Inseminaatio 2015

Bläh. Pikapäivitys, siittiöitä oli vähän ja ajoitus huono ja vissiin kaikki tähdet väärässä asennossa meille :(
Inseminaatio tehtiin kuitenkin, siittiöitä vain 1,1milj. ja follikkeli jo irronnut, ei osannut sanoa onko irronnut äsken vai jo eilen.
Antoi sellaisen kuvan, ettei tämä tule onnistumaan ja suositteli jo icsiä suoraan. :oops:
 
Täälläkin piinailija! Inssi oli eilen ja sperma yhtä heikkoa kuin viimeksi( sillon 0,8 milj. Ja nyt 1,0 milj). To tein illalla positiivisen o-testin ja siksi folliultra-aika vaihtuikin inssiin. Simpat pielessä MUTTA mulla oli hyvä limis 11mm ja kaksi 27,5 mm rakkulaa..en ees tienny et noin isoja voi olla. Onkohan niis joku vialla? Lääkärin mielestä vaan tosi kauniit ja ajoitus täydellinen. Naureskeltiin, että nyt tuplataan mahikset. Hehee niin ku niitä nyt noilla simpoilla ois ;) no kaksosia toivotaan pari viikkoa ;)
Piinailijoille muillekin kärsivällisyyttä ja onnistumisia!! Meillä sit tammikuussa icsi edessä...
 
Voi ei pirunpelto :( pystyn aistimaan fiiliksesi kun samat sanat kuuntelin itse viime viikolla... Toivotaan nyt kuitenkin ihmettä tapahtuvaksi!

Mamido, oho tosiaan mikä follikoko? En oo kans koskaan kuullut! Muistan vaan kuulleeni että yleensä kun follikkeli on 19-22mm niin se irtoo.
Harmi että teilläkin noin huonot simpat (mulle laitettiin siis viime viikolla 1,6miljoonaa matkaan) mutta toivotaan meille kaikille jotain ihmeen ihmettä!! <3

Tsemppiä piinailijoille tasapuolisesti!
 
Kolibri87 millä määrillä sulle tehtiin inssi ja monesko inssi kyseessä?
Pitäisköhän tehdä oma aloitus huonoilla simpoilla onnistuneille, jos löytyisi sitä kautta tarinoita..?
Mamido siis herrajestas mikä möllykkä follikkeli(t) ollu sulla?! Huh!

Kyllähän mä noi lääkärit silleen ymmärrän, että ne sanoo realistisia asioita (kai), mutta kyllä ne vois edes vähän luoda uskoa. Muutenhan tässä ei ole mitään järkeä, tuhlailla aikaa kuukausia joutavaan. Eikä se mulle mitään testipäivääkään sanonut, sano vaan et menkat alkaa sitten jos ne alkaa ja todennäköisesti alkaa. Pyh ja pah. Aion isänpäivänä tehdä testin silläkin uhalla, että dpo olisi vasta 9 ja aikaista, mutta voi luoja mikä lahja se olisi miehelle jos edes haamuisen tikun sais näyttää. Pakko haaveilla, pakko uskoa!
Millos Adeliina ajatteli aloittaa testirumban, vai kuulutko niihin onnekkaisiin rauhallisiin ihmisiin, jotka jaksaa odotella lopputulosta kiireettä? :)
 
Haha, en kyllä todellakaan kuulu yleensä niihin rauhallisiin odottelijoihin missään asiassa :D

Mutta siksi juuri ajattelin tämän asian suhteen että pitäisikö kerrankin ylittää itseni ja olla testaamatta vielä testipäivänäkään?
 
Lähti kesken :/

Mutta siis sitä kautta sais pidempään ajatella olevansa raskaana (jossei siis menkat ala heti) kun se että tuijottaa taas negaa heti. En tiiä. Saa nähdä! Voi olla kyllä etten malta olla tekemättä testipäivänä.
 
