Inseminaatio 2016

Onnea Amys, rohkaisevaa että jollekin tämäkin hoitomenetelmä toimii :love:

Täällä kp1, eli ei toiminut meille kuten oli myös ennuste miehen erittäin huonolaatuisen näytteen takia. Saattaa olla että tässä kierrossa ei päästä tekemään mitään hoitoja, kun jonojen takia ei päästä ivf:ään eikä kuulemma toista inssiä kannata edes kokeilla. En kyllä tajua miten luomukierto olis jotenkin parempi tähän väliin, kun meillä ei luonnollisella tavalla mitään mahdollisuuksia. :(
 
Hei olen uusi jäsen täällä!
Minulle on todettu pcos joskus 2011 johon olen syönyt glucophage. Lapsettomuus hoitoon hakeuduttii tammikuussa. Munajohtimien aukiolo tutkimus tehty oli normaali. Oon tosi huono näissä lyhenteissä. Kolmantena vuotopäivänä Lz niitä söin seitsemänteen päivää 2.5mg päivässä. Kierron päivänä 12 uä jossa rakkulan koko oli 21. Kierron 15pv pregnyl joka opastettu pistämään aamulla vaikka olisi pitänyt illalla. (Hoitaja sanoi väärin) Otin ovulaatio testi näytti seuraavana päivänä plussaa. Ja sit seuraavana päivänä oli iui jossa todettiin että rakkula oli jo mennyt menojaan mutta kokeiltiin silti. Miehen spermassa ei ole mitää vikaa. Lääkäri sanoi että turhaa mitää ovulaatiotestejä kun niiden tulos ei ole hoidon aikana luotettava. Saas nähä kuinka käy. Kauheeasti jännittää kun ei ole "ns" tuki verkkoa ympärillä muutakun oma mies.

Saa kohdan tästä tarinasta ees mitää selkoa...
 
Marrasmai,
Minä jo siirryin tuonne ivf-puolelle. Menkat alkoivat lopulta keskiviikkona ja lääkäri hämmästeli puhelimessa pitkää lutaanivaihetta (19päivää). Meillä tosiaan oli tämä "one shot" tän iui:n kanssa. Ensi torstaina meillä sitten on polilla suunnittelukäynti ja toukokuun lopulla eka ivf. Tsemppiä teille muille kovasti,toivottavasti teitä onnistaa paremmin <3
 
Marrasmai,
Minä jo siirryin tuonne ivf-puolelle. Menkat alkoivat lopulta keskiviikkona ja lääkäri hämmästeli puhelimessa pitkää lutaanivaihetta (19päivää). Meillä tosiaan oli tämä "one shot" tän iui:n kanssa. Ensi torstaina meillä sitten on polilla suunnittelukäynti ja toukokuun lopulla eka ivf. Tsemppiä teille muille kovasti,toivottavasti teitä onnistaa paremmin <3
Ok, kovasti teille tsemppiä ivf:ään, pidän peukkuja <3

Meillä kokeillaan tosiaan inssiä vielä kerran, "koska miksei", mutta koska miehen simpat on niin huonoja niin meillä buukattuna myös jo ensimmäinen ivf, samoin toukokuun loppuun/kesäkuun alkuun. Hartaasti toivon että ihme tapahtuisi ja inssi toimisi, on mieli niin maassa jo muutenkin että en tiedä miten tasapainottelisin mun superhektisen työn ja hormonihoitojen kanssa.
 
Elmu, se Pregnyl aiheuttaa ovulaatiotestiin plussan, huolimatta siitä, mitä kropassasi tapahtuu. Joten jos pistät Pregnyliä, ei noita testejä kannata sen jälkeen tehdä ainakaan viikkoon. Taitaapa tuo lukea Pregnylin pakkausselosteessakin.
 
