IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Menossa mukana:

Nimi..yritysaloitettu...monesko lapsi...syy..hoitomuoto... lääkkeet?

Bonniemoi 1/2011...ensimmäinen..1. ivf/1.pas...PCOS

Cafe Latte..2010..1.yht...selittämätön..1.IVF/ICSI 01/15
Elonva, Orgalutran,Gonal-F, Ovitrelle,Lugestron

ElectricBlue...n.4vuotta... esikoinen.... siittiöttömyys/PCOS.... 3. ICSI

EukkoI.... 11/2012....esikoinen....siittiöt/tutkimatta.... 1. ICSI.... 1. PAS

Fibbis...01/2014...ensimmäinen...selittämätön (ikä)...3. ivf (puregon, orgalutran, pregnyl, lugesteron, gonapeptyl

Fullmoon81... 3vuotta.... ensimmäinen... selittämätön

Havina...02/2013...Siittiöt... esikoinen toiveissa.... 2.ICSI 2/2015... lääkkeet? (aiemmin primolut+Puregon+Orgalutran+Pregnyl+Luge steron).

Hedelmiina...2013...esikoinen...ovul.+si ittiöt...1. IVF/ICSI 01/15...Primolut, Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Lugestron, Gonapeptyl

Henrietta...8/12,ensimmäinen...siittiöt... 2.icsi.

Hilippa... 3/2013... 1. yhteinen... siittiöt... IVF/ ICSI 12/2014 ... Suprecur, Fostimon, Pregnyl, Lutinus

HilleriHiiru...9/2011...1(yhteinen)...molemmissa...3.ICS/PAS 4.9...Lugesteron, Estradot, Prednisolon ja Pregnyl

-jennica-...9/2012...1...endo...1.IVF/ICSI 9-10/2014...Synarela, Puregon, Pregnyl, Lutinus

Kaisla78...01/2013...esikoinen...siittiöt.. 1. ICSI 1. PAS 01/15... Privames, Progestan

Lauriska...10/2012...ensimmäinen..selittämätön..1. IVF 10/14...Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Luget, Gonapeptyl, Minidisperin

Mandala....esikoinen toiveissa....johtimet poistettu....1.IVF/2.PAS joulu 2014

Mella83... 2. ICSI/ 2. PAS .....Ovuloimattomuus/simpat

Misericordia...n.2vuotta...2yhteinen (3 miehelle)...selittämätön, vähän endoa...1 IVF...synarela, gonal-f, pregnyl, lugesteron

Nenna81...3/2013......3 (1. yhteinen)...Munajohtimien tuhoutuminen...1.IVF,1.PAS 01/15...Luget

Peejii73.... esikoinen..... endo..... IVF?

Retikka...2012...1...siittiöt....2.ICSI 1/15. ...elonva, puregon, pregnyl+luget

Sarah85.....11/2006...2.lapsi (2 km)....selittämätön...ivf lyhyt kaava...Gonal-f, orgalutran, luget

Sofi12...2. lapsi...johtimet...1. IVF...

Timjami77... 7/13... 2. oma(3. miehelle)... siittiöt... ICSI...Menopur, Orgalutran, Pregnyl, Lugesteron

Tuutunen80...12/2012...1...selittämätön..2.IVF/ICSI?... Elonva, Cetrotide, Puregon, Pregnyl, Gonapeptyl, Lugesteron

Untuvikko80..1/2010...1..Selittämätön,kiinnikkeet... 3.IVF...Synarela,Puregon,Ovitrelle, Lugestron

Viiva84........03/2013.....1......siittiöt ja PCO....1.IVF....Puregon, Orgalutran, Gonapeptyl, Lugesteron


Piinailijat :snotty:

Fibbis 22.1.
Bonniemoi 26.2


Plussanneet :heart:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS
Astrea 1.IVF tuoresiirto

Joulukuu 2014

Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS

Tammikuu 2015
Deja
 
Viimeksi muokattu:
Cafe Latte siitä pitkästä viljelystä. Monet yksityiset suosii pitkää viljelyä, näin olen ymmärtänyt. Blasto-vaiheeseen asti viljelyllä usein tippuu enemmän hedelmöittyneitä alkioita pois matkasta, mutta se myös paremmin erottelee ns jyvät akanoista. Olen miettinytkin, että mitä järkeä on kaksipäiväisiä alkioita niin usein siirtää, koska olisi voinut pari päivää enemmän viljellä ja katsoa onko niillä elinmahdollisuuksia. Eihän blastovaihekaan takaa sitä, että alkio kiinnittyy, vaikka olisi kuinka hyvä laatuinen blasto vielä, mutta kai se vähän osviittaa antaa paremmin.

