IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Täällä testattu aamulla pp9 puhdas nega erittäin herkällä liuskalla, erittäin herkkään ovisliuskaan tuli haalea viiva. Ehtiiköhän raskaustesti enää kahdessa päivässä muuttua positiiviseksi? :/ virallinen testipäivä siis nyt pe
 
Darni! Päänsärky on mulla ollut aina hyvä oire siirron jälkeen. Nytkin se alkoi muutama päivä siirrosta ja kesti siihen saakka ku menkkojen olis pitänyt alkaa. Kai se liittyy hcg:n nousuun. Näin on ollut kemiallisissakin, ei niissä yhtä voimakkaana, mutta kuitenkin. Sulla on nähtävissä olevat viivan alkuset testissä! Huikeeta ja vahvistumista toivottelen!

Onnea kaikille piinailijoille ja kaikille teille rautaista taistelutahtoa!
 
Taidan uskaltautua tänne palstalle, vaikka tuntuu että pääsenköhän yhtään mukaan kuka on kukakin (n) te olette jo niin tuttuja keskenänne!

Muutaman nimimerkin täältä "tunnenkin", mutta yritän nyt lyhyesti omaa napaa.

Mulla on jo yksi lapsi, joka sai alkunsa 1.ICSIN 1.PASista, tuoresiirtoon ei tuolloin päästy vakavien komplikaatioiden vuoksi, mutta edelleen niin kiitollinen, siunattu, onnellinen että ekasta PAS:ista syntyi eräs maailman ihanin vuonna 2013:love: Ennen ICSIä oli taustalla 3 tuloksetonta inseminaatioita. Ongelma on rajallisessa siemennestemäärässä, kaikki saatavissa oleva ejakulaatti lapsentekoon on pakkasessa (siellä on 1 "satsi"), lisää ei ole mahdollisuutta saada.

Tuosta ekasta ICSIStä jäi vain 1 alkio pakkaseen odottamaan tulevaa, ja kun kaino toive toisesta lapsesta heräsi vuosi sitten huhtikuussa, alettiin suunnittelemaan tuon 1.ICSIn toista PASia josko se toisi ns. tuplaonnen meille. Siirtoon päästiin vasta elokuussa, ja se ei tuottanut toivottua tulosta.
Tämän jälkeen minun toiveesta syksyn aikana tehtiin 3 inseminaatioita, vaikka tiesin että pakkasessa oleva siemenneste on vähissä. En kestänyt ajatusta uudesta punktiosta, koska edellisessä sain niin vakavat komplikaatiot. Nuo 3 inssiä jäi kuitenkin tuloksettomiksi, ja joulukuun mietittyäni asioita päätin tammikuussa rohkaistua klinikalle suunnitellemaan uutta ICSIä.
2.ICSI tehtiin nyt maaliskuun alussa, mutta taaskaan ei tuoresiirtoon päästy komplikaatioiden vuoksi... sairaalareissu venyi ja pettymys on ollut kova käsitellä, koska tsemppasin itseni niin vahvasti siihen että tällä kertaa kaikki menee toisin. Pakkaseenkin saatiin vain 3 alkiota, joka sekin oli suoraan sanottuna paska saldo, ja nyt kaikki sperma on käytetty eli sen osalta pakkanen on tyhjä. Nuo 3 alkiota ovat ainoat mahdollisuutemme toiseen lapseen. Taukokiertojen jälkeen odottelen tässä nyt menkkoja alkaviksi, josko tästä kierrosta pääsisi hakemaan pakkasesta jotain kyytiin....

Ajattelin, että voisi olla mukavaa kuitenkin jossain kirjotella, joten koitan kovasti yrittää oppia teidän muiden tilanteita ja päästä mukaan! Tiedän, että täällä on paljon primääristi lapsettomia ja hoidoissa olevia, ja jotenkin "pelkään" että tälläisten toista yrittävien läsnäolo ärsyttää... Mutta olen uinut niin syvissä vesissä näiden omien jatkuvien pettymysten kanssa, ottanut kaiken jotenkin todella raskaasti, tuntenut katkeruutta koko maailmankaikkeutta kohtaan....Josko siitä tämä omakin mieli alkaisi kääntyä positiiviseksi täällä jollain lailla vertaisten kanssa ja taas näin kesää kohden! Kiitoksia siis jos saan tulla mukaan :love:
 