Hei kaikille,

Liityn teidän seuraan. Olen vähän alle neljäkymppinen nainen ja mies on puolestaan reilusti yli neljäkymppinen. Meillä on 3-vuotias lapsi, joka tuli ihan luomuna ja pamahdin kirjaimellisesti heti raskaaksi, kun jätettiin ehkäisy pois. Toista lasta on yritetty heti ensimmäisen synnyttyä ja ei sitä ole tullut. Ollaan kyllä yritetty ajoittaa yhdynnät aina ovulaation aikoihin ja testiliuskat ovat tulleet vuosien varrella tutuksi.

Talvella päätettiin, että nyt tai ei koskaan ja käytiin tutkimuksissa. Miehen siittiöt olivat erinomaiset ja myös minusta ei löytynyt mitään vikaa. Käytiin alkukeväästä inseminaatiossa ja olin aivan varma, että nyt olen raskaana ja ehdin jo ostamaan yhden vauvan bodyn, kun oli niin voittajafiilis. Menkat tulivat pari päivää myöhässä ja pettymys oli tietysti valtava. Nyt ollaan pidetty muutaman kuukauden tauko inseminaation suhteen, mutta nyt yritämme toisen kerran, jos ovulaatio sattuu vaan oikealle päivälle, eikä viikonloppuun. Tarkoitus olisi vielä kolmannen kerran yrittää kesäkuussa ja sitten luovuttaa, jos ei onnistu.
 
Hei! Olen uusi täällä, tai ketjuja jonkin verran aiemminkin lukenut 22-vuotias nuori nainen, mies 26v nopeat ja priima simpat. 25.5 tehtiin ensimmäinen inssi, sitä ennen puoli vuotta oi letroilla. Yrittämistä takana yhteensä reilu 3-vuotta. Tämä on ensimmäinen ja viimeinen inseminaatio, jos ei tärppää niin katkaistaan kierto hetkeksi ja IVF. Olen pienestä asti kärsinyt kovista alavatsa kivuista, nuorena munasarjoista poistettu kystia, käytännössä oikea munasarja lähes täysin tuhottu. Muutama vuosi sitten diagnoosi oli epäselvä, määrittämätön. Sitten endometrioosi epäily. Nyt vahvistettu endometrioosiksi. Äkäiseksi sellaiseksi. Kivut on kauheita, mutta kipujen poistoon vaaditaan leikkauksia ja hedelmällisyyden lopullista tuhoamista, tai raskautta. Olen kuitenkin sillon kolmisen vuotta sitten tullut raskaaksi, kaksi kertaa. Ensimmäinen lääkkeellinen tyhjennys "ensimmäisen neuvolan" jälkeen, rv 9+3(oli mennyt kesken jo 6+2) Toinen meni kesken niin alussa, että vuosin pönttöön.

Plussaonnea ja voimia kaikille meille ❤
 
Meillä ei toinen inssi sitten onnistunut toukokuussa, kun ovulaatio sattui lauantaille eli sille ainoalla päivällä, jolloin ei olisi saanut. Kesäkuussa varattiin uusi inssiaika ja aloin syömään clomifeja. Kaikki meni hyvin, ovulaatio tuli keskelle viikkoa, mies meni inssiaamuna luovuttamaan spermat. Kun saavuin inssiin, lääkäri kertoi heti, että normaali tilanteessa inssiä ei nyt tehtäisi, miehen siittiöitä oli nimittäin vain 2 miljoonaa ja viimeksi niitä oli 10 miljoonaa. Lääkäri kuitenkin sanoi, että mennään loppuun asti, kun olemme kuitenkin näin pitkällä ja lohdutti, että eihän siihen hedelmöittymiseen tarvita, kuin yksi siittiö. Itse ajattelin, että aivan turha käynti siis ja en oikein keskittynyt kuuntelemaan lääkärin ohjeita, milloin raskaustestin voi tehdä ym. Juhannuksen jälkeen aloin ihmettelemään, missä menkat viipyvät ja tajusin, että ne ovat jo reilun viikon myöhässä, seuraavana aamuna tein raskaustestin ja siihen tuli samantien kaksi viivaa! Nyt olen viidennellä viikolla, mutta minkäänlaisia raskausoireita ei vielä ole ja hiukan jännittää.
 
