Inseminaatio 2015

:notworthy:Voi Tuuti! Pahoittelut keskenmenosta. Tuo on pahinta melkein mitä voin kuvitella. :cry:

Täällä tehtiin neljäs ja viimeinen inssi. Jos ei tulosta tule, niin ivf-hoidot kutsuvat. Jopa lääkäri sanoi, että nämä inssit ovat melkeinpä henkimaailman hommia. :LOL: Omista pistelyistä sen verran, että Puregonin(gonal-f) pistelyssä ole oikeastaan mitään ongelmaa, mutta eilen kun piti pistää Pregnyl, niin iskikin kauhee piikkikammo! Jouduin sitten antaa työkaverin pistää sen piikin. Onneksi olen sairaalassa töissä, niin uskaltaa toisten antaa pistää. Samalla tietty joutu kertomaan tälle hoidoista. Seuraavat kaksi viikkoa piinaillaan ja toivotavaan parasta ja pelätään pahinta.
 
Huhui, sain testiin haamun! Aamulla vielä järkeilin, että kun on ollu sellaisia nippailuja, jotka vois edeltää menkkoja, niin teen testin myöhemmin. Iltapäivällä tuli sellainen omituinen pieni vihlaisu, kun olin kumartuneena alaspäin ja vähän kiersin vartaloa. Lisäksi mulla on nyt kahtena iltapäivänä ollu pientä kuvotuksen tunnetta, johtuen ehkä välipalan vähyydestä. Niinpä tein testin reilun kolmen tunnin pidätyksellä töiden jälkeen. Vähän on vielä epäluuloinen olo, mutta toisaalta pikkusen jo ilo meinaa kuplia sisuskaluissa! Voisinko olla oikeasti raskaana?!

Huomenna ehkä haettava lisää testejä, kun viimeinen tuli nyt käytettyä...
 
Ihailtava asenne sulla tuuti81! Toivottavasti pääsette pian taas jatkamaan hoitoja ja ensi kerralla parempi onni.
Ja kiitos siitä kun jaksat luoda mulle positiivisempaa asennetta :) Nyt ei kyllä yhtään tiedä että minkä kokoinen munarakkula oli kun nyt oli ensimmäistä kertaa ne hormonihoidot apuna.
Petraus paljon onnea haamusta ja toivotaan sen vahvistumista! :)
 
Petraus, onnea! Toivottavasti haamu vahvistuu :)

Tänään kp24 eli menkkoja tässä odottelen. Tein tämä aamuna dpo11 testin eikä näkyny haamuja eikä mitään, puhdas negatiivinen oli. Ei se toki välttämättä tarkoita mitään varmaa mutta eipä oo mitään odotuksia, ens kierto on sit välikierto.
 
Petraukselle peukut vahvistumiselle ja samoin sitä toivon thelmalle, että vielä plussaksi muuttuisi!

Plääh..täällä edelleen ovistesti negaa vaikka ma oli jo 19 mm folli. Eikä vieläkää mitenkää vahvaa viivaa. ÄÄH...ompa tää hoitoon pääsy nyt vaikeeta! Huomiselle varasin ultran ja toiv on huomenna hyvä tilanne et voidaa irrotuspiikki antaa..muuten menee viikonlopulle just ovis :/ toki toivo elää viel et huomenna viimestään olisi plussa ovistikus!
 
Uusi tulokas ilmoittautuu! 30+ pariskunta, jolla yritystä takana vajaat kaksi vuotta. Diagnoosina ovulointiongelmat. Clomifen+Ovitrelle+Progesteron kokeiltu, vaste pienellä annoksella hyvä, mutta ei plussaa ja limakalvotkin näyttivät ohenevan hoidon seurauksena.