Tervetuloa adeliinajosefiina , kyllä teilläkin on aika monttuinen tie. Toivottavasti saatte perheenlisäystä näistä kolmesta ainokaisista(y) ei kai täällä nyt sentään nyrpistellä vaikka ei toiveissa olisikaan esikoinen:)
Täällä on niin ihanaa porukkaa. Oonkin miettinyt että miten pystyn hoitojen loputtua lähtemään tästä pinosta(n)
 
Taidan uskaltautua tänne palstalle, vaikka tuntuu että pääsenköhän yhtään mukaan kuka on kukakin (n) te olette jo niin tuttuja keskenänne!

Muutaman nimimerkin täältä "tunnenkin", mutta yritän nyt lyhyesti omaa napaa.

Mulla on jo yksi lapsi, joka sai alkunsa 1.ICSIN 1.PASista, tuoresiirtoon ei tuolloin päästy vakavien komplikaatioiden vuoksi, mutta edelleen niin kiitollinen, siunattu, onnellinen että ekasta PAS:ista syntyi eräs maailman ihanin vuonna 2013:love: Ennen ICSIä oli taustalla 3 tuloksetonta inseminaatioita. Ongelma on rajallisessa siemennestemäärässä, kaikki saatavissa oleva ejakulaatti lapsentekoon on pakkasessa (siellä on 1 "satsi"), lisää ei ole mahdollisuutta saada.

Tuosta ekasta ICSIStä jäi vain 1 alkio pakkaseen odottamaan tulevaa, ja kun kaino toive toisesta lapsesta heräsi vuosi sitten huhtikuussa, alettiin suunnittelemaan tuon 1.ICSIn toista PASia josko se toisi ns. tuplaonnen meille. Siirtoon päästiin vasta elokuussa, ja se ei tuottanut toivottua tulosta.
Tämän jälkeen minun toiveesta syksyn aikana tehtiin 3 inseminaatioita, vaikka tiesin että pakkasessa oleva siemenneste on vähissä. En kestänyt ajatusta uudesta punktiosta, koska edellisessä sain niin vakavat komplikaatiot. Nuo 3 inssiä jäi kuitenkin tuloksettomiksi, ja joulukuun mietittyäni asioita päätin tammikuussa rohkaistua klinikalle suunnitellemaan uutta ICSIä.
2.ICSI tehtiin nyt maaliskuun alussa, mutta taaskaan ei tuoresiirtoon päästy komplikaatioiden vuoksi... sairaalareissu venyi ja pettymys on ollut kova käsitellä, koska tsemppasin itseni niin vahvasti siihen että tällä kertaa kaikki menee toisin. Pakkaseenkin saatiin vain 3 alkiota, joka sekin oli suoraan sanottuna paska saldo, ja nyt kaikki sperma on käytetty eli sen osalta pakkanen on tyhjä. Nuo 3 alkiota ovat ainoat mahdollisuutemme toiseen lapseen. Taukokiertojen jälkeen odottelen tässä nyt menkkoja alkaviksi, josko tästä kierrosta pääsisi hakemaan pakkasesta jotain kyytiin....

Ajattelin, että voisi olla mukavaa kuitenkin jossain kirjotella, joten koitan kovasti yrittää oppia teidän muiden tilanteita ja päästä mukaan! Tiedän, että täällä on paljon primääristi lapsettomia ja hoidoissa olevia, ja jotenkin "pelkään" että tälläisten toista yrittävien läsnäolo ärsyttää... Mutta olen uinut niin syvissä vesissä näiden omien jatkuvien pettymysten kanssa, ottanut kaiken jotenkin todella raskaasti, tuntenut katkeruutta koko maailmankaikkeutta kohtaan....Josko siitä tämä omakin mieli alkaisi kääntyä positiiviseksi täällä jollain lailla vertaisten kanssa ja taas näin kesää kohden! Kiitoksia siis jos saan tulla mukaan :love:
Tervetuloa mukaan! :)
Täällä on kaikenlaisissa elämän tilanteissa olevia IVF/ICSI-hoidettavia. Mullakin on jo 3 lasta ennestään, nyt uudessa suhteessa olemme hoitoihin lähteneet azoospermian vuoksi.

