IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Loistavaa, että sait kyytiläisen Fibbis! Onnea matkaan :)

Tsemppiä punktioon cafe latte!

Itsellä nyt aika tuntuu pysähtyneen, viimeisimmän kemiallisen/keskenmenon jälkeen ajattelin että pari kiertoo menee nopeaan mutta tässä vasta ensimmäinen puolessa välissä ja helmikuun loppuun on aikaa!! Ens viikko lomailua ja suuntana pohjoisen hiihtoladut :) miehen kanssa ollaan oltu aktiivisia seksin saralla, pieni toivonkipinä elää että miehen hoidettu kiveskohju voisi parantaa siittiölaatua mutta saas nähä. Sekin kontrolloidaan sitten helmikuussa.

Mutkin vois laittaa takaisin listalle eli Henrietta, 8/12,ensimmäinen,siittiöt 2.icsi.

Mukavaa viikonloppua!
 
Viimeksi muokattu:
Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

ElectricBlue...n.4vuotta... esikoinen.... siittiöttömyys/PCOS.... 3. ICSI

EukkoI.... 11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... 1. ICSI.... 1. PAS

Fullmoon81... 3vuotta.... ensimmäinen... selittämätön

Havina...02/2013...Siittiöt... esikoinen toiveissa.... 2.ICSI 2/2015... lääkkeet? (aiemmin primolut+Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Luge steron).

Hedelmiina...2013...esikoinen...ovul.+si ittiöt...1. IVF/ICSI 01/15...Primolut, Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Lugestron, Gonapeptyl

Henrietta...8/12...ensimmäinen...siittiöt...2.icsi.

Hilippa... 3/2013... 1. yhteinen... siittiöt... IVF/ ICSI 12/2014 ... Suprecur, Fostimon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

Kaisla78...01/2013...esikoinen...siittiöt.. 1. ICSI 1. PAS 01/15... Privames, Progestan

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/2.PAS joulu 2014

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

Misericordia...n.2vuotta...2yhteinen (3 miehelle)...selittämätön, vähän endoa...1 IVF...synarela, gonal-f, pregnyl, lugesteron

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF,1.PAS 01/15...Luget

Peejii73.... esikoinen..... endo..... IVF?

Retikka...2012...1...siittiöt....2.ICSI 1/15. ...elonva, puregon, pregnyl+luget

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

Sofi12...01/13...2. yhteinen lapsi...endo, johtimet poistettu...2. IVF. 1. PAS 02/2015

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..2.IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Puregon, Pregnyl, Gonapeptyl, Lugesteron

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet... 3.IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron

Cafe Latte..2010..1.yht...selittämätön..1.IVF/1CS1 01/15
Elonva, Orgalutran,Gonal-F, Ovitrelle,Lugestron

Bonniemoi 1/2011...ensimmäinen..1. ivf/1.pas...PCOS


Piinailijat

Fibbis 22.1.

Plussanneet
:heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS
Astrea 1.IVF tuoresiirto

Joulukuu 2014

Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS

Tammikuu 2015
Deja
 
Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Bonniemoi 1/2011...ensimmäinen..1. ivf/1.pas...PCOS

Cafe Latte..2010..1.yht...selittämätön..1.IVF/1CS1 01/15
Elonva, Orgalutran,Gonal-F, Ovitrelle,Lugestron

ElectricBlue...n.4vuotta... esikoinen.... siittiöttömyys/PCOS.... 3. ICSI

EukkoI.... 11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... 1. ICSI.... 1. PAS

Fibbis...01/2014...ensimmäinen...selittämätön (ikä)...3. ivf (puregon, orgalutran, pregnyl, lugesteron, gonapeptyl

Fullmoon81... 3vuotta.... ensimmäinen... selittämätön

Havina...02/2013...Siittiöt... esikoinen toiveissa.... 2.ICSI 2/2015... lääkkeet? (aiemmin primolut+Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Luge steron).

Hedelmiina...2013...esikoinen...ovul.+si ittiöt...1. IVF/ICSI 01/15...Primolut, Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Lugestron, Gonapeptyl

Henrietta...8/12,ensimmäinen...siittiöt... 2.icsi.

