Inseminaatio 2014

Zoona: Joo Femar toimii samanlailla kuin esim. Puregon. Nyt ei ole tiedossa miksi ei ole toiminut kuten aiemmin, tässä kierrosssa jotain vaan erilailla. Ilmeisesti pistoksilla saadaan sitten isompaa annosta/tehokkaampaa ja niitä voidaan kai tarvittaessa vielä tässä vaiheessa lisätä. Perjantaina katsotaan mikä on tilanne, slloin pitäisi jo johtofollin erottua.
 
Kiitokset tsempeistä =) Kääk, mitenköhän siinä koko ultrassa käy kun tuskin vielä kp7 johtofollia on näkyvillä :confused: Noh, eiköhän se lääkäri osaa arvioida silti, että tarvitaanko pistoksia.

viiva84: Toivottavasti inssi onnistuu lopulta kuitenkin =)
 
INSSILÄISET 2014

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta......Lääkitys........Syy

Esikko83………...3.IUI…......tammikuu?....…..g+pr+l…….......selitm.
Jenett..............3.IUI.....tammi-helmikuu....pu+pr+l.........selitm.
Luis.................3.IUI........maaliskuu..........g+pr+l...........selitm.
StellaI............. 1.IUI........helmikuu...........c+pu+pr.........endo.
Kais.................2.IUI........huhti-toukokuu......?................?
viiva84.............3.IUI........helmikuu..............f+pr..............PCO+simpat
Zoona..............3. IUI........maaliskuu?........pu+pr+l.........selitm.
Tähtisilmä*.......5.IUI.........maaliskuu….......pr+l...............selitm.

PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy

Läiti………..........1.IUI….........26.2........m+lz+mp+pr.....PCO
metsätähti84....2.IUI.............4.3...........c+g+pr...........selitm.

PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran

PLUSSANNEET 2013
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Vou, täällähän on taas keskusteltu ahkerasti :)

Tähtisilmä*lle tervetuloa takaisin, me emme ole vielä täällä tainneet "tavatakaan"! Kiitoksia myös listan päivittämisestä ja muutoksista, selkeyty lista heti kerralla! :) Hyvä, että on mahdollista jonotuksen aikana tehdä inssejä yksityisellä. Onko teillä millaiset jonot ivf:n?

Viiva84: Toivotaan, että sieltä johtofolli tulisi joko pistoksilla tai ilman!

Stellalle tsemppiä ultraan, eiköhän lääkäri osaa suunnitella jatkoa sitten ultran perusteella, voihan sieltä vaikka tulla vähintäänkin uusintaultra johonkin väliin:)

Kestoyrittäjälle tsemppiä ja jaksamista jatkoon, oli se sitten inseminaatio seuraavaa ivf:ää ootellessa tai jotain muuta :)

ON:
Täällä toinen piinailija ilmoittautuu. Kaikki siis meni hyvin eilisessä folliultrassa ja tänään oli 2. inssi. Näkyy oikea puoli olevan minulla se aktiivisempi puoli jatkuvasti, tänään oikealla 20mm folli ja vasemmalla 16mm. Nyt lisättiin pregnyl lääkearsenaaliin, lugeja en saanut, vaikka yritin pyytää. Keskusteltiin lääkärin kanssa samalla jatkoista ja sovittiin että vielä voidaan 3. inssi tarvittaessa tehdä, jonka jälkeen aletaan siirrytään ivf:n, hyvä niin :)

Minä myös vasta kuulin radiossa jonkun asiantuntijan kertovan, että onnistumisprosentti hoidoissa 80%. Onnistumisprosentti on todellisuudessa suurempikin, koska laskelma sisältää myös ne, jotka ovat hoidot syystä tai toisesta keskeyttäneet. Toivoa siis on! (voi kun sen itsekin muistaisi aina..)
 
Metsätähti Kiva kun liityit seuraks;)Pidetään peukkuja!

ON:Täällä on seikkaillu elohiiri vasemmassa silmässä nyt kolmatta päivää.Mulla ei ole sellasta ollu ikinä ennen.Eilen sitten kesken töiden teon tuntu kun joku olis tökänny puukon tonne kohdun tietämille,kirosin jopa ääneen ja purin hammasta, se kesti noin 10sekunttia ja häipy yhtä nopeasti kun tulikin...tänään on sitten turvotusta ja menkkamaisia juileja havaittavissa :)
Työkaverikin oli jopa nähny unta viimeyönä, että oli vihdoin päässyt mua halaamaan ja onnittelmaan :D

JÄNNÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!