Mutta kuten useassa asiassa, niin tästäkin on monta eri mielipidettä. Eli jotkut on sitä mieltä, että alkion paras paikka on kohtu, eikä makoilla labrassa maljalla 5 päivää ennen siirtoa. Veikkaan, että tämä on myös esim naikkarilla mielipide, koska siellä tuppaavat 2päiväisiä siirtämään. Tosin jos sulatuksessa selviää toinenkin hengissä niin se jatkoviljellään niinkuin mun tapauksessa.

Bonnielle onnea kyytiläisestä! ja kylmiä hermoja ;)
 
Menossa mukana:

Nimi # yritys aloitettu # monesko lapsi # syy:

Bonniemoi # 1/2011 # ensimmäinen # PCOS
Cafe Latte # 2010 # 1. yhteinen # selittämätön
Ellae # toinen # siittiöt
EukkoI # 11/2012 # ensimmäinen # siittiöt/tutkimatta
Fibbis # 01/2014 # ensimmäinen # selittämätön (ikä)
Havina # 02/2013 # esikoinen toiveissa # siittiöt
Henrietta # 8/12 # ensimmäinen # siittiöt
Hedelmiina # 2013 # esikoinen # ovulaatio+siittiöt
Hilippa # 3/2013 # 1. yhteinen # siittiöt
-jennica- # 9/2012 # ensimmäinen # endo
Kaisla78 # 01/2013 # esikoinen # siittiöt
Lauriska # 10/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Mandala # esikoinen toiveissa # johtimet poistettu
Misericordia # n.2v # 2. yhteinen (3. miehelle) # selittämätön, vähän endoa
Neiti. # 02/2013 # toinen # selittämätön
Nenna81 # 3/2013 # 3 (1. yhteinen) # munajohtimien tuhoutuminen
Retikka # 2012 # ensimmäinen # siittiöt
RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut
Sarah85 # 11/2006 # 2. lapsi (2km) # selittämätön
Sofi12 1/2013 # 2. yhteinen # endo, johtimet poistettu
Timjami77 # 7/13 # 2. oma (3. miehelle) # siittiöt
Tuutunen80 # 12/2012 # ensimmäinen # selittämätön
Untuvikko80 # 1/2010 # ensimmäinen # selittämätön, kiinnikkeet
Viiva84 # 03/2013 # ensimmäinen # siittiöt ja PCO

Meneillään tai tulossa olevat hoidot ja lääkitys:

Cafe Latte 1.IVF/ICSI 01/15 Elonva, Orgalutran,Gonal-F, Ovitrelle,Lugestron
Havina 2.ICSI 2/2015, Lääkkeet? (aiemmin primolut +Puregon +Orgalutran +Pregnyl +Lugesteron)
Hedelmiina 1. IVF/ICSI 01/15, Primolut, Puregon, Orgalutran, Pregnyl, Lugestron, Gonapeptyl
Kaisla78 1. ICSI 1. PAS 01/15, Privames, Progestan
Nenna81 1.IVF,1.PAS 01/15, Luget
Retikka 2.ICSI 1/15, elonva, puregon, pregnyl+luget
Neiti. 2.IVF 2/15, Primolut, Menopur, Orgalutran, Lugesteron
Ellae 1.ICSIN 1.PAS (= toisen lapsen yrityksen 1. PAS)
Sofi12 2.IVF 1.PAS 02/15
RiiMini 1.ICSI 1/15 Gonal-F, Pergoveris, Cetrotide

Piinailijat: :snotty:

Fibbis 22.1.
Cafe Latte 25.1.
Bonniemoi 26.1.