Hilippa... 3/2013... 1. yhteinen... siittiöt... IVF/ ICSI 12/2014 ... Suprecur, Fostimon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

Kaisla78...01/2013...esikoinen...siittiöt.. 1. ICSI 1. PAS 01/15... Privames, Progestan

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/2.PAS joulu 2014

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

Misericordia...n.2vuotta...2yhteinen (3 miehelle)...selittämätön, vähän endoa...1 IVF...synarela, gonal-f, pregnyl, lugesteron

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF,1.PAS 01/15...Luget

Peejii73.... esikoinen..... endo..... IVF?

Retikka...2012...1...siittiöt....2.ICSI 1/15. ...elonva, puregon, pregnyl+luget

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

Sofi12...2. lapsi...johtimet...1. IVF...

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..2.IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Puregon, Pregnyl, Gonapeptyl, Lugesteron

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet... 3.IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron





Piinailijat

Fibbis 22.1.


Plussanneet :heart:



Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS
Astrea 1.IVF tuoresiirto

Joulukuu 2014

Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS

Tammikuu 2015
Deja
 
Päivitin listan ja palaan myöhemmin kommentoimaan postauksianne, mutta pikaiset kuulumiset punktion jäljiltä..:

Se sattui juuri niin paljon kun olin kuvitellutkin, itku pääsi vaikka kestänkin aika hyvin kipua :( Sain kyllä kipulääkettä vähän väliä ja puudutettiinkin, mutta ilmeisesti se ei vaan sitten riittänyt, tuntui kuin en olisi saanut mitään lääkettä, aika järkyttävä kokemus.. Onneksi se oli kuitenkin nopeasti ohi. Tuloksena 14 rakkulaa, joista 11:sta löytyi munasolu.

Hyvin vähän kipuilua on ollut toimenpiteen jälkeen, pystyn varmaankin huomenna menemään töihin. Verta ei tullut kuin pari pientä pistettä ja lähdinkin kotiin n. tunnin kuluttua toimenpiteen aloittamisen jälkeen.

Nyt on kuitenkin pakko ottaa pikkupäikkärit. Kiitos paljon kaikille tsempityksistä :hug: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Cafe Latte: Voih ja oih! Onneksi saldo oli hyvä, etkä turhaan kärsinyt!!!! Mua kyllä hirvittää se punktio, kun aukkarikin sattui jo kovasti :(. Me täällä ollaan kyllä niin kovanluokan naisia, että selvitetään pahimmatkin esteet! Mulla meinasi tuossa siirtyä kuukaudella toimenpide, mutta onneksi ei....en halua lisäkuukautta punktion odotuksen, mieluummin pois alta mahdollisimman pian!
 
Joku täällä kyseli, että milloin on ollut punktiopäivä, mulla se oli siis kp13.

Huomenaamulla mulle soitetaan ja kerrotaan, että mitä siellä maljassa on tapahtunut. Huisin jännittävää :) Meillä tosiaan tehdään pitkä viljely ja siirto olisi keskiviikkona. Pelottaa, että selviääkö yksikään sinne asti ja jääkö pakkaseen mitään, olen lueskellut paljon surullisia tarinoita pitkästä viljelyksestä :( Huomenna alkaa sitten luget ja olin lukevinani jostain lapusta, että alkion siirron jälkeen olisi joku piikki pp6. Taisi olla tuo sama g:llä alkava, josta täällä olikin jo juttua.

Mun mies on ollu tänään kyllä aivan ihana ? Tajusi varmaan vasta tuolla punktiossa, ettei tämä niin pieni juttu olekkaan...

Ensiviikolla onkin meitä piinailijoita tosiaan ainakin 3 :)

Minkälaisia oireita teille on tullut lugeista? Mä oon aiemmin syöny vaan clomeja, femareita ja mikähän se yksi lääke oli...oiskohan ollu joku metforem, joten mulla ei kauheesti oo kokemuksia näiden lääkkeiden vaikutuksista. Noi luget kyllä vaikuttaa aika ällöttäviltä.