Mietin tuossa myös että maltanko odottaa testipäivään..pregnyl antaa positiivisen testin kuitenkin 10 päivää...joten jos uskaltais testailun alottaa, niin maanantaina se olis jo viimestään haihtunu :D
 
Viimeksi muokattu:
Minä voisin myös ilmoittautua tähän ketjuun :) Meillä on ensimmäinen inseminaatio edessä maaliskuussa. Lääkityksenä nyt ainakin näin ekalla kerralla pelkästään Femar. Syynä inssiin ovuloimattomuus + simpat.
 
Ihanaiset naiset... Pääseekö mukaan vielä :D

Tänään lekuri antoi tuomionsa :LOL: ja eli simppatestit näyttää meille seuraavat suunnat --> 1. INSSIIN...
Väri, sameus,viskositeetti: Normaali
Tilavuus 4. milj.
Siittiöitä: 53 milj./ml
Siittiöiden kokonaismäärä: 212 milj.

MUT LIIKKUVUUS:
eteenpäin liikkuvia: 30 %
liikkumattomia: 70 %

DNA-Fragmentaatio 26

Itse olen perusterve, ei lääkityksiä ja miehellä simppatestit tehtiin ja tulos yllä. Hän polttaa noin 1 askin / pv:ssä. Minulle täti tuli kylään tänään eli vuoto alkanut. Huomenna alkaa Menopur - pistely ja sitä sit ens perjantaihin asti jolloin folli-ultra, sit viikonlopun aikana Pregnyt ja follien mukaan 1. inssi maanantain 3.3 tienoilla... HUI ...

Lekuri sanoi että inssillä on yleensä aika alhaiset mahkut joku n. 10 %, mutta minä kun olen jo kerran mieheni spermalla raskautunut (vaikkakin meni kesken rv 8) niin voi olla et ns. nuo miehen liikkumattomat simpat ovat "esteenä" liikkuville ja siksi raskautuminen hankalaa. Tästä syystä tehdään inssi, jolloin kohdalleni toivotaan raskautumiseen suuremmat % mahdolisuudet kun tuo 10 %.

Joten tänään chillaillaan ja huomenna aloitetaan pistely.

Minulle voipi siis päivittää:

Chiligail.....1.IUI.....maaliskuu....mp+pr+l.......simpat

ps. olen päivittänyt listaa myös tuolla toisella keskustelualueella niin mikäli suotte voisin päivittää väliin täälläkin.
 
Viimeksi muokattu:
Kovasti tsemppiä piinailijoille :heart:

Onnistumisprosentti kuullostaa hyvälle =)

Tervetuloa mukaan Spirit ja Chiligail :wave:

ON: Folliultrassa käyty. Molemmin puolin pikkurakkuloita (6-7mm) paljon, johtofolli(t)han ei tässä vaiheessa vielä useimmiten ole muutenkaan valikoitunut, niin ei ainakaan vielä huolta siitä. Huomenna alkaa Puregonin pistäminen ja maanantaina on uusi folliultra. Kolmena iltana siis pistokset. (Silloinhan siitä olisi tullut neljä kertaa jos pistäisi aamuisin).
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille :wave:

Itsellä on nyt huomenna uusi folliultra, niin yritän pitää varpaitakin pystyssä, että johtofollia näkyisi. Se on nyt ainoana mielessä. Olen miettinyt, että minkä vuoksi sellaista ei nyt kehittynyt ja limakalvokin oli niin kovin heikko. Elimistö nyt vain lienee tällainen, että aina ei toimi niinkuin oletetaan :) Ei se inseminaation jälkeinen piinailukaan kivaa ole, mutta tämäkin on hiukan inhottavaa. Varasin folliultran jo seitsemäksi aamulla, taisi olla virhe, kun kotoa täytyy lähteä jo 6.15 ja flunssan jälkimainingeissa niin kovasti nukuttaisi aamuisin.
 
Tervetuloa Spirit & Chiligail

Viiva84: mielenkiinnolla odotamme kuulumisia!

Metsätähti84 & Läiti lehmän hermoja piinailuun:)

Täällä luomu ovis tänään (?) ja eipä sen suhteen kummempia fiiliksiä. Hyödynnetään ja toivotaan parasta.

