Inseminaatio 2015

Pirunpelto: ainakin mulle sanottiin että mitään virhettä ei ollut tapahtunut, mutta silti esimerkiksi selkeää vuotokohtaa ei löytynyt että mihin olisi "sohaistu" niin että sisäinen verenvuoto tuli. Itse olin niin muissa maailmoissa alhaisen hemoglobiinin ja kipujen vuoksi etten paljoakaan edes muista. Vasta sen jälkeen kun mut leikattiin ja veret imettiin mut vatsalaukusta pois niin aloin palata tähän maailmaan (joka siis tehtiin vasta noin viikko keräyspäivän jälkeen) joten aika paljon meni ihan totaalisesti sumussa.
Jokunen munasolu saatiin juu, mutta vain 2 hedelmöittyi. Ne pakastettiin, koska makasin sairaalassa. Toinen siirrettiin sitten joidenkin kuukausien päästä kun toivuin, ja siitä alkoi raskaus ja se raskaus leikkii nyt täällä kotona. Toinen alkio siirrettiin tämän vuoden elokuussa ja siitä tuli negatiivinen raskaustesti :( elämä olisikin ollut helppoa jos se toinenkin olisi jaksanut kiinnittyä ja alkaa kasvamaan, mutta ei meitä niin helpolla päästetty. Toki tietysti olen maailman kiitollisin edes tuosta yhdestä PAS -lapsesta, joka kotona on. Monilla ei ole sitäkään. Lähinnä kiroan itseni siitä, että aloin näin kovasti tahtoa toista lasta. Taas käyn kuitenkin läpi samat tunteet ja pettymykset kun ekaa yritettäessä (silloin tehtiin 2 inseminaatioita joista negat). Tällä kertaa jopa pahemmat pettymykset jos nyt käy niin etten sitä toista saakaan ollenkaan. Tai sitten se ei olisi kokonaan meidän.
Itkettää, vituttaa, ja nää alkaneet menkatkin sattuu :(
Mutta kuten sanoit, kyllä kaikki vielä joskus järjestyy. Jotenkin. Kiitos pirunpelto <3
 
Adeliina :( kurja kuulla uutisiasi. Toi turhautuminen on tullu itse kullekkin esiin,mut ei sitä auta lannistua tai sit ei ainakaan tuu vauvaa. *hali ja kovasti jaksamisia!
Mäkin oon meinannut heittää hanskat tiskiin ja totuttelin jo ajatukseen, että ei meille bilogisia tule vaan adoptoidaan tai huostaan otetaan. Onneksi nyt näyttää vähän eriltä toistaiseksi ainakin.

Tein uuden testin ja punanen viiva sielläkin pilkotti!! Oon nyt joka päivä tehnyt ja kyllä se viiva sieltä aina paistaa, aivan uskomatonta. Tämä on nyt selvästi pisimpään jatkunut raskaus (kiitos Lutinuksien)

Mulla oli inssin jälkeen kans maha löysällä ja sit semmosia menkkakipuja, teki mieli ottaa särkylääkettä mutta en halunnut mitään ylimääräistä ottaa. Kans semmosta polttelua tai lämmintä tunnnetta alamahalla oli myös.
Tossa tän aamuset testit
 

Attachments

Adeliina, oisko kuitenkin mahdollista jotenkin ajatella uutta keräystä vaikka nukutuksessa? Jos se ihmeellinen vuoto ei uusisi? Saisitte kuitenkin mahdollisuuden toiseen biologiseen lapseen, ja teillä on edellytykset kuitenkin siihen!
Juttelu- ja suunitteluapua kyllä tarviit, on lääkäreiden työ keksiä paras mahdollinen vaihtoehto juuri teille ja punnita asioita kaikelta kantilta!
Sulla ei toivottavasti ole yhtä nuiva lääkäri, kun mulla. Ja vielä 2 eri lääkäriä, molemmat vaikuttaa siltä ettei kiinnosta paskan vertaa koko ongelman ratkaisu. Ehkä myös ikäni puolesta joo, mutta minkä sille mahtaa että oikea mies löytyi myöhään ja vuodet ovat menneet ilman raskautumista ohi (3 vuotta yritystä). En silti kohtelisi ihmisiä iän perusteella eri tavalla, ei kukaan lapsettomuuspolille huvikseen mene.
 