Ja vaikka mulle toi punktio oli ikävä, niin en todellakaan usko, että se olisi kaikille, joten älä huoli Hedelmiina, sulla se menee varmasti paremmin :)

Aika moni täällä näyttää olevan julkisella puolella hoidossa, me ollaan yksityisellä ja olen kyllä ollut varsin tyytyväinen :) Sillon ku mulle määrättiin noita piikkejä ja hoitaja niiden pistämistä ohjeisti, niin kysyin hoitajalta, että pystynkö piikittämään itseäni vahingossa maksaan tällä kapistuksella, niin hän nauroi vedet silmissä ja sanoi, että en kuulemma todellakaan pystyisi :D Ja tänään lääkäri kysyi ennen punktiota mun vointia, niin vastasin että muuten varmaan ihan ok, paitsi että olen täysin lamautunut shokista. Siihen vaan naureskeli, että ei kukaan ole vielä tiettävästi kuollut tähän toimenpiteeseen, tuskin siis minäkään :D Meille aina selvitetään kaikki aika yksityiskohtaisesti. Mä en vaan ikinä muista mitään, koska tarraudun aina siihen "piikki"-sanan kohtaan ja jään sitä kauhistelemaan :)
 
HEDELMIINA ei hätää mon täälä on kokenu punktion aika kivuttomana! Ja jos se kerran sattuu voi seuraavalla kerralla olla paljon helpompi! Kyllä se hyvin menee!

Tiedän että monet on herkkiä LUGEille, mutta mä en oo saanu niistä mitään mainittvia oireita. Tissikivut ja muut outoidet laittasin ehkä sen pregnylin syyksi (raskauskaan se ei ole...), koska nuo oireet on hellittäny jotain viikko sen pistämisestä. Siihen lugemönjäänki oon kehittyny sellasen "taktiikan". Kun mönjä alkaa valua (sen kyllä huomaa) ni vessaan ja vatsarit jännittmällä saa mönjän suurilta osin ulos kerralla. Ei tarvi sit märissä housuissa kulkea..
 
Jälleen kerran vastailen Cafe Lattelle, mutta kaikki muutkin saa lukea ;)

Mä olen lugeja käyttänyt pariin otteeseen. Ensimmäisellä kerralla vissiin kakkospäivänä sain aikamoisen pyörrytyskohtauksen (voi kuulemma tulla muutama tunti lääkkeen laiton jälkeen), mutta sen koommin en ole huomannut mitään ihmeitä. IVF-hoidon yhteydessä laitankin sitä peräti 3 kertaa päivässä (aiemmin 2x). En tykkää - ei muuta kuin pikkuhousunsuojia taas käyttöön.

Mekin ollaan yksityisellä ja rahalle saatu ihan hyvin vastinetta, vaikka ihan liian kallista se silti on. Koska vaan (työaikana) voi soittaa hoitajille ja heidät saa aina kiinni. Hoitajat selittävät hyvin kaikki asiat, kannustavat ja ottavat osaa epäonnistuneissa yrityksissä. Lääkärinikin on tosi symppiksen oloinen. Aika sellainen kotoisa fiilis, kun aina yleensä sama lääkäri ja samat kaksi hoitajaa.

Kiitos punkitiotsemppauksista, koitan olla miettimättä sitä enää, kun tuleehan se sieltä eteen joka tapauksessa! Jos vaihteeksi keskityn piikitysten päivittelemiseen ;).
 
Pikainen päivitys taas töistä:

11:sta munasolusta 8 hedelmöittyi (5xivf -> 4 hedelmöittyi, 6xicsi -> 4 hedelmöittyi), en tiedä onko tuo tulos ihan ok, mutta toivottavasti joku niistä sinnittelisi keskiviikkoon asti. Biologi soittaa maanantaina taas tuloksia...
 
Hedelmiina, mun mielestä aukkari oli pahempi kuin tuo kivuliain punktioni. Parhaimmassa tapauksessa punktio voi olla myös lähes kivuton, toivottavasti näin olisi sinunkin kohdallasi. Hyvin pärjäät ihan varmasti ja onneksi se on lyhyt toimenpide.

Cafe Latte, tosi hyvä tulos!! Sekä kerättyjen solujen, että hedelmöittyneiden määrä. Nyt vain peukut pystyyn, että olisi mahdollisimman monta hyvää.

Lugeista on moni aiemmin kirjoitellut, että vaikuttaa mielialaan. En osaa itse sanoa tuohon oikein juuta enkä jaata, kun tuntuu, että mielialat vaihtelee tässä hoitojen aikana muutenkin. Mutta pientä huippausta olen ollut huomaavinani lugejen aikana esim. sängystä noustessa.