Elikkäs ensimmäiseen inssiin menossa, tarkoituksena olisi tehdä 1-2 inssiä vielä tämän vuoden puolella. Yhteensä varauduttu kolmeen, jonka jälkeen siirrytään IVF:ään. Lääkkeinä ekaan inssiin tulossa Gonal F (50 UI/pvä), Ovitrelle ja Progesteron. AMH arvot sekä antraalifollikkeli lkm hyvät ja lääkäri on erittäin toiveikas onnistumisen suhteen. Putket auki eikä tuon ovulointiongelman lisäksi ole löytynyt mitään muuta vikaa kummastakaan. Yhtään piikkiä en ole vielä itse pistänyt, joten sekin opettelu on vielä edessä tai sitten jatketaan samalla linjalla kuin Ovitrellen kanssa eli mies hoitaa. Jännittää, mutta toisaalta erittäin positiivisissa tunnelmissa, koska nyt vihdoinkin alkaa tapahtua jotain!
 
Tervetulos Xesca, täällä on kiva jakaa ajatuksia ja lukea muiden tilanteista. Petraukselle onnea haamusta! Toivottavasti on vahvistunut. Ja Thelmalle tsemppiä. Koita nauttia välikierrosta niin oot sitten taas valmiina uuteen inssikiertoon.

Tää piinailu on kyllä aika piinaavaa, sitä tuntee kaikkia luultavastikin olemattomia oireita kokoajan. Täytyy vaan pitää itsensä kiireisenä niin kuluu aika edes jotenkin. Järki sanoo ettei ihan kamalasti kannata toivoa kun tuota ikääkin on niin eihän tämä näin helposti tule onnistumaan.
 
Onnea vane83 plussasta! Mä jännityksellä odotan miten mun käy. Huomenna tulee kaks viikkoo inssistä. Välillä tuntuu, tai siis lähinnä toivon, että olisin raskaana, ja välillä taas tulee tuntemuksia, että ne pahuksen menkat on sittenkin alkamassa. Kuitenkin, minkäänlaista vuotoa ei ole, ja mun menkkoja on edeltäny viime aikoina 2-3 päivän tuhru. Siispä nytkin pitäisi laskujen mukaan olla jo sen aika! :alien: Sormet ja varpaat ristissä ootetaan huomisaamua!

Tuuti81lle lohtuhali!

Mamidolle onnea ekaan inssiin! Ja piinailijoille tsemppiä alku- tai loppumetreille! :)
Moikka❤miten kävi testin kanssa?? Mulla on tällä hetkellä hieveet menkkakicut ja kiukku, just niinku oisvat alkamassa..vaikka se testi positiivista näytti..nyt kauhun sekaisin tuntein ootan jatkuuko raskaus vai ei
 
Me mietittiin eilen illalla pitkään, mennäänkö me siihen viimeiseen inseminaatioon vai suoraan ivf-jonoon, koska miehen sperma on laadultaan aika huonoa eikä tunnu näistä insseistä nyt tulevan yhtään mitään. Ekan inssin jälkeen meille sanottiin, että kolmatta ei tehdä, ellei sperman laatu parane. Tokassa inssissä se oli just siinä rajoilla ja saadaan ite päättää, halutaanko sitä kolmatta inssiä.

Ahdistaa jotenkin tällä hetkellä niin paljon nämä hoidot ja jatkuvat pettymykset sekä hormonit pistää päätä ja kroppaa niin sekaisin. Mietittiin otetaanko se 6 kk tauko tähän suoraan, se on siis suunnilleen se ivf-jonon pituus, mutta päädyttiin loppujen lopuksi tekemään vielä se yksi inseminaatio tän välikierron jälkeen.

En olis kyllä koskaan uskonut, kuinka henkisesti rankkaa tällainen on, vaikka eräs tuttu pariskunta siitä kertoikin. Onneksi on esim tämä palsta, niin ei tarvi ihan yksin olla näiden asioiden kanssa.

Nytpä siis varmaan jään hetkeksi taka-alalle rauhoittumaan välikierron ajaksi ja palaan sitten uusien piinailuiden (ja pettymyksien) kanssa marraskuussa.
 