Meillä ei toinen inssi sitten onnistunut toukokuussa, kun ovulaatio sattui lauantaille eli sille ainoalla päivällä, jolloin ei olisi saanut. Kesäkuussa varattiin uusi inssiaika ja aloin syömään clomifeja. Kaikki meni hyvin, ovulaatio tuli keskelle viikkoa, mies meni inssiaamuna luovuttamaan spermat. Kun saavuin inssiin, lääkäri kertoi heti, että normaali tilanteessa inssiä ei nyt tehtäisi, miehen siittiöitä oli nimittäin vain 2 miljoonaa ja viimeksi niitä oli 10 miljoonaa. Lääkäri kuitenkin sanoi, että mennään loppuun asti, kun olemme kuitenkin näin pitkällä ja lohdutti, että eihän siihen hedelmöittymiseen tarvita, kuin yksi siittiö. Itse ajattelin, että aivan turha käynti siis ja en oikein keskittynyt kuuntelemaan lääkärin ohjeita, milloin raskaustestin voi tehdä ym. Juhannuksen jälkeen aloin ihmettelemään, missä menkat viipyvät ja tajusin, että ne ovat jo reilun viikon myöhässä, seuraavana aamuna tein raskaustestin ja siihen tuli samantien kaksi viivaa! Nyt olen viidennellä viikolla, mutta minkäänlaisia raskausoireita ei vielä ole ja hiukan jännittää.

Oi, ihanaa Tolkku plussasta!! ❤ mahtavaa! Niinhän se menee, et kun on heittänyt kirveen kaivoon ja koko toivo menetetty niin sit se valopilkku tulee!! Mä oon täällä uusi jäsen, vähän vielä pihalla kaikesta mutta tässä vähän meidän taustatietoa. Eli mä oon 31, mies 38, miehellä edellisestä suhteesta 2 lasta ja miehen Simpat priimaluokkaa. Mulla aavistuksen lyhyt luteaalivaihe, vain 10pv. Lasta yritetty kohta 2v, eka inssi oli viime viikon ma, kaikki meni loistavasti, ajoitus oli täydellinen yms. Olin pregnyl pistoksilla viikon, sit ovitrelle irroituspiikki la ja ma ap inssi. Nyt vaan odotellaan ja vedetään lugesteron pillereitä alakautta 2X200mg/pv. Tuntemuksia on jos minkälaisia mutta niinhän sitä aina mieli tekee kepposia eli en jaksa enää luottaa niihin. Reilu viikko pitäisi vielä piinailla, sitten testin tekoon. Jännää hommaa tää lastenteko, niin hyvässä että pahassa!
Tsemppiä kaikille ja plussatuulia erityisesti!
 
Moikka jälleen! Tovi vierähtänyt edellisestä kirjoituksestani... Ekan inssin jälkeen tulos oli tosiaan nega. Teroluutit eikä menkkoja kuulunut, enkä heti soitellut asiasta. Mummuni nukkui pois huhtikuussa joten se alkukevät meni vähän surullisin mielin ja aatokset ulapalla... Kun kesäkuun puolella päästiin taas "hoitorytmiin" sattui ensimmäinen sopiva ovis (ja inseminaatio) mein lomareissun tietämille joten se meni siinä. Seuraava sopiva ajankohta olis sitten sopinut heinäkuun alkuun mutta "hoitolaitos" oli kesälomalla ja seuraava heti elokuun alkuun joka ei myöskään onnistunut koska alun seuranta puuttui (loman takia).. Nyt sitten päästy hyvään alkuun. Letrozolet meni 2,5mgx2 22.8-26.8 jonka jälkeen menopur 29.8 - 3.9 ja vielä pregnyl 4.9. Eilen siis oli inseminaatio ja nyt toivotaan että tälläkertaa onnais, lääkäri sanoi olevansa luottavaisin mielin (miehen siemenneste edellistä parempi ja itellä ovis juur käynnissä) nyt jatkohoitona lugesteron torstaista alkaen 100 + 100mg.