Plussanneet: :heart:

Heinäkuu 2014
Ricardina 1.IVF tuoresiirto (km)

Elokuu 2014
Läiti 1.IVF tuoresiirto (ku)
Toiveessa3<3!! 1.ICSI/1.PAS
Sisko36 1.IVF tuoresiirto

Syyskuu 2014
Ananias 1.IVF/1.ICSI tuoresiirto
-tipunen- 1.IVF tuoresiirto

Lokakuu 2014
AUkko 1.IVF tuoresiirto
Fibbis 2. IVF tuoresiirto (km)
Ricardina 1.IVF/2.PAS

Marraskuu 2014
StellaI 1.IVF tuoresiirto
Läiti 1.IVF/2.PAS
Astrea 1.ICSI tuoresiirto

Joulukuu 2014

Mari32 3. IVF tuoresiirto
Kaisla78 1. ICSI tuoresiirto (km)
Henrietta 1. ICSI 3. PAS (km)
Hiippis81 1. IVF/ICSI 1. PAS

Tammikuu 2015
Deja 1.IVF 2.PAS



Päivityspyynnöt punaisella tai jos muokkaat itse, käytä "lainaa"-toimintoa, säilyttääksesi listan muotoilut.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja RiiMini
Tuo lista oli niin karmean sekava, että tiivistin vähän. Käynnissä olevat hoidot on nyt kaikki yhden otsikon alla, helposti nähtävissä ja päivitettävissä. Monilla roikkuu 6kk vanhoja tai päivämäärättömiä hoitotietoja mukana. Pidetään vain aktiiviset ja tulevat hoidot listalla, tietää, mitä kenelläkin on menossa. :)
Testipäivänä siis poistetaan hoitotiedot ja siirrytään plussailijoihin (jooko, mieluiten tämä vaihtoehto kaikilla! :p ) tai sitten vaan tyhjennetään hoitotiedot ja odotellaan uusia suunnitelmia.

Haluavatko listalle myös seuraavat keskustelijat:
Astrea
Beta
Caro87
Ellae
Irmali
Kuumeilija87
Ovalia
Ullariikka
joku_raja
reason
Äiti Seiskanelonen

Teidän tietoja ei löytynyt keskusteluista ainakaan nopealla vilkaisulla. Laittakaa päivityspyynnöt punaisella, jos haluatte listalle. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Wautsi Neiti, teitpä näppärän näköisen listan. Tykkään :heart:

Piti vielä Ellae:lle vastata ja kysyä. Eli oletko soittanut Naikkarille vielä? Sulla pitäisi olla sinne soittaessa lähete hoitoihin menosta. Siitä sitten on varmasti se sama 6kk jono että pääsee suunnittelukäynnille mikä mullakin oli, en usko että ainakaan kovin on jonot lyhentyneet, sen verran kiireistä siellä tuntuu olevan.

Mä itse hain lähetteen samalta yksityiseltä lääkäriltä kuka mun kierron kartoitti aiemmin. Lääkäri kirjoitti sen ja lähetti itse eteenpäin. Siitä viikon sisällä tuli soitto naikkarilta, että laitetaan jonoon suunnittelukäyntiä varten. Mullahan siinä ei ollut epäselvyyttäkään että saanko lähetteen, koska multa oli molemmat munajohtimet laparoskopiassa jouduttu poistamaan.

Sitten kun se eka tuoresiirto on tehty, jos pakkaseen jää jotain. Niin PAS pystytään naikkarillakin tekemään teoriassa heti seuraavaan kiertoon, mutta ainakin niin paljon ollut kerran ruuhkaa siellä, että jouduin pitämään välikierron. Ja nyt tuli välikierto sen takia, että uusi vuosi jäi pahasti ultrauksen päälle.
 
NEITI, kyselit haluanko pysyä listassa mukana. Käyn aika säännöllisesti lukemassa teidän kuulumisia mutta kyllä kuulun jo noihin plussanneisiin aika vahvasti :) Tällä hetkellä rv 11+3, eli vielä kun unto pysyy matkassa mukana muutaman päivän ollaan selvitty ensimmäinen kolmannes ja saa alkaa suunnitella kuinka uutinen kerrotaan muillekin. Ainut mitä tietoihini voi korjata vaikka ei sillä enää mitään merkitystä olekaan. Meille ei tehty IVFää vaan pelkästään ICSI, siittiöiden huonon liikkuvuuden vuoksi.

Tsemppiä kaikille ja oikeita plussamyrskyjä!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Ellae
No kappas, enhän mä sieltä plussanneista tajunnutkaan sinua etsiä, otin vaan ylös nimet, jotka on olleet keskusteluissa mukana viimeisten 3kk sisällä, en lukenut kirjoitusten sisältöjä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei, mun kohtaan vois päivitellä

Sofi12 # ya 1/13 # 2.yhteinen # endo, johtimet poist.