Hei! Täällä eka inssi tehty. Ajoitus oli hyvä, juuri ovis tapahtunut, mutta.. Sperma. Se oli huonontunut mielettömästi. Nyt ei kuulemma oo järkeä jatkaa inssejä, ivf:kään ei luultavasti riitä vaan pitäisi suoraan siirtyä icsiin. Mieli maassa. Inssi tehtiin siis, mutta toiveita onnistumiselle ei juurikaan annettu. Lääkäri yksityiseltä tekee menkkojen alettua heti lähetteen naikkarille. Me ei todennäkösesti jakseta puolta vuotta oottaa, vaan tehään tässä odotellessa yksityisellä ainakin 1 hoito. Kauhistuttaa se rahan meno!!
Toivottavasti teillä thelma viimeinen onnistuisi tai sitten ivf/icsi puolella nähdään!
 
Heipsan! Täällä on jo kp 10 ja gonal f:ää (37,5) olen pistellyt kp 5 alkaen.. tuo pistäminen osoittautuikin suht helpoksi hommaksi :D pregnyl kyllä hieman pelottaa.... maanantaina folli ultra ja inssi luultavammin ti tai ke!! Jännittää.. lugestron nimistä lääkettä myös sain käytettäväksi inssin jälkeen.. onko tuosta kokemuksia muilla? :)

Thelmalle iso tsemppaus ja kovasti jaksamisia! Kyllä tämä on henkisesti kuormittavaa ja mielessä myllertää paljon kaikenlaista..

Pikaisesti vielä kysyn että onko tuosta gonal-f stä tullut muille mitä oireita?

Hyvää viikonloppua ja plussanneille onnittelut :)
 
Hei.
Olen lukenut näitä palstoja jo pitkään, mutta nyt uskalsin itse tänne kirjoittaa.

Olemme mieheni kanssa kärsineet lapsettomuudesta jo lähes 10v, mutta yritystäkään ei ole ollut vasta kuin 4 vuotta. Nyt syyskuussa meille tehtiin eka inssi ja jännitys on suunnaton. Pelon sekaisilla tunteilla tällä hetkellä, kun toivo on korkealla, mutta todellisuus on liian läsnä.

Ennen inseminaatiota tutkimuksessa oli onneksemme kaksi hyvin kypsynyttä rakkulaa ja seuraavana päivänä tehtiin inssi. No samalla mulle iski kamala flunssa ja nyt sitten kefexiniä poskiontelotulehdukseen joudun syömään ja tämä tietty hieman lannistaa toiveet onnistumisesta.

Nyt menossa dpo 11 ja kp 23/28. Tuntemuksia ei kamalasti ole ollut ( johtuu ehkä tästä ihan kamalasta flunssasta) tänään nuo normaalit menkkakivut alkavat antamaan itsestään viitteitä. Vielä pieni toivo elää onnistumisesta.

Kiitos kun sain jakaa ajatuksia teille :)
 
Viimeksi muokattu:
Petraus täällä odotellaan miten sulla menee? :) Onnea haamusta:love:

Thelma_ tää on kyl henkisesti tosi rankkaa :( toivotaa et neljännestä inssistä tulis kaivattu tulos.

Täällä testattu eilen nega. Pakko pitää välikierto. Mitä te muut ootte mieltä kannattaako neljäs inssi vai suoraan ivf? Lapsettomuuden syy siis selittämätön. Edes neljä isoa follia ei tuottanu tulosta. On tää hankalaa :unsure:

Tervetuloa uusille :) ja tsemppiä piinailuihin. (y)
 