Onko teillä millasia kokemuksia tosta lugesteronesta? Itelle ihan "uus tuttavuus"

Tsemppiä kaikille ja paljon plussia!!!! =) =)
 
Moikka, samoilla piinapäivillä mennään siis! Mulla oli toka inssi 5.9 ja nyt taas odotellaan.. :) lugesteronit kans tukemassa kiertoa. Itsellä ainakin aiheuttaa valeoireita nuo luget, mutta ainoastaan kun hormoonihoitoa alla. Oli yks välikierto, missä vaan oli luget loppukierrossa niin silloin ei tullut mitään sivuoireita, mutta nyt taas kun on alla hormoonipiikit (Gonal-F ja irrotuspiikki pregnyl) niin kyllä on valeraskausoireita vaikka muille jakaa! :D tissit niin kipeät että oikein särkee ja mahassa vihlasuja. En oikein jaksa uskoa että tää toinen inssi tuottaisi halutun tuloksen, anteeksi pessimyyteni. ;) on tullut pettymyksiä jo liikaa, niin toivo vähän mennyt, mutta ehkä se haikara joku pv löytää meidänkin kotiin ❤
 
Hei...
Eipä onnannut tämäkään inssi... Sieltä ne pelätyt menkat taas tulivat :/
Eiköhän se oo ehtoolla sauna, lasillinen punaviiniä ja koittaa taas jotenkin keräillä ittensä kasaan..
Alotetaan letroilla sitten taas maanantaina uus hoitojakso. Ainaki nyt pari kertaa oli tarkotus tällä inssi systeemillä viä koittaa ennen seuraavaan hoitomuotoon siirtymistä...

Huoh.........
 
Hei...
Eipä onnannut tämäkään inssi... Sieltä ne pelätyt menkat taas tulivat :/
Eiköhän se oo ehtoolla sauna, lasillinen punaviiniä ja koittaa taas jotenkin keräillä ittensä kasaan..
Alotetaan letroilla sitten taas maanantaina uus hoitojakso. Ainaki nyt pari kertaa oli tarkotus tällä inssi systeemillä viä koittaa ennen seuraavaan hoitomuotoon siirtymistä...

Huoh.........
Voi ei, pahoittelut sinne alkaneista menkoista. Mullakin täti tuli käymään joten uuteen inssin valmistuminen alkakoon! Juttelin tänään lääkärin kanssa ja ilmeisesti meille tehdään vielä ainakin kaksi inssiä, koska kyse selittämättömästä syystä miksen tule raskaaksi. Luulin että mun ongelma on tuo lyhyt luteaalivaihe mutta tänään sain kuulla ettei se kyllä ole ongelma jos raskaus alkaa niin kyllä kroppa alkaa tuottamaan keltarauhashormonia ja raskaus jatkuu (jos kaikki menee hyvin). Mun luteaalivaihe on siis vain 10-11pv. Ollaan julkisella niin iwf jonoon ei vielä päästä, mikä ehkä myös hyvä asia. Jospa se "vauva" itse älyäisi nyt vaan kiinnittyä ettei tartte rankempia hoitija.. :)
 
Voi ei, pahoittelut sinne alkaneista menkoista. Mullakin täti tuli käymään joten uuteen inssin valmistuminen alkakoon! Juttelin tänään lääkärin kanssa ja ilmeisesti meille tehdään vielä ainakin kaksi inssiä, koska kyse selittämättömästä syystä miksen tule raskaaksi. Luulin että mun ongelma on tuo lyhyt luteaalivaihe mutta tänään sain kuulla ettei se kyllä ole ongelma jos raskaus alkaa niin kyllä kroppa alkaa tuottamaan keltarauhashormonia ja raskaus jatkuu (jos kaikki menee hyvin). Mun luteaalivaihe on siis vain 10-11pv. Ollaan julkisella niin iwf jonoon ei vielä päästä, mikä ehkä myös hyvä asia. Jospa se "vauva" itse älyäisi nyt vaan kiinnittyä ettei tartte rankempia hoitija.. :)
No voihan harmi että sielläkään ei toivottuun tulokseen vielä päästy.. Nyt taas uus kierto menossa ja tänään ultraan "tarkastaan tilanne" ja eiköhän sieltä tuu taas samat piikitysjutut tälle viikolle mitä viime kierros oli.. Josko kolmas kerta onnistuis....... =)
Tsemppiä teillekkin kovasti!!!
 