Olen ottanut tällä viikolla ikäväksi tavaksi ahdistua nukkumaan mennessä...aiheesta IVF. Jonkinlainen stressi on päällä, sillä narskutan hampaita öisin. Kaulan lihakset on ihan jumissa ja aiheuttaa lievää päänsärkyä. Valveilla en koe/tiedosta olevani stressaantunut. En osaa ottaa löysin rantein sitä, että viimein inssi lähestyy (Nii-in. Siis VASTA lähestyy!), vaikken olekaan kovin toiveikas ollut sen tuloksien suhteen.
 
Miten piinailijoilla sujuu? :)

Nyt vain oma napaa. Folliultrassa ei näkynyt edelleenkään johtofollia. Neljä 10 millistä ns. isompaa rakkulaa siis. Kaksi kummallakin puolella. Kuvioihin tuli nyt Puregon tästä illasta neljä iltaa eteenpäin. Tiistaina uudestaan ultra. Riskejä epäonnistumiseen on nyt enemmän kuin aikaisemmin. Liikaa folleja (kaikki neljä) kehittyy, tai että folleja ei kehity tälläkään lääkkeellä. Olo on vähän turta. Kahdella edellisellä kerralla Femarilla meni niin hyvin ja tässä vaiheessa (kp 13) oli inssit jo tehty. Mikä munasarjoja nyt vaivaa? Limakalvokin oli ihan olematon 5 mm, kasvanut vain 0,4 mm kolmessa päivässä. : /

Vaikuttaako Puregon myös limakalvoon? Tietääkö joku?
 
INSSILÄISET 2014

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta......Lääkitys........Syy

Esikko83...........3.IUI........tammikuu...........g+pr+l..........selitm.
Jenett..............3.IUI.........tammi-helmikuu......pu+pr+l.......selitm.
Luis.................3.IUI........maaliskuu............g+pr+l...........selitm.
StellaI............. 1.IUI........helmikuu.............c+pu+pr.........endo.
Kais.................2.IUI........huhti-toukokuu.......?................?
viiva84.............3.IUI........helmikuu.............f+pr..............PCO+simpat
Zoona..............3. IUI........maaliskuu?.........pu+pr+l.........selitm.
Tähtisilmä*.......5.IUI.........maaliskuu…........pr+l...............selitm.
Spirit...............1.IUI.........maliskuu............f....................PCO+simpat
Chiligail............1.IUI........maaliskuu..........mp+pr+l.........simpat

PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy

Läiti………..........1.IUI….........26.2........m+lz+mp+pr.....PCO
metsätähti84....2.IUI.............4.3...........c+g+pr...........selitm.

PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran

PLUSSANNEET 2013
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


Listaan tulevat PÄIVITYS PYYNNÖT PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta naiset :flower:

Listaa päivitetty, ja ilmoitelkaa mikäli haluatte jotain muutoksia tietoihinne, olen kuitenkin aika uusi täällä vaikka teitä seuraillut jo pitkään koska oli pieni ajatus et varmaan lekuri laittaa meidät jossain vaiheessa inssiin kuitenkin. ;)
Mut voin muokata listaa vielä myöhemmin.

Viiva84: hmm, aika ihmellinen on toi keho et femari toimineet hyvin sulla ja nyt sit pykää 4. follia ja inssi pitäis tehdä, huh. Mut jostain luin (oliko täältä vai muualta) et jos on enemmän kuin 2 follia niin ne inssin aikana ns. imaistaan pois vai tyhjäksi. Oletko kuullut moisesta?
Onnea Ultraan ja toivotaan et johtofolli ois ottanut tilaa vkl aikana.

Zoona: no jos kauan odottanut jo sitä toivottua II-viivaa tikkuun tyylillä kuin tyylillä niin ei ole ihme jos alkaa jännittää tulevat hoidot. Mites jos yrität jotain rentoutumiskeinoja ennen nukkumaan menoa: sauna, jooga... jne

Stella ja Viiva: mitä tuo Puregon tekee folleille? Itse pistän Menopuria, onkohan ne ns. sama-asia?

Spirit: ollaan molemmat uusia ja menossa ekaan inssiin, jännää ex je. Pidetäänpä toisiamme siis silmällä.

Nyt tämä tyttö chillailee tän pv ja katselee vaan Suomen lätkää illalla, ja tänään pistin tän kierron 1.sen Menopur piikin vatsanahkaan, siitä se lähtee siis.