Moi kaikki..meillä oli siis toka inssi, josta tosiaan ma tein:positiivia testejä.(useampi, vielä seuraavanakin päivänä ) pe alkoi hieman rusehtavaa tuhrua. Soitin klinikalle ja sanoi että tuskin syytä huoleen, mutta sovimme maanantaiksi ajan verikokeeseen jne..la alavatsan ja selän kivut yltyivät..menimme täälä päivystykseen..ottivat vain virtsakokeen, jossa oli verta,lääkäri pahoitteli aikaisesta keskenmenosta suru oli niin valtava, että itkien poistuin vastaanottohuoneesta. Yöllä alkoi varsinainen verentulo vessassa käydessä..samaa jatkunut tänään..viikkoja oli eilen siis 4+2...miten tästä nyt eteenpäin ..no huomena nyt varmuudeksi vielä gravitakseen, mikä nyt todella turhaa..huono mieli jäi jo ensiavun palvelusta..ensin pääsivät humalaiset itsensä rypeneet jne..viimeisenä pääsin, eikä pyynnöstä huolimatta saanut esim verikoetta...lueskelin, että keskenmenon jälkeen vasta 3kk päästä voi kokeilla uusiksi? Onko tietoa/kokemuksia? Entä onko ihan hulluutta toivoa vielä, että yhdet kivuliaat kuukautiset oisivat voineet kuulua asiaan??
 
Pahoittelut vane83:lle ja tuuti81:lle. Osaan vain kuvitella kuinpa pahalta tuntuu...

Tsemppiä piinailijoille ja toivotaan, että joku plussaisi. :)

Mulla oli viikko sitten ultra ja tarkoitus oli tehdä toinen inseminaatio. Ultrasta löytyi kunnon johtofolli (22mm) ja pregnyl laitettiin saman tien kotiin päästyä. Meillä vaan jäi se toinen inssi tekemättä. Mies makasi koko viime viikon alun kotona 38,5'C:n kuumeessa ja meillä on nyt muutenkin huono siittiötaso, joten päätettiin siirtää suosilla toista inssiä seuraavaan kiertoon. Toki yritettiin koti-inseminaatiota mutta ihan kauheita odotuksia ei ole asian suhteen olemassa. Meillä yritetään enää vaan yhtä inseminaatiota tuon huonon siittiötason vuoksi ja sen jälkeen siirrytään ivf-jonoon. Kovasti mies on tupakkilakossa ja toivotaan, että sillä saataisiin sittiöiden määrä kasvamaan ja sitä kautta ei tarvitsisi ivf-rumbaan lähteä. Odotukset ei vaan ihan kauhean korkealla ole. Mutta kyllähän niitä ihmeitä välillä sattuu. :)
 
Ja vane83:lle. En tiedä tuota tarkkaa aikaa, kuinka nopeasti keskenmenon jälkeen saa yrittää uutta raskautta mutta meillä on ollut km 05/2014 ja silloin saatiin ohje, että pitää odottaa yhdet menkat ennen kuin yrittää uutta raskautta.
 
Hei!

Monta vuotta olen lueskellut näitä ketjuja, nyt vasta liityin.

Olen 30, mieheni 32, yritystä kaikkiaan n. 4 vuotta. Luomuyritystä reilu vuosi, sitten Clomit ja Terot kehiin. Niitä puolen vuoden ajan, jonka jälkeen pieni paussi erinäisten asioiden vuoksi. Hakeuduimme hoitoihin uudestaan, Clomit ja Terot jäi, Lugesteronia kokeiltiin, sitten Letrozole ja ensimmäinen inssi. Häiden vuoksi laitettiin "hanke" taas hyllylle, ja nyt viime kierrosta jatkettiin Letroilla ja toisella inssillä.

Mieheni on terve, tupakoimaton, nauttii alkoholia kohtuullisesti. Siittiöiden laatu ja määrä erinomaiset. Itselläni on selkärankareuma (tosin ilman minkäänlaista lääkityksen tarvetta), pco-epäily (ja sellaiseksi jäänyt...?), taaksepäin kallistunut kohtu, mutta toisaalta säännöllinen kierto 28 pv, molemmat torvet auki. En myöskään tupakoi ja alkoholiakin vähäisissä määrin. Raskaus olisi ensimmäiseni.

