoihin varaa yksityisellä. Kerran oli asiasta puhetta niin sanoivat, että rahaa kannattaisi varata 10 000 euroa säästöön, jos ei ekalla kerralla onnistuisikaan. Täällä hoidot on siis ulkoistettu yksityiselle klinikalle, jossa me nyt inseminaatioita jatkamme.
 

Yhteistyössä