No voihan harmi että sielläkään ei toivottuun tulokseen vielä päästy.. Nyt taas uus kierto menossa ja tänään ultraan "tarkastaan tilanne" ja eiköhän sieltä tuu taas samat piikitysjutut tälle viikolle mitä viime kierros oli.. Josko kolmas kerta onnistuis....... =)
Tsemppiä teillekkin kovasti!!!
Me ollaan julkisella hoidossa ja tulee aina välikierto inssin jälkeen, nyt ilmeisesti muutama välikierto koska lähdetään matkalle ja inssi osuisi nyt juuri siihen aikaan kun istutaan lentokoneessa.. Huoh. Kyllä tää on aika helvetin raskasta aikaa henkisesti, tuntuu välillä et on ihan riekaleina sisäisesti eikä jaksa enää yhtään mitään yritystä. Jos ei tuu niin ei tuu. Välillä taas usko on korkealla että vauva voisi oikeastikin tulla... Yhtään ei helpota kavereiden vauvamasut, baby showerit, ristiäiset js jatkuva puhe lapsista ja kuinka elämä on ihanaa jne. Välillä tuntuu et kukaan ei tajua miten hullua meidän elämä tällä hetkellä on kun keskittyvät itseensä niin täysillä. Toki olen onnellinen heidän puolesta, kaikki kaverit tulleet helposti raskaaksi.. Elämä on vaan välillä epäreilua, tuntuu että tulee hulluksi tässä yrittämisvaiheessa. Varsinkin kun ei tietoa tuottaako hoidot tuloksia vai eivät. Plussatuulia kaikille! ❤
 
Me ollaan julkisella hoidossa ja tulee aina välikierto inssin jälkeen, nyt ilmeisesti muutama välikierto koska lähdetään matkalle ja inssi osuisi nyt juuri siihen aikaan kun istutaan lentokoneessa.. Huoh. Kyllä tää on aika helvetin raskasta aikaa henkisesti, tuntuu välillä et on ihan riekaleina sisäisesti eikä jaksa enää yhtään mitään yritystä. Jos ei tuu niin ei tuu. Välillä taas usko on korkealla että vauva voisi oikeastikin tulla... Yhtään ei helpota kavereiden vauvamasut, baby showerit, ristiäiset js jatkuva puhe lapsista ja kuinka elämä on ihanaa jne. Välillä tuntuu et kukaan ei tajua miten hullua meidän elämä tällä hetkellä on kun keskittyvät itseensä niin täysillä. Toki olen onnellinen heidän puolesta, kaikki kaverit tulleet helposti raskaaksi.. Elämä on vaan välillä epäreilua, tuntuu että tulee hulluksi tässä yrittämisvaiheessa. Varsinkin kun ei tietoa tuottaako hoidot tuloksia vai eivät. Plussatuulia kaikille! ❤
Heips!
Mää nien pystyn samaistuun sun tunteisiin, sillä itse koen samoja juttuja... Mää oon kertonu näist lapsettomuushoidoista vaan parille parhaalle kaverilleni, mutten oikein niillekkään osaa kertoa sitä miltä musta oikeesti tuntuu.. enkä taida osata kertoa sitä edes tuolle miehelleni.. meillä jo niin monta vuotta tuota yrittämistä toive omasta vauvasta ollut niin pitkään että kyllä tää kaikki tuntuu välillä ihan hirveen masentavalta kun tulosta ei tuu, siinä samalla myös tää parisuhde kärsii.. Hormonit pistää pääkopan sekasin ja välillä ei tee mieli ees puuhastella tua petisä lainkaa.. =/ hoh.... me ollaan tua yksityisellä ja tosiaan alotettiin heti seuraava hoitojakso joka sai tänään ikävän käänteen. Piti olla tänään ultrassa varmistus että huomenna tai ke voidaan inseminaatio tehdä. No follikkelit eivät olleetkaan kasvaneet (ja limakalvokaan ei ollut juuri paksuuntunut) vaikka lääkeannosta (Menopur) nostettiinkin viikonlopulle jotenkin nyt vaan eivät ole siihen reagoineet.. no nyt sitten primolut 10pv ja ootellaan et vuoto tulee ja lähdetään sit viä koittaa inseminaatioo. Jos ei tuota tulosta alotetaan keinohedelmöityshoidot ilmeisesti...