Mukavaa päivää kaikille. :hug:
 
Tervetuloa joukkoon -Spirit- ja Chiligail, ja tsemppiä ensimmäiseen inssiin! :)

Stella: Pidetään peukkuja pystyssä, että johtofolli löytyy ylihuomenna! Miten pistäminen on sujunut?

Viiva84: Kyllä naisen elimistö on ihmeellinen! Meillä lääkäri on sanonut, että samoilla lääkkeillä ja samoilla annostuksilla voi eri kierroissa olla heittoja syystä tai toisesta. Tämä lääkäri oli myös sitä mieltä, ettei minulla Clomien vähentäminen kp3-7-> kp3,5 ja 7 välttämättä ollut se ratkaiseva tekijä follien vähenemiseen. Itse olen kyllä eri mieltä hänen kanssaan, koska kahdella kerralla tämä kombo toiminut hyvin =)

Mie niin tiiän sen folliultrajännityksen! Mulla ensimmäisestä kerrasta jäänyt "traumat" ja taas maanantaina menin ultraan kädet täristen ja sydän jyskyttäen. Kyllä ärsytti, ku sillon ekalla kerralla ei päästy inssiin asti, tuntui että on turhaan lappanu itteensä kaikki hormonit ym :( Ilmeisesti riippuu paikasta, mitä tehdään jo folleja tulee liikaa. Minulla oli siinä ekassa yrityksessä ensin 7 10-14 millistä ja uusintaultrassa sitten "vain" 5 13-20 millistä. Inssi peruttiin ja tuli ehkäisypakko. Pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että follit vähenisivät ja Puregon tekisi tehtävänsä :hug: Minulle tuo Puregon ei muuten ole tuttu, joten en osaa sanoa vaikuttaako limakalvoon.

Zoona: Voihan ahdistus sentään! :( Kyllähän se tietenkin jännittää siirtyä seuraavaan vaiheeseen, vaikka se ei teillä ihan vielä ajankohtaista olekaan. Toisaalta mielestäni on luonnollista käydä läpi näitä ajatuksia, ovat osa prosessia kuitenkin. Toivotaan ettei ahdistus kuitenkaan liian suureksi kasvaisi ja helpottaisi aikanaan. Jospa sitten oletkin kuin viilipytty, jos IVF aikanaan toteutuu :)

Samoin minä jännitän jo etukäteen mahdollisesti edessä oleva IVFää, vaikka nyt vasta 2. inssi takana. Minulla on ajoittain migreeniä ja ilmeisesti IVF:ssä käytettävät lääkkeet sitä reippaasti ainakin osalla pahentaa. Esim. se siis pelottaa, että on mahdollisesti viikkokausia työkyvytön, varsinkin kun olen määräaikainen. Toisaalta pidän ekan inssin epäonnistuttua näitä inssejä vain välivaiheena IVF:n, jossa sitten saattaa selvitä paremmin syy sille, miksi raskaus ole vieläkään alkanut.

Läiti: Mitenkäs siellä piinailu sujuu, joko testit huutelevat kaapista? ;)

ON: Tänne ei ihmeempiä kuulu. En tiedä mistä johtuu, mutta inssistä lähtien on ollut erikoisen seesteinen olo. Viime kerralla laskin päiviä ja hypin seinille, pelkäsin ja toivoin vuorotellen. Nyt vain odottelen ja vaikka aika tuntuukin matelevan, en jotenkin stressaa ollenkaan. Jotenkin tuntuu, että odotan vain menkkoja alkavaksi, jotta päästään sitten viimeiseen inssiin ja siirtymään sitten IVF-jonoon. Omituista.

Rentouttavaa viikonloppua teille kaikille ja jaksamista tällä taipaleella! :hug:
(ja pahoittelut taas kunnon romaanista, en vain näköjään osaa tiivistää)
 
Metsätähti: Mua ärsyttää tosi paljon jos tästä nyt ei kuitenkaan päästä inssiin kun tulee kalliita lääkkeitä kuvioihin. Se on kuitenkin todennäköistä, että niin voi nyt käydäkin. Mietin, että ehkä keho haluaa jotain omaa taukoa kun ei suostu samalla lääkkeellä toimimaan samanlailla :) Meillä oli 1. ja 2. inssin välissä joulusta johtuva välikierto joten luulen, että sillä oli kuitenkin jotan merkitystä sen suhteen. Romaanit eivät ainakaan mua haittaa, joten kirjoittele vaan :)