Samoin täällä ollaan yksityisellä ja palvelu on kyllä ollut hyvää. Kustannukset toki hirvittää, mutta niitä on vain parempi olla miettimättä liikaa (vaikka silti miettiikin).
 
Kiitos kysymästä, vointi on jo tosi hyvä, punktiosta ei ole enää mitään tuntemuksia ja flunssakin hellittää. Huomenna vielä gonapeptyl-piikki. Toivottavasti tämän jälkeen ei enää tarvitse piikkejä nähdäkään :)

Tosi samoissa aikatauluissa mennään :) Toivotaan meille ja perässätulevillekin vahvoja plussia!
 
Punktio oli kp12. Itse toimenpide oli täysin kivuton, kivut iski vasta 1h operaation jälkeen (vatsakipu sekä jomottava kipu siellä, mistä neulalla oli menty läpi). Olin asteikolla 1-10 ehkä 8 kipeä seuraavat 2,5 päivää. En olisi ollut työkuntoinen, onneksi oli viikonloppu (saikkulappua en voinut käyttää, kun siinä lukee klinikan nimi).
 
Mulla tehtiin eka tuoresiirto elokuussa pitkällä kaavalla, tsekkasin kalenterista, että punktio oli kp23. Mulla oli punktio tiistaina, sairaslomaa oli punktiosta siirtoon asti, eli torstai oli saikkupäivä vielä. Mulla oli sen verran kipeät paikat vielä kuitenkin niin olin perjantain vielä kotona. Mulla helpotti kipuilu ja kävely ei sattunut enää noin reilu viikon päästä. Toimenpide mulla siis lähes kivuton lääkkeiden ansiosta. Kivut iski saman tien jo sairaalassa kun fentanyylin vaikutus hiipui.

Harmi, että sun punktio oli kivulias Cafe Latte! ihan kuin sulla ei ne vahvat kipulääkkeet olisi tehnyt mitään vaikutusta :O Mutta tsemppiä tulevaan siirtoon, toivottavasti saatte pakkaseenkin jotain!

Hurjasti tsemppiä Fibbikselle ja Hedelminalle myös. Ja tietty koko muulle porukalle!
 
Hedelmiina: Mulla oli punktio kp 21 kun ei rakkuloita saatu millään kasvamaan. Toimenpisteessä ei juuri sattunut kovinkaan paljon, mutta heti toimenpiteen jälkeen oli aika kovia kipuja joihin en älynnyt klinikalla ollessa pyytää mitään lääkettä (ajattelin normaaliksi). Kotona otin buranaa ja heti helpotti. Olin punktiopäivänä kipeähkö kyllä eli liike teki pahaa. Seuraavana päivänä tuntui jo paljon paremmalta, burana vei kipua ja tuntui kuukautisilta. Olisin jo selvinnyt istumatöistäni tällöin. Kolmantena päivänä olin jo töissä enkä erityisen kipeä. Piti vain kävellä hiukan hitaammin esim. työmatkalla.

Mun pitäisi soittaa suunnitteluaikaa klinikalle (tänään kp 9), mutta jotenkin tökkii. Ristiriitaista, mutta epäonnistuminen on alkanut pelottaa niin, että ei edes suunnitteluaikaa haluaisi varata.
 
Huomenta kaikille,

Mulla ei punktion jälkeen ole ollut kuin pientä jomottelua välillä, olin ihan työkuntoinen.

Äsken tuli viestiä biologilta. Punktio oli siis perjantaina ja tänään alkioiden ikä on siis 3 päivääkö? No joka tapauksessa viesti oli tällainen:

"Kaikki kahdeksan alkiota on lähtenyt jakautumaan, mutta kolme niistä hitaammin. Seuraamme kuitenkin niitä kaikkia. Alkiot katsotaan seuraavan kerran keskiviikkona, jolloin teille on varattu alkionsiirto."

Nuo kolme taitaa siis olla pelistä poissa? : / Onkohan meillä enää mitään keskiviikkona jäljellä :ashamed:

Hedelmiina mitä kiertopäiviä sä nyt elelet?
 
Täällä taas pienen tauon jälkeen. Joulukuun pas vilautti plussaa, mutta jäi kemialliseksi. Nyt on taas uusi yritys käynnissä, vielä ei heitetä kirvestä kaivoon!