Mutta onnen tuulia teille ja nauttikaahan lomasta!!! =)
 
Lapsettomuushoidot on kyllä koetinkivi niin suhteelle kuin myös ystävyyssuhteille. Mulla ainakin mielialat heittelee ties minne joka toinen päivä.. Hormoneja on aina hyvä syyttää
Kurja juttu kun sun follikkelit eivät olleetkaan oikean kokoisia, kaikki takapakit tossa vaiheessa tuntuvat aina niin superisoilta ja ne masentaa. Mutta nyt vaan katse seuraavaan inssiin vielä, sitten jos se ei nappaa mun pääsette sit ainakin samantien järeämpiin hoitoihin, missä huomattavasti paremmat mahdollisuudet onnistumiseen! ❤ Jos me joudutaan ivf-hoitoihin niin edessä on ainakin puolenvuoden jono, Huoh. Mutta sitä on nyt vielä turha miettiä..
Meillä tapahtuikin iloinen juttu eilen kun menkat alkoi (kerrankin iloinen kun menkoista! ) ja ehditäänkin vielä tehdä inssi ennen matkaa! En edes olettanut että tässä kierrossa olisi tärpännyt kun ei yhtään huvittanut tehdä otollisia päivinä sitä paitsi tuntui etten edes ovuloinut kun muutaman kerran tikutin eikä kyllä kunnon viivaa ehtinyt tulla kun se jo hävisi. Mutta siis pääasia että inssi onnistuu nyt!! Saan ilmeisesti loppukierron vielä jokin toisenkin lääkkeellisen tuen, että luteaalivaihe olisi ok. En nyt taaas kyllä ymmärrä että miksi kun viimeksi sanottiin että lyhyt luteaalivaihe ei oo se mun ongelma. Tiedä häntä nyt sit ja periaatteessa syön ja teen mitä vaan että saan pian käärön syliini ❤
Tsemppiä hoitoihin, kyllä se meillä vielä kummallakin onnistuu joku kaunis päivä, hetki voi vielä mennä, mutta uskon siihen (tänään vaiheeksi taas) vahvasti!
 
Heippa,
Olen ketjuun uusi, mutta aiheen kanssa tuttu...
Ikää ensi kuussa 35, mies 31.
Yritystä takana kohta jo miltei neljä vuotta. Julkiselle hakeuduttiin hoitoihin n. vuosi taaksepäin. Alkuun asetettiin painotavoite, johon pääsin tosi nopeasti. Tupakka jäi pois kokonaan viime pääsiäisenä.
Takana aiemman suhteen spontaani raskaus -11, joka keskeytettiin ( arvatkaa syytänkö itseäni nyt??), Nykyisen miehen kanssa yritysaikana kaksi spontaania raskautta , joista eka keskeytyi rv 9, alkio vastasi n. rv 6. Toinen raskaus meni heti alkujaan kesken.
Ensin kokeiltiin Letrozol-tableteilla , mutta tuli lääkärin mielestä liikaa folleja (3 kpl), joten peiton heilutus kielto tuli.
Välikierron jälkeen nyt Gonal F-piikki ja ma ultraan ja verikokeeseen katsomaan josko olisi hoitovaste syntynyt.
Siitä sitten toivottavasti kohti ensimmäistä inseminaatiota.