INSSILÄISET 2015

Tiistai 3.11.




Nimimerkki IUI Ajankohta Folliuä Lääkitys Yritetty lähtien Syy
Kirsi-Mari 1. 11/15 4.11. m+lz+mp+pr 1/2015 pco
thelma_ 3. 11/15 - pu+pr 2011 siittiöt
vane83 3. 11/15 - lz 2013
tuuti81 2. 11/15 - t+g+pr pco+km
Sangollinen 1. 11/15 - lz selitm.
mar80 2. 11/15 - lz+pr 2012 selitm.
NeleLiis 1. 11/15 - g+o endo
-bella 2. 12/15 - g+pr+l 2013 selitm.
Mursu83 3. - - -
EinoSanelma 3. - - lz 2014
Höytyvä 4. - - lz+mp+pr 02/2013 selitm.
amys 1. - - c+pu 2007 siittiöt
AdeliinaJosefiina 2. - - - siittiöt

Lyhenteitä: c=clomifen, lz=letrozol, a=anazol, f=femar, pu=puregon, mp=menopur, m=metformiini, g=gonal-F, b=bemfola, pr=pregnyl, o=ovitrelle, l=luget, lt=lutinus, t=terolut, pri=primolut, ol=orgalutran, fos=fostimon, sy=synarela


PIINAILIJAT


Nimimerkki IUI Inssi Testi Lääkitys Yritetty lähtien Syy
kulmalla 1. 22.9. - - 2011
Eino 2. 27.10. - f 2014 selitm.
kolibri87 2. 29.10. 12.11. lz siittiöt
Nappeus 2. 29.10. 12.11. lz+pr 05/2014 pco+siittiöt
Mamido 2. 29.10. - lz siittiöt
Pirunpelto 1. 30.10. - - siittiöt

INSSEISTÄ PLUSSANNEET


Nimimerkki IUI Plussauspvm Lääkitys Yritetty lähtien Haasteet
Madre-82 2. 14.1. c siittiöt
Yaelle 1. 7.3. c+pu+pr siittiöt
Lisperi 1. 8.3. f+pr+l pco
Felis 1. 9.3. c+pr selitm.
Intopiukka 2. 15.5. lz 9/2013 pco
Supsu86 1. 24.5. t+pu 1/2013 pco
Susanna38 5. 28.5. g+pr pco
Am80 3. 2.6. selitm
Hulda84 3. 17.7. c 10/2011 selitm.
Jookos79 2. 11.8. lz selitm.
Jensku80 2. 2.9. lz 2012 selitm.
tuuti81 1. 13.9. t+g+pr pco
vane83 2. 28.9. lz 2013
Petraus 2. 29.9. g+o 2013 selitm.
miicu 2. 12.10. g+o 2013 siittiöt
eläinystävä 1. 31.10. lz+pr+l selitm.


MUUTEN KETJUSTA POISTUNEET/TAUSTALLE SIIRTYNEET

Nimimerkki Inssejä Haasteet Poistumissyy
Ruu84 1 selitm. Plussa välikierrosta
vauvayritys 6 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
_Lilja_ 0 selitm. Plussa välikierrosta
marianna87 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
kiia-s 1 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
Rulla85 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
HilleviHiiri83 1 - Ei päivityksiä yli 60 päivään
Nennalii 1 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Lara_ 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Inspis 3 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
haaveilija1986 3 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Suvipilvi 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin
Pupuska81 1 pco + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
Hipsunpöpsy 2 kierto + kilppari + ylipaino Tauolla
Neeeuska 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
babul 2 11/2013 - selitm. Plussa IVF-hoidoista
Vihdoinhoitoon 3 - Siirtyi IVF-hoitoihin
Mangalitza 0 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Possunen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Roope82 1 kierto + siittiöt Siirtyi IVF-hoitoihin
karma82 5 selitm. Plussa välikierrosta
tiainen 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
karhukopla 0 selitm. Plussa välikierrosta
nans 3 siittiöt + pcos Siirtyi IVF-hoitoihin
Bunny91 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
Felis 2 selitm. Ei päivityksiä yli 60 päivään
taimi 1 siittiöt Ei päivityksiä yli 60 päivään
Vaavikuume80 0 Ei päivityksiä yli 60 päivään
tuuti81 1 pco Plussa insseistä sitten km, nyt tauolla
Xesca 0 ovulaatio Plussa välikierrosta
Reuna 4 pco Siirtyi IVF-hoitoihin
spring 3 selitm. Siirtyi IVF-hoitoihin


Päivityspyynnöt korostettuna, kiitos!
 