Hoito tulossa 2.IVF 1.PAS 02/15

Oon ollut nyt vähän huono kirjoittelmaan, meillä on menossa sellainenkin tautiaalto, että kaikki sairastaa kaikki mahdolliset taudit.. Kunhan tästä saisi ittensä ensi viikoksi kuntoon, kun PAS kierron olis tarkotus alkaa..

Muuten itellä punktiot ollut 1. kp16, silloin punktio helppo, toinen päivä kipeä.. 2. punktio oli kp13, silloin punktion jälkeen TOSiI kipeä, seuraavana päivänä ei enää mikään..
 
Huippujuttu NEITI, selkeyttää kummasti!

Ja onnea ASTREA, kiva kuulla, että kaikki menee hyvin!

ELLAE, mikä teidän siittiötilanne on? Miten huono.. Mun miehellä on vasta-aineet 98% väki on laiskanlaista varmaan siks ku takertuvat toisiinsa. Yhtkkiä siittiötiheyskin romahti 15:stä 1-2 miljoonaan per mikä se yksikkö olikaan.. Eka ICSIssä saatiin normaalisti hedelmöittymään 5, mutta kaikki kuukahti maljalle eri vaiheissa eikä siirretty yksilökään tuottanu raskautta. Kiva lukea siittiöongelmaisten onnistumisista! Kerro lisää!
 
Neiti selkeämpi on kyllä tuo tiivis lista. Taisit vain tiivistää minutkin sieltä alkulistolta pois :D

Cafe Latte, vielä en ole huomannut mitään tuntemuksia mahdollisesta kiinnittymisestä. Toivottavasti siellä kuitenkin ollaan tartuttu ja mahdollisimman tiukasti :) Soittelin tänään klinikalle ja yksi alkio oli saatu pakkaseen. Parempi sekin kuin ei mitään.
 
Meillä syy piti olla siittiöissä, mutta nyt kun sain hoitokertomuksen printit, niin selvisikin että miehen satsien laatu on normalisoitunut vuoden takaisesta. Vuosi sitten sillä oli kamala pomo ja kamala stressi, näköjään helmikuun työnvaihdoksen myötä oli heti laatu parantunut. Mun munasolujen labratiedoista en saa oikein mitään irti, mutta kommenteissa lukee jollain kerralla "sitkeä". Eli paksunahkaisiksi rusinoiksi muuttuneet?

Mun arvot näyttäisi olevan normaaleja, mutta ajattelin toisella klinikalla käydä konsultaatiossa. Onko kenenkään alkioille tehty alkionkuoren avausta? Mulle kerrottiin ettei sillä olisi todennäköisyyksien mukaan vaikutusta kiinnittymiseen, mutta se alkaa olla ainoita toimenpiteitä mitä ei ole vielä tehty. Jos se auttaisi blastoa kuoriutumaan sieltä rusinankuoren sisästä ja kiinnittymään...
 
Timjami77 Mä joskus kyselin kans tota kuoren avausta ja sanottiin että blastoks viljely ajaa ikäänkun saman asian, eli blastossa ei sitä kuorta enää oo kun on itekseen jo "kuoriutunu" siitä, tai jotenkin niin ymmärsin. Joku muu voi tietää tarkemmin?

Mulla on kaikissa hoidoissa viljelty tuoresiirron jälkeen loppuja pidempään (paitsi 2 alkioo pakastettiin 2 päiväsinä) ja suurin osa tyssää 4. päivänä. Mitkään 2-päiväsenä siirretyt ei oo koskaan yrittänykään kiinnittyä, että eiköhän nekin oo siihen valtaosaan kuulunu. Jotenkaan en varsinkaan enää usko että ne kohdussa menestyis sen paremmin kun maljallakaan. Ehkä mun tapauksessa jopa päinvastoin, parempi labrassa kun endomyrkkyjen keskellä..