Chiligail: Jos folleja kehittyy liikaa niin käsitin, että sitten vain keskeytetään hoito tässä kierrossa ja jäädään odottamaan seuraavaa.Tosin lääkäri nyt ei kauheasti halunnut pohtia eteenpäin kun sen näkee sitten vasta tiistaina mikä on tilanne munasarjoissa. Mulla kun on PCO niin ei tiedä onko sielä oikeasti tulossa niinkään monta follia. Mutta katsotaan. Puregon ja Menopur on sama asia, kai. Jos olen oikein ymmärtänyt. Tai siis Puregonissa on pelkkää FSH:ta, mutta Menopurissa sekä LH:ta ja FSH:ta. FSH kehittää sitä munarakkulaa.


Selvisin eilen ihan ensimmäistä itseni pistämisestä. Kyllä jännitti ja paljon. Ainakin viisi minuuttia istuin kynä kädessä ja mietin uskallanko työntää neulan vatsaani. Tiesin, ettei se satu mutta jotenkin pelotti. Samalla pelkäsin, että jotenkin tuhlaan lääkettä tai sitä pääsee karkuun. Ohjeet kyllä ihan simppelit mutta silti jotenkin huolestutti kovasti. Hyvin se sitten meni ja nyt on ensimmäiset Puregonit pistetty. Toivo korkealla. Nyt on jo kiertopäivä 14, mutta ei se varmaan haittaa.

Sain muuten tällä kertaa reseptin Pregnylin sijaan Ovitrelleen. Huomasin kyllä, että listassa kenelläkään ei ollut Ovitrelle käytössä, mutta jos joku kuitenkin tietäisi niin kysyn. Miksi Ovitrelle Pregnylin sijaan kypsytyspiikiksi? Hintaeroahan on siis 44 euroa :)O) joten mielelläni en sitä "turhaan" maksaisi. Ei ole Kela-korvattavakaan
 
INSSILÄISET 2014

Nimimerkki......Inssi........Ajankohta......Lääkitys........Syy

Jenett..............3.IUI.........tammi-helmikuu......pu+pr+l.......selitm.
Luis.................3.IUI........maaliskuu............g+pr+l...........selitm.
StellaI............. 1.IUI........helmikuu.............c+pu+pr.........endo.
Kais.................2.IUI........huhti-toukokuu.......?................?
viiva84.............3.IUI........helmikuu.............f+pr..............PCO+simpat
Zoona..............3. IUI........maaliskuu?.........pu+pr+l.........selitm.
Tähtisilmä*.......5.IUI.........maaliskuu…........pr+l...............selitm.
Spirit...............1.IUI.........maliskuu............f....................PCO+simpat
Chiligail............1.IUI........maaliskuu..........mp+pr+l.........simpat

PIINAILIJAT :popcorn:

Nimimerkki......Inssi........Testipvä.. ......Lääkitys........Syy

Läiti………..........1.IUI….........26.2........m+lz+mp+pr.....PCO
metsätähti84....2.IUI.............4.3...........c+g+pr...........selitm.

PLUSSANNEET :heart:

Nimimerkki.......Inssi.....Plussauspvä. ....Lääkitys........Syy


c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran

PLUSSANNEET 2013
Tähtisilmä*...........1.IUI.........27.8...........pr+l......……...selitm. (kkm)
Daysleeper...........2.IUI.........19.10 ..........f+m+pr……...PCO+simpat
haave31...............3.IUI.........25.10 ..........?+pr.............selitm.
Tulppu83..............3.IUI.........27.10 ..........g+o+l ..........selitm.


Listaan tulevat PÄIVITYS PYYNNÖT PUNAISELLA
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut ja edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta. Siis kaikki se joka on ekojen hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä"
Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
metsätähti84: Kiitos kysymästä ja tsempistä =) Pistosjutut on mulle tuttuja kun olen ammatiltani hoitsu, mutta olihan se aivan mielettömän jännittävää pistää ekka kertaa itteensä! :D Ja eikös sitä sanota, että erityinen seesteisyys on merkki raskaudesta ;) Toivottavasti on tärpännyt :heart:

viiva84: Hyvä, että sait Puregonin! Käsi kädessä mennään ko miekin pistin eilen illalla ekka kertaa =) Niin kuin myös Chiligail =) Korkealla toiveet täälläki - voi kunpa tämä menis nyt meillä kaikilla parhain päin... :heart:

ON: Iltavuoro 2/3 menossa ja motivaatio täys nolla - tahtoo mammalomalle! |O
 
Stella: Mäkin niin toivon, että meillä onnistaisi :)

Mulla on ollut "ongelmia" Puregonin pistämisen kanssa. Tai olen lähinnä huolissani saanko lääkettä elimistööni. Olen pitänyt neulaa paikoillaan n. 10 sekuntia pistämisen jälkeen, mutta silti kun otan neulan pois, sieltä reiästä tuiskahtaa nestettä mahalle hiukan. Kun annos on niin pieni, pelkään että liian iso osa tulee ulos. Onko muilla vastaavaa? Ja jos ei, niin mitäköhän teen väärin.... :|

Jotenkin kummasti olen vähän lannistuneessakin olotilassa. Odotan tiistaita ja uutta follikkeliultraa kauhun sekaisin tuntein. Luulen, että kehoni yliampuu tähän hormonimäärään.
 
viiva84: Höh :hug: Tsemppiä tiistain ultraan, toivottavasti se johtofolli jo löytyy =) Pistämisestä vielä: mäntää pitää painaa paitsi hitaasti ja tasaisesti, niin myös uskaltaa painaa riittävän voimakkaasti. Sitä kärsii painaa aika reilusti. Mie en oo omalla kohdalla ikinä omaksunut kynätekniikkaa, vaikka opiskeluaikanakin sitä mallia yritettiin opettaa väkisin :D Oon pistäny aina nyrkkiotteella ja minun mielestä pistäminen onnistuu silloin vakaammin ja mäntää pystyy paremmin/voimakkaammin painamaan. Tsemppiä sulle pistoksiin! =)

ON: Hermot todella kireällä tänään, ahdistaa ja v*tuttaa kaikki! |O Liekköhän hormonien sivuvaikutuksia vai erityisen huono päivä muuten vaan.. Huominen ultrakin jännittää..
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tilasin netistä testit, joten testailen sitten kun ovat saapuneet.Perjantaina oli nukkumaan mennessä hirmukivut.Elohiiri seikkailee edelleen, tosin selkeesti harvemmin.
Menkkamaisia kipuiluja löytyy myös.Muuten ei mitään erikoista...saas nähdä miten käy:whistle:
 
Chiligail : ole huoletta, jos meillä olisi edes lähellä noita teidän lukemia oltaisiin jo melkein paratiisissa. Eteenpäin liikkuvia on ollut minulla pesun jälkeen vähimmillään 400 000, siis vain jokunen prosentti. Kerran meillä oli 10 miljoonaa yhteensä :) ja ihan luomusti ollaan kerran tulleet raskaaksi. Muistuttelen aina itselleni että loppupelissä tarvitaan kuitenkin vain se yksi siittiö joka tietää mitä pitää tehdä ja osaa uida eteenpäin.
 
Stella: KIITOS. Ilmeisesti tuo "mäntää pitää painaa hitaasti" oli avainsana. Olen varmasti tehnyt sen paniikissa tosi nopeasti. Nyt kun painoin hitaasti niin samaa ei tapahtunut uudestaan :) Kiitos siis avusta, pienestä taisi olla kiinni. Nyt on jo paljon varmempi olo pistämisen suhteen.

Läiti: Mua jännittäää sun puolesta :) Toivottavasti olisi toivottu tulos sitten kun pääset testaamaan.

ON: Alavatsalla kovasti tuikkii, erityisesti vasemmalla. Oikeallahan ne lupaavammat follit olivat joten kovasti pelkään, että huomisaamuna tuomiona on liikaa folleja ja hoidon keskeytys. Onneksi tänne voi edes purkaa jännitystään, muut kun ei tunnu ymmärtävän miten tää voi olla niin iso asia ja miten hoidon lykkääntyminen yhdelläkin kuukaudella voi tuntua pitkältä ajalta.
 
viiva84: Hyvä, että neuvoistani oli ratkaisevaa apua =)

Läiti: Toivottavasti on tärpännyt :heart:

ON: Perjantaina se sitten tapahtuu.. ensimmäinen inssi! Iiikkk!!! :D Kolme isompaa follia löytyi, kaikki oikeella puolella. Isoin folli oli tällä hetkellä reilu 13mm. Limikseen clomit ei oo vaikuttanu, vaan se oli reilu 8mm.
 

Yhteistyössä