Kiitos eläinystävä ja pirunpelto taas tuesta! <3

Itsekin mietin sitä nukutusvaihtoehtoa, ja sitä mahdollisuutta että saisin jäädä sen jälkeen vaikka vuorokaudeksi tarkkailuun sairaalaan. Se toki toisi turvallisuuden tunnetta, mutta ei silti poista sitä että jos niin käykin aina mulle niin sitten on taas pitkät sairaalassaolot edessä ja kuukausien toipuminen. En tiedä selviänkö sellaisesta toista kertaa. Nyt joutuu tosissaan punnitsemaan.
Varasin ajan kp 12 eli pe13.11 jatkon suunnittelua varten. Ajattelin kyllä, että jos olosuhteet otollisen näköiset, ehkä yksi inssi vielä? Ja aion kysyä ihan suoraan onko oikeesti kukaan koskaan onnistunut tuolla simppamäärällä ja että voisiko saada jonkun tukilääkityksen inssin jälkeen.
Oon meinaan kovasti miettinyt näistä menkoista kärsiessä että mistäs sitä toisaalta tietää vaikka nytkin olis munasolu hedelmöittynyt? Että simpat riittikin siihen? Mitä jos alkio ei vaan kiinnittynyt ja siksi en tullut raskaaksi tästä inssistä. Mitä jos mulla onkin jotain vikaa kiinnittymisessä? Kun ei se valmis PAS alkiokaan kiinnittynyt elokuussa?
Eli jotain muutakin tässä nyt on kun ne huonot simpat vaan. Ajattelen liikaa (n)
 
En olekaan kerennyt vielä onnittelemaan, eli onnea hurjan paljon eläinystävä!! Ihanaa että tulee näitä onnistumisia.

Adeliinalle tsemppiä, tuossa on kyllä hurjasti ajateltavaa. IVF kun mietityttää muutenkin, ainakin minua, niin kun on tuollainen kokemus keräyksestä niin kyllähän se hurjalta tuntuu.

Simppamääristä mulle sanoi yksityisellä lääkäri että heillä on raja 2 milj. pesun jälkeen (meilläkään kun ei mikään hyvä tulos ollut) mutta se tosiaan on varmaan siitä että on yksityinen ja itse maksetaan ja kun ei simpoissa ole vikaa, niin olisi varmaan kotikonstein sitten ollut samat mahdollisuudet kuin alle tuon määrän, ja se kuitenkin on aika paljon halvempaa :). Eli siihen ei kaikkia tilanteista voi verrata. Inseminaatio kun ymmärtääkseni tuottaa tuloksia juuri jos simpoissa on ongelmia. Jostain luin että apua on nuorilla selittämättömään, eli taitaa meillä olla aivan väärä hoitomuoto.. En vaan oo vielä IVF:n uskaltanut.

Mulla toisaan inssitön inssikieto lopuillaan, piinailen kuitenkin.. Testistä tuli dpo 9 ihan puhdas nega, eli varmaan voi alkaa miettiä mitä seuraavaksi. Tai voihan tässä vielä muutaman päivän testailla :).
 
Mielettömästi onnea Eläinystävä! (y)

Sen verran omasta tilanteesta, että mut voi ottaa pois piinailijoista. Kuten jo tiesin, tänään alkoi tiputella. Tasan tarkkaan kp 25 ihan kuin joka saamarin kierto viimeisen puolen vuoden ajan. Silti pieni toivo eli, joten eihän tämä kivalta tunnu. Hohhoijaa, luulen, että en enää suostu inssiin. En koe, että siitä on apua meidän tilanteessa. Miehen sperma on priimaa, joten en tajua mitä hyötyä inseminaatiosta voisi olla. Anyway mun munasolu irtoaa aivan liian myöhään n. kp 16-18 ja kun kierto on sen 25 pv niin sehän on mission impossible. Alkio tarvitsee käsittääkseni vähintään 10 päivän kiinnittymisajan.