Niinsiis joo Adeliina, sullahan häämöttää testipäivä jo ihan nurkilla, hui! Eli onko virallinen testipäivä aina 14pv inseminaatiosta? Tietty kaiken logiikan mukaan varmaan joo. No mutta siis ensiviikon alussa tiedät jo vähän enemmän! Jännittää puolestasi (y)
Mä oisin sun tilassa tehnyt jo varmaan 4 testiä :whistle:
 
INSSILÄISET 2015

Lauantai 31.10.




Nimimerkki IUI Ajankohta Folliuä Lääkitys Yritetty lähtien Syy
Kirsi-Mari 1. 11/15 4.11. m+lz+mp+pr 1/2015 pco
thelma_ 3. 11/15 - pu+pr 2011 siittiöt
vane83 3. 11/15 - lz 2013
tuuti81 2. 11/15 - t+g+pr pco+km
Sangollinen 1. 11/15 - lz selitm.
mar80 2. 11/15 - lz+pr 2012 selitm.
NeleLiis 1. 11/15 - g+o endo
-bella 2. 12/15 - g+pr+l 2013 selitm.
Mursu83 3. - - -
EinoSanelma 3. - - lz 2014
Höytyvä 4. - - lz+mp+pr 02/2013 selitm.
amys 1. - - c+pu 2007 siittiöt

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, b=bemfola, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


Nimimerkki IUI Inssi Testi Lääkitys Yritetty lähtien Syy
kulmalla 1. 22.9. - - 2011
eläinystävä 1. 20.10. - lz+pr+l selitm.
AdeliinaJosefiina 1. 21.10. - - siittiöt
Eino 2. 27.10. - f 2014 selitm.
kolibri87 2. 29.10 12.11. lz siittiöt
Nappeus 2. 29.10. 12.11. lz+pr 05/2014 pco+siittiöt
Mamido 2. 29.10. - lz siittiöt
Pirunpelto 1. 30.10. - - siittiöt

INSSEISTÄ PLUSSANNEET


Nimimerkki IUI Plussauspvm Lääkitys Yritetty lähtien Haasteet
Madre-82 2. 14.1. c siittiöt
Yaelle 1. 7.3. c+pu+pr siittiöt
Lisperi 1. 8.3. f+pr+l pco
Felis 1. 9.3. c+pr selitm.
Intopiukka 2. 15.5. lz 9/2013 pco
Supsu86 1. 24.5. t+pu 1/2013 pco
Susanna38 5. 28.5. g+pr pco
Am80 3. 2.6. selitm
Hulda84 3. 17.7. c 10/2011 selitm.
Jookos79 2. 11.8. lz selitm.
Jensku80 2. 2.9. lz 2012 selitm.
tuuti81 1. 13.9. t+g+pr pco
vane83 2. 28.9. lz 2013
Petraus 2. 29.9. g+o 2013 selitm.
miicu 2. 12.10. g+o 2013 siittiöt


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

Nimimerkki Inssejä Haasteet Poistumissyy
Ruu84 1 selitm. Plussa välikierrosta
vauvayritys 6 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
_Lilja_ 0 selitm. Plussa välikierrosta
marianna87 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
kiia-s 1 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
Rulla85 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
HilleviHiiri83 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
Nennalii 1 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Lara_ 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Inspis 3 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
haaveilija1986 3 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Suvipilvi 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Pupuska81 1 pco + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
Hipsunpöpsy 2 kierto + kilppari + ylipaino Tauolla
Neeeuska 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
babul 2 11/2013 - selitm. Plussa IVF-hoidoista
Vihdoinhoitoon 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
Mangalitza 0 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Possunen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Roope82 1 kierto + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
karma82 5 selitm. Plussa välikierrosta
tiainen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
karhukopla 0 selitm. Plussa välikierrosta
nans 3 siittiöt + pcos Siirtyi IVF-hoitoihin
Bunny91 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Felis 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
taimi 1 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Vaavikuume80 0 Ei päivityksiä yli 60 päivään
tuuti81 1 pco Plussa insseistä sitten km, nyt tauolla
Xesca 0 ovulaatio Plussa välikierrosta
Reuna 4 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
spring 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin


Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Mulla virallinen testipäivä keskiviikkona eli 4.11! Ja joo, tasan 2 viikkoa inssistä on testipäivä aina :)
Tosin, mun säännöllisen kierron mukaan menkkojen pitäis alkaa jo tiistaina joten saa nähdä tarviiko testiä tehdä ollenkaan!
 