Kurjia nuo punktiokomplikaatiot, joita on kohdallesi osunut. Jospa nyt olisi yhtä hyvä tuuri PASin kanssa, kuin ensimmäisenkin hoidon jälkeen. (y)
 
Millonkas sitä kiinnitysviiniä pitikään ottaa? :rolleyes:

Inhottavia noi Lutinuksen sivuoireet (?), supistelut ja menkkakivut... Rinnat on myös edelleen turvoksissa ja kipeät. :(
Minäki miettiin tuota viiniä vaan harmi kun joutuu olemaan yövuoroissa just niin ei pysty. Tai pitäiskö se sitte ottaa aamuviini töistä päästessä? :D Mulla ei oo oireita Lutinuksesta mutta mennee kyllä hermo muuten koko lääkkeeseen. Kauhian sotkusta puuhaa..:mad:

Tervetuloa adeliinajosefiina minunki puolesta :) uusi tulokas minäki ja hakusessa vielä itelläkin että kukas oli kukakin ja mikä tilanne menossa, mutta ihanaa porukkaa kaikki :)

Bridgelle ja Darnille hirveesti viivojen vahvistumista! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Ei kai ne testikuvat kiellettyjä ole, etenkin tolleen aijaan kautta, niin eihän sitä linkkiä ole pakko avata jos ahdistaa ja ei halua toisten viivoja katsella.. vai?
Tervetuloa adeliinajosefiina, ei tässä kylä itsekkään pysy aina perillä mitä kenelläkin on menossa, on meitä kuitenkin niin paljon ja aktiiviset kirjoittajatkin aina vähän vaihtelee hoitojen/taukojen mukaan.. Ja itsellä ainakin on niin laho pää :)
 
Täällä toinen lahopää ja vihdoin koneella
Kauhee kyty oli tulla kommentoimaan millon mitäkin kun puhelimella yritin selailla, mutta ei siitä mitään tullut.

Enkä muista nyt enää, mitä piti sanoa?
Darnille ainakin piti vastata, että alkio oli lähtenyt jakaantumaan kunnolla ja se taisi olla 11-soluinen siirettäessä. En tiedä onko se hyvä vai ei, mutta kuulemma siis 1-luokkainen. Olin niin kuutamolla siellä siirrossa kun oli sitä valvomista takana yli 24h, että ne varmaan ajatteli että tulin humalassa sinne polille :D.
Domilla ja minulla näköjään sama testipäivä! Aion sinnikkäästi odottaa siihen testipäivään saakka, ja sovittiin että tehdään miehen kanssa yhdessä se testi. Teippaan sen testi-ikkunan umpeen etten itsekkään näe mitään ja odotellaan yhdessä tulosta. Joko itketään ilosta sitten tai surusta.
Adeliinan minä muistan inssi-ketjusta ja muistin ton sinun komplikaationkin, tervetuloa tänne puolelle. Kyllä te vielä onnistutte ja 3 alkiota on enemmän kuin 0.
Toivottavasti kaikkien komplikaatioiden jälkeen teille tulee vihdoin onnea roppakaupalla, urhea olet ollut uskaltaessa uuteen punktioon (y)

Noista Lugestroneista, onkohan ne lääkkeen sivuvaikutuksia vai mistä lie kysymys, mutta mulla sattuu herätessä päähän aivan hemmetisti!
Tuntuu siltä, kun olisi viikon ryyppyputki takana vähintään, semmoista tuo jysäri on ollut. Tuntuu jotenkin "kuumalta" pään sisällä, ponnistukset ja liike pahentaa sitä. Kyllä se helpottaa päivää myöten, mutta herätessä ihan karmee fiilis.
.
Niitä menee aamuin illoin 3x100mg. Yhh.
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73
Voi kiitoksia kaikille :) Ja kiva kuulla että on muitakin joilla jo lapsia! On tämä melkoista kun kaiken joutuu tätä kautta tekemään.. Tää on kyllä kertakaikkisen hermoja raastavaa hommaa.
Joo kieltämättä minullakin todella laho pää ja huono muisti joten ei helpota tätä palstailuhommaa yhtään! Olis kätevä kun tälläinen palsta olis sen verran fiksu että asetuksista tms, sais jonkin sellaisen "vakiotilan" joka olis aina tossa jokaisessa kirjoituksessa ja siinä olis pääpointit kunkin tilanteesta :D sellaisesta olis hyvä aina luntata mitä kenelläkin menossa;)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Pirtsi mulla tuli lugeista hirvee jysäri mutta lutinuksesta ei. Mulla päänsärkyä on todella todella harvoin mut lugejen aikana ihan hirveetä. Ja annostus oli mullakin toi sama 2x300mg
Meillähän oli kaksi liian nopeasti jakautunutta ja kaksi hitaasti jakautunutta jotka kaikki kuukahti. Tää mikä oli kaksi päiväsenä neljä soluinen siintä tuli nyt siirretty morula.
Mä niin olen odottanut teidän siirtoa ja sydämestäni toivon teille plussaa ja onnistunutta raskautta.
 