Aloitan nyt lääkärin ohjeen mukaan syömään Femaria kierron 3-7 kaksi nappia päivässä aikaisemman yhden sijaan. Muuten en osaa sanoa, mitä tässä enää voi tehdä ennen kuin olen jutellut lääkärin kanssa tarkemmin. Tsemppiä kaikille piinailijoille, toivon sydämestäni teille parempaa onnea kuin itselleni!
:)
 
Kiitos mar80. Muistan että muakin jännitti ennen punktiota, mutta kyllähän se on tosi turvallinen toimenpide. Mä vaan olin joku poikkeuksen poikkeus. Tiedän useita ketkä ovat jo käyneet monta kertaa ja ovat aina parin päivän päästä jo töissä ilman mitään kipuja tms. Että onneks yleensä kaikki menee aina hyvin :) mulla vaan on ollut aina tapana kerätä kaikki harvinaisuuksien harvinaisuudet iteleni :/

Harmi, Eino :( kurjaa kun joutuu jatkuvasti pettyyn. Mitäs teille seuraavaksi? IVF-jonoon?
 
AdeliinaJosefiina niin on kurjaa. :( Tämä oli "vasta" meidän toinen inssi, mutta täytyy jutella lääkärin kanssa miten jatkossa edetään. Naistenklinikalla taitavat tehdä 4-5 inssiä ennen IVF-hoitoa. Jotenkin se IVF-hoitomuotona hieman hirvittää mua. Ja se tuntuu niin keinotekoiselta. Pelottava ajatus, että musta vedettäisi munasoluja irti jollain neulalla, yöks. :confused: Mutta kyllä kai sekin on kestettävissä, kun sä ja moni muukin on sen kestänyt. :) Olet kyllä aikamoiseen koettelemukseen joutunut tuossa munasolujen keräyksessä, huh!

Puolitoista vuotta yrittämistä ei kai yli kolmikymppisillä ole mikään järkyttävän pitkä aika, joten kyllä tässä vielä vähän toivoa on. Olen kuitenkin jo alusta asti päättänyt, että musta ei tule mitään paniikkihirmua, jolla ei ole elämää ilman lapsia. Jos niitä ei tule niin se on vain sitten hyväksyttävä. Muuten mulla ja miehelläni on asiat kuitenkin tosi mallillaan. Epäreiluahan se on, kun toiset saa lapsia ja toiset ei, mutta niin on epäreilua moni muukin asia tässä maailmassa. Mulla oli vaihe, jossa kadehdin raskaana olevia ystäviä ja työkavereita. Onneksi se meni ohi ja tajusin, että ei toisen raskaus ole multa pois. Eli iloitaan jokaisesta päivästä tärppää tai ei! :)
 
Simppamääristä mulle sanoi yksityisellä lääkäri että heillä on raja 2 milj. pesun jälkeen (meilläkään kun ei mikään hyvä tulos ollut) mutta se tosiaan on varmaan siitä että on yksityinen ja itse maksetaan ja kun ei simpoissa ole vikaa, niin olisi varmaan kotikonstein sitten ollut samat mahdollisuudet kuin alle tuon määrän, ja se kuitenkin on aika paljon halvempaa :). Eli siihen ei kaikkia tilanteista voi verrata.
Minä taas ajattelen, että on se enemmän kuitenkin kuin pelkkä yhdyntä. Siinä ne siittiöt jää kellumaan vielä tonne "rajan toiselle puolelle", yrittäävät auttaa toinen toisiaan pääsemään kohdunkaulasta sisään ja jos määrä on vähäinen niin nopeamminhan ne väsähtää ja eivät välttämättä pääse edes lähellekkään kohtua.