Pirunpelto: Tämä oli minun toinen inseminaatio. Ensimmäinen oli kesäkuussa. Tässä välissä oli ovulaatio-ongelmia. Tällä kertaa munarakkula oli vain 14mm ja limakalvo hyvät 7,7mm. Lääkäri oli aiemmin sanonut, ettei inseminaatiota tehdä ellei munarakkula ole yli 17mm, mutta lääkäri oli niin tyytyväinen mun limakalvoon sekä muihin ovisoireisiin, että teki sen kumminkin. Simppamäärää en tällä kertaa tiedä (vielä). Lääkäri ei antanut sitä lappua käteen niin kun viimeksi missä lukee se. Lappu tulee postissa perässä laskun kera varmastikin.

Ekalla kerralla munarakkula oli 24mm ja limakalvo yhtä hyvä kuin tälläkin kertaa mut siittiöiden määrä oli vain 1milj ja lopputulos oli kemiallinen varhaiskeskenmeno.

10.11 ajattelin tehdä ensimmäisen testin (koska raskaustestitikku näyttää silloin jo hyvällä todennäköisyydellä olenko raskaana vai en) ja virallisen testin teen 12.11, jos eka oli negatiivinen.
 
MOIKKA!
Päivittelen omaa napaa. Pregnylin pistin 18.päivä illalla ja inssi oli 20.10. Mulla on kolme biokemiallista alla ja lääkäri sanokin että maantaina sais testailla vasta. Mä en sit malttanut odottaa ja tein äsken testin kun pääsin töistä. Sain apteekin omaan aivan selvän punaisen viivan...! Eka inssi siis takana. Nyt kp25/25 ja inssistä siis 11päivää. DPO10 noin.

Nyt kysynkin, että voikohan toi Pregnyl vielä vaikuttaa 13päivän jälkeen testitulokseen?
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Eläinystävä, laitahan kuvaa tulemaan, niitä on ihana katsella ja ONNEA TUHANNESTI!!
Ei kai Pregnyl enää noin pitkän ajan jälkeen vaikuta, johan sulla on virallinen testipäiväkin niin lähellä.

Muistatko millä määrällä siittiöitä sulle tehtiin inssi?
Niin ja mitä oireita sulla on ollut?

Terveisin,
käsittämättömän malttamaton Pirtsi
 
Meillähän oli 14,7miljoonaa siittiötä 0.5ml. mitä nyt laitettiin ja tosiaan eka inssi. Tässä on kuivunut testi jo, kun sai paremman kuvan.
Oireita on ollut oudot nippailut ja semmonen pieni etova olo. Oon myös nukkunut tosi huonosti ja herännyt aikaisin aamulla, mikä ei oo YHTÄÄN mulle tyypillistä. Tissit ihan ok. ei arista tai turvota.


Oon vaan TODELLA epäuskonen, että voisko tää oikeesti olla sitä itteensä?! Muka vihdoin
 
Kyllähän tuo vahvasti siltä näyttää!! Ihanaa!
Luin Pregnylin valmistajan sivuilta, että sen puoliintumisaika on n.33h. Eli vuorokaudessa pistoksesta (riippunee määrästä) pregnylistä puolet on jo "hävinnyt". Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä, en ole ko. tuotetta käyttänyt koskaan. Mutta sulla on jo virallinenkin testipäivä niin lähellä, että uskon tohon sun plussaan kyllä 98% varmuudella. Ja aivan varmasti huomenna se on jo vahvistunut (y)
 
Ooh, kiitos! <3 Mulla on tosiaan noita biokemiallisia alla, että on ennenkin saanut viivan tikkuun ja sit siitä seuravana tai viim. 4pv päästä alkanut menkat. En vaan muista koskaan saaneeni noin vahvaa viivaa, että sitä ei tartte edes tihrustaa. En vaan jotenkin vois tajuta tätä todeksi enkä osaa iloita vielä!
 