Hei, mahtuisiko mukaan? Olemme lähdössä piakkoin toista lasta yrittämään, ensimmäisemme (ja toistaiseksi ainokaisemme <3) syntyi reilu vuosi sitten 2.ICSI:n tuoresiirrosta. Tuleva hoito on siis 2.ICSI:n (ainoa) pas, ja henkisesti olenkin valmistautunut siihen, että joudun vielä 3.ICSI:n läpi käymään. Syy lapsettomuuteen löytyy miehestä, hänellä todella vähän normaaleja siittiöitä, joten luomuraskautuminen on käytännössä mahdotonta. Jopa ICSI:t onnistuvat harvoin, koska potentiaalisia siittiöitä ei löydy riittävästi. Molemmissa ICSI:eissä munasoluja on saatu hyvin kerättyä (10-15/kerta), mutta se ei ole toistaiseksi tuottanut kuin 3 alkiota, joista siis yksi meillä vielä pakkasessa. Viime hoidossa mieheni joutui antamaan kaksi ylimääräistä näytettä, että löydettiin edes muutamalle munasolulle kaveri. Toiveet eivät ole siis järin korkealla, varsinkaan jos joudumme 3. hoitokierrokselle.

Soittelin klinikalle eilen, ja ilokseni kuulin että passia voitaisiin mahdollisesti kokeilla jo seuraavaan kiertoon! Eli nyt odottelen menkkoja alkavaksi, sitten varaan kk-päivälle 9-11 lääkärille ajan. Jännää, ja samalla pelottavaa...
 
  • Tykkää
Reactions: narana85 ja Darni73
Hyvä päätös Sphinx. Kyllä näillä hinnoilla sen palvelun täytyykin olla hyvää.
Onnea Pirtsille kyytiläisestä! Piinaileminen on ihanaa ;)
Darnilla hyvä asenne, on jo lähdössä tästä ketjusta. Niin sitä pitää. Määkin lähden ihan kohta, ei sillä etteikö tämä mahtava palsta olisi, kyllähän te tiedätte.
Yrittäjälle tsempit PASiin, kohta saat kyytiläisen :)
Erikoista ilo ettei he ilmoita hedelmöittymisestä, senhän näkee jo seur päivänä. Kyllä nämä tiedon rippeet on tärkeitä. Toivon, että kaikki jakautuu hienosti ja perjantaina on varaa, mistä valita.
Naranan aamuviinit kuulostaa hauskalta.
Minä katselen mielellään toisten testejä, joten kannatan sitä aijaata. Pitää itsekin rekisteröityä.
Voishan sitä laittaa vaikka kp:t ja pp:t viestien loppuun, vai ajattelitko muita tietoja Adeliina?
Tervetuloa uusille, tännehän mahtuu, mutta toivottavasti vierailu jää lyhyeksi!
ON: viiva on nyt hailura, ei tarvi katsoa valoa vasten. Piinaavaa! Miksei se voi vahvistua normaalisti?! Alan epäilemään näitä testejä. Ostan iltapäivällä pari puikkoa, jos ne näyttäis jotain.
Eilen sattu erikoinen juttu, olin ystävän kanssa hienolla illallisella ja yksi ruokalaji oli sieni-etana-kermakeitto. Tunsin jonkun tutun tuoksun, kunnes tajusin, että se haisi ihan suklaapuurolta. Tuli lapsuusajat mieleen. Ja samassa tuli ajatus, että oon raskaana. Mää niin toivon, että olisin oikeassa. Noh, keitto ei maistunut suklaapuurolta, ja oli peräti hyvää. Tämäkin on erikoinen juttu, kerran en tykkää yhtään etanoista saati sitten sienistä.
Pari oiretta mulla on. Iltapäivästä väsyttää tosi paljon. Eilenkin haukottelin koko ajan ennen illallista. Toinen oire on tuo tuikkiminen kohdussa. Toivottavasti on normaalia.
Testailu jatkuu. Tsemit kaikille!
PP14
 