Inseminaatiossa ne kuitenkin viedään jo valmiiksi sinne kohtuonteloon ja niiden taistelu alkaa vasta siellä. Niin jos vähäisillä määrillä siittiöt eivät väsähtäs niin helposti, kun työtä on vähemmän :rolleyes:

Yritän nyt ajatella positiivisesti, ja edelleen olen sitä mieltä, että miks ei muka onnistuisi vähemmälläkin määrällä. Jos Adeliina kysyt lääkäriltä niitä määriä niin kerro tännekkin! Hitto kun mä en tajunnut vaatia jotain faktoja tiskiin, aina puhutaan vaan 10-20% mahdollisuudesta raskautua, sillä ja sillä siittiömäärällä, mutta kuinka monta tilastopoikkeusta siihen mahtuu ihan oikeasti tässä elämässä? Eikä nämä tilastot oisi vaan jonkun yliopiston tutkimuksen tuloksia vuodelta 2007 vaan ihan for real.
Tätä yleistystä on niin paljon, missä on tosielämän tarinat!?
 
Ihailtava asenne, Eino! :) olen kateellinen! Tunnun olevan tällä hetkellä super stressaantunut ja katkeroitunut ja kaikkea mahdollista negatiivista tunnetta. Jokainen raskaana oleva ärsyttää ja tekisi mieli huutaa heille että "se on hyvä että joillain tuokin on nuin helppoa" ja kattoa perään oikein v-mäisesti. Välillä itsekin pelästyn sitä, millainen raivo ja katkeruus sisällä on. Minä kenellä sentään on yksi lapsi! En koe olevani oikeutettu näihin tunteisiin, mutta silti ne vaan vyöryvät koko ajan pintaan. Ärsyttää mennä leikkipuistoon kun siellä on vaan idyllisiä kahden tai kolmen lapsen perheitä ja kiehun sisäisesti ajatuksesta miten helppoa niille on varmasti ollut niiden hankkiminen ja taas tekis mieli karjua että kaikilla ei vaan ole noin että olkaapa onnellisia. Kaikki kaverit ja läheisetkin ovat jo useamman lapsen perheitä.
Huh, tulipa vuodatus mutta todellakin pitäisi saada taas terveempi ajattelumaailma tähän! Ei tällaista päänsisäistä pahaa oloa kukaan jaksa :(

Ja joo, tottakai kerron sitten mitä sanottiin tohon simppamääräasiaan pirunpelto! Sais tosiaan tulla useampia tarinoita huonoilla siittiöillä niin tulis edes joku usko asiaan. Kaikki ketä minäkin tiiän raskautuneen insseistä on ollu tyyliin jotain 20milj. siittiöitä ja yli 40% liikkuvia . Silloin kai se mahdollisuus onnistua on just joku 10-15%, sama kuin kotona yhdellä oviksen aikaan suoritetulla yhdynnällä. Vaikka prosentit ei virallisesti parane, kyllähän lääkärit kovasti menetelmänä luottaa inseminaatioon just sen takia kun siittiöt tuodaan lähemmäs munasolua. Jotenkin itse ajattelen niin että jos ne just on muutenkin hitaita, saattaa inseminaatio auttaa verrattuna kotihommiin. Mutta jos määrä on ylipäätään vähäinen, niin en sit tiiä.. Katotaan suostuuko ne vastaan klinikalla mitään mun tiukkoihin kysymyksiin!
 
Kyllä mä Adeliina vielä itsekin välillä ajaudun tuohon kuvailemaasi olotilaan. Meidän tuttavapiirissa vähän yli kolmikymppiset saa lapsia kuin sieniä sateella. Tänään kieltämättä ärsytti, kun luin uutisen, että hiihtäjä Aino-Kaisa Saarinen saa lapsen, vaikka on mua vuoden vanhempi. Ja kaiken lisäksi huippu-urheilija, jonka luulisi olevan vaikeampi tulla raskaaksi alhaisen rasvaprosentin takia. Mullekin lääkärit on nimittäin sanoneet, että muutama lisäkilo ei olisi pahitteeksi ja olenkin yrittänyt syödä kuin hevonen, mutta eipä sekään ole auttanut asiaa. Ymmärrän siis erittäin hyvin sun tuntemukset! Itse vaan yritän keskittyä hyviin asioihin enkä halua pahoittaa mun miehen mieltä kiukuttelemalla asiasta, johon ei voida itse tämän enempää vaikuttaa. Mä puolestani haluaisin vain yhden lapsen, toki ei mua haittaisi jos tulisi kaksoset. :) Tsemppiä ja voimia sulle, päivä kerrallaan! Yleensä sitä jälkikäteen tulevaisuudessa huomaa, että ihan turhaan on stressanut ja murehtinut, kun sillä ajalla olisi voinut tehdä jotain kivempaa. :)
 