Kiva kuulla plussa-uutisia! Onnea eläinystävä :)

Ite oon nyt syöny 5 päivää Letroja ja tod näk ens viikolla olis eka inssi. Oon ollu ihan järkyttävän väsyny noista Letroista, mut onneks oon välttyny päänsäryiltä.
Laskelmien mukaan on aika todennäköistä et ovis osuu ens viikonlopulle, joten odotukset tälle kierrolle ei oo kauheen suuret. Ärsyttää, et just kun saa asioita eteenpäin niin kroppa touhuaa just vastoin kaikkia suunnitelmia. Mut toivotaan parasta et päästäis yrittämään inssiä ens viikolla.

Kaikille testipäiväpiinailijoille tsemppiä, toivotaan positiivisia tuloksia! :)
 
Tänään kp 27/28-29. Jotenkin menkkamainen olo; alavatsajuilintaa ja tuolla alakerrassa semmoinen outo olo mikä on aina just ennen menkkoja :D alan olla menettänyt toivoni, jos sitä nyt ylipäätään paljoa olikaan.

Eilen illalla ja yöllä mun sattui kylkeen ihan pirusti? Todella kovaa ja viiltävää kipua, jouduin ottaa panadolia siihen. Kellään ollut vastaavaa? Ei kuulu kyllä mahdollisiin tuleviin menkkoihin mulla tollaiset. Se oli ihan kamalaa, luulin jo että joku umppari puhkes. Sit mietin et voiko liittyä tähän prosessiin jotenkin. Ja kipu juuri sillä puolella mistä munasolu irtosi tässä kierrossa, mutta mitä siellä muka pp 10-11 enää tapahtuis?
 
Korjaan: tänään kp28/28-29 ja menkat vaikuttais alkaneen. Ei vielä kuin Volga, mutta pyyhkiessä olen jo havainnut vaaleanpunaista. Voi vitun vittu sanon suoraan. Toisaalta, lyheneepä piinaviikot kun alkaa jo monta päivää ennen testipäivää.
Mieli on maassa, kuten arvata saattaa. Taitaa olla turhaa hakata päätä seinään näillä simppamäärillä. En tiiä mitä edes itse haluaisin jatkosta.
 
Eläinystävä teitkö uuden testin tänään, miltä näyttää?

Ja voi perseen suti Adeliina. Tunnen turhautumisesi :(
Mutta uskon, että vika ei ole pelkästään noissa simppamäärissä, ei voi olla! Siis ei millään mahdu mun päähän miks ei muka onnistuisi vähemmilläkin miljoonilla ja vaikka sadoillakin? Joku lääkäri sais vääntää tän mulle rautalangasta, miks ei muka.

Luulen, että noin viikon päästä Adeliina perästä tullaan. Sitten ois toinen inssi ja kolmas, kuunnella taas ne samat jauhatukset huonoista määristä ja pläpläplää, mulla on inhottavat lääkärit kaikenkaikkiaan tässä hommassa ja niitä ei voi vaihtaa. Nekin vois edes muodon vuoksi rohkaista tässä asiassa eikä tiputella naama edellä maahan koko ajan.
Sittenhän se alkaisi se ICSIn mietintä. Julkisella puolella sekin, kustannusten takia. Vieläkö sulle meinataan tehdä inssi vai oliko jatkosta jo puhetta? En uskalla vaihtaa sivuja taaksepäin, kun nämä tekstit tuppaavat häviämään miten sattuu.

Onko sulla Adeliina tai muut olleet oireita inssin jälkeen?
Mulla on ollut maha sekaisin perjantaista lähtien enemmin ja vähemmin, ja alavatsaa polttelee vähän koko ajan. Plus valuttelee sellaista kermaista vv:tä ja muutenkin tuntuu paikat kostealta ja himottaa?
 