Punktiokierroista, en muista monesko kp on tehty, mutta kaikki ollu pitkiä kaavoja eli lamautus alkanu ennen kuukautisia ja siitä saatettu vielä jatkaa joitakin päiviä että saatu aikataulu kohdilleen, sitten 0-uä ja fsh-pistoksia 10-11 päivää. Oliko siitä sitten vielä 2 päivää (pregnyl+synarela ja yks ilman mitään) ja punktio.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kukaan teistä syönyt Primoluteja IVF-hoitoa edeltävän kierron lopussa?

Lääkäri määräsi minulle Primolutit kp16-25 ja tämän päivän ultran perusteella en ehdi ehkä ovuloida ennen tota kp16. En saanut lääkäriltä järkevää vastausta, onko siitä jotain haittaa, jos ovulaatio ei ehdi tulla. Että jääkö se puhkeamaton rakkula sitten follikkelikystana sinne pyörimään tms. pilaten seuraavan hoidon? Tai onko vaarallista ajatella hyödyntävänsä tuota ovulaatiota luomuyritykseen, jos Primolutit sitten saa alkion tulemaan tällä lääkkeellä pakotetun vuodon mukana pois?
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Neiti
Minä lopetin juuri Primolutit, söin niitä kp16-28. En tiedä ovuloinko ennen sitä, koska en seurannut tilannetta. Yleensä ovulaatio on ollut kp 15-18, mutta luomukierrossa jopa yli kp20 ja tämä viime kierto oli luomu. Koko asiasta ei ollut mitään puhetta lääkärin kanssa. Eli ehkä olin samassa tilanteessa kuin sinä nyt? Mutta en kyllä osaa vastata kysymyksiisi :/.
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti.
Pikainen päivitys tienpäältä. Pieni kyytiläinen matkassa :heart:
8:sasta solusta siirrettiin valmis blasto kyytiin, 6 jäi vielä (!) huomiseen asti jatkoviljelyyn, olivat vielä morula-vaiheessa, vähän hitaammin siis jakautuneita. Huomenna biologi soittaa niistä sitten tarkemmin. Vain yksi siis tähän mennessä tippunut pois.

Mut voi lisätä piinailijoihin testi 25.1 =)
 
Viimeksi muokattu:
Moikka,
haluaisin liittyä mukaan pinoon, sillä tämä näyttää kivasti aktiiviselta porukalta.. ja juuri nyt tuntuu, että sitä vertaistukea kaipaa.

Minun taustoista sen verran, että toista lasta ollaan kirjaimellisesti tekemässä hoitojen avulla. Ensimmäinen sai alkunsa neljännestä hoidosta, josta saatiin ensimmäinen hedelmöittynyt alkio.

Nyt sitten uudelle kierrokselle ja ensiviikon keskiviikkona 21.1. alkaa sitten piikitykset.
Lääkkeinä menee Gonal-F, Pergoveris ja Cetrotide, irrotuspiikkinä varmaan Pregnyl tai Ovitrelle (viimeksi Ovitrelle, kun Pregnyliä ei saanut) ja Lugesteron tukilääkkeenä, jos siirtoon satutaan pääsemään.

RiiMini # 2/14 # 2.lapsi # pco ja huonot munasolut

Hoito tulossa 1.ICSI 1/15 Gonal-F, Pergoveris, Cetrotide



Ja onko muuten muilla kokemusta tuosta lääkecocktailista? kokemuksia kuulen mielelläni. Oma kokemus on viimeksi se ainoa hedelmöittynyt solu josta raskaus ja elävä lapsi. Olen ymmärtänyt, että se on vähän sellainen "viimeinen oljenkorsi" tuo setti.

Primolutista taisi Neiti kysellä ja omasta kokemuksesta voin sen verran kertoa, että itse ovuloin kaksi päivää ennen primojen aloitusta ja tänään meni aamulla kurkusta alas 9. primolut. Mietin, että mitä ihmettä teen, kun kerrankin ovuloin ja sitä koitettiin kotona hyödyntää. (Minulla siis käytössä clomit, metformiini ja nyt Primolut täsmäämään kierron ensiviikon aloitusta varten).
Googlailin hurjasti ympäri nettiä ja monesta paikasta sain sellaista infoa, jonka mukaan Primolut ei aiheuta keskenmenoa, jos raskaus alkaa. Sitä määrätään toisinaan myös avuksi silloin kun halutaan raskautua, mutta sitä ei saa sitten enää syödä, jos onkin raskaana.