Haha Eino, sama uutinen ärsytti tänään :D mutta juuri näinhän se on, pitäisi vaan neutralisoida tää oma pää ja antaa olla muiden elämän ärsyttämättä koska eihän se multa ole pois mitä muut tekee, missään muussakaan asiassa!
Mäkin tahdoin alunperin vain yhden lapsen, ja oikeastaan vielä 1,5 vuotta hänen syntymänsä jälkeenkin olin vielä sitä mieltä. Sitten se kaipuu lapsesta tuli taas. Pikku hiljaa hiipi ajatuksiin, yhtäkkiä huomasin joka päivä ajattelevani sisarusta esikoiselemme. Sitten se ajatus veikin mukanaan kuin pyörremyrsky, eikä paluuta enää ole.
Edelleen mietin, miksi piti alkaa haluamaan tätä toista. Mutta ei kai näitä asioita elämässä voi oikein selittää, ne vaan tulee jostain tuolta syvältä :love:
 
Ihailtava asenne tosiaan Einolla! Mäkin kyllä yritän ajatellan noin, mutta välillä on tosi hankalaa. Tiedän kyllä hyvin että me pärjätään miehen kanssa kahdestaankin, ja näinkin meillä on hyvä elämä. Välillä vaan on tosi heikkoja hetkiä kaikkien raskausuutisten keskellä.. Työt mulla kyllä taitaa eniten kärsiä, ei oikein keskittymiskyky riitä kun oon semmosessa työssä että ihan täysin oon vaan itse vastuussa siitä mitä teen tai jätän tekemättä ja nyt vähän tuo ajatus harhailee mekein kokoajan..
Ja kyllä mä sitä mieltä olen että pakko on punktioonkin uskaltaa, kiitos Adeliina rohkaisusta. Kyllähän se kuitenkin ihan turvallinen toimenpide on. Mutta kyllä kai toisen inssin vielä koitan ennen sitä.
 
Voi rähmä, ei vielä ole kukaan käynyt onnistumistarinaa tuohon ketjuun kertomassa..:(
Täällä olot aika nollassa. Ei vv:tä enää, ei mitään ihmeitä. Kävellessä repäisykipuja ja alavatsa on vähän pinkeä, johtunee ihan vaan syömisistä. Mä olin eilen jo ihan valmis testaamaan, ja aaaagh nyt on vasta pp5. Ei hitto!
 
Nilkutan takaisin tänne ketjuun. Plussasta ei saanut iloita kovin kauaa, epäilykset heräsivät nopeasti kun viiva ei alkanut vahvistumaan ja kemiallinenhan se olikin. Varmistus saatiin verikokeessa neljä päivää plussan jälkeen. Nyt pakollinen välikierto ja seuraavasta kierrosta olisi tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi. Lääkärin kanssa käytiin keskustelua kemiallisten syistä ja mahdollisista lisäkokeista (todistettavasti toinen vuoden sisällä ja todennäköisesti niitä on ollut enemmänkin) ja olisivat jo kovasti laittamassa meitä suoraan IVF:ään ihan siitä syystä, että saataisiin se raskaus alkamaan mahdollisimman nopeasti psyykkisistä ja aikataulullisista syistä (matkustetaan molemmat todella paljon töiden vuoksi). Itse ollaan tosin sitä mieltä, että jaksetaan toistaiseksi varsin hyvin ja halutaan ensin kokeilla kevyemmillä hoidoilla.

Onko jollain kokemusta luteaalivaiheen ongelmista johtuvista kemiallisista ja inssin toimivuudesta tällaisessa tapauksessa? Hoitosuunnitelma pysyy toistaiseksi ennallaan ja ensimmäisen kontrolloidon inssikierron jälkeen ollaan taas viisaampia. Tosin progesteron annostus saattaa nousta ja olla pistoksena eli käytännössä ymmärsin, että aikovat nostaa annostuksen niin ylös, että se vastaa lähes IVF kierrossa käytettyjä määriä. Lisäpiikit hieman kauhistuttavat, olin ajatellut selviäväni pelkillä Gonal F ja irrotuspistoksilla ja näitä progesteronpiikkejä käsittääkseni tarvitsisi jatkaa varsin pitkään, mikäli inssistä tulee plussa. Tietääkö joku kuinka paljon enemmän progesteron piikit maksavat vs. pessaarit?