Pirunpelto: kiitos sympatioista <3 todellakin toivon ettet tuu perästä viikon päästä!
Meillähän on siis ihan paska tilanne kaikenkaikkiaan :/ miehelle tehty jokunen vuosi sitten sairauden takia vasektomia, kun vielä edes jonkinmoista "kelvollista" spermaa saatiin, joka siis on noin paskaa oikeasti että pesun jälkeen 1,6milj. josta 20% liikkuvia. Pakkasessa on siis "yksi satsi", jota enää jäljellä joko kolmeen inseminaatioon tai sitten johonkin määrään ICSEJÄ, sitä ei osattu arvioida miten siellä riittää. ICSIhän olisi ainoa "järkevä" vaihtoehto lääkärin mukaan, mutta siinä taas on sellainen ongelma että minulle on jo kerran tehty munasolujen keräys joka päättyi vakaviin komplikaatioihin (mm.sisäinen verenvuoto) ja usean viikon sairaalassaoloon.se on todella harvinaista, en ole koskaan kuullut että niin olisi käynyt kenellekään. Lääkärit eivät osanneet kertoa miksi minun kroppani reagoi niin hurjalla tavalla munasolujen keräykseen. Jokatapauksessa, tästä johtuen keräys ei enää ole minulle mahdollinen. En siihen itse suostuisi, niin kamalaa se oli jättäen pahat traumat, mutta eivät lääkäritkään suostu tekeen. ELI: siksi olemme nyt inseminaatioissa vaikkei se periaatteessa järkevää olekaan, mutta ajattelimme mitä jos onni olisi meidän puolella.
Nyt kun eka inseminaatio oli huti, en osaa sanoa mitä seuraavaksi. Tuhlataanko meidän ainoa olemassaoleva (huono) sperma inseminaatiohin, jossei nappaa niin se oli sitten siinä? Vai alanko miettiin luovutettuja munasoluja mutta saisimme edes mieheni lapsen? Vai kokonaan luovutettuja alkioita? Suoraan sanottuna, en tiedä yhtään ja olen kieltämättä ihan rikki :( klinikalla sanottiin inseminaatiossa että katsotaan nyt tämä kerta ja mietitään sitten. Että kai sitten varaan jonkun mietintäajan sinne.

Pitkän viestin lopuksi oireista: mulla kans oli maha sekaisin pari päivää inseminaatiosta, järkyt halut tunnistan myös olleen :D sen jälkeen erilaisia mahan nippailuja tuli ja meni, ja välillä outo tunne että "jotain siellä tapahtuu". Osan piinapäivistä rinnat aristi ja pakotti myös. Kaikenmoista kroppa siis huijas :(
 
No kaikkea kroppa kyllä tekee, ei se kyllä keksi niitä, ihan oikeita nämä oireet ovat, mutta mistä ne tulee..?
Jestas mikä kokemus sulla Adeliina on ollut, uskomatonta :eek:
Eihän se verenvuoto ois mitenkään voinut johtua lääkäristä joka ei osaa hommaansa tai jostain? Eikö sitä yritetty tukia millään tavalla?
Kauhea tilanne, voin vain kuvitella!
Sulla siis on saatu kerättyä munasoluja, minne ne jäi?

Olen miettinyt useasti samaa, jos meillä ei tärppääkkään millään tavalla. Mitäs sitten? Luovutetut hoidot joo, mutta vääntääkö mieli aina niin, että pohjimmiltaan se lapsi ei ole meidän ihan omaa dna:ta, vaan jonkun aivan muun. Miten sen selittäisi lapselle joskus?
Hedelmöityslakihan muuttui vissiin niin, että heillä on oikeus ottaa selvää biologisista vanhemmistaan.
Ihan kauheen isoja asioita mietittävänä


Asiat kyllä järjestyy aina, yksikään asia ei ole jäänyt järjestymättä. Se odottaminen vaan on raskasta. Mutta usko pois, saat vastauksen mietteisiisi jossakin välissä ja kohtalo kantaa eteenpäin
 

Yhteistyössä