Viime kierrossa (alk. la 5.9.) Letrozolea kp 5-7 2 tabl/pvä, kp 11 ultrassa yksi follikkeli 20 mm vasemmalla, illalla ovis +, kp 12 inssi, joka oli ensimmäisenkin tapaan aikamoista sähellystä kohdun asennon vuoksi. Vajaa viikko sen jälkeen erinäisiä repäisykipuja, sittemmin (kuviteltuja?) mm. hirveetä palelua lämmöstä ja vaatekerroista huolimatta, vatsakipuja, rannesärkyä sekä yöllistä jumalatonta selkäsärkyä (edes reuman aktiivivaiheessa ei näitä!), loputonta itkuisuutta jne. Nyt pe 2.10. illalla kp 28/28 alkoi vuoto ilman minkäänlaista vatsakipua tai rintojen arkuutta, mitä joka ikinen kerta normaalien menkkojen yhteydessä on. Todella runsasta ja loppui kuin seinään eilen. Nyt olisi siis periaatteessa kp 3, mutta oireet jatkuvat. Kaksi raskaustestiä on näyttänyt negaa, uskon niihin, mutta mitä tämä sitten on? Aiemman inssin jälkeen oli vähäistä tiputteluvuotoa muutamina, ei peräikkäisinä päivinä, menkat tulivat kuitenkin ajallaan ja normaaleina. Mietin vaan, että uskaltaako tähän nyt alkaa taas Letroja syömään, jos vaikka olisikin raskaana? Ehkä asia selviää kun soitan klinikalle.
 
Voi ei vane83 :( tsemppiä hurjasti!

Me tarvittais tänne palstalle nyt kyllä paljon hyvä uutisia. Mielellään kaikille!

Keskusteluun liittyneille tervetuloa mukaan!

Mä pohdin noita inssien määriä. Neljään en varmaankaan lähtisi, mutta sitähän ei kai oikein kukaan toinen osaa sanoa että mikä on paras määrä. Itse oon miettinyt että pitäisköhän jättää tähän yhteen, kuitenkin klinikalla alunperinkin suositeltin heti ivf:ää. Tai lähinnä se taisi olla että luomuyritys, inssi ja ivf on käytännössä samalla viivalla, todennäköisyydet vaan eri, eli kaikkea voi kokeilla. Ja tavallaan kun on niin pitkään yritetty ilman minkäänlaista tulosta niin jotenkin sitä alkaa olla jopa utelias siitä, että voisiko solutasolla löytyä jotain vikaa mikä ivf:ssä saattaisi vaikka löytyä.

Niin, mun ei ihan kamalasti kannattaisi näitä nyt vielä pohtia, kerkeän ensi viikollakin kun on piinailu ohi. Ei vaan tunnu oikein siltä että mitään toivoa olisi, vaikka yritän kyllä ihan tosissaan ajatella että on.. Välikierto kuitenkin tulossa kun on työmatkoja sekä mulla että miehellä sen verran paljon koko marraskuu että pääsee ainakin vähän vähemmällä stressillä kun ei aikatauluja tarvitse alkaa ihan kamalasti säätää.
 
Hei ja kiitos onnitteluista kaikille! Viiva on vahvistunut ja täällä ollaan raskaana, omien laskelmien mukaan huomenna tulis 5 viikkoo täyteen. ❤ Huomenna hoitaja soittaa polilta ja sovitaan jatkosta. Olin ymmärtävinäni, että saan ajan varhaisultraan. Odotan sitä alkuvaiheen sinetiksi, sitten aivan oikeasti voi uskoa olevansa raskaana. Tosin etovaa oloa on ollut nyt noin viikon ja maha ja tissit turvoksissa, joten kyllähän nekin omaa sanomaansa kertoo :)

Ikävää kuulla, että vanella meni kesken. Itsekin hieman pelonsekaisin tuntein elän näitä kriittisiä viikkoja. Haleja ja tsemppiä!

Bella kyseli onko gonal-f:stä tullut mitään oireita. Mulle ei ainakaan tullut mitään.