Onnea plussaneille ja tsemppiä kaikille hoitoihin!
 
Nilkutan takaisin tänne ketjuun. Plussasta ei saanut iloita kovin kauaa, epäilykset heräsivät nopeasti kun viiva ei alkanut vahvistumaan ja kemiallinenhan se olikin. Varmistus saatiin verikokeessa neljä päivää plussan jälkeen. Nyt pakollinen välikierto ja seuraavasta kierrosta olisi tarkoitus tehdä ensimmäinen inssi. Lääkärin kanssa käytiin keskustelua kemiallisten syistä ja mahdollisista lisäkokeista (todistettavasti toinen vuoden sisällä ja todennäköisesti niitä on ollut enemmänkin) ja olisivat jo kovasti laittamassa meitä suoraan IVF:ään ihan siitä syystä, että saataisiin se raskaus alkamaan mahdollisimman nopeasti psyykkisistä ja aikataulullisista syistä (matkustetaan molemmat todella paljon töiden vuoksi). Itse ollaan tosin sitä mieltä, että jaksetaan toistaiseksi varsin hyvin ja halutaan ensin kokeilla kevyemmillä hoidoilla.

Onko jollain kokemusta luteaalivaiheen ongelmista johtuvista kemiallisista ja inssin toimivuudesta tällaisessa tapauksessa? Hoitosuunnitelma pysyy toistaiseksi ennallaan ja ensimmäisen kontrolloidon inssikierron jälkeen ollaan taas viisaampia. Tosin progesteron annostus saattaa nousta ja olla pistoksena eli käytännössä ymmärsin, että aikovat nostaa annostuksen niin ylös, että se vastaa lähes IVF kierrossa käytettyjä määriä. Lisäpiikit hieman kauhistuttavat, olin ajatellut selviäväni pelkillä Gonal F ja irrotuspistoksilla ja näitä progesteronpiikkejä käsittääkseni tarvitsisi jatkaa varsin pitkään, mikäli inssistä tulee plussa. Tietääkö joku kuinka paljon enemmän progesteron piikit maksavat vs. pessaarit?

Onnea plussaneille ja tsemppiä kaikille hoitoihin!
HEI!
Mun on pakko vastata sulle, mulla oli aivan samoja ongelmia kuin sulla. Mulla on takana lääkärin diagnisoimana kolme biokemiallista luomuraskautta joista pisin kesti myös ton 4päivää. Hirveän vahvoja viivoja en ole testeihin saanut mutta plussa on ollut. Lääkäri epäili heti että kiinnittymisessä on ongelmia ja munasolu ei välttämättä irtoa ajoissa.
Mulla tärppäs ekassa inssissä, apuna maximiannostus 600mg Lugesteronia päivässä. 200mg x3. RV7 asti käytän.
 
Kovin tutuilta tuntuvat monien tunteet! Mä olen ihan pelästynyt sitä miten katkera ja kateellinen sitä voikin ihan läheisilleenkin olla ja miten hetkittäin sitä vaipuu niin syvälle melkein masennukseen. Tunteet ovat tuttuja jo esikoisen yritysajalta jolloin myös oltiin hoidoissa, mutta nyt toi keskenmeno rv 13 on saanut mut vielä epätoivoisemmaksi. Että mahdollisen plussan jälkeen alkaa todelliset piinaviikot ja kuinka paljon pettymystä ja surua sitä jaksaa kantaa.

Tänään kp 12 oli seurantaultra ja vasemmassa munasarjassa oli 14-15 mm folli, oikealla useita 10 mm. Limakalvo 8 mm. Menopur-pistoksia päätettiin jatkaa vielä tämä ja huominen ja eka inssi oisi sitten 6.11. perjantai-iltapäivänä. Silloin pistetään myös Pregnyl. Olin jotenkin ajatellut että pregnyl pistetään etukäteen, mutta ilmeisesti tilanteen ja viikonlopun vuoksi toimitaan näin. Mulla on ennenkin tässä vaiheessa folli(t) kasvaneet rivakasti, joten toivotaan että näin käy nytkin. Vähän ajoitus ym. mietityttää ja jännittää tietty myös...