Miehen simpat hyvät, syynä selittämätön lapsettomuus.
Mulla tosin ihan jäätävät paineet töissä ollut jo pitkään, nyt jäin saikulle ihan siitä syystä että saisin edes jonkinlaista rauhaa tähän asiaan.

Jotenkin on niin valtavan suuri suru ja ahdistus koko aiheesta, paljon muuta murhetta ympärillä.
Siksipä tänne kirjoittelin, kun vertaistuki lie se paras lääke.

Paljon voimia ja plussa onnea jokaiselle!
 
Viimeksi muokattu:
Minua kiinnostaisi kuulla taustatietoja millaisilla taustoilla olette päätyneet kokeilemaan inssejä??

Meillä on siis yritystä 2+ vuotta takana ja nyt olen syönyt letroja. Folleja tulee useita mutta ei kuulema haittaa gynen mukaan mitään, mutta ei ole tärpännytkään. Vielä jonkun aikaa ois letroilua jäljellä. Mietin vaan jo nyt, että mitä seuraavaksi? Onko inssi luonteva kokeilu ihan kaikille, sellainen ns. ensimmäinen askel ennen järeämpiä hoitoja vai millä perusteella juuri inssi valitaan? Kuinka kauan inssillä yleensä yritetään? Miten "huonoa" miehen tavaran täytyy olla, että lääkärit suosittelisivat inssin yli hyppäämistä suoraan muihin hoitoihin?

Vaatiiko yksi inssi miten monta käyntiä sairaalalla?

Meillä on ihan auki mitä ihmettä teemme jos/kun pelkät letrot eivät auta. Aikataulullisesti on haastavaa juosta kauempana sairaalassa ja voimakkaammat hormonihoidot vähän kauhistuttaa. Meillä ei ole ikäkään tulossa vielä vastaan, niin olemme miettineet että voihan ns oikeiden hoitojen aloitusta hieman viivyttää jotta saisi vähän henkistä puolta kasattua itseltä jos tuntuu hoitojen aikatauluttamisen olevan mahdotonta.. Haluaisin vaan kovasti päästä keskustelemaan näistä jutuista jonkun asiantuntijan kanssa, mutta sellaiseen ei ole ollut mahdollisuutta.

Kiitos ja kumarrus jos joku jaksaa omalta kohdaltaan kattavasti vastailla :)
 
Meille ainakin alkututkimusten jälkeen kerrottiin hoitosuunnitelma, joka tarkoitti suoraan inssiin menoa. Ei siis mitään luomuyrityksiä stimuloinnin kanssa tai mitään. Ehkä mun iän vuoksi ? En tiedä.

Meille kerrottiin vähän kahta tietoa, eka lääkäri kertoi että inssejä tehdään 2-3 , jonka jälkeen sitten koeputkihommiksi.
Viime viikon lääkäri kertoi , että voisi tehdä jopa 6 kertaa inssiä.
Ollaan siis pk seudulla julkisella, eli lekurit vaihtelee jatkuvasti.
Yhteen inssiin menee hoidosta riippuen käyntikerrat. Mulla kun ei noi tabletit toimineet toivotusti, niin nyt pistän Gonal F:ää ja hyppään ultrassa paljon, jotta nähdään vaste. Varmaankin ainakin 3-4 kertaa + verikokeet ja inssin jälkeen sitten jos tarve vaatii.

Jotenkin itsellä on sellainen olo, että hukataan resursseja ja aikaa että rahaa näillä, ,mentäis vaan suoraan koeputkihedelmöitykseen.
EIlen illalla oli ihan kauheat alavatsa- selkäkivut ja kuumia aaltoja oikein kunnon setti. Lisäksi mä oon niin itkuherkkä, pillahdin itkuun kun näin eläinsuojelusivustoilla kuvan aivan liian laihasta koiranpennusta, sittenpä itkin illalla kun mies lähti kavereiden kaa saunailtaan ja kaupungille.
 