  • Tykkää
Reactions: Darni73 ja Roxanne
Hitto mikä ilta/ yö takana :sick: huono olo alkoi jo sairaalasta kotiuduttaessa, pakko oli pysäyttää auto moottoritien pientareelle ku oksetti:sick: ilta meni hirveissä alavatsajuilinnoissa ja oksettavassa olossa ja yöllä joutu ravaa vessassa useamman kerran ja mikään asento ei ollu hyvä ku selkään sattui kokoajan:cry:
Kai tää on normaalia? Muita samanlaisia tuntemuksia kokeneita?
Ja mitä tohon ilmoitteluun tulee niin se on varmaan normaalikäytäntö kun puhutaan kunnallisesta hoitopaikasta(n):unsure:
Mut pääasia että kaikki olis hyvin ja Perjantaina päästäisiin siirtoon (y):love:
 
Kurjaa ilo2010 miten rankasti olet reakoinut, mut eikös huono olo/oksennus voi johtua kipulääkityksestä.. on ne mulle kunnallisella kyllä seuraavana päivänä punktiosta soitellut ja kertonut kypsien ja hedelmöittyneiden tilanteen..
Voi Bridge kumpa vaan se viiva olisi oikea, testit vaan sen verran kökköjä ettei vahvistu nopeasti..
Pirtsi mulla oli viime kierrossa lugeista kauhee päänsärky, just jo heti herätessä ja aaltoili sit päivän mittaan.. sitä edellisällä kerttaa tuli heti seuraavana päivänä alotuksesta, mut ei muuten ollut niin paljoa.
Ja tosiaan kyllä heittelee jännästi se miten keho samoihin lääkkeisiin reakoi eri kerroilla. Nyt mulla on ollut oikeastaan vaan kauheen "kipeä" maha, tai siis lähinnä tosi kova turvotus ja oikeen kivistänyt sen takia. Siirtopäivänä oli oikeestaan koko päivän ja muuten tulee iltaa kohti. Eilen iltalugejen jälkeen menin viellä urheilemaan, niin kyllä oli inhottavan tukalaa ja tärädykset eritoten kävi alamahalle. Ja sit alko vähän niinku röyhtäyttää ja tulee kaasuja!!! :oops: Kyllä kummastuttaa miten voi aiheuttaa jotku pillupallerot tollasta vaan ei se varmaan muustakaan voi johtua ja siis on tätä ollut ennenkin niiden kaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Pirunpelto
Testit samanlaiset kun eilen mutta nyt pc hailura ilmesty vasta testiajan jälkeen elikkä taas viivanpaikkoja mitkä ei tarkoittanut aikaisemminkaan mitään.
Digi sano not pregnant
Joo bridge asenteesta en nyt tiedä mutta hoidot jää meidän osalta tähän ja sitä myöten myös pakko kai se on poistua pinostakin. Meillä ei ole jatkot hoidossa mitenkään enään mahdollista kun alkaa olee talous tiukilla ja meillähän ei kela enään ens kuun jälkeen maksa hoidoista mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Huomaan muuten kyllä itsestä et ei oo mitään uskoa tähän onnistumiseen ku yks ilta meinasin luget unohtaa, kaks tuntia "laitto ajan" jälkeen mustin, ei ollut käynyt meilessäkään, vaikka ihan kotona olin.. ja sit eilen unohdin juoda viinin!!!!! Se on jo huolestuttavaa :LOL:
 
Moi! Mä tulin kirjaamaan tilastoon taas keskenmenon. Todettiin eilen rv7+0, kun vuodon takia panikoin ultraan. Liian helpostihan tämä oliskin muuten mennyt... Häät kolmen viikon päästä, keskityn nyt niihin. Yritän saada sen labratutkimuspaketin, tosin sihen pitäis olla vielä kolmas km. Ennen syksyä tuskin edes kietin mitään hoitoja.

Parempaa onnea ja plussarikasta kesää teille kaikille!
 

Yhteistyössä