Ihan hirmusti tsemppiä ja plussatuulta teille kaikille! :love: Tuun varmaan vielä välillä kuulostelemaan miten teillä menee, koska onhan tää foorumi niin tärkee paikka näiden asioiden käsittelyyn ja jakamiseen. Kiitos kaikille rinnallakulkeneille!
 
  • Tykkää
Reactions: Murmeliotus
Petraus, me ainakin päästiin varhaisultraan rv 7+3. Silloin saatiin varmuus, että siellä oikeasti on joku ja oikeassa paikassa ja sydänäänetkin kuultiin. Lääkäri sanoi silloin, että on yli 90 prosentin mahdollisuus, että pikkuinen pysyy matkassa mukana... Helpottava tieto sen kaiken epävarmuuden ja ristiriitaisten tunteiden keskellä! Että toivottavasti tekin pääsette pian tsekkaamaan tilanteen ni tulee sullekin rauhallisempi mieli ja voit alkaa kunnolla nauttimaan raskaudesta! Paljon onnea siitä! <3 Ihana kuulla aina välillä näitä hyviä uutisia... Toivotaan, että niitä tulee pian paljon lisää!
 
Onnea Petraus! Ihanaa, että onnistumisia tulee ja tervetuloa uusille!

Täällä pp jotain, viime viikollahan se vika inssi tehtiin. (Vale)raskausoireet iskeneet ihan kunnolla: eilen töissä tuli jokin ihmeellinen huimauskohtaus, hikoilen ihan pienimmästäkin liikunnasta, illalla kotimatkalla oksensin pusikkoon ja nyt aamusta taas pahoinvointia. Lämmötkin koholla. Tietty tää vois olla ihan perus-flunssaa ja lugejen aiheuttamaa sivuvaikutusta. Kuitenkin kaiken varmuuden vuoksi saikulla. Mahassa selän puolella ihan pientä nippailua ja hieman on tullu vertakin tuolta alhaalta.

Hyvin on kyllä jo varauduttu ivf-hoitoihin siirtymiseen. Ei kellään ole tietoa tyksin jonoista?
 
Erityisen paljon voimia tuuti81:lle ja vane83:lle. Ekasta inssistä plussanneena ja 6+ jotain viikolla keskenmenon saaneena toivotan teille jaksamista. Vuorossa on parempia ja huonompia päiviä. Nyt ajattelen, että ilman lääkitystä ja kaavintaa hoitunut keskenmeno helpotti mun uskoa oman kropan toimintaan, eikä nyt ajatus synnytyksestä hirvitä enää niin paljon kuin aiemmin. Sain plussan toisestakin inssistä ja nyt kaikki toistaiseksi hyvin, rv. 12+1. Keskenmenon jälkeen sain myös ohjeeksi odottaa yhdet normaalit menkat, jotta lasketun ajan laskeminen olisi helpompaa. Yksien jälkeen on varmaan myös helpompi aloittaa lääkitystenkin laskeminen inssikierroissa. Mut varsinaista muuta syytä en ole kuullut, joten luomuyritykset ovat luullakseni sallittuja.

Paljon onnea Petraukselle! Reunankin tilanne kuulostaa oikein hyvältä. :love:

Tervetuloa uusille ja tsemppiä ja plussia teille kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Niin siis kolmas inssi meillä on vasta tulossa tän välikierron jälkeen ja se saakin olla viimeinen sitten. Mitään odotuksia ei ole mutta ei viitsi kolmatta jättää käyttämättäkään. Hoitaja soitti tänään ja sovittiin tästä. Kyseli myös kuulumisia ja tuntemuksia mutta hankala alkaa tuntemattomalle puhelimessa avautua, oli toki mukavaa kun kysyi :)

Mietin tässä voisiko vika olla munasolun kiinnittymisessä ja pitäiskö sitä edistävää lääkettä syödä inssin jälkeen..

Onnea plussanneille ja tsemppiä muille!
 

Yhteistyössä