Heippa! Vertaistuki olisi paikallaan, ehkäpä täältä sellaista löytyy! :)

Olemme nuori aviopari (minä 22, mies 24) joka on yrittänyt tulla raskaaksi muutaman vuoden ajan. Hakeuduttiin viime keväänä yksityisen gynen kautta julkisen puolen lapsettomuustutkimuksiin.

Paljastui, että miehellä siittiöitä ihan liian vähän ja itsellä toisessa munasarjassa 2 endometrioomaa. Minä ovuloin kuitenkin normaalisti, kohdun limakalvu on tosi paksu ja munanjohtimet nätisti auki.

Nyt takana 2 epäonnistunutta inseminaatiota. Nyt piinaillaan kolmannen tuloksia, 3. inssi oli viime torstaina. Olen hieman toiveikkaampi tästä kuusta, koska minulta irtosi 2 munasolua. Ensi kuussa vielä neljäs inssi jos ei nyt tärppää ja tammikuussa suuntaamme IVF:n jos raskaus ei ole alkanut.

Usko insseihin aika matalalla, kun mieheltä saatu vaihtelevasti vain 0,5-2miljoonaa siittiötä inssiin... Tietty silti toivon, että IVF:ään ei tarvitsisi mennä, vaan vauva saisi alkunsa insseistä! <3
 
Täällä ollaan nyt siinä vaiheessa, että eilen pistin illalla pregnylin. Kävin ultrassa eilen ja yksi folli kasvaa , oli vain 17 mm, lisäksi vielä ei ollut täyttä varmuutta siitä että oliko jo alkanut itsekseen irrota (kp11 siis eilen meossa). Limakalvo paksuuntunut hyvin ja lääkärin mukaan vaste lääkkeelle oli hyvä. Insiiin siis meno huomenna klo 11.10. Lääkäri käski vielä varmuudeksi heilutella peittoa eilen illalla, jos munasolu oli lähteäkseen itsekseen. Huomennnapa tuo nähdäänoliko itekseen lähtenyt vaiko ei. Nyt jännittää kovin tuo ensimmäinen inssi. Oli melko erikoista kuulla lekurin suusta: " no ensi kerralla tiedetään sit että sulla on noin alkuvaiheessa jo ovulaatio niin ajoitetaan aikaisemmaksi....." Itselle tuli sellainen olo, että hänkään ei näihin usko....
 
Oi, kiva että tänne tullut uusia ihmisiä! Kaikille kovasti plussatuulia! Mulla menossa kolmas ja viimeinen inssikierto. Ja ihan läskiksi menossa.. Viime pe oli UÄ ja ei ollut kunnolla kasvanut, no ma uudelleen ja ei vieläkään. Huomenna UÄ taas ja paree olis olla kasvanut! Muuten menee ihan pipariksi koko kierto kun lomamatka pukkaa tielle. Lääkäri sano että voisin kokeilla vielä ovisen jälkeen laittaa ovitrellia muutamana päivänä. Että jos se auttaisi kiinnittymisestä..? Kellään kokemuksia moisesta? Ongelmana vaan kun ovitrelli pitäis olla kylmässä ja ollaan lähdössä lämpökohteeseen, pitäis hommata joku lääkekylmälaukku. Tuntuu turhalta ostaa sellainen. No mä valmistaudun jo ivf jonoon, tuntuu ettei tää kuitenkaan toimi meillä. Ongelmamme on siis selittämätön lapsettomuus. Mulla vähän lyhyt luteaalivaihe (11pv) mutta lääkärin mielestä ei ongelma.
Tsemppiä kaikille, kyllä tää vielä meillä kaikilla onnistuu! ❤
 

Yhteistyössä