Primolut aiheuttaa sikiölle sukupuolielinten ja rintojen turpoamista, mutta vasta, jos sitä käytetään rv 12 eteenpäin! Eli siinäkään mielessä primolutista ei pitäisi olla haittaa, vaikka sitä söisi hedelmöittymisen jälkeen siinä vaiheessa, kun raskaudesta ei vielä tiedä. Ja se saattaa jopa tukea sitten omaa keltarauhasta, jos se raskaus on alkanut, vaikkei olekaan yhtä hyvä kuin Lugesteron, joka on aitoa tavaraa.

Se haitta siitä tietty voi olla, että se estää sen ovulaation tulemisen ja pakottaa vuodon tulemaan kuurin jälkeen ilman ovulaatiota.

Tsemppiä Cafe Latten pienelle kyytiläiselle! Toivottavasti tarraa kovasti matkaan!

Tässä tuota hoitoa odotellessa luomupiinailen dpo 10, kun kerran ovulaatio tuli todistetusti aamulämpöjen ja muiden fyysisten merkkien perusteella. Ei se ole ennenkään auttanut se kotonapuuhastelu, mutta niin sitä vaan kummasti ihminen toivoo. Vähän alkaa olla epätoivoinen fiilis ja vaikeuksia kestää tätä piinaa, mutta ehkä se tästä.

Tsemppiä kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
RiiMini, lohduttavaa kuulla että 4.icsikin voi vielä tärpätä, se on meillä edessä jossain vaiheessa alkukevättä. En jaksaisi ensi kiertoon aloittaa jos mennään samalla vanhalla lääkekoktaililla (menopur, orgalutran, ovitrelle, gonapeptyl, lugesteron). Meen ensi viikolla hoitokertomuksen kanssa toiselle lääkärille mielipiteitä kuulemaan. Oliko teillä 4.icsissä jotain erilaista verrattuna edellisiin?
 
Neiti Mulla oli viimesintä ivf/icsiä edeltävässä Primolutit, kun vuoto viivästy. Oli siis siinäkin pitkä kaava ja aloin käyttää Synarelaa edeltävän kierron lopulla. Kai se ovulaatio siinä vaiheessa oli jo ehtiny tapahtua, jos oli, koko kierron pituudeks tuli sillon 42 päivää.
Ovulaation estymisestä sen takia en osaa sanoo (jos siis alotetaan kesken kierron eikä heti alussa), mutta en myöskään uskois olevan haittaa jos tulis raskaaks siinä kierrossa.

Onnea siirtoon pääsystä Cafe Latte, ja todella upee katras kuulostas olevan menossa pakkaseenkin!
Samoin myös Fibbikselle ja Bonniemoille!

Ellae Mulla nyt ei hirveen lyhyt kierto yleensä oo mutta voi vaihdella 25-29, useimmiten 26 tai 27. Oon kokenu luomupassit helpommiks kun ei tarvi jatkuvasti muistaa lääkkeitä ja saada niistä mtn sivuoireita ym. rasitusta elimistölle. Lisäks mulla kasvaa limakalvo paremmin luomusti kun Zumenonilla. Tokihan siinä on sitten se jännitys osuuko ovis sopivaan aikaan, mutta kuulema tätäkin voidaan jossain määrin "säätää" tarvittaessa Pregnylillä..

RiiMini, tervetuloa! Mulla oli toisessa hoidossa Gonal + Pergveris, tosta Cetrotidestä ei kokemusta. Soluja hedelmöitty tavallista vähemmän, mutta ainakin 2 päiväsenä oli parempaa laatua. Tosin ilmeisesti mitkään niistä (7 hed., 6 alkioo, 2:lle pitkä viljely) ei sitten päätyny blastoiks saakka. 4 siirrettiin (2x2 alkioo), joista monemmista negaa.