Voimaa ja valoa kaikille syksyn pimeneviin iltoihin ja vaikeiden asioiden äärelle!
 
Huh, onpa täällä kyllä monenmoista juttua aina kun tulee lukeen! Mulla ei kokemusta kemiallisista oo, yksi varhainen keskenmeno joitakin vuosia sitten.

Mä mietin sellaista, että kun tänne kirjoittelijat käy inssissä niin kirjoitettaisko "faktat esiin"? Olisko mitään järkeä? Moni tuntuu miettivän follien kokoja, oliko jo irronnut, mikä simppamäärä oli jne. Tyyliin näin: inssi 4.11, follikkeli 22mm, oli irronnut, 5,8milj. siimahäntää.
Sitten kun näitä asioita miettii itsekin niin vois selailla keskustelua taaksepäin aika ja tsekata millaisilla faktoilla onnistutaan ja epäonnistutaan Ja en siis välttämättä tarkoita tota virallista listausta keskustelijoista mitä päivitetään, vaan että ihan siihen omaan kommenttiin kun kertoo käyneensä inssissä niin laittais nuo tiedot kun ne kumminkin kaikkia kiinnostaa
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Xesca pahoittelut kemiallisesta, tosi harmillista! Mulla on ollut viime kierrossa lugesteron (2x200) käytössä luteaalivaiheen tukena (kun ed. kierrossa oli kemiallinen), en tiedä käytetäänkö mulla sitä nyt inssin jälkeen...

Adeliina, mä tykkään kyllä just tommosesta faktatiedosta, vaikka jokainen varmaan on kovin yksilöllinen taustaongelmiensakin suhteen, mikä vaikuttanee myös onnistumiseen. Silti olisi hienoa tietää millaisissa olosuhteissa hedelmöittyminen on onnistunut! Mä ainakin tuun huomenna kertoon päästiinkö inssi tekemään ja mitkä noi tarkat numerotiedot oli. Jännittää.
 
Pahoittelut kemiallisesta Xesca :(, toivottavasti inssi antaa pysyvämmän lopputuloksen. Tuntuu ainakin joillakin olevan niin että jos on kemiallisia niin tukilääkitys toimii.

Musta on tullut aivan älytön testailija, jotenkin sitä toivois edes jonkun haamun joskus näkevän, mutta en oo ikinä saanut edes minkäänlaista viivan paikkaa, edes pregnylistä. Tai siis en ihan heti pregnylin jälkeen oo koskaan testannut, mutta aikasin on tainnut olla 6 pv sen pistämisen jälkeen :). Ehkä se vielä joskus tulee..

Kannatan myös Adeliinan ehdotusta, eli faktat tiskiin insseistä.
 
Mä kävin tänään follikkeliultrassa ja komea (gynekologilta pääsi riemun kiljahdus! :) 17,8 mm kokonen sieltä löytykin, joten illalla Pregnyl piikki ja huomenna eka inssi.
Odotukset on ihan liiankin korkeella vaikka järki sanookin että ota iisisti, pessimisti ei pety.

Kyllä näitä kertomuksia täällä lukiessa herää sellasta sympatiaa muita kohtaan että vaikea uskoa. Itelläkään ei kuitenkaan oo mikään helppo menneisyys takana, mutta silti se aina pysäyttää kun lukee tällasta.

Kaikille tasapuolisesti tsemppiä ja voimia, en osaa muuta sanoa. Täältä me vielä noustaan, tavalla tai toisella, ollaanhan me tähänkin asti jaksettu ja tsempattu! :)
 
:love:Sangollinen: ihanasti kirjoitettu! Ja niin totta!

Ps. Kiva että "faktat esiin" saa kannatusta! :)

Malttanattomana odotan Kirsi-Marin tämän päivän uutisia!
 
Mäkin odotan jännittyneenä huomista, miltä tilanne näyttää ja miltä itse toimenpide tuntuu jne. No, iltapäivällä riennän kertomaan uutiset. Tänään on ollut munasarjoissa aika kipeitäkin vihlaisuja, joten tulee ajatus että jotain siellä tapahtuu... Toivottavasti inssiin päästään eikä siemennesteen suhteen tulisi mitään yllätyksiä...
 

Yhteistyössä