Onnittelut plussanneille ja halaus pettymään joutuneille.

Timjami77, todella tutulta kuulostaa nuo Lugesteron-oireet! Itsekään en ensin tajunnut mistä moinen aallonpohja johtui, pistin kaikki tuntemukset vaan hoidon rankkuuden piikkiin. Ja sitten kun negaa pukkasi niin pettymyksestä huolimatta olo koheni kun sai jättää hormonit pois. Minulla on suht hyvä limakalvo joten sen tueksi en tarvitse Lugesteronia, vaan saman asian ajaa Ovitrelle. Yksi kynä riittää sekä irrotukseen että loppukierron tueksi. Myös Pregnyliä voi ymmärtääkseni käyttää. Mutta yksilöllisiähän nämä asiat ja lääkitykset ovat, mutta silti suosittelen konsultoimaan lääkäriä vaihtoehtoisista tukilääkkeistä jos ongelmia ilmaantuu. Vaihtoehtoja kun löytyy.
 
Hedelmiina Mun kohdalla punktio oli kivulias, onneksi lääkkeet kuitenkin helpotti. Olin punktiopäivän lisäksi kaksi päivää saikulla ja neljäntenä päivänä puoli päivää töissä. Sen verran arkana alavatsa oli. Onneksi tämä on yksilöllistä!

Mulla tehtiin elämäni ensimmäinen siirto (pas) siis tänään, testipäivä 26.1. Mitenhän sitä selviää kaksi viikkoa testailematta? Jännittävää!

Ellae Olen myös hoidossa naikkarilla ja meillä sulatettin kahden alkion olki, toinen siirrettiin tänään ja toisen sulatetun kohdalla jatkavat viljelyä ja yrittävät pakastaa uudelleen.. Ihme ja kumma, molemmat siis selvisivät sulatuksesta.

Tsemppiä ja plussatuulia koko poppoolle!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Kiva, kun tuli vastauksia. Näköjään tuo punktiopäivä heittelee tosi paljon, samoin kuin nuo jälkituntemukset. Mietin työn ja olotilan sovittamista jo vähän ennakolta. Kyllä mulle sanottiin, että saikkua noin 3 päivää tiedossa joka tapauksessa.

Hoitaja sanoi, että saikkulapussa ei näkyisi klinikkaa ja ellei esimies googleta lääkärin nimeä niin ei pitäisi "paljastua". Olen miettinyt, mikä siinä muille kertomisessa tökkii. Puhun muutenkin asioita vain lähimmille niin, miksi tästäkään haluisin mainita tuttaville. Varmaan eniten haittaisi se, että ihmiset sitten kuitenkin kyselisivät tilannetta ja olisi sellainen olo, että on suurennuslasin alla. Tässä on itsellä tarpeeksi stressiä muutenkin, että en halua mitään ylimääräistä painetta.

Mulla siis vasta odottelussa kp1, epäilen että huomenna olisi tämä päivä. Eli 2-3 viikkoa tässä vielä on aikaa punktioon.
 
Bonniemoi, onnea kyytiläisestä ja sovitaan, että pieni pysyy nyt lujasti kiinni. Meillä onkin sitten parin päivän erolla testipäivät, toivotaan, että aika rientää nyt vauhdilla.

Cafe Latte, sulla viljelläänkin sitten blastoiksi asti. Kyllä siellä vielä on hyvät mahdollisuudet saada jotain pakkaseenkin asti. Pidetään peukkuja!

Minulla punktio oli kp14 ja olot punktion jälkeen ihan siedettävät, parilla panadolilla selvisi illan ja yön. En välttämättä olisi töihin sinä päivänä olisi mennyt, mutta seuraavana päivänä kyllä olisi onnistunut. Onneksi oli kuitenkin loppiainen siinä välissä.
 
Bonniemoi, onnea kyytiläisestä <3

Olenko ainoa täällä kelle tehdään pitkäviljely? En tiedä edes, että miksi meille se tehdään..

Hedelmiinalle tsemppiä, että uusi kierto alkaisi mahdollisimman pian, että pääsette kunnolla tositoimiin :)

Fibbis, onko sulla ollu mitään oireita mahdollisesta kiinnittymisestä? :)
 

Yhteistyössä