Oon miettiny myös jo 4. hoitoo joka varmaan edessä keväämmällä (jollei taas jotain turhaa viivytystä tuu..), että sitä vois ainakin yrittää lyhyellä kaavalla kun kaikki aiemmat on ollu pitkiä. Menopurin vois kaikella riskillä ottaa taas mukaan vaikka pelkästään sillä 1. hoidossa kaikki alkiot oli rupuja. Josko Pergoveris sit parantas niiden laatua.. kuitenkin sillonkin 2 sinnitteli blastoiks tavallisesta solumäärästä vaikka olikin todella heikkoja/ kuoli sillon eikä siis voitu pakastaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Timjami meillä tosiaan se neljäs oliensimmäinen josta saatii mitään siirrettävä. Menopurilla ja Puregonilla tuli kyllä kovasti soluja, mutta huonoja ja raakoja. Tuolla minun lääkecoctaililla pitäisi tulla vähän parempia soluja vaikka sitten ehkä vähemmän. Toivottavasti teilläkin pian nappaa. Itseäni uuvuttaa ajatuskin neljästä hoidosta. Ehkä tällä kertaa viimeinen ihan niin pitkään ei jatketa.

Bonniemoi tsemppiä piinaan!

Seurailetteko te kiertoja tai oireita jossain puhelimen sovelluksissa tai netissä? Minä otin taas aamulämpö mittauksen käyttöön ja seuraan sitä fertilityfriendissä. Se on koukuttava..
 
ELLAE tosi kiva kuulla, että vasta-aineista huolimatta ootte onnistuneet! Rohkisee mieltä :) Mä puolestani halusin lääkkeellisen PASin, koska koin että siitä viikonlopun jännittämisestä ja ajoituksesta ylipäätään oisin stressannu liikaa. Zumenon tuli kolme nappia/päivä ja sit pari päivää ennen siirtoa luget 3/päivä. Lääkkeitten muistaminen meni rutiinilla, mutta kyllä mä vähän säpsähdin ku selvis että jos raskaus alkaa niin tuo lääkemäärä jatkuu viikolle 10-12 (oho, en enää muista tarkkaan!! Mutta pitkään!) asti. Ku luomukierto jossa mulla ei ole vikaa, ni ois riittäny muutama luge siihen testiin asti. No kukaan ei selvinny sulatuksesta, mut ens PASia harkitsen uudestaan. Ois se vähä pelottavaa raskaana miettiä että tunarointi lääkkeen kanssa sais raskauden keskeytymään.

ONNEA JA ZEMPPIÄ PIINAILIJOILLE!! Tuu CAFE kertoon mikä pakastustilanne :)

Tervetuloa RiiMini!! Kiva saada tänne konkareita! Toivotaan että toi coctail teillä olisi varma nakki ja sisar esikoiselle.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini
Tervetuloa Riimini :) toivottavasti teidän ei tällä kertaa tarvi neljää hoitoa käydä läpi, tsemppiä!

Tuosta lääkkeellisestä/lääkkeettömästä PAS:sta. Itse olen kokenut lääkkeettömät helpoiksi. Ei se lääkkeitten pistely yms mitenkään mukavaa ollut, monta muistutusta päivittäin puhelimessa aina sitä varten. Mulla kroppa toimii muutenkin aikalailla junan vessamaisesti, ovikset on tullut PAS kierroissa testatessa aina samana kp-päivänä jne. Tokihan se viikonloppu voi tulla väliin jos huonosti käy, niinku nyt jäi UV väliin ja tuli välikierto. Onhan se ärsyttävää kun tietää pakkasessa olevan tavaraa muttei pääse käsiksi.
Jos oikein muistan jonkun puhuneen että limis ei välttämättä kasva niin hyvin lääkkeellisessä muutenkaan, mulla limis ei mitenkään liian paksu ainakaan koskaan ole, joten senkin puolesta sopii.

Onnea kyytiläisestä Cafe Latte!! Ja nyt niitä jäätäviä hermoja ;) siitä puheenollen.. milloin sulla on määrätty testipäivä? meinaatko ottaa ennakkoa kotona? :D

Mulla meinaa jo alkaa tiputtelemaan jo :O Onhan mulla luomukierroissa viime vuosina tiputellutkin ärsyttävästi 4-7 päivää ennen menkkoja (PAS:ssa vaan päivä lutinuksen ansiosta), joten nyt olisi just vajaa viikko menkkojen alkamiseen niin tuttu kuvio huoh.

Mä käytän kännykkäsoftaa muuten kaikkeen merkintään. Tavallista kalenteria en omista, joten iPeriod iphone softa on toiminut monta vuotta hyvänä. Sinne voi merkata oireita/ yms kaikkea mahdollista ja se ennustaa seuraavia oviksia/menkkoja jne. Suosittelen.
 
  • Tykkää
Reactions: RiiMini

Yhteistyössä